آئودی S1 اسپرت بک 2014 [ویدئو]

اختصاصی ژنو 2014: اگر هاچبک A1 را به چند جلسه تمرینی در باشگاه آئودی ببریم، حاصل کارمان چیزی نیست به جز یک ورزشکار کوچولو اما پر ادعا . . . !

[jwplayer mediaid=”64673″]

سابقه نام S1 به سالهای 1980 میلادی برمی گردد؛ زمانیکه آئودی با خودروی Quattro S1 که پیشرانه 5 سیلندر خطی داشت، به مسابقات رالی جهانی می رفت. حالا بیش از 3 دهه از آن سال ها گذشته و نام S1 بعد از پشت سرگذاشتن حداقل 2 سال تست های جاده ای دوباره شنیده می شود. نسخه 2 درب آن S1 و نسخه 4 درب آن هم S1 Sportback نامگذاری شده است.

کمپانی کیت بدنه مختصری برای S1 درنظر گرفته که وجود اسپویلر سقفی و خروجی های دوبل اگزوز در طرفین دیفیوزر که بسیار بزرگتر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم، به تنهایی نمای جذابی به این خودرو داده اند. S1 برخلاف A1 مجهز به چراغ های زنون در جلوست و قاب چراغ های LED عقب هم در آن تغییر کرده.

این کوچولوی آتشین را می توان با دیسک های ترمز 310 میلیمتری از حرکت نگه داشت؛ استفاده از کالیپرهای قرمز رنگ ترمز نیز که روی آنها لوگوی S1 حک شده بصورت سفارشی خواهد بود. رینگ های استاندارد S1 از نوع 17 اینچی با تایرهای 215/40 است ولی بصورت سفارشی رینگ های 18 اینچ با تایرهای 225/35 نیز عرضه می شوند.

[jwplayer mediaid=”64692″]

قبل از آنکه به سراغ جزییات پیشرانه این خودرو برویم این نکته را هم یادآوری کنیم که آئودی همانند تمامی مدل های S ، برای هر دو نسخه S1 و S1 اسپرت بک سیستم محرکه AWD (کواتروو) را هم درنظر گرفته است:

  • پیشرانه 2.0 لیتری 4 سیلندر TFSI .
  • قدرت 231 اسب بخار ؛ گشتاور 370 نیوتن متر.
  • شتاب 5.8 الی 5.9 ثانیه.
  • حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت.
  • مصرف ترکیبی 7 الی 7.1 لیتر.
  • تولید 162 الی 166 گرم CO2 در هر کیلومتر.

از نیمه دوم 2014 مشتریان اروپایی می توانند آئودی S1 را با قیمت تقریبی 41,100 دلار و همچنین S1 اسپرت بک را با قیمت پایه ای 42,300 دلار خریداری کنند.

18 دیدگاه

  1. حمزه
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    عالیه این ماشین. ای خدااااااااااا… خسته شدیم دیکه. اه. از دست تو پدال. هی مارو ببر تو کف… ما هم آدمیم بخدا. آخه تا کی باید این وضع رو تحمل کنیم؟!

    پاسخ
    1. رضا 2272
      سوابق: (187 دیدگاه) ,

      پدال، خیلی وقته که خبرای وطنی نمیذاری. یعنی واقعا هیچ خبری نیست تو ایران؟

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        F.A
        واقعا حرف برایه گفتن باقی میمونه
        یه نگاه به گرافیکه چراغایه جلو بندازید
        غوغاست

        پاسخ
  2. jawad
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    بازده موتوری دولیتری عالیه ومصرف سوخت کمی داری ولی 41هزار دلار برای هاچ بک با احترام کامل برای برند اءودی زیاده

    پاسخ
  3. محمد، فقط تویوتا از ژاپن و بنز از آلمان
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    این ماشین عالیه. سوخت کم. پیشرانه ی دو لیتری. ۲۵۰ کیلو متر در ساعت.
    خیلی خوبه. ولی مشکلش اینه که قیمتش بالاست. بدی دیگش اینه که ایران نمی یاد.

    پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    پدال ایکس 4 معرفی شد. واقعا یه گندیه که خوشبین ترین منتقدین هم ازش ایراد گرفتن!

    پاسخ
      1. shayan
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        من ترول میزنم یا جنابعالی که هر وقت و بیوقت از شرکتهایه بزرگ خودروسازی دنیا ایرادهایه بی خود و ناشیانه میگیری من میزنم یا توکه هرچی بد و بیراه از دهنت درمیاد داری به بزرگترین مارکهایه دنیا میزنی جنابعالی که در توهم هستی فکر میکنی خدائی

        پاسخ
        1. خاوری مزراتی
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          شایان جدا خوب طراحی نشده x4
          حداقل تو عکسا اینو نشون میده

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          شایان هنوز هم ترولی شما
          بحثی باهات ندارم 🙂

  5. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    آئودی اصیل و زیبا به این میگن …من ماشین هاچ بک خیلی دوس دارم
    ولی گرونه… 41000$ ووووووووووووووووووووووووو

    پاسخ
    1. داریوش. فقط پراید.فقط سینه قبرستون
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      همین پوپلو اینجا باید بدی مزدا ایرانی بخری اونم با درستمزد ماهی 300 دلار نه ماهی 3000 تای اونا که تو یک سال میتونن بخرن اینو.

      پاسخ
  6. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    همچیش خوبه طراحی مصرف سوخت قیمتش یکم بالاست
    البته کیفیتشم بالاست اینجا منظورم گاری سازای ما کیفیت صفر قیمت صد
    درود بر تو ائودی

    پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    با این قیمت 20تا انتخاب دیگه میشه داشت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.