آئودی

آئــودی TT مدل 2013

دومین نسل آئودی TT با پلت‌فرم MK2 از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون در بازارهای جهانی حضور دارد. برای امسال نیز آئودی مدل‌های ۲۰۱۳ آنرا راهی بازار نمود که نسبت به ۲۰۱۲ تفاوت‌های آشکاری در آن دیده نمی‌شود . . .

Audi TT RS

یکی از بزرگترین تفاوت‌های نسل دوم TT با نسل نخست آن، افزوده‌شدن TT RS به اعضای خانواده این خودروست. TT RS که از سال ۲۰۰۹ میلادی وارد خط تولید آئودی شد و سال گذشته میلادی نیز مدل ۲۰۱۲ آن‌ معرفی گشت، بدلیل آنکه تنها کامپکت اسپرت آئودی است که پسوند RS دارد، اهمیت خاصی یافته؛ از مشخصه‌های دیگر این خودرو پیشرانه ۵سیلندر آن است که برای اولین‌بار بر روی آئودی TT نصب شده است. ناگفته نماند RS از حروف نخست عبارت آلمانی RennSport گرفته شده که در لاتین به Racing Sport ترجمه می‌شود.

مدل‌های  TT RS پیشرانه‌ای به حجم  ۲.۵ لیتر دارند که به کمک توربو قادر به تولید ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت به همراه ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور هستند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز که قدرت را به همه چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند، شتاب صفرتاصد را به کمتر از ۴.۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن‌را نیز به بیش از ۲۸۰ کیلومتر برساعت می‌رساند. قیمت پایه‌ای این خودرو ۵۶,۸۵۰ دلار است.

Audi TTS

دومین مدل آئودیTT با نام TTS شناخته می‌شود که مجهز به پیشرانه‌ ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر است. شتاب صفرتاصد آن در مدل کوپه ۵.۴ ثانیه و در مدل رودستر ۵.۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

TTS همانند سایر مدل‌های S آئودی تنها با سیستم چهارچرخ محرک کواتروو و گیربکس Sترونیک قابل سفارش خواهد بود. ترمز‌های قوی‌تر، کاهش ارتفاع ۱۰ میلیمتری سیستم تعلیق و تریم فیبرکربنی کابین از مهم‌ترین فاکتورهای متمایز کننده TTS با انواع دیگر TT است. قیمت پایه‌ای این خودرو ۴۷,۰۰۰ دلار برای مدل کوپه و ۵۰,۰۰۰ دلار برای مدل رودستر است.

Audi TT

از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۰ میلادی نیز سفارش پیشرانه V6 به حجم ۳.۲ لیتر با قدرت ۲۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر برای مدل‌های چهارچرخ محرک (کواتروو) امکان‌پذیر بود. اما در سال ۲۰۱۰ آئودی این پیشرانه را از اکثر بازارهای جهانی علی‌الخصوص بازار آمریکا حذف نمود.

حال به سراغ مدل‌های دیگر این خودرو برویم؛ آئودی TT بصورت استاندارد با دو پیشرانه ۱.۸ لیتری و ۲.۰ لیتری بنزینی و همچنین یک پیشرانه ۲.۰ لیتری دیزلی عرضه می‌شود که همگی از نوع توربوشارژ هستند.

مدل ۱.۸ لیتری آن توانایی تولید ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این پیشرانه که از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون عرضه شده، تنها برای مدل‌های دیفرانسیل جلو TT قابل سفارش است.

مدل ۲.۰ لیتری TT نیز از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۰ قادر به تولید ۱۹۷ اسب‌بخار بود اما با اصلاحاتی که در سال ۲۰۱۰ بر روی آن صورت گرفت، قدرت آن تا ۲۰۸ اسب‌بخار افزایش یافت. گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز ۲۸۰ نیوتن‌متر است. مدل‌های ۲.۰ لیتری هم برای نسخه‌های دیفرانسیل جلو و هم برای نسخه‌های چهارچرخ محرک (کواتروو) قابل سفارش است.

پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو دیزلی TT که از سال ۲۰۰۸ میلادی و تنها برای مدل‌های کواتروو معرفی شده، ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. قیمت پایه‌ای آئودی TT کوپه ۳۸,۳۰۰ دلار و قیمت مدل رودستر آن نیز ۴۱,۳۰۰ دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگر می شود قیمت ها را به تومان هم بنویسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAdE IN CHINA

      ۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (63 ديدگاه)

      اودی تی تی که توی ایران هست
      قیمتش حدود 220 میلیونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهروز

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با این ماشین حال میده بری 7KL
    سوپر مارکت بهنام
    اهواز-فاز 2گروه ملی
    منتظر شما هستیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چقدر خوشگل وآیرودینامیکه بی پدر. ایرانخودرو سایپا یه کپی هم نمی تونن بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدعلی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    زنده باد ایران خودرو و سایپا که 50 ساله ماشین تولید می کنن بدون هیچ تغییری ما هم جیکمون در نیومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAdE IN CHINA

      ۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (63 ديدگاه)

      حرف مرد یکیه
      ایران خودرو و سایپا مرد هستند پابرجا و استوار
      ولی اینا هستن که مث این بچه ها هی مدل عوض می کنن
      این که شد همش هزینه طراحی و ساخت قالب پس یک می خوان استفاده شو ببرن
      ایران خودرو یک قالب می سازه تا نیاکان ما از اون استفاده می کنن مگه بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سید علیرضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    این ماشین برای مسافرت زیاد مناسب نیست ولی داخل شهر ماشین بی همتایی است من که نتوانستم واردش کنم الان تو خانه ی که در فرانسه دارم خاک می خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. cts

      ۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      خوب حالا ما باید چی کارکنیم این حرف ها رو میزنی که چی بشه؟ دل مارو آب کنی که پراید سواریم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. galardo

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    سلام من از این ماشین توى رودهن دیدم. از جلو و نزدیک که نگاش میکنى محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. خودم

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مشکل این ماشین تعداد دنده های زیاده که تو مسافتای طولانی بدجوری آدمو کلافه می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آهان، نه اینکه 24 ساعته باهاش ویراژ میدیم، دنده عوض کردنش سخته!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام دلیل داشتن دنده های زیاد این ماشین بدلیل سوپر اسپرت بودنش هست برای مثال ماشین بوگاتی این ماشین بذلیل سرعت بیش از حدش وقتی سرغت ماشین از 80تا بیشتر میشه این ماشین کمک ها قفل کرده ماشین حالت مسابقه ای به خودش دست میدهد این اودی ماهم تا حدودی به همین شکل هستش و یکی دیگر از دلایلش پر قدرتی موتور و توربو خوبش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ایمان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    من از rsخوشم اومد ولی کاش امکانات همشون توی rsبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی باحال هست@

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    لازم نیست که از همه ی دنده ها استفاده کنی زیاد بودن دنده ها برای کاهش مصرف سوخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. alish

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    مدل کوپش سلطان سرعته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مکانیک

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من توتمام برندهافقطفقط آئودی قبول دارم ودوست دارم ماشین رویاهای منR8من توتحقیقاتم(بنده فوق دیپلم مکانیک خودروهستم الانم دانشجوی لیسانس طراحی جامداتم ازدانشگاه تهران جنوب)فقط آئودی ازنظر کیفیت قدرت مخصوصاعلم مهندسی قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hh206

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعداز مسابقه درگ 6بهمن تواتوبان تهران کرج یه حالی باهم کردیم ماشین ماشین بود اما راننده راننده نبود فیلمشم هست کورس خیابانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اتلب

    ۲۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه. من از اینا سفیدشو تو فلکه 2 صادقیه دیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. وحید

    ۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمت:120/000/000 تومان ” اگر باور ندارید :

    http://www.pedal.ir/price/

    4تا مونده به اخری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Vahid

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      دوست عزیز این قیمتی که توی سایت زده غلطه. این ماشین مدل 2013 حدود 220 تومنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. پویا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    با عرض خسته نباشید خدمت دوستان و متخصصین خودرو .
    یه سوال مهم و اگر میشه خیلی ساده و مفید جوابش رو بهم بدید ، ممنون میشم .
    من موندم که بین ~>
    Hyundai Genesis Coupe 3.8 2013 VS Audi TT RS 2013
    بهم یه سری اطلاعات بدید یا اینکه اصلا اگر میشه یه بررسی تخصصی بین این دو اتومبیل رو توی سایت قرار بدید و بگید کدوم ارزش خرید داره
    با تشکر فراوان
    و عرض خسته نباشید مجدد
    ممنون از اطلاع رسانی خوب سایت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام خدمت شما دوست عزیز من کارم ماشین بازی نیستش ولی به علت علاقه ی شدیدی مه به ماشین ها دارم باید به خدمتتون برسونم که این یه امر طبیعی هست که ماشین های کمپانی اودی نسبت به کمپانی های زیر دست خودش برتری داره.درسته که خودروی جنسیس از شتاب و تاحدودی از سرعت کم نمیاره ولی اپشن هایی که در روی این ماشین نصب شده وایر بک ها نسبت به ماشین اودی تیتی کمتر است اگه دنبال کلاس گذاشتن هستی و یه ماشین خوب فقط فقط تی تی اراس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    آئودی در اوج صنعت و شکوفایی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رضا

    ۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من میخواتم بدونم تفاوت آئودی tt کوپه با کروکش چیه ؟؟ یعنی اینکه موتور هاشون چه فرقی دارن
    ممنون میشم اگه زود جوابمو بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام اقا هیچ تفاوت خاصی در بین اونها نیست اگر شما به نقشهی طراحی اودی که دارای سقف کروک است نگاه کنید این ماشین بدلیل نیروی مقاومت هوا تا حدودی از سرعتش کاسته میشود پس در نتیجه این شرکت باید موتور این ماشین که حدودا285 کیلوکتر برساعت میرود را تقویت کند ولی ایفای این امر در مدل هایی که فاقد سقف کروک اند لازم نیست این امر در تمامی کمپانی ها مورد بررسی قرار میگیرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من نمیدونم چی بگم خوشبختانه نسبت به علاقه ی من به این ماشین و کلا خود کمپانی قدرتمند اودی باید به عرضتان برسانم که این کمپانی در طراحی ماشین های شیک و خیلی خوشگل استعداد بینظیری دارد ولی از لحاظ قدرت و سرعت نسبت که کمپانی پورشه مقداری ضعیف است ولی قابل جبران است امیدوارم این کمپانی به طراحی بهترین و زیباترین ماشین ها برسدکه تا مقدار بسیار زیادی رسیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر بخواهیم یه TTکروک مدل ۲۰۱۵ وارد کنیم چیکار باید کنیم؟؟… اصلاً پلاک ملی میشه؟؟…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TTRS

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (28 ديدگاه)

      دلیل تولید TTچی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Amir

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان یدونه ائودیTT نیست به قیمت صد ملیون 2007یا ٢٠٠٨ من بخرم?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا