آستون مارتین

اولین رانندگی با آستون‌مارتین لاگوندا تارَف مدل ۲۰۱۶

آستون‌مارتین که در ابتدا میل چندانی به ارائه «لاگوندا تارَف» در بازار امریکا نداشت، پس از محدود کردن فروش این مدل در خاورمیانه و سپس گسترش این حوزه در اوایل سال گذشته، اکنون در بازار امریکا نیز در دسترس قرار گرفته است. امّا موج علاقه بیلیونرهای امریکایی نیز نتوانسته باعث جلوگیری از کنار گذاشته شدن یکی از محصولات خوش‌ساخت خط تولید آستون‌مارتین در انتهای سال جاری شود. در هر حال، هر کسی که بتواند از عهده یک عدد هفت رقمی دلاری در قیمت خودروی خود برآید، حتماً می‌تواند خود را به یک نمونه واقعی از محصولات آستون‌مارتین برساند.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
اگر از لحاظ «منطق» بخواهیم درنظر بگیریم، هزینه برای خرید این خودرو هیچ توجیهی نخواهد داشت. در واقع، با یک میلیون دلار می‌توانید هر کدام از رقیب‌های لاگوندا را که بخواهید، خریداری کنید. ولی آیا خرید یک کشتی تفریحی ۶۰ متری هم یک تصمیم منطقی است؟ یا یک اثر نقاشی رامبراند؟ «لاگوند تارَف» در عین حال که با این دو سمبل غیرخودرویی مقایسه می‌شود، در واقع، اولین نمونه از سری جدید سدان‌های آستون‌مارتین است که با هدف رقابت و ایجاد چالش با «رولز رویس» و «بنتلی» توسعه داده شده است. این تلاش حساب‌شده آستون‌مارتین را باید بیشتر ناشی از تقاضای موجود در این بخش با کیفیت و کمیاب بازار خودرو دانست.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
خودروی بررسی‌شده در اینجا، در واقع همان نمونه‌ای است که برای رونمایی از آن در «دبی» مورد استفاده قرار گرفته است و دارای بدنه‌ای به رنگ طلایی (Topaz Gold) است تا درخشش بیشتری در شرایط صحرا و بیابان داشته باشد. علی‌رغم حال و هوای افسرده‌کننده زمستان انگلستان، این خودرو قامتی همانند یک بلیت برنده دارد. «تارَف» دارای غرور یک خودروی کانسپت و همین‌طور، حسّی قابل‌لمس از خشونت است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
پنل‌های خارجی بدنه از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند و این در حالی است که در زیر پوسته «تارف»، شرایط رادیکال کمتری حاکم است. اگر این مدل را یک نسخه «ایکس‌لارج» از راپید S سدان بدانیم، چندان به بیراهه نرفته‌ایم. «تارف» بر روی یک ورژن کشیده‌تر از ساختار آلومینیومی VH آشنای آستون‌مارتین سوار شده و فاصله محوری آن نسبت به راپید، ۲۰ سانتی‌متر بیشتر است. این خودرو برای پیشرانه از یک موتور ۵/۹ لیتری تنفس طبیعی V-12 استفاده می‌کند که در این نسخه، قدرتی برابر ۵۴۰ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌دهد. قدرت خروجی این موتور، از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل منتقل می‌شود. ترانس‌آکسل تقریباً در بین صندلی‌های عقب قرار گرفته است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
هنگام سوار شدن بر صندلی راننده «تارف»، ارتباط آن با «راپید» بیشتر احساس می‌شود. در «تارف»، همان داشبورد و سوئیچ‌ها استفاده شده‌اند و پنل درهای جلو نیز کمابیش شرایطی مشابه دارند. این در حالی است که حرکت دادن صندلی به سمت عقب، باعث می‌شود که راننده‌های با قد متوسط، در یک شرایط نه‌چندان مناسب و نزدیک به ستون B بدنه قرار گیرند. همچنین فضای دید محدود شده و ارتفاع بالای خط کمربندی بدنه نیز موجب می‌شود که حال و هوای یک کوپه بزرگ تداعی گردد.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
مطمئناً یک مشتری لاگوندا تارف تمایل کمتری به رانندگی با خودرو دارد و شاید بیشتر ترجیح دهد که هدایت جت شخصی‌اش را در اختیار داشته باشد؛ موضوعی که باعث شده که زمان بیشتری برای طراحی عقب کابین صرف شود. این قسمت، درست در مقابل کابین تاریک و غارمانند راپید S قرار می‌گیرد و تمام کشیدگی فاصله محوری، به فضای پاهای عقب اختصاص داده شده است. البته این فضا به اندازه رقبای لاگوندا نیست و همچنین صندلی‌های عب نمی‌توانند به عقب خم شوند. ضمن اینکه یک برآمدگی با پوشش چرمی در بین آنها قرار گرفته است. با این حال، این بیشترین فضایی است که آستون‌مارتین تاکنون در آخرین مدل لاگوندا فراهم کرده است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
با اینکه «تارف» برای ایجاد راحتی راحتی بیشتر سرنشینان تغییر داده شده، ولی هنوز هم اصالت آستون‌مارتین خود را حفظ کرده است. قدرت V-12 به‌راحتی می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود خیره کند و واکنش آن نسبته به پدال گاز، بسیار مناسب است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، به‌خوبی نسبت انتقال قدرت را در حین رانندگی مدیریت می‌کند و لاگوندا تمایل زیادی برای سرعت‌های بالاتر نشان می‌دهد.

امّا این بهترین عملکرد V12 نیست و این موتور برای ارائه بهترین عملکردش باید تلاش زیادی را به خرج دهد. فشار بیشتر پدال گاز باعث می‌شود که گیربکس برای نگهداشتن دنده‌ها در یک فاصله زمانی طولانی‌تر تشویق شود. در همین حال، امکان کنترل مستقیم دنده‌ها با پدل‌شیفترهای روی فرمان نیز وجود دارد. کابین لاگوندا تارف، آرامش مناسبی در استانداردهای آستون‌مارتین دارد، ولی صدای دلنشین اگزوز باعث می‌شود که راننده اشتیاق بیشتری برای رفتن به دور موتورهای بالاتر و شتاب‌گیری پیدا کند.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
به گفته آستون‌مارتین، «تارف» به لطف استفاده از فیبر کربن در بدنه‌اش، وزنی مشابه راپید S دارد و این در حالی است که شرایط رانندگی نرم‌تر و سواری کمابیش یکسانی در شرایط رانندگی سخت دارد. فرمان هیدرولیک وزن نسبتاً کمی دارد، ولی بازخورد مناسبی در اختیار قرار می‌دهد و شاسی نیز حتی در جاده‌های خیس و بارانی، چسبندگی بسیار خوبی فراهم می‌کند. ترمزها در ابتدای فشار پدال، کنترل چندان زیادی نشان می‌دهند، ولی پس از فشار بیشتر، نیروی متوقف‌کننده مناسبی دارند.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
چیزی که در لاگوندا یافت نمی‌شود، نوعی از شناوری نرم است که معمولاً خریداران مگا-سدان‌های لوکس از خودروی خود انتظار دارند. فنربندی‌ها و دامپرها وظیفه خود در حفظ نظم حرکتی خودرو بر روی جاده‌های ناهموار به‌خوبی انجام می‌دهند و در همین حال، فاصله محوری کشیده‌تر نیز باعث شده که کیفیت سواری ارتقا یابد. با این حال، سواری «تارف» در سطح پایین‌تری نسبت به رقبای با سیستم تعلیق گازی قرار می‌گیرد. در واقع، لاگوندا با صدای باد و غرش جاده در سرعت‌ها بالا، با رقبایش قابل‌مقایسه نیست. مانند این است که یک خودروی اسپورت در پوشش یک «لیموزین» پنهان شده است.

«تارف» واقعاً یک خودروی دوست‌داشتنی است. اگر کسی قیمت ۷ رقمی آن را دوست ندارد، این یک موضوع جداگانه است. ولی اگر همسایه‌های شما بنتلی مولسان یا مرسدس‌-مایباخ S600 سوار می‌شوند، پس حتماً می‌توانید برای «خاص بودن»، به‌ سراغ آستون‌مارتین لاگوندا تارف بروید.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۴ در سدان.
  • تخمین قیمت پایه: ۱۰۰۰۰۰۰ دلار.
  • نوع موتور: DOHCبا ۴۸ سوپاپ V12، بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۵۹۳۵ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۴۰ اسب بخار در ۶۶۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۳۰/۴۵ نیوتن‌متر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۱۹ متر.
  • طول ماشین: ۵/۳۹۸ متر.
  • عرض: ۱/۹۱۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۸۹ متر.
  • وزن کلی(تخمین): ۲۰۴۱ کیلوگرم.

تخمین عملکرد:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۱ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۳۱۳/۸۲ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Xman

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    تو انگلیس استون تلاش میکنه که با بنتلی و رولز رویس رقابت کنه اینجا ایران خودرو و سایپا تلاش میکنن تو وارد کردن تکنولوژی از چین و کره با هم رقابت کنن! تو رو خدا بد بدختی رو میبینی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. درگ

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      واسه اون رنگت.واسه اون اسب بخارت.
      نمیخوام تو رو
      برو دیگه.تو چشام خیلی قشنگی
      حالا برو گاز بده.
      از اول تو قصه ها من مجنونتم
      وقتی ندیدم رنگت رو.
      ببین این لحظه ها رو.
      من و تو
      دوست دارم
      (:

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hitler

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (499 ديدگاه)

        داش داری زیر هر پست یه کامنت و شعر بی وزن و مفهوم و قافیه میزار ی که درواقع شعر سپید هم نیس
        فازت چیه دقیقا؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      قیمت این ماشین فقط بخاطر برندشه و گرنه توی کیفیت یا تکنولوژِی سال هاست که مرسدس اس کلاس حرف اول اخر رو میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. arman

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (100 ديدگاه)

      لوکس ساز بجز انگلیس حرام است !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امید

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    آستون مارتین راپید : لایک
    آستون مارتین لاگوندا : دیسلایک

    من خودم از راپید بیشتر از این خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    مرسی ولی چند دقیقه دیگه در سایت ؟؟وند کپی میشه هیچ قانونی تو این مملکت نیست جلوی این سایت رو بگیره خدایش همه مقاله های شمارو کپی میکنه فقط چیزی که از خودش داره عکس ماشین های منطقه آزاد اروند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امين٧٧

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    یک میلیون دلار ؟!؟! خودروی واقعا زیباییه اما قیمتش واقعا بالاست یعنی خواسته یه کاری کنه هر کسی سوار نشه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یک میلیون دلار برای این اخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تاز از یه موتور 12 سیلندر 5.9 لیتری 540 اسب بخار استخراج کرده با یه عملکرد فوق العاده ضعیف ( نسبت به موتور )
    ادم 300 هزار دلار میده یه پانامرا توربو اس فول میگیره یه سر گاز که بده کل اجداد استون مارتین جا می مونه از لحاظ امکانات هم چیزی از این کم که نداره هیچ قشنگر هم هست
    اخه واقعا خودتون مقایسه کنید (از لحاظ امکانات و کیفیت که فرقی ندارن به اون صورت)
    استون لاگوندا 12 سیلندر تقریبا 6 لیتری 540 اسب بخار شتاب 4.7 سرعت 313
    قیمت یک میلیون دلار
    پانامرا توربو اس 8 سیلندر 4.8 لیتری توربو 570 اسب بخار شتاب 3.6 سرعت 320
    قیمت 230 هزار دلار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین77

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      کاملا حق با شماس دوست عزیز
      اما باید دقت کنید که پانامرا یه گرن کوپه ی تولید انبوه هست اما لاگوندا یه لیموزین سوپرلوکس با چاشنی اسپرت و تیتراژی محدودکه از لحاظ کلاس کاری و پرستیژ احدی به پاش نمی رسه ! اول مقاله هم اشاره شد که اگر بخوایم منطقی به قضیه نگاه کنیم هیچ توجیهی برای خرید این ماشین وجود نداره اما کسایی که به سراغ این ماشین میرن 1 میلیون دلار پول تو جیبی بچشون هم نیست و با جون و دل هزینش رو پرداخت می کنن . شما فقط از نظر عملکرد فنی و تکنولوژی به قضیه میکنید اما باید بدونید که در سگمنت خودروهای سوپرلوکس ( حتی در سایر سگمنت ها ) مهم حسیه که آدم از روندن یه خودرو بهش دست میده ، بحث اصالت و عشق و علاقه مطرحه و عشق هم همواره در تقابل با عقل !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. benz

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اولش که خیلی گرونه ثانیا گمون نمیکنم با و جود رقبایی مثل بنتلی و رولزرویس کسی تمایل چندانی به خرید این خودرو داشته باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین77

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      ((… امّا موج علاقه بیلیونرهای امریکایی نیز نتوانسته باعث جلوگیری از کنار گذاشته شدن یکی از محصولات خوش‌ساخت خط تولید آستون‌مارتین در انتهای سال جاری شود))
      خواهشا اول مطلب رو دقیق بخونید بعد نظرتون رو مطرح کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Mohammad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    یک میلیییییوووووووون دلاااااااااار؟بنتلی سوپر اسپرت با اون کلاس با اون عظمت چهارصدهزار دلاره این چی میگه دیگه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏ ‏king 918‏ عزیز این دوتا ک گفتی عملکرد موتورشون با توجه ب توربو بودن پانامرا همچین فرق نمیکنه،راستی عکسای پانامرای جدیدو دیدی؟داخلش دکمه های فیزیکی اطراف دنده جاشونو ب صفحه لمسی شیشه ای دادن،نمایشگر داشبورد هم بزرگتر شده و پایینش دریچه کولر کشیده هس،کیلومترشمارش هم ب نظر میومد کاملا دیجیتال نباشه،درکل چیزخفنی شده./ * * * حالا این قیمتش خوبه نسبت ب ولکان،چن وقت پیش ‏topspeedقیمتشو گفته بود پودر شدم!3.4 میلیون دلار!خودشم مث قیمتش خیلی خفنه مخصوصا داخلش و فرمونش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      منظورت پانامرا اسپرت توریسمو دیگه درسته ……..
      اره خیلی زیبا شده اما خوده پانامرا یه چیزه دیگس
      راستی بیشتر حرفم مربوط به قیمت گذاریه خدایی یک میلیون دلار نمی ارزه ادم یک میلیونو میده یه مکلارن پی وان میگیره یا یه لافراری یا 918 اخه چرا باید اینو بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین77

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (117 ديدگاه)

        کسی که این ماشین رو می خره همه ی ماشینایی که شما اسمش رو بردید تو گاراژش داره از بابت این قضیه خیالتون جمع باشه !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. یوسف

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    به نظر من قیمتش عجیب نیست چون این خودرو به صورت انحصاری برای بازار خاورمیانه(منظور از خاورمیانه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارسه نه مثلا ایران و عراق) معرفی شده بود و اصلا اگه درست یادم باشه تو یه هتل تو دوبی ازش پرده برداری شد ولی بعد به خاطر استقبالی که شد بازارش توسعه پیدا کرد. عربای جنوب خلیج فارسم با دلو جون و خیلی راحت این قیمتو میپردازن و ماشینو به کلکسیونشون اضافه میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohsen

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    مانیتور وسطش میتونست از اون بزرگنر باشه
    به من که فاز نداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (252 ديدگاه)

    بهتره بگیم کلاهبرداری به سبک انگلیسی
    تروخدا آخه این چی چیه
    این کجاش لوکسه مثلا
    طراحی داخلش که داغونه و ابتدایی
    فرمونش که مثل سوپر اسپرت های اوایل دهه نود میمونه یعنی بیش از بیست سال پیش
    عکش شماره 21 را ببینید یعنی زیر دستیه مثلا .کیفیت و دوخت چرمشو ببینید تروخدا
    خداییش mvm 530 زیر دستیش بهتر و با کیفیت تره
    موتوری و فنی هم که تو 20 سال پیش سیر میکنه
    اگه این لوکسه رولز رویس و بنتلی و مایباخ پیشکش.بنز و بی ام دبلیو و آئودی هم پیشکش پس کادیلاک و لکسوس و جگوار چی چیه..؟
    همون بهتر که چند دستگاه محدود تولید میکنند که اونم یه مشت مرفه بی درد میخرن و دلشون را خوش میکنند که ماشینشون خاصه…
    حالا چه هنری داره؟
    هیچی فقط خاصه..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamed Ferrari

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (67 ديدگاه)

      انگلیسی ها همین جورین… تو فنی که خوب نیستن… دلشون خوبه چند تا تحته چوب پولیش خورده بزارن تو کابین ادعای خاص بودن بکنن بعدشم با قیمت میلیون دلاری بفروشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزی شده این ماشین!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Hamed Ferrari

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (67 ديدگاه)

    91 اسب بخار به ازای هر لیتر … خیلی قرن بیستمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. moein

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    آستون مارتین رو خیلی دوس دارم شاید برا حسی باشه که با سری فیلم های جیمز باند به هم القا شده
    خلاصه انگلیس کم می زنه ولی خوب می زنه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین77

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      بالاخره یکی پیدا شد فهمید ما داریم چی میگیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. همایون

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (561 ديدگاه)

    درسته مشخصات این ماشین از هیچ لحاظ نمی تونه قیمت یک میلیونیشو توجیه کنه ولی همین مساله گرون بودن و تک بودنش و اینکه آدمای عاقل ترجیح میدن با پول کمتر بنتلی میباخ یا رولزرویس بخرن باعث میشه کرم به جون پولدارا بندازه تا بخرن و بزارن گوشه گاراژ و به دوستاشون پز بدن بگن: از این به تعداد انگشتای یه دست تو شهرمون نیست(البته منظورم آمریکاست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. همایون

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (561 ديدگاه)

    اینم بگم به نظرم آستون مارتین بدجوری از هموطناش مکلارن لندرور جگوارو… عقب افتاده کاش آستون رو هم یه شرکت بزرگ میخرید و یه روح تازه توش میدمید مثل لندرور جگوار رولزرویس و مینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احسان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    شخصا کلاس اس و سری هفت رو از این سرتر میدونم اگر هم بحث اسپورت بودنش باشه خدایش من ام 5 و ام 6 بی ام و رو انتخاب نیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. FcmZ

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    1 میلیون دلار که هیچ اگه چند برابر که باشه هم می ارزه!
    اخه استون که نیومده این و برای رسوندن بچه ها به مدرسه طراحی کنه.در ضمن این اثر هنری یقینا در اینده نه چندان دور ارزش کلاسیک زیادی پیدا میکنه.
    برای خرید اثار هنری عشقه به اون اثاره که ارزش مادی شو توجیه میکنه .
    بنز با تمام تکنولوزیی که داره و رولز با تمام اشرافیتی که داره باز هم نمیتونن به اندازه لاگوندا سرا رو برگردونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ali

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (775 ديدگاه)

    استون مارتین هیچ وقت در حد و اندازه سوپر اسپرت سازای مثل فراری و لامبورگینی و پورشه و …. نبوده و نیست .طراحی های خیلی خوبی داره ولی از لحاظ کارایی و کیفیت ضعیف تر از اوناس… البته تعداد زیادی هم تولید نداره در حد اونا… خلاصه پایین تره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mojtaba

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ولوو اگه سوپر اسپرت هم میزد…. شاید شبیه به آستون مارتین میشد…
    یه حس همزاد پنداری….
    اگه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mojtaba

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    طرح بیرونش برای بنده جالب تره………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. soroosh

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (117 ديدگاه)

    شماها از ماششبن چی می دونین ؟ نه جدااا چی می دونیین ؟ استون تکنولوژی بنز و نداره اما کبفیت ساختش خیلی بالاتره هیییچ گرونی بی دلیل نییست چرمش از برند لوی ویتونه سبستم صوتی بنگ الفسون گرووون ترین سیستم دنیاس الیاژ استون معروفه از الیاژ مخصوص خودش استفاده می کنه ماشبن دست سازه از کربن بایییید گرون باشه ابن ماشبن کلمسیونی هست نه چبز دیگه اگه ماشین های انگلیسی‌گرونن چون دست سازنن وقت صرف می کنن شماها گییر دادین به. بنز جهان سومیم دیگه اونی که میگه استون بده انگلیس بده ما اصرار نکردیم تروخدا بیا بخر شما سوار نشوو والااا انقد سوادتون پایینه که دارین ماشین لوکس محدود ساختو با کاشبن نرمال اینترنشنال مقایسه می کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا