آستون مارتین

آستون‌مارتین ویراژ 2012 ؛ شکوه یک سوپراسپرت

آرمین وحید محمدی: برند انگلیسی آستون مارتین، سال گذشته میلادی نماد تجربه صد ساله خود در صنعت خودروسازی جهان را به نمایش گذاشت. آستون مارتین ویراژ که همانند سایر محصولات این خودروساز طراحی منحصر به فردش، اصالت این برند را به بیننده القا می کند، یک خودروی اسپرت با تلفیقی از مفاهیم قدرت، راحتی و لوکس بودن است . . .

Aston Martin 2012 Virage Coupe

ویراژ که گام دیگری از سری محصولات آستون مارتین در استراتژی معماری VH آن است، را می‌توان بین دو مدل DB9 و DBS قرار داد. پیشرانهV12 دست ساز این خودرو که در بخش میانی قسمت جلو جای داده شده، توانایی تولید ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰  نیوتن‌متر گشتاور را دارد. ترکیب این نیروگاه با جعبه دنده اتوماتیک و انتقال نیروی تولیدی از طریق میل گاردانی از جنس فیبرکربن به چرخ ها در کنار توزیع وزن عالی آن، تعادل کم نظیری را میان قابلیت های اسپرت و لوکس بودن خودروهای آستون مارتین به وجود آورده است.

Aston Martin 2012 Virage

آستون مارتین توجه بسیاری به ارتقای قابلیت های دینامیکی ویراژ داشته است تا بتواند تجربه جدیدی از رانندگی را در خودروهای سواری خود ارائه کند.  سیستم دمپینگ جدید به کار گرفته شده در این خودرو به صورت هوشمند مسیر جاده را آنالیز می کند تا بهینه‌ترین پایداری را در شرایط مختلف ایجاد کند.  این سیستم دارای پنج حالت سفتی متغیر است.

برای کمک به تسلط بیشتر راننده، یک دکمه اسپرت در کنسول ویراژ قرار داده شده که با فشار دادن آن عملکرد پدال گاز حساس تر و بیش تر شده و همچنین دنده ها با سرعت بیشتری تعویض می‌شوند.

Aston Martin 2012 Virage

آستون مارتین ویراژ به صورت استاندارد با ترمزهای سرامیک کربنی CCM عرضه می شود که از کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب بهره می برند و در حدود ۱۲.۵ کیلوگرم نیز از دیسک های ترمز چدنی متداول سبک‌تر هستند.

Aston Martin 2012 Virage

ویراژ تکنولوژی ساخت خود را از مدل DBS این برند به عاریت گرفته و آن را با راحتی و اصلاحاتی که درDB9 پیدا می شود ترکیب کرده است. سازه آلومینیومی  VH آستون مارتین که استخوان‌بندی خودروهای اسپرت این برند را شکل می دهد، از صنعت هوا و فضا، جایی که هدف نهایی تنها کاهش وزن است، الهام گرفته شده است. ارتفاع کم خودرو و پهنای زیاد آن نیز کمک شایانی به عضلانی‌تر جلوه‌گر شدن آن کرده اند.

Aston Martin 2012 Virage

از مهم‌ترین مشخصه‌های ظاهری این خودرو را می توان مواردی همچون چراغ های BiXenon که در امتداد خطوط کناری خودرو قرار داده شده، جلو پنجره آلومینیومی جدید الهام گرفته شده ازمدل One-77  با پنج تیغه افقی، سپر جدید جلو، گلگیرهای کناری با نشان انحصاری آستون مارتین که شامل شش LED است، رینگ های ۲۰ اینچی با پره‌های پنج گانه دوبل به صورت استاندارد ( و یا با طرح ۱۰ پره الماسی در نمونه‌های سفارشی ) و در آخر دیفیوزر عقب همرنگ بدنه دانست.

Aston Martin 2012 Virage

با باز کردن درب‌های خودرو که همانند بال‌های قو باز می شوند، سرنشینان با اتمسفری تشکیل شده از ترکیب هفت نوع چرم نفیس دست دوز روبرو می‌شوند. این ترکیب از هر دو سوی داشبورد خودرو به سمت درب‌ها و صندلی ها کشیده شده است تا به محض ورودتان چشم شما را به سرتاسر کابین بکشاند! لازم به ذکر است که تنها ۷۰ ساعت کاری زمان توسط زبده ترین مهندسان و طراحان صرف ساخت فضای داخلی هر ویراژ می شود.

Aston Martin 2012 Virage

از جمله تجهیزات برجسته به کار گرفته شده در داخل این خودرو می توان به سیستم ناوبری جدید مجهز به نرم افزار رهیاب گارمین، صفحه نمایش ۶.۵ اینچی، صندلی های اسپرت گرم شونده، کروز کنترل، درگاه بلوتوث برای اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی قدرتمند آستون مارتین با ۷۰۰ وات قدرت خروجی و مجهز به صدای دالبی Pro Logic II  و امکان اتصال iPod به آن اشاره کرد.

Aston Martin 2012 Virage

همان طور که گفته شد در قلب آستون مارتین ویراژ ، پیشرانه‌ای شش لیتری V12 آستون مارتین که در کارخانه در « کلن » آلمان ساخته می شود قرار دارد.  هر پیشرانه در حدود ۲۰ ساعت زمان را به ساخت خود اختصاص می دهد.

این پیشرانه که بیش از ۸۵ درصد گشتاور را از دور موتور ۱۵۰۰ در اختیار راننده قرار می دهد، نیروی تولید شده خود را توسط جعبه دنده اتوماتیک و هوشمند شش سرعته Touchtronic II به چرخ ها منتقل می‌کند. همچنین راننده می‌تواند به کمک شیفترهای دارای پوشش چرم نصب شده در پشت فرمان، به صورت دستی نیز اقدام به تعویض دنده ها کند.

Aston Martin 2012 Virage

اما یکی از مهم‌ترین سیستم های ایمنی جدید به کار رفته در ویراژ را می‌توان سیستم دمپینگ تطبیق شونده یا ADS به شمار آورد.  در این سیستم هر دمپر دارای پنج حالت متغیر است که به کمک سنسورهای نصب شده در دور تا دور خودرو وهمچنین ECU خودرو، نوع مسیر و جاده پیش روی را شناسایی و با توجه به آن میزان سفتی و ارتفاع خودرو را در هر بخش تعیین می کند.

واحد کنترل الکترونیکی خودرو نیز  به صورت هوشمند و با استفاده از سنسورهای شتاب سنج، فرمان، گاز و ترمز ABS مناسب ترین وضعیت را برای دمپرهای خودرو انتخاب می کنند.

Aston Martin 2012 Virage

سیستم کنترل پایداری DSC آستون‌مارتین، در این مدل از مجددا برنامه‌‌ریزی شده است. این سیستم سه مرحله‌ای به راننده این امکان را می دهد تا با توجه به نوع رانندگی میزان دخالت سیستم های کمکی الکترونیکی را تنظیم کند. در حالت پیش فرض این سیستم روشن است و هر گونه هرزگردی چرخ ها در شرایط دشوار را متوقف می سازد و بیشترین ایمنی ممکن را بدون به دردسر افتادن راننده فراهم می سازد.

با نگه داشتن دکمه  DSC به مدت چهار ثانیه، حالت Tracking Mode فعال می شود که دخالت سیستم الکترونیکی برای ایجاد پایداری را تا حد زیادی به تاخیر می‌اندازد تا راننده بتواند سواری هیجان انگیز اما ایمنی را تجربه کند.  با فشار دادن مجدد دکمه DSC برای پنج ثانیه دیگر، این سیستم به صورت کامل از مدار خارج می شود.

Aston Martin 2012 Virage

آستون مارتین ویراژ در مرکز طراحی این شرکت واقع در Gaydon در انگلستان طراحی شده است. این خودرو در همان کارخانه ای که مدل های DB9 و DBS تولید می شوند ساخته می‌شود.

« مارک ریچمن » طراح ارشد آستون مارتین در مورد این خودرو می‌گوید: ویراژ زبان طراحی محصولات آستون را به مرحله جدیدی رسانده چرا که ما در این خودرو از جزییات جدیدی به خصوص در بخش جلو استفاده کرده ایم ؛ این یعنی جسارت بیشتر در برند آستون!

Aston Martin 2012 Virage

در خاتمه باید اشاره کنیم که آستون مارتین ویراژ در دو مدل کوپه با قیمت پایه‌ای ۲۰۸,۲۹۵ دلار و همچنین رودستر ( Volante ) با قیمت ۲۲۳,۲۹۵ دلار به فروش می‌رسد. در نمونه‌های سفارشی نیز حداکثر قیمت این سوپراسپرت بریتانیایی به مرز ۲۷۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

Aston Martin 2012 Virage Volante & Coupe

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. عشق آلمان

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    لازم نیست بگی انقدر که انگلیسیه تو مارو نمودی باشه ولی در کل خاک زیر پای پورشه هم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    آستون مارتین فقط :) Vanquish :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    موتور دست سازی که 20 ساعت وقت صرفش میکنن تنها 490 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن‌متر گشتاور تولید میکنه ؟

    اگه موتور شلبی GT500 رو با 650 ایب بخار قدرت و 813 نیوتن متر گشتاور داخلش بذارن که سود کردن تازه ارزونتر هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      آفرین

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا