آستون مارتین

هدف آستون‌مارتین AM-RB 001 رسیدن به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت

نمی‌توان انکار کرد که هایپرکار خارق‌العادهٔ آستون‌مارتین AM-RB 001 یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای حال حاضر دنیا است. با توجه به قیمت بسیار بالای این خودرو، مطمئناً تنها توسط علاقه‌مندان فوق‌العاده ثروتمند خریداری خواهد شد و بعید است به‌طور روزمره مورداستفاده قرار گریرد تا بتوانیم آن‌را در جاده‌های عمومی ببینیم؛ اما ادعاهایی باورنکردنی دربارهٔ AM-RB 001 ارائه شده است که می‌تواند آن‌را به‌عنوان معادل مدرن و امروزی مک‌لارن F1 قرار دهد. علاوه بر این، در حال حاضر جزئیات بیشتری از این هایپراسپرت بریتانیایی منتشر شده است.

aston-martin-am-rb001-2018

آستون‌مارتین در مورد پروژهٔ بلندپروازانهٔ AM-RB 001 اعلام کرده است که این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی باورنکردنی ۴ جی بوده و می‌تواند با خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک در پیست رقابت کند. همچنین با توجه به افزایش داون‌فورس خودرو که به لطف طراحی پیشرفتهٔ بدنهٔ آن به دست آمده است، آستون‌مارتین می‌گوید که AM-RB 001 می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و زمان طی یک دور پیست نوربرگ‌رینگ توسط آن نیز از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است.

Aston Martin AM-RB 001

طراح این خودرو «Marek Reichman» به‌تازگی در گفتگویی با Motoring این اعداد را تأیید کرده و همچنین موارد هیجان‌انگیز دیگری را هم در مورد AM-RB 001 اعلام کرده است. او گفته است که درهای گالوینگ این خودرو به‌صورت برقی عمل خواهند کرد و همچنین یک سیستم تنظیم ارتفاع نیز برای خودرو تعبیه شده است. این سیستم با همکاری یک دوربین که قادر به تشخیص برجستگی‌های مسیر است، به‌صورت خودکار ارتفاع ماشین را کم‌وزیاد می‌کند.

Aston Martin AM-RB 001

علاوه بر این، نسخهٔ تولیدی AM-RB 001 مجهز به یک اسپویلر عقبی فعال خواهد بود و درست مانند فراری لافراری، صندلی رانندهٔ آن ثابت بوده و در عوض ستون فرمان و پدال‌ها قابل تنظیم هستند؛ اما غیر از این‌ها، رایشمن گفته است که در AM-RB 001 بجای سیستم هیبریدی سنتی از یک سیستم برق‌رسانی جدید استفاده شده است. این سیستم شامل یک خازن بزرگ می‌شود که مانند سیستم KERS، با فشردن یک دکمه موجب افزایش توان ۸۰ اسب بخاری خودرو می‌شود.

در کنار این سیستم نیروگاه اصلی V12 تنفس طبیعی خودرو قرار دارد که بین ۶ تا ۷ لیتر حجم داشته و توانایی دستیابی به دور ۹۵۰۰ rpm را دارد. یک گیربکس تک کلاچهٔ سکوئنشال Xtrac هم تمامی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت AM-RB 001 را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. (پهلوان مک لارن)new great britain

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    شاهکار قرن 21 در دنیای هایپرکارها.
    با یه موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی و 1000 اسب بخار!!!!!!!بدون توربو.
    هر وقت اسم 12 سیلندر تنفس طبیعی میاد یا اف 1 افسانه ای میوفتم.
    (((((او گفته است که درهای گالوینگ این خودرو به‌صورت برقی عمل خواهند کرد و همچنین یک سیستم تنظیم ارتفاع نیز برای خودرو تعبیه شده است. این سیستم با همکاری یک دوربین که قادر به تشخیص برجستگی‌های مسیر است، به‌صورت خودکار ارتفاع ماشین را کم‌وزیاد می‌کند.??))))
    شاهکار اینه نه اون شیرون با یه موتور 16 سیلندر با 4 تا توربو.
    شیرون تو 13.6 ثانیه به مرز سرعت 300 کیلومتر بر ساعت میرسه.
    استون مارتین تو 10 ثانیه از سکون به تندی 322 کیلومتر در ساعت میرسه.(گفته شده احتمالا کمتر میشه تو نسخه نهایی?)
    البته وزن دو تا ماشین هم بی تاثیر نیست.
    دیگه بگذریم از اون شتاب جانبی 4 جی.چون چندان مهم نیست(مهندسی بریتیشه دیگه?)
    حالا این تازه اولشه کلی قابلیته دیگه داره که به مرور اعلام میکنن.
    از همین الان رکوردار پیست نوربرگ‌رینگ مشخص شد.? ? ? ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (پهلوان مک لارن)new great britain

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      فکر کنم جانشین اف1 رو به جایه مک لارن استون مارتین معرفی کرده.(مک لارن بدو یه جاشنین رونمایی کن تا آبرومون نرفته???)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        اینکه 12 سیلندر تنفس طبیعی 1000 اسب بخار بیشتر شبیه معجزه ست و اینکه 400 کیلومتر سرعت بگیره دیگه شبیه یه رویاست …..
        اگه این طور واقعا تولید شه واقعا یکی از بی نظیر ترین خودرو هاست ……..
        البته رکورد پیست تغییری نمیکنه هنوز دسته صاحب اصلیشه و حالا حالا ها خواهد ماند …. 😝

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari Huayra Sv

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (479 ديدگاه)

          آره
          دست پگانی زوندا روولوسیون خواهد موند.
          6:30.
          موتور 12سیلندر تنفس طبیعی و البته 1040کیلو وزن.
          شما خودتون رو بکشین .حالا حالا ها زوندا پادشاه نوربرگ رینگ..قیافه…لذت رانندگی صدای اگزوز و… هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MPH

        ۱۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (419 ديدگاه)

        آقای پهلوان این ماشین به لطف ایرودینامیک بسیار پیشرفتش به این جایگاه رسیده و اگه ردبول نبود گردن کلفت تر از استون هم نمیتونست حتی به نزدیکی این عملکرد برسه کاملا آشکاره که ردبول در زمینه ایرودینامیک و شاسی جزء برترینهاست وحتی احتمالا در این زمینه برتریهایی نسبت به مرسدس داره
        پس الکی جو نده که از بوگاتی بهتره وفلان
        بعدشم یه هایپرکار باید عملکرد شگفت انگیزی داشته باشه وگرنه هایپرکار نمیشد که

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          mph ردبول مهندسیش بریتیشه.
          در مورده شاسی هم بهتره بدونید هایپرکار مرسدس وظیفه طراحی و تنظیم شاسیش رو به لوتوس سپرده.
          این ماشین هم توسط نیوی و ریچمن طراحی شده یا حداقل اینطوری بگیم که نیوی و استون مارتین که شامل ریچمن هم میشه بیشترین نقش رو دارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. madjid

        ۱۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        در نقطه ای دیگار از این جهان مهندسان مرسدس بنز-AMG در گوشه ای بدون هیاهو در حال ساخت یک هایپرکار تمام و عیار هستن…

        خوشم میاد از آلمانی ها و خوشم میاد از مرسدس… پادشاهان بی هیاهو…

        این انگلیسی ها همیشه عادت دارن بگن ما بهترین هستیم ، بهترین ها رو میسازیم و همش داد و فریاد بزنن. در حالی که در عمل کاری نمیکنن و واقعیت فقط نصف اون چیزی میشه که گفتن … شخصیت لوئیس همیلتون مثال بارز این رفتار مشمئز کننده هست. همه دیدن که چطور Nico Rosberg بیچاره رو اذیت میکرد… در مسابقه ی آخر بهش راه نمیداد … هر جا ماشینش مشکل پیدا میکرد میگفت اینا میخوان منو عقب بندازن. (😷😷)

        به همه قول میدم مرسدس بنز تا روز معرفی هایپرکارش جزئیات فنی اون رو اینقدر بزرگ نخواهد کرد. شاید حتی یک کلمه هم نگه.
        .
        به زودی این 1 سال میگذره و نوبت معرفی هایپرکار ها فرا میرسه.
        اون وقت معلوم میشه هر کی چقدر بارشه.
        اون وقت میبینیم که هایپرکار مرسدس بنز با موتور 1.6 لیتری چطور این هایپرکار استون با موتور 7 لیتری رو در پیست ها و همینطور شتاب ، شکست خواهد داد.
        اون وقت همه با هم میگیم :” خاااککککک … !! “

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          حرفه مجید در یه پست دیگه(مرسدس R50 کاملا محافل خبری رو برای چندین ماه پر خواهد کرد و هیچ کس یادش نمیاد استون مارتین هم قراره یک هایپرکار بسازه.)
          عزیزم همین تو نبودی که گفتی محافل خبری رو پر میکنه مرسدس؟؟؟!!
          حالا چی شده طرفداره بدون هیاهو بودن و سکوت شدی؟؟؟
          میخوام یه چیزی بهت بگم ربطی نداره به خودرو.
          به صنعت هوافضا و یک هواپیمایه توربو جت که بعید میدونم حتی اسمشو شنیده باشی(در پاسخ به این نکته اشتباه که میگی انگلیسی های هیاهو میکنن و میگن ما بهترین هستیم و عملا کاری نمیکنن)
          هواپیمای مورده بحث ما شاهکاری به اسم((Miles M.52)) هستش.
          همواپیمایی جنگنده که قرار بود ساخته بشه.((90 درصد تکمیل شده بود)) با یک موتور توربو جته Power Jets W.2/700.
          تویه ساله 1940 طراحی شد.و در بینه سالهای 1942 و 1945(برخی میگن 43) تست شد.
          و به رکورده خارق العاده 1600 کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 11000 متری دست پیدا کرد.(آلمانی ها در خواب میدیدن)
          تا حالا اسمشو شنیده بودی؟؟؟؟؟!!!!!
          بنا به دلایلی پروژه لغو شد و انتقال فناوری شد به خاک آمریکا.
          و آمریکایی ها هواپیمایه Bell X-1 رو ساختن که سرعت صوت رو شکوند.
          لینکه حرفایی که زدم کاملا موجوده.فقط کافیه یه سرچ کنی در مورده اون هواپیما و همینطور مدل مهندسی معکوسی که آمریکایی ها ساختن.
          تو ویکیپدیا هم هست.
          یعنی من کلی پروژه تو این رابطه میدونم که انگلیسی ها کلی فناوری صادر کردن حتی کسی ازش خبر نداره(بخوای کاملا میگم.)
          من همیشه یه چیزی رو گفتم خیلی ها حرفمو تایید نکردن.
          تویه جنگ جهانی بریتیش ها به مراتب تکنولوژیک تر از آلمان نازی بود.(بخوای بازم میگم چرا با دلیل و مدرک و لینک) و دستاوردهایی که داشتن بسیار بیشتر.بحث خیلی طولانی میشه.همینقدر جوابه اون حرفتو دادم……………………

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. nikola

        ۱۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        NGB جان

        .

        آبروی مکلارن سال 2007 برای همیشه رفت . دیگه به این زودی ها گندی که زد فراموش نمی شه

        .

        وقتی در فرمول 1 حدود 100/000/000 دلار جریمه شد

        .

        برای جاسوسی از فراری و دزدیدن اطلاعات فراری.

        .

        بی شرمانه ترین کاری که در تاریخ فرمول 1 اتفاق افتاده.

        .

        تصورش رو بکن … مکلارن با اون همه ادعا بیاد از روی دست فراری تقلب کنه.

        .

        خیلی دوست دارم هایپرکار بنز و استون مارتین همزمان معرفی بشن. تا استون نتونه از روی دست بنز تقلب کنه .

        .

        هر چند فکر نمیکنم چیز هایی که در مورد AMRB001 میگه چیزی غیر از جو سازی و فضاسازی و جلب توجه رسانه ها باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPH

          ۱۸ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (419 ديدگاه)

          البته تقصیر اون مهندس فراری بود بیشتر ولی خوب داستان رسوایشون خیلی خیلی باحاله.مثل کلید اسرار میمونه!!!!
          جالبه که این چنین رسوایی واسه تویوتا هم هست که از رو فراری کپی کرده بودن ولی به این ابعاد نبوده
          پارسال هم تقریبا همچین اتفاقی برای فراری و مرسدس افتاد ولی فراری بی تقصیر بود
          و تقصیر مهندس بنز بود که میخواست همراه اطلاعاتی از مرسدس ( بخصوص مسابقه مجارستان که فراری بنز رو مغلوب کرده بود)به فراری بره که خوشبختانه موفق نشد…
          بنظرم هیچ رذیله اخلاقی بدتر از خیانت وجود نداره……

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          مجید عزیز میشه لطفا بگی موتور فرمول یک مرسدس کجا طراحی میشه.
          و اینکه قراره همون موتور رو با کمی تغییر(به گفته خودشون) رویه هایپرکارشون سوار کنن بیشتر توضیح بدی؟؟?
          و اینکه به کمک همون تیمی که توی انگلیس مستقره و قراره رویه آئروداینامیکشون کار کنن هم توضیح بده.?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. PARKER

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          New great britain جان …
          من که خدای نکرده نگفتم انگلیسی ها کند ذهن هستند !!
          من میدونم اینا جزو ملت هتی باهوش دنیا هستن.
          75 درصد اختراعاتی که زندگی ما رو میچرخونه دانشمندای انگلیسی توش نقش داشتن. مثل موتور بخار که James Watt طراحی کرد یا قوانینی که Issacc Newton مطرح کرد و پایه ی علم فیریک شد…

          ولی انگلیسی ها خصلت های بد و ناپسندی هم دارن که یکی از بدترین هاش همین پر ادعا بودن و گنده اومدن !! هست.
          ….

          موفق باشی دوست عزیزم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          آره نیکولا جان ب ام و خوبه که تو قسمت 3 گرند تور با تیکه هایی که بهش انداختن کلی خندیدم.
          هی یه رندر میدن بیرون میگن نگاه کنید ما میتونیم بسازیم.
          بعدش میگن ولی نمیخوایم.
          هی این کار رو تکرار میکنن.
          خیلی باحال بهش تیکه انداختن.
          کی میسازید؟؟؟؟؟!!
          نمیسازیم.فقط خواستیم بگیم چی بلدیم بسازیم.??

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. AK_007

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      چرا به نظر شما از توربو یا سوپر شارژر استفاده نکنن بهتره?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        رفیق عزیز
        قطعا اگه ماشینی از توربو و سوپر شارژ استفاده کنه عملکرد بهتری پیدا میکنه
        اما بذار برات مثالی بزنم …..
        مثلا استون مارتین سوپر کاری تولید میکنه با موتور 8 سیلندر توربو 600 اسب بخار شتاب 3.5 تاپ اسپید 300 کیلومتر
        حالا مثلا فراری ماشینی تولید میکنه با موتور 6سیلندر تنفس طبیعی 550 اسب بخار شتاب 3.1 تاپ اسپید 320 کیلومتر
        حالا به نظر شما کدوم مهندسی انجین بهتری داره ؟؟؟؟
        خب قطعا فراری
        البته این فقط مثال بود …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. madjid

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      [[هر وقت اسم 12 سیلندر تنفس طبیعی میاد یاد اف 1 افسانه ای میوفتم]]

      هر وقت اسم F1 افسانه ای میاد یاد BMW میافتم. 😜😉😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. MPH

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      اون شتاب جانبی قابل تحمل هم که 4 جی هست کاملا کار ردبوله که خودت میدونی ربطی به بریتیش نداره
      در اینکه ماشین عالی و بسیار قابلیه هیچ شکی نیست ولی اونجا که از شتاب جانبی گفتی و بعد بریتیش خیلی متعجب شدم ، چون مثل روز روشنه این حد از گریپ با داونفورس بوجود میاد و داونفورس هم یک مسئله ایرودینامیکیه که تمام دوستان میدونن ردبول در این زمینه کارش شاهکاره و این کار ردبول بوده نه استون پس در این مورد(تحمل شتاب جانبی تا 4 جی) هیچ افتخاری متوجه استون نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۱۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        mph ای کاش خوب میشد چه شما یا هر دوسته دیگه ای در مورده حرفی که میزنید تحقیق کنید بعد حرف بزنید.
        همونطور که بالا جوابتون رو دادم ردبوله مهندسیش کاملا انگلیسیه.
        و همینوطر ردبول پیشرفت های آئرو داینامیکشو مدیون نیوی هستش که اونم انگلیسیه.
        فقط خواهشا دوستان هر حرفی میزنید با دلیل و مدرک بزنید.
        بیخودی کار یه شرکتی مثل استون مارتین رو کوچک و کم توجه جلوه ندین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mph

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (251 ديدگاه)

          شما بهتره یکم بازتر به مسائل نگاه کنی
          من کی استونو کوچک کردم
          گفتم ایرودینامیکش کار ردبوله که الانم میگم
          شما هم بهتره با مدرک حرف بزنی نا با تعصب

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. MPH

      ۱۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      موتور فرمول یک مرسدس تو آلمان و در کارخونه amg ساخته میشه
      بنز چون تیم راس برون رو خرید مقرش تو انگلیسه همین.موتورشم ساخت amg هست و لحظه ای فکر نکن تو انگلیس ساخته بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۱۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        mph اتفاقا تماما در انگلیس طراحی و توسعه و ساخته میشه.
        لینکش هم موجوده.
        هم انجین هم بدنه.
        این مرکز در بریکوورث که کاره طراحیه انجین و توسعه و ساخت و آزمایشات رو برعهده داره.
        https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brixworth/
        اینم مقر اصلی مرسدس در برکلی.
        که کاره بدنه و آئروداینامیک و……رو انجام میدن.
        https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brackley/
        حتی سایت اصلی خوده مرسدس آلمان رو نگاه کنی.
        نوشته تصمیم گرفته شده تمام کارهای فرمول یک در یک کشور(که اون انگلیسه) انجام بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mph

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (251 ديدگاه)

          The Brixworth plant is active and working 24 hours a day, with night-shift workers keeping it going through the small hours. Though some of the bigger components are shipped in from Germany, things like the energy-harvesting turbine, which is hewn out of a special alloy designed by Mercedes itself, are made on the Mercedes premises in the UK. “We are an R&D company,” explains Cowell, as he walks us through the floor where the company’s engineers and metallurgists develop their ideas. There’s nothing special about the equipment — it’s just a bunch of Dell monitors, Logitech mice, and a few microscopes — but it’s the closeness of this research arm to the manufacturing plant that allows the company to move fast. Every new idea can be immediately put to the test and either improved upon or discarded.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Bavaria

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    .
    فکر کنم ی کینگ جدید داره به گینگ ها اضافه میشه
    البته بنظرم این ماشین بیشتر فریب آمارو ارقام داره و اینکه جذاب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهرداد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فوق العادست این ماشین ، و میشه گفت نسل جدید از هایپرکارهاست .
    باید منتظر بمونیم ، ببینیم بنز ، کِی رونمایی میکنه از هایپرکار amg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. X SIX M

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (585 ديدگاه)

    یه جورایی کپی پاگانی هویرا البته بدون فلاپ خوب قبلا تو یه مطلب خونده بودیم پاگانی هویرا به لطف آیرودینامیکش بطور نظری میتونه تا ۵۲۰ کیلومتر سرعت بره حالا اینم همین طراحیو داره بدون فلاپ هدفش ۴۰۰ ?!
    ولی از نمایه جلو و عقب که میبینیش قشنگ نیست اما از بقل قشنگ دیده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امپراتور لامبورگینی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .???
    اینقدر بازار گرمی میکنن که دل آدم به پیچ و تاب میافته…
    بابا حرف نزن …. عمل کن …. ماشین رو نشون بده خودمون میفهمیم چند تا سرعت میره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (پهلوان مک لارن)new great britain

      ۱۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      مجید گفتن ماشین رو احتمالا 2018 رونمایی میکنن.
      شما به فکر لامبورگینی باش.که هنوز نتونسته یه هایپرکار در رقابت با پی 1 و لافراری و 918 بسازه.این که بماند.??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PARKER

        ۱۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دیر اومدی پهلوان جان…
        برای همه ی حرفات جواب دارم … ولی حوصله ی بحث ، دیگه ندارم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این هایپر کارها، واقعا جذابترین خودرو در دنیای خودروسازی هستند، خودروهایی که اوج تکنولوژِی، سرعت، شتاب و … رو به نمایش میذارن، یه جورایی اعتبار و نماد شرکت هم هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بنتلی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏ ‏mphعزیز این حرفی ک میزنم حرف خودم نیس…حرف رئیس تیم ردبوله و ب نظرم برات کافی باشه…حوصله بحث زیاد و شنیدن حرفای بیخودی هم ندارم… رئیس ردبول چن وقت پیش دلیل حظور تیم فرمول یکش در انگلیسو وجود زنجیره تأمین قطعات قوی و افراد با استعداد بیان کرده…و بهتره اینو بدونی ک آدرین نیوی انگلیسی مهندس نخبه ب خصوص در زمینه آیرودینامیک موجب پیشرفت ردبول در زمیه آیرودینامیک شده و این همکاری بین استون و ردبول نتیجه صحبت های خصوصی بین نیوی و ریچمن هس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      آقای بنتلی
      اولا باید زیر کامنتم و با گزینه پاسخ جوابم رو بدی تا من آگاه بشم الان می خواستم بخوابم گفتم همینطوری یه سر بزنم و پاسختو دیدم
      دوما من تا حالا چقدر حرف بیخودی به شما زدم یا با چند نفر بحث کردم که اینو میگی
      سوما خودم از بحث الکی متنفرم
      چهارما آدرین نیوی یه نابغه است و کسی که قبول نداره مشکل از خودشه نه آدرین!!!!!
      پنجما خوابم میاد حوصله تایپ ندارم
      شب خوش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    نیکولا جان جریمه مک لارن خیلی کمتر از بعضی شرکتا هس!…هوا رو هم آلوده نکرده…در ضمن همکاری بین ردبول و استون یه همکاری دو طرفه هس و بر خلاف نظر شما خیلی حرفا برا گفتن داره…حالا شما هرجوری دوس داری فکر کن و خوشحال باش برا خودت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بنتلی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مجید جان ،داداش گلم، روند قبل معرفی یه هایپرکار برا اکثرخودروساز ها شبیه همه…همونطور ک میدونی استون مارتین زودتر از مرسدس شروع ب کار کرده و طبیعیه ک جزئیات بیشتری ازش منتشر بشه…استون چن وقت پیش یه عکس نا مشخص نشون داد…یه مدت بعد از رونمایی از کانسپت استون بنز عکسی نا معلوم از شمایل کلی هایپرکارش منتشر کرد و یکم بعدش مکلارن هم همین کارو برا نسل بعد ‏f1کرد…درضمن همین الانشم خبرای مختلفی از هایپرکار مرسدس منتشر شده و بعدا بیشتر هم میشه…برام جالبه ک انجین فرمول یکو با انجین ۱۲سیلندر جاده ای از نظر حجم مقایسه کردی و جالبتر اونجاس ک این دو هایپرکارو مقایسه کردی و برا خودت نتیجه گرفتی!!…انقد با حرفای الکی خودتو گول نزن…درتوانایی استون و همچنین ردبول شکی نیس…البته من هنوزم حس میکنم ک حرفات یکم با تظاهر آمیخته شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شرمنده بنتلی جان …
      اینجا 2 قضیه هست. یکی مفهومی که میخوام برسونم و یکی لحن حرفام …
      فکر کنم شما از لحن من بیشتر ناراحت شدی.
      شما لحن منو شوخی حساب کن… اون تیکه ی مقایسه ی بنز و استون مارتین رو بیشتر برای مزاح و شوخی با نیو گریت بریتین گفتم.
      یک چیزی میگم دور هم خوش باشیم و بخندیم.

      ____________________________________

      اما مفهوم حرفی که بالا گفتم ….

      بی تعارف میگم. اگر این ماشین بتونه چیز هایی که استون در موردش گفته
      مثل 0 تا 322 در 10 ثانیه ،
      یا سقف سرعت عملی 400 کیلومتر ( منظورم سقف سرعت تئوری مثل چیزی که در مورد پاگانی هوایرا گفتن 528 کیلومتر ولی هیچ وقت از 370 تا بالاتر نرفت ، نیست )
      رو پیاده کنه ، یا رکورد زیر 06:30 در نوربرگ رینگ بذاره ، بدون اغراق یک معجزه ی تکنولکژیک خواهد بود… معجزه ای که از دانش مهندسی بالای انگلستان برخاسته…
      .
      .
      اما چیزی که هست ، من احتمالش رو خیلی بالا نمیدونم.
      شما نگاه کن ، پیشرانه های بنزینی الان به حد اعلای بلوغ خودشون رسیدن. یعنی تقریبا بهترین پیشرانه های بنزینی ممکن دارن ساخته میشن.
      فراری و لامبورگینی با اون همه کبکبه و دبدبه از V12 با 6.5 لیتر حجم بیشتر از 777 اسب نگرفتن. گشتاور هم تا 740 اسب من شنیدم. تازه F12 Berlinetta گیربکس Twin Clutch داره. با این گیربکس به صفر تا 300 در 21 ثانیه رسیده. حالا این ماشین با گیربکس تک کلاچ چطور به 0 تا 322 در 10 ثانیه رسیده؟؟؟

      این همه اختلاف به نظر من خیلی زیاده.
      ضمن اینکه V12 موتور خیلی سنگینی هم هست. وزن یک V12 حدود 2 برابر یک V8 هست.

      به نظر من اطلاعات این ماشین ، بیشتر جار و جنجال تبلیغاتی هست.

      اما اگر اینطور نباشه و AM-RB001 بتونه به حرف های استون جامه ی عمل بپوشونه من خیلی خوشحال میشم. چون میتونه یک تحول عظیم بوجود بیاره و اسطوره ساز باشه. یک F1 یا یک Veyron دیگه باشه … اما احتمالش به نظرم یکم دور از ذهنه.

      موفق باشی. شب بخیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏ ‏mphجان من نگفتم حرف الکی زدی و بحث بیخودی کردی…کلا اگه این جور بحثا ادامه پیدا کنه امکانش هس هم از طرف من و هم از طرف شما یکم از موضوع فاصله بگیره…من جسارت نکردم …اگه بی ادبی کردم ازتون عذر میخوام …ولی حرفات یکم از منطق فاصله گرفته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      اگه تندروی شده شما ببخش ولی قبول کن اول پهلوون شروع کرد و حرف هاش نیشدار بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏ ‏x six m‏ جان نظرت محترمه ولی انصافا شبیه نیس…سپر جلو فرم جلوپنجره استون هس و اون برامدگی روی چرخای جلو هم یه چیز طبیعی هس و غیر این، راه دیگه ای ندارن بجز اینکه بخوان ب صورت ‏open wheel‏ بسازنش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مجید جان این چ حرفیه؟…دشمنت شرمنده…عزیز دل مایی…درمورد چیزی ک گفتی ب نظرم استون نمیاد شخصیت خودشو با اطلاعات غلط زیر سوال ببره…درمورد رابطه بین حجم موتور و تعداد سیلندر با قدرت تولیدی ک کینگ عزیز هم باهاش مشکل داره باید اینو در نظر گرفت ک در رده های مختلف نیاز ب مقدار قدرت مشخص و همچنین حجم و تعداد سیلندر مشخص داره…منظورم اینه ک مثلا در یک کلاس خودرویی مشتری نیاز ب بیشتر از ۶۰۰اسب نداره ولی مشتری ها علاقه خاصی ب موتور حجیم و ۱۲یا۸سیلندر دارن…و نسبت توان خروجی و حجم موتور ربطی ب قدرت مهندسی اون شرکت نداره…ب نظرم این انجین های حجیم با صرف وقت و سرمایه و فعالیت مهندسی بیشتر توانایی رسیدن ب قدرت بیشتر بدون تغییر زیاد در دوام و عمرمفید رو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      .
      شما هم عزیزی بنتلی جان.
      .
      از بودن کنار شما دوستان عزیز لذت بردم و میبرم.
      .
      دوستان عزیزی مثل
      New G.B
      King 918
      Monster ALM
      Ali Chevy Nova
      Daniel
      Mehran911
      ونوم
      Carbonado Aventador
      مجید (500 کامنت)
      سامان آذری
      و …
      .
      .
      .
      راستی من خودمم ! این پیام رو با یک اکانت ویژه برای یک دوست ویژه ( منظورم خودتی) گذاشتم
      ❤❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سیاوش

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شبیه هوایرا ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. GOD BLESS AMERICA

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خیلی رادیکاله و طراحی موتور وسط داره، چیزهایی که اصالت آستون مارتین رو به خطر میندازن.

    آستون مارتین برای حفظ اصالت برند باید به توسعه هایپرکارهایی مثل ولکان بپردازد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرید

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دوستان عزیزفک نکنم اون قدر که اینجا سر این مباحث جرو بحث میشه اونجا به خودشون زحمت این بحثای بی سرو تهو بدن…آلمان تو بحث ساخت موتور خودرو و گیربکس اتومبیل بدون شک یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیاس…همون طورم انگلیس تو بحث ایرودینامیک خودرو و … وساخت شاسی های هایتک یکی از برترین کشورهای دنیاس.و شاید کمتر آلمانی و انگلیسی رو پیدا بشه کرد که مثل ایرانی ها اینقدر سر این بحثای واضح بخوان متعصبانه و بی دلیل با هم بحث بکنن…با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا