معرفی آستون مارتین لاگوندا

در سال گذشته، پس از رونمایی اولیهٔ مدل لاگوندا، و انتشار تصاویر رسمی از آن، طیف وسیعی از مردم جهان، نظرشان معطوف این خودروی با عظمت شد. کمپانی آستون مارتین هم پس از دریافت سطح بی‌سابقه‌ای از نامه‌های ارسالی توسط مشتریان، درصدد تغییر محدودیت فروش این خودرو از منطقه خاورمیانه برآمد، تا آنجا که در حال حاضر به طور رسمی فروش لاگوندا را در سطح جهانی به‌خصوص بازار انگلستان تأیید کرده است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf

در اواخر سال 2014 بود که مدیرعامل شرکت آستون مارتین، دکتر اندی پالمر خطاب به حاضران در هتل منحصربه‌فرد دبی، رسماً اعلام کرد که این مدل با عنوان لاگوندا تراف (Lagonda Taraf)، به معنی “فوق لوکس”، مخصوص خاورمیانه و منطقهٔ شیخ‌نشین امارات متحدهٔ عربی تولید و روانهٔ بازار می‌گردد. این خبر در اوایل سال جاری تغییر کرد و پس از برچسب‌گذاری قیمت بیش از 400,000 پوند، فروش لاگوندا را در سطح جهانی رسماً آغاز شد.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf

با اینکه آستون مارتین در امر فروش این محصول بسیار قاطع بود و این مدل خاص را مختص خاورمیانه و حتی محدود به تولید چند دستگاه کرده بود اما گویا پس از دریافت نامه‌های بسیار زیاد و وسوسه‌انگیز مشتریان، کمی منعطف‌تر برخورد کرده و جواب‌گوی نیاز مشتریان مرفّه و اشرافی خود خواهد بود.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf

آستون مارتین در اصل برای مدل ویژهٔ لاگوندا فقط تولید 100 دستگاه را برنامه‌ریزی کرده بود و به دلیل آب و هوای گرم مناطق خاورمیانه، تست‌های سخت و شدیدی را هم در تابستان داغ برای این خودرو تدارک دید و فروش لاگوندا را تنها بر اساس دعوت‌نامه مشتریان ممکن می‌ساخت.

lagonda_05
چندی بعد تصاویر رسمی توسط آستون مارتین نمای نزدیک از لاگوندا را در سایه‌روشن شب منتشر شد که تنها چراغ های زیبای جلو و چراغ‌های عقب در عکس دیده می‌شد. بیشترین چیزی که در این عکس‌ها توجه مخاطبان را جلب می‌کند، نشان مخصوص لاگوندا است که جای لوگوی آستون مارتین نشسته است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf

مدیرعامل شرکت آستون مارتین گفت: واکنش اولیه مردم و علاقه و اشتیاق آنها به این خودرو از سراسر جهان، بسیار بالا بود و به همین دلیل امروز اعلام می‌کنیم که فروش لاگوندا در بازارهای جهانی به‌خصوص در اروپا، انگلستان و آفریقای جنوبی را ارزیابی کرده‌ایم و فروش موفقی را برای این مدل انتظار داریم و مشتریان می‌توانند این خودرو را در هر دو نوع راست فرمان، یا چپ فرمان سفارش دهند.

طراحی داخلی:

عکس های داخلی خودرو، به‌وضوح کابین بسیار مجلل لاگوندا را نشان می‌دهد. اگر چه همچنان تصویر کامل داشبورد نشان داده نشده است ولی کاملاً می‌توان تجمل را با جان‌ودل حس کرد. صندلی‌های چرمی با دوختی الماس شکل، پوشش کابین را بسیار لوکس به نمایش می‌گذارند. آستون مارتین برای صندلی‌ها، درب‌ها، پوشش سقف و حتی فضای پای سخاوتمندانه عقب تلاش خود را کرده است. آنها همچنین لوازم و تجهیزات روز دنیا را با زرق‌وبرق خاصی در کابین گنجانده‌اند. به طور مثال، کنسول مرکزی، سیستم تهویهٔ مطبوع پیشرفته و سیستم‌های بازی و سرگرمی در ردیف پشت، توسط آلومینیوم براق و تروتمیز احاطه شده‌اند که روح آشنای کابین آستون مارتین در آن دمیده شده است.

Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior

Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior

پیشرانه:

اطلاعات از جزئیات فنی لاگوندا همچنان ناقص هستند اما بیشترین انتظاری که از موتور این خودرو می‌رود، یک نسخهٔ 6.0 لیتری V12، با قدرتی بین 565 تا 600 اسب بخار است که افتخار جان‌بخشی به لاگوندای استثنایی را دارد. سیستم انتقال قدرت هم احتمالاً از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته و عملکرد دیفرانسیل عقب خواهد بود که ساخت خود کمپانی آستون مارتین است. انتظار می‌رود سقف سرعت این خودرو حدود 320 کیلومتر در ساعت باشد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر را در کمتر از 5 ثانیه طی کند.

Aston Martin Lagonda
Aston Martin Lagonda

طراحی خارجی:

اتاق جدید آستون مارتین لاگوندا بر پایهٔ پلتفرم VH این شرکت که در واقع زیربنای همهٔ محصولات فعلی آستون مارتین می‌باشد بنا شده است. اما همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، می‌توانید ببینید که ظاهر زاویه‌دار این خودرو جدای از دیگر مدل‌های فعلی این شرکت می‌باشد. این خودرو همچنین دارای فاصله دو محور کشیده‌تر است که فضای زیادی را برای سرنشینان عقب فراهم آورده است که این امر برای یک سوپر سالن لوکس ضروری است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf

طراحی و توسعهٔ این محصول توسط Marek Reichmann که در حال حاضر رئیس طراحی آستون مارتین است انجام شده و طراحی بیرونی گوه شکل خود را از مدل سال 1976 لاگوندا به ارث برده است. برای لمس یک خودروی با اصالت اما مدرن‌تر، کمی چاشنی مدل رپید را هم به آن اضافه کرده‌اند. آستون برای این مدل سنگ تمام خواهد گذاشت و همانند مدل قبلی خود در 1976 که در زمان خود از بهترین و مجهزترین ابزارهای دقیق و LEDهایی در داخل کابین استفاده کرده بود، اکنون هم خود را در این زمینه پیشگام می‌داند و به گفتهٔ آستون، لاگوندا جدید چه از نظر تکنولوژی طراحی و چه از نظر تجهیزات رفاهی و مدرن، پیشتاز میدان خواهد بود. از جمله مشخصات بارز لاگوندا می‌توان به بدنهٔ فیبر کربن اشاره کرد که استفاده از آن را فقط در سوپر اسپرت‌های سریع و مسابقه‌ای می‌بینیم.


همچنین باید بدانید که هر لاگوندا به‌صورت دست‌ساز و در ساختمان Gaydon شرکت آستون مارتین، یعنی همان ساختمانی که قبلاً مدل One-77 طراحی و تولید می‌شد، ساخته شده و تحت نظارت ویژهٔ کنترل کیفی مسئولان بخش پروژهٔ CC100 رودستر قرار دارد که همین موارد گویای همه چیز می‌باشد.

Aston Martin Lagonda
Aston Martin Lagonda

تاریخچهٔ مختصر لاگوندا:

برند لاگوندا در سال 1906 تأسیس شد و در سال 1947، زمانی که رئیس مشهور دیوید براون در رأس امور آستون مارتین قرار داشت، توسط این کمپانی خریداری شد. با شروع پروژهٔ این مدل در شرکت آستون مارتین، اولین بار در سال 1964 مبتنی بر مدل DB4، سالن لاگوندا رپید را ارائه کردند و یک سری از آستون مارتین V8 بر اساس پلت فرم سدان چهار درب هم بین سالهای 1947 تا 1976 ساخته شد.

Aston Martin Lagonda 1987
Aston Martin Lagonda 1987

برای سال‌ها، آستون مارتین لاگوندا شناخته‌شده‌ترین مدل این کمپانی بود که حالت مکعبی بودن فرم اتاق، ویژگی بارز این خودرو به حساب می‌آمد، آستون مارتین در اوایل سال 1990 هم تعداد بسیار محدودی از مدل لاگوندا را بر اساس مدل ویراژ تولید کرد و تا سال 2014 دیگر این مدل تولید نشد. حال که دوباره قصد احیای این مدل خاص و لوکس را دارد، هنوز بسیاری افراد نمی‌دانند که این مدل به عنوان یک آستون مارتین لاگوندا است یا فقط نشان اصیل لاگوندا را بر دوش دارد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

32 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    400 هزار پوند یعنی حدودا 600هزار دلار، از رولزرویس فانتوم هم گرونتره!!!

    پاسخ
  2. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    حال نکردم باهاش مخصوصا نمای بیرونش مثله زرافه میمونه هم خونی نداره

    پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    ظاهر بیرونش در حد ماشین های سلطنتی و فوق لوکس نیست

    پاسخ
  4. CBR400
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    بار اول که دیدمش ازش خیلی خوشم اومد . منظورم این نیست که زشته . نه . قشنگ هم هست . احمد آقا دستت درد نکنه . پیشرانه وی12 این لاگوندا مال مرسدس بنزه یا خود آستون مارتین ؟ چون در چند نشریه خوندم که زمانی که فورد مالک آستون مارتین بوده موتور 12 سیلندر آستون مارتین رو بر اساس پیشرانه های خود فورد ساخته شده . یعنی این موتور از ترکیب یا اتصال 2 یا چند پیشرانه فورد ساخته شده .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود CBR جان، خواهش میکنم.

      خیر، موتور فعلی لاگوندا همون موتور آستون مارتینه

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    قبل از اینکه بیام اینو نگا کنم داشتم s600 رو نگاه می کردم و اصلا این به چشم نمیاد
    ستون عقبش خیلی زشته (واقعا بیش از حد بزرگه )
    اصلا کلا این زشته اون قدیمیش هم همینطور هست
    تا حالا ماشین انگلیسی زشت ندیده بودم که دیدم
    این ماشین در کنار زشت بودن ابهت خیلی زیادی داره ( میتونم بگم جلوش تقریبا خوشکل هم هست ولی از نما های دیگه اصلا

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      رضا جان، باید عرض کنم که طراحی یه چیز کاملاً سلیقه ایه

      چون این خودرو از نظر من بسیار لوکس و زیباست از همه نظر، البته چراغهای باید بهتر و

      بزرگتر طراحی میشد، ولی بقیه قسمت هاش نقص نداره،

      اینم بدون که با وجود گرون بودنش، انقدر مشتری پیدا کرده که آستون مارتین مجبور

      شد فروش این خودرو را برای بازار های جهانی تأیید کنه

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      اشتباه نکن، آستون مارتین اول یه برند لوکسه بعد اسپرت، قانونش بر این اساس بوده، خودروی لوکس در قالب خودروی GT.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        همون لوکس های قدیمی کاملا اسپورت. بودن
        همون حرف خودت لوکس در قالب gt
        این نظر منه اصلا لوکس به نظر نمی امدن

        پاسخ
  6. HILUX
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    اصلا به این قیمت نمیرزه.فانتوم بگیرن حال کنن خیلی هم خوشکلتره.

    پاسخ
  7. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    ازش خوشم اومد فقط بزرگترین اشکالی که بشه بهش گرفت ستون های عقب خیلی بزرگه که با بقیه ی اجزای بدنه هماهنگی نداره و همچنین قیمت بسیار گزاف که حتی از بهترین سوپرلوکس هاهم گرون تره !
    حتی با توجه به برچسب قیمت زیاد و امکانات محدودش هم دربرابر میباخ به مراتب ارزان , تقریبا هیچ حرفی برای گفتن نداره !!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درسته سعید جان

      ولی خب معمولاً آستون مارتین یا بهتره بگم کلاً انگلیسی ها خودروهاشون گرونتره نسبت به رقبا

      همین آستون مارتین، تمام خودروهاش در مقایسه با هم رده های خودش از دیگر کمپانی ها، خیلی اختلاف قیمت دارن…

      این مدل هم همینطور، البته چون یه مدل خاص از دوران قدیم رو زنده کردن باز بیشتر باعث گرون شدنش شده

      پاسخ
  8. FcmZ
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    خیلی زیبا تر و با ابهت تر از اون چیزیه که بشه توصیفش کرد.
    نمیدونم چرا یکی این ماشین و یکی هم مازراتی کواتروپورته نسل قبلی خیلی حس مافیایی و گنگستری با خودشون دارن. یه حسی با هاشونه که همیشه نقش منفی داستان اونا رو باید برونه.
    ولی بر خلافش Rolls Royce Phantom یه حس سنگین و خفه داره . هرچند این حس برای ماشین های اشرافی لازمه.

    پاسخ
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .
    خیلی زیباست . خیلی . مخصوصا نمای جلو.
    هروقت این مدل استون رو میبینم ، از خودم میپرسم که اگر این ماشین لوگوی مرسدس میباخ رو به همراه داشت چی مشد ؟ ( به نوعی نسل بعدی میباخ )
    ایا تو بازار موفق میشد ؟؟باز خورد طرفداران و منتقدان و بازار چی بود ؟؟؟
    ازین رو این حرف رو زدم که چون قرار بود طراحیه بعدیه میباخ توسط استون انجام بشه که نشد بر اساس دلایلی .

    پاسخ
  10. soroosh
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    ناراحت نشین بچه ها اما هیچی از ماشین نمی دونید شماها فقط bmw benz می شناسید حقم دارین بیشتر از این ندیدین اونم فقط تو خیاون این مدل شاهکاره استون هست دوست عزیزمون میگه ای کاش لوگوس مای باخ بهش میخوررد کلی خندیدم مرد حسابی هم ارزو دارن لوگوی استون بخوره :))))))))) استون پول اصالتو کیفیتشو میگیره من هیییچ بحثی نمی کنم چون شماها فقط بلدین مقایسه بیخود انجام دهیید مثل ایت میمونه بگین من ایفون 6 نمی خوام با پولش میشه سامسونگ اس 5 خرید اونم 2 تاا واقعا مسخرس یادتون نره با حرف ما مخصوصا ایرانییا استون نمیره زیر سوال هیچی زیر سول نمیره اگه قرار بود طبق نظر ایرانیا برند انتخواب بشه 100% همه میگفت 206 چون کم مصرفه یا علی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      سروش جان هر کسی نظری داره و باید به نظر هم احترام بذاریم

      همین الان نظرهارو که بخونی کاملاً یه چیز دستت میاد، اونم اینه که سلایق و علایق چقدر متفاوته

      یکی از دوستامون نوشته متنفره از این خودرو، یکی گفته عاشقشم، یکی گفته شبیه فلان حیوونه یکی میگه چقدر زیباست…..

      خود من به شخصه عاشق اینچ بر اینچ طراحی لاگوندا هستم…

      این نشون دهندۀ اینه که نظرات، افکار و سلیقه ها با هم خیلی متفاوته

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .
      حالا شما که همرو دیدی کجا رو گرفتی .
      فقط اینو بدون که لپ کلام منو نگرفتی .
      بعد از موفق نشدن و به هدف نرسیدن فروش مرسدس میباخ ، گفت و گوهایی بین استون مارتین و مرسدس بنز انجام شد . قرار بود که طراحان استون مارتین نسل بعدیه میباخ رو طراحی کنند ، در مقابل مرسدس بنز اسرار نسل فعلیه مرسدس بنز اس کلاس رو مجانا در احتیار استون قرار بده . اما خب به نتیجه نرسیدن . مرسدس موتورهاشو به استون مارتین میفروشه و 5 در صد از سود استون رو صاحب میشه .
      کسی هم نگفت استون مارتین بی اصالته .
      من فقط داشتم فکر میکردم که اگر مذاکرات اولیه بنز و استون به نتیجه میرسید و استون طراحیه این این لاگوندارو به مرسدس به عنوان طراحیه میباخ میداد ، چی میشد .
      فقط اومدی یچیزی بپرونی .
      شما به من بگو همه در شامل چه کسانی میشوند که ارزو دارند ارم استون رو ماشینشون باشه . چرا اخه یچیز بی ربط میگی ؟؟؟؟
      همون ایفون 6 در مدل معمولی ( به غیر از 6 پلاس ) لرزشگیر اپتیکال نداره . نوکیا داره .
      همون ایفون که شما میگی دوربین جلوش از جاش تکون میخوره . پ
      قرار نیست بنز خوب مطلق باشه . ایفون خوب مطلق باشه و …
      هر کدام محاسن و معایب خودشونو دارند .
      بخواد پای بحث و کل کل و تعصب باشه ، رو دست تو پا میشم .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل مجتبی
        مجتبی
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        وای چه خبره اینجا بابا تورو خدا بیخیال بشین
        داداش میلاد شما دیگه چرا با این همه تجربه؟
        من یک هفتست عضو پدال شدم و تقریبا اکثر دوستای فعال رو میشناسم:میلاد ،رضا ،صادق،ساسان،ترابایت،احمد،مسعود و…..
        ارزش نداره کل کل کنین و محیطو به حاشیه بکشونین هرکدوم از خودروسازایی که الان ارز اندام میکنن و یه جورایی اصیل هستن حتماً یه پروسه ی طولانی رو طی کردن که الان اینجان و اینقدر مشتری دارن
        آستون مارتین هم از اون دسته از کمپانی هاست که مشتریای مخصوص خودشو داره و اینو هم بدونید آستون هیچ موقع تو ساخت اتومبیل هاش کم کاری نکرده همونطور که شاهد بودید one 77 رو با قیمت پایه 1000000 دلار عرضه کرد و به شدت فروخت.
        مرسدس هم که همیشه یه پایه رقابت تو اکثر کلاس ها بوده و نمیشه زیاد ازش آتو گرفت.
        پس هر شرکتی قدرت ، نبوق و اصالت خودش رو داره و همین رقابت بین کمپانی هاست که باعث افزایش کیفیت میشه نه تنها قیمت و زیبایی.

        پاسخ
        1. حسین
          سوابق: (1172 دیدگاه) ,

          درود. مجتبی جان نمیدونی همین بحثا چقد خوبه (البته تا جایی که به کل کل و جدل کشیده نشه). متاسفانه توی این طراحی جدید سایت، پست ها سریع عوض میشن وگرنه قبلا بحثای خیلی جذذذذذاب و داغی برپا بود. یادش بخیر. کاش سردبیر محترم هرچه سریعتر صفحه بندی رو انجام میداد، تعداد کامنتها در هر پست خییییییلی کم شده جدیدا، دلیلش هم اینه که فرصتی برای بحث وجود نداره و پستهای جدید سریعا از صفحه اصلی خارج میشن

        2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          درود مجتبی جان

          از اینطور بحث ها تو پدال زیاد اتفاق افتاده و میفته

          زیاد جای نگرانی نیست 🙂

          میلاد جان منظورش چیز دیگه ای بود، دوست دیگمون هم سهواً و اشتباهاً بد برداشت کرد از حرفاش و یکم تند صحبت کرد.

  11. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    درود.
    احمد جان برادر خسته نباشی. من مجذوب طراحی این ماشین شدم مخصوصا از جلو خیلی با ابهته فقط همانطوری که بقیه دوستان هم گفتن، یکم ستون های عقب با طراحی ماشین سازگار نیست. البته این نظر منه ممکنه از دید طراح این ستون بزرگ لازمه ی ابهت این ماشین باشه. در کل ازش خیلی خوشم اومد متفاوت تر از بقیه ی مدل های آستون مارتینه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود عرفان جان، ممنون از توجهت

      درست فرمودی، اگر هم متن رو کامل خونده باشی جواب این ابهام رو کاملاً میگیری

      بله، این مدل چون طبق همان استایل لاگوندای قدیمی ساخته شده، ستون C باید حال

      مکعبی شکل و زاویه دار داشته باشه

      مثل اینه بخوایم بگیم 911 چرا سقفش اینجوریه، یا G کلاس چرا ستوناش این شکلیه

      برخی مدل ها برای حفظ اصالت خودشون باید طبق چارچوب خاصی حرکت کنند

      تا مدل هارو زنده نگه دارن

      پاسخ
  12. Hoo〽️ân
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زیبا شکیل لوکس خاص و متفاوت،ولى….امکانات داخلش و دیزاین داخلش نسبت به این قیمت یکم غیر منصفانست،یعنى اون امکانات و حسى که یه مایباخ یا رولز رویس یا بنتلى بهت میده رو نداره بازم سلیقست…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.