نبرد اشراف‌زاده‌های بریتانیایی، آستون‌مارتین DB11 و بنتلی کانتیننتال

آستون‌مارتین DB11 راحتی یک گرند تورر و عملکرد یک سوپراسپرت را با روشی بسیار متفاوت از بنتلی کانتیننتال GT Speed ارائه می‌کند

بنتلی کانتیننتال GT Speed به‌عنوان ماشینی که برای همهٔ موارد مورداستفاده قرار گیرد احساس نمی‌شود. این مورد به سن و سال بالای کانتیننتال بازمی‌گردد چراکه به‌طورکلی در حال حاضر در سیزدهمین سال عمر خود بسر می‌برد و کلیت آن به سال 2003 بازمی‌گردد؛ بنابراین بنتلی کانتیننتال GT در برابر رقبای تازه‌نفس خود قدیمی به نظر می‌رسد. به همین دلیل شاید عجیب باشد که یک بنتلی نسبتاً قدیمی را رودرروی جدیدترین محصول آستون‌مارتین قرار داده‌ایم؛ اما اگر ماهیت این رقابت را درک کنید، عادلانه بودن آن آشکار می‌شود زیرا هردوی این خودروها، گرند توررهای لوکس، بریتانیایی و 12 سیلندر هستند که این موارد شکاف سنی بین آن‌ها را پر می‌کند.

db11-vs-conti-gt-web-041

DB11 یک آستون قرن بیست و یکمی است. خودرویی مدرن، پویا و با احترام به گذشته. DB11 در برابر بنتلی کوچک به نظر می‌رسد ولی درواقع این‌طور نیست چراکه تنها 7 سانتیمتر کوتاه‌تر و کمتر از 5 میلی‌متر باریک‌تر از کانتیننتال است درحالی‌که فاصلهٔ محوری بلندتری دارد. هردوی این خودروها مجهز به پیشرانه‌های حجیم، دارای چهار میل بادامک، دو توربوشارژر و 12 سیلندر هستند که نیروی خود را توسط گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک به جاده انتقال می‌دهند اما درحالی‌که بنتلی از آرایش موتور W شکل استفاده می‌کند، آستون‌مارتین آرایش سنتی V شکل را حفظ کرده است.

db11-vs-conti-gt-web-053

پیشرانهٔ W12 بنتلی در اصل از اتصال دو موتور V6 تشکیل شده درحالی‌که از یک میل‌لنگ مشترک استفاده می‌کنند و نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد؛ اما در اینجا هم آستون همچنان از همان سیستم دیفرانسیل عقب استفاده کرده است. اصل و نسب هردوی این موتورها به سال‌های گذشته بازمی‌گردد به‌گونه‌ای که تولد موتور بنتلی به سال 2001 و موتور آستون‌مارتین به سال 1999 برمی‌گردد اما هر دو به‌طور گسترده‌ای از نو طراحی شده و کاملاً مدرن هستند. به نظر می‌رسد کانتیننتال GT اسپید تعادلی بین سایز و قدرت برقرار کرده است زیرا قلب 6 لیتری آن 625 اسب بخار قدرت و گشتاور شگفت‌آور 840 نیوتن متر تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ 5.2 لیتری DB11 به ترتیب 600 اسب بخار و 700 نیوتن متر قدرت و گشتاور دارد.

db11-vs-conti-gt-web-052

البته این کمبود قدرت در آستون با وزن کمتر 1910 کیلوگرمی‌اش در برابر وزن بسیار سنگین 2320 کیلوگرمی بنتلی جبران می‌شود؛ بنابراین می‌بینیم که این دو گرند تورر بریتانیایی ازلحاظ پیشرانه، قدرت، قیمت و پرستیژ اجتماعی بسیار به هم شباهت دارند اما در قسمت‌های دیگر بسیار باهم متفاوت‌اند. معماری کابین بنتلی برای سال 2003 بسیار جذاب است اما در حال حاضر کهنه به نظر می‌رسد. البته اشکال داشبورد مثل همیشه جذاب‌اند ولی صفحه آمپر آنالوگ و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قدیمی، کاملاً سن بالای ماشین را نشان می‌دهند.

db11-vs-conti-gt-web-042

اما در سوی دیگر کابین DB11 قرار دارد. کابینی وسوسه‌انگیز که حتی یک فرد بزرگ‌سال با قدِ بلند هم می‌تواند موقعیت راحتی برای رانندگی داشته باشد. ابزارها کاملاً خوانا و منوها بسیار راحت هستند؛ اما در DB11 هنوز هم بدترین ویژگی‌های DB9 بهبود پیدا نکرده‌اند. بااین‌وجود حتی با استانداردهای امروز هم آستون‌مارتین کابین خوبی دارد. اتاق این خودرو طراحی مدرنی دارد و هرچند سوئیچ‌ها و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن متعلق به مرسدس بنز هستند اما بدون هیچ نقصی کار می‌کنند. به همین دلیل کابین DB11 در مقایسه با رقیب این جدال و به‌طورکلی مازراتی و فراری، عملکرد کاملاً قابل‌رقابتی دارد اما بعید است در برابر کابین نسل جدید پورشه پانامرا حرفی برای گفتن داشته باشد. کابینی که به‌احتمال‌زیاد نقش برجسته‌ای در کابین نسل آیندهٔ بنتلی کانتیننتال GT خواهد داشت.

db11-vs-conti-gt-web-043

هر دو خودرو دارای صندلی‌های عقبی هستند که تقریباً غیرقابل استفاده است؛ اما وضعیت بنتلی در این زمینه بهتر بوده و صندوق بار بزرگ‌تری هم دارد. محلی در پشت صندلی‌های عقب هم به‌عنوان فضای بار اضافی در نظر گرفته شده است. موتور جدید آستون‌مارتین صدای بلندتری نسبت به بنتلی دارد اما از DB9 کم صداتر است. صفتی که احتمالاً همسایه‌ها آن‌را دوست دارند. آمار و ارقام میگویند که DB11 چندان سریع‌تر از کانتیننتال نیست اما این آمار احساس و کشش واقعی خودرو را نشان نمی‌دهند درحالی‌که اگر پشت خودروها بنشینید فوراً متوجه می‌شود. موتور DB11 هنگامی‌که دور توربوشارژها پایین هست واقعاً کُند احساس می‌شود اما دو مواقع دیگر عملکرد مناسبی دارد که موجب شده سازندگان متقاعد به استفاده از توربوشارژها شوند مانند فراری 488 GTB.

db11-vs-conti-gt-web-047

در DB11 وزن، فاصلهٔ محوری و دیگر موارد همگی نشان از رویکردی محافظه‌کار دارند اما اعتمادبه‌نفسی که این ماشین روی جاده به راننده می‌دهد متفاوت است؛ بنابراین می‌توان با خیال راحت با آستون روی جاده‌ها تاخت و توازن، چسبندگی و بالانس آن راننده را به سریع‌تر رفتن تشویق می‌کند. درواقع DB11 عملکردی را ارائه می‌کند که از ماشینی مثل این انتظار می‌رود. این خودرو هنوز نرمی خود را حفظ کرده اما درعین‌حال با استفاده از نرم‌افزار کنترل دامپرها از حرکات اضافی بدنه جلوگیری شده است. درواقع مهندسان آستون کاری را انجام داده‌اند که تا همین اواخر غیرممکن بود. فرمان DB11 نیز سریع و دقیق است و عملکردی بهتر ازآنچه از اولین سیستم فرمان الکترومکانیکی آستون‌مارتین انتظار می‌رود دارد. این فرمان موجب می‌شود ماشین با دقت تمام روی جاده حرکت کند و احتمالاً بزرگ‌ترین عاملی است که باعث می‌شود راننده سریع‌تر حرکت کند.

اما بنتلی چنین عملکردی را ارائه نمی‌کند چراکه بزرگ‌تر و سنگین‌تر بوده و سرعت طبیعی رانندگی آن کمتر است؛ بنابراین به چابکی آستون احساس نمی‌شود اما نقطهٔ عطف بنتلی، قدرت بیشتر و کشش افسانه‌ای آن است. بااین‌حال کانتیننتال GT اسپید هم خودروی سرگرم‌کننده‌ای است اما DB11 برای لذت بردن از رانندگی خودروی بهتری است؛ اما آیا DB11 در سفرهای طولانی به‌خوبی بنتلی هست؟ هم بله و هم نه! DB11 بهترین کیفیت سواری را در ین تمامی انواع خودروها دارد و به‌اندازهٔ کافی نرم و راحت هست که بتوان در یک روز 800 کیلومتر را با آن پیمود. بنتلی اما کمی ساکت‌تر است و اگرچه سواری آن بسیار نسبت به نسخه‌های اولیه بهبود یافته است اما به زبردستی آستون نیست.

بااین‌حال در بنتلی یک احساس ایمنی فوق‌العاده وجود دارد و از این لحاظ کانتیننتال GT یکی از بهترین خودروهای ساخته شده در کرهٔ زمین است. احتمالاً خودروی دیگری وجود ندارد که احساس امن‌تری از کانتیننتال داشته باشد و آستون هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد. حتی در DB11 صدای جیرجیر از داشبورد و صدای باد از آغاز تا پایان آزمایش به گوش می‌رسید که احساس می‌شد قطعات آن مانند یک ماشین عادی مونتاژ شده است درحالی‌که در بنتلی هرگز چنین چیزی وجود ندارد.

بااین‌حال این موارد پیروزی DB11 در این مقایسه را مخدوش نمی‌کنند. البته حقیقت این است که DB11 در برابر خودرویی که در اوایل قرن بیست و یکم طراحی شده است تنها یک پیروزی ساده و با اختلافی اندک به دست آورد. آستون‌مارتین در این رقابت هرگز بنتلی را تار و مار نکرد زیرا کانتیننتال GT اسپید در این کلاس هنوز هم به‌عنوان یک معیار و پیشرو باقی‌مانده است. باوجود وزن زیاد و سن و سال بالا، کانتیننتال GT اسپید هنوز هم از مدل ارزان‌تر V8 S به‌مراتب بهتر بوده و ماشین جذاب‌تری برای رانندگی است.

db11-vs-conti-gt-web-036

اما آستون‌مارتین هم در حال حاضر مهم‌ترین محصول خود را پس از بیش از یک دهه عرضه کرده است که فعلاً تقریباً رقیبی را رودرروی خود نمی‌بیند؛ اما این وضع به‌زودی تغییر می‌کند زیرا هم‌اکنون نسل کاملاً جدید بنتلی کانتیننتال GT بر روی پلت‌فرم جدیدی در حال ساخت است. پلت‌فرمی که نسل جدید پورشه پانامرا اولین محصولی است که روی آن ساخته شده است. بااین‌وجود این‌یک واقعیت است که DB11 امروزه ماشین بهتری از DB9 متعلق به سال 2003 یا DB7 متعلق به سال 1994 است و احتمالاً بهترین گرند تورر تاریخ آستون‌مارتین از DB4 سال 1959 تاکنون است.

db11-vs-conti-gt-web-037

مقام اول: آستون‌مارتین DB11

مقام دوم: بنتلی کانتیننتال GT Speed

 

مشخصات فنی

  آستون‌مارتین DB11 بنتلی کانتیننتال GT Speed
پیشرانه 5.2 لیتری V12 6 لیتری W12
قدرت 600 اسب بخار 625 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر 840 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 3.8 ثانیه 4.1 ثانیه
حداکثر سرعت 325 کیلومتر در ساعت 330 کیلومتر در ساعت
طول/عرض/ارتفاع 4.74/1.94/1.28 متر 4.81/1.95/1.40 متر
فاصلهٔ بین دو محور 2.8 متر 2.7 متر
وزن 1910 کیلوگرم 2320 کیلوگرم
قیمت 214 هزار دلار 240 هزار دلار

منبع: AutoCar

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

43 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    موتور ١٢ سیلندرو به زور زیر کاپوت جا دادن . ی میله استرس بار هم کشیدن روش نکنه موتور وقتی تخت گاز میری بپره بیرون. واقعا با بیشتر نگاه کردن به دو خودرو اگر جز انسانهای منطقی باشی متوجهه میشی که با خریدشون پولتو دور میندازی و فقط میمونه ی عشق همین .
    با تچکر فراوان

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      استرس بار کشیدن موتور نپره بیرون !!!!!!!!!!!!
      .
      اصلا میدونی استرس بار چیه ؟!؟؟!؟!؟!!؟!

      پاسخ
      1. فقط انگلستان
        سوابق: (434 دیدگاه) ,

        ماشین های مورد علاقه خودمو براتون اسم می برم خیلی دوس دارم بدونم ماشین های مورد علاقه شماها هم چیه اگه می شه همتون کامنت بزارید مطمئنن برای همه جالبه من که خیلی دوس دارم بدونم

        سدان = 1-بنتلی فلایینگ اسپور 2-آستون مارتین راپید 3-جاگوارXJL
        کوپه = 1-رولزرویس ریس 2-بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید 3-رولزرویس فانتوم کوپه
        اسپورت = 1-آستون مارتین دی بی اس 2-آستون مارتین ونکوئیش 3-جگوار اف تایپ
        سوپر اسپورت = 1-مکلارن 675 ال تی 2-نوبل ام600 3-مکلارن پی 1
        شاسی بلند=1-رنجروورLWB اتوبیوگرافی 2-بنتلی بنتایگا 3-رنجروور اسپورت اس وی آر
        شاید بگید از روی تعصب همه رو انگلیسی انتخاب کردی ولی باور کنید این ماشین هایی رو که اسم بردم جایگاهشون و رتبشون در دل من همونیه که نوشتم و و بی خود نیست که می گم فقط انگلستان حالا شما هم اگه تمام خودروهای مورد علاقتون از یک کشور باشه بازم برای من خیلی قابل احترامه نظر و انتخابتونه دیگه.

        پاسخ
        1. مجید
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          “فقط انگلستان” عزیز
          من به خودروساز های بریتانیایی به خاطر اصالت و خاص بودنشون احترام میزارم و انتخاب من تو اون ها اینه:
          سدان:رولزرویس فانتوم
          کوپه GT :بنتلی کانتیننتال GT اسپید
          کوپه اسپرت:جگوار تایپ F دو دیفرانسیل از سری SVR
          سوپر اسپرت:مک لارن P1
          SUV: رنجروور و لندروور استادان صاحب سبک Off Road
          خودروهای دست ساز کلاسیک بریتانیا : TVR و BAC
          البته در صورتی که پولم برسه!!!!!!!!!(خخخخخخخخخخخ)

        2. X5
          سوابق: (122 دیدگاه) ,

          اصلا ماشینا انگلیسی به دلم نمیشینن همشون یه سردیو خشکی تو ظاهرشون هست حیف پول bmw و بنز و فولکس و فورد و…. که صرف پیشرفت این شرکتا شد

        3. GOD BLESS AMERICA
          سوابق: (548 دیدگاه) ,

          ماشین آمریکایی با موتورهای V8 حجیم، اسب بخار ارزان ، ابهت ، قیمت عادلانه ، هزینه نگه داری منطقی.
          قراره بنزین خورده بشه نوش جون ماشین آمریکایی.

        4. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          ماشالله نظرات دوستان همه در رده خودشون قشنگ

    2. mojtabaaston
      سوابق: (156 دیدگاه) ,

      شما برو با پولت پراید بخر
      یعنی اونی که به این شاهکار طراحی های بریتانیایی بگه با خریدش پولتو میندازی دور من نمیدونم باید بهش چی بگم

      پاسخ
    3. الف.ی
      سوابق: (128 دیدگاه) ,

      ببین علی جان این خودرو ها فقط برای دور دور کردن تو پیست نیستند که برای استفاده های روزانه هم هستن.
      اساس گرند تورر همینه.
      در ضمن تجربه نشستن پشت فرمون یه ماشین خاص برای هر عاشق خودرویی ارزشمنده.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        روزانه خوب اومدی

        پاسخ
    4. hmd
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      استرس ابر چیه دادا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    5. سعید
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      آقاعلی این جوری راحت و سطحی در مورد دو تا ماشین با پیشینه بسیار قوی نظر نمیدن

      پاسخ
    6. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      استون مارتین خیلی خوشگل

      پاسخ
  2. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    حالا خداییش کاری ندارم موتور ها رو نگاه کنین دوتا 12 سیلندر با حجم بالای 5 لیتر فقط 600 اسب بخار تازه با یه عملکرد ضعیف نسبت به موتور با این وزن زیاد و این عملکرد هردو این خودرو ها جز دسته (lazy) قرار میگیرن
    فیمتشون هم که نجومیه
    اما انصافا از لحاظ قیافه هردو عالین …………

    پاسخ
    1. kamy_sky
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      داداش گلم…. مرسدس s65 هم با موتور v12 تقریبا همین قدرتو داره…. و مطمن باش هم بنتلی هم بنز هم استون می تونن بیشتر قدرت بگیرن…ولی داخل شهر بیشتر از این قدرت نیازی نیست…. اگر بخوان قدرت بیشتر از این موتور ها بکشن بیرون استهلاک ماشین بیشتر شده…و کمی ماشین خارح از کنترل بنظر می رسه…

      پاسخ
    2. YAS
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      این سبک ماشین ها هدف از ساختشون رقابت با 911 turbo s یا SL 65 AMG نیست که قدرت موتور تقریبا حرف اول و اخر رو بزنه.این ماشین ها بیشتر از هرچیز پرستیژ نیاز دارن و نمیشه زیر کاپوت یک موتور هشت سیلندر یا شیش سیلندر بزارن (حتی با قدرت بیشتر از این) چون قدرت بیشتر از این لازم نیست و سیلندر کمتر از این هم نباید باشه

      پاسخ
      1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        کاملا مخالفم میشه از موتور های 8 یا 6 سیلندر توربو استفاده کرد و عملکرد بهتر وزن کمتر شتاب بیشتر مصرف سوخت مناسب تر گرفت
        این سبک ماشین ها فقط یه اسمن و یه مبلغ نجومی که بابت یه موتور غول پیکر کم بازده پرداخت میشه که تنها خوبی که داره به قول شما پرستیژه
        در کل میشه این جور ماشین ها هم کم کم اصلاح بشن البته از نظر فنی ….
        چون واقعا هم کابین و هم ظاهرشون بی نقصه ////

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3734 دیدگاه) ,

    .
    بنتلی خیلی بهتره.
    هم ابهت داره.
    هم راحت تر و زیباتره.
    هم اصالت طراحی انگلیسی داره
    از همه مهم تر مهندسی برتر آلمانی و هنر فولکس واگن.
    .

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      واقعا اگه یکی بخواد پول برای کوپه لوکس بده بنظر من بنتلی بهتره حقیقتا تجمل و زیبایی واقعی رو ارائه می ده استون مارتین همیشه جزء بهترین ها بوده اما بنظر من هیچ وقت بهترین نبوده

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ولی این دفعه استون مارتین عالی طراحی کرده

      پاسخ
  4. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    واقعا طرح های جدید آستون مارتین یه چیز دیگه ای شده
    مخصوصا
    vanquish
    و
    db11

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل حامد
    حامد
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    به نظرم داشبورد استون خیلی قشنگه، فقط یه سوالی برام پیش میاد: با بیشتر از 200 هزار دلار قیمت چرا وسط کنسول از مرسدس وام گرفته شده؟! ینی اینا نمیتونستن حداقل ظاهرشو عوض کنن!

    پاسخ
  6. بنتلی
    سوابق: (1044 دیدگاه) ,

    وزن ‏db11‏ 1770kgهس…فاصله بین محور کمتر تو کانتیننتال باعث شده یکم جلوش یکم تناسب نداشته باشه و چرخ جلو خیلی نزدیک ب درب باشه و از طرفی کشیدگی درب صندوق عقبش با پنجره کشیده عقب یکم تناسب نداره البته تو نسل جدیدش این مشکل حل شده و فاصله دو محور بلندتر شده…درب صندوق هم کشیده تر شده و شیشه عقب کوتاه تر…از طرفی نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی یکم پایینه ولی چیزی ک تو نسل جدیدش میشه دید دریچه کولر زیر نمایشگر قرار داره…درکل چیزی ک میشه از نمونه درحال تست فهمید اینه ک خیلی ظاهرش شبیه کانسپت اسپید6 بنتلیه…مخصوصا چراغاش…درمورد ‏db11هم باید بگم واقعا خودروی فوق العاده ای هس و صدای زیبایی داره… دریه تست دیگه ک با کانتیننتال انجام شده بود تونسته بود با اختلاف بیشتری پیروز بشه…این خودرو تونسته سه تا جایزه ببره

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خبر خوراک خودت ها

      پاسخ
  7. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    هر دو عالی و بینظیر……
    فقط همین رو میشه گفت

    پاسخ
  8. Porsche..dodge
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    استون مارتین
    عشق من v12 vantage

    پاسخ
  9. Mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    استون طراحیش عالی ولی تا الان من ندیدم در مقابل حریفا …

    پاسخ
  10. mohsen.b
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    دو خودروی بسیار عالی-انتخاب من بنتلی-البته این فقط نظر منه

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      دمت گرم دوست با ادب
      گفتی نظر من خیلی حال کردم

      پاسخ
  11. fara2001
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هردو عالی هستن استون اسپورت تره بنتلی باشکوه تر

    پاسخ
  12. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    استون برا افراد زیر پنجاه خوبه و بنتلی برا أفراد بالآی پنجاه

    پاسخ
  13. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    بنتلی با کانتیننتال جدیدش فک کنم تو این کلاس پرچم دار بشه چون خیلی یشرفت کرده هم تو کابین وطراحی وموتور و از همه مهمتر وزن.

    پاسخ
  14. X5
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    اصلا ماشینا انگلیسی به دلم نمیشه حیف bmw که پولشو صرف خرید شرکتا برتانیایی کرد

    پاسخ
    1. X5
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      شرمنده دفه اول فکر کردم نظرم ثبت نشده آخه بعد ثبت شدن هیچی نیومد نه ویرایش نه هیچی فکر کردم ثبت نشده اما الان که میبنم ثبت شده ببخشید که دوبار یه نظر تکراری اومد

      پاسخ
  15. MJ.PRO
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    با این که استون DB11 واقعا زیبا شده ولی بازم فکر می کنم استون مارتین یکم زیاده روی کرده روی طراحیش و خیلی خواسته که ماشین متفاوت باشه با بقیه ی استون ها . به شخصه استون مارتین ونکوئیش رو ترجیح بدم .
    یادمه توی یکی از قسمت های TOP GEARجیمز می یک استون مارتین ونکوئیش آبی آورده بود که واقعا با روح و روان آدم بازی می کرد !

    پاسخ
  16. Saied
    سوابق: (822 دیدگاه) ,

    انتخاب من بنتلی هستش. لا مصب خیلی خشگله.

    پاسخ
  17. Saied
    سوابق: (822 دیدگاه) ,

    استون one 77 خیلی طراحیه قوی ای داره. دوس دارم یه روز از نزدیک ببینمش.
    به نظرم تو استون ها از همه خشگل ترش اونه.

    پاسخ
  18. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    طراحی و نمای استون مارتین خیلی خوبه.

    پاسخ
  19. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    طراحی و نمای استون مارتین خیلی خوبه.خوب کار کرده.

    پاسخ
  20. تصویر پروفایل استون مارتین
    استون مارتین
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    فقط باید خاص باشی تا متوجه بشی این ماشین ها چین من که عاااااااشق ماشین های انگلیسی هستم خودم رو در حا این ماشین نمیدونم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.