آستون مارتین

جزئیات جدیدترین نسل استون مارتین ونتیج

احیای مجدد استون مارتین در سال گذشته و با معرفی DB11 جدید کلید خورد و در سال ۲۰۱۷ نیز با تولید ونتیج جدید ادامه می‌یابد. این خودرو که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد بنا به گفته‌های یکی از مدیران بلندمرتبه‌ی شرکت بهترین هندلینگ تاریخ شرکت را خواهد داشت.

aston_martin_vantage_-_front_watermarked
ونتیج جدید اشتراکات بسیار کمی با نسل قبلی خود داشته و بر پایه‌ی جدیدترین ساختار آلومینیومی شرکت بنا شده است. رقیب پورشه ۹۱۱ از نظر ابعادی طویل‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسب قبلی خود خواهد بود. وزن نسل جدید نیز کمتر از پدر خود است.

aston_martin_vantage_-_front_detail_watermarked
اما تغییرات بزرگ خودرو زیر کاپوت نیز دیده می‌شوند. ونتیج جدید اولین خودرویی خواهد بود که از قوای محرکه‌ی جدید توافق استون-مرسدس بهره می‌برد. پس بدین ترتیب شاهد استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG GT در ونتیج جدید خواهیم بود. به احتمال زیاد این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF متصل خواهد شد.

aston_martin_vantage_-_rear_watermarked
استون مارتین تلاش داشته تا نسل جدید ونتیج از نظر بصری و دینامیکی تفاوت‌های زیادی با دیگر مدل‌ها داشته باشد. Matt Becker کارشناس اسبق بخش شاسی در لوتوس که هم‌اکنون ریاست بخش دینامیک خودروهای استون مارتین را بر عهده دارد می‌گوید:

در بحث دینامیک رانندگی و مشخصات صدای تولیدی به سادگی باید گفت ما ابزارهای کافی را در اختیار داریم.

او ادامه می‌دهد:

به خاطر اینکه ما در حال توسعه‌ی خودروهای زیادی در یک زمان هستیم، می‌توانیم برای اطمینان از وجود تفاوت کافی بین محصولات ارزیابی‌های متعددی را انجام دهیم. این کار برای ایجاد فاصله‌ی مناسب بین محصولات و رقابت مناسب با حریفان است.

aston_martin_vantage_-_rear_detail_watermarked
زمانی که از Becker درباره‌ی هندلینگ ونتیج و عبارت “بهترین هندلینگ تاریخ استون مارتین” پرسیدیم او گفت:

بله این‌گونه خواهد بود. ما در حال توسعه‌ی خودرو بوده و کارایی و پرفورمنس قبلاً جایگاهی بسیار مهم داشته و هنوز هم کارهای زیادی داریم.

تصاویر ما ایده‌ای از ظاهر نسخه‌ی تولیدی ونتیج جدید را به شما می‌دهند. انتظار می‌رود عناصر طراحی برگرفته شده از DB10 باعث متمایزتر شدن این خودرو شوند.

aston-martin-vantage-010
Becker اضافه می‌کند:

زمانی که وارد شرکت شدم، اندی پالمر به‌طور خلاصه به طراح ارشد گفت که همه‌ی مدل‌ها باید به اندازه‌ای متفاوت باشند که مادرش بتواند آن‌ها را تشخیص دهد. پالمر از من خواست سواری خودروها را نیز همانند ظاهرشان بکنم.

aston-martin-vantage-016

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    از نظر طراحی و قوای محرکه عالیه. استون مارتین خیلی خوب داره کار میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اگر چه موتور AMG عالیه ولی من دوست داشتم استون مارتین موتور خودش رو داشت و با کمک مرسدس ارتقاء ش می داد چون این جوری به نظرم اصالتش زیر سوال میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir amini

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      موتور خودشو داره ولی همیشه رو ونتیج دوتا موتور استفاده میکنه یکی 8 سیلندر که از بنز میگیره یکی 12 سیلندر که برا خودش ولی بقیه مدلهاش دیگه همه 12 سلیندر خودش هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        هشت سیلندر بنز روی دی بی 11 هم نصب میشه.نسخه وی 8 دی بی 11درحال تست خیابونیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ویلیامز

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      مجید جان استون مارتین و بنز دارن روی توسعه مشترک انجین هم کار میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mojtabaaston

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    یعنی هیچ طراحی به پای استون مارتین نمیرسه

    همشون عالی
    کمتر ماشینی پیدا میشه هم جذاب باشه
    هم طراحی عضلانی و خشن
    هم لوکس

    اما همه طراحی های استون مارتین این ویژگی هارو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KING 918

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    911 سوپر اسپرتی الگو برای محک کمپانی ها ……………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Madjid

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از 30 سال پیش که به طراحی استون مارتین نگاه میکنم بلوغ و تکامل رو در این ماشین لحظه به لحظه حس میکنم.
    ظاهرش واقعا بی نظیره.

    امیدوارم چراغ عقبش مثل تصاویر نباشه. این الگوی چراغ عقب تقریبا همونی هست که در محصولات جگوار داره استفاده میشه

    AMG واقعا برای موتور AMG-GT سنگ تموم گذشته. استفاده از این موتور برای رقیب 911 کاری بسیار عاقلانه هست. ولی خب چیزی که باب میل من باشه نیست. همیشه استون مارتین رو یک مرد شیک پوش و اصیل میدونستم.

    با این قسمت خیلی حال کردم و عاشق مدیریت پالمر شدم
    (( زمانی که وارد شرکت شدم، اندی پالمر به‌طور خلاصه به طراح ارشد گفت که همه‌ی مدل‌ها باید به اندازه‌ای متفاوت باشند که مـادرش بتواند آن‌ها را تشخیص دهد. پالمر از من خواست سواری خودروها را نیز همانند ظاهرشان بکنم ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ghost

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    wow :O

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ghost

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    موتور v12 چی میشه؟ ارائه میشه یا چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      آره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ویلیامز

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    انجین 8سیلندر مرسدس حالت عادی عملکرد خوبی دتره و از طرفی ب نظرم صدای زیبایی داره،ولی نمیدونم استون مارتین چ تغییراتی در انجین و سیستم اگزوز داده ک صداش انقد ترسناک شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا