آستون مارتینفراری

ناتوانی فراری و استون مارتین در برآورده ساختن قوانین آلایندگی!

در زمینه‌ی قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌ی اتحادیه اروپا حداقل دو خودروساز به عنوان شرکت‌هایی که نتوانستند این استانداردها را در سال ۲۰۱۵ به دست آورند ذکر خواهند شد. فراری و استون مارتین از دست‌یابی به اهدافی که توسط منطقه اقتصادی اروپا EEA وضع شده ناتوان ماندند و به همین دلیل مجبور خواهند شد جریمه‌های سنگینی را بپردازند.

ferrari-488
طبق گزارش سالانه EEA گفته خودروهای جدید در سال ۲۰۱۵ به ازای هر کیلومتر پیمایش به‌طور متوسط ۱۱۹.۵ گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند. این میزان آلایندگی ۳.۱ درصد کمتر از سال پیش از آن بوده و نشان دهنده‌ی این است که نسبت به هدف ۱۳۰ گرم در هر کیلومتر ۸ درصد جلوتر است. همه‌ی این‌ها خبرهایی خوب هستند.

EEA در خبر خود گفته است:

به منظور برآورده کردن اهداف سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا، آلایندگی متوسط خودروها و ون‌های جدید باید با شتابی مشابه کاهش یابد. اکثر خودروسازها به اهداف اتحادیه در سال ۲۰۱۵ دست یافتند و برخی نیز به خوبی در مسیر دست‌یابی به دیگر اهداف سال‌های آینده قدم برمی‌دارند.

اما درحالی‌که صنعت خودرو در سال ۲۰۱۵ به اهداف تعیین شده دست یافته متأسفانه فراری و استون مارتین ظاهراً نتوانسته‌اند به این هدف‌ها دست پیدا کنند. این دو شرکت سازنده‌ی خودروهای اسپورت مجبور خواهند بود در مجموع حدود ۵۰۰ هزار یورو جریمه پرداخت کنند.

Aston Martin DB11 Launch. Siena, Italy. July 2016.Photo: Drew Gibson
بر پایه‌ی فرمول‌هایی که آلایندگی اضافی و تعداد خودروهای تولید شده را محاسبه می‌کند، فراری باید ۴۱۰,۷۶۰ یورو و استون مارتین ۳۶,۳۷۰ یورو پرداخت کند.

Peugeot 108
در طیف مقابل این دو شرکت، پژو قرار دارد که در سال ۲۰۱۵ با میزان آلایندگی ۱۰۴ گرم به ازای هر کیلومتر پاک‌ترین بوده و پس از آن نیز سیتروئن و رنو با آلایندگی ۱۰۶ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر قرار دارند. تویوتا نیز پس از شرکت‌های یاد شده با آلایندگی ۱۰۸ گرم در هر کیلومتر قرار گرفته است. جگوار بیشترین میزان آلایندگی متوسط را داشته (۱۶۴ گرم در هر کیلومتر) اما با هیچ‌گونه جریمه‌ای مواجه نخواهد شد!

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. kasra

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    410 هزار یورو که چیزی نیست، قیمت یدونه اف 12(با چند تا آپشن) هست،
    به نظرم فراری جریمه رو میده و زیر بار این سوسول بازیا نمیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      بحث اعتبار هست دوست عزیز
      همه میدونیم این مقدار جریمه چیزی نیست اما وقتی بگیم فراری نتونسته قوانین آلایندگی رو پاس کنه اعتبارش خدشه دار میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kasra

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (84 ديدگاه)

        بعید میدونم کسی که بخواد فراری بخره به آلایندگیش فکر کنه. و فراری تا حدی شناخته شده و معتبر هست که کسی به اعتبارش شک نکنه هرچند که آلاینده باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمد باقری

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (4717 ديدگاه)

        ولی باید این نکته رو هم در نظر گرفت که هدف اصلی این دو خودروساز، اینه که بهترین، سریعترین و عالیترین ماشینها رو بسازن و بقیه چیزا در اولویت های بعدی هست، به خاطر همینه که تمام تولیدات مثلا فراری، تعدادش مشخصه و از یه حدی بیشتر نمیشه که تاثیر خاصی در میزان آلایندگی هیچ شهر و کشوری نخواهد داشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Archi KHAN

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          عجب نکته ای را اشاره کردی احمِد
          روشن شدیم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Rouzbeh

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فراری میمیرد ذلت نمیپذیرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (پهلوان مک لارن)new great britain

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    این موتور یک با جگوار کلا مشکل داره آخرشم یه گیر به جگوار داد.
    تو یه مقاله دیگشم گفته بود جگوار استهلاک بالایی داره(من که تا حالا نشنیده بودم)تویه تمام مدل هاش تا دهه ی 90.!!!!!!!!!!
    اینجا هم باز گیر داده.((جگوار بیشترین میزان آلایندگی متوسط را داشته164 گرم در هر کیلومتر اما با هیچ‌گونه جریمه‌ای مواجه نخواهد شد!)) جواب این سوال هم نداده برای چی با هیچ جریمه ای مواجه نخواهد شد؟؟!!
    و اینکه کلا تمام مدل های جگوار رو زیر سوال برده.
    موتور یک خالی بند دیده جگوار موفق عمل کرده میخواد با این حرفا اعتبارشو زیر سوال ببره.
    تو یه مقایسه اتو اکسپرس بود جگوار xe اول شد و مصرفه سوختش هم بهتر از ب ام و سری 3 بود.صدی 9.8 مصرفه سوختشه.وCO2 شم 111 گرم در هر کیلومتر بود.
    در حالی که ماله ب ام و به ترتیب 11.7 و 116 بود.
    مقایسه xe با آلفارومئو جولیا و ب ام و سری 3.(مصرف آلفا بهتر بود به ترتیب 7.7 و 109)
    مثلا مدل دو لیتری دیزلی جگوار xe با پیشرانه های انجینیوم زیر 100 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید میکنه.
    معیار موتور یک چی بوده دقیقا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      دوست عزیز این حرف موتور وان نبوده.
      تو رتبه بندی صورت گرفته موتورهای پژو با کمترین الایندگی و جگوار با بیشترین الایندگی تونستنن قوانین رو پاس کنن.
      هیچ بحث طرفداری و اینجور چیزا اصلل مطرح نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        حرفه شما متین شاهین جان.
        ولی چرا گفته شده هیچ جریمه ای در نظر نگرفتن؟؟
        مگه جگوار آلایندگیش بیشتر نبوده؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Bavaria

          ۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          بیشترین متوسط آلایندگی یعنی مجموع آلایندگی تمام خودرو هاش تقسیم به تعداد
          یعنی جگوار همه ماشین هاش آلایندگی بالا(نزدیک به استاندار تعریف شده) دارند(نه در حد غیر مجاز)
          یعنی جگوار ماشین کم آلاینده نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          باواریای عزیز یعنی چی جگوار ماشین کم آلانیده نداره؟؟؟!
          اون بالا یه نمونشو گفتم اگه دقت کرده باشی.
          بازم نمونه هست فعلا وقتشو ندارم مدلهاشو بگم.ولی حرف شما محترمه ولی درست نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ناتوانی فراری تا حالا اینو نشنیده بودم …..
    جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. elemento

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    احسنت به لامبورگینی….
    لامبورگینی موفق شده در مدل اوراکان به این سطح برسه
    اونتادور هنوز ، نسبتا آلایندگی بالایی داره که ان شا الله در نسل بعد V12 های لامبورگینی ، اصلاح میشه.
    واگلی تولید اونتادور معمولی ، دیگه متوقف شده

    اما اوراکان با یک موتور 10 سیلندر بزرگ تونسته به معیار های EEA برسه.
    این یعنی هنر… این یعنی دانش ایتالیایی…

    فراری هم هر چی بخوره نوش جونششش….
    جونم لامبورگینی و فراری.❤❤💙💙💚💚💛💛💜💜

    عاشقان آماده باشید… Urus و Supeleggera تو راهن.😍😍😍

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرحسین (Lion26)

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ایول به فرانسه و خودروسازی هاش.
    عاشق خودروهای فرانسوی یم.
    حس خیلی خوبی بهم میدن

    Just France and Japan.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    اخه مسولای مسخره مگه کلا چند تا فراری یا استون مارتین تولید میشه و از همون تعداد هم بیشترش میره امریکا و چین و کشورهای عربی حالا دویست گرم با دویست و پنج گرم اینقدر رو کره ی زمین میخواد تاثیر داشته باشه اگه مثلا لافراری یا… تولید انبوه بودن حرفتون قبول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. rasa

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    البته اینکه لامبو جریمه نشده فک کنم بیشتر به دلیل فروش کمترش باشه تا جایی که میدونم الایندگی موتورهاش بیشتر از فراریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بنتلی

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    شاهین جان موتور وان گفته جگوار با بیشترین میانگین آلایندگی رو داره ولی با جریمه ای مواجه نیس.خب سوال من اینه اگه بیشترینه چرا جریمه نمیشه؟ قبلا متن اصلی موتور وان رو دیده بودم این سوال برام پیش اومده…یا چرا گفته جریمه سنگین؟…مخصوصا درمورد استون ک فقط ۳۶هزار یورو هس…یا مثلا چرا قبلا گفته جگوار پر استهلاک هس درحالی ک در رتبه بندی هژینه های نگه داری جگوار در میانه رده بندی قرار داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      داداش تصور کن 10 تا ماشین داریم که بهشون گفتن باید از سرعت 100 کیلومتر در ساعت رد شید. اگه این کار رو نکنید مردودین. فراری و استون نتونستن به این سرعت برسن.
      جگوار با سرعت 101 رد شده،پژو با سرعت 150 که بیشتر از همه بوده.
      پژو اول شده و قبول. جگوار هم قبول شده اما پایین ترین نمره رو کسب کرده.
      حالا آلایندگی هم همینطوره. جگوار نمره لازم رو کسب کرده اما این نمره حداقلی بوده.
      پژو تو امتحان 20 گرفته پاس شده،جگوار با 10 پاس شده.
      و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دلش شاهین با بچه داری صحبت نمیکنی ک…خودم این چیزی ک گفتیو میدونم…منظورم اینه ک خودش گفته هدف میانگین 130بوده پس ینی احتمالا نهایت رو ب بالاش دیگه نمیتونه درحد 164باشه ک…بگذریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ونوم جان منم باهات موافقم…باید تعداد خودروهای تولیدی هم در نظر گرفته بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا