حضور آستون‌مارتین در فرمول یک با تیم فورس ایندیا

ساهارا فورس ایندیا به قراردادی نزدیک شده که باعث خواهد شد تا این تیم با نام جدید «آستون‌مارتین ریسینگ» در فصل فرمول یک ۲۰۱۶ شرکت کند. این تغییر مهم، سرانجام بازگشت آستون‌مارتین را پس از بیش از نیم‌قرن به فرمول یک تأیید می‌‌کند و فرصتی برای این خودروساز اسپورت بریتانیایی برای رویارویی مستقیم با رقیبانی چون «مک‌لارن» و «فراری» فراهم می‌‌کند. در کنار این تغییر نام، پوشش این تیم نیز به آبی و طلایی درمی‌آید که منعکس‌کننده تصویر اسپانسر احتمالی جدید، «جانی واکر» است؛ شرکتی که در حال حاضر، از تیم مک‌لارن حمایت می‌کند.

Force India Set To Become Aston Martin Racing In 2016
Force India Set To Become Aston Martin Racing In 2016

البته در این قرارداد، نظر موافق مرسدس نیز اهمیت داشته است؛ کسی که مالک ۵ درصد از آستون‌مارتین است و موتورهای «فورس ایندیا» را نیز تأمین می‌کند. برای اهالی مرسدس، شرایط این شراکت به مراتب تهدید کمتری از همکاری با «ردبول» و تشکیل یک تیم رقیب برای قهرمانی مسابقات است. ویجی مالیا (Vijay Mallya)، مدیر تیم فورس ایندیا در این رابطه می‌گوید:

اگر فردا کسی بیاید و پیشنهاد مالی خوبی برای اسپانسرینگ با درج در عنوان تیم بدهد، من نام تیم را بررسی خواهم کرد. اگر این برند بخواهد نام تیم را تغییر دهد، باید ببینم که در مقابل این کمپانی چه چیزی به پروفایل تیم من اضافه می‌کند. البته هنوز صحبت در مورد این موضوع، بسیار زود است، ولی ما گفتگوها را ادامه می‌دهیم.

Force India
Force India

در حال حاضر، فورس ایندیا یکی از جذاب‌ترین تیم‌ها را در فرمول یک دارد و فراتر از حدّ انتظار، کار می‌کند. این تیم با سطح بالایی از عملکرد و ثبات عمل می‌کند و اکنون در رده پنجم سازندگان و درست پشت‌سر ردبول در فصل ۲۰۱۵ قرار گرفته است. ضمن اینکه از نظر رانندگان در این تیم، «هاکنبرگ» و «پرز»، هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند و احتمالاً در آینده نیز همچنان با این تیم همکاری خواهند داشت.

Force India
Force India

طبیعتاً اگر این تیم به «آستون‌مارتین» تغییرنام دهد، تحت مراقبت مرسدس خواهد بود؛ کمپانی‌ای که هنوز هم توسعه پیشرانه‌ها را برعهده دارد. ولی در هر صورت، فورس ایندیا با عنوان «آستون‌مارتین»، به صف دیگر سازندگان موتور فرمول یک، از جمله مرسدس، فراری و رنو (کسی که سال آینده به جای لوتوس باز خواهد گشت) می‌پیوندد.

Force India
Force India

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

13 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    طبیعتا اگر این تیم به آستون مارتین تغییر نام دهد تحت مراقبت مرسدس خواهد بود کمپانی که هنوز هم توسعه پیشرانه هارو بر عهده دارد
    هه همه چیز به آلمانو مرسدس بنز خورد آخرش که انگار اونا شاگرد های بنزن حالا اومدن تو کار

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
    (new great britain(king mclaren
    سوابق: (832 دیدگاه) ,

    فرمول یک هرچی داره از بریتانیا داره اینو تاریخ فرمول یک نشون داده. تازه تکنولوژی های فرمول یک اکثرا تو بریتانیا توسعه داده میشه.از شرکت های مهم هم میشه به ویلیامز اشاره کرد. همچنین مهندسین بخش فرمول یکه مرسدس همشون بریتانیایی هستن.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ali ayat
      ali ayat
      سوابق: (719 دیدگاه) ,

      آره بابای منم اصلیت بریتانیایی هست فقط تو ایران دنیا اومده

      پاسخ
    1. پارسی
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      بازم که شما نظر غیر واقعی و تشویش وار دادی استاد اعظم انگلیس دوست این لینک هارو بنده خودم بهتون دادم در پست قهرمانی همیلتون یکی دوهفته قبل تقلیدکار درستی نیست من اگه جای شما بودتم با این همهدریافت جواب روم نمیشد بیام اینجا مرسدس تموم مهندسیشون ماله ای ام جی هست و المانی مهندسیشم ماله المانه این شهری که در لینک اومده شهری بوده که تیمی درش حضور داشته که مرسدس در دهه هشتاد اونو خریده و بعد از چند سال جدا شده و اون شرکت در رده های پایین مشغوله فعالیته و فقط پایه و بیسش در این شهره مهندسینش و سرپرستاش جز دو نفر که یکی اتریشیه و دیگری انگلیسی که اونام ربطی ندارن با اصل کار فقط المانی نیستن در مورد اینکه تاریخ فرمول مدیون کیه حرفات جز خنده چیزی برای کسی باقی نمیذاره در اوایل این رقابت ها زیاد این مسابقات جدی گرفته نمیشد و انگلیسی ها تقریبا تموم جوایزو ماله خودشون میکردن بعد از اومدن شرکتهای دیگه تمومشون فروخته شدن به کمپانی های دیگه و مستقل نبودن در مهندسی به طوری که دهه هاست هیچ شرکت انگلیسی در مهندسی فرمول برنده نشده در حال حاضر هم تموم برندهاشون در فرمول یک یه پسوندی پشتشونه که اونم نام مالک و انجین یا مهندسیشونه حتی یه شرکت مستقل در مهندسی ندارن تنها تیمهای مستقل چه در مورد مهندسی ملیت و خود برند مرسدس و فراری هستن که بقیه و هم ساپورت میکنن شما اگر اطلاعاتت ناقصه یا کامل در جریان نیستی لازم نیست وارد بحث بشی ضرورتیم نداره جز خودنمایی پدال فکر کنم قبلی نرسید بنده با موبایل دارم مینویسم یکم سخته شاید اشتباه شده باشه با تشکر بابت زحماتتون

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
        (new great britain(king mclaren
        سوابق: (832 دیدگاه) ,

        جناب پارسی همه میدونن شرکت ویلیامز یکی از شرکت های پیشرو در ضمینه تکنولوژی های چه مرتبط با فرمول یک چه مرتبط با ساخت دیگر قطعاته مثل هواپیما و… من منظورتو نمیفهمم مثلا میخوای بگی بریتانیا تو ضمینه فرمول یک هیچ قدرتی نداره و فقط فراری و مرسدس هستن!!!!!!!!!! اگرم آلمان قدرت داشت چرا اون شرکت ها رو توی بریتانیا تاسیس کرد با اینکه میدونه هزینه بره میتونست اون شرکت ها رو تعطیل کنه وتوی آلمان اون شرکت هاشو تاسیس کنه.

        پاسخ
        1. پارسی
          سوابق: (22 دیدگاه) ,

          نخواستم جوابتو بدم واقعا کلاسه سایت و اوردین پایین فقط برای یه سری از کاربرهای محترم توضیح میدم ویلیامز در بین سالهای 87 تا 92 میشه گفت تقریبا مدعی بود که چند قهرمانی اورد فقط اون تیم هم انجینش با شرکت رنو بود و تحت مالکیت فرانسوی هها چرا میخوای مغلطه و سفسطه کنی در مورد مرسدس و المان هم بگم که فقط مرسدس این حالتو داره نه سایر المانی ها که تاچند سال پیش حضور داشتن ولی الان فقط مرسدس حضور پر رنگ داره علت اینکه تویه اون شهر به خاطر قوانین فرموله که تیمی که از اول معرفی شده و خریداری باید بیسش همون منطقه باشه اگه به دیوار میگفتم الان میفهمید شما بگو به چه زبونی حرف بزنم واقعا اطلاعاتتون تقریبا در خیلی از زمینه ها به اندازه یه تازه کار در امر اتومبیل هم نیست متاسفم برات مطمنا دیگه جوابتونو نمیدم بالاخره شخصیت هرکس دسته خودشه

        2. تصویر پروفایل ali ayat
          ali ayat
          سوابق: (719 دیدگاه) ,

          من که هیچی از حرف و بحث های شما دوتا سر در نمیارم ولی از لحن صحبت کردن و حتی اسم پروفایل میشه فهمید که کی حرفش این وسط منطقیه

  3. hamed
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    کاش این روند ادامه پیدا میکرد
    وشرکت های صاحب نامی مثل بی ام و و تویوتا و ایودی و… هم وارد این مسابقات میشدند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
      (new great britain(king mclaren
      سوابق: (832 دیدگاه) ,

      پارسی جون میدونم از صحبت با من لذت نمیبری. ولی کاترهام، رادیکال، اریئل و…در هیچ کشور دیگری با این تعداد کارخانه کوچک اتومبیل​سازی روبرو نمی​شی. حال آن که اتومبیل های تولیدی هر کدام در نوع خود بی​نظیر است. اتومبیل​های کوچکی که در دعوای همیشگی بر سر سبک وزنی حرف های بیشماری برای گفتن دارند. این خودرو سازان بریتانیایی در بازی سرعت نیز بسیار افتخارآفرین بوده اند. اریئل اتم(Ariel Atom) مدل نام آشنای اریئل است که رکورد سرعت در فضای بسته را شکست، بی ای سی مونو(BAC Mono) مدل استثنایی دیگری است که در همین کشور متولد شد و سه چرخه یا تری ویلر(3Wheeler) مورگان اعجوبه ای است که همه را غافلگیر کرد.حال اینارو گفتم برای چی؟طبیعی هست که کسانی که این خودرو ها رو میسازن توی مهندسی فرمول یک هم پیشتاز هستن.نمیدونم چه اصراری داری که بگی مهندسین بخش فرمول یک مرسدس بریتانیایی نیستن.http://forum.iranvij.ir/forum132/thread186275.html این مطلب هم بخونی بد نیست.

      پاسخ
  4. arman
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    آقا این great britain داره درست میگه دیگه، همین الانم گیربکس خیلی از ماشینای ف 1 و حتی ماشینایی مثل پاگانی هوایرا رو “انگلستان” میزنه، دستش هم درد نکنه، ولی کلا دعوا سر لاحاف ملا نکنین، شرکت خوب خوبه چه آلمانی باشه چه انگلیسی، مثلا amg gt از اونور و مک لارن 675lt از اینور….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.