آلفا رومئو

آلفارومئو اِستلویو: جولیای قدبلند یا یک شاسی‌بلند واقعی؟!

پلتفرم جورجیو (Giorgio) آلفارومئو پس از استفاده رسمی در مدل جولیا، توجهات و تعریف و تمجیدهای زیادی را متوجه خود ساخت.

z_alfa_romeo_stelvio_1
همین پلتفرم در گام بعدی با صرف هزینه بیش از یک میلیارد دلار مورد بازنگری و توسعه مجدد قرار گرفت و به شاکله اصلی اولین شاسی‌بلند این خودروساز یعنی اِستلویو بدل شد.

alfa_romeo_stelvio_1

اِستلویو را حداقل ازنظر ظاهری می‌توان یک جولیای قدبلند دانست که عملکرد فنی درخور توجه گذشته را با ویژگی‌های کاربردی متعدد مثل صندوق عقب بسیار بزرگ و فاصله زیاد از سطح زمین ترکیب کرده و طبق ادعای کمپانی، یکی از بدیع‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار به شمار می‌رود.

alfa_romeo_stelvio_5

اما آیا این بدعت نیک واقعاً حقیقت دارد؟ برای پاسخ به این سوال، Carfection به‌تازگی سراغ مدل پایه استلویو رفته و در منظره‌ای زیبا و جالب‌توجه به بررسی جوانب مختلف آن پرداخته است. باهم به تماشای این ویدئوی کوتاه می‌نشینیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام
    واقعا زیباست منتهی أصلا افرود با هاش نرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (70 ديدگاه)

      یه مقدار فرم طراحیش شبیه مازراتی لوانته شده مخصوصا عقبش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1641 ديدگاه)

    از نظر طراحی که جولیای قد بلند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    شک نکنید تا چند ماهه آینده مجوز ورود به ایران خواهد گرفت .
    با تچکر ویژه نوروز ٩۶

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      چه فایده وقتی به جای 300 میلیون، 600 میلیون قیمت بخوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shirko

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    جلو پنجرش نباشه ، ترکیبی از مزراتی لوانته و پورش کاینه !!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mehdi

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    طرف یکم لهجه داشت، درست متوجه نشدم چی میگه!!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. خسرو

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    همین پلتفرم در گام بعدی با صرف هزینه بیش از ((( یک میلیارد دلار))) مورد بازنگری و توسعه مجدد قرار گرفت!! مگه چیکار میکنن که یک میلیارد دلار هزینه بازنگری داره؟ شما هم اره؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bavaria

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      طراحی و ساخت پلتفرم پرهزینه ترین قسمت ماشینه، طوری که حتی تغییر شکل دادن یکی از ستون ها کلی هزینه و بازنگری داره، چ برسه به اینکه همون پلتفرم رو برای شاسی بلند بهینه سازی کنند
      .
      اگه دقت کنی هیچکدوم از خودروسازان ما با این همه ادعای خودروی ملی ، نتونستن پلتفرم تولید کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Kamran

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عجب چیز خفنیه ماشاءالله به الفا
    ـ ـ ـ
    واقعا هیچ عیب و نقصی نداره به جرأت میگم
    راحت میتونه با همه رقباش رقابت کنه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Alireza

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    شاسی بلند فقط رنج روور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. BMW

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    کاش چراغا عقب suv مازراتی اینطوری بود…..
    انصافا فیات تو بخش طراحی تمام زیر مجموعه ها ایتالیایش عالی کار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Madjid911 GT2

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به نظر من زیاد جالب نیست. ( نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Kamran

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مجید شما کلا با خودروسازی ایتالیا مشکل داری (lol)
    ـ
    نه شوخی میکنم ، ولی خیلی سخت پسندی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid911 GT2

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      نه دوست عزیز ، از نمای جلوش زیاد خوشم نیومد ، اون زیبایی و لطافت ماشین های ایتالیایی رو نداره.
      ( نظر شخصی )
      این ۳ سال اخیر فیات از نظر طراحی پسرفت کرده ، مخصوصا در بخش کراس اوور ها.
      من مثلا از طراحی جلوی مزراتی لوانته هم خوشم نمیاد.

      بحث فنی کار ندارم، چون ایتالیایی ها از این نظر اثبات شدن ، در ماشین های ایتالیایی طراحی واسه من اولویت اوله ، اگر از طراحی ماشین ایتالیایی خوشم بیاد دیگه به چیزی توجه نمیکنم .

      برعکس خودروهای آلمانی که وقت زیادی برای بررسی مشخصاتشون صرف میکنم و زیبایی چهره و … اولویت بعدیه.

      ماشین های ایتالیایی زیادی هستن که عاشقشونم ، همه ی مدل های لامبورگینی ، همه ی مدل های فراری ( جدیدا از ۸۱۲ سوپرفست هم داره خوشم میاد ، اوایل قشنگ نبود به نظرم ) ، و مدل های زیادی در تاریخ آلفا ( بهترین نمونه ی معاصرش ، آلفا رومئو بررا و اسپایدر و ۸سی) و مزراتی ( گرن توریزمو و در مدل های قدیمی مزراتی بای توربو ، شمل ، و بای توربو ) ، و چند مدل در تاریخ فیات (مثل فیات تیپو).

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid911 GT2

        ۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        اون آهری منظورم مزراتی merak بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا