آلفارومئو 4C با تیونینگ آلمانی

شاید تعداد اندکی از نسبت فوق‌العاده قدرت به وزن در آلفا رومئو 4C شکایت داشته باشند، ولی یک شرکت تیونر آلمانی وجود دارد که از قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار در یک خودروی ۱۱۱۸ کیلوگرمی راضی نبوده است. «پوجیا ریسینگ» بر این اساس مدل «سنتورین» را توسعه داده که یک آلفا رومئو 4C اصلاح‌‌شده با مقادیر زیادی از فیبر کربن، آپگرید سیستم اگزوز و تعلیق و تنظیمات جدید در موتور است که خروجی آن را به ۳۰۸ اسب‌بخار و ۴۳۵ نیوتن‌متر رسانده است.

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing
Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

طبق گفته پوجیا، استفاده از پکیج تیونینگ عملکرد «استیج 1 پلاس» برای آلفا رومئو 4C باعث می‌شود که سنتورین تنها در ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همین‌طور، حداکثر سرعتی برابر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. قدرت بیشتر ناشی از تنظیمات اضافی برای کامپیوتر موتور در کنار شیلنگ‌های جدید فشار توربو و خنک‌کننده مانیفولد اگزوز است. پوجیا برای کاهش وزن و بهبود آئرودینامیک از یک اسپویلر جلوی فیبر کربنی در کنار یک دیفیوزز عقب و یک پنل سپر عقب استفاده کرده است. در همین حال، یک اسپویلر عقب نیز از جنس فیبرکربن می‌تواند در دسترس قرار می‌گیرد که گفته می‌شود نیروی رو به پایین ایجاد با کمک آن، حالت پایدارتری را برای سنتورین آلفا رومئو 4C در سرعت‌های بالا ایجاد می‌کند.

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing
Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing
Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing
Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing
Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

همچنین سنتورین صاحب یک تنظیمات ویژه تعلیق کویل‌اور شده که با مشارکت KW توسعه داده شده است. به‌علاوه، چرخ‌های سفارشی OZ (به صورت ۱۸ اینچی در جلو و ۱۹ اینچی در عقب) نشان‌های پوجیا و یک سیستم اگزوز ویژه عملکردی به آلفا رومئو 4C اضافه شده‌اند. طبق گفته پوجیا، این سیستم تعلیق، سواری و هندلینگ به مراتب مناسب‌تری را برای خودرو به همراه دارد.


ادوارد پوجیا (Eduard Pogea)، مالک کمپانی در یک نشست خبری می‌گوید:

زمان زیادی برای آنالیز جزئی مدل استاندارد 4C از سال ۲۰۱۳ صرف کرده‌ایم. به نظر من، همیشه فرصت‌هایی برای بهینه‌سازی یک خودرو وجود خواهد داشت.

البته این تجهیزات عملکرد اضافی باعث می‌شود که قیمت 4C به اندازه ۵۵ هزار و ۱۶۵ دلار جهش داشته باشد. چرخ‌ها به تنهایی قیمتی برابر ۴۰۰۰ دلار دارند و ضمن اینکه، هزینه سیستم تعلیق ۳ هزار دلار است. در هر حال، اگر به دنبال قدرت و چاشنی بیشتر در خودروی اسپورت جذاب ایتالیایی‌تان هستید، این میزان هزینه حتماً ارزشش را دارد. در همین حال، یک سطح پایین‌تر از تیونینگ پوجیا با عنوان استیج 1 قدرتی برابر ۲۸۹ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۴۱۵ نیوتن‌متر برای شما به همراه خواهد داشت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. mj
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    کلا آلفا چیزی هست که باید از رو عشق سوار شد
    زیبایی و ظرافت ایتالیایی این ماشین با سلیقه هرکسی نمی تونه بسازه جز کسی که شیفته هنر ایتالیایی ناب باشه…

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    موتورش هر چقدرم عالی باشه به نظر من خیلی ضایعه حداقل موتور 2لیتری یا 2.5 لیتری روش میذاشتن کمی دهن پر کن میشدمثلا این یه ماشین اسپورته قراره رقیب کیمن و باکستر باشه از نظر قیمت که هست توانایی نمیدونم دوستانی که از توانایی اون خبر دارن منو روشن کنن

    پاسخ
    1. farid
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      جواد جان این ماشین با موتور1.8 لیتری عرضه میشه و به علت وزن کمش از شتاب 4.4 ثانیه ای تو مدل های استاندارد برخورداره الا دیگه کمپانی ها به موتور های کم حجم و توربو شارژر و وزن پایین خودرو رو آوردن استراتژی که تو لامبورگینی LP-570 استفاده کردن وزن کمتر به جای قدرت بیشتر یا سیاست کمپانی لوتوس هم همینه لوتوس elise یا evora ماشین هایی در حد و کلاس باکستر و کیمن هسنتد اما با وزن کمتر از 1200 کیلو . در کل واسه شتاب نسبت قدرت به وزن ملاکه که تو بوگاتی ویرون به ازای هر 1.6 کیلو وزن یک اسب بخار قدرت اختصاص داده شده

      پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    این شد یه چیزی …
    انصافا هم قیافش خیلی بهتر شده هم عملکردش

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1456 دیدگاه) ,

    عملکردش که خوب شده. یه تیونیگ با ارزش .
    نوویتک روسو برای آلفا هم تیونینگ انجام میده؟
    به نظرم از همه به محصولات خانواده فیات واردتر نوویتک هس.

    پاسخ
    1. farid
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      دقیقا درست میفرمایی کمپانی نوویتک یه بخش اختصاصی واسه فراری داره و آلفا هم که زیر مجموعه اش هست و کیت های حرفه ای واسه آلفا داره یه کیت فوق العاده واسه جولیتا ارائه داده بود که از تیونینگ موتور بگیر تا اگزوز و رینگ و کیت بدنه و چیزای دیگه داشت تو ایرانم هست تهران انتهای یادگار اتو رنگ سعید اوینی نصب میکنه کیت تیونینگ موتور 360 دلاره یه چیپست مثل ای سی یو وصل میشه که با تنظیمات جدید قدرت از 170 به 195 اسب میرسه

      پاسخ
  5. Ariaz
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    نگاه به قیمت نجومی این ماشین تو ایران نکنید.
    من به شخصه 4C به کیمن و باکستر ترجیه میدم.
    همه چی اعداد ارقام روی کاغذ نیست.
    مدل های جدید آلفا یه چیزی توش هست که تو بقیه هم رده هاش نیست.
    از مدل سدانی که تازه معرفی کرده هم خیلی خوش اومده.
    امیدوارم شروع خوبی برای برند با اصالت آلفا باشه.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    4c یه ماشین فوق العاده است … و خیلی خاص … و با این موتور 308 اسبی فوق العاده تر هم میشه … با این کیت خیلی زیبا تر شده …
    روز خوش …

    پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    تیونر آلمانی ولی پلاک ماشین شبیه پلاک ایالت نیویورکه .
    چطوریه این ؟؟!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل علی
      علی
      سوابق: (105 دیدگاه) ,

      اصلا این ماشین پلاک جلوشو کجا میذارن؟جایی نمیبینم براش.ینی اگر هم جلوشو پلاک کنی جلوپنجره رو میبنده که!!!!!!!!!!!

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل استون مارتین
    استون مارتین
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    تنها تونیگیه که تاحلا تو این چندین سال ددیم خیلی سادس واقعا عاالیه گرچه به تونینگ اصلا اعتقادی ندارم و خیلی زشت می کنه ماشینو چون اصالت هر بندی به ساده بودنشه مثل استون مارتین کلا شاید 10 تا تیونینگ هم نشه در طول 5 سال اما این الفا دوس داشتنیه

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل علی
    علی
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه.ولی از لحاظ راحتی به پای کیمن نمیرسه.مقایسه ش رو برید بخونین متوجه میشید.کیمن در مقابل این ی ماشین لوکس حساب میشه!!!!!!!

    پاسخ
  10. احمد
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    از نظر شتاب کایمن وباکستر رو له می کنه من که 4cروبه باکستر وکایمن sترجیح می دم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.