آلفا رومئو

بررسی فنی و تخصصی آلفارومئو جیولیا کوادریفولیو ۲۰۱۶

ما در این مطلب به نقد و بررسی سدان فوق‌العاده آلفارومئو جیولیا کوادریفولیو می‌پردازیم، آیا این خودرو در رقابت با ب‌ام‌و M۳ و مرسدس AMG C۶۳ حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
در سال‌های اخیر، تعداد کمی از خودروسازها موفق شده‌اند به اندازه آلفارومئو بر حسن نیست خریداران خود تکیه کنند. این برند ایتالیایی به مثالی شاخص برای طراحی، پرفورمنس و کیفیت رانندگی تبدیل شده است، ولی طی یک دهه گذشته، کیفیت نسبتاً بد محصولات این برند زیر ظاهر زیبا و فریبنده آن پنهان شده‌اند. حتی زرق و برق بی مثال مدل اسپرت ۴C هم موفق نشده تا روزهای خوش این برند را دوباره زنده کند.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
هر چند، به نظر می‌رسد تمام این موارد با ارائه مدل جدید جیولیا تغییر یافته‌اند. این خودرو که به عنوان رقیبی برای جگوار XE و ب‌ام‌و سری ۳ ساخته شده است، یک مدل سدان دیفرانسیل عقب زیبا و خوش تیپ می‌باشد که اوایل امسال وقتی نمونه‌های اولیه آن را در ایتالیا دیدیم ما را کاملاً تحت تأثیر قرار داد، ولی بیایید ببینیم این خودرو در جاده‌های بریتانیا چه عملکردی خواهد داشت؟ برای این که متوجه این موضوع شویم، ما کلیدهای یک نمونه پرچم‌دار کوادریفولیو را برداشته و به جاده زدیم.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
این ابرسدان زیبا از یک موتور شش سیلندر V شکل ۲.۹ لیتری توربو دوقلو با ۵۰۹ اسب بخار نیرو بهره می‌برد و مدل‌هایی مانند ب‌ام‌و M۳ و مرسدس AMG C۶۳ را به عنوان رقیب‌های خود می‌بیند. با این حال دانستن این که این خودرو چقدر در رقابت با دو مدل آلمانی موفق خواهد بود کار خیلی سختی نیست. خطوط طراحی بدنه و ابعاد شسته رفته آن ظاهری عضلانی‌تر پیدا کرده‌اند، از جمله موارد قابل توجه در طراحی خارجی آن می‌توان به دریچه‌های ورودی هوای بزرگ‌تر زیر جلو پنجره قلب شکل نمادین آلفارومئو، یک باله عقب فیبر کربنی و دیفیوزری که چهار سراگزوز خودرو را در خود جای داده است اشاره کرد. سایر تغییرات ظاهری شامل دریچه‌های کوچک داخل باله‌های جلو و رینگ‌های ۱۹ اینچ آلیاژی Teledial که یک المان طراحی کلاسیک آلفا می‌باشد می‌شود.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
در طراحی خارجی خودرو از همان سبک سنتی طراحی ایتالیایی استفاده شده و طراحی کابین نیز از همین رویه پیروی کرده است. شاهدان مدعای ما دوخت متضاد روکش‌های چرمی و استفاده از پلاستیک نرم در داشبورد می‌باشند که ظاهر و حس و حال خوبی را به کابین داده‌اند. دیگر موارد تزئینات ظاهری سنتی آلفا مانند دکمه‌های گرد و دریچه‌های هوای دایره‌ای به جذابیت هر چه بیشتر کابین افزوده‌اند. ولی باز هم این کابین خیلی مانده تا فوق العاده باشد، از دسته راهنمای شل و ول آن بگیرید تا مواد اولیه ارزان به کار رفته در قسمت‌های پایینی آن! با این حال، فضای بسیار زیادی بر سرنشین‌ها وجود دارد و موقعیت رانندگی با ارتفاع کم تجربه‌ای خوب برای راننده فراهم می‌آورد، آپشن صندلی‌های فیبر کربنی ۲۵۰۰ پوندی نیز به لوکس‌تر شدن فضای کابین کمک شایانی می‌کنند.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
دکمه استارت قرمز نصب شده روی فرمان سه پر خودرو را فشار دهید و موتور V۶ قدرتمند خودرو غرش‌های خود را سریعاً شروع می‌کند. خودروی ما که در تصویر می‌بینید مجهز به یک گیربکس شش دنده دستی می‌باشد که به بریتانیا نخواهد آمد (بریتانیا فقط مدل با گیربکس ۸ دنده اتومات را دریافت خواهد کرد)، ولی در سایر موارد، این خودرو دقیقاً مشابه همانی است که از ماه آینده خریداران بریتانیایی قادر به خرید خواهند بود.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
سیستم DNA Pro خودرو حالت‌های رانندگی دینامیک، طبیعی، مصرف بهینه و مسابقه‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد و با سوئیچ کردن بین هر کدام از این حالت‌ها سفتی فرمان، قدرت موتور و زمان پاسخ گویی دیفرانسیل تغییر پیدا می‌کنند. هر حالتی را که انتخاب کنید، جیولیا خودرویی بسیار سریع می‌باشد، هر چند نه به چالاکی صفر تا صد ۳.۹ ثانیه‌ای که آلفارومئو ادعا می‌کند!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
۶۰۰ نیوتن متر گشتاور وجود دارد که از ۲۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد، بنابراین آلفا در استارت‌های سریع در مسیرهای صاف انرژی فوق العاده ای دارد. موتور V۶ توربو دوقلوی خودرو صدای خیلی خوبی نیز تولید کرده و از یک صدای غرغر با افزایش دور موتور تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه به فریادی بلند تبدیل می‌گردد. هر چند صدای آن به اندازه صدای موتور V8 مرسدس آام‌گ C۶۳ نیست، ولی قطعاً بسیار گوش نوازتر از صدای مصنوعی M۳ می‌باشد.

وارد یک پیچ شوید و سریعاً متوجه فرمان سریع خودرو خواهید شد، فرمانی که وزن مناسبی داشته و دقتی مثال زدنی دارد. چسبندگی زیادی از سیستم تعلیق دو جناقی خودرو وجود دارد، در حالی که سیستم تعلیق چند میله‌ای عقب نیز عملکرد خوبی هنگامی که از یک پیچ خارج می‌شوید از خود نشان می‌دهد. با سوئیچ روی حالت مسابقه‌ای سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش غیرفعال می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا از بالانس زیبای یک خودروی دیفرانسیل عقب لذت ببرید، ولی حتی وقتی که این سیستم‌ها فعال می‌باشند، خط حرکتی آلفا را به راحتی با استفاده از فرمان و گاز می‌توان تغییر داد، موضوعی که حس و حالی طبیعی‌تر به آن در مقابل M۳ می‌دهد.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
کمک فنرهای سازگار شونده روی این خودرو به صورت استاندارد وجود دارند و در حالت‌های دینامیک و مسابقه‌ای آن‌ها بادی رول فوق العاده ای را بدون سفت بودن زیادی ارائه می‌دهند. سیستم تعلیق را روی حالت طبیعی قرار دهید و جیولیا در جاده‌های خراب و پر دست انداز بریتانیا بسیار خودرویی بسیار انعطاف پذیر خود را نشان خواهد داد. با عبور از روی دست اندازهای بزرگ‌تر ضربه‌های متعددی داخل کابین حس می‌شوند، ولی به طور کلی آلفا در این مورد از ب‌ام‌و بسیار راحت‌تر می‌باشد. این حس راحتی و آسایش با مقادیر بسیار کم صدای باد و جاده داخل کابین چند برابر می‌شود.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
تنها نقد واقعی به این خودرو مربوط به عملکرد بد آپشن ترمزهای سرامیک کربنی ۵۵۰۰ پوندی در سرعت‌های پایین می‌باشد. از بسیاری جهات جیولیا خودرویی است که می‌تواند انتخابی فوق العاده برای رانندگی روزانه باشد، رانندگی با آن در یک روز تعطیل یکشنبه که برای ما فوق العاده لذت بخش بود!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016
نتیجه‌گیری
پس از سال‌ها ناامید کردن هواداران، آلفارومئو بالاخره موفق شد خودرویی فوق العاده را عرضه کند. درتریم پرچم دار کوادریفولیو، جیولیا تمام آن چه که برای شکست دادن برخی از بهترین مدل‌های این کلاس نیاز است را دارد. ولی خبر خوب برای خریداران این است که طراحی زیبا، کابین خوب و تجربه رانندگی فوق‌العاده خودرو با قیمتی برابر با بسیاری از مدل‌های معمولی بازار عرضه شده است. از این رو، می‌توان گفت که این جیولیا بهترین مدل آلفارومئو در یک نسل می‌باشد.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2016

مشخصات فنی آلفارومئو جیولیا کوادریفولیو

قیمت: ۵۹ هزار پوند
موتور: ۲.۹ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر V شکل بنزینی
نیرو: ۵۰۹ اسب بخار
گشتاور: ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس: شش سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
صفر تا صد: ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۸.۲ لیتر به ازای هر صد کیلومتر
میزان تولید کربن دی اکسید: ۱۸۹ گرم به ازای هر کیلومتر
آغاز فروش: ماه اکتبر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. salfa22xxx

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک خودروی به تمام معنا ایتالیایی
    خوش بحال اونایی که میتونن بخرن و با این پول حسی شبیه به رانندگی فراری رو داشته باشن
    ایتالیایی زیبا،قدرتمند،جسور و مهم تر از همه زنگ خطری برای نازی ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MATADOR

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بالاخره مدیریت سرجیو مارچیونه داره خودشو نشون میده.
      حضور و تصمیم های این مرد فیات رو خیلی جلو خواهد برد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. HADI

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ولی خیلی این ماشین رو دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. king 918

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    هیچی نمیشه گفت
    همه چی تموم از نمای عقب که نگاه میکنی یه شاهکار رو میتونی احساس کنی بی نظیره
    بعد از پانامرا توربو اس انتخاب دوم من خواهد بود ……….البته در اون دنیا …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قسمت نتیجه گیری پرمحتوا بود
    ولی اگه بتونه با مرسدس رقابت کنه که یعنی خیلی پیشرفت داشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. xan

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      تو بحث رقابت که همه چیو نشون داد تو پیست نوربر رینگ ، سریعترین سدان دنیا با نصف قیمت بقیه …

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        پس دمش گرم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. bab

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یادمه اولا که عکس اولیه این ماشین اومد من یه کامنت دادم که تو کلاسی سری 3 و کلاس سی بنز هستش بعد یکی از دوستانی که همیشه باید در هر بحثی از دانش نداشتشون صحبت کنن شروع کرد به ریپلای زیر کامنت من که ای گستاخ این ماشین با این حجم موتور!!! و مشخصات تو کلاس سری 5 و بنز ٍٍE کلاس قرار میگیره اون موقع حوصله نداشتم ج بدم اما منتظر هچین مقاله ای بودم که دوستمون بخونه بفهمه داستان چیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    از هیچ چیز این خودرو نمیشه انتقاد کرد موتور عالی طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. omid

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    آلفا اگه یه فکری به حال جای پلاک جلوی ماشیناش میکرد، دیگه واقعا چیزی کم نداشت !! :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REVENTоN ?

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      بوگاتیم همینجور،
      چی میگی داداش
      اینم شد حرف?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دلیل منطقی باید باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مجید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا زیباست با روح و روان آدم بازی میکنه ولی امیدوارم کیفیت خوبی هم داشته باشه چون تو متن هم اشاره شد که مواد و متریال ارزون توش به کار رفته و کلا ماشین های آلفا و فیات به خرابی های عجیب و غریب معروفن ولی اکثر مالکاش اونقدر شیفته ش هستن که اینا رو فراموش میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش خیلی باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amin

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    موتور فراری توی این ماشین ،باعث میشه که حس کنی سوار یه چیزی شدی که خیلی فراتر از یک ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا