آلفا رومئو

تصاویر جاسوسی کراس‌اوور آلفارومئو استلویو با پوشش کمتر

پیش از اولین نمایش رسمی در نمایشگاه لس‌آنجلس، نخستین کراس‌اوور آلفارومئو پنهان شده زیر پوشش‌های استتاری دیده شد

آلفارومئو در حال آماده‌سازی خودروی جدیدی در کلاس فوق‌العاده رقابتی کراس‌اوورها است. چند وقت پیش پروتوتایپی از این کراس‌اوور که استلویو (Stelvio) نام گرفته است تحت پوشش‌های استتاری بسیار سنگینی دیده شد. حالا پروتوتایپ دیگری از این خودرو دیده شده است که نمونه‌ای نزدیک به تولید بوده و پوشش‌های استتاری کمتری نسبت به نمونهٔ قبلی دارد. به‌احتمال‌زیاد طراحی استلویو با الهام از سدان جدید جولیا انجام گرفته اما با فاصلهٔ بیشتری از سطح زمین به‌اندازه‌ای که از یک کراس‌اوور انتظار می‌رود.

alfa-romeo-stelvio-spy-2

برای اینکه بدانیم حدوداً ابعاد و اندازهٔ آلفارومئو استلویو چقدر است باید بگوییم که کمی بزرگ‌تر از ب‌ام‌و X3 یعنی یکی از رقبای اصلی آن خواهد بود. استلویو علاوه بر عناصر طراحی، در بخش موتور و گیربکس هم از برادر سدان خود وام گرفته است به‌گونه‌ای که یک موتور ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و یک واحد توربودیزل ۲.۲ لیتری با ۲۱۰ اسب بخار برای آن ارائه خواهد شد. گیربکس‌ها هم شامل یک نمونهٔ ۶ سرعتهٔ دستی و یک نسخهٔ ۸ سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود. همچنین بازهم مثل جولیا، استلویو هم در دو مدل دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد.

alfa-romeo-stelvio-spy-4

انتظار می‌رود مدل پرچم‌دار اسپرت و قدرتمند Quadrifoglio هم برای استلویو ارائه شود. البته احتمالاً این مدل چند وقت بعد از معرفی نسخهٔ اصلی رونمایی خواهد شد. نسخهٔ عملکرد بالای استلویو Quadrifoglio مانند جولیا مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 بای‌توربو ساخت فراری خواهد بود که ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروگاه شش سیلندر در سدان جولیا موجب ارائهٔ شتاب صفرتاصد تنها ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت دست شده است اما استلویو Quadrifoglio سنگین‌تر از جولیا است بنابراین عملکرد متفاوتی خواهد داشت.

با باز شدن درهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در تاریخ ۱۸ نوامبر امسال (۲۸ آبان) انتظارها برای دیدن اولین کراس‌اوور تولیدی تاریخ آلفارومئو به پایان خواهد رسید. بااین‌حال شاید آلفا اوایل هفتهٔ آینده به‌صورت آنلاین استلویو را رونمایی کرده و اطلاعات آن‌را منتشر کند. البته این شرکت در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۳ از یک کراس‌اوور کانسپت بنام «Kamal» پرده‌برداری کرد که البته هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید و حالا پس از ۱۳ سال نخستین کراس‌اوور تولیدی آلفارومئو به‌زودی معرفی خواهد شد.

کراس اوور کانسپت Kamal
کراس اوور کانسپت Kamal

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سينا

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    پیشرانه قدرتمندی داره به نسبت جثه اش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیاب

      ۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      رندرش منو یاد پونتیاک آزتک میندازه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ELEMENTO

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    البته کمال خیلی قدمت داره
    فقط از جهت شباهت گفتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا