سواره‌نظام ایتالیایی: آلفارومئو استلویو در برابر مزراتی لوانته

وقتی فکرتان به سمت خودروهای ایتالیایی می‌رود به احتمال زیاد آن‌ها را مدل‌هایی پرفورمنس و به غایت زیبا تصور می‌کنید؛ و معمولاً این دقیقاً همان چیزی است که می‌بینید و فرقی ندارد خودروهای ایتالیایی سدان باشند یا کوپه و یا حتی یک کراس اوور. با اینکه شاید برخی افراد آلفارومئو استلویو و مزراتی لوانته را به عنوان رقبای مستقیم همدیگر ندانند اما نظرتان درباره‌ی دو کراس اوور ساخت ایتالیا که لوکس بوده و پیشرانه‌های قدرتمندی دارند چیست؟ ما چند ساعتی را در هر دو خودرو و در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس نشسته‌ایم و اینجا تفاوت‌های هر دو خودرو را برای شما شرح داده‌ایم.

alfa-romeo-stelvio-1

  • طراحی خارجی

آلفارومئو هنوز مشخصات کامل شاسی‌بلند جدید خود را منتشر نکرده اما از نظر بصری این خودرو جوان پسندتر از لوانته به نظر می‌رسد. شیارهای دینامیک روی بدنه این خودرو را جذاب‌تر از برادر ایتالیایی خود نشان می‌دهد.


از طرف دیگر مزراتی لوانته جزئیات کرومی بیشتری دارد که می‌توان روی دستگیره‌ی درب‌ها، دور پنجره‌ها، میانه‌ی صندوق‌عقب و البته روی جلوپنجره این جزئیات را مشاهده کرد. دماغه‌ی طویل این کراس اوور به همراه نمای عقبی کروی فرمی طویل شده و گرد را به فرزند مزراتی اعطا کرده است.

  • کابین لوکس

هر دو مدل بدنه‌ای عضلانی دارند و تنها هنگامی که به کابین دو برادر نگاه می‌کنید تفاوت‌های شخصی واقعی را می‌توانید مشاهده کنید. لوانته به‌صورت استاندارد دارای صندلی‌های چرمی بوده و به‌صورت سفارشی از پکیج لوکس زگنا بهره می‌برد که از ویژگی‌های آن می‌توان به صندلی‌های چرمی و ابریشمی و جزئیات آلومینیومی درخشان در کابین اشاره کرد؛ و اگرچه صفحه لمسی 8.4 اینچی این لوانته مشابه نسخه‌های استفاده شده در مدل‌های کرایسلر است اما در کل طراحی کابین خودرو تمیز و کلاسیک از آب درآمده است.


اگرچه کابین لوانته را می‌توان با واژه‌ی بالغ توصیف نمود اما آلفارومئو روی جوانی و اسپورت بودن تمرکز کرده است. در مدل 505 اسب بخاری استلویو کوادروفولیو که بالاترین مدل این شاسی‌بلند محسوب می‌شود می‌توان صندلی‌های چرمی آلکانترا را مشاهده کرد که بسیار راحت بوده و بدن را در برمی‌گیرند. سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگری پهن در بخش بالایی داشبورد جا خوش کرده و اهرم‌های گرد سیستم تهویه مطبوع یادآور خودروهای غیرلوکس هستند. مدل‌های استلویو از آرامش بیشتر و جزئیات چوبی واقعی بهره خواهند برد.

  • پرفورمنس

استلویو دو پیشرانه با قدرت‌های بسیار متفاوت را ارائه می‌کند و لوانته نیز بین این دو قرار می‌گیرد. کراس‌اوور آلفا دارای پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 280 اسب بخار و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری 505 اسب بخاری است. لوانته نیز دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندری 3 لیتری توئین توربو با خروجی‌های 345 یا 424 اسب بخاری است. مزراتی با پیشرانه‌ی قدرتمندتر خود در 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. آلفارومئو ادعا کرده که نسخه‌ی کوادروفولیوی کراس اوور خود تنها در 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

  • حالت‌های سواری و رانندگی

باور کنید یا نکنید اما باید گفت مزراتی لوانته را با برخی تجهیزات آفرود ارائه کرده است. این شرکت می‌گوید که لوانته حتی در سطوح ناهموار و برف و یخ نیز سواری راحتی دارد. با فعال کردن حالت آفرود، پیشرانه، گیربکس و سیستم تعلیق به صورت خودکار برای سطوح ناهنجار تنظیم می‌شوند. استلویو فاقد چنین ویژگی‌هایی است اما در نسخه‌ی کوادروفولیو دارای حالت مسابقه است. این حالت باعث فعال شدن عملکرد اووربوست شده و ESC را از مدار خارج می‌کند و درعین‌حال باعث افزایش پاسخ پدال گاز، سیستم فرمان و در مجموع کارایی پیشرانه می‌شود.

2018-alfa-romeo-stelvio-front-three-quarter-1


2017-maserati-levante-front-three-quarter-2

منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

20 دیدگاه

  1. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    دو مدل جدید آلفا به دلم ننشستن. اینجا هم قطعا لوانته رو انتخاب می کنمِ,هرچند که به هیچ عنوان طرفدار مازراتی نیستم…

    پاسخ
    1. ghost
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      فک کنم لوانته برای رقابت با کاین و استلویو برای رقابت با x5 طراحی شده اگه بخوایم سطح برندی ام مقایسه کنیم به هیچ عنوان الفا و مازراتی در یه سطح نیستن همین طور ب ام و و پورشه

      پاسخ
      1. فرامرز
        سوابق: (743 دیدگاه) ,

        از نظر درجه لوکس بودن دست میفرمایید ولی استلویو بر روی پلتفرم جولیا که رقیب سری ۳ هست ساخته شده یعنی باید با ایکس ۳ رقابت کنه و یه کلاس از لوانته کوچکتره.

        پاسخ
        1. ghost
          سوابق: (42 دیدگاه) ,

          دوست عزیز شما برو caranddriver این رقیب کاین دونسته حرفه شما درسته ولی caranddriver حرفش از منو شما قطعا درست تره

  2. امیر
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    آلفا رومئو چقد خوب شده شتابش 3.9 ثانیه اس شِت !
    ولی لوانته هم خیلی خوشگله!

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      یادش بخیر چندین سال پیش میخوندم شتاب کاررای جی تی افسانه ایی با پیشرانه ده سیلندر وحشی، 3.9 ثانیه

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل محمد
    محمد
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    من که قطعا آلفا رو انتخاب میکنم کلا یه دنیای دیگه هست … با تشکر از شاهین خان عزیز

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      ارادتمندم دوست عزیز

      پاسخ
  4. مهراب
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    لوانته لوکسه
    الفا اسپرت
    و هردو عالی

    پاسخ
    1. ReventОn
      سوابق: (133 دیدگاه) ,

      آلفا________
      مزراتی ++++++
      خودم که مزراتی!

      پاسخ
  5. mohsen.b
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    الفا موتور فراری روشه-واقعا چیزی دیگه-البته کسی که مشخصات هر دو رو نمیدونه ممکنه مزراتیو اول انتخاب کنه

    پاسخ
    1. ReventОn
      سوابق: (133 دیدگاه) ,

      مزراتیم موتور فراری روشه!

      پاسخ
  6. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    آلفا نمای جلوش اصلا دلچسب نیست و باید امضاشو یجوری تغییر کنه. بیشک مازراتی گزینه بهتریه. کلا در ایتالیا صرفنظر از شرکت مادر فیات، شرکتهای لامبورگینی و فراری و پاگانی در سطح1 هستند، مازراتی و آلفا در سطح2 میباشند.

    پاسخ
  7. یوسف
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    هر دو شرکت تاریخی پربار دارن و از شرکتای مورد علاقه من هستن، اما با دیدن تصاویر کابین این دو متوجه میشین با وجود داشتن طراحی خوب اون کیفیتی که تو کابین رقبای اروپایی و غیر اروپاییشون موج میزنه اصلا تو اینا دیده نمیشه، متاسفانه محصولات فیات کرایسلر هنوز چالش های کیفی زیادی دارن که باعث خدشه دار شدن چهره برندهای محترمی مثل آلفا و مازراتی میشه.

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل Alireza.GT86
    Alireza.GT86
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    واقعا هر دو !! ولی من یکی بین اینا مزراتی رو انتخاب میکنم ، راستش یکم احساس کردم کسی که مقاله رو نوشته (نه دوست عزیزی که ترجمه کرده) یکم به سمت آلفا مایله ، یعنی یکم در حق مزراتی کم گذاشته ولی در کل خوب بود ، مرسی از شاهین جان

    پاسخ
  9. Pooyanalfa
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من دوتاشونا دوست دارم،آلفا که با جولیا ترکونده،ایمن ترین ماشین دنیا،پوز ولوو xc90زده،بهترین پلت فرم،فروششم آیودی وجاگوارا شکست داده،فقط بنز وب ام و مونده،استلویو هم میترکونه،مازراتی هم که خاصه،تولیدش سفارشی،این مدلشم از رقیبش ،پورشه کاین خیلی بهتره

    پاسخ
  10. رامین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام دوستان. میخوام جولیتا بخرم میگن هزینه نگهداری و لوازم مصرفیش سرسام آوره. کسی میتونه راهنماییم کنه؟؟

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل بابک
    بابک
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    آلفا داره عالی کار میکنه
    درسته که همون طور که دوستان گفتن از لحاظ سطح کیفی هنوز جای کار دارن ولی طراحی های جدیدش بد جوری به دلم نشستن
    مخصوصا اون رنگ قرمز زیباش
    البته موتور 505 اسبی هم که جای خود داره

    پاسخ
  12. omid
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    این دو خودرو با دو هدف متفاوت تولید شده اند که از ظاهرو باطنشان مشخصه. آلفا برای رانندگی اسپرت و جوان پسند طراحی شده درکنار لوکس بودن. اما مزراتی اول یک کراس اوور لوکس است که توانایی های اسپرت قابل قبولی هم داره و برای آفرود هم ویژگی هایی درنظر گرفته، درصورتی که آلفا با این شاسی کوتاه و دینامیک بالاش بیشتر مناسب جاده و خیابان و پیسته.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.