مقایسه دو نسل از سدان‌های آلفارومئو: جولیا در برابر 159

آلفارومئو با معرفی جولیا کوادری فولیو به دنبال حضوری قدرتمند در بین سدان های اسپرت بازار است. بدین ترتیب خلائی که طی سال‌ها پس از آلفا 159 ایجاد شده بود با یک سدان جدید جبران می‌شود.

Alfa-Romeo Giulia vs 159
Alfa-Romeo Giulia vs 159

جولیا بسیار متفاوت از سلف خود یعنی 159 به نظر می‌رسد. این نشان از مسیر و نگاهی تازه در طراحی محصولات آلفارومئو است. 159 خودرویی شیک و جذاب و در عین حال ظریف بود و جولیا خویی وحشی را با نگاهی خشن و بدنه‌ای عضلانی به رخ می‌کشد.


آلفارومئو 159 از فلسفه طراحی ایتالیایی پیروی می‌کرد. در حالی که جولیا بیشتر ما را به یاد داج چارجر می‌اندازد. بد نیست این دو خودرو را در مقایسه‌ای پهلوبه‌پهلو و تصویری در کنار هم قرار دهیم. شما سبک طراحی کدام را بیشتر می‌پسندید؟

28 دیدگاه

    1. امیر مرادی
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      هر دو بسیار شیک و خوش ترکیبند
      جولیا که دیگه حرف نداره

      پاسخ
    2. سجاد
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      یادمه اون زمان که آلفا 159 اومده بود ، در نظرم یک ماشین کاملاً بی نقص با طراحی چشم نواز بود . . .
      البته هنوز هم نظرم همینه ، اما در مقایسه با جولیتا وضع فرق میکنه!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل محمد
        محمد
        سوابق: (135 دیدگاه) ,

        یادمه همون اولین باری که عکس های 159رو دیدم با قاطعیت گفتم من حتی این ماشین رو هم هیچ وقت از نزدیک نمی بینم و برای جولیتا هم با قاطعیت همین حرفمو تکرار می کنم

        پاسخ
        1. سجاد
          سوابق: (16 دیدگاه) ,

          اگه دیدنش خیلی برات مهمه ، یه سر تا بالای شهر تهران ، یا یکی از مناطق آزاد ایران برو . . .
          آرزو بدل نمونی!

  1. mehdi
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    159 جزء ماشین های دوست داشتنی بود وامیدوارم جولیا جاشو به خوبی پر کنه.
    راستی 2ساعت پیش مسابقه ی F1 تو انگلستان برگزار شد همیلتون بار دیگه قهرمان شد رزبرگ و فتل به ترتیب دوم وسوم شدن .
    تبریک به طرفداران همیلتون (که یکیشم خو دمم).

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      من هم تبریک میگم.
      البته قهرمانی تیم لایق و فوق رویایی مرسدس بنز رو.
      و بعدش رانندگانش همیلتون و رزبرگ رو.

      پاسخ
    2. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      همیلتون اگه جای وتل تویه فراری بود الان 10 امتیازم نمی گرفت من خودم آلمانی دوستمو مرسدسی ولی وتل یه تنه داره جوره فراریو میکشه و پرچمشو بالا نگه داشته چنین عرضه ای در درجه اول از انگلیسی جماعت وجود نداره در درجه دوم در همیلتونی که رسانه ها گندش کردن(در کل ماله گنده شدن نیست) کلا نیست اگه وتل مرسدس بود دیگه کسی تا سالها رنگ یه قهرمانی گرند پریکسو نمیدید همه باید برای دومی میجنگیدن وتل یه جورایی از نظر من قهرمانه این فصله با این هنوز مونده تا قهرمانی مشخص بشه ولی عرضه و رانندگیه این بشر فوق العادست

      پاسخ
  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .
    چقدر نمای جلوی این جولیا بد ریخت و ناهماهنگه .
    و در مقابل چقدر 159 عالی و جذابه . ای کاش آلفارومئو زیر نظر فولکس کار میکرد ، تا اصالتی که در طراحیه جلو و عقب داشت حفظ میشد .

    پاسخ
    1. FcmZ
      سوابق: (85 دیدگاه) ,

      به شدت با نظرتون موافقم.
      به نظر من که فیات خواسته یا ناخواسته داره اصالت این برند دوست داشتنی رو زیر سوال میبره. همان طور که الان به اسم لانچیا به جز چند ماشین امریکایی و بعضی ماشینهایی که در شان این برندی که کمتر از الفا نیست داره تولید میکنه.
      ولی شما میبینید که فولکس هویت واقعی برند بنتلی رو حفظ کرده که هنوز افراد متمول و سرشناس دنیا این برند رو بیشتر از همیشه میخوان. همینجور BMW و Rolls Royce.

      پاسخ
    2. محسن
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      کاملا با شما موافقم. آلفا یه برند ایتالیاییه، باید ویژگی های یه ماشین ایتالیایی رو داشته باشه، باید ظریف و چشم نواز باشه. باید هر بار بهش نگاه میکنی قند تو دلت آب شه. اما یان بیشتر شبیه یه لات هیکلی بیریخت شده تا یه مدل جذاب. طراحیش بیشتر آمریکاییه تا ایتالیایی که جای تاسف داره. احتمالا طراحیش به عهده ی کرایسلر بوده که چندان هم باعث تعجب نیست.

      البته میدونم خیلی ها با من مخالفت میکنن ولی این ماشین شدیدا با شکست فروش مواجه میشه. صرف نظر از مشخصات فنی خوبش و فقط به خاطر ظاهر غیر دلنشینش.

      پاسخ
  3. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    زیبایی مدل های آلفا به با نمکی شون بود ، اما این…

    پاسخ
  4. Nissan...Japan
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    همیشه الفا رو دوس داشتم

    پاسخ
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    بدبینی کارشناسان به آینده فعالیت آلفارومئو
    برخی از کارشناسان صنعت خودرو تا حد زیادی به موفقیت آلفا رومئو در دستیابی به اهداف تعیین شده اش توسط مدیر فیات کرایسلر اتومبیل بدبین هستند.
    بدبینی کارشناسان به آینده فعالیت آلفارومئو

    برخی از کارشناسان صنعت خودرو تا حد زیادی به موفقیت آلفا رومئو در دستیابی به اهداف تعیین شده اش توسط مدیر فیات کرایسلر اتومبیل بدبین هستند.

    هفته گذشته فیات کرایسلر در راستای احیای برند آلفا رومئو اولین محصول آن در ایالات متحده را عرضه و ابراز امیدواری کرد با انجام سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی ظرف سه سال آینده دست کم هفت محصول دیگر را روانه بازار کند.

    اما از سوی دیگری بسیاری از منابع موثق دیگر عقیده دارند که محصولات جدید آلفا رومئو به جز جیولیا و یک سدان و شاسی بلند چیز دیگری نخواهد بود. کارشناشان عقیده دارند که تبدیل شدن به یک خودروساز لوکس تمام عیار سیار بیشتر از این زمان می خواهد و برای مثال 20 سال طول کشید تا آئودی حرفی برای گفتن در بازار داشته باشد.

    به علاوه موسسه JHS Automotive پیش بینی کرده فروش آلفا رومئو در سال جاری با حدود 800 دستگاه کاهش نسبت به سال 2014 به 67500 دستگاه برسد که از عوامل مشکل ساز در این زمینه می توان به سرمایه گذاری اندک ظرف سال های اخیر و تنها معرفی دو محصول جیولیا و MiTo اشاره کرد.

    از سویی دیگر رقم سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی تناسبی با تولید 400 هزار دستگاهی خودرو در سال 2018 ندارد و به همین امر حاکی از عدم موفقیت برند در دستیابی به اهداف تعیین شده اش می باشد.

    پاسخ
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    فیات کرایسلر متهم شد
    رگولاتور ایمنی خودروی آمریکایی در شدیدترین حمله انتقادی به فیات کرایسلر، این شرکت را متهم کرد با عملکرد کند در مطلع کردن رانندگان درباره مشکلات ایمنی خودرویشان و فراهم کردن اطلاعات حیاتی به مقامات، مشتریان خود و رانندگان دیگر را به خطر انداخته است.
    فیات کرایسلر متهم شد

    رگولاتور ایمنی خودروی آمریکایی در شدیدترین حمله انتقادی به فیات کرایسلر، این شرکت را متهم کرد با عملکرد کند در مطلع کردن رانندگان درباره مشکلات ایمنی خودرویشان و فراهم کردن اطلاعات حیاتی به مقامات، مشتریان خود و رانندگان دیگر را به خطر انداخته است.

    مقامات سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا در یک جلسه عمومی کم سابقه به بررسی سوابق فیات کرایسلر پرداختند که چهارمین خودروساز بزرگ آمریکا از نظر میزان فروش است. فیات کرایسلر در مقایسه با خودروسازان دیگر رابطه تیره تری با رگولاتور ایمنی آمریکا داشته است.

    مارک رزکایند، رییس این سازمان اعلام کرد در واکنش به سوء مدیریت فیات کرایسلر در فراخوانهای مربوط به 11 میلیون خودرو، دست به اقدام فوری خواهد زد که ممکن است به شکل یک توافق اختیاری یا اقدام اجرایی یکجانبه باشد.

    اگر این رگولاتور به این نتیجه برسد که فیات کرایسلر در عمل به تعهدات حقوقی خود کوتاهی کرده است، این خودروساز ممکن است با بیش از 700 میلیون دلار جریمه روبرو شود و ملزم شود همه خودروها را تعویض کرده یا پس بگیرد. این فراخوانها شامل خودروهای جیپ، داج، کرایسلر و میتسوبیشی از مدل سال 1993 می‌شود.

    همچنین سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا درباره اینکه پرونده این خودروساز را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع دهد، تصمیم خواهد گرفت.

    پس از گواهی کارمندان این سازمان درباره کوتاهی فیات کرایسلر در 23 فراخوان جداگانه و همچنین رفتار گمراه کننده این خودروساز، مدیرعامل فیات کرایسلر خاطرنشان کرد رگولاتورها مسائل حقوقی را مطرح کرده اند. با اینهمه وعده داد با این سازمان برای بهبود عملکرد و استفاده از بهترین روشها همکاری خواهد کرد.

    به گفته مقامات رگولاتور آمریکایی، فراخوانهای فیات کرایسلر مشکلات گسترده ای شامل کوتاهی در مطلع کردن مالکان خودرو درباره مشکلات آنها در مهلت قانونی تعیین شده، کمبود قطعات برای تعویض قطعات معیوب و گزارشهای ناقص و گمراه کننده به رگولاتورها درباره پیشرفت فراخوانها داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، این جلسه آزمونی برای رگولاتور ایمنی آمریکا برای اتخاذ مواضع جدی در برابر خودروسازان به شمار می‌رود. این دیده بان ایمنی خودرو از سوی قانونگذاران و بازرسان دولت برای ضعفهای داخلی که مانع اقدام سریع در برابر مشکلات ایمنی مرگبار از جملع سوئیچهای احتراق معیوب جنرال موتورز شده، تحت انتقاد شدید قرار گرفته است.

    پاسخ
  7. بنتلی
    سوابق: (1024 دیدگاه) ,

    ب نظرم واقعا اصالتشو حفظ کرده و همون چهره جسور و خشنشو دوباره ب نمایش گذاشته البته باید منتظر تستش بود ولی ب نظرم بهتر بود ارتفاع صندوق عقب کمتر باشه و ستونcهم کمی باریک تر

    پاسخ
    1. mehdi
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      من درست برعکس فکر میکنم .
      جولیا از نظر طراحی خیلی با 159 ساده و شیک فاصله داره.

      پاسخ
  8. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    همیشه از 159 خوشم میومده وبا وجود گذشت چندین سال از تولیدش هنوز هم زیباست البته با توجه به فاصله زیاد بین این دو اتومبیل بنظرم نمیشه اونها رو باهم مقایسه کرد ولی اونچه که واضح و مشخصه اینه که جولیا اون انتظاری رو که علاقمندان و عاشقان الفا داشتن رو نتونسته براورده که و من فکر میکردم یه ماشین کاملا زیباتر از این طراحی و تولید بشه که اینطور نشد….. چون زیبایی محض حداقل انتظار از الفا و کلا برندهای ایتالیاییه که زیباییشون باید قابلیت های فنی و مغز مشتری رو تحت الشعاع قرار بده…
    درضمن رندرهای بسیاری از الفای سدان تو اینترنت وجود داشت که بنظرم جذاب تر بودن!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      موافقم باهات تو محصولات آلفا خیلی 159 رو دوس داشتم.اما جایگزینش به نظرم نه اصالت طراحی اونو حفظ کرد نه زیبایی ووقار اونو داره.تنها موردی ک بهتر شد موتورش هست .

      پاسخ
  9. armin
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    چقدر ۱۵۹ طراحی پخته و رو به جلویی داشته که ادم فکر میکنه دقیقا با یه فیس لیفت تبدیل شده به جولیا

    پاسخ
  10. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    هر دوشون خوبن…الفا اصالت داره..

    پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    الفا رومئو و معضلی به نام جای پلاک !!!!!

    پاسخ
  12. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    159 ساده وشیک اما جولیا زیادی شلوغه مخصوصا جلوش عقبش قشنگه اما طراحی داخلیش خیلی خوبه

    پاسخ
  13. محمد ر
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    فقط منم یا به نظر شما هم چراقای عقبش شبیه کیا اپتیماست عایا؟

    پاسخ
  14. Mercedes-Benz
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    ظاهرش هر دوشون که عالیه باطنشونو، تا نرونی نمیفهمی…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.