آلفا رومئو

استفاده از پلت‌فرم آلفارومئو در محصولات مازراتی، دوج و جیپ

آلفارومئو به‌تازگی پلت‌فرم جدیدی را بنام Giorgio توسعه داده است که در محصولات جدیدش یعنی سدان جولیا و کراس‌اوور استلویو مورداستفاده قرار گرفته است. همچنین این شرکت ایتالیایی وعده داده است که تا هشت محصول جدید را تا سال ۲۰۲۰ بر اساس این پلت‌فرم خواهد ساخت؛ اما ظاهراً از این پلت‌فرم در دیگر محصولات گروه فیات-کرایسلر (FSA) نیز استفاده خواهد شد. با توجه به یک گزارش جدید از Automotive News قرار است پلت‌فرم دیفرانسیل عقب Giorgio در محصولات شرکت‌های مازراتی، دوج و جیپ هم بکار گرفته شود.

alfa-romeo-giulia-2016-quad

با توجه به گفته‌های مدیرعامل FSA، سرجیو مارکیونه، قرار است محصولات جدید مازراتی از سال ۲۰۱۸ به بعد بر اساس این پلت‌فرم جدید ساخته شوند. همچنین محصولات بزرگ جیپ و ساخته‌های دیفرانسیل عقب دوج نیز از این پلت‌فرم استفاده خواهند کرد؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد نسل آیندهٔ مدل‌های چارجر و چلنجر بر روی پلت‌فرم Giorgio آلفارومئو ساخته خواهند شد.

dodge-charger-2017-daytona

سدان آلفارومئو جولیا اولین خودرویی بود که بر اساس پلت‌فرم Giorgio ساخته شد و به دنبال آن کراس‌اوور استلویو هم از این پلت‌فرم استفاده کرد؛ اما غیر از این‌ها، خبر رسیده که آلفارومئو قصد ساخت نسخهٔ کوپهٔ سدان اسپرت جولیا را هم دارد که انتظار می‌رود در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی گردد. مارکیونه در این رابطه گفته است:

«سرمایه‌گذاری در آلفارومئو قطعاً به فراتر از این شرکت گسترش پیدا خواهد کرد. من خوشحالم که ما درنهایت به این تصمیم رسیدیم که این پلت‌فرم را به فراتر از آلفا گسترش دهیم».

alfa_romeo-stelvio_quadrifoglio-2018-1024-09

بنابراین همان‌طور که اشاره شد، گفته شده که دوج از پلت‌فرم Giorgio برای ساخت نسل بعدی محصولات دیفرانسیل عقب همچون چارجر، چلنجر، دورانگو و جورنی استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر، مازراتی هم همین پلت‌فرم را برای استفاده در نسل بعدی کواتروپورته، نسل بعدی گیبیلی، نسل بعدی گرن توریسمو، آلفیری و احتمالاً یک کراس‌اوور متوسط جدید در نظر گرفته است.

maserati-ghibli-2014-02

اما در حال حاضر آلفارومئو در کانون طرح توسعهٔ فیات-کرایسلر قرار گرفته است و برای آن ۵.۳۷ میلیارد دلار هزینه شده است. این سرمایه‌گذاری عظیم با هدف افزایش فروش آلفا به ۴۰۰ هزار دستگاه تا پایان دههٔ جاری صورت گرفته است. البته مارکیونه تأیید کرده است که این برند ایتالیایی سال گذشته ضرر داشته و امسال هم مجدداً ضرر خواهد داشت اما انتظار می‌رود که سال آینده به سوددهی برسد.

alfa-romeo-giulia-2016-01

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خیلی خوشحالم که FCA یا Fiat Chrysler Automobiles بالاخره به ارزش آلفا رومئو پی برد.
    .
    امیدوارم همین اتفاق واسه مزراتی هم رخ بده.
    .
    داج و جیپ هم که روز به روز وضعشون بهتر میشه. پسیفیکا امسال برنده ی چندین جایزه شد.
    .
    روزای خوب FCA تو راهن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خوبه که برعکس کار نکردن و پلت فرم کرایسلر رو برای آلفارومئو نذاشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیدامین فاخر

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      اگه حرف شما دو نفر درسته چرا پلتفرم فراری
      فراری اف ۱۲برلینتا نشد پایه واساس نسل جدید وایپر
      وتولید وایپر قطع کردن
      همه ی اتفاقات خوب مثه اینکه قرار برای مجموعه اروپایی فیات کرایسلر اتفاق بیفته و امریکایی ها روز به روز به پایان خط تولید برسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        فراری اصلا زیر مجموعه ی فیات نیست.
        فراری 2 ساله سهامی عام شده.
        اسمش هم شده Ferrari N.V.
        قراره دفتر مرکزیش کاملا به هلند منتقل بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سیدامین فاخر

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    توبرنامه جدید گرند تور که جرمی کلارسون این ماشینو تست کرد یکی از نقطه ضعفاش فاصله خیلی کم بین ستون ای و بی بود به طوری که کلارسون خودشو بزور ازون تو کشید بیرون
    من موندم این پلتفرم کوچیک که تو سگمنت cیا سری ۳ قرار میگیره چطور میتونه اساس چارجر باشه که یه سدان فول سایزه چی برسه به درانگو و جرونی که هر کدوم واسه خودشون کرگدنی هستن به نظرم یه عمل کاملا اشتباه این پلتفرم باید اینده دوج دارت جیپ رنگید و چروکی باشه
    فیلا که تولید نسلهای جدید برند دوج و جیپ به دست مدیر عامل فیات به تعویق افتاده و این یعنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. xan

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      پلت فرم که حتما حتما به اندازه ربط نداره ، شما 206 دیدی تبدیل شده به 207 و رانا یا 405 به دنا و سمند نظر رو بر این گذاشتی که تو یک پلتفرم نمیشه اندازه رو تغییر داد. در حالی که به هیچ وجه اینطوری نیست و حتی پلتفرمهای قدیمی رو میشه تغییر داد نمونه اش پژو 206 و 2008 که پلتفرم مشترک دارن. البته این پلتفرمه آلفا کاملا داینامیکه و میتونه به راحتی هر چه تمامتر هر کاری باهاش کرد و هیچ محدودیتی نداره. ویژگی این پلت فرمها که الان بیشتر خودروسازها دارن اینه که تغییر سایز و کابریشون با هزینه های خیلی کمتر از قبل میسر میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MATADOR

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        مسلمه هر پلتفرم برای یک کلاسی از ماشین ساخته شده.
        هر چقدر هم تطبیقش بدن بازم به 100 درصد توانایی هاش در نسخه ی اصلی نمیرسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیرحسین

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (102 ديدگاه)

        البته پلت فرم 208 و 2008 کاملا جدید و از2014 داره روی این ماشینا استفاده میشه ولی ایرانخودرو میخواد این دو تا ماشین رو روی همون پلت فرم 206 بسازه البته با موتور و گیربگس جدید
        مزیت پلت فرم جدید پژو هم وزن کم تر و مقاومت بالاتر اون بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا