رونمایی آلفارومئو 4C مدل 2013

انتشار اولین تصاویر از کوپه اسپرت جدید ایتالیایی ها نشان دهنده آن است که آلفارومئو می خواهد در نمایشگاه ژنو 2013 آن را رسما به جهانیان معرفی کند؛ خودرویی که الزاما از مدل های 8C سابق بهتر و جنجالی تر نیست . . .

Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C

شاسی این اسپرت دونفره، مونوکوکی و تماما ازجنس فیبرکربن ساخته شده تا وزن خالص 4C بیشتر از 1000 کیلوگرم نباشد. طول و عرض و ارتفاع این کوپه اسپرت به ترتیب معادل 4000 ، 2000 و 1180 میلیمتر اعلام شده و فاصله محوری آن نیز 2400 میلیمتر خواهد بود.

هنوز مشخصات فنی 4C اعلام نشده اما با این حال می دانیم که نسبت قدرت به وزنش باید کمتر از 4 گیلوگرم به ازای هر اسب بخار باشد؛ یعنی احتمال وجود یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو با قدرت تقریبی 237 اسب بخار بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است. اگر چنین حدسیاتی درست باشند باید منتظر خودرویی باشیم که صفرتاصد را در کمتر از 4.5 ثانیه طی کرده و توانایی رسیدن به سرعت محدود شده 250 کیلومتر برساعتی برای آن مثل آب خوردن است!  

برای سال 2014 نیز آلفارومئو مدل رودستر 4C را راهی بازار می کند تا در کنار نسخه های Racing و Stradale با پیشرانه بهینه شده ای که گفته می شود حدود 266 اسب بخار قدرت دارد به فروش برسد. همه 4Cها در خط تولید مازراتی در شهر مودنای ایتالیا تولید شده و اولین تحویل های آن نیز از تابستان 2013 است.

قیمت پایه ای این خودرو برای اکثر بازارهای اروپایی حدود 60,000 یورو یا معادل تقریبی 78,000 دلار بوده که البته در بهترین مدل قیمت آن تاحدود 64,000 یورو (معادل 87,300 دلار) نیز افزایش می یابد. منتظر بروز رسانی مجدد این صفحه در هفته های آتی باشید.

****************************************************************

بروز رسانی – نمایشگاه ژنو 2013: در ژنو تمام آن حدسیاتی که در مورد پیشرانه 4C گفته شده بود درست از آب درآمد. آلفا فعلا دو رنگ سفید و قرمز با نام های Carrara White و Alfa Red برای سری اول تولیدات این خودرو که تحت نام Launch Edition قرارست به تعداد محدود 400 دستگاه در اروپا فروخته شود، درنظر گرفته بعلاوه آنکه از کیت کربنی در اسپویلر و قاب آینه های جانبی نیز بهره گرفته و دیفیوزر آلومینیومی آنرا به رنگ مشکی درآورده است. همچنین رینگ های مدل های Launch Edition در جلو 18 و در عقب 19 اینچی خواهند بود.

طول و عرض و ارتفاع 4C به ترتیب معادل 399 و 200 و 118 سانتیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز به 238 سانتیمتر می رسد. پیشرانه توربو بنزینی این خودرو که در یک بلوک آلومینیومی جای گرفته، قادر به تولید 350 نیوتن متر گشتاور است که 80% آن از دور بسیار پائین 1,700 در دسترس خواهد بود.

گیربکس 4C همان TCT دوکلاچه ای با قابلیت تعویض از پشت فرمان است که تا پیش از این بر روی مدل های جولیتا و میتو نیز نصب شده بود با این تفاوت که مجددا بهینه سازی شده و از همه مهم تر برای نخستین بار به سیستم ‘Launch Control’ مجهز شده تا در درگ های خیابانی دست کمی از سایر کوپه های اسپرت نداشته باشد. همچنین باید گفت که 40% وزن این کوپه ایتالیایی بر روی محور جلویی آن و مابقی بر روی محور عقبی خودرو توزیع شده تا بدین ترتیب حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل آن به 1.1G و حداکثر شتاب منفی ناشی از ترمزگیری سریع آن نیز به 1.25G برسد.

13 دیدگاه

  1. تامكت
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    انگار از طراحياي فراري الهام گرفته ولي خيلي زشته….
    كلا الفا فقط ورودي هواش خاصه و ايتاليايي بودنش……!

    پاسخ
  2. Arash66
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    بعضی از دوستان فرق طراحی، مدل کامپیوتری رو با مدل و ماکت واقعی نمیدونن!

    آلفا یدونه باشه

    پاسخ
  3. alireza
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    آورین به پدال که رتبشو تو کشور از 210 به 158 رسوند!
    امیدوارم رتبه پدال زیر 100 بشه

    پاسخ
  4. ali
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    فراری لامبو و مازراتی و حالا هم آفارومئو.این ایتالیایی ها واقعا هنرمند هستن.

    پاسخ
  5. hesan
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    مطمئنا این نیس الفا رومئو طراحیش فرا تر از این حرفاست.

    پاسخ
  6. AMIN
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    اینجور ماشینا، ماشین هایی هستن که از بیرون مردمو میکشه از داخل صاحب ماشینو…

    پاسخ
  7. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    ایتالیا=مافیا=پدرخوانده=پیتزا=شطرنج!!!!!!!!!!

    پاسخ
  8. زپلشک
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    پراید بهتره یا این من سر دوراهی قرار گرفتم

    پاسخ
  9. ملیسا
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    چراغای پشتش بیشتر شبیه فراری وحالت درهاش و شیشه ی جولش هم شبیه نیسان gtr .واقعا چیز محشریه… ارزش داره بخرمش …

    پاسخ
  10. علیرضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    خدایا عاشقشم ، چقدر دوس داشتنیه، آلفارومئو را با این کیفیت و طراحی بالا میسازند برای اونایی که پول فراری را ندارند ولی اصالت و طراحی فراری را می خوان، اونوقت توی ایران همون ماشینا کولر و شیشه بالابر برقی و آینه برقی را از روی ماشین بر میدارند و اسمش میزارن پژو GLI ، سمند SE و …. ،
    8 سال پیش رییس ایران خودرو ( دکتر منطقی ) ایران خودرو را با کیا و هیوندا مقایسه میکرد، امروز با خودروسازی چین مقایسه می کنند، فردا با هند و مالزی ، 10 ساله دیگه با خودروسازی افغانستان، 20 ساله بعد دیگه کسی نیست ایران میمونه و فلسطین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.