آموزش

چه لاستیکی بخریم؟

بعد از هزاران کیلومتر رانندگی باید از لاستیک‌هایی که حالا فرسوده شده‌اند دل بکنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حین خرید با توجه به تنوع لاستیک‌ها در انتخاب یکی سر در گم بودید و نمی‌دانستید که چه نوع لاستیکی باید بخرید.

راهنمای انتخاب تایر مناسب
راهنمای انتخاب تایر مناسب

چهارفصل

تایرهای مسافرتی
این نوع از لاستیک‌ها، لاستیک‌های اصلی چهار فصل شماست، این لاستیک‌ها دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما القا می‌کنند. لاستیک‌های چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید می‌کنند. هر لاستیک چهار فصل با علامت M+S مشخص می‌شود که این علامت از کلمه‌های گل و برف خلاصه‌شده است.

تایرهای چهار فصل
تایرهای چهار فصل
تایرهای با عملکرد بالا
اگر به دنبال کشش بیشتر در هر نوع آب و هوایی هستید مدل‌های با عملکرد بالا نسبت به لاستیک‌های مسافرتی چهارفصل انتخاب بهتری هستند. ترکیبات ویژه ی لاستیک‌های با عملکرد بالا انعطاف‌پذیری لاستیک را در آب‌وهوای سرد حفظ می‌کند و در سخت‌ترین شرایط لاستیک چسبنده باقی می‌ماند.

all season High Performance tires
all season High Performance tires
تایرهایی با عملکردی فوق‌العاده
این لاستیک‌ها مثل لاستیک‌های با کارایی بالا هستند و تفاوت آنها در این است که برای سرعت‌های بالاتر طراحی‌شده‌اند. این لاستیک‌ها رطوبت را منتقل می‌کنند تا با کشش بهتر در شرایط برف و یخ عملکرد بهتری داشته باشند.

تایرهای مناسب تمام شرایط آب‌وهوایی
بهترین لاستیک‌های چهارفصل این لاستیک‌ها هستند و به هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر ترجیح داده می‌شوند چراکه با داشتن نماد دانه برف و کوه صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان می‌دهند. اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر لاستیک‌های زمستانی است. در شرایط آب‌وهوای گرم این لاستیک‌ها الگویی مناسب دارند اما بی‌نقص نیستند و اگر شما به دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این لاستیک‌ها برای شما مناسب نیست.

تابستانی

تایرهای گرندتورینگ
تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچ‌وجه مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیست اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد می‌کند و از لاستیک‌های تابستانی دیگر سروصدایی کمتر تولید می‌کند. تایرهای با عملکرد بالا این لاستیک‌ها از لاستیک‌های تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد می‌کنند و فرمان پذیرترند اما نسبت به دیگر لاستیک‌های این نوع زودتر فرسوده می‌شوند و می‌توانند سخت‌تر و پرسروصداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند.

تایرهای تابستانی
تایرهای تابستانی
تایرهای با عملکرد فوق‌العاده
بهترین عملکرد را از بین هم‌رده‌های خود دارند و در آب وهوای گرم، چسبندگی و فرمانپذیری فوق‌العاده‌ای دارند اما به‌شدت سخت و پر سروصدا هستند و زودتر از لاستیک‌های تابستانی دیگر فرسوده می‌شوند. ماشین‌های اسپرت معمولاً از این لاستیک‌ها استفاده می‌کنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران می‌توانند از میان تایرهای تابستانی، تایرهای مکس و اکس‌تریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده ای را به وجود می‌آورد و رانندگی دیوانه‌وار را ممکن می‌سازد.

Summer tires
Summer tires

زمستانی

تایرهای بدون میخ
این لاستیک‌ها، مرسوم‌ترین لاستیک‌های زمستانی هستند و در جاده‌های لغزنده چسبندگی خود را نشان می‌دهند. آج این تایرها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکه‌های یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک می‌شود که درنهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار می‌دهد کشش بیشتری در آب‌وهوای سرد ایجاد می‌کند. این لاستیک‌ها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیک‌های زمستانی هندلینگ پایین‌تری دارد.

تایرهای زمستانی
تایرهای زمستانی
تایرهای میخ دار
این نوع از لاستیک‌های زمستانی از ترکیب مشابه لاستیک‌های بدون میخ استفاده می‌کند اما این نوع می‌تواند با میخ‌های فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع از لاستیک‌ها در بعضی از مناطق به خاطر تخریب جاده غیرقانونی است. رانندگی با این لاستیک‌ها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است.

Studdable tires
Studdable tires
تایرهای با عملکرد بالا
این لاستیک‌های بدون میخ زمستانی در شرایط خشک و مرطوب نسبت به لاستیک‌های زمستانی معمولی هندلینگ بهتری دارد و برای بزرگراه‌هایی که با برف پوشیده شده و ثبات نهایت سرعت مهم است طراحی‌شده است. اگر برای شما رانندگی با سرعت بیشتر نسبت به کشش در برف اولویت بیشتری دارد این تایرهای با عملکرد بالا مناسب خودروی شما است.

تایرهای زمستانی
تایرهای زمستانی

تایر با قابلیت حرکت در حالت پنچر

این تایرها بعد از پنچر شدن قادرند مسافتی ۸۰ کیلومتری را طی کنند. معمولاً این تایرها از تایرهای معمولی گران‌تر و سخت‌تر هستند که سخت بودن آنها باعث می‌شود تا رانندگی با آنها حس راحتی کمتری داشته باشد و به همین دلیل بین مشتریان محبوب نیستند. ضمن اینکه این تایرها زودتر از تایرهای معمولی فرسوده می‌شوند.

Run-Flat Tire
Run-Flat Tire

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶۲ دیدگاه‌ها

  1. عليرضا

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بین نظر دوستان ادم کیج مشیه
    میخام دو جفت لاستیک باقیمت مناسب بگیرم که کیفیت هم داشته باشه براى پرشیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. esi

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من رو پارس خودم 3 مدل لاستیک عوض کردم، اولیش کومهو بود که بد نبود ولی توو زمستون یکمی توو ترمز گرفتن راضیم نمیکرد، بعد میشلن داشتم که انقدر که نرم بود زیاد مهمونمون نبود، ولی لاستیک سومم که هانکوک بود خیلی جواب بود برام، منم پیشنهاد میکنم که هانکوک بگیر، چون هم به اندازه نرمه، هم زود از بین نمیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیان

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام شما یا میشلن استفاده نکردی یا تاریخش مال 10 سال قبل بوده وگرنه رودست میشلن نداریم 200هزار کار میکنه تو لاستیکهای کره هم روداستون از بقیه بهتره هانکوک فقط برند قدیمی هست اینو یه ادم فنی داره میگه که 20 سال با لاستیک سروکارداره

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (3 ديدگاه)

          در پاسخ به دوست عزیز رود ستون رده چهارم در کره هست هانکوک جز رده های اول کره دوست عزیز یه سرچ تو اینتزنت بزن بعد اطلاعات بده

          موافقم 0
          مخالفم 3
  2. رامین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من روی ریو کویر داشتم خوب بود
    یزد گرفتم عمرش خوبه اما یه خورده خشک تره و گل درشته طرحش زیبا تره اما به نظر من لاستیک نرم کیفیت سواری جالب تری داره دوباره کویر گر فتم اما هیچ لاستیکی را به کومهو تزجیع نمیدم نرمه اما خوب سایشش هم به همون نسبت بالاست
    لاستیک های خشک را بعد دو سال نگاه کنی گل دارن اما ترکهای ریز را هم نباید نادیده گرفت الان جفت لاستیک عقب ماشین که یزد بود عاج داره اما ترک ریز هم داره کار به میزان عاج فقط ندلشته باشید. دیر از دست دادن عاج نشون میده لاستیک خشکیه اما سن لاستیک از همه چیز مهمتره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. ماهان

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برا پراید تو لاستیک های ایرانی کدوم خوبه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هیچ کدوم
      امکان ترکیدن دارن

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. مجید عباسی انبوهی

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (43 ديدگاه)

        اینقدر راه هم وضع لاستیک ایرانی خراب نیست. از 80 درصد برندهای توو بازار که خیلیاشون هم اسم در کردن، بهتره. البته نه همه ایرانیا.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. سینا

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من پیشنهاد میکنم لاستیک بارز بگیرید. چون عمر و دوام خیلی خوبی دارند. تازگی ها هم شنیدم کیفیتش خیلی بهتر از لاستیک های دیگه بازار هست.

      موافقم 0
      مخالفم 3
    3. مجید عباسی انبوهی

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (43 ديدگاه)

      یزد تایر به نظر من از بقیه ایرانیا بهتره، تحت لیسانس هلند هم تولید میشه و واقعا جواب داده. سراغ کویر و گلدستون اصن نرو.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. رامین

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یزد خوبه اما واسه یه سال، هم خشکه هم زود دوپوست میشه و ترک میخوره.من لاستیکم عاج داره اما ترک خورده و بشدت لیزه و فاقشم پوستش بلند شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. مجید عباسی انبوهی

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (43 ديدگاه)

      خودم EVERGREEN انداختم راضی هستم کاملا. اما دلم پیشه یزدتایر گیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه میخواین تا چند سال خیالتون از بابت لاستیک راحت باشه و موقع رانندگی احساس کنید ماشین به آسفالت چسبیده و منحرف نمیشه و اینکه گل خیلی زیبایی داشته باشه ( سومیتومو ژاپن ) بخرین

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. محمدجواد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. بهترین لاستیک برای سمند چیه؟ ضمن اینکه جاده خاکی هم میرم.عمر لاستیک برام مهمتره تا نرم بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مسعود

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بهترین لاستیک واسه 206 که نکوبه چی هست عمر و چسبندکی مهم نیست فقط نکوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کمهو گل ku33بنداز نرمی رو حس میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حمید رضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا بهترین برند لاستیک میشلن هست
    ولی
    از نظر شخصی بهترین لاستیک ها لاستیکایه ایرانیه
    بارز
    یزد
    کویر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. احمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لاستیک بارز آشغالترین لاستیک هست.دو جفت گرفتم باید بندازمشون دور و دوباره لاستیک بخرم.بعد از 3 ماه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. کرامت

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من سال ۱۳۸۴ ماشین ۲۰۶ خریدم لاستیک میشلن روش بود کارخانه گذاشته بود عجب لاستیکی بود پنج سال کارکرد بعد از پنج سال دوباره رفتم میشلن خریدم اما این بار دو سال بیشتر کار نکرد رفتم مارشال گرفتم واقعا راضی بودم .
    اکنون شهریور ۹۵ پارس خریدم لاستیک چینی رو ماشین هست(لاستیک ویندا) شنیدم لاستیک خوبی نیست میخوام لاستیک ۲۰۵ فالکن ژاپن بخرم نمیدونم خوبه یا نه اگه کسی استفاده کرده تجربه اش را بنویسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جاویدمهر

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فالکن لاستیک خشک وبدی هست من دو بار استفاده کرددم بدرد نمیخوره.برای پرشیا کومهو 205 عالیه.من خودم انداختم.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. محمد999

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز…اگه لاستیک خارجى میخرى باید توجه کنى با توجه به شرایط بد گمرکى کشورمون ممکنه خواب توى گمرک داشته باشه وبا شرایط نامناسب نگهدارى…پس حتما از جاى مطمین بخر و به تاریخ 4رقمى تولید روى لاستیک (دوعدد سمت چپ هفته و سمت راست سال تولید رو نشون میده) توجه کن..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی نجفیشلمزاری

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام لاستیک خوبینیست من داشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. امین

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لاستیکای ژاپنی که خیلی خوبه میشلن آلمان هم همینطور. هانکوک و کمهو و رودستون و نکسن کره تو یه سطحن حالا بستگی به عادت و سلیقه طرف داره همشون لاستیکای خوبین. تو لاستیکای ارزون تر مثل ایرانی و چینی که تفاوتی نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ممل

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میشلین آلمانیه آیا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        میشلن، (به فرانسوی: Michelin) شرکت تایرسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۸۹ توسط ادوارد و آندره میشلن تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون پس از شرکت بریجستون، دومین تولیدکننده تایر در جهان محسوب می‌شود.

        دفاتر مرکزی شرکت میشلن در شهرهای کلرمون-فران، در ناحیه اوورنی، فرانسه و گرینویل، کارولینای جنوبی، در ایالات متحده آمریکا قرار دارند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. اسماعیل

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من تا حالا فقط کره ای استفاده میکردم.کومهو.هانکوک. هانکوک نرمتره اما مستهلک تره. اما میشلن فکر کنم بهترینه که نخریده ام تاحالا?.
    چند روز پیش واسه ۲۰۶ اس دی یه جفت ایرانی یزد تایر پهن ۲۰۵ خریدم 340تومن.فعلا که بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم بدی ندیده ام نرم و خوبه. تحت لیسانس هلند هستش۲۰۱۶.
    سایز۲۰۵ واقعا محشره واسه پژو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز امیدوارم این اتفاق واسه لاستیک شما نیفته ولی هیچ لاستیک آشغال ایرانی 40 درصد رو رد نمبکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز امیدوارم این اتفاق واسه لاستیک شما نیفته ولی هیچ لاستیک ,آشغال ایرانی 40 درصد رو رد نمبکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. misagh

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من لاستیک فروشی دارم برای خودرو های زیر 1500 کیلو فقط دانلوپ. هانکوک مثل دمپایی ابری میمونه هرکی پول داره 50 تا 50 تا عوض کنه عالیه ولی همون بازده حتی بهتر میشه دانلوپ خرید حداقل 100 تا کار میده تو جاده خیس و برفی هم بهتر ترمز میگیره. لاستیک خیلی نرم همون قدر که خوبه همونقدر هم کشنده هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. پوریا

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما هم ایرانی داریم و هم خارجی!
    این واقعیت قبول کنین ایرانی تا این حد که دوستان میگن بد نیست!!!
    مثل توی مغازه که سوال میکنن و ما واقعیتو میگیم اینجا هم میگیم !!
    وقتی ز من سوال کنن ایرانی یا خارجی مثل افلان مارک میگم خوب 100 % مشخص لاستیک آلمانی یا طاپنی بهتر و دقیقترو با کیفیت تر طراحی شده نصبت به ایرانی ها
    درسته تا چند سال قبل ایرانی ها خیلی بد بودن ساخت جنسشون مواد اولیه و خیلی چیز ها…
    ولی چند سال گذشته مخصوصا بارز و یزد تایر خیلی پیشرفت کردن و قابل اعتماد شدن اونم فقط توی 1.2 مدل جدیدی که زدن!!
    اگه نرمی و چسبندگی براتون مهم فقط برین تو کار لاستیک کره ای که مثل لواشک هستش !
    اگه دوام و کارایی مهم براتون لاستیک های طاپنی!
    ولی خوب شما نصف نصف قیمت میتونین لاستیک یزد تایر بندازین به همون نرمی کره ای ها حتی 1 مدل جدید داده دقیقا طراحی یکیه کنار هم باشن سخت قابل تشخیص هست!
    و بارز ساختار خوبی داره و دوام خوبی داره الکی پول خرج نمیکنین
    حالا خود دانید ما همه اینارو مگیم اخر میگن داداش پس 4 تا حلقه خوب خارجی چی میدی دعات کنیم تخقیق مبده !!!! ایشالاه چند سال دیگه همه قبول میکنن لاستیکم های خودمون تا این حد که میگن دوستان بد نیست!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. میلاد هخا

      ۲۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درود بر شما؛ دوست ما دقیقا درست میگن .سازندگان لاستیک های ایرانی واقعا شرایطو درک کردند و به سراغ کیفیت رفتند . مدل جدید لاستیک یزد مدلی رو طراحی کرده که دقیقا رودستون کره داره و با کیفیتی رقابتی وارد بازار کرده .اگه ببینید واقعا عاشقش میشید. من که خیلی راضیم … در ضمن زمانی که ما ،ماشین ائم از سبک و سنگین تولید میکردیم، 5 کشور در جهان فناوری تولید خودرو را داشتند… کره ای ها 6 سال دیرتر از ایرانی ها شروع به تولید کردند .حالا به علت محدودیت ها و بی کفایتی مدیران ایران ما کجا و کره کجا؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. رضا

      ۱۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.من لاستیک مکسس خریدم بنظرتون چطوره؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. مهرداد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      طاپن کجاس؟ یه کشور جدیده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. پویا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب

    دوستان من برای دنا (صفر کیلومتر) لاستیک خیلی خوب میخوام

    شرایط رانندگی من اینه :

    اصفهان زندگی میکنم اما شمال هم زیاد میرم (سالانه چند بار)
    قبلا سمند داشتم و بارها سرعتم به 200 کیلومتر رسید (همیشه با ماشین تند رانندگی میکنم)
    *****نرمی لاستیک + ترمز گیری + لیز نخوردن توی جاده های خیس از هر چیزی برام مهمتره*****
    یه لاستیک فوق العاده میخوام با امنیت بالا
    قیمتش اصلا برام مهم نیست
    1 ماهه دنبال لاستیک میشلن هستم یا پیدا نمیشه یا اگرم بشه تاریخش قدیمی هست
    توی بازار همه بهم کومهو – رودستون و هانکوک رو پیشنهاد کردن اما هر کدوم یه چیزی میگن
    من قبلا زیر سمندم 205-60-15 هانکوک داشتم خیلی نرم و عالی بود اما توی جاده خیس یکم میترسوند آدمو و اینکه از بغل خیلی زود پاره می شدن مثلا یکیش خورد لبه جدول همون هفته اول پاره شد و در کل در عرض 1 سال 3 تاشو پاره کردم :D
    البته این مشکل لاستیک نبود مشکل از رانندگیه منه که قبول دارم :|

    اما حالا بگید لطفا برای دنا که میخوام حتما خیلی نرم باشه و ترمز عالی داشته باشه + در شرایط خیس جاده مشکلی پیش نیاد چه لاستیکی بگیرم (قیمت اصلا مهم نیست)

    لطفا گل لاستیک هم بگید چون گل ها خیلی مهم هستند

    با تشکر از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا همین مشکل رو من با هانکوک داشتم و سه لاستیکم در عرض شش ماه از بغل پاره شد . مدل 2014 بود و منم همون سال انداخته بودم زیر پژو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بزرگوار
      مبارکتون باشه سالار جاده ها
      لاستیکی که رو دنا هست چه مارکیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سعید

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.
    من لاستیک زیر پرایدم رو کویر انداختم و با اینکه میگن لاستیک خوبی نیست الان باهاش 80000 کیلومتر رفتم و لاستیکای عقب که هنوز نو به نظر میرسن و لاستیکای جلو هم در حد 65 تا 70 درصده.چیزی که شنیدم یزد الان بهترینه و گلد استون به خاطر فرسوده بودن قالبهاش بد ترین لاستیک هست.
    واقعن اگه یه شرکت ایرانی جنس خوب بزنه جا داره که ما با خرید کالاش از اون حمایت کنیم.حالا تو زمینه هر چی که نمیخواد باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. وحید

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من رو 405 6ماه میشه که 205 یزد تایر انداختم.راضیم از لاستیک چینی خیلی بهتره لاستیک قبلی تری انگل بود و سر میخورد . ولی این هم نرم هست هم چسبندگی رو آسفالت خوبه.قبل اینکه اینو بخرم حسابی تحقیق کردم.بارز خشکه کویر سرعت 120 به بالا فرمون میزنه گلدستون هم که بالانس نمیشه به درد نمیخوره.به نظرم با تحقیقاتی که کردم یزد بهترین بود تو ایرانیا.در کل بین ایرانی و خارجی هم من باز ایرانی ترجیح میدم چون نسبت به پولی که میدم بهتره .مثلا میشلن انگلستان جفتی 600. من پارسال جفتی 275 خریدم و راضیم. امیدوارم به دردتون خورده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. وحید

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من رو 405 6ماه میشه که 205 یزد تایر انداختم.راضیم از لاستیک چینی خیلی بهتره لاستیک قبلی تری انگل بود و سر میخورد . ولی این هم نرم هست هم چسبندگی رو آسفالت خوبه.قبل اینکه اینو بخرم حسابی تحقیق کردم.بارز خشکه کویر سرعت 120 به بالا فرمون میزنه گلدستون هم که بالانس نمیشه.به نظرم با تحقیقاتی که کردم یزد بهترین بود. من پارسال جفتی 275 خریدم و راضیم. امیدوارم به دردتون خورده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سیامک

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لاستیک برای پراید کویر واقعا عالیه من 80 تاست زیر ماشینمه فقط برای زمستون 2 جفت میگیرم چون زمستانهای سختی داره این منطقه که زندگی می کنیم
    پول بابت جنس خارجی ندید
    کویر عالیه از کارگر ایرانی که پدر و برادر خودتنم هستند حمایت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مجید.ب

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام واقع درست گفتی.شما با پولی که میدی برای دو جفت لاستیک خارجی میتونی با همون پول دو جفت دیگر لاستیک ایرانی بیشتر که یعنی دو جفت لاستیک ایرانی بیشتر هر چقدر هم که بخواد کم کار کنه ولی مطمئنا برابر با کیفیت خارجی میشه.سیامک جون نکنه اراکی هستی.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  21. یاسین

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده ۸سال میشه ۳تا ماشین عوض کردم دوتا اردی ویکی سمند سورن که کل ایران رو بااین ۳خودرو رفتم شاید باورش سخت باشه تو۸سال ایرانو گشتم تواین ۸سال تمام لاستیکها زیر خودرو من ایرانی بوده ازبارز تا گلدستون خدایی یکبار پنچری نداشتم فقط باد لاستیکها رو هر ۴ماه یکبار تنظیم میکردم شاید دوستان بگن لاستیک خارجی اما من از بهار تازمستان توبرف بارون بالاستیکهای ایرانی کارکردم هیچ مشکلی نداشته ایرانی ازمایش بکنین من یک جفت گلدستون تا ۴سال برام کارکرده بود بعد ۴سال عوضش کردم ایرانی بخر پشیمون نمیشین

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. امیر

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام روی ال نودمن از اول بارز بود رو کیلومتر 137000 یه جفتشو عوض کردم بعد روی کیلومتر 154000 جفت بعدی رو عوض کردم و دوباره همرو بارز خریدم الان کیلومتر ماشینم 204000 هست تا حالا یک بار هم پنچر نشدم فوق العاده تایر قابل اعتمادی هست این تایر خدا براشون خوش بخواد انشالا. رانندگی من سالی 50 تا 60 هزار کیلومتره.
    قبلا رو پرایدم هانکوک داشتم 7 سال و 300000 کیلومتر باهاش رفتم حدود 11 بار پنچر شدم که دوبارش کلا لاستیک پاره شد انداختم دور . استرسی بود هانکوک برای من. تا حدود 30 هزار تای اول هم لیز نمیخورد و نرم بود ولی بعدش خشک میشد و لیز میخورد. و من گول تبلیغات رو میخوردم و دوباره هانکوک می خریدم و بسیار نادان بودم.
    البته قبول دارم بارز خشکه ولی به محکم بودنش می ارزه. البته من بادتایر رو زمستون 26 و تابستون 28 برای 4 تایر میزارم خیلی نرمتر میشه.
    در پناه خدا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. محمد

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    انواع لاستیکهای کره‌ای مثل هانکوک و کومهو و ایرانی مثل یزد، کویر، بارز و چینی مثل تری انگل را روی خودروهای پراید، ریو، تندر90 و 206sd داشته‌ام.
    به نظر من لاستیک یزد برای جاده‌های غیراستاندارد و شرایط آب و هوایی کشور ایران که اکثرا گرم و خشک است، مناسبتر بوده و ترکیب متعادلی از قیمت، کارایی، طول عمر و هندلینگ مناسب را ارایه می‌کند. لاستیکهای تابستانی یزد در شرایط باران و برف نسبت به لاستیکهای به‌اصطلاح چهارفصل دیگر شرکتهای ایرانی بسیار بهتر عمل میکند.
    لاستیکهای کره‌ای علیرغم هندلینگ مناسبتر، در جاده‌های ایران به‌سرعت مستهلک می‌شوند و امکان ترکیدن آن‌ها به‌دلیل تاریخهای قدیمی‌تر تولید لاستیک بیشتر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسن

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا لاستیک فقط سومیتومو ژاپنی اونم ۲۰۵ عالیه
    رده بندیدنیا رو نگاه کنین سومیتومو رده پنج دنیاس
    نباید در مورد لاستیک دندون گردی کرد مثلا اگه موتور ماشین خراب بشه ماشین حرکت نمیکنه ولی اگه لاستیک بترکه دیگه بعدش رو خودتون حدس بزنین چی میشه
    بنابراین نباید بگی چون گرونه بزار ارزونش رو بخرم چون اتفاق یه بار میافته پس میخری یه جنس درست و حسابی بخر

    موافقم 4
    مخالفم 0
  25. آبي

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.نظرتون در مورد لاستیک فالکن برای استفاده در پرایدکه البته تایلندی تو بازار هست چیه.؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا401

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشینم 405 هستش رینگ ماشینمو عوض کردمو 15 انداختم میخواستم لاستیک 205/60 بندازم البته ایرانی. خواستم دوستان کمک کنند که چه لاستیکی بندازم؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نکن اقا نکن ۱۵ بندازی کند میشه سرعت کم میشه ماشین خشک میشه انگار شده نیسان همون ۱۴ بنداز زمین زمان گفتن ننداز انداختم ۲ روز بعد باز کردم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  27. سعید

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخوام تایر برای پارس بگیرم میخواستم بدونم نانکن تایر خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. کامران

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من موادی که در لاستیک خارجی مثل هانکوک و کومهو استفاده میشه بهتر است، در لاستیکهای ایرانی از مواد کمتری بکار میره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد علی

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان برا ریو چی بگیرم؟؟؟؟بیشتر داخل شهر هستم و مسافرتم بیشتر تو جاده های کوهستانیه،،اردبیلو اینحور جاها،،،یه راهنمایی بیایین لوس نشین،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. HASSAN

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من با کلی تحقیق در اینترنت به این نتیجه رسیدم که لاستیک روداستون بخرم.الانم 2 ماهه انداختم زیر دنا و راضی ام..قبل از خرید قصدم خرید هانکوک بود ولی به این نتیجه رسیدم که هانکوک از بغل ضعیفه..و جالب اینکه روزی که رفتم برای تعویض لاستیک یه نفر اومده بود که قبلا هانکوک خریده بود ولی یکی از لاستیک ها از بغل به اصطلاح قلمبه شده بود..اونجا بود که تصمیم نهایی گرفتم برای خرید رود استون..اگه تنظیم باد خوب باشه ولاستیک ها رو با باد کم نرونید راحت بالای 100 تا رو جواب میده.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا