ژاپنی بی‌سروصدا، دیدار با آکورا TLX مدل 2017

-دیترویت، میشیگان

هنگامی‌که به آمار فروش بخش سدان‌های لوکس کوچک از سال گذشته تا به امروز نگاه می‌کنیم، افت فروش فاحشی را می‌بینیم چراکه کراس‌اوورها و SUVهای کوچک قسمت زیادی از فروش این بخش را تصاحب کرده‌اند. بااین‌حال خودروهایی مانند آکورا TLX سعی دارند در همین بازار روبه افول نیز جای خود را پیدا کنند. این در حالی است که سدان لوکس آکورا دائماً از سوی مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی نیز تهدید می‌شود. پس از یک هفته و حدود 1300 کیلومتر رانندگی قصد دارم تجربهٔ رانندگی با این سدان بی‌سروصدای ژاپنی را بیان کنم. این‌یک سدان کاملاً لوکس است اما آن‌قدر آماده نیست که بتواند رقیبان سرسخت المانی خود را شکست دهد.

2017-acura-tlx-review

محاسن

نسخه‌ای از پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 که در طیف وسیعی از محصولات آکورا/هوندا استفاده می‌شود در زیر کاپوت TLX قرار دارد. حداکثر قدرت این موتور 290 اسب بخار است که برای چنین سدانی حتی بیش‌ازاندازه به نظر می‌رسد و باعث می‌شود ماشین سرعت بالایی در بزرگراه‌ها داشته باشد. گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز موجب لذت بردن بیشتر از رانندگی می‌شود.

آکورا TLX سدانی مناسب و معقول است که نه آشکارا اسپرت و نه به‌طور کامل خانوادگی است. بله اکثر محصولات بیوک در سرعت‌های بالا ساکت‌تر از آکورا هستند و در جاده‌های ناهموار هندلینگ کمی بهتری دارند اما آن‌ها در یک رانندگی تهاجمی به‌مراتب چالاکی کمتری از TLX دارند. همچنین اگرچه دیفرانسیل عقب‌های مرسدس بنز و ب‌ام‌و ذاتاً بیشتر سرگرم‌کننده هستند اما راندن آن‌ها به‌آسانی TLX نیست. البته لکسوس در این مورد متفاوت است.

طراحی داخلی این خودرو کاملاً پیشرو است و به دلیل طراحی زیبا و محافظه‌کارانه‌اش برای سال‌ها جذاب باقی می‌ماند (غیر از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی). کیفیت اجزاء داخلی خودرو نیز بسیار بالا است زیرا آکورا همواره ارزش برند خود را به‌خوبی حفظ می‌کند.

2017-acura-tlx-review8

معایب

TLX در همهٔ قسمت‌ها بهترین نیست. سدان‌هایی در این کلاس شگفت‌انگیز خواهند بود که سریع‌تر، ارزان‌تر، کارآمدتر، ساکت‌تر، جذاب‌تر و… باشند درحالی‌که آکورا در هیچ‌یک از این موارد برتری خاصی ندارد. البته خریداران عمدتاً به‌طور کامل تمامی این موارد را بررسی نمی‌کنند اما داشتن یکی دو مورد از آن‌ها قطعاً به اعتبار یک خودرو کمک قابل‌توجهی می‌کند.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی TLX بسیار کاربردی است و تا حد زیادی تلاش شده که برای استفاده، آسان احساس شود؛ اما این سیستم دارای دو صفحه‌نمایش است که گیج‌کننده هستند. هرچند این امر موجب می‌شود که راننده قادر به دیدن اطلاعات بیشتری باشد اما در مدیریت آن‌ها خلل ایجاد می‌شود و معمولاً جهت استفادهٔ کامل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی باید خودرو را متوقف کرد.

من شخصاً با سیستم دکمه‌ای گیربکس مشکلی ندارم اما به‌عنوان یک خریدار به نظر می‌رسد بهتر بود آکورا از سیستم مرسوم‌تر و ساده‌تری برای این کار استفاده می‌کرد. هرچند ممکن است به خاطر سپردن فشار یک دکمه به عقب برای معکوس کشیدن منطقی باشد اما حرکت دادن یک لیور یا کشیدن یک دکمه به سمت بیرون برای تعویض دنده احساس بسیار عجیب‌وغریبی دارد.

2017-acura-tlx-review2

رقبا

آئودی A4، مرسدس بنز C کلاس، ب‌ام‌و سری 3، کادیلاک ATS، لینکلن MKZ، بیوک ریگال، اینفینیتی Q50، لکسوس IS، ولوو S60 و جگوار XE

 

مشخصات فنی

Acura TLX 2017
پیشرانه 3.5 لیتری V6
قدرت 290 اسب بخار
گشتاور 362 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت 9.4 لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن 1712 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 405 لیتر
قیمت پایه 31,900 دلار
قیمت تست‌شده 45,740 دلار

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

28 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3812 دیدگاه) ,

    .
    متاسفانه یکی از شرکت های چینی هم لوگوش دقیقا مثل همین اکیوراست.

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3812 دیدگاه) ,

        .
        آخه چند وقت پیش یک ماشین دیدم فکر کردم … لوگوش کاملا مثل اکورا بود. کلی ذوق کردم. بعدا فهمیدم اکورا نبوده.

        پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3812 دیدگاه) ,

        .
        دستت درد نکنه.
        آفرین.
        درسته همینه.
        لوگوش دقیقا مثل همین اکیورا هست.
        فقط اومدن برعکسش کردن.

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل بهنام
      بهنام
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      اره فقط برعکس اینه
      ادم نمیدونه چی بگه کپی کاریه برند 😕

      پاسخ
    2. علي
      سوابق: (903 دیدگاه) ,

      متاسفانه دو شرکت خودرو سازی ژاپنی honda و suzuki رو به زوال هستند و آینده خوبی براشون نمیبینم با توجه به قدرت گرفتن hyundai و kia و همچنین شرکتهای قدر رقیب جایی برای ابراز وجود این دو شرکت با سابقه نخواهد ماند الخصوص سوزوکی.
      با تچکر

      پاسخ
    3. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مشخصاتش خوشم اومد

      پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    ظاهر زیبایی نداره ولی پرفورمنس قابل قبولی داره . به نظرم رقبایی که نام برده شده ی سروگردن بالاتر باشن ازش

    پاسخ
  3. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    ائودی a4 انصافا خیلی از این باشکوه تر و با وقارتره
    حتی بنز سی کلاس و جگوار و کادیلاک هم خیلی از این بالاترن
    اینو باید با هیوندا و نیسان ماکسیما جدید و … مقایسه کرد و رقیب دونست ……..

    پاسخ
    1. YAS
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      بهترین و مناسب ترین رقیب برای این ماشین نیسان ماکسیما و تویوتا اوالون و تا حدی هیوندای گرنجور.در کل بهتر بود که هوندا رو این بخش(برند لوکس)بیشتر کار میکرد چون واقعا در حد بنز و ائودی و بیمر احساس نمیشه بر عکسش تویوتا در مورد لکسوس عالی عمل کرد

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3812 دیدگاه) ,

        هوندا بیشتر روی مرفورمنس تاکید داره.
        .
        من هوندا و اکورا رو بیشتر از تویوتا و لکسس دوست دارم.

        پاسخ
        1. YAS
          سوابق: (57 دیدگاه) ,

          من هم هوندا رو بیشتر از تویوتا دوست دارم اما اکورا خیلی بی صدا داره کار میکنه و حس میکنم از رقیبای واقعیش عقبه

  4. حميد
    سوابق: (872 دیدگاه) ,

    اکورا از لحاظ فنی با همون بنز و بی ام دبلیو ولو قابل مقایسه است در عین حال استهلاک کمی داره
    ولی همه چیز که اقتصاد نمیشه ما همون ماشینهای پر استهلاک ألمانی. رو دوست داریم

    پاسخ
  5. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (560 دیدگاه) ,

    بچه ها کسی میتونه بهم بگه وقتی یک موتور طراحی میکنن چطور تصمیم میگیرند حجم کلی و حجم هر سیلندر چقدر باید باشه.
    البته منظورم قطر سیلندر و کورس پیستون نیست .
    مثلا چطور و چرا تصمیم میگیرند که حجم یک موتور وی6 باید 3.5 لیتر باشه.
    بچه هایی که فرمول بدست آوردن حجم موتور رو بلدن اشتراک بگذارند لطفا.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3812 دیدگاه) ,

      .
      میگن حجم هر سیلندر 508 سی سی باشه بهترین حالت ممکنه. یعنی موتور 6 سیلندر 3048 سی سی.
      البته برای بنزین های با اکتان اروپا.
      .
      ولی محدودیتی نیست.اختیاریه
      وایپر هر سیلندرش 850 سی سی هست.

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3812 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم.
          اندک اطلاعاتی رو که داشتم عرضه کردم.

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          اگاهی ت بالا

  6. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    خیلی دوست دارم این ماشین رو مشخصا بهترین نیست اما انگار از همه چیز به اندازه کافی داره قیمتشم سر به فلک نمیکشه

    پاسخ
  7. Hami
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    عالیه این ماشین بی ادعاس ولی نمی دونم چرا هر سری جدید که میاد چراغاش تنگ تر میشه

    پاسخ
  8. احمد
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    این خودروی لوکس هونداست 🙂
    در حد سوناتا و آزرا ام نیست چه برسه جنسیس جی 80 و جی 90

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (1000 دیدگاه) ,

      احمد جان شما این ماشین رو تست کردید که به این نتیجه رسیدید؟ خوشحال میشم ار تجربیاتتون بدونم
      گاهی وقت ها نظراتی میشنویم که ادم از خود بی خود میشه

      پاسخ
      1. احمد
        سوابق: (82 دیدگاه) ,

        شما مگه همه خودرو ها رو تست میکنی بعد نظر میدی !؟ من در مورد ظاهری که میبینم میگم در حد سوناتا آزرا نیست نوع کیفیت داشبورد طراحیش طراحی کلی ماشین در حد یک خودروی لوکس نیست در متن مقاله ام بهش اشاره شده

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (1000 دیدگاه) ,

          همینو میگم از رو عکس متوجه شدید کیفیت داخل کابینش مثل سوناتا نیست
          البته گرنجور و سوناتارو سوار شدم ابن یه خودروی لوکس هست در موتور ویک و اکثر مجلات و برنامها از طراحی و کیفیت مواد خرده ای گرفته نشده که اتفاقا شما فقط از این خرده میگیرید؟
          البته نظرتون رو گفتید ولی بعید میدونم خیلی حرفتون جدی گرفته بشه
          ضمنن من ماشینی رو گه ننشستم یا از نزدیک ندیدم نمیام بگم از فلان ماشین بدتره
          خوش باشید

        2. احمد
          سوابق: (82 دیدگاه) ,

          شما از روی چی متوجه شدی ماشین خوبیه و امکانات خوبی داره ؟
          پشتش نشستی از نزدیک دیدیش یا از روی همین عکس ها و متن نظر دادی ؟! دیدی نظر خودتو نقض کردی !
          این بحث ها بهش میگن بحث های بچگانه و دامبولی ..
          نظرات شخصی و سلایق متفاوته منم سوار خیلی از ماشین ها شدم دلیلی نداره در مورد ماشینی که سوار نشدم از روی ظاهرش نظر ندم کما اینکه خیلی از ماشین ها اصلا وارد بازار ایران نشدند و شایدم نخواهند شد مثل همین خودروهای آکورا که شاید تک و توک موجود باشه من میگم بده شما میگی خوبه نظرات متفاوت با دلایل متفاوت دیگه بحث نداره

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.