آکورا

آکورا چشم‌انتظار اقبال بیشتر به MDX

در حاشیه معرفی مدل فیس‌لیفت MDX آکورا در نمایشگاه خودروی نیویورک
آکورا برند مشهور ژاپنی که استراتژی و نگاه ویژه‌ای به بازار ایالات‌متحده دارد، اخیراً و در نمایشگاه خودرو نیویورک از گونه به‌روزرسانی‌شده خودروی MDX رونمایی کرده است. این مدل آشکارا تغییراتی بسیار را با خود به همراه آورده و علاوه بر برخی اصلاحات در درون کابین، در نمای جلو و عقب با تغییراتی چند، قصد دارد تا به فروش خوب خود ادامه دهد. پوزه جدید و اسپرتی به همراه چراغ‌های بازطراحی شده و شفاف که از سوی سازندگان MDX به “چشمان جواهر” معرفی شده‌اند از جمله مهم‌ترین تغییرات MDX مدل ۲۰۱۷ هستند.

2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
می‌دانیم که آکورا MDX در لیست پرفروش‌ترین شاسی بلندهای بازار از جایگاه مناسبی برخوردار است و به‌رغم این مهم، آکورا نیاز داشت تا بهترین‌ها را در MDX ارائه نماید ازاین‌رو آکورا در به‌روزرسانی این مدل برای سال ۲۰۱۷ نهایت دقت و توان خود را صرف نموده است. ناگفته پیداست شاسی‌بلند اندازه متوسط شرکت آکورا رقابت سختی با دو رقیب سرسخت و هم‌وطن خود یعنی نسل جدید لکسس RX و نسخه فیس‌لیفت اینفینیتی QX60 در پیش دارد.

2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
می‌دانیم آمریکایی‌ها علاقه وافری به اس‌یووی (SUV) دارند و به‌رغم این علاقه، آن‌ها چندان با پوزه منقار مانند آکورا ارتباط خوبی برقرار نمی‌کردند. آکورا مهم‌ترین تدبیر خود برای فروش بیشتر مدل MDX را در تغییر نمای جلو به کار بسته است و نمای جلو محصولات خود را به جلوپنجره‌ای ۵ ضلعی تغییر داده است. برطبق تصاویر نمایشگاه نیویورک طراحی سپر و دماغه آکورا در فیس‌لیفت جدید و ۲۰۱۷ این مدل، اسپرت و خشن‌تر از گذشته شده و MDX با جلوپنجره‌ای مشبک از ظاهری متفاوت با گذشته برخوردار می‌گردد. این ظاهر جدید شباهتی کاملی را با کانسپت پریسیژن (Precision Concept) به ما یادآور می‌شود. همچنین و در همین رابطه آکورا MDX پیشنهادات خوبی برای مشتریان دارد. مثلاً وقتی نسخه هیبریدی اینفینیتی QX60 می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار به دارندگان خود هدیه دهد، نسخه هیبرید MDX با استفاده از یک پیشرانه ۳۲۵ اسب بخار قدرت را به راننده ارزانی دارد.

2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
استفاده از لامپ‌های LED و پیشرفته در مه‌شکن‌های سپر به همراه رگه‌های کرومی روی سپر جلو، سیستم نور و روشنایی اتوماتیک، چندگونه تزئینات چوب مرغوب و زیبای زیتون به رنگ‌های روشن و تیره، سامانه ترمز پارک الکترونیک و هوشمند، رادیوی ماهواره‌ای سیریوس ایکس‌ام (SiriusXM Radio)،۴ پورت یواس‌بی برای شارژ در داخل کابین، فرمان چرم گرم‌شونده، دوربین و سیستم دید فراگیر ۶ جهته، و چند آپشن جاده‌ای دیگر از جمله سیستم تعلیق فعال با سه نوع تنظیم (راحت، عادی و اسپرت) تغییراتی است که در MDX فیس‌لیفت شاهد هستیم. نکته جالب اما به گونه هیبرید مربوط می‌شود که علاوه بر سه حالت راحت، عادی و اسپرت از دکمه اسپرت+ یا فرااسپرت سود می‌برد. تمام گونه‌های MDX علاوه بر تجهیزات ایمنی به‌طور استاندارد با سیستم‌های هشداردهنده حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیق‌شونده به مشتریان ارائه می‌گردند.

2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
همچنین خریداران مدل سه ردیفه می‌توانند صندلی‌های ردیف سوم را برای مسافران عقب به صورت دو صندلی لوکس به اصطلاح کاپیتانی با یک کنسول در مرکز دو صندلی که دو پورت یواس‌بی، صفحات نمایش و سامانه‌های سرگرمی اضافه دارد سفارش دهند و یا این ردیف را به صورت یک ردیف نیمکتی تحویل بگیرند.

2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
آکورا در تریم‌های بالاتر نیز که لازم به پرداخت هزینه بیشتر است به خریداران سیستم‌هایی همچون سیستم ورود بدون کلید پیشرفته و سامانه روشن نمودن موتور بدون کلید، آینه‌های جانبی تاشو عریض و نمایشگر ترافیک و دو گونه رینگ و لاستیک جدید و ۲۰ اینچی را پیشنهاد می‌دهد.

2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
آکورا برنامه خود در مورد گونهٔ هیبرید MDX را بر طبق طرح‌های جدید خود که پیشتر در ابرخودروی NSX و سدان لوکس RLX پیاده نموده به پیش برده است.

2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
این مجموعه با استفاده از یک موتور بنزینی شش سیلندر (V6) مجهز به سامانه مدیریت متغیر سیلندرها و سه موتور الکتریکی (یکی از آن‌ها در محور جلو و دو موتور دیگر بر محور عقب سوار هستند) کار می‌کند و به کمک سامانه انتقال قدرت مشهور خود یعنی SH-AWD قادر است ۳۲۵ اسب بخار نیرو تولید نماید. یک جعبه‌دنده دوکلاچه و ۷ سرعته اتوماتیک کار انتقال نیرو را برعهده دارد. این خودرو به صورت تخمینی در هر صد کیلومتر ۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
2017 Acura MDX
۲۰۱۷ Acura MDX
آکورا، نسخه به‌روزرسانی شده MDX را با کمک دپارتمان طراحی این شرکت که در منطقه تورانک واقع در کالیفرنیای آمریکا واقع شده، ساخته و این مدل توسط تیم مهندسی این شرکت که در ریموند اوهایو حاضرند توسعه داده شده است. قرار است پس از تجهیز و ساخت کارخانه جدید تولید محصولات آکورا که در سال ۲۰۱۷ در شهر لینکلن ایالت آلاباما (نام این کارخانه لیبرتی شرق (East Liberty) اوهایو است) راه‌اندازی می‌شود، تولید MDX نیز شروع گردد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت کرده اما آرم آکورا تو جلو پنجره کمی تو ذوق میزنه باید کمی کوچیکتر می بود یا قابش تو خالی می بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    درکل ماشین خوبیه، قدرت خیلی خوبی هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خوش بحال مردم امریکا.بزرگترین و بهترین شرکت ها و کشورهای دنیا با تمام تلاش کاری می کنن تا توجه ملت امریکا رو به خودشون و محصولاتشون جلب کنن اونوقت از نظر مهمترین شرکت های دنیا مثلا تویوتا ما و مردم کره شمالی عملا وجود نداریم.یعنی نه تنها تو دنیا احترامی نداریم بلکه ما رو تروریست های موشک ساز و خرابکار دنیا میشناسن.
    واقعا ایران هیچ کاری برای خودش و دیگران انجام نمی ده و جالبتر اینه که به همه فحش میده و انتظار احترام داره.کسی نیست بهمون بگه زهی خیال باطل!
    واقعا چنین مردم و دولت و فرادولتی نادیده گرفته شدن حقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحی ساده ای داره نسبت به ژاپنی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسين

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهنام اکورا برند لوکس هوندا ژاپنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      جدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا