اشکودا

عضو جدید خانواده اشکودا

سر انجام اشکودا پس از انجام تست‌های متعدد خیابانی و انتشار تصاویر تبلیغاتی،نسل سوم اوکتاویا را رونمایی کرد.نسل سوم اوکتاویا با تغییرات زیادی مخصوصاً در داخل خودرو مواجه شده است.
با توجه به این که اوکتاویای جدید روی پلت فرم جدید گروه فولکس واگن به نام MQB ساخته خواهد شد ،سبب شده تا طول اوکتاویای جدید با افزایش ۹۰ میلی متر به ۴۶۵۹ میلی متر افزایش یابد،همچنین عرض آن هم با افزایش ۴۵ میلی متر به۱۸۱۴میلی متر برسد، فاصله بین دو محور هم که حدود ۱۰۸ میلی متر افزایش پیدا کرده و به ۲۶۸۶میلی متر رسیده است.

Skoda Octavia 2013

افزایش طول،عرض و فاصلهٔ بین دو محور اوکتاویا،باعث شده است تا این خودرو بین رقبای خودش یعنی فولکس واگن گلف،فورد فوکوس و واکسهال آسترا از همه بزرگ‌تر باشد.

Skoda Octavia 2013

طبق ادعای اشکودا، داخل کابین این خودرو بسیار بزرگ است و کسی نخواهد بود که بگوید من در این کابین ناراحت هستم!حجم بار این خودرو هم به ۵۹۰ لیتر می‌رسد که باز هم بزرگ‌ترین فضای بار را میان رقبای خود دارد.
اشکودا برای این خودرو چندین نوع موتور بنزینی در نظر گرفته است،یکی از موتورها ۱.۴لیتری TSI می‌باشد،قدرت این موتور ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۷پوند فوت می‌باشد.اما موتور ۱.۴لیتری قوی‌تر که می‌تواند ۱۳۸ اسب بخار نیرو تولید کند،گشتاور تولیدی این موتور ۱۸۴پوند فوت می‌باشد. موتور حجیم تر که ۱.۸لیتری TSI می‌باشد، قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب ۱۷۷اسب بخار و ۱۸۴پوند فوت می‌باشد. و اما قوی‌ترین و بهترین موتور این خودرو ۲لیتر حجم دارد و بر روی نسخهٔ VRS نصب خواهد شد.

Skoda Octavia 2013

اما موتور های دیزلی:یک موتور با حجم ۱.۶لیتر با توان ۱۰۸ اسب بخار،مصرف سوخت این موتور تنها ۳.۴لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد،نام این موتور به دلیل مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 بسیار کم، Greenline نام گرفت.البته دو موتور ۱.۶لیتری و ۲لیتری دیزلی دیگر هم برای این خودرو در نظر گرفته‌اند.
جعبه دنده های این خودرو شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک می‌باشد که با طراحی دوباره DSG شاهد عملکرد بهتری از موتور خواهیم بود.

Skoda Octavia 2013

اما در داخل خودرو،داشبورد جدید، امروزی و جذاب است و معماری آن که بر مبنای گلف است،آشکار است.استفاده از چرم برای فرمان، وجود دکمه‌های کنترل‌کننده صدا، بلوتوث و اتصال گوشی از ویژگی‌های برجستهٔ این خودرو است.همچنین صفحه نمایش بزرگ هم از امکانات جدید این خودرو است.لازم است بدانید که کیفیت کابین هم در سطح عالی می‌باشد.
اوکتاویا جدید در ماه مارس برای فروش عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که قیمت این خودرو حدود ۱۴هزار پوند باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. ناصر

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    محشره….. ببینید ثمره تلاش و همکاری با شرکت های بزرگ خودرو سازی دنیا چطور تونسته صنعت خودروشون رو شکوفا کنه .
    کاش مسئولین منفعت طلب خودرو ساز ما به جای آشغال وارد کردن(ماشین های چینی) برن سراغ محصولات روسیه ….
    خداییش هم خوشگله هم امکاناتش خوبه فقط امیدوارم قیمتشم خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      تا حالا برندشو ندیده بودم!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شایان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اشکودا ساخت چک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ابی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    عقبش شبیه پژو 407 شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چی!؟ روسی!!!
    اشکودا ماله جمهوریه چکِ,در ضمن اشکودا یکی از نیکانِ سمند هم هست,یه نگاهی به اشکودا اُکتاویا بندازید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    14000ضرب در 3200مساوی
    44800000 تازه گمرک و… بماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر ملک آرا

      ۲۹ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      از باکلاس ترین مدل هایی که تا حالا دیدم. هم ابهت داره و هم ظرافت از مدل های قبلیش هم خیلی قشنگتر دراومده. کیفیت ساختش با آئودی ایتالیایی-آلمانی قابل مقایسه است. از ماشینای رنو و پژو قشنگتر و با کیفیت تره به قیمتش هم می ارزه با بنز کلاس c مقاسه کنی من اشکودا رو می پسندم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. نيما

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    همیشه از ماشین های اشکودا خوشم می اومده
    با اینکه خیلی معروف و معتبر نیستند
    هیچ چیز اضافی و طرح عجیب داخل خودرو مشاهده نمیشه
    چی میشد ما هم یه همکاری درست درمون با امثال فولوکس واگن داشتیم تا به همچین تولیداتی برسیم
    اشکودا سال به سال منطقی تر و بهتر عمل میکنه
    تنوع موتور هایی که برای یک محصول میزاره رویایی هست که در ایران ما حتی به اون فکر هم نمی تونیم بکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رهام

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    همونقدر که سادست کارآمدهم هست خیلی خوبه باید بهشون تبریک گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AMIN

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    ماشینه خوبیه و اینکه عقبش هم تقریبا شبیه آئودی
    A6 مدل 2008 میمونه… ولی در کل پلت فرم فولکس واگن رو داره… و خیلی هم شیک و اصولی ساختنش
    http://www.netcarshow.com/audi/2008-a6/1024×768/wallpaper_06.htm

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیدمرتضی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینم از روسها. مبارکشون باشه.ایران خودرو باید نسل جدید سمند رو اینجور طراحی میکرد. البته این مدیران فقط به فکر افزایش قیمت محصولات و ایجاد انحصار بیشتر به اسم حمایت از تولید هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (80 ديدگاه)

      روس ها خودشون تو لادا موندن,مثل پیکان یک مدلش 30 سال تولید شد,این ماشین ساخته چکه
      بماند که سمند رو ایران خودرو طراحی نکرده,مگه طراحی ماشین فقط نقاشیه! بعد از 11 سال از تولید سمند هنوز نمیتونه تنهایی قالبِ سقفشو بزنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        روسها موندن! لادا 2012
        http://www.netcarshow.com/lada/2012-xray_concept/

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۲۷ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (80 ديدگاه)

        این ماشین کانسپته,طراحیه خوده روسیه هم نیست.
        طراحیه شرکت Italdesign هست که هر شرکتی میتونه پول بده واسش طراحی کنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. mhm

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی نقص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. colin mc rae

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    طراحیش عالیه همه این لگنای آمریکایی رو میزاره تو جیبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mohsen

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    انصافا همه چی تموم بود دمشون گرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. میثم

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    *یدم تو این شرکتای تو گل موندده ایرانی که بعد از حدود 50 سال هیچ گ*ی نشدن!!!
    افسوس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ابراهيم

    ۲۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش مسئولین تولیدات داخلی خودرو به فکر تغییرات اساسی در عملکردشان میشدند وانقدر روی گرانی بی دلیل خودرودر بازار کاملا انحصاری مانور نمیدادند (تایین قیمت خودرو در دست تولیدکننده باشد) و اگر نگاه عادلانه به همین چند تا محصول آخری بیندازیم به خوبی متوجه میشویم فقط توانسته اند خودشون راقانع کنند و کار جدیدی ارائه نشده و چراغ این خودرو وبدنه آن خودرو و…باهم ترکیب و مدل جدید رونمایی نمودند که البته با کیفیت پایین تر از نمونه های مشابه سالهای قبل و بسیار گرانتر !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سید یاسین

    ۲۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران حودرو و سایپا ببیند خجالت بکشند. اینقدر تحریمها را بهانه نکنند که تحریم مربوط به شرکتهاست نه اشخاص. میتوان از توان طراحی اشخاص مستعد خارجی و ایرانی استفاده کنند. در رابطه با تکنولوژی تولید هم در صنایع دفاعی و هوا و فضای کشور توان عظیمی وجود دارد که میتوانند استفاده کنند. اماتا تفکر خودروسازان عوض نشود و انحصار پایان نیابد امیدی به پیشرفت این صنعت نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. وحید

    ۲۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عاشق طراحیش شدم
    واقعا ازون طراحیاس که سالها ماندگار میمیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نمای جلو ماشین دقت کنید تلفیقی از سمند + پروتون ایمپیان + سونانتا 2010 و نمای جانبی c5 در واقع اگر ایران خودرو و سایپا متحد شوند و نیمه جلویی سمند را به نیمه عقبی سیتروئن c5 وصل کنند و یک مقدار فنر ماشین رو کوتاه کنند می شود این ماشین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نمای جلو ماشین دقت کنید تلفیقی از سمند + پروتون ایمپیان + سونانتا 2010 و نمای جانبی و پشت c5 در واقع اگر ایران خودرو و سایپا متحد شوند و نیمه جلویی سمند را به نیمه عقبی سیتروئن c5 وصل کنند و یک مقدار فنر ماشین رو کوتاه کنند می شود این ماشین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۲۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نمای جلو ماشین دقت کنید تلفیقی از سمند و پرتون ایمپیان و سوناتا 2010 و نمای جانبی و پشت سیتروئن c5 در واقع اگر ایران خودرو و سایپا متحد شوند و نیمه جلویی سمند را به نیمه عقبی c5 وصل کنند و یک مقدار هم فنر ماشین را کوتاه کنند می شود این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بهنام

    ۲۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من شنیدم اشکودا در راه ایرانه درسته؟
    یعنی میشه هم قیمت مگان عرضه اش کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر ملک آرا

      ۲۹ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش من نمی دونی کجای دنیا زندگی میکنی؟!توی خواب هم نمیبینیش!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. a.k

    ۳۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خوب میشد اگر کشور ما ماشین هایی مانند همین اشکودا یا دوو یا اپل و… رو وارد میکردن.به نظرم این طوری هم برای خودشون خوب بود هم برای مردم,اگر یه کم عرضه داشتند میتونستند این ماشین هارو وارد کنندو حتی خط مونتاژ رو هم راه اندازی کنند,فکر کنم اوناهم اشتقبال کنند چون اوضاع مالی شون خوب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. آرمین

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جالبه بدونید همین سمند خودمون طراحی کمپانی اشکوداس ، در واقع پسر عمو همین اوکتاویا محسوب می شه ! کمپانی اشکودا برند ارزون سازی شده فواکس واگن (یه چیزی مثل رانا و 206)واسه اروپا شرقیه ، من که از طراحیش خیلی خوشم اومد ، واقعا ساده زیباس و تا مدت ها موندگار می شه ! مخصوصا با اون موتور TSI دیگه معرکس
    ما که پرایدشم نداریم ، چه برسه به این D:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سعید

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    سلام
    امروز تیبا هاچ بک رونمایی شد
    آمدم اینو میبینه بعد یه مقایسه میکنه…..
    به خدا 200 سال عقبیم……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مسعود

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چراغ های عقبش شبیه مدل های قدیمی تره آئودیه اما در کل خیلی قشنگه و اگه خونه و زندگیمون رو بفروشیم شاید بتونیم بخریمش :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمادی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    اینم ماشینه توپیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    حالم به هم خورد…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احمد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه همه ی خودرو سواران وخودرو نداران ایرانی ، به غیر ازخودرو سازان منفعت طلب و عقب مانده ایرانی . دوستان عزیز حیات این آقایان به اصطلاح خودرو ساز در همین بازارانحصاری خلاصه میشه.و روزی که صنعت خودرو از انحصار خارج یشه حتی یه نفر هم سراغ تولیداتشون نمیره.به امید اون روز. فعلا که باید اشکودا و مثل اونو ببینیم وحسرت بخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا