اشکودا

بلندقامت تازه‌وارد: تست و بررسی اشکودا کودیاک 2017

با یکی از مهم‌ترین محصولات تاریخ اشکودا آشنا شوید. خودرویی که بازار جدیدی را پیش روی این برند قرار داده و همچنین برای خریدارانی که خواهان شاسی‌بلندی باکیفیت و باارزش هستند جذابیت‌های فراوانی دارد.

new-skoda-kodiaq-2017-16
کودیاک ۲۰۱۷ حریف خودروهایی چون نیسان X-Trail و کیا سورنتو بوده و بهای آن در نسخه‌های مشابه کمتر است اما بهترین موضوع درباره‌ی کودیاک این است که خودرویی فوق‌العاده به روش خود بوده و یک گزینه‌ی ارزان برای آن‌هایی که شاسی‌بلند ۷ نفره می‌خواهند نیست.

new-skoda-kodiaq-2017-17
اگرچه صندلی‌های ششم و هفتم همانند رقبا تنها مناسب کودکان هستند اما فضای زیادی داخل کابین وجود دارد. با خواباندن صندلی‌ها شاهد ایجاد فضای ۲۰۰۵ لیتری خواهید بود اما تا شدن صندلی‌های عقبی تنها فضای ۷۲۰ لیتری ایجاد می کند. فضای صندلی‌های میانی خوب است و با قرار دادن اسباب و وسایل، فضای بیش‌ازحد کافی برای ۵ نفر وجود دارد. البته برای بهره بردن از فضای زیاد با وسایل حمل کردنی را محدود کنید.

new-skoda-kodiaq-2017-03

بخش جلویی کودیاک جادار و فراخ احساس می‌شود و موقعیت راننده را به سادگی می‌توان تنظیم نمود. طراحی کابین نیز عالی است. در زمان عرضه مدل ادیشن دارای صفحه لمسی ۸ اینچی بود که احساس بسیار مدرنی دارد اگرچه که فقدان دکمه‌های فیزیکی می‌تواند عجیب‌وغریب باشد.

این مدل سفارشی همچنین دارای صندلی‌های تمام چرمی است اما در مدل SE L شما پوشش داخلی آلکانترا را در برخی نقاط دریافت می‌کنید. این نسخه‌ قطعاً گزینه‌ی بهتری است زیرا تجهیزات استاندارد زیادی از قبیل رینگ‌های ۱۹ اینچی، چراغ‌های LED و سیستم ناوبری ماهواره‌ای دارد. با این همه تجهیزات، بهای خودرو ۳۰۶۵۰ پوند است و البته نسبت به مدل سفارشی صرفه‌جویی نزدیک ۲ هزار پوندی خواهید داشت.

new-skoda-kodiaq-2017-18
پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری TDI یکی از نسخه‌های خوب است. این پیشرانه در هر صد کیلومتر ۵.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. پیشرانه‌ی یاد شده به حد کافی قدرتمند است و در گشتاور کافی برای افزایش سرعت بدون دردسر را دارد. معکوس‌های گیربکس به سرعت انجام شده و پیشرانه‌ی ۱۴۸ اسب بخاری احساس خوبی دارد. در دورهای زیر ۳ هزار شاهد ایزوله‌ی بسیار خوب پیشرانه هستیم. در برخی دیگر از محصولات گروه فولکس‌واگن، این پیشرانه کاملاً پر سروصدا است اما اشکودا کار خود را به خوبی انجام داده و صدای چندانی به گوش نمی‌رسد.

new-skoda-kodiaq-2017-07
اگرچه کودیاک مناسب راه‌های پرپیچ‌وخم نیست اما چسبندگی زیادی وجود داشته و کنترل خوب بدنه به این معنی است که در زمان رانندگی سریع رضایت شما را جلب خواهد کرد. در این خودرو حالت اسپورت وجود دارد اما به نظر ما وزن اضافی سیستم فرمان غیرضروری است. به این نکته هم اشاره کنیم که کودیاک حتی با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی سواری بسیاری خوبی دارد.

اشکودا کودیاک گزینه‌ی خوبی به شمار می‌رود. این خودرو آرام و راحت بوده و ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. کابین خودرو احساس گران‌بها بودن را داشته اما باید گفت نسخه‌ی فول ادیشن انتخاب اول ما نیست. با انتخاب گزینه‌ی SE L شما تمامی تجهیزات موردنیاز را با بهایی کمتر خواهید داشت. پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی کودیاک نیز به اندازه‌ی کافی قدرت داشته و البته اقتصادی و ساکت است.

new-skoda-kodiaq-2017-06

مشخصات اشکودا کودیاک  ۲.۰ TDI 150 4×4 Edition

  • قیمت: ۳۲۶۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۳۴۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته ی دستی، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

new-skoda-kodiaq-2017-19
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمتش میشه حدود 150 میلیون تومان بعد به این ماشین میگن اقتصادی واقعا چقدر وضعیت مالی ما مردم ایران خرابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      فعلا تو کشور ما چندتا کلمه در عمل جای خودشو پیدا نکرده!یکی کلمه اقتصاده یکی کلمه عدالت یکی کلمه خدمت به مردم یکی کلمه مدیریت کلان و….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. GRAND

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (195 ديدگاه)

    اسکودیاک :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    شما فکرکن اونجا زندگی میکنی و ماهی بین 2 تا 3هزار پوند درآمد داری، خب بایدم اقتصادی باشه. حالا شما اینجا بین 2 تا 3 میلیون تومان درآمد داری، فرض میگیریم که ارزش پول ما با اونا برابر باشه :) خب میتونی بری یک سمند بگیری با 32 میلیون تومان!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    آقا واقعا این ماشین اقتصادی ا ؟؟؟؟؟
    دمشون گرم ،
    فکر کنم این قدر گاری سوار شدیم که تعریف ما ار لوکس مشکل داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    چه با کیفیته ،در مقایسه با نیوساتافه که داشبوردش مثل پراید پلاستیک خشکه اس

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا