اشکودا

رونمایی از فیس‌لیفت اشکودا اکتاویا

محصول پرفروش اشکودا در میانهٔ عمر خود از چهره‌ای جدید به همراه تجهیزات ایمنی بیشتر با اقتباس از مدل ساپرب بهره‌مند شده است

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی بر سر اینکه احتمالاً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اکتاویا دارای چراغ‌های جلوی جدا از هم خواهد بود، اشکودا با رونمایی رسمی فیس‌لیفت اکتاویا این شایعات را تأیید کرد. هرچند این طراحی جدید موجب شده که اکتاویا از طراحی فعلی خود که نمایانگر یک سدان کامپکت اقتصادی است خارج شود، اما مطمئن نیستیم طرح چراغ‌های مجزای آن‌که یادآور نسل قبلی مرسدس بنز E کلاس است، از سوی همهٔ مردم موردتوجه قرار گیرد. بااین‌حال علاوه بر تغییر فرم چراغ‌های جلو، فناوری کامل لامپ‌های LED نیز در آن‌ها جایگزین نسخهٔ قبل از فیس‌لیفت شده است که از چراغ‌های زنون به‌علاوهٔ LEDهای دی‌لایت استفاده می‌کرد.

skoda-octavia-2017-1024-01

اما غیر از چراغ‌های جلو، در قسمت بیرونی خودرو تغییرات عمدهٔ دیگری انجام نگرفته است. هرچند که به نظر می‌رسد سپر جلو کمی متفاوت از قبل شده و پروژکتورها هم تغییر کرده‌اند. در بخش جانبی جز ارائهٔ رینگ‌های آلیاژی جدید ۱۶ تا ۱۸ اینچی، تغییر دیگری دیده نمی‌شود و در قسمت عقب هم فقط در گرافیک داخلی چراغ‌ها با اضافه کردن LED تغییر ایجاد شده است.

در داخل خودرو، در بالاترین تیپ هم‌اکنون صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی لمسی مدل کودیاک ارائه شده است. به همین دلیل دکمه‌های فیزیکی اطراف نمایشگر حذف شده و انجام عملکردهای آن‌ها از طریق سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه‌نمایش لمسی صورت می‌گیرد. به همین خاطر، کنسول وسط اکتاویا ۲۰۱۷ طراحی شیک‌تری پیدا کرده است. یک آپشن نورپردازی داخلی هم برای اکتاویای جدید ارائه شده است که بسیار شبیه به آنی است که در نسخهٔ به‌تازگی فیس‌لیفت شدهٔ سئات لئون بکار رفته است. در کل فیس‌لیفت اشکودا اکتاویا در داخل احساس مدرن‌تری نسبت به قبل پیدا کرده است.

skoda-octavia-2017-1024-05

اشکودا برای اکتاویای جدید طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی را نیز ارائه کرده است که همگی از مدل پرچم‌دار ساپرب اقتباس شده‌اند. با پرداخت مبالغی بیشتر، خریداران می‌توانند سیستم حفاظت از عابر پیاده را سفارش دهند که به همراه سیستم هشدار برخورد از جلو کار می‌کند درحالی‌که سیستم کمک پارک آن‌هم بروز شده است. دیگر تجهیزات جدیدی که به فیس‌لیفت اکتاویا اضافه شده است عبارت‌اند از سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم تشخیص نقاط کور و یک سیستم کمکی حمل تریلر که هنگام بکسل کردن کاروان یا خودروی دیگری بسیار مفید خواهد بود.

برای زیر کاپوت، خریداران می‌توانند از بین پنج موتور بنزینی و چهار موتور دیزلی با حجم‌هایی از ۱ تا ۲ لیتر و قدرت‌هایی از ۸۵ تا ۱۸۵ اسب بخار، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند. تقریباً تمامی موتورها را می‌توان با گیربکس‌های شش یا هفت سرعتهٔ DSG سفارش داد درحالی‌که برای نمونه‌های ۱.۸ لیتری TSI و ۲ لیتری TDI هم می‌توان جهت افزایش کشش و پایداری یک سیستم چهارچرخ محرک سفارش داد. سیستم کنترل شاسی پویا (DCC) هم برای این خودرو ارائه شده است که شامل حالت‌های رانندگی مختلف راحت، عادی و اسپرت می‌شود.

skoda-octavia-2017-1024-04

اما جزئیات مدل اسپرت RS هنوز مشخص نشده است چراکه این مدل در اواخر سال آینده معرفی خواهد شد. همچنین مدل قوی‌تر RS 245 هم همان‌طور که از نامش مشخص است مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی TSI با ۲۴۵ اسب بخار قدرت خواهد بود. بااین‌حال فروش نسخه‌های معمولی اشکودا اکتاویا قبل از پایان سال جاری آغاز شده و شروع تحویل آن‌ها نیز برای اوایل ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. hsn safari

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اوه. گند زدن به چراغ جلوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      اره چراغای جلوش خیلی بد شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      ما ایرانیا کارمون فقط آه کشیدن و حسرت خوردن خدا بانی شو نابود کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارمان

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    شیکو مجلسی که میگن اینها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سیاوش

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    آخه من موندم فرق این الان با پاسات چیه ؟با جتا چه طور من نمیدونم این سیاست فولکس واگن یعنی چی ؟ خوب یه خودرو تو این کلاس داشتی بعد دوباره میای اینو میسازی خوب بازار خودت رو هدف می گیری ؟؟؟؟؟؟اصلا سیاست مارکت خوبی نداره این فولکس !!!!هر چند خودرو هاش خوبن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      اقا سیاوش یه جای دیگه هم اینجوری از روی شکم نقد کرده بودی جهت اطلاعتون باید بگم اشکودا سال پیش نزدیک یک ملیون دستگاه خودرو فروخته
      میدونی یعنی چی؟ نه میدونی یا نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (221 ديدگاه)

        من الان موندم چرا یه عده فکر می کنن خودشون خیلی حالیشونه از باد معده شون حرف نمی زنن حرف من چ ربطی به حرف شما داشت من می خوام بدونم وقتی این اشکودا از نظر تریم و تودوزی و کنسول و حتی طراحی بدنه و گیربکس و موتور حتی قیمت مثل پاسات و جتا هست اگراین خودرو عرضه نمی شد خریداران این خودرو مثلا نمی رفتن سراغ پاسات و جتا .این همه هزینه توسعه این خودرو بهتر نبود روی یه خودروی کاملا متفاوت صورت می گرفت خیال کردن کلاغو رنگ کنن میشه عوض قناری فروخت ؟؟؟؟؟؟الان باز یه عده میان باز از آمار بگن .قارداش وقتی آمار فروش رو اعلام می کنن برند فولکس تمام زیر مجموعه هایش مثل آیودی اشکودا و سئات و لامبورگینی و …رو احصا می کنه قابل توجه این برند فولکس واگن با این همه سر وصدا فقط 5.4 میلیون با آرم فولکس فروخته حالا ششصد تا زیر مجموعه بیارن زیرش بعد بگن ما 10 میلیون تا فروختیم این که نشد ما بزرگترین خودرو ساز جهانیم .سالار خودرو سازان جهان تویوتا هست با اختلاف بسیار زیاد از بقیه و به همین دلیله که ارزش برند تویوتا از همه برند ها بیشتر هست !!!!خوبه اینم یادتون باشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          بله صد البته تاثیر داره هزار جور کار بازاریابی و تبلیغاتی انجام میشه مثلا برای کشورهایی که نسبت به برند داخل کشورشون تاصب دارن برای همین تو اسپانیا سعات میفروشه برای همین تو چک اشکودا میفروشه چون برای اون کشور کار و تولید به وجود میارن و به اقتصادشون کمک میکنه پسسسسسسس باید بگم جوابتون منفیه اگر سعات و اشکودا نبودن فولوکس تو این کلاس تو کشورهای نام برده اینقدر نمیفروخت
          شما چی فکر میکنی که نظر قطعی میزاری بعد میخوای دیگران حرسشون نگیره
          فکر کردی فولوکس واگن رو یه مشت ادم بی عقل میچرخونن؟
          نه عزیز من فولوکس ۵ دلار روی چیزی که مطالعه نکرده باشه و مطمعن نباشه سود میده سرمایه گزاری نمیکنه.
          نظرتو بخون خودت چی فکر میکنی؟ (اصلا سیاست مارکت خوبی نداره فولوکس) !!!!
          عزیز من این خودرو ساز دوین فروش رو در جهان داره پس چهطور فروش و مارکت خوبی نداره عقل میگه مارکت و فروش خوبی داره دقیقا اینجاست که شکم بر عکسش رو میگه
          البته عقل برای خیلیها دور از دسترس تر از باد شکمه پس من متعجب نمیشم.
          تازه شما میگی فولوکس بازار خودش رو هدف قرار میگیره به شکل عجیبی خنده اوره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سیاوش

        ۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (221 ديدگاه)

        شما که می فرمایید متخصصین فولکس 5 دلارم هدر نمی دن سر هیچ چیز یادتون نره که همین متخصصین فولکس و مدیران اش فضاحت دیزل گیت رو به بار آوردن که مجبور شدن 15 میلیارد یورو فقط به آمریکا غرامت بدن راستی پهلوی خودشون چه فکری کرده بودن ؟؟ثانیا مگه بازار یه کشور شش هفت میلیونی چک چقدر فروش داره و تازه چقدر از فروش ماشین هاش مربوط به هولدینگ فولکس هست که میگین فولکس با آرم خودش نمی تونست بفروشه تو چک البته من بازم تاکید می کنم که ماشین های فولکس عملکرد خیلی خوبی دارن مخصوصا در زمینه تعلیق وهندلینگ ولی متاسفانه سیاست مارکت جالب نیست نمونه اش هم همین دیزل گیت !!!البته یه ایراد کلی به ماشین های آلمانی وارد هست و اونم این که ماشیناشون به طور کلی به شدت خرج تراش و پر استهلاکن اشک ادم رو در میارن .من تو دبی رفته بودم نمایشگاه فولکس کارشناس شون برای تبلیغات به من گفت بشین پشت فولکس گلف منو برد تو یه پیست بهم گفت گاز بده من گفتم سر پیچه آخه گفت کاریت نباشه چنان پیچ رو دور زدم خودم اصلا مبهوت ماندم خودش ادعا می کرد اگرتو یه خودرو دیگر چنین عملکردی ببینی بیا من این ماشینو بهت مفت میدم راستم می گفت ولی مساله فقط این نیست الان تو امارات همه دوباره دارن میرن سراغ ماشین های ژاپنی و تا حدی آمریکایی برای این که خرج نگهداری کمی دارن خیابونای دوبی رو نگاه کن !!! بازار آمریکا نمونه خوب دیگر برای مقایسه فروش تویوتا و فولکس است چون مردم آمریکا هم نسبت به هیچ کدوم تعصب خاصی ندارن و بی طرفن لطفا چین رو ملاک نکن برای فروش چون ژاپنی ها و چینی اختلافات تاریخی داشتن و این روی فروش شون تاثیر داشته الان خودت نگاه کن سئات و اشکدا چقدر تونستن مثلا تو بازار چی بفروشن ؟خیلی کم برای این که با وجود خود فولکس کسی به سراغ این ها نمیره (نسبیه ) تمام حرف منم سر مارکتینگ و سیاستشه همین نه چیز دیگه !!!اگر واقعا فروش فولکس واگن هم خوبه به خاطر پرفرمنس عالی هست که توسط مهندسین صورت گرفته که مردم میرن سراغ خودروهاش نه به خاطر سیاست مارکتینگ همین سه ماهه سوم به طور قابل توجهی فروش خودرو های با لوگوی فولکس کم شد چرا ؟ سیاست های فروش به آرامی خودشونو نشون میدن !!!!بله دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (82 ديدگاه)

      اصلا پاسات و اکتاویا تو یه کلاس نیستن. اکتاویا روی پلتفرم گلف و جتا هست.
      خیلی از مدلهای گروه فولکس واگن رقیب هم هستن ولی فقط در اندازه و اتاق ولی از نظر کلاس قیمتی و کیفیت خیلی باهم فرق دارن.
      فولکس بیست ساله که داره این کارو میکنه و خوب هم جواب گرفته!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. یاسین

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    طراحی جلوشو خراب کرده ولی اتاقشو پسندیدم ساده و شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا