اشکودا

جزئیات کامل شاسی بلند جدید اشکودا کاروک

پس از تأیید رسمی نام شاسی‌بلند جدید اشکودا و همچنین اعلام زمان رونمایی از آن (هجدهم می)، این برند اهل جمهوری چک جزئیات بیشتری از این کاروک را منتشر کرده است.


این خودروساز اعلام کرده که کاروک جدید با حداکثر پنج حالت رانندگی و حالت مخصوص آفرود در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

خب پیش از بیان جزئیات قوای محرکه بیایید نگاهی به ابعاد این خودرو بیندازیم. مشخص است که اشکودا از زبان طراحی جدید خود برای شکل‌دهی کاروک سود برده و از آن جمله می‌توان به خطوط پویا و دینامیک و عناصر بلورین فراوان نام برد.


چراغ‌های جلوی کاملاً LED به‌صورت سفارشی در دسترس خواهند بود و البته نورپردازی LED در نوارهایی روی درب‌ها و داشبورد نیز بر زیبایی کابین افزوده خواهند کرد.

از نظر سایز و اندازه، کاروک دارای طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۳۸۲/۱۸۴۱/۱۶۰۵ میلی‌متر می‌باشد. فاصله‌ی بین محورها ۲۶۳۸ میلی‌متر بوده و فضای پای سرنشینان نیز ۶۸ میلی‌متر اعلام شده است؛ به عبارت دیگر، این خودرو از ابعادی مشابه سئات آتکا برخوردار می‌باشد.


فضای بار این خودرو ۵۲۱ لیتر اعلام شده که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۶۳۰ لیتر افزایش می‌یابد. همچنین می‌توان صندلی‌های عقب را به‌طور کامل حذف کرد و حداکثر فضای ۱۸۱۰ لیتری را به دست آورد.


این خودرو از نسل دوم کیت‌های اطلاعات سرگرمی مدولار اشکودا با صفحه نمایش‌های لمسی و عملکرد هات اسپات WLAN بهره می‌برد. یکی از سیستم‌ها که کولومبوس نام دارد با مدول سفارشی LTE در دسترس است. البته که کاروک از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

از جمله سیستم‌های کمک‌راننده‌ی زیادی کاروک می‌توان به دستیار پارک و دستیار تغییر لاین خودرو اشاره کرد. همچنین سیستم تشخیص نقاط کور، تشخیص عابران پیاده و ترمز اضطراری خودکار از دیگر ویژگی‌های ایمنی کاروک جدید هستند.

کاروک برای اولین بار از پانل نشان دهنده‌های دیجیتالی بهره می‌برد. این سیستم به راننده‌ها اجازه می‌دهد تا صفحه‌نمایش‌های کاکپیت خود را با ترجیحات شخصی تنظیم کنند.


اما موضوع مهم دیگر طیف پیشرانه‌های این خودرو است که از دو نسخه‌ی بنزینی و سه نسخه‌ی دیزلی تشکیل شده است. دو پیشرانه‌ی بنزینی و دو واحد از سه نسخه‌ی دیزلی جدید هستند و حجم آن‌ها بین ۱، ۱.۵، ۱.۶ و ۲ لیتری بوده و خروجی آن‌ها نیز بین ۱۱۳ تا ۱۸۷ اسب بخار اعلام شده است.

همه‌ی پیشرانه‌ها از سیستم توربو برخوردار بوده و دارای تکنولوژی استارت/استاپ و بازیابی انرژی ترمز می‌باشند. همچنین به جز قدرتمندترین پیشرانه‌ی دیزلی، تمامی قوای محرکه را می‌توان با گیربکس ۶ سرعته ی دستی یا ۷ سرعته ی DSG اتوماتیک سفارش داد. قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۲ لیتری TDI به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۷ سرعته ی DSG بهره‌مند است. شایان ذکر است پیشرانه‌ی جدید ۱.۵ لیتری TSI با تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر عرضه می‌شود.
در نهایت باید گفت سیستم‌های رانندگی یاد شده عبارت‌اند از نرمال، اسپورت، اکو، انفرادی و برف (۴X4).


موعد عرضه ی شاسی بلند جدید اشکودا کاروک نیمه ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فکر کنم از شرکتهایی که بند لاکچری نداشته باشند خرید کنیم بهتره
    کلی إمکانات و اپشن خوب میگذارند رو ماشینها شون ازجمله همین اشکودا و رنو و کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      مگر اینکه با اپشن های بی فایدشون با جایی برسن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ROHAM

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (719 ديدگاه)

        کی بدش از راحتی میاد آخه؟!!!
        نمیگم امکانات مهمتر از موتور و گیر بکسه ولی من شخصا بیشترین تایمی که یه ماشین رو نگه داشتم 4 سال بود که اتفاقا کیا بود مدل 2008 (که خب میدونید که اون موقع خیلی چهره زیبایی نداشتن) ولی اون موقع من 38/7 میلیون دادم و امکاناتی تحویل گرفتم که پسر عموی من تو پرادو GX 62 میلیونی خودش نداشت.
        نکته اینکه سال پنجم نه من اسپورتیج رو داشتم نه اون پرادو رو داشت و تو کل زمان پرادو سواریش فقط 2 بار از 4L استفاده کرد
        تو اون 4 سال هم هیچ مشکلی واسه ماشین من پیش نیومد.
        در آخر سوال اینکه :
        وقتی قرار نیست ماشین رو یک عمر نگه داری چرا باید یه ماشین با امکانات کمتر و قیمت گرون تر خرید که به خاطر اسم سنگینش هزینه نگهداریش هم بالا تره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا