کراس‌اور اشکودا ویژن S، سکوی پرش به دنیاهای بلند

با حضور هاچ‌بک‌ها، سدان‌ها و استیشن‌واگن‌ها در خط تولید، به نظر می‌رسد که اشکودا همه‌چیز را در سری محصولات پیش‌بینی کرده است؛ البته به جز کراس‌اورها. بر این اساس و به دلیل فروش بالای کراس‌اور‌ها، این برند جمهوری چک می‌خواهد پا به دوره‌ای جدید بگذارد.

2016 Skoda VisionS Concept
2016 Skoda VisionS Concept

البته اشکودا به این‌ زودی‌ها صاحب یک شاسی‌بلند متوسط نخواهد شد، ولی این تغییرات را از پاییز آینده شروع می‌کند؛ زمانی که نسخه تولیدی از کانسپت ویژن S چهره خود را برای اولین بار در بازار نشان خواهد داد.


این مدل جدید که گفته می‌شود که «کودیاک» نام دارد، بر اساس پلتفرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته می‌شود و برای پیشرانه، گزینه‌هایی از موتورهای بنزینی و دیزلی و احتمالاً یک سیستم هیبریدی در اختیار قرار می‌دهد.


ویژن S در فرم کانسپت و در درون یک بدنه جعبه‌ای، فضایی برای ۶ سرنشین فراهم می‌کند و در همین حال، با استفاده از یک سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید، توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند. در این سیستم پلاگین، یک موتور ۱/۴ لیتری با خروجی ۱۵۴ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر با ۲ موتور الکتریکی همکاری دارد که قدرت کلی آنها از طریق یک گیربکس ۶ سرعته DSG منتقل می‌شود. یکی از موتورهای الکتریکی در این مدل، قدرتی برابر ۵۵ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۲۲۰ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند که آن را به محور جلو منتقل می‌کند. موتور دیگر الکتریکی با خروجی ۱۱۴ اسب‌بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر، با محور عقب مرتبط است.

2016 Skoda VisionS Concept
2016 Skoda VisionS Concept

2016 Skoda VisionS Concept
2016 Skoda VisionS Concept

خروجی کلی سیستم پیشرانه به ۲۲۲ اسب‌بخار می‌رسد و در نتیجه این خودروی کانسپت می‌تواند در عرض ۷/۴ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که مصرف سوخت آن معادل ۱/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در این میان، تنها ۴۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند.

2016 Skoda VisionS Concept
2016 Skoda VisionS Concept

در وضعیت «الکتریک»، این خودرو می‌تواند مسافتی حداکثر برابر ۵۰ کیلومتر را طی کند و وقتی از موتور بنزینی نیز کمک گرفته شود، این دامنه مسافت می‌تواند به هزار کیلومتر برسد.

2016 Skoda VisionS Concept
2016 Skoda VisionS Concept

ویژن S که برای ارائه یک پیش‌نمایش از کراس‌اور آینده اشکودا طراحی شده، داری یک طراحی جالب در جلوبندی با یک جلوپنجره باریک در کنار چراغ‌های LED است. به سمت عقب بدنه که حرکت کنیم، می‌توانیم مواردی چون خطوط کاراکتر تیز، الگوهای مشکی برّاق و یک سقف با شیب ملایم را تشخیص دهیم. این کانسپت همچنین مجهز به یک سیستم اگزوز دوگانه و یک اسپویلر در درب عقب است.


کابین ۶ سرنشینه ویژن S مملو از تکنولوژی است؛ حایی که رانده می‌تواند مواردی مانند یک مجموعه ابزارهای دیجیتالی، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی ویژه مسافر جلو و یک مرکز کنترل دیجیتال با دکمه‌های لمسی را پیدا کند. این مدل از طراحی چرم داخلی پرمیوم، تریم متالیک و یک سیستم سرگرمی صندلی‌ عقب بهره می‌برد. همچنین در یک نگاه دقیق‌تر، گوشی‌های هوشمند نیز دیده می‌شوند که در تکیه‌گاه دست صندلی‌ها تعبیه شده‌اند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

11 دیدگاه

  1. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    بدک نیست ولی طراحی داخلی قشنگیه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      آره در مقایسه به ایرانی ها نمیرسه ولی بازم بدک نیست!!!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل حامد قدسی
    حامد قدسی
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    چقدر طراحی داخلی اش خوب شده.
    ایده ی دوتا نمایشگر مجزا رو دوست داشتم.
    پلاگین هیبرید ها به عنوان ماشین های دوران گذار به آینده به خوبی دارن جا می افتن تا مشکلات ذخیره ی انرژی الکتریکی به طور کامل حل بشه و سوزاندن سوخت های فسیلی رو قدم به قدم بزاریم کنار.
    یه زمانی ماشینی به این هیکل اگر 19 لیتر هم بنزین مصرف می کرد و الا ماشاالله گاز آلاینده نمی تونست به اندازه ی این قدرت تولید کنه.
    چیزی که خیلی ها تو این سایت بهش توجه نمی کنن اینه که مهم نیست که کی یه تکنولوژی رو معرفی می کنه اینه که یه تکنولوژِی خوب فراگیر بشه اما به جای اینکه از فراگیر شدن تکنولوژی استقبال کنیم و بیشتر و بیشتر یاد بگیریم سر اینکه کی بهتره و کی بدتر دعوا میشه اینجا. کاش فرهنگمون رو از همین فضای مجازی شروع کنیم به بهبودش.

    پاسخ
  3. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست. ی چیزی مابین آئودی و فولکس و فاکتورهای مشخص اشکودا . این ماشین در اصل یک هدیه از طرف فولکس به کشورهای بلوک شرقه که معنای واقعی کیفیت و لذت زندگی رو با اصالت برند کشورشون لمس کنند.

    پاسخ
  4. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    به شرط اقتصاد ، بازار و رقابت سالم و … سایر ملزومات محال !

    به نظر دوستان ایران مطابق عملکرد کنونی باید به خودروسازی های تراز اول دنیا چون بنز ، آئودی و … شراکت میکرد
    یا در ابتدا بدلایلی با خودروسازهای درجه پایین تری چون اشکودا ، سئات و … این شراکت را آغاز میکرد ؟
    level A +
    level B –

    پاسخ
  5. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    اشکودا شریک خوبی برای خودروسازان داخلی نمی بود ؟!!

    آری لایک
    نه دیس

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      به نظرم اشکودا نمی تونه با خودرو سازان ایران هم کاری وتامل داشته باشه چون مبنای کارش تولید با تیراژ بالا نیست و اکسرا خودرو هاش تو سگمنت سندان های فول ساز و…
      که نمی تونه تو ایران منتاژ شه

      پاسخ
  6. hosein
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    تا کی؟! به به و چه چه برای خارجیا … تاسف و سرخوردگی برای ما!

    پاسخ
  7. mahyar
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    55 اسب بخار 220 نیوتن بر متر گشتاور !!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.