اوپل

درخشش اوپل کراس‌لند X در نمایشگاه ژنو 2017

جدیدترین خودروی تازه‌وارد به کلاس شاسی بلندها یعنی اوپل کراس لند X در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ که چند روز دیگر آغاز بکار خواهد کرد به نمایش در خواهد آمد. شاید این یک حرکت قابل‌انتظار به نظر برسد اما در واقع این‌گونه نیست. این برند آلمانی برنامه‌هایی برای معطوف کردن عمده تمرکز خود روی نمایش اینسیگنیای کاملاً جدید و کم‌توجه‌ی به کراس اوور ساب کامپکت خود داشته اما این موضوع تغییر کرده است.

2017-opel-crossland-x
طبق خبر اتوموتیونیوز، این تصمیم جدید به لطف صحبت‌های صورت گرفته بین کمپانی مادر یعنی جنرال موتورز و گروه پژو-سیتروئن برای خرید اوپل و واکسهال بوده است. منابع ناشناس می‌گویند این دو خودروساز احتمالاً معامله‌ی یاد شده را قبل از شروع نمایشگاه ژنو انجام خواهند داد و بدین ترتیب همکاری جدیدی استارت خواهد خورد. کراس لند X می‌تواند نقش مهمی داشته باشد زیرا اولین مدلی است که به عنوان توافق‌نامه‌ی امضا شده بین اوپل و پژو-سیتروئن در سال ۲۰۱۲ توسعه یافته است.

2017-opel-crossland-x-02
اوپل در اطلاعیه‌ای رسمی آورده است:

برنامه‌ی اصلی ما این بوده که عموماً روی مدل‌های پرچم‌دار خود یعنی اینسیگنیا گرند اسپورت و اینسیگنیا اسپورت تورر تمرکز کنیم. با توجه به اینکه رسانه‌ها در حال حاضر توجه زیادی به اوپل و پژو-سیتروئن نشان می‌دهند ما تصمیم گرفتیم تا کراس لند X را نیز با خود به ژنو بیاوریم.

اولین نشانه‌های صحبت‌های خودروساز فرانسوی با جنرال موتورز برای خرید اوپل ماه گذشته پدیدار شد. در آن زمان چندین رسانه مهم از جمله بلومبرگ و رویترز گزارش دادند که پژو-سیتروئن و اوپل در حال بحث و بررسی برای همکاری و شراکت هستند. این اطلاعات توسط سخنگوی پژو-سیتروئن تأیید شد و او گفت که بحث‌هایی با اوپل برای گسترش پروژه‌های کنونی وجود دارد.

2017-opel-crossland-x-03
اما گفتنی است کراس لند X به‌صورت آنلاین در ماه ژانویه رونمایی شد و در حال حاضر در اکثر بازارهای اروپایی به نمایش درمی‌آید. این خودرو از پلتفرمی مشترک با پژو ۲۰۰۸ استفاده کرده و به عنوان جانشین مریوا MPV به شمار می‌آید.

2017-opel-crossland-x-05
اوپل می‌گوید:

به عنوان اولین خودروی حاصل همکاری پژو-سیتروئن و اوپل، کراس لند X یک نمونه‌ی مناسب از چگونگی همکاری بین دو برند به منظور ساخت محصولات بهتر است.

2017-opel-crossland-x-06

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    حالا احتمالا واردات محصولات اوپل به ایران در ظرف 1-2 سال آینده خیلی آسون تر بشه .
    چون اوپل در ایران خوش سابقه هست و مردم به عنوان یک خودروساز آلمانی قبولش دارن ، قیمت محصولاتش بین پژو و DS قرار خواهند گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (548 ديدگاه)

    سلام دوستان جالبه پلت فرمش با پژوه 2008 یکی ه – ولی این اوپل توی عکس از نظر ظاهری از 2008 سرتره
    بنظر شما تو واقعیت از نظر بدنه و رنگ و موتوری نمیدانم چطوره ؟؟
    تو نمایشگاه که 2008 از نظر رنگ و بدنه ضعیف بود و داخلش هم خفه 206 را بیست درصد بهبود دادند اسمش شده 2008 با قیمت نجومی ………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا میرزایی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    داخل ماشین حس لوکس بودن رو داره ولی طراحی بیرونش مخصوصا پشتش مثل این میمونه یه ماشین هایبرید 3 سیلندر داری که بری تو شهر میوه بخری برگردی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا