مقایسه پهلو به پهلوی اوپل آسترای جدید و قدیمی

اوپل آسترای جدید از طراحی آشنا اما تکامل‌یافته‌ای نسبت به گذشته بهره می‌برد. برای برخی، تغییرات بسیار اندک این خودرو در نسل جدید که به‌نوعی تکرار طراحی آن از سال 2004 تاکنون محسوب می‌شود، کسل‌کننده، تکراری و به دور از هیجان است.

ASTRA-VS-ASTRA
به نظر می‌رسد طراحان لااقل در طراحی بدنه، همان عناصر طراحی مدل‌های پیشین را به‌کار گرفته‌اند. در نگاه نخست این خودرو کمی کوتاه‌تر و کم ارتفاع‌تر شده است. شاید سقف شناور آن به‌عنوان یک نشانه از طراحی مدرن به واسطه مشکی کردن قسمتی از ستون C باعث تمایز آن گردد.


لااقل در نمای جانبی، با وجود شیب بیشتر سقف، کمی پویایی بیشتری به چشم می‌خورد. تغییر جلوپنجره نیز که اینک تا خود چراغ‌ها امتداد یافته به عریض‌تر نشان دادن آسترای جدید می‌انجامد. پایه آینه‌های جانبی هم از روی پنجره به روی درب‌ها منتقل شده است که شیک‌تر و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.


البته آسترای جدید تا 200 کیلوگرم نسبت به قبل سبک‌تر شده است. اما این موضوع ربطی به طراحی آن ندارد. فضای داخل کابین از تغییرات بنیادینی بهره می‌برد که با تمرکز بر سادگی و ارگونومی بنا شده‌اند. تغییر طراحی عمودی کنسول به افقی و دسترسی به نمایشگر لمسی و کنترل آن از طریق یک کلید چرخشی، نشان از بهبودهایی در این بخش دارد.


قطعاً اوپل آسترای جدید خودروی بهتری از هر جهت نسبت به نسل قبلی آن است اما آیا تغییرات ظاهری آن نیز کفایت می‌کنند؟

26 دیدگاه

  1. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    زیاد تغییر مثبتی ایجادنشده !!

    پاسخ
    1. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      اتفاقا خیلی تغییر کرده که. به نظر من خیلی قشنگ شده. این خودرو قیمت بالایی تو ایران داره وگرنه فروش وق العاده ای رو تجربه می کرد…

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل TerraByte
      TerraByte
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      به نظر من باید یه دکمه غلط کردم; هم واسه پستها بذارن مثل دکمه لایک که آدم اینقدر دیسلایک نخوره 😐

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1442 دیدگاه) ,

      ب نظرم ک تغییر کرده .اسپرت تر و گیراتر شده . اما باز طرح قبلی رو بیشتر میپسندم.
      به هر حال اوپل داره تلاش میکنه جایگاهش رو به عنوان شاخه اروپایی از جی ام حفظ کنه و با طعم اروپایی کار کنه.

      پاسخ
    4. Archi KHAN
      سوابق: (1652 دیدگاه) ,

      پدال چرا جوابی که به دوستان دادم را حذف میکنی ؟!!!
      حرف بدتری از لحن اونا توش نبود که…

      پاسخ
  2. ارمان
    سوابق: (993 دیدگاه) ,

    ماشینه محبوبیه
    به نظرم جذاب تر شده من عاشق هاچبک ها هستم و این خیلی باحاله

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    از نظر ظاهری هم خیلی بهتر شده،مخصوصا نمای جلوش که به خاطر اون خطوط روی کاپوتش کاملا جذابتر شده

    پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    بنظرم تغییراتش بیشتر از واژه “اندک” هست.تو این دوره زمونه به این میزان تغییر میگن تغییر نسل.از فیس لیفت گذشته.بخصوص که 200 کیلو از وزنش کمتر شده

    پاسخ
  5. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    من نمیدونم منظور این نوشته از تغییرات اندک چیه دقیقا؟جلو و عقب ماشین که به کل عوض شدن و تغییرات زیادى کردن و نماى جانبیه ماشین هم که تغییرات زیادى به خودش دیده، ارتفاع ماشین کم شده کاهش وزن زیادى هم داشته،داخل ماشین هم که به کل عوض شده و از نو طراحى شده،دیگه چیکار باید میکردن که تغییراتش زیاد میشد؟

    پاسخ
  6. armin
    سوابق: (334 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال تا ۱۳۰ تومن تویوتا جی تی ۸۶ بهتره یا میتسوبیشی لنسر؟

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      برای لذت محض gt86، و برای ترکیب لذت و زندگی لنسر 1.8. بستگی به نیازت داره. مثلا gt تقریبا تو تمامی سرعت گیر های فیر استاندارد، یعنی رو نصف سرعت گیر ها، پایینش گیر میکنه. مخصوصا اگه body kit هم روش باشه. به علاوه سواریش خیلی اسپرتی و برای شرایط مزخرف آسفالت ایران آزار دهنده است. توش هم خیلی ظرافت و زیبایی نداره )البته به سلیقه من).

      پیشنهاد مین اینه که یه نمه دیگه رو 130 بذار و برو سمت آلفارومئو جولیتا. هم تک تک اجزاش زیباست، هم سواریش لذت بخشه، هم از نظر فنی خیلی خوبه، هم میشه واقعا باهاش زندگی کرد.

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    اگه تو ایران ارزونتر بود یه گزینه عالی برای انتخاب بود: قیمت مناسب . مصرف نسبتا پایین . برند معتبر آلمان

    پاسخ
  8. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    اپل با این تغییرات در طراحی تازه یادش افتاده که آلمانیه ( مخصوصا طرح چراغ های عقب )

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    این ماشین واقعا زیبا تر شده … وقتی جرمی داشت برادر دوقولوی این آسترا (یعنی واکسهال آسترا) رو تست میکرد گفت ” با اینکه واکسهاله (یعنی ازش بدش میاد) ولی با موتور قدرتمند و دیفرانسیل جلو بودنش خیلی معرکه شده !!! ” … ای کاش یه همچین ماشینی تو ایران به صورت انبوه عرضه میشد …
    روز خوش …

    پاسخ
  10. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    دست طراحان و مهندسینش درد نکنه که اینقد بهترش کردن و با مقایسه جزء به جزء میشه براحتی بهبود رو در هر بخش دید

    پاسخ
  11. masoud
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    طراحی داشبوردش خیلی بهتر شده

    پاسخ
  12. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    اپل سمت راست داشبوردش جدیده یا چپ؟ !

    پاسخ
  13. امیر
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    از اون ماشیناییه که من خییییلی دوست دارم جوان پسند با حال اسپرت مثل همون پراید۱۱۱ خودمون دیسلایک ندید من دوستدارم خوشگله

    پاسخ
  14. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    اون سقف سیال و قوس بیشتر سقف و دیفیوز عقب و تریم فضایی داخلی و ادوات موسیقیایی و ناویگیشن واقعا زیباست خیلی اسپرت و گیرا هست تغییرات درسته جزئی هست اما در کل پروژه تاثیر گذاشته آیا این خودرو در ایران عرضه میشه؟و اگه عرضه میشه با جه قیمت نجومی میشه فقط عکس هاش نگاه کرد دریته که خودم طراحی های کیا موتورز میپسندم اما کلا در سال جدید از دوتا خودرو تا بحال واقعا لذت بردم یکی همین اپل استرا و دیگری نیسان ماکسیمای جدید که اونم واسه خودش دنیایی از هنر و نوآوری هست

    پاسخ
  15. سجاد رضای
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    چرا اینارو وارد نمیکنن تنها چیزی که بعد از شنیدن اپل به فکر ادم میرسه اینه که خودرویه که از تویوتا و بنز هم بیشتر عمر میکنه […]! هنوزم تو خیابون تردد میکنن خیلیم سرحالن!

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل Kamran.Qamgosar
    Kamran.Qamgosar
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    من خودم شخصا تو انتخاب این برند به عنوان یک خودروی آلمانی یا یک خودروی آمریکایی مرددم.یعنی نمیدونم با استراتژی یک خودروی آلمانی رو به رو هستم یا فورد امریکا.لطفا راهنمایی بفرمایید دوستان.باتشکر.

    پاسخ
    1. یوسف
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      اوپل شاخه اروپایی جنرال موتورزه نه فورد.
      اوپل بدون شک یه خودروساز با خصوصیات اروپاییه و اهمیت فوق العاده ای هم برای جی ام داره. کافیه نگاهی به محصولات اخیر بیوک (مثل cascada و Regal) و برخی محصولات شورلت مثل Trax بندازین ردپای اوپل توشون کاملا ملموسه و در واقع همون خودروهای اوپل هستن که شاخه های آمریکایی جی ام طراخی خاص خودشون رو روشون پیاده کردن.

      پاسخ
  17. saeid
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    من به شخصه این برند رو خیلی دوست دارم.(این برند نماد کیفیت عالیه برای من). مخصوصا اوپل آستراشو. خصوصا آسترا opc که دیگه آخرشه. وقتی ماشین کره ای رو 120 130 میدن و ماشین چینی رو 110 میدن(جیلی شاسی بلند) فکر کنم قیمت 150 تا برای این ماشین نسبت به اون کره ای ها و چینی ها زیاد نیست.

    پاسخ
  18. Mercedes-Benz
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    حیف توی ایران اپل جاش رو اون طور که باید، باز نکرده:(((

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.