اوپل

مقایسه پهلو به پهلوی اوپل آسترای جدید و قدیمی

اوپل آسترای جدید از طراحی آشنا اما تکامل‌یافته‌ای نسبت به گذشته بهره می‌برد. برای برخی، تغییرات بسیار اندک این خودرو در نسل جدید که به‌نوعی تکرار طراحی آن از سال ۲۰۰۴ تاکنون محسوب می‌شود، کسل‌کننده، تکراری و به دور از هیجان است.

ASTRA-VS-ASTRA
به نظر می‌رسد طراحان لااقل در طراحی بدنه، همان عناصر طراحی مدل‌های پیشین را به‌کار گرفته‌اند. در نگاه نخست این خودرو کمی کوتاه‌تر و کم ارتفاع‌تر شده است. شاید سقف شناور آن به‌عنوان یک نشانه از طراحی مدرن به واسطه مشکی کردن قسمتی از ستون C باعث تمایز آن گردد.

لااقل در نمای جانبی، با وجود شیب بیشتر سقف، کمی پویایی بیشتری به چشم می‌خورد. تغییر جلوپنجره نیز که اینک تا خود چراغ‌ها امتداد یافته به عریض‌تر نشان دادن آسترای جدید می‌انجامد. پایه آینه‌های جانبی هم از روی پنجره به روی درب‌ها منتقل شده است که شیک‌تر و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

البته آسترای جدید تا ۲۰۰ کیلوگرم نسبت به قبل سبک‌تر شده است. اما این موضوع ربطی به طراحی آن ندارد. فضای داخل کابین از تغییرات بنیادینی بهره می‌برد که با تمرکز بر سادگی و ارگونومی بنا شده‌اند. تغییر طراحی عمودی کنسول به افقی و دسترسی به نمایشگر لمسی و کنترل آن از طریق یک کلید چرخشی، نشان از بهبودهایی در این بخش دارد.

قطعاً اوپل آسترای جدید خودروی بهتری از هر جهت نسبت به نسل قبلی آن است اما آیا تغییرات ظاهری آن نیز کفایت می‌کنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    زیاد تغییر مثبتی ایجادنشده !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی تغییر کرده که. به نظر من خیلی قشنگ شده. این خودرو قیمت بالایی تو ایران داره وگرنه فروش وق العاده ای رو تجربه می کرد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. TerraByte

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (116 ديدگاه)

      به نظر من باید یه دکمه غلط کردم; هم واسه پستها بذارن مثل دکمه لایک که آدم اینقدر دیسلایک نخوره :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      ب نظرم ک تغییر کرده .اسپرت تر و گیراتر شده . اما باز طرح قبلی رو بیشتر میپسندم.
      به هر حال اوپل داره تلاش میکنه جایگاهش رو به عنوان شاخه اروپایی از جی ام حفظ کنه و با طعم اروپایی کار کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Archi KHAN

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      پدال چرا جوابی که به دوستان دادم را حذف میکنی ؟!!!
      حرف بدتری از لحن اونا توش نبود که…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارمان

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ماشینه محبوبیه
    به نظرم جذاب تر شده من عاشق هاچبک ها هستم و این خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    از نظر ظاهری هم خیلی بهتر شده،مخصوصا نمای جلوش که به خاطر اون خطوط روی کاپوتش کاملا جذابتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بنظرم تغییراتش بیشتر از واژه “اندک” هست.تو این دوره زمونه به این میزان تغییر میگن تغییر نسل.از فیس لیفت گذشته.بخصوص که 200 کیلو از وزنش کمتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شلبى

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    من نمیدونم منظور این نوشته از تغییرات اندک چیه دقیقا؟جلو و عقب ماشین که به کل عوض شدن و تغییرات زیادى کردن و نماى جانبیه ماشین هم که تغییرات زیادى به خودش دیده، ارتفاع ماشین کم شده کاهش وزن زیادى هم داشته،داخل ماشین هم که به کل عوض شده و از نو طراحى شده،دیگه چیکار باید میکردن که تغییراتش زیاد میشد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. armin

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دوستان یه سوال تا ۱۳۰ تومن تویوتا جی تی ۸۶ بهتره یا میتسوبیشی لنسر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      برای لذت محض gt86، و برای ترکیب لذت و زندگی لنسر 1.8. بستگی به نیازت داره. مثلا gt تقریبا تو تمامی سرعت گیر های فیر استاندارد، یعنی رو نصف سرعت گیر ها، پایینش گیر میکنه. مخصوصا اگه body kit هم روش باشه. به علاوه سواریش خیلی اسپرتی و برای شرایط مزخرف آسفالت ایران آزار دهنده است. توش هم خیلی ظرافت و زیبایی نداره )البته به سلیقه من).

      پیشنهاد مین اینه که یه نمه دیگه رو 130 بذار و برو سمت آلفارومئو جولیتا. هم تک تک اجزاش زیباست، هم سواریش لذت بخشه، هم از نظر فنی خیلی خوبه، هم میشه واقعا باهاش زندگی کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احسان آرسنالی

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    با این که خوشگل تر شده ولی هنوز به نسبت گلف و فیستا طراحی ضعیف تری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امین

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    اگه تو ایران ارزونتر بود یه گزینه عالی برای انتخاب بود: قیمت مناسب . مصرف نسبتا پایین . برند معتبر آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ehsan

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    اپل با این تغییرات در طراحی تازه یادش افتاده که آلمانیه ( مخصوصا طرح چراغ های عقب )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. AHMADREZA

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    تازه قشنگ شد اون چی بود و چی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. متین

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    این ماشین واقعا زیبا تر شده … وقتی جرمی داشت برادر دوقولوی این آسترا (یعنی واکسهال آسترا) رو تست میکرد گفت ” با اینکه واکسهاله (یعنی ازش بدش میاد) ولی با موتور قدرتمند و دیفرانسیل جلو بودنش خیلی معرکه شده !!! ” … ای کاش یه همچین ماشینی تو ایران به صورت انبوه عرضه میشد …
    روز خوش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    دست طراحان و مهندسینش درد نکنه که اینقد بهترش کردن و با مقایسه جزء به جزء میشه براحتی بهبود رو در هر بخش دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. masoud

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی داشبوردش خیلی بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رهگذر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    اپل سمت راست داشبوردش جدیده یا چپ؟ !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    از اون ماشیناییه که من خییییلی دوست دارم جوان پسند با حال اسپرت مثل همون پراید۱۱۱ خودمون دیسلایک ندید من دوستدارم خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    اون سقف سیال و قوس بیشتر سقف و دیفیوز عقب و تریم فضایی داخلی و ادوات موسیقیایی و ناویگیشن واقعا زیباست خیلی اسپرت و گیرا هست تغییرات درسته جزئی هست اما در کل پروژه تاثیر گذاشته آیا این خودرو در ایران عرضه میشه؟و اگه عرضه میشه با جه قیمت نجومی میشه فقط عکس هاش نگاه کرد دریته که خودم طراحی های کیا موتورز میپسندم اما کلا در سال جدید از دوتا خودرو تا بحال واقعا لذت بردم یکی همین اپل استرا و دیگری نیسان ماکسیمای جدید که اونم واسه خودش دنیایی از هنر و نوآوری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سجاد رضای

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چرا اینارو وارد نمیکنن تنها چیزی که بعد از شنیدن اپل به فکر ادم میرسه اینه که خودرویه که از تویوتا و بنز هم بیشتر عمر میکنه […]! هنوزم تو خیابون تردد میکنن خیلیم سرحالن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Kamran.Qamgosar

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    من خودم شخصا تو انتخاب این برند به عنوان یک خودروی آلمانی یا یک خودروی آمریکایی مرددم.یعنی نمیدونم با استراتژی یک خودروی آلمانی رو به رو هستم یا فورد امریکا.لطفا راهنمایی بفرمایید دوستان.باتشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یوسف

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (740 ديدگاه)

      اوپل شاخه اروپایی جنرال موتورزه نه فورد.
      اوپل بدون شک یه خودروساز با خصوصیات اروپاییه و اهمیت فوق العاده ای هم برای جی ام داره. کافیه نگاهی به محصولات اخیر بیوک (مثل cascada و Regal) و برخی محصولات شورلت مثل Trax بندازین ردپای اوپل توشون کاملا ملموسه و در واقع همون خودروهای اوپل هستن که شاخه های آمریکایی جی ام طراخی خاص خودشون رو روشون پیاده کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. saeid

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من به شخصه این برند رو خیلی دوست دارم.(این برند نماد کیفیت عالیه برای من). مخصوصا اوپل آستراشو. خصوصا آسترا opc که دیگه آخرشه. وقتی ماشین کره ای رو 120 130 میدن و ماشین چینی رو 110 میدن(جیلی شاسی بلند) فکر کنم قیمت 150 تا برای این ماشین نسبت به اون کره ای ها و چینی ها زیاد نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Mercedes-Benz

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    حیف توی ایران اپل جاش رو اون طور که باید، باز نکرده:(((

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا