ایران خودروایستگاه خبر

آریسان جانشین پیکان وانت شد

سرانجام پیکان وانت، پرسودترین محصول ایران‌خودرو در سال‌های اخیر با ۹ سال تأخیر از رده خارج شد و به خاطره‌ها پیوست. خودرویی که مشکلات زیادی از بابت ایمنی، مصرف سوخت و آلایندگی، راحتی و طراحی داشت.

Arisun pickup ikco
Arisun pickup ikco
در عوض خودروی جایگزین پیکان وانت، به نام آریسان یا PU1، همان پژو روای وانت می‌باشد که تغییراتی در ظاهر آن مخصوصاً چراغ‌ها و جلوپنجره و داشبورد آن به چشم می‌خورد.

وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
آریسان از موتور ۱۷۰۰ سی‌سی بهینه شده روا سود می‌برد و داشبورد آن نیز همانند مدل‌های اصلاح شده اخیر در محصولات خانواده ۴۰۵ است. انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب در این خودرو، مزیتی است که آن را در مرتبه ای بالاتر از وانت پراید یا ۱۵۱ کارا قرار می‌دهد. ارتفاع زیاد کف خودرو از زمین، ضربه‌گیرهای خاص، جای بار با لبه‌های بلند، استاندارد آلایندگی یورو ۴، ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان تاشو، امکان سفارش در دو نسخه بنزینی و پایه گازسوز با دو مخزن گاز از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشند.

وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
البته پیکان وانت، همچنان زنده باقی می‌ماند و قرار است در تأسیسات ایران‌خودرو در عراق مونتاژ شود. تولید آریسان نیز در ابتدا روزانه ۵۰ دستگاه بوده که به تدریج به ۱۵۰ دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹۲ دیدگاه‌ها

  1. هخامنش

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خوب بود همون وانت بار دو رو میزدیم میدادیم بهتون بابا یه دس شما مرسی چیزی بگین وانت به این شیکی از پیکان بهتر نیست؟ اگه دلخورین همون پیکان بخرین!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بحث اینه که الان قیمتش سر به فلک میزاره و ممکنه دوام و ظرفیتش کم باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ASTON MARTin

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      لعنت به این گاری سازها که خیابون های مارو مملو از اتاشغال های تکراری کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ولی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش چنده و شرایط فورشش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م.ع

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (241 ديدگاه)

      25میلیون قسطی هم میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سینا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مارو چی فرض کردن، اخه روآ بدون بار تو سربالایی کم میاره، حالا بارم بزنی که دیگه..، صداش اندازه تراکتوره ولی قدرتش….، اخه چقدر سود و منفعت طلبی، اونایی که میگن با بسته شدنش بیکاری زیاد میشه، خب مگه با ورود اینهمه جنس چینی خیلیا بیکار نشدن، چرا جلوی اونارو نمیگیرن، تا به خودرو میرسیم بحث بیکاری میاد وسط، خب کیفیت رو ببرن بالا و سودشونو اندکی کم کنن، همه چیز حله،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرهاد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظری ندارم، ولی کسی که ماشین گران قیمت میخره حتما میخواد سرعت بره وگرنه از همین محصولات سایپا و ایران خودرو میخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز پس کیفیت، امکانات، ایمنی، زیبا و راحتی و هندلینگ و… چی میشه؟؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. IKCO

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو ازپیکان وانتی که هستش بهتره . فقط اگه داشبورد این رو که همه جاش مشکیه برای پژو پارس هم می گذاشتن خیلی خوب می شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م.ع

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (241 ديدگاه)

      پژو پارس داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مسعود

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمی دونم این ایده ها از کجاشون در اومده ، موتور بهینه ی روا(همون پیکان)به اضافه ی داشبورد 405 و بدنه ی شبیه پارس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از هر ماشینی قطعه ای!!! اسمش رو پیکاژرس406 می گذاشتن بهتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امریکایی ها وانت میسازن ما هم وانت سیلورادو و f150 کجا اینا کجا بعد پنجاه سال هنوز دارن نیسان میسازن و وانت پیکان خدا به خیر کنه وانت تندر و اریسانو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمود

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جای تاسفه . کشورهای همسایه باید تویوتا سوار شن ما باید خر سوار شیم . دلم به حال خودمون می سوزه . البته از ماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سینا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تعارف نمیکردین میامدین عقبشو عین نیسان میزدین جلو =پرشیا
    داخل کابین =405
    فرمون=سمند
    عقبش =؟
    برید از آمریکا یاد بگیرین همونی که صبح تا شب فوشش میدین ببینین چه truck های ساخته فورد یه غول شورولت یه غول دوج یه غول دیگه gmc که نگو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالم داره از داشبور که به قول خودشون داشبورد جدید پژو بهم میخوره رو هر ماشینی اینو گزاشتن سمند ،405،پارس، حالا هم به قول خودشون آریسان
    این هم لگن سواریه نه خودرو سواری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حدعقل داخل ماشینو کرم می زدید چون دیگه پرشیا < RD 405 داخل مشکی زدید خسته نشدید از بس داخل مشکی زدید

    چو405 نباشد ایران خودرو بدبخت و بیچاره است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ARASH

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با این کارشون غیر از پایین آوردن همون قدر کلاسی که واسه پژو پارس مونده بود هیچ کاری نکردن درست دارن مثل سایپا عمل می کنن یک ماشین رو به 100 مدل و کارایی مختلف استفاده می کنن مثلا چند وقت دیگه پژو اتوبوس میاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شاه شهرام

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود ، مسولان ایرانخودرو ملت ،؛ کورس پیستون و قطر سیلندر موتور( وانت آریسان واتت باردو 1700 وانت کارا روآی سال ) که موتورشان یکیه چنده چرا در هیچ جایی ننوشتن آیا همان موتور پیکان 1600 سابق نیست که تنها سرسیلندرش آلومینیومی شده و نسبت تراکم بالاتر بردن و فیلر اتومات شده اگه راست میگویید دوباره میگم ایرانخودرو گروه بهمن این موتور به اصطلاح 1700 سی سی قطر سیلندر و کورس پیستونش چقدره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. جواد

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از حلب ساز ها انتظار بیشتری نباید داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهمن

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان این اگه خراب بشه باید به کدوم تعمیرگاه رفت پژو یا پیکان
    من یه وانت پیکان دارم چراغ عقبش شکسته رفتم نمایندگی میگه نداریم آخه چه خدمات پس از فروشی میخوان براش بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سیما

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو اتوبوسسسسسسسسس هوووووم ایده ی جالبی بود مرسی ببینیم قطعات اضافه چی داریم سر هم کنیم!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سامان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال گیربکس این آریسان به آردی هم میخوره بخریم چون گیر بگس ماشینم صدا میده حوصله تعمیرشو ندارم البته با مزراتی عوضش نمیکنم ها قابل توجه خوانندگان این پست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. یسیسی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    A:بچه ببین تو انبار چی زیاد داریم …
    B:کاپوت پرشیا،بدنه روا، موتور تقویت شده پیکان :) ، کفی وانت،
    A:داشبورد سمندم اضافه کن یه مدل جدید بزن *** به خلق الله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مرتضی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش حداقل با قیافه سمند میدادنش بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م.ع

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (241 ديدگاه)

      شما نترس سمند استیشن دارن میسازن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ایرانی

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از ماست که بر ماست.وقتی وانت پراید اومد پیشخودم گفتم مسلما بدرد کسی نمیخوره ولی خریدند.خب اینم میخرن جماعت .البته نخرن چیکار کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با سلام احترام به همه دوستان عزیز و قابل احترام. من تقریبا همه نظر سنجی ها رو مطالعه کردم .خواهشی که از همه دوستان دارم اینه که ما باید این رو قبول بکنیم که داریم تو یه کشوری مثل ایران زندگی میکنیم .پس دیدیم که صنعت خودرو سازی ما تو این چند ساله به این صورت بوده پس توقعی بیشتر از این نداشته باشیم .پس خواهشا توی نظر سنجی ها باز هم لااقل کسانی شرکت کنند که اولا این خودرو رو تهیه کردند و در حال استفاده کردن میباشند تا کسانی که دنبال خودروی مورد نظر میباشند راحتتر بتونن تصمیم بگیرند .بله شاید از نظر خیلی ها افتضاح ،مسخره ،بیخود ،دورریختن پول ،بد قیافه و بدرد نخور باشه ولی این رو هم در نظر داشته باشیم یه ماشین وانت خوب با استاندارد بالا در حد تویوتا و نیسان و یا برندهای دیگر اروپائی رو یه بنده خدائی که وانت پیکان داشته میتونه خریداری کنه یا نه؟ مطمئنن همین وانت رو هم اگر بتونه خریداری کنه با سختی خریداری میکنه و فقط برای کارش تهیه میکنه .بله اونی که تویوتای هایلوکس بالای صد میلیونی میاد نظر میده هیچ موقع این وانت رو قبول نداره پس خواهشا.
      ۱. کسانی نظر بدهند که در حال استفاده کردن از این وسیله میباشند
      ۲.بیائیم قبول کنیم که وانت بیست و سه چهار میلیونی توی ایران فعلا با این شرایط از این بهتر نمیشه
      ۳.کسانی که ماشین برند خارجی سوارند بهتر هست که برن در مورد ماشینهای خودشون نظر بدن
      ۴.و به این امید باشیم که روزی ما هم بتونیم حتی با برندهای جهانی رقابت کنیم و بهترین ماشینها رو سوار شیم چون حق ماست
      و ۵. از همه دوستان متشکرم که رعایت میکنند موارد رو و کسی رو توی دوراهی قرار نمیدهند و در صدد راهنمائی هستند و از کلمات مناسب وپسندیده استفاده میکنند .
      و از همین جا از مدیریت سایت محترم تشکر مینمایم خدانگهدار به امید ایرانی آباد .
      ۰۰

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. مجتبی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه میرفتن همون وانت تویوتا 40 سال پیش رو مونتاژ میکردن به این آشغالی به اسم آریسان شرف داشت . وانت تویوتا 40 سال پیش هنوز داره مثل رخش کار میکنه . با این که قدیمیه ولی خرجش یک سوم این آشغالا هم نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. کاکو

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اصل ماشین روآ سال پژو هست سمند نیست وانت پرشیا هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. لبو

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    درسته خرجش کم تره ولی ماشین هرچی خرجش بیشتر باشه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کاکو

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    روآ ی معمولی کیسه هوا نداره ولی وانتش داره و زبتش کیفیتش بالاست ومترش صدانمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کاکو

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چرا دیگه سندقدار اینو درست نمی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. Hossein

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید،
    سایز پشت پیکان وانت بیشتره یا آریسان؟
    لطفا جواب دهید.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م.ع

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (241 ديدگاه)

      یه اندازن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آریسان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. پیرهن مشکی

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دیگه این ماشین توقیف تولید شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. عليرضا

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    إز قدیم یعنی حدود ٣۵ سال پیش گفتند خَر بخر إز *** نخر بکم پول بیشتر بده هموم مزدا ٢٠٠٠ تکنولوژی دهه ٧٠ میلادی رو بخر خیلی بهتره أین واقعیت صنعت خودروسازی ایرانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به خدا طراح این خودرو هاشون کیه.اخه ادم عاقل وانت برای حمل بار هست فضای بار کم قدرت موتور کم ایرو دینامیک برای سرعت بالا به کار میره .این طراحی اصلا چی بگم والله.چی فکر میکنین.فکر کنم میگن یه خودرو جدید میخوایم. مدیر عامل با دیپلم میشینه .برنامه نقاشی کودکان باز میکنه پاک کن برمیداره سقف صندلی عقب و صندوق عقب و بر میداره سیوش میکنه میپره بیرون یافتم یافتم میکنه و میگه 2 میلیارد خرج تحقیق و ازمایش و ساخت و طراحی ایرو دینامیک شده بعد میسازن مردمم مجبورن بخرن تعرفه رو کردن قیمت خون باباشون پس میرن تویو تا های لوکس میخرن نه باید بیان اریسان بخرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واااااقعا برای خودم و ملت ایران متاسفم .بهتره بگیم حیف اسم مدیر و مهندس و خودرو ساز که روی مسولین ایران خودرو گذاشته بشه.گنجشک رو جای قناری رنگ کردن و به قیمت گزاف به مردم میفروشن و جالب اینجاست که به کلاهبرداری خودشون هم افتخار میکنن.البته این خودرو سازا نیستن که مقصرن.مقصر اصلی ما مردمیم که به شعورمون توهین میشه اما باز هم میریم پراید وانت میخریم….خداوند در قران گفته سرنوشت هر ملتی رو خود اون ملت رقم میزنن.تا وقتی ما خودروی داخلی بخریم باید بهاشم بپردازیم و دم نزنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا