ایران خودروایستگاه خبرپارس خودروسایپا

آزادسازی قیمت خودرو ؛ خوش بحال خودروسازان

نمی دانیم چند وقت دیگر – که شاید به چندسال دیگر هم برسد – وقتی دوباره به این خبر در آرشیو سایت برخورد می کنیم چه واکنشی نشان می دهیم؟ می خندیم یا اینکه به حال و روز خودمان افسوس می خوریم که آن روزها که می توانستیم به وسع خودمان کاری انجام دهیم چرا غفلت کردیم و دست روی دست گذاشتیم . . . ؟

اما به لطف خدا امروز بار دیگر عمرمان فرصتی داد تا برای همیشه از این فکرها و یا بهتر بگوییم از این عذاب وجدان خودرویی خلاص شویم! امروز که شما این خبر را می خوانید باید بدانید که کار گروه کنترل بازار ظاهرا چشمش را برهمه مشکلات موجود و بویژه مسائل پیش آمده در این یکی دوسال اخیر براحتی بست و درمورد پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو را رای مثبت خود را اعلام کرد تا در یک حرکت تامل برانگیز از طرف ریاست دولت نهایتا موضوع آزادسازی مشروط قیمت خودرو به لحاظ قانونی تایید و تصویب و بیش از هر زمان دیگری به مرحله اجرا نزدیک شود.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که دیگر نیازی به اجازه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت خودروهایشان ندارند؛ خوش به حال خودروسازان که از این ساعت به بعد حاشیه بازار را اولین بهانه خود قرار داده و قیمتشان را بالا می کشند.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که از این به بعد هیچ نهادی بر تعیین قیمتشان نظارتی ندارد مگر اینکه از آنها شکایت شود؛ همان هایی که از فردا با اشتیاق ۳۰۰ % خودروها را از انبارهایشان راهی بازار می کنند. خوش بحال خودروسازان که از این به بعد قیمت تعیین شده از طرف سازمان حمایت نه قیمت قطعی بلکه « قیمت مرجعی » است؛ یعنی یا باید به این قیمت بفروشند یا اگر بیشتر می فروشند باید ۹۵ درصد مابه التفاوت آنرا به حساب خزانه واریز کنند تا از طرف وزارت صنعت و معدن صرف اجرای طرح صیانت از تولید شود.

می دانید « قیمت مرجعی » از این به بعد چه کلاه گشادی برای مشتریان است؟؟؟ یعنی مثلا اگر مگان را از امروز به بعد حتی باقیمت ۸۰ میلیونی هم بفروش برسد تا زمانیکه خودروساز فروشنده مابه التفاوت ۸۰ میلیون را باقیمت مرجع سازمان حمایت به حساب دولت واریز کند، هیچ اشکال و ایرادی دامن خودروساز فروشنده را نمی گیرد؛ اینجا را خوب دقت کنید؛ یعنی هیچ منع قانونی این وسط وجود ندارد.

و اما بد بحال مشتریان؛ همان هایی که از امروز به بعد حکم نمونه آزمایشگاهی را برای طرح آزادسازی مشروط قیمت ها را دارند؛ همان هایی که باید یک چشم امیدشان به هرچه کم بودن قیمت مرجع تعیین شده از طرف سازمان حمایت است و چشم دیگرشان به خودروسازها؛ همان هایی که اگر زیادی هم به آزادسازی مشروط واکنش نشان دهند می توانند از اختیار خودروسازها برای تعیین قیمت خودروها را کمتر و کمتر کنند.

بدبحال مشتریان؛ ولی مشتریان چرا ؟؟؟ بدبحال خودمان که فراموش کرده ایم تصمیم گیرنده نهایی کسی غیر از ما نیست؛ فراموش کرده ایم که این وسط خودمان هستیم که به حاشیه بازار التهاب می دهیم نه خودروسازان؛ حقوقمان را به کلی فراموش کرده ایم و طوری رفتار می کنیم که انگار دیگر هیچکسی نمی تواند به این اوضاع سروسامان دهد. کلاهتان را قاضی کنید و بگویید با این اوصاف و با آزادسازی مشروط قیمت ها چه چیزی در انتظار ماست ؟؟؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۶ دیدگاه‌ها

  1. عشق وطن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    100% کار خوبی انجام شده 100%
    به جای اینکه پول بره تو جیب دلال های بی وجدان از خدا بی خبر،میره تو جیب خودروساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      همین طرز فکرها هستن که مملکت مون الان وضعش اینه
      آقای “عشق وطن”! این دلالان از خدا بی خبر که میگی کیا هستن؟
      واقعا ساده لوح هستی؟ یا خودتو به ساده لوحی زدی؟
      توی این 30 سال که تمام پول مردم رفته تو جیب این خودروسازان تا حالا چه گلی به سر مردم زدن؟
      این همه حمایت از خودروسازان داخلی شد و به خودروسازان خارجی اجازه ندادن که اینجا خودرو رو به قیمت واقعیش بفروشن تا مردم مجبور باش آشغالای وطنی رو بخرن، حالا چی شد؟ با یه تحریم خودروی به اصطلاح ملی!!! که باید همه چیزش داخلی باشه چون ملیه قیمتش 2 برابر شد!
      واقعا از طرز فکر آدمایی مثل شما متاسفم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دزد که از دزد بزنه شادزده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sajad

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام بهترین راهکار این که ما هم خودروسازان داخلی تحریم کنیم تا تعرفه وارداتی صفر شود از خودم شروع کردم یه حواله تندر که تحویل اسفند بود رو امروز پس دادم. نمی خریم نمی خریم نمی خریم حالا ببین تو دستشون باد میکنه ان شا… ورشکست میشند. به قولشون خودرو تولید میکنن.!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به همین سادگی؟
      اولا که
      خودرو سازهای داخلی از طرف دولت حمایت می شوند. سال تولید ملی و خودکفایی و.. و تحمیل محصول ایرانی تو هموطن ایرانی و .. نمونش همین چهار ماه گذشته چند تا دونه ماشین تحویل مردم دادن کسی نگفته بالا چش شما ابرویه و دارن بهشون باج می دن و ازشون شیتیل می گیرن (مصوبه آخرشون).
      دوما
      اگه عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشه آقایان خودشون مستقیم بدون تعرفه وارد می کنند (اگه به نفعشون باشه) مثل پروتئین ماه رمضان یا میوه عید یا برنج هندی و اگه شما نخرید و ماشیناشون رو دستشون باد کنه کلا واردات ماشینو ممنوع می کنند فکر می کنی نمی کنند قبلا این کارو کرده بودن یا کارت بنزین همه خارجیارو قطع می کنند.
      آب از سرچشمه گل آلوده.. برادر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام و درود
    من به شخصه هرگز خودرویی جز پراید نخواهم خرید مگر از نوع خارجی آن هم با قیمت هایی که “اگر از حالت تحریم” خارج شود.
    به قول دوستمان: نمیخریم نمیخریم تا چش همه خودروسازان در بیاد.مشکل ما مردم هستیم که پاک خودمون رو باختیم.مشکل ماییم و اعمالمان. اگر “مردم” همکاری کنند دندشان نرم فروش را بنا بر گرانفروشی نمیگذارند.

    ما فخر را نمی پذیریم ملت مسلمان ایران…. درود بر آزادی بیان!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. زپلشک

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام واقعا اوضاع خنده داری که پراید حلبی رو بخری 20 میلیون نمیدونم خود خودروساز خنده اش نمیگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چرا برادر،
      و می خندند به ریش ما و سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کننده،
      به افتخار چپاول هموطنان و تجاوز به حقوقمان و وارد کردن آخرین ضربه های مهلک به اقتصاد کشور توسط مدیران نالایق که از اقتصاد فقط فروش نفت ما و آیندگان و پر کردن جیبشان را دارند بزن لایک قشنگرو.

      جناب پلیس سایت من بارها در جاهای مختلف نظر دادم همش حذف شده.مورد منکراتی هم نداشته. حالا که خر تو خره به نظر من گیر نده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. تندر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نخرید نخرید نون شب که نی والا بخدا نمیرید خدایی روتون، میشه 20 میلیون پراید بخرین از دست این مردم به خدا پناه میبربم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهران /کارشناس مکانیک حرارت سیالات

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام
    واقعا دستشون درد نکنه از این بدتر لایقمونه خودمان کردیم که لعنت بر خودمان بادامیدوارم روز به روز قیمت ها بره بالاتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین007

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    تحریم؟؟؟!!!! تحریم دیگه چیه؟؟!!! مگه اثری هم داشته؟؟؟؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Kurosh

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    گیر بد جونوارایی افتادیم والّا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ناهيد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ازماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بیاید متحد بشیم و نخریم
    هموطن عزیز! آیا تن دادن به خواسته های این خونخواران تحقیر خودمون بوسیله خودمون نیست؟
    آیا شما بهت بر نمیخوره که مدیر فروش این شرکت هایی که بویی از انسانیت نبردن بگه ما هر قیمتی بذاریم این مردم میخرن؟
    آیا این معنیش این نیست که مردم نفهم هستن؟ (دور از جون همگی شما)
    آقا اینا که دارن با مردم خودشون ای کارا رو میکنن اگر بیگانه بودن چکار میکردن؟
    والا صد رحمت به بیگانه. در طول تاریخ سراغ ندارم حتی زمان اشغال ایران بوسیله متفقین چنین رفتار تحقیرآمیزی با مردم کرده باشن
    آقا اگه شرف داری با مردم صادق باش! چیز زیادیه؟ که صداقت داشته باشی؟
    شما که مثلا ملاک انتصابت دینداریته چرا اینقدر دروغ میگی؟
    تعطیلش کنید این دکان های ریا و دروغ رو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Caspian

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان اگه ما متحد بشیم و نخریم اینا هیچ کاری از دستشون بر نمیاد و در نهایت یا ورشکست میشن یا مجبور میشن عادلانه قیمت گذاری کنن
    من خودم یه پیکان دارم ، تازه میخواستم یه مگان بخرم که با این وضعیت تصمیم گرفتم نخرم. حاضرم تا آخر عمر پیکان سوار شم ولی زیر بار زور این دزدا نرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. aryamehr

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ای بابا چه ساده این شما وقتی میگه میخرن هر قیمتی باشه دروغه نه والا فکر میکنید کسی که میخواد ماشین بخره میاد اینجا نظراتو میخونه میگه باشه اتحاد بعدش نمیخره نه عزیز به این فکر میکنه الان نخره چند وقت دیگه کمیاب تر وگرون تر میشه مردم ماشین لازم دارن نخرن چیکار کنن اگه توانایی اتحادو داشتیم وضعمون این نبود ولعن الله الضالمین الاجمعین بحق مولانا صاحب الزمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ت

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    بخری نخری قیمت ها همینه و روز به روز میره بالا بالا بالاتر! به خریدن و نخریدن مردم ربطی نداره زوره زور……..میفهمی! اینا حاضرن جنساشون بگنده ولی به قیمت واقعی دست مردم نیاد
    اخه بیرحمی تا چه حد؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Caspian

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    انقدر همین فکرا رو کردیم که این بلا سرمون اومد
    درسته مردم ماشین لازم دارن ولی اگه حساب کنی روزی ۳بار هم بخوای آژانس سوار بشی در طول چندین سال ارزون تر از پراید در میاد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمود

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    ازاد سازی قیمت در یک بازار کاملا انحصاری یعنی خیانتی بزرگ به مصرف کننده.

    یادم هست سال 89 مجلس محترم با کاهش 20درصدی تعرفه واردات خودرو موافقت کرد و همه چیز اماده شده بود برای ایجاد یک رقابت واقعی بین خودرو سازان که ناگهان برخی بزرگان به ظاهر دلسوز با شعار حمایت از تولید ملی به میدان امدند و مانع از کاهش تعرفه واردات شدند!

    اکنون سه سال از ان واقعه میگذرد و بر خلاف حمایت های انجام شده نه تنها خودروسازان ما پیشرفتی نکرده اند بلکه اکثر محصولاتشان با افت کیفی مواجه شدندو جالبتر اینکه در رسانه ملی میگویند ما با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت هستیم و چیزی نمانده که شرکت های ضعیفی همچون تویوتا و مرسدس بنز را در گرداب خود خفه کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!

    امروز قیمت پراید به 20 میلیون تومان رسیده و صدای مردم بلند شده ولی از ان دلسوزان و بزرگان مملکت که دم از حمایت از تولید ملی میزدند خبری نیست.برای انها همه چیز عادی است و ارزان !!!!!

    ای مردم بدانید شعار حمایت از تولید ملی یک رمز است .
    رمزی برای نادیده گرفتن حقوق مصرف کننده
    رمزی برای اجبار کردن مردم برای خرید یک کالای خاص
    و رمزی مرموز و کارامد برای چپاول ملت همیشه در صحنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. JINPACHI

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      به نظر من محمود واقعا داره درست می گه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مسعود

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ولى به نظر من آب از سرچشمه گل آلوده و صنعت خودروسازى نمونه ى کوچکى از ناکارامدى محسوب میشه الان به ادعا باشه اینا لامبورگینى و بوگاتى رو هم قبول ندارن من دانشجوى دکتراى یک دانشگاه صنعتى تو تهرانم حاضرم پیاده گز کنم ولى پول به این آشغالهاى اینا ندم باورتون نمیشه یکى از دوستام تو آمریکا یک لندکروزر دست دوم مدل ٢٠١٠ خریده به ١۴٠٠٠$ من و شما تحریم کنیم چه فایده ؟! یک سرى زالو صفت هستن که تا آخرین قطره خون مردم و قشر محروم رو نمکن از تقلا نمى افتن طرف تو برنامه پایش شبکه ى اول مى گفت براى ثبت نام L90 قرار بوده ساعت ٨ صبح ثبت نام شروع بشه مى گفت ساعت هشت و یک دقیقه ظرفیت تکمیل شده اونوقت با این اوضاع آیا انتظارى به بهبودى وجود داره بهترین تصمیم جلاى وطن عزیز و دوست داشتنیم هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حُسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    من اولین بار که این خبر را خواندم در روزنامه دنیا اقتصاد بود که نوشتش شباهت زیادی به این داشت!
    بعد شبش گفتگو خبری کانال 2 در باره همین موضوع برنامه داشت!
    وقتی روزنامه رو خوندم به نظرم خریدار(از جمله پدرم که 3 ماهه ماشین فروخته است و نخریده)بدبخت شد اما وقتی گفتگو رو شنیدم نظرم برگشت که متن اون گفته گورو در سایت زیر میتونید بخونید:
    http://www.yjc.ir

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. aryamehr

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    از اون حرفاست هر روز بخوای آژانس سوار شی از ماشین ارزون تر در میاد؟ آزانس ی تریپ 1500 میگیره تو شهر ما من اگه بخوام 2بار برمو بیام میشه 6000 تومن همین پولو اگه بنزین بزنم میشه 15 لیتر ماشین ما هر 100 کیلومتر 9 لیتر میسوزونه با این 15 لیتر میشه 166 کیلومتر در حالی که با آزانس همین قدر پول باید بدم که 20 کیلومتر فوقش بشه بعدش ما که تو شهرهای کوچک تر هستیم ساعت 12 شب به بعد دیگه آژانس کار نمیکنه یه شب خواهرم ساعت 2 شب مریض شد ماشین نداشتیم هر جا زنگ زدیم گوشی ور نمیداشتن پیاده بردیمش بیمارستان مگه میشه ماشین لازم نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Caspian

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز من به عنوان مثال گفتم ( منظورم مسخره کردن قیمت پراید بود)
      در ضمن شما هم ماشین میخوای هم ماشین ارزون میخوای هم میگی چه بخریم چه نخریم قیمت همینه و پایین نمیاد
      بالاخره ما چه خاکی تو سرمون بریزیم؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    من هم اول که این خبر رو در روزنامه دنیای اقتصاد خوندم فکرکردم خربداران خودرو دیگه ضربه اخر رو خوردند!…از جمله پدر خودم…
    اما بعد در گفته گو ویژه خبری کانال دو که در همین باره بود توضیحاتی شنیدم که نظرم عوض شد البته این طرح در کوتاه مدت تقریبا بلای جدیدی بر سر مشتریان است(به نظر خودم)…
    خلاصه اخرش گفت متن این گفته گو در سایت باشگاه خبرنگاران است ؛اگر کسی متن کامل رو از این سایت بذاره ممنون میشم اینم ادرس:
    http://www.yjc.ir

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      اینم متن گفتگو که پیداش کردم:
      در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
      آزادسازی قیمت خودرو هزینه سنگینی به مصرف کننده تحمیل می کند/ دولت برای کنترل قیمت ها زیان خودروسازان را جبران کند
      رئیس انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان با بیان اینکه آزادسازی قیمت خودرو هزینه سنگینی را به مصرف کننده تحمیل می کند گفت: برای تعادل قیمت ها باید از راهکارهای دیگر همچون ارتقای بهره وری و اصلاح مدیریت بهره گرفت.
      به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته، کیومرث فروتنی مدیرکل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طی یک سال گذشته صنعت خودرو با فراز و نشیب هایی همراه بوده گفت: در این مدت شاهد کاهش عرضه و تولید خودرو و افزایش قیمت آن به علت بالا رفتن قیمت نهاده های تولید و قیمت مواد اولیه همچون مس، فولاد و آلومینیوم و افزایش نرخ ارز و مشکلات انتقال ارز و کمبود نقدینگی خودروسازان بودیم.

      وی ادامه داد: همچنین به دلیل مشکلاتی که بین خودروسازان و قطعه سازان به وجود آمد و عدم همکاری یک خودروساز اروپایی تولید برخی خودروها با وقفه روبرو شد که موجب ایجاد اختلاف قیمت بازار و کارخانه محصولات شد و به دنبال آن یک عده سودجو، سودی که مابین کارخانه و بازار بود نصیب خود کردند.

      فروتنی با اشاره به اینکه هم اکنون خودرو دارای دو نرخ رسمی و بازار است افزود: تلاش وزارت صنعت این است که قیمت ها به حال عادی برگردد که این امر با افزایش تولید محقق می شود.

      در ادامه محمد جعفری رئیس انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان در خصوص مهمترین عوامل نوسانات قیمت خودرو گفت: افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده تولید خودرو و قطعه، رشد نهاده های تولید همچون فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی، کاهش تیراژ تولید و افزایش هزینه های سربار از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت خودرو است.

      * آزادسازی قیمت خودرو در حد بحث کارشناسی بودن

      در ادامه فروتنی در خصوص مباحث مطرح شده در مورد آزادسازی قیمت خودرو گفت: در مجموعه وزارت صنعت، سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری است و در این زمینه باید از مسئولان این سازمان سوال پرسید.

      وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان عضو کمیسیون قیمت گذاری توضیحاتی در این خصوص می دهم افزود: مطرح شدن بحث های کارشناسی در جامعه انجام می گیرد اما این به معنای تصمیم گیری نهایی نیست.

      وی تصریح کرد: هم اکنون بخش عمده ای از مصرف کنندگان علی رغم تلاش های خودروسازان و فروش محصول با کارت ملی به ناچار خودروی مورد نظر خود را از بازار آزاد تهیه می کنند و سود حاصل از آن به جیب دلالان می رود.

      فروتنی اظهار داشت:‌ در این شرایط طبیعی است که برای رفع این مشکل برنامه ریزی شده و بحث هایی مطرح شود اما تصمیم خاصی در این مورد اتخاذ نشده است.

      وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت خودرو در حد بحث کارشناسی است گفت: باید همه نظرات با هم تلفیق شود و پس از بررسی کارشناسان برای آن تصمیم بگیرند.

      در ادامه احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه موافق آزادسازی خودروها هستیم گفت: اختلاف قیمت به وجود آمده در حوزه خودرو زمینه ساز فعالیت دلالان و زیان خودروسازان شده است.

      وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه تولید تمام خودروها به جز 206 و 207، بالاتر از قیمت بازار آزاد آن برای خودروساز تمام می شود، بنابراین ما این درخواست را داریم که به ما اجازه دهند تا محصولات را در حاشیه بازار بفروشیم تا زیان خودروسازان کاهش یابد و تقاضای کاذب از بین برود.

      نعمت بخش در پاسخ به این سوال که در این میان شما چه سهمی را برای مصرف کننده قائل هستید اظهار داشت: اگر دولت می خواهد خودرو گران نشود باید زیان خودروسازان را تأمین کند.

      وی ادامه داد: هم اکنون فولاد، آلومینیوم و مواد پتروشیمی در شرکت های دولتی تولید می شود و در این شرایط باید تکمیل شود که این محصولات با قیمت ارزان در اختیار خودروسازان قرار گیرد.

      * آزادسازی قیمت خودرو در آستانه تحمل مردم نیست

      در ادامه جعفری با تاکید بر اینکه خودروساز نباید به عنوان یک واحد تولیدی ضرر دهد گفت: اما بحث این است که همه ضرر و زیان تولیدکننده را نباید از مصرف کننده گرفت و باید از راه های دیگری برای تعادل قیمت ها استفاده کرد.

      وی با انتقاد از آزادسازی قیمت خودرو گفت: اگر این امر صورت گیرد قیمت ها بیش از این بالا می رود و این امر در آستانه تحمل مردم نیست.

      وی با اشاره به اینکه راه های مختلفی برای حل این مشکل از جمله افزایش بهره وری و مدیریت مناسب وجود دارد گفت: همچنین دولت باید در این حوزه ورود پیدا کند و فاصله و شکافی که وجود دارد باید توسط دولت پوشش داده شود چرا که تولیدکننده حق دارد تولید سود ده داشته باشد اما همه فشارها نباید به مصرف کننده وارد شود.

      * افزایش تولید راهکار اصلی تعادل قیمت ها

      در ادامه مدیرکل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت راهکار اصلی تعادل قیمت ها را افزایش تولید عنوان کرد و افزود: تحقق این امر نظام عرضه و تقاضا را تنظیم می کند و تفاوت قیمت بازار و کارخانه را از بین می برد.

      وی ادامه داد: برای افزایش تولید نهاده های تولید باید به درستی تأمین شود.

      فروتنی با بیان اینکه تأمین نقدینگی از دیگر ملزومات افزایش تولید است اظهار داشت: براساس مصوبه کارگروه حمایت از تولید قرار بود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان داده شود که این میزان به نصف کاهش یافت و شروطی برای آن گذاشته شد که امکان دریافت آن را برای خودروسازان دشوار ساخت.

      وی تاکید کرد: تأمین نقدینگی باید انجام شود، حتی بیش از مبلغ 2 هزار میلیارد تومانی که در آن زمان مطرح شده بود.

      وی با بیان اینکه تأمین ارز خودروسازان به صورت مطمئن و مدیریت قیمت نهاده ها در بازار بورس کالا از دیگر الزامات در این بخش است گفت: وزارت صنعت تمهیداتی اندیشیده که قیمت فولاد نصف و پلیمر در بورس کالا کنترل شده و به طور متوسط قیمت ها 18 درصد کاهش پیدا کرده است.

      در ادامه جعفری در خصوص راهکارهای ایجاد تعادل قیمت گفت: آزادسازی قیمت ها راحت ترین و کوتاه ترین کار است اما راه های دیگری هم برای ایست تعادل قیمت وجود دارد.

      وی با بیان اینکه مصرف کننده واقعی نمی تواند خودرو را با قیمت رسمی بخرد گفت: آزادشدن قیمت به معنای افزایش قیمت است.

      وی افزود: برای اینکه اختلاف قیمت بازار و کارخانه به جیب تولیدکننده برود از راهکار افزایش قیمت رسمی استفاده کردند اما به دلیل اینکه مدیریت مناسبی در بازار صورت نگرفت مشاهده شد که به همان نسبت افزایش قیمت رسمی نرخ خودرو در بازار آزاد نیز افزایش یافت.

      وی با تاکید بر مدیریت بازار از جانب خودروسازان گفت: دولت نیز باید ارز مبادلاتی به تولیدکنندگان اختصاص دهد و تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار دهد.

      * مردم نباید متحمل پرداخت هزینه مشکلات خودروسازان شوند

      در ادامه بهمن نعمتی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: قرار نیست مردم هزینه کاهش تولید و کمبود نقدینگی خودروسازان را پرداخت کنند.

      وی ادامه داد: ما الان بازاری داریم که به صورت اختصاصی در اختیار خودروسازان قرار دارد و تولیدکنندگان با وجود حذف تعرفه های وارداتی به این سمت حرکت می کنند که همه فشارهای افزایش تولید در همه مردم باشد.

      نعمتی تصریح کرد: خودروسازان سالهاست عنوان می کنند که از قطعات داخلی در ساخت خودرو استفاده می کنند و بنابراین نباید افزایش نرخ ارز تاثیری در هزینه های آنها داشته باشد.

      وی با تاکید بر اینکه خودروساز باید اصالت اصلی خود را اجرا کند افزود: شرکت های خودروسازی نباید به دنبال بانکداری و سرمایه گذاری در دیگر حوزه ها و خرید و فروش سهام باشند.

      در ادامه فروتنی در پاسخ به چرایی ارزبری صنعت خودرو گفت: تولید برخی قطعات به دلیل استفاده از مواد اولیه خارجی ارزبری دارد.

      وی همچنین در خصوص انجام فعالیت های غیرتولیدی توسط خودروسازان توضیح داد: واحدهای خودروسازی، بنگاه های اقتصادی محسوب می شوند که می توانند برای سودآوری بیشتر در تمام حوزه های اقتصادی فعالیت داشته باشند که البته اخیرا شرکت ایران خودرو در حال واگذاری عمده سهام بانکی خود بوده و خودروسازان به این سمت حرکت می کنند که فعالیت های آنها تنها متمرکز بر تولید خودرو باشد.

      مدیرکل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت در خصوص تمهیدات این وزارتخانه برای تعادل قیمت خودرو اظهار داشت: تأمین ارز، کنترل بورس کالا، پرداخت تسهیلات و اختصاص منابعی از محل 10 درصد از صندوق توسعه ملی به قطعه سازان و همچنین توجه به ارتقای بهره وری از جمله این تمهیدات به شمار می رود.

      در ادامه نعمتی با تاکید بر اینکه خودروسازان نباید افزایش هزینه های تولید را به گردن نرخ ارز بیاندازند افزود: سالهاست که ضعف مدیریتی در کشور وجود دارد و مدیران باید با قبول این مسئله برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای رفع آن داشته باشند.

      در پایان فروتنی با تاکید بر اینکه اگر خودروساز لطمه ببیند بخش مهمی از اشتغال از بین می رود خاطرنشان کرد: برای تعیین قیمت ها باید ابتدا قیمت تمام شده تولید را در نظر بگیریم و متناسب با حقوق مصرف کنندگان قیمت مناسبی برای خودرو تعیین شود. /عب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        اقا اشتباه شد من واقعا میگم
        شرمنده
        ببخشید
        من منظورم گفتگو ی دیگری بود که کاملا با این متفاوت بود
        بازهم پوزش می طلبم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        این گفتگو که در اذر ماه بود(فکرکنم)نتیجش با متن یکی است !پس چرا اینقدر منفی گرفته??

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ali heidary

        ۲۴ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من یه راه کاری سراغ دارم که این مشکلات از بین میبره افرادی که از متوسط جامعه به کم بضاعت ها میرسن بهشون در 2سال یکبار بن خرید خودرو داده بشه تا اونا بتوانندخریدشونو ارزون تر انجام بدهند میمونه خریدارای دولتی که اونا خودشون دارن مواد اولیه این خودرو هارو تامین میکنند که برای انها فرقی نمیکنه و دسته بعدی که ثروتمندن اونها هم میتونند با قیمت توافقی اون بن های که مصرف نمیشه از خانواده های سطح درامدشون متوسط به کم درامدهاست بخرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      اینم متن دنیای اقتصاد:
      دنیای اقتصاد- با تصویب وزیران عضو کارگروه کنترل بازار و تایید رییس‌جمهور، قیمت خودرو آزاد شد تا از این پس خودروسازان بدون دخالت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، محصولات خود را قیمت‌گذاری کنند؛ طبق تصویب‌نامه جدید هیات‌وزیران که توسط معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا به وزارتخانه‌های اقتصاد و «صنعت، معدن و تجارت» ابلاغ شده است، خودروسازان از این پس مجازند نسبت به فروش خودرو به قیمت تجاری (حد فاصل قیمت بازار آزاد و قیمت محاسباتی با نرخ مبادله‌ای ارز که توسط سازمان حمایت تعیین می‌شود) اقدام کنند. به گفته فعالان صنعت خودرو، این مصوبه به خودروسازان اجازه می‌دهد قیمت محصولاتشان را بر اساس حاشیه بازار تعیین کنند که به معنای افزایش رسمی قیمت‌ها خواهد بود. در کنار این تصمیم، تعرفه واردات خودرو نیز از سال آینده سالی پنج درصد کاهش می‌یابد تا به‌زعم دولت، بازار و قیمت خودرو کنترل شود. با توجه به آنکه در چند هفته گذشته بازار خودرو با افزایش قابل توجه قیمت‌ها روبه‌رو بوده، تصمیم جدید دولت می‌تواند صعود رسمی قیمت خودروهای داخلی را در پی داشته و قیمت‌های رسمی را به قیمت بازار نزدیک کند.

      با تصمیم رییس‌جمهور، قیمت خودرو آزاد شد
      تصمیم نهایی برای قیمت خودرو
      گروه خودرو – قیمت خودرو را رییس‌جمهور آزاد کرد تا بالاخره «تصمیم بزرگ» برای بازار خودرو گرفته شود.
      در روزهایی که بازار خودرو با افزایش قیمت‌های پی در پی روبرو می‌شود، محمود احمدی نژاد تصمیم نهایی را در مورد قیمت خودرو گرفت و با آزادسازی آن، خودروسازان را به آرزوی چند‌ساله‌شان رساند.
      جاده مخصوصی‌ها سال‌ها انتظار چنین روزی را می‌کشیدند، روزی که با فراق بال و بدون آقا بالاسر محصولات خود را قیمت‌گذاری کنند و حالا مرد اول پاستور به انتظار آنها پایان داده است. البته دولت خود را نیز از این مصوبه بی نصیب نگذاشته و مقرر کرده که در ازای آزادی قیمت خودرو، پولی هم به حساب آن واریز شود و این وسط پرسش بزرگ این است که حق و حقوق مشتریان را چه می‌شود؟ خودروسازان که به آرزویشان رسیده‌اند و دولت به پول، پس مشتری را چه می‌شود؟
      ابلاغ مصوبه آزادی قیمت خودرو
      اما طبق تصویب نامه اخیر هیات وزیران که با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده است، خودروسازان از این پس مجازند نسبت به فروش خودرو به قیمت تجاری (قیمت حد فاصل قیمت بازار آزاد و قیمت محاسباتی با لحاظ نرخ مبادله‌ای ارز که توسط سازمان مذکور تعیین و اعلام می‌شود) اقدام کنند. در کنار این تصمیم، تعرفه واردات خودرو نیز از سال آینده سالی پنج درصد کاهش می‌یابد تا به زعم دولت، بازار و قیمت خودرو کنترل شود. کاهش تعرفه البته دائم نیست و در یک دوره پنج ساله انجام خواهد شد و این در حالی است که دولت چندی پیش تعرفه واردات خودروهای سواری را حدود 40 درصد کاهش داد و به 5/49 درصد رساند. با این حساب و اگر همه چیز طبق مصوبه دولت پیش برود، در سال 97 تعرفه واردات خودرو به کشور 25 درصد خواهد بود.
      دولت اما در قبال آزادسازی قیمت خودرو چند شرط را برای خودروسازان در نظر گرفته که مهم‌ترین آن، واریز پول حاصل از ما‌به‌التفاوت «قیمت محاسباتی» و «قیمت تجاری خودروها»، به حساب خزانه داری است.
      طبق مصوبه دولت، خودروسازان موظف اند 95 درصد وجوه حاصل از مابه‌التفاوت «قیمت محاسباتی با لحاظ نرخ ارز مبادله‌ای» و «قیمت تجاری» را در دوره‌های سه ماهه به حسابی که توسط خزانه‌داری کل کشور اعلام می‌شود، واریز کنند. دولت البته تاکید کرده این پول بعدها و پس از تخصیص معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در اختیار وزارت «صنعت، معدن و تجارت» قرار می‌گیرد تا به منظور کمک به واحدهای تولیدی در قالب طرح صیانت از تولید هزینه شود. دولت همچنین چند شرط دیگر را نیز بابت امتیاز ویژه‌ای که به خودروسازان داده (آزادسازی قیمت) برای آنها در نظر گرفته که مهم‌ترین شان افزایش تولید و به تعادل رساندن بازار است. بر این اساس خودروسازان موظف اند تولید و عرضه خودرو را به گونه‌ای انجام دهند که بازار به تعادل برسد و ظرف شش ماه، قیمت بازار با قیمت محاسباتی بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای یکسان شود. «ارائه آمار و اطلاعات تولید، عرضه، پیش‌فروش و تصویب فیش‌های واریزی مابه‌التفاوت به همراه تمامی اسناد به سازمان حمایت» نیز در کنار «راه‌اندازی سامانه معاملات قابل رهگیری خودرو و امکان دسترسی سازمان حمایت بر آن» و همچنین «تسویه حساب نهایی در پایان هر سال مالی»، از دیگر شروط دولت برای آزادسازی قیمت خودرو به شمار می‌روند.
      سازوکار قیمت‌گذاری
      حال ببینیم سازوکار مصوبه جدید دولت در مورد قیمت خودرو به چه شکل است. هرچند فعالان صنعت خودرو معتقدند این مصوبه را نمی توان آزادسازی کامل قیمت خودرو دانست، اما از اظهارات خود آنها در مورد چگونگی اجرای آن می‌توان نتیجه گرفت که قیمت خودرو به نوعی آزاد شده است. طبق گفته آنها، از این پس روند قیمت‌گذاری خودرو بدین شکل است که خودروسازان قیمت محصولات شان را بر اساس حاشیه بازار تعیین می‌کنند و سازمان حمایت تنها نقشی نظارتی خواهد داشت. در واقع سازمان حمایت دیگر دخالتی در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی ندارد و از این پس به نوعی در نقش حسابرس دولت ظاهر خواهد شد. هرچند قیمت خودروهای داخلی بر حسب نرخ ارز مبادلاتی را سازمان حمایت تعیین خواهد کرد، اما این قیمت‌ها برای خودروسازان الزام آور نبوده و به عنوان «مرجع» مورد استفاده قرار می‌گیرند. این «مرجع» البته یک جا به کار خواهد آمد، به نحوی که اگر خودروسازان محصولات خود را با قیمتی بالاتر از نرخ‌های مرجع به فروش برسانند، 95 درصد ما‌به‌التفاوت این دو «قیمت» باید به حساب دولت واریز شود. به عبارت بهتر روند کار بدین شکل است که ابتدا سازمان حمایت قیمت خودروهای داخلی را بر حسب نرخ ارز مبادلاتی تعیین و به خودروسازان اعلام می‌کند و آنها مجازند محصولات خود را مطابق با این نرخ‌ها و یا متفاوت با آنها (بر اساس حاشیه بازار) بفروشند. حالا اگر خودروسازان نرخ مرجع را مبنا قرار بدهند، سازمان حمایت دیگر کاری به کارشان نخواهد داشت، اما اگر قیمت‌ها بیش از نرخ مرجع در نظر گرفته شوند، این سازمان از خودروسازان حساب و کتاب می‌کشد تا ما‌به‌التفاوت نرخ مرجع و قیمتی که شرکت‌های خودروساز لحاظ کرده‌اند، مشخص و به حساب دولت واریز شود. به عنوان مثال فرض کنیم سازمان حمایت در محاسباتش به این نتیجه می‌رسد که قیمت تندر – 90 بر حسب نرخ ارز مبادلاتی 30 میلیون تومان است. پس از اعلام این قیمت، خودروسازان دو راه پیش رو دارند، اول اینکه به همان «نرخ مرجع» رضایت داده و قیمت تندر – 90 را 30 میلیون تومان لحاظ کنند، که در این صورت دیگر سازمان حمایت کاری به کارشان نخواهد داشت. راه دوم نیز این است که خودروسازان قیمت تندر را بر اساس حاشیه بازار (مثلا 34 میلیون تومان) تعیین کنند، که در این حالت باید به حسابرسی سازمان حمایت تن داده و ما‌به‌التفاوت نرخ مرجع تندر (30 میلیون) و قیمت موردنظر خود (34 میلیون) را به حساب دولت بریزند. هرچند برای خودروسازان سخت است زیر نظر سازمان حمایت روزگار بگذرانند، اما به نظر می‌رسد آنها راه دوم را انتخاب و قیمت محصولات شان را بر اساس حاشیه بازار تعیین خواهند کرد. البته قیمت حاشیه بازار مخصوص خودروهای سودده است، حال آنکه خودروسازان مجازند محصولات ضررده خود را با قیمتی بالای نرخ بازار به فروش برسانند. مثلا اگر تندر – 90 که خودرویی ضررده به شمار می‌رود، قیمتی معادل 36 میلیون تومان در بازار دارد، خودروسازان مجازند نرخ این محصول را در نمایندگی‌های خود بیش از 36 میلیون تعیین کنند. در واقع اصل ماجرا این است که خودروسازان مجازند قیمت‌های دلخواه خود را برای محصولاتشان تعیین کنند و دیگر در این مورد کسی برای آنها تعیین تکلیف نخواهد کرد.
      این همان آرزوی چندین ساله جاده مخصوصی‌ها است که با تصمیم اهالی پاستور بالاخره به آن رسیدند. از بخت خوب خودروسازان، بازار طی یکی دو هفته گذشته افزایش قیمتی شدید را تجربه کرده و حالا دست جاده مخصوصی‌ها برای تعیین قیمت‌های بالا بیش از پیش باز است. به عنوان مثال سایپا می‌تواند با توجه به قیمت 5/17 میلیونی پراید در بازار، این محصول را 16 یا حتی 5/16 میلیون تومان قیمت‌گذاری کند. یا مثلا ایران خودرو قیمت 35 میلیون تومان را برای پژو 206 خود که حالا خودرویی 36 میلیونی است، در نظر بگیرد. با این حساب به نظر می‌رسد باز هم آنکه ضرر خواهد کرد، مصرف‌کننده است، زیرا از آزادسازی قیمت خودرو هم بوی گرانی می‌آید و ظاهرا ارزانی در کار نخواهد بود.
      البته باید دید سازمان حمایت چه قیمتی را به عنوان نرخ مرجع برای خودروهای داخلی تعیین می‌کند و این موضوع تا چه حد بر روند قیمت‌گذاری خودروسازان تاثیرگذار خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        این البته ربطی به گفتگو ویژه خبری نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. 3200 v6 24v

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (27 ديدگاه)

        سالی 5 درصد یعنی 24 سال دیگه تعرفه واردات صفر میشه !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    من بازم پوزش میطلبم،من منظورم گفتگو ویژه خبری بهمن ماه بود که فکر کنم در 14 بهمن برگذار شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اقا اون کسایی که واقعا نیاز دارند که نمیتونند نخرند باید یه فکری واسه اونا هم کرد چون اگه قرار از خودروساز داخلی نخریم همان به که جنس بنجل(نه خوب)چینی رو هم نخریم!فقط باید جایگزین پیداکرد مثلا جایگزین پارس چی میتونه باشه؟یا جایگزین پراید؟
    جایگزین باید در همان کلاس ابعادی باشد مثلا چون پراید کلاس b
    است پس باید جایگزینش هم در کلاس b
    باش!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رهام

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    پدرم 10 سال پیش میگفت :پسر پولاتو جمع کن خونه بخر
    کاری نداریم نتونستم چون هر روز گرون میشه،حالا ماشین هم نمی تونیم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشیددوستان دلالهاکدومند خودمون روگول نزنیم من ازمردادماه که دلار210تومن بودمنتظروعده امروزوفردای شرکت مدیران خودروبرای خودروام وی ام 315بودم توبازار25میلیون بودگفتن ازدلال نخریدقیمت شرکت 18وپونصده منتظرموندم تابالاخره تودی ماه ثبت نام کردم اون 16تومن واریزکردم الان گفتن توفروردین تحویل می دن وباید 22تومن ذیگه پول بدم چون قیمت شده 38تومن اگه اولش می گفتن 38تومنه مگه من دیوونهم پول زبون بسته کارمندی روکه باهزارزحمت وآرزوجمع کردم بدم پیش پرداخت خودرویی که عمرانمی تونم بقیه مابهالتفاوتش روتهیه کنم پول ثبت نام روهم با6درصد سودپس می دن این کجای عدالت ومهرورزیه همون پول رواگه برنج تایلندی گرفته بودم الان 30میلیون سودداشت کی گوش می ده لابدهزینه تبلیغات انتخابات سال اینده طرفداران دولت روخودروسازهامی دن وای ازاین مملکت که شب نخوابی هم صیح همه چی عوض شده کی به فکر مردم وامت اسلامه خدامی دونه امتی که نون اون رومی خورن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من کارمند هستم با ماهی 1 میلیون تومان تا 10 سال دیگه با این وضعیت نمیتونم ماشین بخرم
    چی ازش میمونه که بتونم یه پراید 20 میلیونی بخرم
    خونه رو دیگه بیخیال
    مگر اینکه بزنم تو کار خلاف
    “وگرنه هیچکی پولی که براش زحمت کشیده عرق ریخته به این ماشین های عهد عتیق نخواهد”
    پرایدشون مث کمربند انتحاری میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sina

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    همه چیز برای‌مان دستمایه‌ی شوخی است….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیر

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هرگز زیر بار زور نخواهم رفت!
    قصد توهین ندارم اما همه ما یه مشت بازنده ایم وگرنه زیر بار زور نمیرفتیم و انقلاب خودرو را در تاریخ ایران ثبت میکردیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مجيد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (124 ديدگاه)

    پیش فروش دو مرحله ای محصولات مدیران خودرو ( با قیمت ثابت)

    (آخرین بروزرسانی 14 بهمن 91)

    قیمت جدید محصولات به شرح زیر است:

    خـــودرو قیمت (ریال)
    MVM110-3 190,000,000
    MVM110-4 200,000,000
    MVM530 400,000,000
    MVM315 380,000,000
    MVM X33 630,000,000
    به به . مفت مفت . زود بریم تو نوبت که دیر بشه بازم گرونش میکنن. گل و بلبل شده خودرو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مجيد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (124 ديدگاه)

    فقیر جان یارانمون رو میگیریم پولدار میشیم . یه دونه تیگو هم میندازیم زیر پامون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سینا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خاک تو سر هرکس که نتونه فکرشو به کار بگیره باباجان هرکسی فقط کافیه بگه من فعلا نباید ماشین بخرم مشتری که نباشه مجبورن پایین بیارن این قیمتای عجیب غریبو مقصرصددرصد مردمن هیچ شکی توش نیست.اگه یکی بهت ظلم کردو تو زور نداشتی مقابله کنی کمترین کار قطع رابطس اینو که دیگه یه بچه هم میدونه فقط ما باید فعلا ماشین نخریم به همین سادگی. همه ما میدونیم که این قیمتا واقعی نیستن پس چرا میریم زیر این بار ظلم!!! شمارو قسم میدم به زحمتی که واسه پولتون کشیدین فعلا ماشین نخرین!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aryamehr

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (187 ديدگاه)

      شما به جای اینکه به مردم نصیحت کنی کافیه […] بله نباید ماشین خرید من خودم خواستم بخرم ولی با این قیمتها گفتم همون ماشین بابامو سوارشم بهتره ولی آیا با نخریدن وضع درست میشه؟مگه مشکل ما فقط ماشین؟خونه گرون نشده زمین موادغذایی پوشاک لوازم الکتریکی الکترونیکی هر چی بگی گرون شده خوب یه دفعه یگید بریم تو غار زندگی کنیم دیگه باید اتحاد داشت کاملا درسته ولی از راه درستش نه اینکه چند نفر بیان اینجا بگن نخرید ولی ثبت نام تندر 90 سر چند دقیقه تموم بشه اتحاد باید اصولی باشه که اگه بخوام بگم سیاسی میشه و مدیر سایت تایید نمیکنه خواهشا شما دیگه به مردمی که زیر بار زور هستن توهین نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. AMIMAN

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    درود .

    من میخواستم یه ال 90 تیپ 2 بخرم ، با این وضع یه پاپاسی هم بیشتر از 18 ملیون نمیدم .

    گرونش میکنید ؟ میرم از بازار دسته دوم میخرم ، ماشینتون رو نگه دارید تُرشی بندازید !

    واقعا یه مشت دزد و مافیا گیرمون آوردن ، ول هم نمیکنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا