ایران خودروایستگاه خبر

افزایش قیمت رانا و برنامه ایران خودرو

پیش فروش خودروی جدید ایران خودرو بسیار زودتر از آن چیزی که وعده داده شده بود متوقف شد و تیراژ تولیدی این خودرو هم از ۵۰ هزار دستگاه اعلامی به ۲۵ هزار دستگاه کاهش یافت. این روش ایران خودرو برای ایجاد جو روانی مثبت برای این خودرو در بازار خیلی راحت جواب داد و باعث شد استقبال از خودرویی که هنوز نسخه نهایی آن دیده نشده و معلوم نیست با چه سطحی از امکانات و کیفیت عرضه می شود، و حتی قیمت قطعی آن نیز معلوم نیست، فراتر از انتظارها باشد.

runna
رانایی که در تبلیغات ایران خودرو دیده می شود. آیا ایران خودرو همین خودرویی را که بسیاری از خریداران با دلبستگی به ظاهر آن، حاضر به خریدش شده اند را تحویل آنان خواهد داد؟

همین جو روانی اکنون باعث شده تا حواله های ۱۰ میلیونی این خودرو با ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان سود در بازار آزاد جابجا شوند. این افزایش قیمت آنهم در مدت کمتر از یک ماه، و با توجه به در نظر گرفتن زمان تحویل از مهر ماه و قیمت پیش بینی شده ۱۵ تا ۱۶ میلیونی کارخانه، خریداران این حواله ها را با خودرویی ۲۰ میلیونی مواجه خواهد نمود. این در حالیست که بگفته آگاهان و کسانی که نمونه های این خودرو را از نزدیک بررسی کرده اند، نشان می دهد که رانا ارزشی بیش از ۱۳ تا ۱۴ میلیون نخواهد داشت!
متاسفانه این روند و دلال بازی، دست خودروساز را برای کاهش فاصله قیمت بازار با کارخانه از طریق افزایش قیمت باز می کند. همچنین با چنین قیمت و سودی، دیگر سایر مدلهای نزدیک به این خودرو مثل پژو ۲۰۶ برای کارخانه صرفه تولید نخواهند داشت و از چرخه خارج خواهند شد.
البته معاون بازاریابی شرکت ایران خودرو از افزایش تولید برای مقابله با واسطه گری و دلال بازی فیش های ثبت نامی خبر داده است. مهندس بابایی با اشاره به روند تامین قطعه برای تولید رانا اعلام کرد که همه سازوکارها برای افزایش تیراژ تولید این خودرو مهیاست و ایران خودرو همه تلاش خود را برای تحویل به موقع رانا به کار خواهد گرفت.

یک سوال هم باقی می ماند و آن اینکه با توجه به تصاویری که ایران خودرو برای رانا در تبلیغات فروش این خودرو و در روزنامه ها، بیلبوردها و حتی سایت رسمی خود استفاده کرده، و در صورت تحویل خودرویی نامشابه با این تبلیغات، آیا حق شکایت برای مشتریان وجود دارد؟ لطفا به این جمله دقت کنید: حق انجام تغییرات در مورد کلیه مشخصات اعم از رنگ، مواد، تجهیزات، مشخصات و مدل برای شرکت ایران خودرو محفوظ است. بنابراین بر اساس توافق با خریداران ایران خودرو می تواند بجای رانا به آنها روآ تحویل دهد!

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹۱ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام به همه عزیزان
    من امروز 92/10/8 یه رانا سفید LX خریدم 31.000.000 تومان پول بی ارزش و ناقابل و بی زبون… واقعا با این پول هههههههههیچ ماشین دیگه ایی نمیشه بخری البته صفر نه کارکرده.اینم از سرناچاری بود بخدا.
    وقتی تحویلش گرفتم حالم بد شد… کیفیت متریال داخلیش واقعا افتضاح و پایینه… انگار با مواد بازیافتی داشبورد و تو دری و فرمونشو ساختن…
    تنها دلم به ظاهرش خوشه البته ناگفته نماند با عکس تبلیغاتیش فرق میکنه مثلا همین چراغ راهنمای جلوش ولی میگن موتورش خوبه… خدا بخیر بگذرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نسبت به خودروهای دیگه ایرانی هم سواری خوبی داره هم خوشگلتره هم قیمتش پایین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saeed

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان من خودم یک پژوچهارصدوپنج دارم و واقعا ازش راضی هستم ولی وافعا حرفهای شما هم قبول دارم چرا اینقدر کیفیت خودروهای ایرانی پایین است ها بابا مگه مای خریدار چی میگم یا چی میخوایم جز اینکه میگیم مسولین محترم انصافا کیفیت خودروهاتان را بالا ببرین خود من اگه بخوام ماشین بخرم از این تعریف دوستان میرم پیکان میخرم بجای این رانا سمند ای اف سون یا دیگر ماشنهای تولیدی داخل بابا تو رابه خدا دقت بکنین یا هی پیکان را برگردانین ماشین مد روز هی نخواستیم بابا خودروهای خارج را نگاه بکنین بابا صدردصد مثل انها نشین پنجاه درصد انها بشین من عاشق ایران هستم و خودرو ایرانی ولی افسوسسسسسسسسسسسسسسسسسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saeed

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوباره با عرض سلام واحترام خدمت تمامی دوستانی که در این سایت نظر دادن من یک پیشنهاد به خودرو سازان محترم دارم خدایش بیاین حرفای مردم را بخوانین و چارهای بیندیشید چرا من نوعی بجای اینکه بیام یک خودرو ساخت داخل بخرم رو به سمت خودروهای خارجی میکنم ها پیشنهاد من این است بیاین خودروهای که جواب رضایت مردم یا خریداران ان نوع خودرو را نمیده یا بیاین رفع مشکل بکنید کیفیت را بالا ببرین یا تولید ان خودرو را متوقف کنید تا مردم ناراضی نباشن و ان هزینه ای که برای ان خودرو میکنید برای دیگر خودروها هزینه و اختصاص بدین و کیفیت ان خودرو ها را بالا ببرین هرچند شماهم گناهی ندارین تحریم فطعات نبودن قطعه مناسب و با کیفیت نبودن بودجه کاقی همه این شرایط رامهیا کرده ولی میشه با همین امکانات رضایت مردم را دوباره بدست اورد ما ایرانی هستیم و ایرانی حقش و جایگاهش باید بهترینا باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مصرف کننده

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پاسخ به تمام خریداران ایران خودرو :
    ببین چقدر جالبه که موتور ملی EF7 گذاشتن روی سمند بجای اینکه حداقل روی 405 بزارن. خدارا شکر میکنیم که موتور پیکان را روی سمند یا رانا یا 206 یا ریو یا L9000000000000000000000000 نگذاشتن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به خوانندگان عزیز به نظر شما ماشین رانا ماشین خوبی است برای سوار شدن که من بخرم نظر بدهید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا