ایران خودروایستگاه خبر

افزایش قیمت رانا و برنامه ایران خودرو

پیش فروش خودروی جدید ایران خودرو بسیار زودتر از آن چیزی که وعده داده شده بود متوقف شد و تیراژ تولیدی این خودرو هم از ۵۰ هزار دستگاه اعلامی به ۲۵ هزار دستگاه کاهش یافت. این روش ایران خودرو برای ایجاد جو روانی مثبت برای این خودرو در بازار خیلی راحت جواب داد و باعث شد استقبال از خودرویی که هنوز نسخه نهایی آن دیده نشده و معلوم نیست با چه سطحی از امکانات و کیفیت عرضه می شود، و حتی قیمت قطعی آن نیز معلوم نیست، فراتر از انتظارها باشد.

runna
رانایی که در تبلیغات ایران خودرو دیده می شود. آیا ایران خودرو همین خودرویی را که بسیاری از خریداران با دلبستگی به ظاهر آن، حاضر به خریدش شده اند را تحویل آنان خواهد داد؟

همین جو روانی اکنون باعث شده تا حواله های ۱۰ میلیونی این خودرو با ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان سود در بازار آزاد جابجا شوند. این افزایش قیمت آنهم در مدت کمتر از یک ماه، و با توجه به در نظر گرفتن زمان تحویل از مهر ماه و قیمت پیش بینی شده ۱۵ تا ۱۶ میلیونی کارخانه، خریداران این حواله ها را با خودرویی ۲۰ میلیونی مواجه خواهد نمود. این در حالیست که بگفته آگاهان و کسانی که نمونه های این خودرو را از نزدیک بررسی کرده اند، نشان می دهد که رانا ارزشی بیش از ۱۳ تا ۱۴ میلیون نخواهد داشت!
متاسفانه این روند و دلال بازی، دست خودروساز را برای کاهش فاصله قیمت بازار با کارخانه از طریق افزایش قیمت باز می کند. همچنین با چنین قیمت و سودی، دیگر سایر مدلهای نزدیک به این خودرو مثل پژو ۲۰۶ برای کارخانه صرفه تولید نخواهند داشت و از چرخه خارج خواهند شد.
البته معاون بازاریابی شرکت ایران خودرو از افزایش تولید برای مقابله با واسطه گری و دلال بازی فیش های ثبت نامی خبر داده است. مهندس بابایی با اشاره به روند تامین قطعه برای تولید رانا اعلام کرد که همه سازوکارها برای افزایش تیراژ تولید این خودرو مهیاست و ایران خودرو همه تلاش خود را برای تحویل به موقع رانا به کار خواهد گرفت.

یک سوال هم باقی می ماند و آن اینکه با توجه به تصاویری که ایران خودرو برای رانا در تبلیغات فروش این خودرو و در روزنامه ها، بیلبوردها و حتی سایت رسمی خود استفاده کرده، و در صورت تحویل خودرویی نامشابه با این تبلیغات، آیا حق شکایت برای مشتریان وجود دارد؟ لطفا به این جمله دقت کنید: حق انجام تغییرات در مورد کلیه مشخصات اعم از رنگ، مواد، تجهیزات، مشخصات و مدل برای شرکت ایران خودرو محفوظ است. بنابراین بر اساس توافق با خریداران ایران خودرو می تواند بجای رانا به آنها روآ تحویل دهد!

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹۱ دیدگاه‌ها

  1. Mohsen

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا حالا شده یک نطرسنجی درست و حسابی تو همون صدا و سیمای ضرغامی واسه محصولات ای دو تا شرکت […] بذارن؟؟؟!! اگه یک نطرسنجی بذارن معلوم میشه چقدر ملت راضین واقعا
    فقط در عجبم ار این ملت که با این همه فلاکت که تو این ماشینهای ایرانی میبینن باز وقتی خودروی آشغال “رانا” رو پیش فروش میکنن میرن واسه ثبت نامش صف میکشن!! خودرویی که فقط عکسشو دیدن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودت جواب خودتو دادی وقتی تنوع نیست مردمهر چیز جدیدی که میاد میرن دنبالش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایرانی

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برادر من . همه دنبال دلال بازی اند . به هر بهانه ای . یه وقتی موبایل ، یه وقتی حج عمره ، یه وقتی هم خودرو وگرنه ماشینای اینا که اینقدر نمی ارزه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. میثم

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      تازه این که چیزی نیست.تا حالا با دقت کردین که چرا عکسهای این خودرو از جوانب مختلف جوری گرفته شده که کمتر نمای جانبی خودرو را بشه دید.اصلی ترین نکته در مورد این ماشین اینه که بدنه آن در واقع همون بدنه 206 صندوقدار هستش که فقط در قسمت جلو و عقب یه تغییراتی توش دادن ولی باقیش دقیقا 206 اس دی هستش.اینجوری همون ماشین قدیمی رو با اسم خودرو ملی جدید به ملت قالب می کنن.یعنی رانا در اصل 206 اس دی فیس لیفت شده هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        تازه فهمیدی شما!!؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. شهاب

      ۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      کاملا حق با شماست.اما مگر چیز دیگه ای هم داریم؟؟؟؟؟؟خداییش زمانی میشه به مردم ایراد گرفت که 50 تا نماینددگی دیگه از سراسر دنیا باشه و مردم برن و از این دو تا آشغال ساز خودرو بخرن.
      حالا هم که موتور 206(TU5) را گذاشتن روی این ماشین.توی تبلیغ چراغ های اسپورت روی ماشینه.بدنه هم کاملا شبیه 206 صندوق داره.بعد هم که گفتن حق تغییرات با ایران خودرو هست.آخه این دیگه دزدیه.

      حق انجام تغییرات در مورد کلیه مشخصات اعم از رنگ، مواد، تجهیزات، مشخصات و مدل برای شرکت ایران خودرو محفوظ است

      این یعنی کلاه برداری توی روز روشن.واسه چی 206 اس دی قفل کمربند راننده سوکت دار نداره و اخطار نبستن کمربندی هم در کار نیست؟؟؟20 میلیون پول میدیم که چی؟خداییش اگر ماشین های خارجی بدون تعرفه گمرکی وارد بشه کسی نگاه به این آشغالا میکنه؟؟؟؟تازه هر روز هم درخواست افزایش قیمت را میدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نبودید ببینید که برای این ام وی ام چینی چه صفی کشیده بودند .پولهای سرگردان بهجای تولید وسرمایه گذاری درشکوفای صنعت وکشاورزی به دلیل عدم حمایت و و وجود موانع زیاد بدنبال سوداگری هر ازگاهی یا سر از خودرو در میاورد یا سکه ویا ارز ….وکارخانه های خودرو سازی مشاورانش را درجهت فریفتن مشتریان و ایجاد التهاب در جهت افزایش قیمت خودرو ترغیب می کند .وای به حال مشتری واقعی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چه خبره کی 20 میلیون به این ماشین پول میده.
    با اون مشخصاتی که قبلا برای رانا در نظر گرفته بودند بیشتر از 12 میلیون ارزش نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کاوه

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    206 رو برداشتن داشبوردشو مثه پراید کردن و چراغاشو عوض کردن شده رانا. البته ظاهرش نسبت به ماشینای داخل قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. tvdn

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    رانا با موتور 1600 خیلی هم خودروی خوبی بود ولی قبل از اینکه قیمت آن به 20 میلیون برسد .
    البته مقصر ایران خودرو هم نیست این مردم واقعا 4 تا 5 تا رانا را برای مصارف شخصی می خوان ؟ تقصیر خودمونه که همه چیز رو بازار سیاه میکنیم.
    یعنی واقعا mvm 315 آنقدر طرفدار دارد که برای اولین روز ثبت نامش مردم باید صف بکشند؟ نه برای ایجاد بازار سیاهه.
    بیایید اینگونه با خودمان رفتار نکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. YAS

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    صداقت ایران خودرو یه شاسی کشی اساسی میخواد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۳۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شاسی کشی جواب نمیده باید سقفشو بزنن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مردم دیگه فقط به فکر سود خودشونن تا یه لقمه نون بیشتر در بیارن.دیگه به ای چیزا فکر نمیکنن که چی می خرن ، چه جوری می خرن …. با مردم یه کاری کردن که برای یک قرون بیشتر پول دراوردن مجبورن همه کار کنن.بیچاره مردم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    آقا امیر به قول مش قاسم :پنداری از دل من حرف زدی :”مردم دیگه فقط به فکر سود خودشونن تا یه لقمه نون بیشتر در بیارن.دیگه به ای چیزا فکر نمیکنن که چی می خرن ، چه جوری می خرن ….” همینه درسته فقط همین طرف پیش خودش میگه حالا اگه خوب بود که یکیش رو سوار میشم اون یکی هم با سود خوب میفروشم آقا چرا نمیخوایین بپذیرین جهان چندمیم نه سوم !! حتی دیگه هندی ها هم واسمون قیافه میگیرن آخه خودشون دیگه تولید کننده شدن ,ترکیه هم که دیگهبحثش جداس داره سوپر اسپرت میسازه بعله سوپر اسپرت و قطعات اصلی بی ام دبلیو حالا تو این اوضاع دیگه نمیشهکاملا انتخاب کرد بحث همون جبر و جبر هست شب همگس ی بخیر …همه بیدارن اما خودشون رو زدن به خواب ..مسئولین و مدیر عاملان “ویران خودرو” دارن از وضعیت موجود به همراه یار غار و گرمابه “سای پا” که بیشتر ماشین هاش سایه بان هستن تا خودرو (مثلا تند پا نه ببخشید تیبا) دارن حسابی استفاده میکنن و برای تولد رئیس جمهور کشور بسیار دوست و خواهر تاجیکستان 207 آی هدیه میدن ..
    :-/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محسن آبادان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    تنها راه جلوگیری دلال بازی و افزایش بی دلیل قیمت آزاد شدن گمرکات کشوره ببینید بعد مدیر عامل سایپا و ایرانخودرو به پای مردم میفتند تا یک خودرو فروش بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شعر فردوسی با این مورد مناسبت زیادی پیدا می کند:
    چو بیشه تهی ماند از نره شیر
    شغالان درآیند آن‌جا دلیر

    چو بیشه ز شیران تهى یافتند
    سگان فرصت روبهى یافتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    کاش فقط یک ماه واردات آزاد بشه بدون هیچ دلال بازی و روابط ویران خودرو و سای پا یکم به خودشون میان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. انتقاد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیشترین فروش ایران خودرو واسه 206 اگه تولیدش قطع

    بشه ایران خودرو خیلی ضرر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    قدیم به این خودرو ساز لقب چراغ خودرو می دادم چون فقط بلد بود چراغ عوض کند و سمند فلان و سورن و پژوی فلان و بهمان… حالا باید گفت پیشرفت کرده و شده است چراغ و سپر خودرو!یا بهتر بگویم چپر خودرو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امید2

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    من بین خرید لیفان 620 و رانا و یا ال نود جدید پارس تندر موندم اگه میشه راهنماییم کنید خیلی ممنون
    البته لیفان 620 موتور 1800 از لحاظ مبلفی واسم مهم نیست حدود 25 دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      از نظر کیفیت و تست کیفی خودرو تندر پارس در رده A قرار دارد. در صورتی که لیفان در رده B قرار گرفته.
      البته از نظر امکاناتی مطمئنا لیفان در سطح بالاتری قرار دارد.
      اگه خودم بودم که حتما لیفان رو انتخاب کنید. اما بستگی دارد به این که بازاریابی هم برای شما بعد از تصمیم به فروش خودرو مهم است یا خیر، زیرا که بازار تندر خیلی بهتر و پر مشتری است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. javad-m

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام دوستان امروز ایران خودرو در تاریخ 1391/4/21پیش فروش رانا رو دوباره از سر گرفت …تازه نوشته که تحویل اسفند 91 .خدا میدونه ایران خودرو دوباره چه نقشه ای تو کلش داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    وقاحت تا چه حد؟؟دروغ ,ریا , سود های ملیاردی:

    به گزارش “عصر خودرو” مدیران و عوامل […] درخواست کمک دولتی به مبلغ 2 هزار ملیارد تومان را از دولت کردند ,گویا با این تصمیم موافقت شده و بزودی سود بیشتری نصیبی این بظاهر تولید کنندگان ابدی میوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ali

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به اطلاع کلیه عزیزان می رسانم اینجانب طی تماس با نمایندگی فروش ایران خوردرو در خیابان آزادی که داشتم مسئول فروش گفت پیش فروش رانا به اتمام رسیده اما حواله آن را یا قیمت 000/000/1 تومان آماده فروش می باشد . واقعا که چه پیش فروشی که خود نمایندگی ها نقش دلال را بازی می کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. آرمان

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چهارشنبه 21 تیر پیش فروش 25دقیقه ای رانا انجام شد عصر چهارشنبه حوالش 13 ملیون آگهی شد پس یقین بدونین ک قیمت نهاییش بیشتر از 22 ملیون میشه…این ماشین با همین شکل توو خط تولید 206 sdمونتاژ میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Alireza

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام به همگی عزیزان. یه مشاوره از همگی میخواستم.البته به این موضوع رانا ارتباطی نداره اما مطمینا به درد همه میخوره.
    میخوام یه ماشین جدید بخرم با این جزییات: حداکثر 22 ملیون میتونم هزینه کنم،مصرف زیاد ماشین برام مهم نیست چون میخوام قوی و جادار و راحت باشه و اینکه کیفیت ماشین از نظر قطعات خودرو،ایمنی و محکمی و راحت بودن خوب باشه.سه گزینه رو خودم خیلی دارم روشون تحقیق می کنم : سورن ای ال ایکس،ام وی ام 530 و لیفان 620.بیشتر سورن ای ال ایکس مد نظرمه چون اون دو تای دیگه اسم چینیشون یه کم آدمو از خرید باز میداره اما از نظر ظاهری قشنگن در حد سورن ولی مهم تر از همه متفاوتند و زیاد تو دست نیستن.سورنو کلا ماشینای ایرانی خوب و بد بودنشون واقعا شانسیه ولی اون دوتای دیگرم یه سری میگن خوبه یه سری میگن بده.یه مسأله ی مهمی که هست میگن طراحی و موتور لیفان 620 با همکاریه بی ام و بوده،آیا درسته؟و اگه درسته به این خاطر میشه گفت از ماشینای چینیه دیگه کیفیت بیشتری داره یا نه.
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید2

      ۲۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      با سلام
      من خودم هم بیم خرید چنتا ماشین تو رنج 25 موندم البته نه سورن بین لیفان صفر و مگان 87 موندم البته واسه شما به نظرم 620 بهتره اگه میشه من رو راهنمایی کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. فرهاد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با سلام
    لیفان 620 با موتور 1800 از سورن و ام وی ام آپشن های بیشتری داره و در ارزش در مقابل پول پرداختی اول میباشد. و موتور 1600 آن تا سال 2004 در خودرو مشترک بی ام و با شرکت دیگری مورد استفاده بوده و با توجه به داشتن توان بالا نسبت به حجم1600 سی سی و16 سوپاپ بودن و زنجیر تایم بجای تسمه و …موتور قابل قبولی است.
    سورن از نظر فروش در بازار دسته دوم و تهیه لوازم در تصادف شدید ووجود نمایندگی در همه شهرها برتری داره.
    البته اگه در تهران زندگی میکنید زیاد این تفاوت نمایندگی محسوس نیست و در ایران خودرو هم گارانتی از نظر کیلومتر و زمان و کیفیت کار واز همه مهمتر برخورد با مشتری بسیار ضعیفتر از لیفان و ام وی ام می باشد.
    ام وی ام با توجه به شتاب ضعیف در مقابل موتور 139 اسبی و همچنین ظاهر آن که اغلب افراد از ظاهر پشت ناراضی هستند قابل پیشنهاد نیست. ولیکن باز سلیقه ای می باشد.
    در کل هر کدام که از نظر ظاهری و امکانات مورد نظر شما پسندیده است بهترین گزینه برای شماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا فرهاد از راهنماییت خیلی ممنونم،اما جواب دقیقی نگرفتم،در مورد موتور لیفان 620 که با همکاری بی ام و بوده درست.اما واقعا به این دلیل میشه گفت کیفیت داره یا نه یه چیزی سمبل کردن بعد الکی اسم بی ام و رو در کردن؟بعد یه چیز دیگه،کلا میگن ماشینای چینی بدنشون خیلی ضعیفه و اصلا تو تستای تصادف اروپا ستاره نگرفتن،نظرت در این مورد چیه؟از ماشینم یه 4-5 سالی میخوام استفاده کنم،آیا کیفیت قطعات لیفان تا 4-5 سال دیگه خوب میمونه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Alireza

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام امید
    من نظرم اینه که مگان تمیزو کم کارکرد بگیری ارزشش بیشتره.من خودم حتما میخوام ماشینم صفر باشه وگرنه تا 24-25 تومن مگان کارکرده میخریدم.به نظر من مگان تمیز پیدا کنی بگیری بهتره،هم برند معروفتر و بهتریه هم با کلاستر هم اطمینان بیشتری داره.در مورد لیفان 620 قیافش چه بیرون چه داخل خیلی وسوسه انگیزه و یه سری افراد هم خیلی تعریف میکنن ازش و یه سری هم خیلی بد میگن.یه جورایی از خریدش میترسم،چون یه چند سالی میخوام زیر پام باشه،نمیدونم کیفیت قطعاتش چجوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Pedram

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻦ ﺳﺮﺍﻍ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﭼﻴﻨﻲ ﻧﺮﻭ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭ ﺗﺎ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﭘﺲ ﺑﺪﻥ.ﻫﻤﻮﻥ ﺳﻮﺭﻥ ﻳﺎ ﭘﺎﺭﺱ ﺍﻱ ﺍﻝ ﺍﻳﻜﺲ ﺑﮕﻴﺮﻱ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮﻩ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. pooyan

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    salam dustan :).kari ba jenso.lavazem va baghiye chizha nadaram.ama dar matlabe bala neveshte khate akhar.be jaye rana mitavanad roa tahvil bedahad????????janam?:).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Mohammad

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    Otage in mashin hamoon otage 206 SD

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Mohammad

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    Jense irani har Rooz badtar az dirooz.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. sunmartin

    ۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    “Mohammad” اینو خوب اومدی اما فارسی تایپ کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مجید

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام.اولا اصلا نمیشه گفت این خودرو ایرانیه.چرا؟چون برای عرضه اش به خیابان های تهران 3 سال زمان برد و الان هم عرضه نشد.شما تیبا رو حتما میشناسید.(زیبای ایرانی)«تبلیغ سایپا»این ماشین رو یکی از اشنا های ما خریدوبنده خدا چند ماه پیش تصادف کرد و مجبور شد یکی از سپر هارو عوض کنه.ولی هنوم که هنوزه از دز این نمایندگی به اون نمایندگی پاسش میدن و هنوز سپر پیدا نکرده.حالا خودتون بگین.زیبای ایرانی؟زیبای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مال کجاست؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اره.دقیقا زیبایی در چراغای کوچک و سپرهاشه.جدا زیبای ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. محمدددددددددددددد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا داخل رانا ساعت و دماسنج نذاشتن؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ببین عزیزم اگر میخواستن این کار را بکنن که همون 206 اس دی را ادامه میدادن.آمدن 206 صندوق دار را برداشتن و خلاصه اش کردن.یعنی همه امکانات 206 را ازش گرفتن و به اسم رانا به خورد ملت میدن. ملت هم با کله میرن و همون قیمت 206 را پرداخت میکنن.
      براشون هیچ کاری نداره.خداییش هنوز جای کنترل پخش ماشین زیر فرمون بازه.توی عکس های این خودرو دقت کنید.کنترل های پخش خودروی 206 که زیر فرمان هست و در ماشین رانا حذف شده هنوز جای خالی اون را میشه در قاب زیر فرمان دید.آپشن ها حذف میشه.سیم کشی خلاصه میشه و تغییرات کامپیوتر ماشین هم در چند لحظه کوتاه انجام میشه.این ماشین با این امکانات 12 تا 14 بیشتر ارزش نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. mahdi

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    من یک سمند سورن مولتی پلکس با موتور معمولی دارم.

    می خواستم ببینم که این مولتی پلکس چه فرقی با معمولی ها داره؟
    دفترچش رو نمی تونم پیدا کنم.
    کارخونه هم نداره!!!
    کسی می تونه در موردش توضیح بده؟
    اگه جواب رو به ایمیلم بدید ممنونم می شم
    مر30

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. کیارش

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    محمد راس میگه هاااااااا چرا ساعت و دماسنجو…….نداره؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا