ایران خودروایستگاه خبر

زمان حساس برای تصمیم‌گیری ایران‌خودرو و پژو

ایران‌خودرو این روزها نسبت به پژو موضعی تهاجمی اتخاذ کرده و ظاهراً این موضوع به عدم پذیرش شروط خاص از سوی فرانسوی‌ها می‌باشد. تا جایی که پژو تهدید کرده درخواست‌های طرف ایرانی خود را فاش خواهد ساخت. موضوعی که فارغ از تهدید، می‌تواند به آشکارسازی اهداف و برنامه‌های طرفین مذاکرات نیز بیانجامد. بعلاوه پژو اعلام کرده که در صورت عدم توافق با ایران‌خودرو، یا شریک دومی برای خود انتخاب می‌کند و یا به‌صورت مستقل، وارد بازار خودروسازی کشور می‌شود.

Peugeot 308 GTi
این موضوع نشان از اهمیت والای بازار ایران برای پژو دارد. مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه شرکت پژو فرانسه برای ورود به بازار ایران از سوی سهامداران خود تحت‌فشار قرار گرفته، گفت: مذاکرات ایران‌خودرو با پژو و چند خودروساز مهم جهان ادامه دارد و پذیرش شروط ایران برای آغاز همکاری‌های ما بسیار اهمیت دارد.

Peugeot 206SD V8 هاشم یکه‌زارع افزود: خودروسازان خارجی حق ندارند به هر دلیلی که خود تشخیص می‌دهند بازار ایران را ترک کنند، بلکه همه شرکت‌های خودروساز باید به تمام تعهدات خود، پایبند باشند. وی با اشاره به اظهارات اخیر کارلو تاوارس رئیس پژو سیتروئن مبنی بر ترک بازار ایران توسط پژو، یادآور شد: سهامداران شرکت پژو این شرکت خودروسازی را تحت‌فشار شدید قرار داده‌اند که چرا تاکنون پژو نتوانسته در مذاکرات خود با ایران‌خودرو به موفقیتی دست پیدا کند؛ زیرا این شرکت به خوبی می‌داند چند شرکت خودروساز فرانسوی درصدد آغاز فعالیت خود در ایران هستند. وی تأکید کرد: بااین‌حال ایران‌خودرو در مذاکرات اخیر خود با شرکت پژو فرانسه شرایط جدید خود را اعلام کرده که سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی پژو با ایران‌خودرو و تبدیل ایران به یک مرکز صادرات خودرو به کشورهای منطقه از آن جمله است که مسئولان این شرکت شروط ایران را نیز قبول کرده‌اند.

2015 Peugeot 2008
این موضوع که پژو و برخی از شرکای دیگر صنعت خودروسازی در زمانی حساس به ایران پشت کرده و به‌نوعی به شرکای خود خیانت نمودند، لازمه پیگیری حقوقی و دریافت خسارت را نیز یادآور می‌سازد. موضوعی که ظاهراً ایران‌خودرو جزو شروط خود قرار داده است.

Peugeot 307
با همه این تفاسیر، علاوه بر شراکت با شرکت‌های متنوع‌تر و با قابلیت اطمینان بیشتر، مشارکت و فروش سهام یا ایجاد شرکت‌های مشترک و نیز امکان حضور مستقل خودروسازان معتبر جهانی در بخش تولید در داخل کشور می‌تواند راهکارهایی برای برون رفت از بحران کنونی صنعت خودرو و جلب نظر مشتریان باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    اگر واقعا ایران خودرو به این دلایل با پژو کنار نمیاد برای اولین بار در زندگیم از این حرکت ایران خودرو حمایت میکنم.
    پژو و بقیه باید ملزم به انجام تعهدات خودشون بشن که دوباره عین چند سال پیش دودش تو چشم منه مصرف کننده نره.البته این حرفا بهانه ای برای کم کاری ایران خودرو در گدشته نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      زهی خیال باطل. فکر میکنی ایران خودرو سر منافع من و تو داره چونه میزنه.
      وقتی طرف میگه فاش میکنم . ببین چه کلاه بزرگی میخان سر مردم بزارن که پژو دلش واسه ما سوخته قبول نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. قاقالی

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (150 ديدگاه)

      افسوس:
      ” تا جایی که پژو تهدید کرده درخواست‌های طرف ایرانی خود را فاش خواهد ساخت.”

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ashkan

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آقا جان کلا فرانسوی ها ثابت کردن که در معاملات با ایران نه تنها شفاف نیستن بلکه خونهای آلوده به ایدز و هپاتیت هم اونا وارد این کشور کردن درسته ما مدیر نداریم اما فرانسوی ها هم وجدان ندارن امیدوارم به جای پژو و رنو ماشینای ژاپن و آلمان و آمریکا بیاد و بازار رقابتی بشه راه حل باید اصولی باشه نه مقطعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. kevin7360

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    امیدوارم پژو خودش به تنهایی وارد بازار بشه و با ایران خودرو سایپا شراکت نکنه چون این شرکتها هم در کیفیت و هم در قیمت نهایی سنگ اندازی میکنن و اجازه نمیدن بازار از انحصار خارج بشهه هر چند همین الان به معنی واقعی ورشکسته هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خدا کنه پژو تنهایی بیاد تو ایران و بدون شریک فعالیت کنه که هم کیفت واقیه و هم از آپشن خودرو نمیزنن و مهم تر از همه یه سر خر به نون خورها اضافه نمیشه و قیمت کاهش پیدا می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خوشحالی ها !!! اینجوری قیمتاش نجومی میشه چون وارداتی محسوب میشه ولی اگه ویران خودرو مونتاژش کنه تعرفه و درد و کوفت و هزار و یک زهر ماری که میبندن به قیمت ماشینای وارداتی حذف میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moein

        ۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        نه داداش شما ناراحتی!!!
        من گفتم یه شرکت جدا گونه باز شه و خودش بسازه
        مثل خیلی از کشور های دنیا تو کشور مام شرکت خودش باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میثم

          ۶ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (19 ديدگاه)

          عه ؟؟ :))) خب اگه اینجوری بود که الان غم نداشتیم مطمءن باش اگه قرار بود همچی اتفاقی بیوفته قبل از پژو شرکتای خیلی بهتر و دوست داشتنی تری مثل تویوتا و نیسان و … تو انتخاب مردم اولویت داشتن نه پژو !!! کلا مردم حالشون از هرچی فرانسوی بهم خورده !!! مخصوصا پژو
          حق هم دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احسان

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    خدا کنه خودروسازان آلمانی مثل فولکس واگن و یا ژاپنی مثل تویوتا و میتسوبیشی بیان ایران که فرهنگ خوب کاریشون رو هم بیارن ایران. اصلا فرانسوی ها نیان چون در اروپا معروفن به باج دهی و ضد و بند و ساخت و پاخت و همچنین بروکراسی احمقانه مثل ایران. حقوق قضایی ما از فرانسه اقتباس شد بس است.
    مشکل اصلی صنعت ما ساختار ناکارآمد دولتی و بی تعهدی پرسنل و فرهنگ کاری ضعیف ماست. بنا براین فرانسه و ایتالیا، اسپانیا و …. برای ما خیلی کارساز نیستن. آلمانیها و ژاپنیها رو عشق است. بعدشم آمریکاییها.
    اگر چه باز شدن بازار و حضور خودروسازان جهانی از هر نوعش خوبه… حتی آسیاییهاش… بازم یه قدم به جلوست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (222 ديدگاه)

      فولکس واگن که واقعا فرهنگ خوب کاریش گوش فلک رو پر کرد لامصب!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۶ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (115 ديدگاه)

        آقا جان یه دیوونه ممکنه یه سنگی رو بندازه تو چاه. دلیل نمی شه که همه بد باشن. ضمنا همون سیستم دیزل که آلایندگی بالایی هم داشت، بازم از خیلی خودروهای روز دنیا جلوست نمی گم ایران که اوضاع ایران درام است. البته بحث اصلی تقلب است که هیچ وقت نمیشه انکارش کرد. اما تولید 10 میلیون خودرو در دنیا هم اصلا شوخی نیست…. فولکس بعد از تویوتا پرتیراژ ترین است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. تحریم خودرو ایرانی

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    چرا نمیرن با این همه خودرو سازه متنوع و بهتر از پژو قرارداد ببندن؟؟؟؟!!؟!؟؟؟!؟
    این همه خودرو ساز فوق العاده هست تو دنیا چرا با اونا قرار داد نمیبندن؟!؟!!!؟
    اره عزیزم همونیه ک خودتم میدونی…چون به نفعشه چون یه عالمه ساخت و پاخت داره با این شرکته مرخرف ببین چی دیده تو بازاره ناب ایران که میگه هرجوری هست باید بیام تو ایران!!!!!!!!!!!!
    هی خدایا چه گیری کردیم با اینا بخدا حاضرم قسم بخورم تنها چیزی که بهش اهمیت نمیدن ما مردمیم یعنی کلا هیچ اهمیتی نمیدن به ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    حتما میخوان موتور دویست و شش بندازن رو ماشینای جدید پژو و پژو هم قبول نکرده .
    خخخ
    خدا کنه اگر کارشون با پژو درست شد و ماشینای پژو اومد ایران ایرانخودرو دستکاریشون نکنه و اپشن هاشور رو ندزده.
    نه فقط ایرانخودرو کلا بنز هم بیاد تو ایرانخودرو و سایپا موتور ملی میندازن روش و اپشن دزدی میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (50 ديدگاه)

      آپشن دزدی در حد لالیگا !!!!! آقایون همه ی آپشن ها رو حذف میکنن و بعدا دونه به دونه آپشن ها رو اضافه میکنن و به ازای اضافه کردن هر آپشن پولش رو جداگانه از مردم ایران میگیرن !!! برای نمونه آقایون خودرو ساز بجای اینکه در هر خودرو بیش از 8 ایربگ بزارن و به مردم تحویل بدهند یک عدد یا دو عدد میزارن و برای هر ایربگ حدود 1 میلیون اضافه تر میگیرن در حالی که هزینه هر ایربگ برای خودروساز ها به گفته خود آقایون 250 هزار تومان هست!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. amir

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    پژو فقط باید مستقل در ایران کار کنه چون دو تا کلاهبردار با هم کار کنن دوباره وضعیت فعلی رو خواهیم داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان)

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    باز هم مسئله فعالیت شرکت های خارجی در ایران.متاسفانه ارمانگرایی های غیر منطقی مسولان ایران باعث میشه شرکت های معتبر دنیا بازار ایران رو رها کنن.ایران به دنیال دخالت و دریافت سهم بیشتر برای دادن مجوز فعالیت به شرکت های خارجی هست.ظاهرا سران مملکت ما به قوانین کلی حقوقی کشور و مالیات های عادی و نظارت عمومی قانع نیست و به دنبال چیزای بیشتری هستن.به همین خاطره که خودروسازای عظیمی مثل تویوتا و وولکس واگن وارد بازار ما نمیشن.دخالت در امر مدیریت یک بازار برای هر کسی و شرکتی تحمل ناپذیره بخصوص وقتی اون شرکت شرکتی بین المللی و بزرگ باشه
    پژو بخاطر بازار محدودتر نسبت به رقبای خودش به دنبال بازار انحصاری بزرگ ایران هست چون سالانه به تنهایی نزدیک به 400 هزار از خودروهاش تو ایران فروخته میشه.این یک بازی برد برد برای خودروسازی ایران و پژو هست که به قیمت باخت مصرف کننده ایرانی تمام میشه.فکر نمی کنم تویوتا حاضر باشه بخاطر بازار ایران اعتبار خودش رو بخطر بندازه برای مثال حق تولید کرولای دهه 90 میلادی رو به ایران بده.اون هم با حداقل سود و نداشتن ازادی برای فعالیت در این بازار.
    ایرانی ها باید به این واقع بینی برسن که برای داشتن یک زندگی خوب باید از کنترل و سلطه خودشون کم کنن.هیچکس حاضر نمیشه سهم مشروع خودش رو فدا کنه مگر اینکه شرکت درجه دو یا پایینتری مثل پژو و چینی ها باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رعیت

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مذاکره با شریک خائن و کلاهبردار چه معنی میتونه داشته باشه؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به احتمال زیاد ویرانخودرو گفته خواسته از هر مدل پژو یه دونه وانتم بزنه قبول نکردن..
    جدای از شوخی دعوا سر نحوه قیمت گذاری ها ، نحوه هزینه ها (استخدام های بی مورد، پاداش های بی مورد و…) و میزان سود است که ویرانخودرو بازم می خواد مثل دهه های گذشته سود کزایی داشته باشدو به هر نحو که میخواد خرج کند ولی پژو برای رقابت پذیری زیر بار نمی رود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ایران خودرو یه جوری هم سنگ مذاکره رو به سینه بزنه انگار میخواد آخرین مدل از ماشین رو بیاره که میگه ما یکی از مراکز صادر کننده هم باشیم . کدوم کشوری میاد به جای پژو 308 و یا 208 بره و 307 بگیره … ماشین هایی که هرکسی بپرسی میگه که این ماشین ها به طرز مسخره ای از هر لحاظ مزخرفن … پژو تازه تونسته توی 208 و 308 یک مقدار به قدیم خود برگرده و ماشین هایی تولید کنه که مثل 206 و 205 یه تکونی بدن به بازار …
    و یه چیز دیگه هم هست و اونم اینه که این ماشین ها 3 درب و 5 درب و GTI دارن که اگه مردن همه ی این مدل ها رو بزنن با همون کیفیت جهانی تا بیان بگن ما مذاکره کردیم پژو میزنه زیرش هی آدم حرصش میگیره از احمق فرض کردن مردم توسط مسئولین
    و اون دوستانی که تا اسم پژو میاد میگن فلانه بهمانه یه نگاه به تاریخچه ی این شرکت و موتور هایی که الان داره روی ماشینش میذاره بندازین بعد بیاین بگین فلانه … موقع تحریم ها هم همه از ایران رفتن فقط پژو نبود که رفت که هی میگید که فرانسوی ها فلانن .. فولکس واگن از بم رفت بنز از ایران خودرو رفت فک کنم ولوو هم از سایپا رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مطمئن باشید اینها همش بازیه، به نظرم همه کارها انجام شده و توافق برای تولید محصولات از رده خارج پژو در ایران، انجام شده و به زودی تولید شروع خواهد شد. این هم یک بازیه که راه انداختن تا زمینه رو آماده کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سپهر

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      بعید نیست هرچی ازینا بگی برمیاد
      سودی که اینا از خودروهای وارداتی و مونتاژی میبرن خود شرکتای سازنده نمیبرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. فرشاد

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    فکر میکنم ایران خودرو و سایپا متوجه وخامت اوضاع شدن و میدونن اگر محصولات نسل گذشته رو مونتاژ کنن اقبالی در بازار نداره و نهایتا چند هزار دستگاه تو پیش فروش اولیه بتونن بفرستن بازار.این موارد در فروش محصولات جدید سایپا با شرکای چینی کاملا مشخصه یا دنا که پیش فروشهای اولیه خیلی سریع تموم میشد ولی الان خبری از فروشش نیست.
    سایپا هم فک کنم آخرین تیرش رو انداخته و مونتاژ نسل قبلی ساندرو رو انتخاب کرده و در صورتی که فروش پایین باشه قطعا دیگه سراغ نسل های گذشته خودروهای خارجی نمیرن.مگر خودشون بخوان با دست خودشون سند ورشکستگی خودشون امضا کنن.100 هزار خودرو روی دستشون باد کرده که رقم ریالی اون واقعا برای خودروسازهای ما با اون ظرفیتها سنگین هست و از طرفی این دولت مثل دوران گذشته درآمدهای سرسام آور نداره که به زور خودروسازها رو سرپا نگه داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ashkan

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      موافقم ولی اون قسمت اولش رو موافق نیستم که باید به جای ایرانخودرو و سایپا کلمه های ویرانخودرو و سافپا رو به کار ببریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ahmad

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    ببین *** چه کلاهی میخواد سر مردم بزاره که حتی پژو هم صداش در اومده و میگه درخواست های ایران خودرو رو فاش میکنم!
    حتما میخوان 5 تا ایربگ ماشین ها رو بردارن، مانیتور و چرغها رو با مدل درجه سه چینی عوض کنن و داشبوردش رو با زباله بازیافتی تولید کنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. معین

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اونجور که به نظر میاد و توی خبرها پراکنده گفته میشه، فکر می کنم پژو درقبال صرف نظر از حقوق معنوی خودش از سو استفاده برند در ایران خودرو، انتظار داره ایران خودرو باهاشون راه بیاد و اینا هم دارن ناز می کنن. ولی اگه دوباره بیان محصولات تاریخ گذشته پژو رو سرهم کنن اشتباه تاریخی و خیانت بزرگی به ملت کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ایمان

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ای بابا اینکه دیگه مشخصه..ایران خودرو میخواد قیمت محصولات جدید پژو رو خیلی بالاتر از مقدار واقعی بذاره که ضرر انباشته قبلشو مردم بدند و محصولات سابق ام همچنان فروش بره ولی پژو تو رقابت بسیار شدیدش با رنو و داتسونی که قراره بیاد نمیخواد شکست بخوره اونم بدون هیچ منفعت اضافی ای.. بابا بیچاره ها حتی سرمایه گذاری ۵۰ درصدی و صادرات از ایران رو پذیرفتن و این و نا مسلمونا فقط فکر ابقای ایران فورغونند . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هیچ جای دنیا بغیر از ایران و فرانسه نمی تونید برند پژو رو ببینید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Arash-zr

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خودروساز فرانسوی هم بیاد توی ایران بخواد گرون بفروشه تحریمش میکنیم ُ آلمانی ژاپنی امریکایی فرقی نمیکنه کی باشه چی باشه همه دنیا باید یاد بگیرن به مردم عزیز ایران احترام بگذارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فقیر

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    لطفا راهنمایی کنید با 20م چه خودرویی بخرم..شدیدا ماشین لازمم…کم اصطحلاکی و کم مصرفی برام خیلی مهمه…ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (50 ديدگاه)

      پولت بزار تو حسابت و با مترو برو اینور و اونور …
      چون همچی ماشینی وجود نداره با 20.000.000 !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. fara2001

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    احتمالا *** میخواسته یه کلاه گشاد گشاد سر مردم بزاره پژوه هم به خاطر آبروش ترسیده. وگرنه بیچاره ما مردم ایران کی به فکرمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حامد

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    چطوره پژو بیاد ۵۰۴ درست کنه؟ هر وقت هم خواست بره دنبال کارش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سیاوش

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ما منتظر ورود خودروهای آلمانی ، ایتالیایی و ژاپنی هستیم آن هم خودرو هایی که قشر متوسط جامعه بتوانند با تسهیلات مناسب خرید بکنند نه خودرو های لوکس این شرکت ها ! در ضمن بساط فرانسوی ها باید از ایران جمع بشه به اندازه کافی در این سالها با پول بی زبان مردم ایران جیبشون رو پر کردن !!!ما نمیخواهیم خودروی فرانسوی سوار بشیم چه کسی را باید ببینیم زور که نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. smaeele

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برند خودرسازهای فرانسوی تو دنیا خریدار ندارند بجز تو ایران اصلا قابل قیاس با خودرهای ژاپن ،آلمان،ایتالیا،آمریکا و حتی کره نیست چرا دوباره فرانسه و چرا پژو قطعا دوباره آشی برامون پختن،مردم عزیز که اینقدر همت کردن و تحریم کردن خودروسازا رو حالا به نظر من کلا برند فرا‏نسوی رو تحریم کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ایمان

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تحریم از طرف مردم؟؟؟ کمپین؟؟؟ نمیدونم ما ملت ایران چرا خصوصیات منفی خودمونو نمیتونیم بپذیریم؟؟؟؟؟؟ کجای تاریخ چیزی به عنوان “اتحاد” بین مردم ایران وجود داشته و پابرجا مونده که این دومین دفعه باشه؟! اون چیزی که داره ایرانخودرو رو ورشکسته میکنه شرایط اقتصادی وحشتناک و قدرت خرید نابود شده مردمه که دیگه واسشون پول خرید خودروی گرون نمونده وگرنه هم کمپین مردمی یه شوخیه هم تحریم مردمی..ما ملت خودمونم دیگه دلسوز خودمون نیستیم حیف!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. عبدالله

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر شرکت ایران خودرو به جای محصولات سی سال قبل پژو محصولات تویوتا و فورد و فولکس واگن را مونتاژ و تحویل ملت می داد و محصولات روز پژو مثل دیگر شرکتهای خارجی مستقیم از کشور مبداء وارد ایران می شد همین دوستانی که به خودروهای فرانسه و پژو بد و بیراه می گفتند الان کاملا وضعیت برعکس بود و به تویوتا و فورد و فولکس واگن بد وبیراه می گفتند و از محصولات پژو فرانسه تعریف می کردند.
    مطمئن باشید هر خودرویی که ایران خودرو مونتاژ کنه از هر شرکت خارجی باشه در مقایسه با خودروهای اروپایی و ژاپنی و آمریکایی حرفی برای گفتن ندارد.
    ایران خودرو آرم پژو را روی 206 و 405 و پارس می زند در واقع به اعتبار این شرکتها در دید ملت ایران لطمه وارد می کند.
    اگر دوستان عزیز به کشورهای اروپایی رفته باشند اکثر کشورهای اروپاییبه غیر از آلمان تمامی خودروهای نقیله عمومی مثل تاکسی و آمبولانس و ماشین پلیس و … از خودروهای فرانسه به خصوص شرکت پژو استفاده می کنند آن هم به علت توانایی فنی بالا و استحکام و طول عمر بالا و مصرف کم سوخت و قیمت مناسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مجتبی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    داداشهای گلم آیا فکر کردید چرا پژو فراسنه گفته اگه همکاری نکنید موضوعات گذشته رو فاش میکنم چی میخواد فاش کنه دیگه چی برسر منو تو آوردن که میخوان فاش کنن اینها وامثال بابک زنجانی وووووو چه چیزای از منو وشما بردند وخوردن همه به فکر خودشونن نه به فکر جان ما انسانها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی احمدی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا شرکت پژو یک شرکت مطرحی تودنیا نیست مگه شرکت های دیگر دنیا با ماقرارداد نمی بندند الان که همه صف کشیدند ما که مجبور نیستیم ولی باید بخاطر منفعت عده ای مجبورا قبول کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. شایان

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    صادرات محصولات پژو از ایران؟ پژو آشغالاشو از خود فرانسه هم نمیتونه صادر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. افشین

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اگر شرکت پژو خودش مستقیم وارد بازار ایران بشه مطمینا ماشینهاش به واسطه هزینه گمرک و غیره گران تر میشه ولی اینم باید در نظر داشت که خودرو هایی با اصالت و کیفیت به دست مردم میرسه نه خودرو 30 سال پیش اونم با قطعات چینی و نا مرغوب و کیفیت مونتاژ زیر خط فقر این شرکت های خودرو سازی سایپا و ایران خودرو و… کلا نبودشون بهتر از بودنشانه نه پیشرفتی نه سازندگی فقط بلدن آش کشک خاله درست کنن که خوردن و نخوردنش پای من وشمای ایرانیه که تو کشوری که از نظر درآمد و فروش نفت و…پولداره فقیر و ندار باشیم و در ناکامی و حسرت به ماشینهای خارجی نگاه کنیم و در مورد خودروهای از رده خارج شده ای مثل سمند و پژو و زانتیا نظر بدیم یک بار با ماشین ماکسیما رفتم سلیمانیه اهالی اونجا که ماشین رو میدیدن با تمسخر میگفتن پیت ایرانی شرکتی مثل سایپا داره ماشین از رده خارجی به اسم پراید رو تحویل ما میده که شده کنترل کننده جمعیت و تا به حال جان هزاران ایرانی رو گرفته و متاسفانه خواهد گرفت بدون اینکه کسی جلوش رو بگیره وقتی که تو مملکت نظارت نباشه و هر کی فقط به واسطه درامد زایی هر کاری بکنه و به اسم خودکفایی چرخ گوشت به جای خودرو تحویل مردم بده همینه که میبینیم و با این همه ثروت به جای استفاده از پیشرفت دچار پس رفت شدیم و همسایه های ما طی این چند دهه گذشته از بیابان گردی و شتر سواری رسیدن به ویلا نشینی و لامبورگینی سواری و ما شدیم جغد خرابه و الاغ سوار خدا عاقبتمون رو با این شرکت های خودرو ساز به خیر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا