ایران خودرو: پیکان به چرخه تولید باز نمی‌گردد

در پی انتشار خبر تولید مجدد پیکان از سوی ایران خودرو، اداره اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو اطلاعیه‌ای صادر کرد. 

uCGNrl
در این اطلاعیه آمده است: انتشار خبر دور جدید تحریم‌های آمریکا در قالب تحریم صنعت خودرو کشورمان، علاوه بر حدس و گمان در ارتباط با ابعاد، گستردگی و تاثیر آن بر این صنعت، برخی را بر آن داشت تا خودی نشان داده و در پوشش نظر کارشناسی سخنانی بی‌پایه را بر زبان آورند که با توجه به رشد صنعت خودرو در کشور، موجب وهن آن است.

اظهاراتی مبنی بر تولید مجدد خودروی پیکان که از سوی برخی مطرح شده و در رسانه‌ها انتشار یافته است، خلاف واقعی است که نشان می‌دهد گویندگان آن هیچ شناختی از صنعت، به وی‍ژه صنعت خودرو کشور ندارند. بی‌خبرانی که چشم بر توسعه این صنعت در کشور بسته‌اند و با ذهن جامانده در گذشته، به تحلیل مسایل روز می‌پردازند و متاسفانه حمله به صنعت خودرو را دستمایه کسب شهرت برای خود قرار می دهند.

حقیقت این است که صنعت خودرو کشور، بوی‍ژه گروه صنعتی ایران خودرو طی این سال‌ها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونه‌ای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد لذا چنین سخنان سخیفی، نه علمی است و نه بهره‌ای از واقعیت دارد، هرچند در لباس بحث کارشناسی عرضه شود.

گروه صنعتی ایران خودرو با ورود دومین خودرو با برند ملی (رانا) به بازار در سال گذشته و همچنین تولید سومین خودرو با برند ملی (دنا) از سوی این شرکت و عرضه آن تا اواخر سال جاری ثابت کرده است که گام در مسیری بی‌بازگشت گذاشته است. این موضوع حکایت از آن دارد که صنعتگران در این حوزه تلاش می‌کنند محصولات خود را مبتنی بر نیازهای روزآمد شده بازار تولید کنند. تردیدی نیست که محدودیت‌های اینگونه اگرچه بر سرعت توسعه و رشد تولید تاثیرگذار است و در حکم مانعی در این مسیر تلقی می‌شود، اما هیچ‌گاه نتوانسته این چرخ را از حرکت بازدارد.

متاسفانه طی ایام اخیر ملاحظه می‌شود که برخی دوستان ناآگاه داخلی بیش از دشمنان خارجی در کار ناامید کردن مردم سهم دارند. در جایی که اندک تاملی روشن می‌سازد که با تغییرات ایجاد شده در سطح فن‌آوری تولید، امکان بازگشت به گذشته‌ای آنگونه موجود نیست، افشاندن بذر ناامیدی در ذهن مردم بی‌شک دوستانه و خیرخواهانه نخواهد بود.

در پایان تاکید می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو هر گونه اخباری مبنی بر تولید مجدد خودرو پیکان را تکذیب کرده و در سایه تلاش جهادگران عرصه تولید، به رغم وجود محدودیت‌های داخلی و بین‌المللی، در حال تولید محصولات جدید با برند ملی در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی است.

منبع : تین نیوز

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

60 دیدگاه

  1. رضاسعیدی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    منم قبول دارم ….
    با این وضع احتمال داره تندر نود از خط تولید حذف بشه وبجاش پیکان بیاد …
    البته صد در صد با یه قیافه جدید …
    احتمالا اطاق ال 90 رو میذارن رو موتور پیکان بعید نیست ….

    پاسخ
  2. Soheil
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    خدا كنه دنا بياد من عاشق دنا هستم عاليه
    امكاناتش ايمنيش و آپشن هايش بى نظيره

    پاسخ
    1. رضا سعیدی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      دنا آخرامسال میاد با قیمت 42 تا 45 تومن من اگه باشم 45 تومن نمیدم پای این ماشین ایرانی چینی ….
      البته قبلاز عید 35 تومن دادم ال نود گرفتم ….
      اسمشه که با کیفیته ………

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      داداش شما یا زیادی عشقه ساخت وطن دارین یا اینکه ماشین ایمن و مجهز ندیدی که لگنی مثل دنا شما رو مچل خودش کرده یا شایدم خیلی بد سلیقه ای

      پاسخ
    3. حمید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سهیل جان از اینکه به عشقت رسیدی خوشحالم.

      پاسخ
  3. ali
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چه گذشتي دارند كه پيكان ديگر توليد نخواهند كرد دستتان درد نكندبا اين هنرتان

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    با این اخبار و شایعاتی که شنیده میشه اصلا بعید نیست که بخوان دوباره پیکان رو تولید کنند.بر اساس تجربه اینا هر وقت میخوان یه بلایی سر مردم بیچاره بیارن اول یکی از عوامل خودشون میاد دربارش اظهار نظر میکنه،بعدش یکی از مدیران ارشد میاد و با اقتدار تمام تکذیب میکنه، اما چند وقت بعد در کمال ناباوری میبینی که همون اتفاق یا حتی بدترش هم می افته.فقط خدا این افراد رو میشناسه…

    پاسخ
  5. shahrooz
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    پيكان بهترين ماشين گروه مونتاژي ايرانخودرو بود اين گروه هميشه سعي كرده از محروميت مردم ايران از ماشينهاي خارجي بهترين استفاده رو بكنه …توجه كنيد كه صنعتي هم در كار نيست حمايت از صنعت خودرو جمله ايست براي قانع كردن مردم براي پرداخت 80 درصد عوارض براي وارد كردن خودروي خارجي اونم با قيمت دلار حبابي…صنعتي كه در اون 90درصد قطعات از بيرون مياد به چه درد اين مردم مي خوره پرايد رو كه ديديد با نوسانات دلار سر به فلك كشيد….بيچاره مردم…مثل اين هست كه كسي كنارش غذاي خوب باشه وغذاي فاسد…حالا دولت جلوي غذاي سالم رو گرفته تا مردم به زور و از سر مجبوريت غذاي فاسد رو بخورند و با يك تصادف خودروي پرايد تمام زندگي و خانوادش به باد بره اونم به خاطر سوده عده اي معروف به خودروساز….اگه اين وسط نفعي براي دولت نباشه واقعا اين كار رو ميكنه؟

    پاسخ
    1. رضابنده ای
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بسم الله الرحمن الرحیم
      جانا سخن ازدل ریش ما میگوئی

      پاسخ
  6. p...
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    تا زمانيكه از ايران خودرو (گرامي) و سايپا (همراه خانواده) ماشين مي خريم وضع همينه.
    بيخود به فكر معجزه در صنعت خودرو نباشين. يه سال گاري سوار شين ولي از اين دوتا ماشين نخرين.
    خدا رحمت كنه مرحوم گاندي رو.

    پاسخ
  7. ﻋﻠﯽ
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اقایان محترم جان من یه بار دیگه متن اظهارات مسؤلین ایران خودرو رو مطالعه کنین.اقا علت عقب ماندگی ایرانخودرو شایعه سازی افراد نامطلع درمورد صنعت خودرو است.أگه این افراد نبودن الان ایرانخودرو aventador-urus-berlinta f12 تولید میکرد ده همین شایعات باعث شده اون عوضی ها طرح اینارو دزدیدن

    پاسخ
  8. كاظم
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    فيلم تهران1500 روديديد!پيكانش روچطور!شك نكنيد اگراين مسولين به ظاهرخودروساز!سودي دراين كارببينن!به سرعت نوردست بكارشده واين لگنو برمي گردونن

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    کاش میومد میخاصتم برم …………..بازی هه هه هه

    پاسخ
  10. Omid.Oktam
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    “حقیقت این است که صنعت خودرو کشور، بوی‍ژه گروه صنعتی ایران خودرو طی این سال‌ها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونه‌ای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد”

    دمش گرم کلی خندیدم بازم خدا برکت بده به پیکان لاقل با پیکان جاده هامون بوی خون نمیداد

    اصلا من نمیدونم چرا هر چی پیشرفت میکنن آمار تلفات هم میره بالا

    پاسخ
  11. حسین 9974
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    دوستان ایرانخودرو تازمانیکه پیکان تولید میکرد همه راضی بودند از وقتی ارواح خیکش اومد گنده بیاد ورفت سراغ پژوها بقول معروف تر زد… بزارین همون پیکانو تولید کنه حداقلش اینه که کسایی که پیکانو دوست دارند میتونن یه ماشین باکیفیت سوارشن… خدایی پیکان 10سال پیش از ماشینای الان ایرانخودرو سروصداش کمتره . ایمنیشم که ایرانخودرو استاد ایربگه دیگه این ماشین کامله کامله …والا

    پاسخ
  12. فرهاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با عرض سلام و ادب خدمت عزیزان
    در مورد عدم تولید پیکان سواری از سال 84 به بعد از نظر بنده علت این بود که اگر پیکان تولید میشد با قیمت 6.2 میلیون تومن، کمتر کسی حاضر بود 11 – 12 میلیون تومن پول برای پژو 405 یا 15 میلیون برای پژو پارس (به قیمت سال 84) پرداخت کند چون واقعا به اندازه 2 یا 3 برابر پیکان کیفیت و امکانات نداشتند، ولو اینکه در خیلی از موارد از جمله هزینه تعمیرات و نگهداری، مخارج پیکان بسیار کمتر از آنها بود. از طرف دیگر اگر پیکان تولید میشد امکان برای خودرو ساز محترم محیا نبود که قیمت خودروهای دیگر را به میزان دلخواه افزایش دهد چون 100 درصد مردم بجای خرید آنها، پیکان میخریدند و بازار فروش آنها از دست میرفت، لازم به توجیه نیست که به نسبت قیمت فروش، هزینه تمام شده پیکان برای کمپانی بسیار بیشتر از هزینه تمام شده بقیه محصولات بوده، از طرف دیگر امکان مانور روی قیمت آن کمتر بوده چون همه میدانیم که قطعات پیکان تا حدی پیشرفته نبودند که امکان تولید آنها در داخل کشور نباشد.
    بر کسی پوشیده نیست که از لحاظ سطح فناوری در تولید خودرو کشور های آلمان، ژاپن، انگلیس و آمریکا (و جدیدا کره جنوبی) پیشتاز هستند و واقعا ناراحت کننده است که خودروسازان محترم بجای همکاری با کمپانی های مطرحی مثل فولکس واگن آلمان و یا تویوتای ژاپن با خودروسازانی مثل پژو همکاری میکنند که حتی در سطح قاره اروپا هم مشتری چندانی ندارند، چه برسد به بقیه کشور ها …
    هرچند که صراحتا اعتقاد دارم اگر حتی بعضی از زیر مجموعه های درجه دوم یا سوم فولکس واگن (مثل اشکودا) یا یک شرکت نه چندان مطرح آسیایی مثل پروتون در ایران نمایندگی داشته باشند و محصولاتشان را به قیمت روز دنیا و بدون تعرفه گمرک عرضه کنند قطعا خودروساران محترم داخلی در کمتر از یک سال ورشکست خواهند شد.
    به امید روزی که بجای سوار شدن خودروهای از رده خارجی مثل 405 و پراید بتوانیم از خودروهای روز دنیا بهره مند شویم، با تشکر از تمامی عزیزان …

    پاسخ
  13. pony car
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    ایستگاه آخر ماشینهای از رده خارج دنیا =ایران

    پاسخ
  14. پویا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تولید دوباره پیکان میتونه مردم رو از شر پراید خلاص کنه.از طرفی با این قیمت های عجیب و غریب خودرو تو ایران که هر کسی نمیتونه ماشین بخره پیکان میتونه ماشین خیلی از خانواده های کم درآمد باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.