انتشار تصاویری از فیس‌لیفت تندر90 ایران‌خودرو

چند وقتی بود که صحبت‌هایی مبنی عرضهٔ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ رنو تندر90 یا همان ال90 از سوی ایران‌خودرو به گوش می‌رسید. حال به‌تازگی تصاویری از پارکینگ محوطهٔ ایران‌خودرو منتشرشده که در آن تعدادی ال90 فیس‌لیفت شده دیده می‌شوند. خودروهایی که در تصاویر دیده می‌شوند دقیقاً همان فیس‌لیفت سال 2009 هستند که توسط داچیا بر روی لوگان صورت گرفته بود؛ بنابراین این همان فیس‌لیفت داچیا است که قرار است توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه شود.

در این فیس‌لیفت، تغییراتی جزئی در چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره، سپرها و آینه‌های جانبی انجام‌شده که همین تغییرات اندک نسبتاً موجب بروزتر شدن چهرهٔ خودرو شده است. فرم جلوپنجرهٔ ال90 جدید کاملاً مشابه ساندرو بوده و جهت لوکس‌تر نشان دادن خودرو نیز نوارهایی کرومی بالای جلوپنجره و لبهٔ درِ صندوق نصب‌شده‌اند. دو شبرنگ در سپر عقب دیده می‌شود درحالی‌که همچنان شاهد وجود یک پروژکتور عقب و یک چراغ دنده‌عقب در مجموعه چراغ‌های عقب خودرو هستیم.

تغییرات اندکی هم در داخل خودرو ایجادشده و قسمت میانی داشبورد به همراه فرم رو دری‌ها تغییر کرده‌اند. البته داخل خودرو کاملاً مشابه هاچبک ساندرو بوده و دقیقاً از همان طراحی داخلی ساندرو در ال90 فیس‌لیفت هم استفاده‌شده است. بااین‌حال در بخش فنی و تجهیزات تغییراتی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان مشخصات و امکانات قبل هستیم.

Renault-Logan-2009-07

به‌احتمال فراوان نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ال90 از سوی ایران‌خودرو در هر دو نمونهٔ دستی و اتوماتیک عرضه می‌گردد و طبق شنیده‌ها اختلاف قیمت اندکی با نمونه‌های فعلی خواهد داشت؛ بنابراین به دلیل ارتقای ظاهری و داخلی ال90 فیس‌لیفت ایران‌خودرو احتمالاً در فروش برتر از ال90 پارس‌خودرو و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن یعنی پارس تندر عمل خواهد کرد.

مقایسۀ نمای عقبی فیس‌لیفت ال90 سایپا و ایران‌خودرو (داچیا)
مقایسۀ نمای عقبی فیس‌لیفت ال90 سایپا و ایران‌خودرو (داچیا)

این در حالی است که چند سال پیش سایپا (به‌عنوان مالک پارس‌خودرو) نیز اقدام به فیس‌لیفت ال90 کرده و تغییراتی در ظاهر آن ایجاد نمود. در فیس‌لیفت سایپا فقط تغییراتی بیرونی در ال90 شامل تغییر چراغ‌های جلو و عقب، تغییر جلوپنجره و تغییر سپرها انجام‌گرفته بود و در داخل هیچ تغییری ایجاد نشده بود. فیس‌لیفت ال90 سایپا در با لوگوی سایپا رونمایی شد و قرار بود بانام SR90 (مخفف سایپا-رنو) عرضه گردد که البته با مخالفت شدید رنو مواجه شد. همچنین در نمونه‌های تولیدی باکمال تعجب شاهد بودیم که قسمت جلویی خودرو کاملاً مشابه نسخهٔ قبل از فیس‌لیفت است و فقط قسمت عقبی تغییر کرده است! هنوز هم معلوم نیست که چرا تغییرات جلویی ال90 فیس لیف سایپا در نسخه‌های تولیدی اعمال نشد.

حال در حالی به‌زودی شاهد عرضهٔ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ رنو لوگان متعلق به سال 2009 و پس از 7 سال تأخیر به بازار کشور هستیم که نسل دوم آن 4 سال پیش یعنی در سال 2012 از سوی رنو-داچیا معرفی‌شده و حتی هم‌اکنون بانام رنو سیمبل به‌صورت وارداتی توسط نگین‌خودرو در ایران عرضه می‌شود.

Renault-Symbol-2013-02

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

54 دیدگاه

  1. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زمانی که سمند ١۶ تومن بود ال نود ١٣ بود الان سمند ٣٠ تومنه ال نود شده ۴٢ تومن،

    اگر قیمت سمند را واقعی فرض کنیم که نیست أن وقت ال نود باید ٢۴ تومن باشد،

    این فیس لیفت بازی ها هم فقط جهت افزایش قیمته،

    پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    یه L90 خوب بود که به لطف دوستان اونم فاتحه اش خوندنی میشه کم کم،
    آدم تا میخواد به خودش امیدواری بده اوون آرم سایپا رو که میبینه تو جلوپنجره تن و جانش به رعشه میافته،اینقدر اون فیسو لیفت کردن بنده خدا کلا تغییر ماهیت داده، به مولا این فیس لیفت نیست این فیس آفه

    پاسخ
  3. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از اینکه خودروسازهای داخلی با عباراتی مثل طراحی جدید و فیس لیفت باعث خنده ما میشوند ازشون سپاسگزارم.
    همه دور هم خوشیم…

    پاسخ
  4. آراز
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    به جای ال 90 دنا elx جدید بخرید خیلی هم زیبا و جادار است

    پاسخ
  5. معمار نظام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بهتر نیست ما خودمان یک ماشین طراحی کنیم !!! اینقدر عمل زیبایی انجام ندیم !!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.