ایران خودروایستگاه خبرپژو

جزئیاتی از قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو

قرارداد ایران‌خودرو و پژو در حالی هفته گذشته امضا شد که هرچه می‌گذرد، جزئیات جدیدی از متن و حاشیه آن منتشر می‌شود، جزئیاتی که می‌تواند نقاط ضعف و قوت این قرارداد را در بوته نقد بگذارد. ایران‌خودرو و پژو پس از ماه‌ها مذاکره، بالاخره قرارداد خود با یکدیگر را امضا کردند تا پس از سه سال قطع رابطه، شراکتی جدید را از سر بگیرند، شراکتی که با توجه به جزئیات قرارداد مربوطه، نشان از تفاوت رفتار دو طرف در قبال هم دارد. از همین رو در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به جزئیات موردنظر، تا مشخص شود قرارداد جدید تا چه حد می‌تواند برای صنعت و بازار خودرو ایران مفید باشد.

2015 Peugeot 508
سیستم چرخشی در شرکت مشترک
بدون شک یکی از تفاوت‌های اصلی قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو، «جوینت ونچر» بودن آن است؛ به‌نحوی‌که دو طرف قصد دارند شرکتی مشترک را با سهام برابر تأسیس و اجرای مفاد قرارداد را از آنجا مدیریت کنند. به‌عبارت بهتر، در این شرکت قرار است امور مربوط به پیگیری و اجرای مفاد قرارداد منعقدشده، انجام شود، تقریباً چیزی شبیه رنوپارس (شرکت مشترک میان خودروسازان ایرانی و رنوی فرانسه)، منتها متفاوت‌تر. یکی از نکات قابل‌توجه تشکیل این شرکت، چرخشی بودن مدیرعامل و هیئت‌مدیره آن است، چه آنکه هر دو سال یک‌بار، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره تغییر خواهند کرد. بر این اساس، برای دو سال، هیئت‌مدیره در دست فرانسوی‌ها خواهد بود، اما مدیرعامل از ایران انتخاب می‌شود و در دوره دو ساله بعدی، ایرانی‌ها وارد هیئت‌مدیره می‌شوند و مدیرعامل، فرانسوی است. این روند (تغییر چرخشی اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل) در طول اجرای قرارداد ایران‌خودرو و پژو، دنبال خواهد شد. با تشکیل این شرکت و با توجه به اینکه قرارداد از نوع جوینت ونچر است، امکان انتقال فناوری و تکنولوژی پژو به ایران‌خودرو فراهم خواهد آمد.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
عرضه مدل‌های ارتقا یافته پژو
پژو اما در حالی از عرضه سه محصول به نام‌های ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ در ایران خبر داده که برخی معتقدند این خودروها قدیمی بوده و باید مدل‌های جدیدتری در نظر گرفته می‌شد. با این حال، منابع آگاه تأکید می‌کنند که اگرچه این سه خودرو، به لحاظ سال طراحی و ساخت، محصولات جدیدی در سبد تولیدی پژو به‌شمار نمی‌روند، اما قرار نیست مدل‌های قدیمی و چند سال پیش آنها میهمان بازار کشور شوند. به عبارت بهتر، طبق توافق ایران‌خودرو و پژو، مدل‌های به‌روز و ارتقا یافته ۳۰۱ و ۲۰۸ و ۲۰۰۸ روانه بازار خودرو ایران می‌شوند نه آنها که سال‌ها پیش توسط پژو به تولید رسیده‌اند. منابع آگاه همچنین در واکنش به اینکه گفته می‌شود مدل ۳۰۱ مخصوص بازار چین بوده و به درد ایرانی‌ها نمی‌خورد، تأکید می‌کنند که پژو این محصول را برای بازارهای آسیایی و شمال آفریقا طراحی کرده است. به گفته آنها، پژو ۳۰۱ به دلیل قیمت نسبتاً مناسب و طراحی مختص ذائقه آسیایی‌ها و ساکنان شمال آفریقا، موردپسند مشتریان این مناطق (ازجمله ایران) است.

2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
اختیار ۲۰۶ و ۴۰۵ با ایران‌خودرو
اما درحالی‌که گمان می‌رفت پژویی‌ها با حضور دوباره در ایران، به بهبود کیفی مدل‌های ۴۰۵ و ۲۰۶ بپردازند، جزئیات جدید از قرارداد ایران‌خودرو و پژو نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌ای در مورد خودروهای مذکور ندارد. بر این اساس، پژو تمرکز خود را روی تولید محصولات جدید در ایران خواهد گذاشت و اینکه ۲۰۶ و ۴۰۵ بمانند یا بروند، بستگی به میل ایران‌خودرو داشته و این آبی‌های جاده مخصوص هستند که در مورد سرنوشت آنها (۴۰۵ و ۲۰۶) تصمیم خواهند گرفت. ۴۰۵ نزدیک به سه دهه است که در ایران‌خودرو به تولید می‌رسد و پیش‌تر گفته شده تیراژ آن از سال ۹۶ به‌تدریج پایین آمده و این خودرو درنهایت با جاده مخصوص وداع خواهد کرد. در مورد پژو ۲۰۶ اما اوضاع فرق می‌کند، چه آنکه این محصول در مقایسه با ۴۰۵ دیرتر وارد بازار ایران شده و بعید به‌نظر می‌رسد ایران‌خودرو به این زودی‌ها قید آن را بزند. هرچه هست، ظاهراً پژو اختیار ۲۰۶ و ۴۰۵ را به ایران‌خودرویی‌ها داده و با این حساب نباید منتظر اتفاق کیفی و ظاهری خیلی خاصی در این دو خودرو باشیم.

peugeot 206
peugeot 206
ساخت کارخانه جدید فعلاً منتفی است
منابع آگاه اما با اشاره به توافق ایران‌خودرو و پژو برای استفاده از ظرفیت‌های تولیدی این شرکت (ایران‌خودرو)، تأکید می‌کنند که قرار نیست فعلاً کارخانه جدیدی در ایران (برای تولید محصولات پژو) ساخته شود. به گفته آنها، دو طرف توافق کرده‌اند تا فعلاً از ظرفیت خطوط تولید موجود استفاده کرده و بعدها اگر نیازی بود، کارخانه جدیدی احداث شود. بر این اساس، اگر حجم تولید و همچنین صادرات به حدی افزایش بیابد که نیاز به ساخت کارخانه‌ای جدید باشد، این اتفاق در زمان مناسب خود رخ خواهد داد. به‌نظر می‌رسد ایران‌خودرو قصد دارد از ظرفیت سایت‌های شهرستانی خود برای تولید محصولات جدید پژو استفاده کرده و به‌اصطلاح هزینه اجاره این سایت‌ها به پژو را از شرکت فرانسوی دریافت کند.

ikco-industry
لوگوی ایران‌خودرو یا لوگوی پژو؟
اما یکی از مسائل دیگری که ایران‌خودرو و پژو بر سر آن در آینده توافق خواهند کرد، لوگوی خودروهای تولیدی است. پرسشی که هم‌اکنون مطرح می‌شود این است که خودروهای تولیدی پژو در ایران، با لوگوی این شرکت عرضه خواهند شد یا با آرم ایران‌خودرو. آن‌طور که منابع آگاه می‌گویند، این مسئله در آینده و پس از تشکیل شرکت مشترک، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و آن زمان مشخص خواهد شد محصولات موردنظر با چه لوگویی عرضه خواهند شد این در حالی است که ظاهراً ایران‌خودرویی‌ها چندان بدشان نمی‌آید محصولات جدید با لوگوی پژو عرضه شوند؛ زیرا این کار سبب می‌شود خودروهای موردنظر اقبال بیشتری در بازارهای صادراتی داشته باشند.

Peugeot 307
Peugeot 307
منبع: دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    این قرارداد حاصل تهدید پژو برای همکاری است که در صورت عدم همکاری پژو دست ایران خودرو رو در قرارداد 10 سال پیش رو میکند و ایران خودرو با بستن این قرارداد مانع این افشاگری شد.به هر حال 2 کلاهبردار دوباره همدیگر رو پیدا کردند و جالب اینجاست که خودروی 301 باقیمت بالای 50 میلیون و کمترین میزان آپشن خودروی اقتصادی محصوب می شود.جرمی کلارسون پژو رو آشغالترین ماشین ها میشناسه.و در سال 95 مردم همیشه در صحنه با هجوم به نمایندگی ها حماسه ای دیگر می آفرینند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      اینکه ایرانخودرو ***هیچ بحثی نیست ولی اینم در نظر بگیر که پژو تنها شرکتیه که حاضر شده به صورت مشارکتی (شما بخون اجازه کاهش کیفیت و قیمت تمام شده نا مشخص) با ایرانی ها همکاری کنه شرکت های دیگه دنیا اعتبارشون رو اینطوری زیر سوال نمیبرن. جرمی هم تو اون برنامه دیگه زیاده روی میکرد ماشین و برداشته بود میزد به درو دیوار میگفت خوب نیست! البته که با آلمانی ها قابل مقایسه نیست ولی چیزی ازون انگلیسی های مغرور کم نداره صنعت خودرو سازی فرانسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (255 ديدگاه)

        بلا نسبت جمع پدالی ها
        احمق آن است که یک اشتباه رو دو بار تکرار کند و هر بار انتظار نتیجه ای متفاوت داشته باشد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. عباس

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (154 ديدگاه)

        ماشالله مسولین ما اینقد به فکر حقوق مصرف کننده هستن که مگه میذارن شرکت ها دیگه بیان حق ملت رو بخورن،پژو بابا خیلی کارش درسته از اون طرف خودروسازهای ما هم کارشون درست تر از پژوی فرانسه ست!نه برادر اگه اینا کارشون درست بود،تمام برند ها سر دست میشکستن برای تولید توی ایران،از آلمانی ها بگیر تا ژاپنی ها،کجا دنیا این همه منابع زیرزمینی از فولاد،پلیمر،آهن بگیر تا نیروی کار،از همه مهم تر اگه ایران رو پایگاه خودشون توی خاورمیانه بکنن دیگه نگران هیچ مواد اولیه ایی نیستن همش توی کشور ما موجوده،متاسفانه چیزی که موجود نیست انصافه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. YaShar

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      برای توسعه همه جانبه در کشور (نه رشد! : چون واژه رشد برای کشورهای پیشرفته است و توسعه برای کشور های جهان سوم و عقب مانده بکار می رود و در تعریف کشور های عقب مانده هم بقول “Adelman” یک کشور زمانی عقب مانده است که توسعه اقتصادی در آن قابل حصول ولی کامل نشده باشد)سه پیشنیاز اساسی لازم هست:
      اولین پیشنیاز فرآیند توسعه در جامعه وجود خواست توسعه در بین مردم بخصوص در بین رهبران و تصمیم گیران جامعه است.پیش نیاز دوم ، آمادگی جامعه برای پرداخت هزینه های توسعه است. و پیش نیاز سوم تجهیز جامعه برای دستیابی به ابزار توسعه است. باید هر سه پیش نیاز هم زمان با هم باشند . ولی در کشور ما هم همیشه حداقل یک موردش یا بهتر گفته باشم اکثرا هر سه مورد عملی نشده است …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محسن

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دقیقا ، ولی امکان نداره 301 و با قیمت کمتر از 70 میلیون بده بیرون . اینجوری بازار دنا رو خراب میکنه . قشر کم درآمد امکان استفاده از ماشین خوب (حتی همین پژوها ) رو نخواهد داشت و باید دوباره سوار همون پراید و 405 خودش بشه . این قرارداد هیچ تحول مثبتی و به وجود نمیاره.هیییییچ . تو رنج قیمت 70-80 میلیون واسه خودش میتازه ، همیشه در صحنه ها هم صف میکشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرش

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تبریک به کلاه برادران شرکت پژو،محصولاتی که سال آینده در اروپا از رده خارج خواهد کرد را تا بیست سال دیگر در ایران تولید میکند.
    سلامی هم بدیم به پورسانت بگیران ایرانخودرو.
    درودی هم بر هموطنانی که خرید خر را بر خرید از ایرانخودرو ترجیح میدهند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h-paya

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (222 ديدگاه)

      من و خانواده ام همچنان ماشین صفر داخلی نمیخریم…
      در خصوص جمله ای که گفته پژو سرنوشت ٢٠۶ و ۴٠۵ را به طرف ایرانی سپرده است…طرف ایرانی؛لطفا حلال زاده باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. HoSeIn

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی هم شده جزیی از تاریخ ما ایرانیا که مدام باید تکرار بشه بدون اینکه از اون عبرت بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. reza

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (309 ديدگاه)

    خیلی احمقانس…
    نگیم بنز و بی ام وه…اشکودا.ساب.فلکس واگن و این همه خودرو ساز کره ای و ژاپنی هست..دو باره رفتن سراغ همون نامردایی که پشتمونو خالی کردن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نیما

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دوستان بجای صادر کردن حکم اشتباه با تفکر درست پیش برویم .وقتی خودرو سازی های دیگر تمایل به تولید خودرو و قرارداد در ایران را ندارن بنظر شما ایران باید چه کند. بنده موافقم که خود شرکت های خودرو سازی ایران باید از پایه به تولید یک خودروی ایرانی بپردازند .اما توجه داشته باشید که ایا اجازه میدهند خیر .جای افسوس دارد ولی تذکر دادم بعد یک عمر شاگردی ایرانی ها بلخره رسم استادی را یاد گرفتن و توانستن حداقل قراردادی را تنظیم کنند که بتواند ازادی عمل کمپانی پژو را ببندد.متاسفانه یکی از مباحث مد نظر قیمت این خودرو ها میباشد که اگر قیمت این خودرو ها با قیمت خودرو های چینی برابر ویا کمتر باشد حتما این خودرو ها فروش خوبی خواهند داشت.دوستی در مورد جرمی کلارکسون نظر دادندوخواستم بگویم اگر کمپانیهای انگلیسی خیلی در فروش و خدمات موفق بودن کمپانی هایشان توسط کمپانیها ی دیگر خریداری نمیشدن به علت هزینه های مالی.;که الان مالکیت این شرکتها به دست هندی ها ومالزی والمان افتاده است.اما تولید زیاد یک خودرو در زمان زیاد اشتباه و باعث تنفر میشودکه باید کمپانی های ایرانی ان را اصلاح کنند.اما به هیچ عنوان نمیتوان خودروهای پژو را با خودرهای چینی مقایسه کرد .با سپاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      خودرو سازهای دیگه حاضر بودند تو ایران به تولید خودرو بپردازند اما حاضر نبودند با دزدان ایرانخودرو و سایپا همکاری کنند. برای همین با دزدان قدیمی صنعت خودرو قرارداد منعقد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امین

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (134 ديدگاه)

      معلوم نیست شما چرا مدام وقتی صحبت از پژو میشه به خودروهای چینی اشاره می کنی!! البته قبلا هم گفتم که چینی یک خودرو چینی است؛ نه بیشتر و نه کمتر… اما پژو چی؟! آقایان زحمت کشیدند و بعد از سالها توافقی حاصل شد و برجام اجرایی؛ ولی حالا چرا باید پژو با آن بد عهدی های گذشته و کیفیت بد و حیله گری های بسیار دوباره شریک خودرویی ما شود؟ یعنی در کل جهان، خودروسازی بهتر از پژو وجود نداشت؟ قبلا هم گفتم و باز هم می گویم که اگر این سیاست دوباره در ایران اجرا شود باید فاتحه صنعت خودرو کشور را دانست. شما به آزادی عمل پژو اشاره کردید و گفتید که این آزادی از بین رفته است!! کجای این قرار داد ایران تولید کننده اصلی ذکر شده!! ما فقط مونتاژ می کنیم آن هم به مدت 100 سال و بعد جلو و عقب این خودرو ها را تغییر می دهیم و بعد موتور فلان ماشین را روی فلان ماشین سوار می کنیم و می دهیم به مردم. من حتی اگر قیمت پژوهای جدید زیر 40 میلیون تومان هم باشند نمی خرم. پول خودم هست و نمی خواهم در جوب بریزم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (29 ديدگاه)

        جالبه تا قبل از تحریم هیچ یک از دارندگان خودروهای ان زمان گله ای ندارن از کیفیت خودرو .یک سوال. یک نفرغریبه به شما درخواست شراکت میدهد در همان زمان یکی از نزدیکانتان به شما هم درخواست شراکت میدهد شما کدام را انتخاب میکنید؟ پژو ایران را غریبه میداند و امریکاواروپا را خودی .معلوم است که هیچ وقت امریکا واروپا را بخاطر ایران رها نمیکند.پس توجه داشته باشید که ایران به اسم پژو خودروی بی کیفیت تولید کرد .نه پژو.در قبل از تحریمها خیلی از قطعات ریختگی خودروها در ایران تولید می شد پس قطعات موتوری بد نبودن .بلکه قطعات جانبی تعریفی نداشتن.باز هم به شما دوست عزیز می گویم که پژو بد نیست بلکه سیستم خودروسازی ما بد هست .پس درست نظر دهید.خودتان مشاهده کنید که تمام شهروندان می گویند که اگر بهترین خودرو را داشته باشیم باز یک دستگاه پژو 206 هم باید داشته باشیم.نشان دهنده ی خوبی این خودرو است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (134 ديدگاه)

          جالبه!!! یعنی شما دلیل کم بودن کیفیت پژوهای کنونی رو ایرانی ها می دونید؟ باشه… قبول… ولی همون اولم که پژو اومد تو ایران و صنعت خودروسازی ما تحریم نبود و مثل آب خوردن پول زبون رو ریختیم تو جیب پژو؛ خودروهای پژو جانه شما آتش میگرفت؟! دقت بفرمایید که در آن سالها هنوز قطعات پژو در داخل تولید نشده بود. دقت بفرمایید که چه تعدادی از هم وطنان پشت شیشه های پژو آتش گرفته و جانشان را از دست دادند. چه خانواده هایی که بدبخت و البته می شوند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    نیما جان کمپانی های دیگه ای هم فروخته شدن،فروخته شدن دلیل بر بد بودن وعملکرد ناموفق اون کمپانی نیس،پورشه بوگاتی فراری آئودی ساب لامبورگینی اوپل بیوک ولوو پونتیاک کیا سانگ یانگ،بازم بگم؟
    درمورد این موضوع هم باید بگم ای کاش شرکتای دیگه میومدن،مث فولکس و شورلت و هوندا،چون مدل های باکیفیت با قیمت مناسبی دارن برا بازار های درحال توسعه مث اسپارک سیل سونیک گل گریز ‏brv

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      دوست گرامی بنده تمام این نمونه هارا میدانم نیازی نیست بگویید .ایران خودرو اگر بخواهد سیستم یک کمپانی دیگر را در ایران اجرا کند مشکل دارد چون باید کلا زمینه سیستم خود را تغییر دهد که متاسفانه حاضر به دادن هزینه در این خصوص نمیباشد و مجبور به قرار داد بستن با پژو است .بنظر بنده خودروهای پژو (منظور خودروهای اصل وبروز پژو)نه خودروهای سازندگان ایران وشرکتهای دیگر. عالی هستند چون داری طراحی عالی و موتورهای کوچک و توان بالا واز نظر هزینه بهینه..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Ag2000

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان گرامی منم از برند پژو خیلی خوشم نمیاد و ترجیح میدادم تو فرانسوی ها حداقل میرفتن با رنو قرارداد میبستن که هم تکنولوژی بالاتری داره و هم فروشش تو نفاط مختلف جهان بالاتره .
    اما بیایید واقع بین باشیم . کدام یک از این خودروسازهای ژاپنی و آلمانی و یا حتی کره ای ابراز تمایل کردن تا بیان تو ایران کارخونه بزنن و تکنولوژی خودشون رو رفته رفته به ما انتقال بدن.
    بد نیست یکم به کشورمون نگاه واقع بینانه داشته باشیم . ایران به اندازه ی کافی نیروی متخصص و باتجربه نداره . از لحاظ افتصادی هم اوضاع خوبی نداره و امنیت سرمایه گذاری تو این کشور مطابق با آمارهای جهانی بالا نیست. ( حتی بعد از تصویب برجام ) .
    اکثر شرکت ها اعم از خودروسازی و غیره هم که بعد از برجام شروع به هجوم به بازار ایران کردن قرار نیست که علم خودشون رو به ما بدن یا باعث ایجاد شغل بشن بلکه فقط میخوان کالایی رو بفرشن و برن … همین . یعنی اونا بیشتر سود میکنن تا کشور ایران.
    با توجه به این اوضاع به نظر بنده کاملا طبیعیه که خودروسازان ژاپنی و آلمانی سرمایه گذاری سنگینی نکنن رو ایران و تنها برند های درجه دو اروپایی مانند پژو که بازار فروش زیادی ندارن در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته ,بیان تو ایران.
    به جای اینکه به پژو انتقاد کنین هم باید از ویران خودرو انتقاد کرد به خاطر مدل های محدودی که میاره ( واقعا جای 308(بهترین هاچبک پژو) و 508 خالیه ) و سیاست های کثیف ویران خودرو که همیشه از کیفیت میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان)

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خدا رو شکر که ایران ابر قدرتی نیست وگرنه کل اقتصاد دنیا رو با خاک یکسان میکرد با این احصارطلبی های احمقانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فقیر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    دوستان لطفا به راهنمایی مختصر بفرمایین با ٢٠ت چه ماشینی بخرم..بیشتر کم مصرفی و کم استهلاک بودن برام مهمه..و عایا با و اگر صبر کنم قیمت ماشین از این بیشتر افت میکند.سپاس از دوستان گرامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      سلام عزیز فعلا نخر عزیز با ۲۰ ت یا پراید میتونی بخری که ماشین نیست یعنی اگه بگیری کارت با عزراییل ایناست پژو و سمند ۸۸_۸۹ میتونی بگیری که اصلا کم اسطلاک نیستن پس پلتو بزار تو بانک حالشو ببر فعلنم چیزی نخر البته مد نظر داشته باش که میتونی صبر کنی و ساینا لوکس با شیشه بالابر برقی و فرمان با بوق بگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقیر

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (168 ديدگاه)

        ممنون از خوشمزگی و ***

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. خسته شده

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      دوست گرامی شما قید خرید ماشینو بزنی بهره چون قیمتی کم نمیشه با این پول هم ماشین مد نظرتونو نمیتونید بگیرید ماشین مدل پائین میتونید بگیرید ولی دیگه نمیشه گفت کم خرج و کم مصرفه دانیال درست میگه پولتو بذار بانک یا باهاش اگر میتونی کسبی راه بنداز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    حق با دوستان هست، چرا شرکتهای آلمانی و ژاپنی به همین راحتی این کار رو انجام نمیدن، برای اینکه معیارهای خاص خودشون رو دارن و هدف فقط خوردن پول مردم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. moein

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    نه مردم ما معلوم نیس مشکلشون چیه ولی این رو می دونم یه کلاغ چهل کلاغ به همه به ارث رسیده نمی دونم پس کیا بودن که سال 80 وقتی که 206 اومد تو ایران مردم چه سر و دستی براش می شکستن بعضی می گن چرا فلان خودرو ساز نمیاد شراکت که وقتی دوس نداره شراکت کنه چیکار باید کرد مثلا گردن تویوتا رو بزنی عمرا تو ایران به صورت مشترک ماشیت تولید کنه چون اون خاسته هاش براورده نمیشه
    بعضی هم می گن کره بیاد آخه کره چی داره که بخواد انتقال بده خدا شاهده در حدی نیست مثل بنز و تویوتا و نیسان که بتونه تکنولوژی رو برا ایران بیاره
    همین 206 من تا حالا دو تا ازش خریدم یدونه وارداتی سال 80 و یکی هم سال 90 که تمام قطعاتش مال شرکت بوش و زیمیسه به خدا ایراد از طرف ایرانیه شما کدومتون می دونین 206 های تا سال 92 گرم کن صندلی دارن ها سیم پیچ و فیوزم هست فقط باید از طریق ecu فعال شه یا مثلا سیستم کنترول پایداری داره که باید فعال شه
    من ماشین میلیاری ندارم که بهش بنازم یه 206 دارم و یه هرور وصلام این مصالبی هم که برا 206 گفتم خاستم یه مقدار باز تر فکر کنید به خدا پژو بد نیست تو رالی که حرف اول رو می زنه و …
    ایراد از طرف ایرانیه
    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرزاد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    عزیز گرمکن نداره.فقط زحمت کشیدن سوکتشو گذاشتن که باید خودت بخری نصب کن.206 من سوکت سانروف سوکت گرمکن سردکن صندلی سوکت نور باران سوکت esp و سوکت هشدار کمربند داره.تیپ 5 مدل 84 دارم.13 میلیون خریدم تا الان با خرجاش 27 میلیون پام افتاده.پژو هر کاریش کنی خرجش زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اصلا قرارداد خوبی نیست ، به جای اینکه یه ماشین با رنج قیمت 20 تا 30 با کیفیت خوب تولید کنن که حتی قشر کم درآمد هم بتونن استفاده کنن ماشینهایی که قراره تولید بشه هیچکدوم زیر 65 میلیون در نمیاد .
    این یعنی همچنان بازار دست چین خواهد موند و قشر کم درآمد نفعی از این اتفاق نمیبره ، این قیمتها هم اصلا جالب نیست ، 208 هم قیمت MG3 و تو محدوده i20 در میاد ، 301 هم احتمالا به صورت گیربکس manual میاد تا قیمتش کم باشه . بهتر بود حالا که یه قراردادی بسته میشه جوری باشه حتی قشر کم درآمد هم بتونه نفعی ببره و مشین با کیفیت سوار شه اونم پژویی که تو بازار دنیا حرف زیادی واسه گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کامران

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    با اینکه که خودم فقط ماشین آلمانی سوار میشم ، قطعا اطمینان دارم کالای اروپایی با کالایی آسیایی قابل مقایسه (بغیر از ژاپنی ) نیست ، خیلی ساده هست همین پژوی دره پیت تمام محصولاتش از یک کارکتر و زبان طراحی الگو میگیرن ، داخلش مثل پراید های تیونینگ شده نیست که بک گراند کیلومتر قرمز باشه ساعت سبز باشه، شیک و ساده .
    دوستان تنها برند های کم اصطحلاک کره زمین هم تویوتا و هوندا هستند بقیه برنده ها همه اصطحلاک دارن بر اساس تحربه شخصی من بعد از 12 سال رانندگی با اکثر ماشین ها ، کیا و هیوندای : یه ضرب باید پول سوختن چراغ و کلید درو شیشه بدی + صداگیری ، مرسدس و بی ام و هم اصطحلاک جلوبندی ، و سیستم ترمز ، هزینه سرویس های سنگین سرویس ( روغن و لنت ) ، و ترس همیشگی چراغ چک ، ژاپنی هم که رانندگی پیر مردی .
    هیچ چیز کاملی تو این دنیا جود نداره ، بحث سلیقه هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پيام

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من عاشق دنا شدم، سفارشی با موتور 2800 اونم از نوع مالتی شپش.??
    راستی یه موسیقی همیشگی هم تو ماشین براتون پخش میشه که همون صدای موتور هست که میاد تو اتاق نمیزاره راننده تنها بمونه. تست کیپ بودن دررو هوا هم پشت سرگذاشته:
    بدین صورت که یه گربه رو گذاشتن تو ماشین درا رو بستن روز بعد که اومدن دیدن بازهم گربه داخل اتاق یعنی سوراخی نداشته که بتونه ازش درره.
    البته خودم الان یه پارس tu5 دارم که عالیه و سالم و بی نقص. فقط از بغلای داشبورد صدای باد وحشتناکی داخل میاد یه ذره هم دیسکهای عقبش مثه کامیون 18 چرخه. فقط ماشین داخلی بخرید و حمایت کنید از تولید کننده داخل که به خودباوری و خودزنی و خودکشی دست پیدا کنید.
    ما میتونیم دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را دهیم بر باد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. saeid

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    به مدلهای دیگه پژو کاری ندارم ولی در کلاس هاچبک ماشینهای خیلی خوبی میسازه. مثل 205 و همچنین 206 پژو واقعا عالی بود از هر نظر ( مخصوصا طراحی داخل کابینش و امکانات زیادی که میشه رو ماشین نصب کرد).از سال 2001 تا 2003 هم پرفروش ترین خودروی اروپا بود . کاش مدل RC 206 هم وارد میشد که یه موشک خیابانیه .کمتر ماشینی میتونه تو درگهای خیابونی بگیردش.اونم بخاطر موتور شاهکاریه که داره یه موتور 2000 با قدرت 178 اسب که الان موتورهای 2400 که روی اکثر ماشینهای کره ای هست تقریبا همین اندازه قدرت داره. پس پژو هم می تونه ماشینهای عالی بسازه مخصوصا تو کلاس هاچبک.این مدل 208 رو هم اگه با قیمت مناسب بدن، به نظر من ماشین خوبیه جای 206 رو میتونه بگیره و فروش خوبی هم داشته باشه. اگه مدل 308 رو هم بیارن که واقعا عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمود تبریزی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به قول جرمی کلارکسون مدل به مدل پژو انکار از یک کارخونه نیست مدل 504 که خیلی خوب بود عالی 405 طوی اروپا مقابل برند بنز اول شد البته کلاس خودش اما پژو اشغال هم میسازه ماشین هم میسازه همین موتور XU7 که فرانسوی هستش ایران با کوچک کردن رادیاتور و چه بر سرش آورده اند که فوری واشر سر سیلندر میسوزونه البته TU5 دست کم از اون نداره و سوزوندن دستشه اما ایراد اینه که سر سیلندر میخاد 2 بار باز بشه آلومینیوم فرانسه جنسش با ایساکو فرق داره با یک پیچ گوشتی به کهنه این سر سیلندرها ضربه بزنید مال ایران خط میفته مال فرانسه نقطه هم نمیفته کیفیت خودرو را ما در ایران فرغون ارتقا میدهیم شایسته فرغون رنو این را میدانست یک ال 90 آورده سایپا ایران فرغون میزنن فوری هم فروش میره قیمتش هم گرونه چرا چون کنترل کیفیت را دست ایران نداده دست خودشه اما کلاهبردار پژو نرسیده میده دست ایران تا سود ببره تا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. solat

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (143 ديدگاه)

    والا چی بگم . . . وقتی ما خوب سواری میدیم خو چرا سوار نشن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا