ایران خودرو

خودرو ملی دنا

ایران خودرو برای خانواده خودرو ملی خود، عضو تازه ای را معرفی نموده که به نام دنا نامگذاری شده است. این خودرو جدید بر پایه و اساس و پلاتفرم سمند بنا می شود. با این حال قرار است با نصب کلیه تجهیزات ممکن در آن تبدیل به لوکس ترین و گران ترین عضو خانواده سمند درآید.

خودرو ملی دنا

مشخصات اعلامی این خودرو با مشخصات سورن ELX تفاوت چندانی نمی کند. اما تغییرات در نمای ظاهری آن، باعث ایجاد تنوع و هویتی جدید برای آن شده است.  این امر می تواند به بازارهای صادراتی سمند و سورن (که معمولاً تحمل یکنواختی و طراحی تکراری را ندارند) نفس تازه ای ببخشد.

این خودرو با طراحی خشن تر و اسپورت تر نسبت به سورن و با قیمت مشابه آن ، رقیبی برای سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس و سورن خواهد بود. خودرو دنا در سال ۹۱ وارد بازارها خواهد شد و اعلام شده که از نظر ایمنی و زیست محیطی، مطابق آخرین استانداردهای اروپا خواهد بود. تولید این خودرو نیز در سال اول ۳۵ هزار دستگاه و به تدریج تا ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، کمربندهای ایمنی با نیروی پیش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهای ABS خواهد بود. موتورهای آن نیز از خانواده موتور ملی EF7 و در دو نوع عادی و توربو شارژر می باشند.

از نظر امکانات رفاهی نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، سیستم کمک پارک عقب، آیینه های برقی، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو، سیستم ضد سرقت و سایر امکانات (مشابه سورن) می باشد.

طراحی داشبورد و کنسول آن برخلاف انتظار با مدلهای سورن متفاوت است و از هیوندای سوناتا اقتباس گردیده اما ممکن است بعلت هزینه بالای تولید و قالبهای مجزا، نهایتاً داشبورد سورن را روی آن ببینیم. و یا این داشبورد را در نهایت روی مدلهای سورن هم ببینیم. (این داشبورد جدید که بسیار زیبا هم هست، هنوز ساخته نشده است و تنها درعکسها وجود دارد و نمونه های تولیدی با داشبورد سورن به نمایش درآمدند)

قیمت خودرو دنا بین ۱۴ میلیون برای مدل پایه با موتور EF7 بنزینی تا ۲۵ میلیون تومان برای مدل EF7 توربو متغیر خواهد بود.

نکته قابل ذکر در مورد این خودرو، تبلیغات وسیع و جنجال خبری و رسانه ای و اعلام رونمایی یک خودروی کاملاً جدید و ایرانی و پیشرفته از سوی ایران خودرو بوده که حتی مراسمی بزرگ با حضور وزیر صنایع را نیز شامل گشته است. باید پرسید که تغییرات در خودروی سورن و فیس لیفت این خودرو با پلاتفرم دهه ۹۰، اینچنین پرهیاهو گشته است؟ واقعاً سقف انتظاراتمان از خودروسازی کشور با این همه حمایت دولتی و محرومیت مردم از داشتن خودروهای روز و ارزان، چنین پایین آمده که برای هر تغییر جزئی وزیر مملکت را وادار به رونمایی و دست زدن و تحسین های مبالغه آمیز کنیم؟ آیا بهتر نیست ایران خودرو بجای چنین شوهایی از موتورهای قدیمی و پرمصرف سمند و پژو دست بردارد و همین موتور EF7 یادشده را که اکنون تنها در کاتالوگها و تبلیغات دیده می شود، به خط تولید باز گرداند؟ آیا بهتر نبود بجای ساخت مدلهای مشابه ۴۰۵، پارس، سمند، ال ایکس، سورن، سریر و اکنون دنا که همگی بروی پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ بنا شده اند، کلیه هزینه های طراحی و تولید این مدلها را صرف یک پلاتفرم جدیدتر و امروزی می کردند؟ دوستان ایران خودرو ظاهراً فقط به تعویض پالان می اندیشند! خر یادشده (پلاتفرم ۴۰۵) مرگ ندارد. نظر شما چیست؟

مشخصات فنی خودرو دنا
ایمنی
o مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
o مجهز به کیسه های هوای جانبی (برخی از مدل ها)
o مجهز به کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ های مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی درها

رفاهی
o مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (کلیه مدل ها)
o سامانه فرمان برقی (مدل ایی ال ایکس)
o سامانه ورود بدون کلید
o آینه های جانبی برقی
o سامانه کمک پارک عقب
o رادیوپخش CD/MP3 با مانیتور چندرسانه ای (مدل ایی ال ایکس)
o ستون فرمان قابل تنظیم
o کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان (مدل ایی ال ایکس)
o آینه های جانبی برقی (تاشو برقی با گرمکن برای مدل ایی ال ایکس)
o هندزفری بلوتوث
o شیشه های سولار رنگی
o زیرآرنجی جلو و عقب
o قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلی های برقی جلو

عملکردی
o برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس
o قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای
o رینگ اسپورت آلومینیومی

o    سامانه ضد سرقت immobilizer
o    قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو

زیست محیطی
o    مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو۴ قابل ارتقا به یورو۵

مشخصات فنی دنا با موتور EF7
نوع موتور …………………………….. EF7NA
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۱۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (بنزین)
حداکثر قدرت ………………………. ۱۰۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (گاز)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۵۵ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۳۶ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (گاز)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیرو
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

 

مشخصات فنی دنا با موتور توربوشارژ
نوع موتور …………………………….. EF7TC
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۵۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ (گاز / بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۲۱۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ (گاز / بنزین)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS)
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Ferya

    ۱۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    خدا نیامرزه پدر طراح 405 و 206 رو که ما رو به این روز انداخته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید علیرضا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      از ماست که بر ماست…
      اون بیچاره مگه چیکار کرده؟ 405 یکبار هم خودروی سال اروپا شده ولی خب مسئولین کشور ما ان که این بلا رو سرمون آوردن؛ خدا از اونا نگذره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر s

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا مبادا گول ظواهر این دنا رو بخورین و بین بخرینش ها
    اقا این دنا که میگن همون سمند هستش هااا
    به عکسهای مختلفش با دقت نگاه کنید همون سمند که سر و ته ماشین رو عوض کردن (یعنی گلگیر و چراغهای عقب و جلو) باقیش همون سمنده
    یعنی خود سمند رو بخرین بهتر از این دنا هستش که همون سمند با قیمت بالاتر
    من نمیدونم اخه یعنی تو ایران یه طراح خودرو نیست!!
    یا موتور پزو رو پیکان گذاشتن یام برعکس م.ن.ر پیکان رو روی پزو ( اونم تو چند مدل و اسم..) حالا هم نوبت به سمند که سر و تهش رو عوض کنن با قیمت بالا به اسم دنا بدن..
    و یا سر و ته 206 رو عوض کنن با همون موتور 206 به اسم رانا بدن بیرون!!!
    خودرو سازی ایران عجــــــب پیشرفتی داره ه ه ه
    واقعا که

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اقا امیر این چه حرفیه
      این مهندسین و متخصصان ایرانی این قدر جان کندن! رو ماشین کلی زحمت کشیدن بیچاره ها
      گلگیر و چراغ عوض کردن فکر کردین کار ساده ایه مگه؟!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. لیلا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای اینکه ارزونش کنن روز به روز دارن گرونترش میکنن! خدا پدرمادر پژو رو بیامرزه لااقل ازصدقه سر اون یکی دوتاخودروظاهرا ملی دادن بیرون!کلا صنعت خودرو سازی ایران اینقدر یه ماشینو مونتاز میکنه تااخرسر بفرستدش موزه مثل پیکان معروف که ازاجداد بزرگوارمون تا خودمون باهاش کلی خاطره داریم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بدون شک من هم مث سایر مصرف کنندگان داخلی از قیمت کمیت و کیفیت ،خودروی داخلی راضی نیستم! احتمال خرابی درجاده بخاطر پایین بودن کیفیت قطعات، عدم سرویس مناسب در قالب خدمات پس از فروش، عدم پایبندبودن به تعهدات مانند پرداخت خسارت بجهت خواب خودروی معیوب، عدم وجود قطعه جهت ارائه خدمات گارانتی صداهای اضافی در موتور ، صداهای اضافی بدنه ، نفوذ آب در اتاق و نسبتا انحصاری بودن بازار خودرو در کشور و … همه و همه موجب عدم رضایت است اما با وضع اقتصادی کشور برای پیشگیری از هزینه بیشتر برای خرید خودرو آیا چاره ای جز پذیرفتن آپشن های جدید این پلت فرم با افزایش قدرت موتور وجود دارد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. majid

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام و احترام.
    مدیران یا مدیر سایت پدال از شما خواهش میکنم مطالبی بگذارید که ذهنیت مردم نسبت به ماشین های تولیدی سایپا و ایران خودرو شفاف بشود.ضعف این ماشین ها را بیان کنید.
    درضمن چند روزیست قیمت ها بروز نمی شود لطفا رسیدگی کنید.و اگر امکان دارد مطالب سایت را بیشتر کنید.
    و در اخر اگر امکان دارد قیمت ماشین های خارج از ایران را به پول کشور حساب کنید و در سایت بگذارید.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه ماشین رییس ایرانخودرو چیه؟هر چی باشه ماشین ایرانی نیست عمرا اگه آشغالای تولیدیه خودشونو سوار شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      آقایون خودشون و بچه هاشون مازراتی و بنز و این چیزا سوار میشن! این آشغالا واسه ما هست برادر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      پارس در داخل شهر و ویتارا در خارج شهر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. عادل

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مدیر قبلی آقای نجم الدین ویتارا سوار میشدن. و لی مدیر جدید رو نمیدونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ای کاش روزی برسه ما یه ماشین تماما ساخت داخل ببینیم از شاسی گرفته تاموتور و … همش ساخت خودمون باشه و از تقلب بازی دست برداریم موتور اینو رو بدنه اون یکی نزاریم اگه میگیم خودروی ملی واقعا ملی باشه نه 405 بزک کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید علیرضا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      آخه چه انتظاراتی بیخودی دارید، هیچ جای دنیا همچین ماشینی نداره، حتی بنز، حتی بی ام و، حتی جنرال موتورز که غولای خودروسازی جهانن. هر کمپانی خودش فقط یه چیزایی رو تولید می کنه و بقیه مثل شاسی ، جعبه دنده ، فرمون ، صندلی و … از جاهای دیگه میاد. نمونش همین بوگاتی ویرون که با همکاری چند شرکت میسازنش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. آرش ستایش

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خوبه صنعت خودروی ایران به همت برادان فرانسوی وبه ویژه کمپانی پژو صنعت خوردی ایران شکوفا خواهد شد وبازار کشورهای درجازده توسعه نیافته خودرو میفروشد واین باعث درجازدن وعقب ماندن اه کشورهای توسعه نیافته خواهد شد امید روزی که کمپانی کادیلاک ورشکسته شود تا شاید مادر رقابت با کمپانی های خارجی پیروز شویم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش ستایش

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام به دوست داران سایت پدال دباره خودروملی دنا باید بگویم که صنعت خودروسازی مابه همت برادان فرانسوی و به ویژه کمپانی بزرگ پژوبه عرض برسانم که ما داریم بازارهای خودروی کشورهای درجازده ودوراز توسعه یافته را در دست توانمند شرکت ایرن خودرو مشاهد میکنمبه امید روزی که این شرکت بتواند از طرح های شرکت های بزرگ کپی بر داری کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amir

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا این بود اون اهداف بلند بالای پدران ما؟ واسه همین انقلاب کردن؟؟ به خدا پیکان زمان خدابیامرز از این آشغالا بهتره…
    من بدبخت می خواستم یه هیوندای کوپه بخرم وقتی که قیمتش 35 میلیون بود، حالا با این وضع بازار اشکم دراومده… شده 55 میلیون!! برم به کی بگم؟ تو این مملکت اگه چیزی بخوای و پولش رو داشته باشی باید بی معطلی بخری و الا چند برابر میشه!!! باید پس انداز کردن واسه چند سال بعد رو فراموش کنیم چون این جوری باید تا آخر عمر پس انداز کنیم!!!!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مونا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جلوش کپی گراندویتاراس.پشتشم طرح جواده.خر همون خره فقط پالونش عوض شده.با این شرایط 405 به صرفه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آروین

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا واقعا خجالت نمی کشن !!!!!
    جایی که دنا رو رونمایی کردن عکس داخلش که مثل همین عکس بالاست رو زدن به دیوار در حالی که مردم دارن میبینن که اصلا داخلش شبیه عکس نیستتت !!!! آخه تو روز روشنممممم !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. افشین

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خجالت!!!!
    وقیع تر از خودشون خودشونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ایمان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    تا خالا فکر کردین پولی که بابت ای ن اشغالا می دین در کشور دوست و همسایه امارات می شه باهاش نیسان تو یوتا هیوندای و حتی فورد خرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohammad

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان بنده سال 1385 یه پژو 405 جی ال ایکس خریدم 12 میلییون اون موقع بود که از ایران خودرو گرفتم ! ولی الان تو هر سایتی یا اگهی روزنامه نگاه کنید قیمت الان 32 میلییون شده ! یعنی تحریم داره بدجوری بیداد میکنه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سجادقربانی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه خودروملیه تولیدش داخلیه قطعاتش که هم میگین ساخت داخله کشورمون هم که همش منابع صنعتیه پس چرایهوشده ده برابر.چی کم داشتیم که تحریم هاباعث گرون شدنش شده یاشماخودروت ساخت خودتون نیست یااینکه سنگ مفت گنجشک هم مفت بزارشانسمون روامتهان کنیم مدنظرتونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سلما

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چه قیمتایه اخه چرا اینقدر گرون قطعات رو کنار هم بزارید ببینید این قیمت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mhkh

      ۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      پس حقوق کامندا رو از جیب بابای من بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Mostafa

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا طراحی ما رو نگا و طراحی – حالا نمیگم آلمانیها – چینیها رو نگا.

    فرغون با کلاس تر از اینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فرامرز

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی میاد بیرون????????¿@@

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. masoud

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    tarahi dakhelish gashange.albate yekam shabake va cherakhaye jelosho avaz konan behtar mishe

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    سلام خواهشا گول داشبوردشو نخورین ها اینا با فتوشاپ کار میکنن اینطوری میشه عکسهای داشبورد رانا رو نیگاه کنیین بعد برین خود واقعیشو ببینین مثل عکساش نیست که هیچ فقط میگی از مواد کهنه استفاده کردن در ضمن به داشبوردش نیگاه کنین شکل داشبورد سوناتا2012 نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ناصر

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ ایده جدیدی نداره فقط تغییر ظاهری. این یک پیشرفت نیست یک مرحله از سیر طبیعی عمر یک خودرو فیست لیفت کردن یک کار ضروریه تو دنیایه امروزی . تو دنیایی خودرو ما تقریبا هیچ هستیم . اگه آقایون اجازه بدن کمی بازار خودرو رونق بگیره و خودروهای خارجی وارد بشه معلوم میشه که اینا تو این بیست سال فقط طول و عرض کارخونه رو بزرگ کردن.اگه میتونن همه نوع خودرو قابل مقایسه با یه کشور مثل مالزی تولید کنن. یا وانت و آفرودو کروک و … نه اینه پشت پراید و ببرن بگن وانت زدیم.متاسفانه هیچکی دلسوز این مردم نیست . اگه خیلی هنرمندن یه پیست فرمول وان بسازن مثل ترکیه که سالی میلونها دلار ارز هم وارد کشور بشه خودروسازی کشور هم ترغیب بشه به پیشرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mohammad

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    منم دقیقا” همین نظر و دارم این دنا با سمند هیچ فرقی نداره! فقط ظاهرشو عوض کردن یعنی این دنا همون سمنده خودمونه ! کسی گول ظاهر این ماشین رو نخوره ها؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ندید بدید

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تلفظ ر در فرانسه میشود غ ,ایران خودرو میشود ایغان فرغون واقعا بسیار با مسما است.کجای دنیا مردم اینقدر از تولید داخلی دفاع میکنند و هر گاری درست میکنند میخرند و ازش تعریف هم میکنند.در برابر خودروسازان چگونه با مردم برخورد میکنند؟چراغ 206 را عوض میکنند پررو ,پررو اسمش را میگذارن 207 .ما هم گاگولیم اصلا نمیتونیم پی ببریم اندازه های 207 چقدره.با فوتوشاپ داشبورد میذارن روی دنا بعد سورنو دوباره رونمائی میکنن.!بعد از 2 قرن پرایدو بد شکل میکنن اسمشو میذارن تیبا(زیبای ایرانی)اگر هنرمندهای قدیم ایران بفهمند امروز ندیده هاشون به تیبا و ال90 و اس دی میگن زیبا تو قبر استخوناشون میلرزه.!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام

    در ایران طراح خودرو هست! اما سازنده های ما سازنده نیستن! ما حتی می تونیم در حد لامبورگی هم طراحی کنیم اما ساختنش ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. روح اله نوری

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام…..
    موتور دنا که روی خودروی سمند EF7هم هست موتور وحشتناک پرخرجی هستش که بخاطر بد بستن تسمه تایم توسط یکی از تعمیرکاران مجاز ایران خودرو پاره شد و سوپاپ خای ماشینمو کج کرد و یکی از پیستون هه رو سوراخ کرد و من واسه تعمیرش 3000000ملیون توم خرج کردم……..
    اینم خودروی ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. reza

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چین و کره جنوبی بعداز ما وارد صنعت خودرو رفتند اگر رئیس جمهور واردات خودرو را آزاد کند کارگران ومدیران شرکتهای ایرانی باید آبدارچی آن شرکتها شوند در هر حال برای هر مدل سال یک پلت فرم طراحی میکنند ولی ایران کله چراغ جلو عقب راعوض میکند می گوید خودروی ملی صنعت ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ناصر

    ۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    دوستان عزیز شما وقتی خودروی تولید ایرانو با تولیدات کشورهای غربی مقایسه می کنی
    یادت نره که اونا پول طراحی ماشینا شونو با غارت منابع و نفت کشورهای مورد استعمارشون بدست می یارن
    یادتون نره
    به کشور خودمون چقدر ظلم کردن
    چقدر از نفتمونو مفت به یغما بردن
    چه بلایی سر کشورهای اسلامی و ضعیف آوردن
    و
    ………………….
    این طراحی های زیبا نتیجه سالها استعمار و غارت از ماهاست
    بجای تحریم خودروی داخلی باید خودروهای خارجی رو تحریم کنیم
    هرچند بر ضعف مدیریت حاکم بر شر کتهای خودرو سازی واقفم
    اما این راهش نیست
    والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (447 ديدگاه)

      دوست عزیز فرضا دولت های استعمارگر منابع ما را غارت کرده‌اند، آیا شرکت‌های خودروسازی همان دولت‌ها هستند؟ قطعا خیر! خودروسازان خارجی هم یک سری شرکت خصوصی هستند که درآمد و مخارج مشخصی دارند و تقریبا هیچ وابستگی به دولتهایشان ندارند.
      اینکه طرح‌های زیبا برای ماشین‌هایشان دارند که ربطی به استعمار ندارد. نکند ما مثلا در تخت جمشید گنجینه‌ای از طرح‌های ماشین داشتیم که به یغما رفته است؟
      تازه بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به علت فروش نرفتن محصولاتشان و مشکلات مالی از بین رفتند یا ادغام شدند یا به شرکت‌های دیگر فروخته شدند. مانند روور انگلیس یا پونتیاک یا دویسنبرگ و حتی می باخ یا مثلا تشکیل پژو سیتروئن و …
      اینکه خودروسازی ما عقب مانده است تقصیر مسئولان شرکت‌ها است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. سهراب

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    حالا هم که تونستیم یه گام برداریم ببینید مردم چجوری صد ها ساعت تلاش مهندسای ایران خودرو رو مسخره میکنن.بله تا وقتی که ما با این رویکرد ادامه بدیم تا دو هزار سال دیگه هم رشدی در هیچ صنعتی نخواهیم داشت. تا وقتی که مردم اینجوری از محصولات داخلی استقبال کنن همینه.واقعا برای سایت معتبری مثل پدال متاسفم که اینجوری دارن به دومین صنعت مادر کشور لطمه میزنن.آخه مگه طراحیش چه ایرادی داره؟برای خودرویازی که 10 سال هم نیست شروع به طراحی خودرو کرده واقعا پیشرفت بزرگی محسوب میشه.همون جور که گفتم صنایع ما نیازمند حمایت مردمی هستن. من فکر میکنم مردم کشور ها به یک نوع بیماری دچار شدن.ترس از محصول ایرانی!!!انتظار هم دارن مملکتشون تا حالا توسعه یافته شده باشه.من خودم در ایران خودرو کار میکنم در بخش پروژه موتور توربوشارژ. اگه میدیدین که این مهندسا تو این شرکت چقدر تلاش میکنن و زحمت میکشن اصلا این حرفارو نمیزدید . صد ها مانع هست که باید ازش بگذرن .بخدا آسون نیست.تحریم که هیچی!! دخالت دولت در قیمت گذاری هم که هیچی!! آخه شما ببینید ایران خودرو در سال 2011 میلادی میلیون ها تومان ضرر داده. بعد شما ها میاین و میگین که قیمت خودرو باید کمتر بشه؟؟؟ آخه این چه منطقی هست که شما دارین؟ فقط یاد گرفتین از مرسدس و فلان شرکت تعریف کنین. از سایت پدال هم تقاضا دارم که سیاست های خودشو تغییر بده. با تبلیغات منفی اوضاع که درست نمیشه هیچ صنعت خودروسازی ایران نابود هم میشه!!!! شما میتونید به عنوان بازدید کننده از بخش های مختلف ایران خودرو دیدن کنید و ببینید که چجوری دارن تلاش میکنن تا بهترین و با کیفیت ترین محصول رو در اختیار مشتری بذار. البته با وجود این همه مشکل بنظرم منطقی هست که نتونن اونجور که باید و شاید عمل کنن ولی باید منطقی بود و شرایط رو درک کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      والا بزرگترین لطف این شرکتا اینه که درشو ببندن و برن پی کار دیگه ای …یه ملتی رو از نگرانی نجات بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سید علیرضا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      ما مردم فقط حرف میزنیم! آخرشم مجبوریم همین آشغالا رو بخریم! دولت تو قیمت گزاری دخالت میکنه؟ خب صحیح؛ شما کیفیت بالا بدید قیمت 50 میلیون، 60 میلیون. مشتری کم میشه ولی حداقل کیفیت محصولات بالاست. دولت بزرگترین حمایت رو از شماها کرده، دولت بازار رو از آن شما کرده، اونوقت شما چی؟ به مردم خیانت میکنید! واقعا ایران خودرو یا سایپا چقدر آمادگی برای رقابت با خودروساز های خارجی دارن؟ اگه الان واردات آزاد شه، آیا وافعا خودرو ساز های داخلی از پسش بر میان؟ اون 405 ها که آتش گرفتن، چند نفر از مسئولین ایران خودرو معذرت خواهی کردن؟ با اون همه کشته! یا کامیون های هوو؟ ایران خودرو اگه ضرر داده بخاطر سوء مدیریت بوده و اون سایت های تولید که تو کشور های مختلف چند سال پیش زد. الان اونا چی شدن؟ بسته شدن دیگه! چقدر سود دادن؟ هیچی! ضرر؟ نصف هزینه هاش رو ضرر دادن! این تقصیر مردمه؟ مردم حمایت نکردن؟ واقعا مردم هم برای شما مهمن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سهراب

        ۲ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        اگه واردات آزاد بشه با دلار 3000 تومن بازم نمیشهه ماشین خارجی خرید. یه تویوتا کمری آخرین مدل در میاد 30000 تا که با دلار 3000 تومن میشه 90 میلیون. کی پول داره این ماشینارو بخره؟ .واردات آزاد هم بشه همه مجبور هستن از ایران خودرو و سایپا ماشین بخرن. پس زیاد جوش نزن هیچی تغییر نمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. azera

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا 150 اسب بخار با موتور توربو شارژر به این نمیخوره حالا اگه وزنشم متوسط باشه دیگه خیلی خوبه (نسبت) به ماشین های دیگر داخلی که اینطور میگه تجهیزات ایمنی خوبی هم داره.اما در کل حیف که به شرکت هایی مثل bmw و این آشغال های داخلی هر دو میگن -ماشین-.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. کماندار

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    گول اون عکسای طراحی داخلیشم نخورید …اینا عکسه بیاد بیرون میبینید از هر ماشینی یه تیکه توش هست مثلا پنل 206 دستگیره پراید ساعت پژو….
    البته از سر ملت ما هم زیاده …کسایی که همین پراید وانتو با ذوق و شوق وامیسن تو صف و میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا