ایران خودرو

خودرو ملی دنا

ایران خودرو برای خانواده خودرو ملی خود، عضو تازه ای را معرفی نموده که به نام دنا نامگذاری شده است. این خودرو جدید بر پایه و اساس و پلاتفرم سمند بنا می شود. با این حال قرار است با نصب کلیه تجهیزات ممکن در آن تبدیل به لوکس ترین و گران ترین عضو خانواده سمند درآید.

خودرو ملی دنا

مشخصات اعلامی این خودرو با مشخصات سورن ELX تفاوت چندانی نمی کند. اما تغییرات در نمای ظاهری آن، باعث ایجاد تنوع و هویتی جدید برای آن شده است.  این امر می تواند به بازارهای صادراتی سمند و سورن (که معمولاً تحمل یکنواختی و طراحی تکراری را ندارند) نفس تازه ای ببخشد.

این خودرو با طراحی خشن تر و اسپورت تر نسبت به سورن و با قیمت مشابه آن ، رقیبی برای سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس و سورن خواهد بود. خودرو دنا در سال ۹۱ وارد بازارها خواهد شد و اعلام شده که از نظر ایمنی و زیست محیطی، مطابق آخرین استانداردهای اروپا خواهد بود. تولید این خودرو نیز در سال اول ۳۵ هزار دستگاه و به تدریج تا ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، کمربندهای ایمنی با نیروی پیش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهای ABS خواهد بود. موتورهای آن نیز از خانواده موتور ملی EF7 و در دو نوع عادی و توربو شارژر می باشند.

از نظر امکانات رفاهی نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، سیستم کمک پارک عقب، آیینه های برقی، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو، سیستم ضد سرقت و سایر امکانات (مشابه سورن) می باشد.

طراحی داشبورد و کنسول آن برخلاف انتظار با مدلهای سورن متفاوت است و از هیوندای سوناتا اقتباس گردیده اما ممکن است بعلت هزینه بالای تولید و قالبهای مجزا، نهایتاً داشبورد سورن را روی آن ببینیم. و یا این داشبورد را در نهایت روی مدلهای سورن هم ببینیم. (این داشبورد جدید که بسیار زیبا هم هست، هنوز ساخته نشده است و تنها درعکسها وجود دارد و نمونه های تولیدی با داشبورد سورن به نمایش درآمدند)

قیمت خودرو دنا بین ۱۴ میلیون برای مدل پایه با موتور EF7 بنزینی تا ۲۵ میلیون تومان برای مدل EF7 توربو متغیر خواهد بود.

نکته قابل ذکر در مورد این خودرو، تبلیغات وسیع و جنجال خبری و رسانه ای و اعلام رونمایی یک خودروی کاملاً جدید و ایرانی و پیشرفته از سوی ایران خودرو بوده که حتی مراسمی بزرگ با حضور وزیر صنایع را نیز شامل گشته است. باید پرسید که تغییرات در خودروی سورن و فیس لیفت این خودرو با پلاتفرم دهه ۹۰، اینچنین پرهیاهو گشته است؟ واقعاً سقف انتظاراتمان از خودروسازی کشور با این همه حمایت دولتی و محرومیت مردم از داشتن خودروهای روز و ارزان، چنین پایین آمده که برای هر تغییر جزئی وزیر مملکت را وادار به رونمایی و دست زدن و تحسین های مبالغه آمیز کنیم؟ آیا بهتر نیست ایران خودرو بجای چنین شوهایی از موتورهای قدیمی و پرمصرف سمند و پژو دست بردارد و همین موتور EF7 یادشده را که اکنون تنها در کاتالوگها و تبلیغات دیده می شود، به خط تولید باز گرداند؟ آیا بهتر نبود بجای ساخت مدلهای مشابه ۴۰۵، پارس، سمند، ال ایکس، سورن، سریر و اکنون دنا که همگی بروی پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ بنا شده اند، کلیه هزینه های طراحی و تولید این مدلها را صرف یک پلاتفرم جدیدتر و امروزی می کردند؟ دوستان ایران خودرو ظاهراً فقط به تعویض پالان می اندیشند! خر یادشده (پلاتفرم ۴۰۵) مرگ ندارد. نظر شما چیست؟

مشخصات فنی خودرو دنا
ایمنی
o مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
o مجهز به کیسه های هوای جانبی (برخی از مدل ها)
o مجهز به کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ های مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی درها

رفاهی
o مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (کلیه مدل ها)
o سامانه فرمان برقی (مدل ایی ال ایکس)
o سامانه ورود بدون کلید
o آینه های جانبی برقی
o سامانه کمک پارک عقب
o رادیوپخش CD/MP3 با مانیتور چندرسانه ای (مدل ایی ال ایکس)
o ستون فرمان قابل تنظیم
o کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان (مدل ایی ال ایکس)
o آینه های جانبی برقی (تاشو برقی با گرمکن برای مدل ایی ال ایکس)
o هندزفری بلوتوث
o شیشه های سولار رنگی
o زیرآرنجی جلو و عقب
o قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلی های برقی جلو

عملکردی
o برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس
o قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای
o رینگ اسپورت آلومینیومی

o    سامانه ضد سرقت immobilizer
o    قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو

زیست محیطی
o    مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو۴ قابل ارتقا به یورو۵

مشخصات فنی دنا با موتور EF7
نوع موتور …………………………….. EF7NA
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۱۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (بنزین)
حداکثر قدرت ………………………. ۱۰۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (گاز)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۵۵ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۳۶ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (گاز)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیرو
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

 

مشخصات فنی دنا با موتور توربوشارژ
نوع موتور …………………………….. EF7TC
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۵۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ (گاز / بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۲۱۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ (گاز / بنزین)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS)
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳۳ دیدگاه‌ها

  1. daria

    ۲ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام به کلیه سرورانی که مثل بنده درحسرت سوارشدن برماشین داخلی ولی باکیفیت وتکنولوزی وامکانات به روز هستند.
    1- مامصرف کنندگان وظیفه داریم از تولیدکنندگان حمایت کنیم .
    2-مامصرف کنندگان بایدبه فکرمنافع شرکتهای خودروسازباشیم نه منافع خودمان…

    خودروسازان داخلی شماهم دراین فضای مناسب وبستربدون رقیب خوش باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. روزبه

    ۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    داشبورد ان زیاست .قدرت 150 اسب بخارنیز خوب است/حالا قیمت ان در مقایسه با مگان و زانتیا نیز بد نیست. فقط ایران خودرو بهتر است کمی بجنبدوبجای یک طرح در هر ده سال /چند طرح جدیدتر هر ساله ارایه دهد طراحی شاسی بلند و هاچ بک را در نظر بگیرید 

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محسن فارسی

    ۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایران خودرو هم مثل خیلی از شخصیت ها فقط خوب صحنه سازی میکنه
    اگه این 14 میلیون 24 میلیون نشد !!!
    البته اون پلتفرم 405 بنده خدا خر نیست ……
    نداشتن دانش روز
    ادعای مفت و بی خود
    مصرف کننده بی زبون که بازار برا این درست میکنن
    نبود رقیب
    گمرک وحشتناک که با یک تیر چند نشان زدند
    دزدی در کار
    و…..
    اینا همه دست به دست هم داده که IRAN NATIONAL بشه ایران خودرو !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. pishooo

    ۱۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    والا ما ایرانی ها بدبختیم
    کی میتونه حرف بزنه
    اصلا کی به کجا به کدوم رسانه میتونیم بگیم که این ماشینا که تولید میکنین مال 1000 سال پیش
    اونوقت مای بدبخت یه ماشین چینی که واسه خودشون مفت تمووم میشه باید بریم بخریم 20 تا 30 ملیون
    نمونش x33 530 mvm
    اینا بدبختیه
    یا اصلا اون ماشین تازه ی سایپا اوه اوه تیبا
    انقدر زشته و اینقدر ایراد داره تازه 12 میلیون هم پولشه
    من نمیدونم … کیان که پول میدن اونو میخرن دیگه
    حرف نزنیم سنگین تره
    ای کاش موقع طراحی 5 تا طرح میزدن یه نظر سنجی میزاشتن
    میگفتن مردم نظر بدن بگن کدوم خوبه ما تولید کنیم
    اخه یکی نیست بکه سمند و پژو که 100/12تا 15 لیتر بنزین میخواد با این وضع گرونی از کجا باید بیاریم میگن اونوقت چرا هوا الوده میشه
    بابا یه ماشین با این قدرت باید 100/5تا 7 لیتر بسوزونه نه 15 لیتر خداااااااااااااااااااااااا
    به کی بگم درد دلمو اخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرمان

    ۱۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این همه تجهیزات روش بستن خوب ی مدل اتومات میزاشتن چی میشد؟ بیشتر از 20 تومن باشه باید باهاش خدافظی کنن مگه خر کلمونو گاز گرفته؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرهاد

    ۱۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه 14، 15 میلیون باشه بد نیست ، با توجه به بازار خودروی ایران با این همه به انصافی میشه رو خریدش فکر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فواد

    ۱۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بجان خودم سمند إس ای ٩٠ دارم صدی١۴ میسوزونه ۴ ماه اول سر سیلندر٧٠٠هزاری براش عوض کردم این ماهیم گیربکسشو دنده یکش جا نمیرفت برادرخانمم پرایدمدل ١٣١ داره که خداییش صدی ١٣ میسوزونه البته فکر کنم جنس بنزینش چیز خوبی نیست یا توهوم زدم شایدم….خلاصه جوش نزنید راستی کفته قیمت دنااز١۴الی ٢۴ این ١٠میلیون بابته؟ اگه گفتی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان

    ۱۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان
    خواهش می کنم قیمت خودروهای ایرانی را به دلار و در مقایسه با خودروهای خارجی و هم تیپ هم انجام دهید
    آن وقت معلوم می شود که ما کجا و …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ali

    ۱۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (969 ديدگاه)

    لطفا خواهشا یه خورده به فکر کشورتون باشید به جای اینکه پژو رو 15 سال تولید کنید مثل بقیه خودروسازها از الان مدل 91-92 رو بازاریابی کنید
    مگر شکر هیوندا چند ساله اومده ؟ ببینید نصف جهان رو در دست گرته حالا ما زورمون میاد یه سنسور دنده عقب نصب کنیم که همش 50 تومن هم نمیشه که باعث میشه جون یک نفر گاها از دست نره (یه بچه)

    یه خورده به خودمون بیاییم ببینیم چی داره خودروهامون چرا یه پراید اینهمه سال باید تولید بشه صرف اینکه مشتری داره ؟
    آیا تویوتا یا بنز اسمارت اندازه پراید ماشین نداره ؟
    همه شرکت ها ماشین شهری کوچیک دارن ولی با این تفاوت که قیمتشون اندازه پرایده ولی با کلی ایمین و امکانات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامین

    ۲۷ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه ایران خودرو سال به سال سپر جلو عقب سمند عوض میکنه موتور خودروهای دیگه از قبیل 206.. هم میزاره روش بعد میگه رونمای از خودرو جدید با تکنولوزی روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امین

    ۲۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به همه …والله من اصلا از ظاهرش خوشم نیومد بر مبنای سمند ساخته شده یکم هم از جلو شبیه سوزوکی ویتارا هست. قیافه پارس از این خیلی قشنگه…حالا با تجهیزاتش کاری ندارم .اگه هم تجهیزاتش عالی باشه واسه همه مدلاش نیست .واسه هر مدلش یه چیز اضافه میکنه یه چی برمیداره میشه مدل جدید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. SANA

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بابا ایول به اینا… چشم بازار رو درآوردن… وای به حال اروپاییا که اگه این ماشین پاشو به اون قاره بذاره دیگه کی میره بنز و ب ام و یا حتی لامبورگینی میخره؟!!!
    آخه به این جمله دقت کنین:” این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، کمربندهای ایمنی با نیروی پیش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهای ABS خواهد بود. موتورهای آن نیز از خانواده موتور ملی EF7 و در دو نوع عادی و توربو شارژر می باشند.”
    من نمیدونم بیچاره ها چه زحمتی کشیدن واسه این همه امکانات امنیتی رفاهی که روی این ماشین گذاشتن.. صنعت اتومبیل دنیا در حال حاظر به کل امنیت بعد از تصادف رو تامین و تضمین کرده و دارن رو پروژه‌هایی کار میکنن که خود ماشین از تصادف پیشگیری کنه حالا اینا تازه یه ایربگو کردن دو تا و احتمالا هم که ABS تو مواقع خیلی بحرانی فقط کار کنه!!!!
    این ره که اینان میروند به ترکستان که هیچ به جهنم است….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش اگه این قبیل تولیدات رو کسی پول برای خریدنش نده بازم تولید میشه ؟!!
    از ماست که بر ماست .
    من دارم با وام سنگین و قرض گرفتن از دوست و آشنا ماشین خارجی کارکرده می خرم . چون میدونم به اندازه پولی که میدم سواری میگیرم . نه به اندازه اشتهای سیر نشدنی آقایان محترم !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ایول به همگی

    چاره کار نخریدنه
    اینا تعرفه واردات رو میکنن 120% تا ماشینای آشغال خودشونو بفروشن. کاش میشد یه انقلاب نخریدن از این شرکتهای به راه انداخت تا بلکه به خود بیان.

    اینهمه حمایت از ایران خودرو و سایپا میشه آخرش سایپا که آشغال فروشی راه انداخته با اینهمه سایپا ایکس فلان، ایران خودرو هم که گیر داده به tu5 و EF7.

    ما عادت داریم به فیس لیفت. یادتونه وقتی پیکان دهه 60 میلادی در اواخر دهه 80 فیس لیفت شد و پیکان چراغ بنزی اومد؟ و بیش از 15 سال بعدشم بازم ساخته میشد، چه ذوقی برای خریدش داشتن بعضیا؟
    چقدر تو صف میموندن بعضیا؟ چرا؟
    چون مثلا خوب فروش می رفت. چرا چون هنوز توی ایران ماشین وسیله سرمایه ای محسوب میشه

    پس تا وقتی اینطوریه پراید دهه 80 میلادی حالا حالا ها از رده خارج نمیشه. وانت پیکان همچنان توی سایت ایران خودرو میدرخشه و این 405 رو تا دنیا دنیاست فیس لیفت میکنن بنام ماشین جدید میندازن به خلق الله.

    خیلی ها هم هستن که برای خریدش صف میکشن و ایران خودرویی ها با دمشون گرو میشکنن.

    من که نمیخرم و در عین نیاز به ماشین دارم پولام رو جمع می کنم تا ایشالا یه وارداتی خوب کره ای بخرم و اگه نشد توی همین هفته یه ماشین چینی که سگش شرف داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ضمناً اون دوستی که میگه باید حمایت کنیم از شرکت های داخلی موافقم اما بهترین حمایت عدم حمایته

    اگر محصولات رو دستشون بمونه میرن سراغ اینکه چطوری میشه مثلا یه ماشینی مثل سراتو و اون همه زیبایی و آپشن و امکانات با 15700 دلار تولید کرد؟

    فکر می کنی کیا موتورز و هیوندای و تویوتا و شرکتهای اروپایی چجوری شدن اینی که هستن؟

    با سختی، با به چالش کشیده شدن.

    فکر میکنی اگر این تعرفه 120% بشکنه چی میشه؟

    نمیگم 0 بشه ولی اگه کم بشه باعث ایجاد چالش میشه و اونوقت برای بیرون اومن از این وضع فکرای اساسی و خوب میکنن. اما تا وقتی امثال شما به فکر حمایت از این شرکتها هستن و تا یه فیس لیفت (که 2 ساله صحبتش رو میکنن تازه میخاد سال دیگه بیاد تو بازار) میاد و شما براش صف میکشید و به اسم حمایت ده ها هزار تا ازش میخرید همنیه که هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یا صاحب الزمان

    ۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اندکی صبر سحر نزدیک است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی پور

    ۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    این خودروی که تعریف میدین کی وارد بازار می شود ماخودرو بخریم یا دنا می اید به بازار راهنمای کنید
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. میلاد

    ۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ماشین خوشکلیه اگر رانندگیشم مثل قیافش خوب باشه که عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ali

    ۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چون اتاقش مثل سمنده خوشم نمیاد///////

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نويد

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو بحث خودرو تو ایران ظلم مضاعفی به مردم داره میشه آشغال ترین خودرو های دنیا رو با بالاترین قیمت ممکن داریم خریداری و مصرف میکنیم در صورتی که با همین مقدار پول در تمام کشورهای همسایه میتونیم بهترین محصولات روز دنیا رو خریداری کینم من در سفری که به کردستان عراق داشتم این موضوع برام اثبات شد برای مثال کمری 12 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا از ماشینای سنگین نمیگین؟ اونارو هم دستکاری کردن دارن میفروشن…هوو که در چین 15 ملیون..الان دستکاری کردن اسمشم گذاشتن فراز دارن میدن 70 میلون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. dj_behnam

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا برین جمع کنین این ماشینای مزخرفتونو فقط قیافیه ماشینو عوض می کنن بعد میگن یه خودروی ملی تولید کردیم به قیمت زیادی هم به خودمون می فروشن پرایدو هزار مدل کردن سمندو همینطور با همین پول تو کشورای دیگه میشه بهترین ماشینو سوار شد فکرشو بکنید با 20 میلیون تو ایران میشه چی خرید تو کشورهای دیگه چی میشه خریدهیچکدوم از ایمنی خوبی برخوردار نیستند مثلا همون ای بی اس که رو ماشینا جدیدا میزارن همشون آشغالن متاسفم هم برای اونا هم برای خودمون!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اآریا

    ۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان با توجه به سابقه ای که خودم توی ماشین های ایرانی دارم مطمئن ام که ای امکانات برای توربو را یا نخواهند داد یا حداقل قیمت این ماشین بالای 30.000.000تومان باشد برای مدل معمولی هم میشه گفت دارن سمند رو گرونتر قالب میکنن
    ظاهر این ماشین هم مثل مینیاتور وقتی بیاد بیرون مشخص میشه که اصلا هیچ زیبایی وخلاقیتی توش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. erfan

      ۳ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      haimntoreh!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. امید

    ۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که از ظاهرش خوشم اومد امکاناتش هم نسبت به ماشینهای هم قیمتش خودش بد نیست البته اگه قیمتش همونی باشه که گفتن. درنهایت فکر میکنم همیشه بد از بدتر بهتر باشه. ماهم که پول نداریم ماشینهای خارجی تاپ بخریم باید به اینا راضی باشیم. خودکرده را تدبیر نیست…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مازنوش

    ۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر طراحی ایده اله و من رو یاد ریو 2012 میندازه
    ولی قسمت پشت خودرو جای که سپر و چراغ ها به هم متصل میشن یخورده تخمی تخیلی شده !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ناصر

    ۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام لطفا خودتون رو اذیت نکنید به قول قدیمی ها ( لطفا کسی سوء برداشت نکنه ) که میگن <> تا موقعی که ما مجبوریم به ساز ایران خودرو و سایپا برقصیم همین آش و همین کاسه موجود است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. amin

    ۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش واردات خودرو آزاد میشد بعد معلوم میشد اینا ماشینن یا آشغال.آزاد شدن واردات خودرو بزرگترین حمایت از خودروسازی داخلی خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. saman

    ۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپا در زمینه طراحی و تکنولوژی ترکوندن. یه چراغ عوض میکن به اسم مدل جدید غالب میکنن به مردم. ایول به این همه خلاقیت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. dena

    ۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    منو باش خواستم پارسمو بفروشم بیام بوققققققققق بخرم بابا دنا رو میگم تا دیدمشو دربارش خوندم باور کنید آروق زدم
    بی خیال ما همون لگن خودمون رو سوار بشیم خوبه

    من یکی از شهرای مرزی میشینم خواستم برم یه هیوندای سوناتا بخرم که الهی فداش بشم تو عراق البته مدت دار به مدت شش ماه بعد باید تمدیدش کنی
    ولی شانس ما دلار گرون شد رید رو شانسو اعصابو فلان ما

    **برین بخرین دنا رو * رو سر بریزین گلا رو**

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظربنده قیمت بالای 17میلیون واسش زیاده واقعاطبق چه معیاری قیمت گذاری میکنن؟؟ماایرانی ها لگن سواریم اینم یه لگن جدیده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا