ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. رونین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من حواله برج ۵ دارم، هیچ خبری هم نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اولین سری از دی ماه شروع به تحویل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رونین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگه ۳۳ درصد سود بدن ایرادی نداره، دی بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من موافقم ولی این نامرد ها نمیدن
    من 3 سال پیش یه 405 اسم نوشتم بعد انصراف دادم پولم با سود 4 ماه بعد گیرم آمد یه برگ دادن که باید میبردم بانک ملی فکر کنم بیشتر از 100 بار تو این چهار ماه رفتم بانک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    متاسفانه ایران خودرو مشتریان رو فریب میده. در مورد دنا هم سال 93 تحویل تیر و مرداد که اولین سری بود رو دهه فجر تحویل دادن. فکر میکنم این بار هم باید عید منتظر ماشین باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    امروز یکی میگفت خط تولیدش تا دو هفته پیش به صورت تستی روزی یکی دوتا h30 میزده
    از دو هفته پیش شروع کردن روزی 30 دستگاه و دو روزه که این آمار به روزی 70 دستگاه رسیده!!!
    میگفت با برطرف شدن مشکلاتی که داشته آمار تولید هم خوب شده
    میگفت حدود 500 الی 600 دستگاه زدن و تحویل رو هم خیلی زود شروع میکنن…!!!!!!!!!
    والله دیگه موندم هرکی داره یه چیزی میگه…
    ولی خودم دلم روشنه که خیلی زود تحویل میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من امروز با 096440 تماس گرفتم گفتن که سری اول که تحویل میدن همه وارداتی هست و تا آخر شهریور دعوت نامه ها برای تحویل مرداد و شهریور میاد جای شکرش باقیه که توی سری اول هنوز ایرانخودرو خرابکاری نکرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عليرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان الان زنگ زدم 096440 راجع به تحویل ماشین سوال کردم گفتن که مردادی ها رو الان دارن تحویل خودرو میدن و شهریوری ها رو بعد از مردادی ها به همین زودی همین تا چند روز دیگه انشاالله از قیمت تمام شده پرسیدم گفت دقیق نمیتونم بگم ولی بین 43 تا 45 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام
    من امروز رفتم نمایندگی گفت هنوز هیچ خبری نیست و برای کسی دعوتنامه نیامده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرهاد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان درانتظاراچ۳۰ منم ثبت‌نام‌کردم‌‌‌تحویل‌مهریه فامیل نزدیک تو‌ایرانخودرو‌‌دارم‌امروز بهش‌زنگ‌زدم‌گفت‌هنوز‌خبری‌نیست‌‌ا‌خط‌‌منتاژش‌ هنوز‌راه ننداختن‌ به‌این‌زودی منتظرنباش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آقا فرهاد بیخودی جَو نده
      دو هفتس خطش به تولید انبوه رسیده
      هفته جاری هم خط اچ 30 رو دوشیفت کردن
      تقریبا روزی 70 الی 75 دستگاه میزنه
      [هرگونه تبلیغ کانال ها، شبکه ها، ایمیل و شماره تلفن در فضای عمومی سایت ممنوع است]

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. امید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام دوستان
    2 تا نمایندگی برازجان استان بوشهر اچ سی کراس آورده البته روش نوشته فروشی نیست فقط برای بازدید امروز بسته بودن من فردا می رم ازشون سئوال کنم تحویل کی شروع میشه
    در ضمن قیمت خودرو رو زده 33800
    حال فردا صبح می رم سئوال می پرسم خبر میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ادمین عزیز آدرس کانال رو تایید کن بزار همه عضو بشن
    همه یه جا باشیم و با هم در مورد محاسن و معایب خودرو بحث و تبادل نظر کنیم.
    ممنون از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. روزانه دهها کانال در بخش نظرات معرفی می شوند. چون مشخص نیست که کدام کانال با کدام مدیران و با چه مقاصدی تبلیغی یا بازاریابی ایجاد شده اند و همچنین کنترلی روی این کانال ها نداریم و صحت محتوی یا بحث های آنها را نمی توانیم تایید نماییم، از اعلام اسامی این کانالها معذوریم.
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (25 ديدگاه)

        با سپاس فراوان از حسن توجه شما
        ما یه عده از بندگان خدا هستیم که خودرو h30 ایرانخودرو رو ثبت نام کردیم
        بعد از دو ماه از دیرکرد سری اول تحویل که ما هم دستمون به جایی نمیرسه برا خبر دار شدن و…
        میخواهیم همه با هم تو یه گروه جمع باشیم تا از خبرهای جدید و یا نقطه نظرات هم استفاده کنیم.
        نه جزو حزب و قبیله ای هستیم و نه خدایی ناکرده مطالب ضد اخلاقی میخوایم نشون کسی بدیم
        دوست داریم یه عده از افراد که اچ30 ثبت نام کردن با هم در مورد خودرو گفتگو کنیم و لاغیر…
        شما هم محبت کن آدرس کانال و یا شماره بنده رو بزار تو سایت فقط برای رضای خدا و رضایت مخاطبان سایت خوبتون.
        اصلا خودتون هم عضو بشین ببینید نه تبلیغاتی در میونه ونه چیز دیگه ای
        ***
        بازم ممنون از شما…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (25 ديدگاه)

          بازم شمارمو حذف کردی…

          باشه ولی هر کی دوست داشته باشه بیاد تو گروه طرفدارانh30 یه جوری راهش رو پیدا میکنه..
          ولی اینم بگم این کار شما هم قشنگ نبود،اصلا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سردبیر

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (764 ديدگاه)

          حمید جان، مجددا عرض می کنم که روزانه دهها گروه و کانال همین درخواست را دارند. اگر کانال شما را معرفی کنیم، لاجرم باید اجازه معرفی به همه انها را نیز بدهیم. بنابراین برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی یا تبدیل قسمت دیدگاهها به تبلیغ گروه ها و کانالها، هرگونه تبلیغ کانال ها در فضای کامنت ها به صورت کامل ممنوع شده است. از درک والای شما سپاسگذاریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. امید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من امروز رفتم نمایندگی برازجان یه دون سفید آورده بودن برای بازدید از مسئول اونجا سوال کردم گفت مشخص نیست کی تحویل شروع میشه و گفت وقتی هایما رو برای بازدید دادن نمایندگی یه 10 روز بعد شروع به تحویل دادن کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرهاد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام اقا حمید مثل‌اینکه اطلاعات شما‌خیلی درسته پس زحمت بکش بگو کی شروع‌به تحویل‌میکنن ‌‌ درضمن شما هم مثل‌همه‌از کسی شنیدی ولی از قدیم گفتن شنیدن کی بود ماننده‌دیدن امیدوارم نظر شما درست باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمدرضا

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز و سردبیر گرامی.
    منم با ایجاد گروه موافقم ولی خوب چاره ای جز اطاعت امر نیست.
    نمایندگی دروازه تهران ، در اراک هم یه نمونه سفید رنگ آورده که من از نزدیک دیدمش.
    راستشو بخواید اصلا اونی نبود که تو تبلیغات نشون مردم میدادن. حتی ارتفاعش هم بلند که نیست هیچ مثل 206 کوتاست.
    البته از نظر من ماشین زیباییه ولی خدا کنه موتوریش هم خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام به جناب سردبیر عزیز و آقا حمید
    با اجازه سردبیر,, حمید جان یک مکان عمومی معرفی کنید
    ( شماره شو از 118 بکیریم )
    تماس بگیریم و شماره تماس خودمونو بدیم و گروه h30 سوار را تشکیل بدیم تا از شرایط دعوت نامه ها و… اطلاع داشته باشیم
    ممنون. از سردبیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمید

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام بچه ها
    تو سایت دیوار شهر کاشان
    یه نمونه مانیتوراچ30 گذاشتن خیلی باحاله
    حتما یه سر بزنید
    ضرر نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sajad

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جناب سردبیر واقعا از شما بعیده که اطلاعات غلط به مردم بدید !! شما که فرق کراس و کراس اور رو باید بدونید ! الان بیش از 90 درصد ثبت نام کنندگان انتظار شاسی بلند بودن از این ماشین دارند در حالی که اصلا اینطوری نیست و این فقط یه هاچ بک هستش که به خاطر کراس شدن فقط چند تا فلاپ دور بدنه اضافه تر داره و دو اینچ هم رینگش بزرگ تر شده و یکم کمک هاش همین پس اصلا انتظار شاسی بلند نداشته باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اخه چرا تو خدا این چه عادتی است که شما دارین هر ماشینی که ایرانی ها دارن تا وقتی اون دارن بهتر از همه ماشینها است تمام دنیا میگویند ال 90 از نظر زیبایی خیلی بد است من هم ال 90 دارم اونوقت میایند نظر میدن ال 90 از این ماشینی که هنوز نیامده بهتر و خوشکل تر است اخه چی میدن اینقدر جهت گیری بدون کارشناسی وو اخه چرا دروغ میگویی چی بهت میدن دروغ گویی میکنی من امروز توی نمایشگاه مشهد دیدم واقعا متریال جنس عالی بود حتی سوار شدم حقیقت میگم این خودرو واقعا با خودرو های ایران خودرو خیلی متفاوت است من فکر کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عبداله

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام خدمت عزیزان دیروز دو نفر از کارکنان ایران خودرو را دیدم در خصوص خودرو اچ سی کراس ازشون پرسیدم اظهار داشتند صدای موتور زیاده و هنوز فکری برای آن نشده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسن

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام. کانال تلگرام فایده نداره. باید گروه تشکیل بدین تا همه بتونن نظر بدن. توی کانال فقط ادمین پیغام میده . فایده نداره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مجید

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به گزارش کارنت، هاشم یکه زارع، در مصاحبه اختصاصی به روزنامه دنیای خودرو در خصوص تاخیر تحویل دانگ فنگ H30 کراس گفت: فکر می کنم از دو هفته آینده تحویل این خودرو آغاز شود.
    به هر حال یک سری مسائل اتفاق می افتد که ممکن است دست شما نباشد. ضمنا دانگ فنگ H30 کراس جز خودروهای چینی است که در بدو ورودش به بازار بالای ۳۰% داخلی سازی می شود. به هر حال می خواهیم محصولی که به دست مشتری می رسد، محصول کیفی باشد. روی بحث تجاری کردن آن، بحث کنترل کیفی را بسیار سخت گرفته ایم، تاخیر هم به این علت است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. عبداله

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام بنظر بنده ایران خودرو میبایست خودرو اچ سی کراس را از نظر کیفی به بالاترین درجه خود برساند چرا که در حال حاضر خودرو ساندرو استپ وی رقیب جدی برای این خودرو محسوب میشود همه ثبت نام کنندگان منتظر ورود اچ سی کراس به بازار هستند تا آن را ارزیابی کنند بدیهی است در صورت شکست آن تمام نگاهها به سمت ساندرو استپ وی معطوف خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مسعود

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام امروز 95/07/10 من تحویل مرداد بودم برام دعوتنامه اومده الباقی 184568000ریال دیگه باید واریز کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام بهتون تبریک میگم.
      میشه بگید پول واریزیتون چقدر بوده ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. امیر

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بالاخره دعوتنامه اچ 30 تحویل مرداد اومد واسه ما 41500 دراومده تحویل 20 روزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا از اراک

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیزم سلام منم حواله مهر ماه رو دارم اگر کسی اطلاعاتی در مورد تحویل مهر ماه داره درمیون بذاره ممنون میشم چون شنیدم فقط تحویل مرداد ماه و شهریور ماه تاخیر داره ولی مهر ماه و بقیه رو سر موقع تحویل میدن باتشکر از سردبیر عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مجید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به گزارش ایران‌جیب، متقاضیانی که موعد تحویل خودرو آنها مردادماه بوده است عصر امروز دعوتنامه خودروی اچ سی کراس برایشان ارسال شده و قیمت رسمی و مبنای آن در این دعوتنامه 45.300.000 تومان ذکر شده است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. جابر

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    قیمت 43800000 اعلام شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عبداله

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام ضمن تبریک به تمام دوستانی که دعوتنامه خود را دریافت و منتظر تحویل خودرو اچ سی کراس خود میباشند لطف نمایند تمام مزایا و معایب این خودرو را جهت اطلاع سایر عزیزان در کلیه سایتها قراردهند بخصوص موتور TU5 که عنوان شده
    ایران خودرو قصد دارد از نوع ایرانی آن استفاده کند
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ایلیا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام موتور اصلی اچ سی کراس نیسان است که تو روسیه قلب تپنده آن میباشد که خوب هم جواب داده معلوم نیست چرا ایران خودرو موتور به این خوبی را با موتورTU5 ایرانیزه شده میخواد عوض کنه چیزی که به ذهن میاد فقط سود بیشتر برای ایران خودرو است در صورتیکه میتونند با کمی افزایش قیمت همان موتور اصلی نیسان را ارائه دهند که بازده و کیفیت به مراتب بهتری دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا