ایران خودروایستگاه خبر

دنا و سناریویی برای خریداران

درحالی‌که فصل پاییز را پشت سر گذاشته‌ایم، هم چنان اثری از خودروی لوکس ملی نیست! این خودرو که قرار بود اولین سری‌های تولید خود را در ماه مرداد به نمایش بگذارد، به تعداد ۲,۱۰۰ دستگاه تولید شده است، اما موضوع این است که همچنان هم دعوای زرگری ایران‌خودرو و شورای رقابت، ادامه دارد.

رونمایی از دنا
رونمایی از دنا
چهارشنبه ۲ هفتهٔ پیش، شورای رقابت قیمت دنا را ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد کرد، با جواب دهی فوق‌العاده سریع ایران‌خودرویی‌های مواجه شدیم!

عبدالله بابایی می‌گوید: قیمت تمام‌شدهٔ دنا برای ایران‌خودرو، ۴۶ میلیون تومان است که با احتساب ۲ میلیون تومان سود، ما قیمت ۴۸ میلیون تومانی را پیشنهاد کرده‌ایم.

اگر هم قیمت دنا ۴۶ میلیون تومان بشود، در حقیقت، سود کارخانه صفر است. بااین‌وجود، چندی بعد ایران‌خودرو پذیرفت که با همین قیمت ۴۶ میلیون دنا را عرضه نماید.

رونمایی از دنا
رونمایی چندباره از دنا
در سویی دیگر، شورای رقابت که فرمولی برای تعیین قیمت خودروها ابداع کرده، قیمت دنا را بر اساس قیمت سورن EF7 به‌عنوان قیمت پایه و محاسبه هزینه‌های سرمایه‌گذاری و قطعات و امکانات بالاتر این خودرو که شامل ۳۷ آیتم می‌شوند، قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و سرانجام دستورالعمل تعیین نرخ فروش این خودرو را با قیمت حداکثر ۴۲ میلیون تومان ابلاغ کرده است. رئیس این شورا دراین‌باره می‌گوید:

بازنگری در قیمت دنا، به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. ما برای تعین قیمت خودروی دنا، قیمت خودروی سورن را در نظر گرفته‌ایم که با احتساب آپشن های اضافه، قیمت این خودرو ۴۲ میلیون تومان می‌شود. در ضمن ما با احتساب سود کارخانه این قیمت را برآورد کرده‌ایم، وگرنه همین قیمت هم برای این ماشین زیاد است!

اما ایران‌خودرو تهدید کرده که اگر در قیمت خودروی دنا بازنگری نشود، این خودرو را به عراق و سوریه صادر خواهیم کرد، چون در آن جا، سود بیشتری نیز نصیب ما می‌شود!

دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک

دنا چیست؟

دنا یکی از فیس لیفت های سمند محسوب می‌شود. در واقع این خودرو همانند سمند SE، سمند LX، سورن و سورن ELX از پلتفرم، قوای پیشرانه و فنی خودروی قدیمی و از رده خارج پژو ۴۰۵ استفاده می‌کند. درحالی‌که طبق تبلیغات اولیه انتظار استفاده از پیشرانه‌ای پرقدرت و توربو یا سیستم گیربکس خودکار و طراحی داخلی مدرن‌تری از این خودرو می‌رفت، با تعدیل‌های به وجود آمده، سرانجام خودرویی عجیب اما نسبتاً مجهز روانه خط تولید شد و استقبال خوبی هم در پیش‌فروش آن به عمل آمد. با این حال و با وجود تولید تعداد زیادی از این خودرو، خودروساز بهتر دیده تا در یک بازی تکراری، بدون توجه به زیان مصرف‌کننده، برای سود بیشتر، سناریوی خود را عملی سازد.

مشخصات خودروی دنا:

نوع موتور EF7
حجم موتور (cc) ۱۶۴۵
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش الکترونیکی چندنقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۰۳
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر) ۶
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر) ۷.۸۸
طول خودرو (mm) ۴۵۵۸
عرض خودرو (mm) ۱۹۴۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm) ۲۶۷۱
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۲۳۵
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۷۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی‌متر مکعب) ۵۰۰
خط تولید دنا
خط تولید دنا
همین‌طور دنا از امکانات خوبی بهره می‌برد (نسبت به خودروهایی همچون ۴۰۵-پارس-سمند-راناو…) که در زیر آن‌ها را می‌آوریم.

ترمز “ترمز ضد قفل ABS و EBD ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی”
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین
فرمان هیدرولیک
سیستم تهویه تنظیم اتوماتیک, دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل‌های تصویری, دارای سیستم رهیاب, مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تویتر
چراغ‌ها جلو هالوژنی و LED – عقب LED, چراغ مه شکن جلو و عقب, چراغ نقشه‌خوان, چراغ‌خطر سوم
آیینه‌ها “آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد”
شیشه‌ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات در دو نوع تریم تک رنگ (مشکی) و تریم دو رنگ (بژ و مشکی)
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر, هشدار دهنده موانع عقب, سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس), قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع, سیستم قطع سوخت خودکار, سیستم کنترل بخار بنزین
رینگ و لاستیک رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ
صندلی صندلی ۸ حرکته برقی راننده, صندلی ۶ حرکته برقی سرنشین جلو, امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix), دسترسی به صندوق از داخل اتاق, پشت‌سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه, پشت‌سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی
سایر تجهیزات ستون فرمان جمع شونده (تلسکوپی)، چراغ همراهی تا در منزل در محیط تاریک و کم‌نور، بلندگوهای جلو و عقب، نمایشگر دمای محیط، آنتن اکتیو، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، زه‌ها و دستگیره‌های همرنگ، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب، بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، چراغ داخل داشبورد، کامپیوتر سفری
خط تولید دنا
خط تولید دنا
امیدواریم این خودروی ملی، با کیفیتی خوب و قیمتی منصفانه به مشتری تحویل داده شود و حداقل خودرویی داشته باشیم که کمی به آن افتخار کنیم.

در پایان باید افزود که در چند وقت اخیر، چند خودروی دنا در شهر مشاهده می‌شود که پلاک ملی گرفته‌اند و در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند که این خارج از فروش سرتاسری این خودروست و قیمت آن با قیمتی که ایران‌خودرو با آن موافق است، تحویل خریداران شده است.
نویسنده: کسری خیاطیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴۹ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    من این ماشینو دیدم از نزدیک . اما به نظر من قیمت شورای رقابت عادلانه

    است . 46 میلیون پول چی ؟

    فقط پشت سری هاش نسبت به سورن ELX جداشده . داشبوردش . و ….

    من دوست داشتم تعلیق مستقل . گیبرکس بهتر و موتور توربو و …..

    مهمترین تغییراتش باشه که نیست .

    اما من به این مساله ایمان دارم که هر ماشینی حتی زشت ترین خودروی دنیا

    بیاد ایران و زیر دست جوانان با استعداد ما بره زیبا میشه .

    ابتکارها و خلاقیت هایی که برای اسپورت کردن خودرو به خرج میدن .

    در هر حال قیمت 42 میلیونی هم بالاست . داشبورد هم کیفیت بالایی نداره .

    از کسری عزیز هم تشکر میکنم بابت مطلب خوبش . خیلی زحمت کشیدی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود بر میلاد عزیز،استاد بزرگ.
      ایرانخودرو گفته بعد سری پیش فروش شده،وقتی که فروشش بالا میره،دنا با سانروف و موتور توربو و دنده اتوماتیک میاد.
      درضمن این مطلب که پیش مطلب شما هیچه هیچ!
      به هر حال ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. erfan

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    باز دم چین گرم با این قیمت ماشینای بهتری و میده بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    من از سیاست ها و […]ایران خودرو و سایپا بیزارم چون مثل بسیاری از جاهای دیگه مدیریت ناکارامد و بی لیاقتی مدیران باعث به وجود اومدن چنین آشفته بازاری است.و چنین کارخانجات عظیم با این سرمایه و مهمتر این بازار بی رقابت کلان باید شرمسار باشند.باید پاسخگو باشند که بعد این همه سال چه کرده اند؟؟

    از بسیاری اظهار نظرهای خوانندگان هم متاسفم که اوج کج […]و کم دانشی خود را بوق می کنند .کسانی که در ادعا شاغ غول می شکنند و در عمل فرهنگ رانندگی شان تنها مثالی از فرهنگ این روزهایمان است.
    سایت وزین پدال اگر این کامنت بنده را حذف نمی کنی چنین نظراتی پیرامون این مطلب شایسته ی این سایت و پیشینه ی این سرزمین نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. saeid

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این قسمت مطلب خیلی منو گرفت : “”عبدالله بابایی می‌گوید: قیمت تمام‌شدهٔ دنا برای ایران‌خودرو، 46 میلیون تومان است که با احتساب 2 میلیون تومان سود، ما قیمت 48 میلیون تومانی را پیشنهاد کرده‌ایم.””
    توجه کنید فقط 2 میلیون سود.من که باور کردم.چقدر این خودرو سازها قانع و با انصاف هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدMOHAMMAD

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    استفاده از تایرهای 16 و 17 اینچی و رینگهایی با 5 پیچ متعلق به 15 سال پیش اروپا و کشورهای دیگر و اما برای ایران خودرو و سایپا متعلق به 30 سال دیگه چون که خیلی تکنولوژی مهمی است و فقط در دست چند ابر قدرت است برای همین است که ایران خودرو و سایپا به این زودی به آن دست پیدا نخواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ما هم میتونیم تکنولوژی و دانش داشته باشیم اما مدیران ما اگه اجازه بدن دانش حاکم بشه جایگاهشون رو از دست میدن. ضمناْ چرا وقتی جون و پول ملت مهم نیست و اونا هم از سر زور انحصار طلبی ها برای خرید همین فرغون ها صف میکشن مدیرای نالایق ما دست از تنبلی و مفت خوری بکشن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Morteza

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه بابا تعطیلش کنید این کارخونه های آشغالو ماشین چینی دیگه اینقد لاف نداره که وقتی ٢٠۶ فرانسه رو چینی کردن موتور قاطر ملی از چین میاد باز یه لگن دیگه میدن بیرون که چی ؟ آخه این انصافه که ایرانی جون بکنه سودش برسه به چین؟ مسخره بازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جنبش تحریم خودروسازه

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ارزش خوردو نهایتش 10 میلیونه!!! نترید مردم و به فکر اینده خودتون باشید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      خداییش بره سوریه و عراق من راضیم این اشغالو با این قیمت تو ایران نبینم الان بگن 60 میلیون هم ملت غیور و همیشه در صحنه ما همشو میخرن چون میدونن با سیاست های ایرانخودرو تا 5 سال دیگه هم میتونن بالاتر از قیمت کارخونه تو بازار بفروشنش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. hamid reza

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    مگه میشه اینا یه اشغال جدید معرفی کنن و ازش استقبال نشه؟ قبول کنین تقصیر خودمون هم هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بنده خدا

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.سمند بزک کرده انقدر طالب داره؟؟؟با این موتور ضعیف…1700…بنظر من اگه 48تومن داشتم جک j5میخریدم…چون دنا هم دورگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      ولی تا اونجایی که من میدونم موتور ef7یک موتور قوی و عالی است.ولی دنا رو من نمایشاه شیراز دیدم خیلی کوچک است.صندلی های عقبش هم خیلی خیلی کو چیک بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ارمان

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقا شما با انواع خودرو ها نشون دادین که تولید کننده نیستین دست از سر مردم این مملکت بردارین چه خونها که بخاطر شما ریخته شده چه تصادفهایی که بخاطر نقص فنی اتفاق افتاده چه پدرها که مردن چه کودکانی که یتیم شدن از خدا بترسین بزارید برندهای خارجی بیان نمایندگی بیارن شما اگه ادم باشین اون موقع هم میفروشین دیگه هیچ جامعه ای مثل ما ایرانیا نیست به خودمون به گوشتو پوست خودمون خیانت میکنیمو سر راحت به بالش میزاریم اقای ایران خودرو اقای سایپا یه سمند فکستنی بعده 2سال کار کرد ماهی 200.000 تومن خرجشه مثل اینه که تا اخر عمر اقسات پرداخت کنی , این پول ها حرومتون حروم همه کسو کارتون , ببینین با یه کار احمقانه چطوری با جون و پول ملت بازی میکنن […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارشك

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ترجیح میدم ماشین چیزی بخرم تا ماشین ایرانی ! یه بار خریدم حالم بهم خورد ! ماشینی که ٢ بار پمپ هیدرولیک تو یه سال عوض کنه ماشیته ؟ ماشین چیزی سگش میارزه به اینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
    نظرات ارائه شده گویای همه چی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. 4MATIC

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    داش کسری پارس خودرو داره کولیوس وایران خودرو داره کپچر وکلو رو تولید می کنه وفلوعنس ربطی به اینا نداره چون به قول علی کاملا وارداتی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      4 ماتیک عزیز
      پارس خودرو رنو فلوینس هم تولید میکنه.
      برو توسایتش ببین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. امیر

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بده همون سوریه وعراق… یه لگن دیه این حرفارو نداره…..اشغال میزنن میگن ماشین…. اگه بخوایم 46 پول بدیم میریم مزدا منطقه میگیریم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. amir

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ک همون سمنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (612 ديدگاه)

      والا…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ali

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپا برن آفتابه و لگن تولید کنن بهتره و هم بهتر میتونن تو اون زمینه پیشرفت کنن!!
    خداییش این ماشین 15 میلیون بیشتر می ارزه!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به نظر من اگر هم ایران خودرو دنا رو با قیمت 48 میلیون بده خوب مگه مردم […]هستند خوب می روند یه ماشینی مثل jak j5 یاخودرو هایی چینی یا دیگری که با این قیمت مشخصات و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به این دارند رو می خرند.
    من می خواهم بدونم نسبت به سمند lx ef7 که من دارم چه فرقی کرده که قیمتش بشه 48 میلیون موتور و گیربکس که همون هست حالا چون طرح چراغ هاش عوض شده و یه مانیتور گذاشتند روش.
    این دنا رو 3 سال پیش رونمایی کردند هنوز به دست مردم نرسیده.خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohamad

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من یه نظر دارم می گم ایران خودرو رو اسمش بزاریم عراق خودرو بدهیم به اونا ما هم گمرک ماشین ها رو برداریم و حالش رو ببریم. ما که راضی هستیم اگه شما هم راضی هستید بسم الله..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      بالا دستی ها راضی نیستن اقا جون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. 4MATIC

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اقا کسری کی گفته پارس خودرو فلوعنس تولید می کنه لینکشو بذار واقعا ثابت کردی از ماشین چیزی نمی دونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. 4MATIC

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اقا کسری بیا اینم لینکش
    http://www.parskhodro.ir/product
    لطفا دیگه وقتی چیزیو نمی دونی راجبش نظرنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا بذارید با هر قیمتی میخواد بیاد!!!!!
    الان همیند سمند های ای اف سون هاشون رو دستشون مونده مردم دیگه به ای اف سون اعتماد ندارند موندم با چه عقلی این موتور رو روش گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مرتضی

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به مشخصات دنا توجه کنید قدرت 114 اسب بخار حجم موتور حدود 1700cc وزن ماشین بدون سرنشین 1245 حالا اگر پنج سرنشین 60 کیلوگرمی رو اضافه کنید(1245+300=1545) خیلی واضح که این موتور اصلا کشش این همه وزن رو نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      چه حرف بی منطقی دارید میزنید یعنی پژو پارس که ٧۵کیلو از دنا سبک تر است و قدرت موتورش ١٠٠است که حدود ١۴تا از ان کمتر داره و ٨سوپاپ است کم میاره که حالا موتور ef7بخاطر ٧۵کیلو کم بیاره.
      اصلا تندر و ۴٠۵و پارس elx(که توان ١١٠دارد) و امثال ولکس و جک j5کی کم اوردن که حالا این ماشین بخواد کم بیاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. shahram

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یه جوری هم دارن ازش عکس و فیلم میگرن که ادم فکر میکنه فورد موستانگه 2105 هست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. omid

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    چیزی که برای من بعد از خوندن این همه کامنت جالبه اینه که ما مردم انگار تکلیفمون با خودمون مشخص نیست. وقتی محتوای کامنتهارو نگاه میکنی همه انتقاد و بحث دارن درباره یک خودرو و اقدامات ایران خودرو و به طور کلی صنعت خودرو. ولی ثبت شدن این همه کامنت در سایت های مختلف درباره دنا، اخبار مختلفی که از خبرگزاری های مختلف گرفته تا صداوسیما که هرروز چندین بار – اون هم درباره تعیین قیمت یک خودروی داخلی بین این همه اخبار مهمی که وجود داره!- پخش می شد، تولید بیش از دوهزار دستگاه درحالی که هنوز قیمت تعیین نشده و هیچ مشتری ای از نزدیک خودرو رو ندیده و تست نکرده و… همه و همه حکایت از این داره که مردم با دست پس میزنن و با پا پیش میکشن ! واقعا از ماست که بر ماست وگرنه گرفتار چنین وضعیتی نمی شدیم. اگر واقعا این خودرو آشغال بود و ارزش نداشت و برایمان مهم نبود، حتی اینقدر کامنت درباره اش نمی نوشتیم و اینقدر ذهنمان را مشغول نمی کرد که پیگیر اخبارش باشیم چون از همان روز اول رونمایی در سال 89یا90 معلوم بود که این خودرو همان فیس لیفت سمند است با قیمتی به مراتب بیشتر. هیچکس مجبورمان نکرده دنا بخریم. این خود ما هستیم که به خودمان ضربه میزنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. لاکی استریک

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    تمومه اینایی که بد میگن فردا بگن ثبت نام با ۵۰۰ تومن تخفیف میرن ثبت نام میکنن
    خدا ان ملتی را سروری دادکه تقدیرش بدست خود بنوشت به ان ملت یروکاری ندارد که دهقانش برای دیگران کشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمدرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وقتی اقایون فقط به فکر سود چند برابر هستن که کاملا تو این سالها به هش رسیدن خداییش رو هر ماشین حداقل دوبرابر سود دارن.معلومه که دیگه دنبال زیر ساخت یک کار اساسی برای خودرو سازی نمیرن اگه کمی تو این سالها زیر ساخت فراهم میکردند برای طراحی یک موتور واقعا ملی و هزاران زیر ساخت دیگه الان اون موتور مزخرف پژو رو مجبور نبودند استفاده کنند.تا وقتیکه مردم میرن از اینا ماشین میخرن بیست سال دیگه هم همین موتور وهمین بدنه هست با قیمت بالاتر.بخدا قسم ماشین چینی هم که میخرید باز سودش به همینها میرسه ماشین خارجی هم بخریم بخدا قسم بازم سودش از واردات به همینها میرسه باید ملت یه فکر اساسی بکنند.دعوا کردن و مقایسه این ماشینها که همه مثل هممند چه سودی داره هموطنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. _M_

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    چرخاش نسبت ب ابعادش خیلی کوچیک،ماشینو خیلی بد ریخت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. alireza

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با این قیمت لیفان ۶۲۰ و جک خیلی خیلی خیلی ازین بهتر هستن!
    خودشونو مسخره کردن بخدا هرکی بخره روانیه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      مگه این همه ادم که پراید میخرن روانی هستن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هادی

        ۱۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (50 ديدگاه)

        پراید به لحاظ «قیمتی» در ایران رقیب چندانی نداره جز MVM110؛ اما خب ماشین ۴۸ میلیونی چندتا رقیب داره مثل JAC j5 و لیفان ۶۲۰ و …!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. e h

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    زنده باد ایران خودرو. ایول . گل کاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. sdq206

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    EF7 ههه دنا هههه ماشین ههه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا