ایران خودروایستگاه خبر

رونمایی از رانای هیبریدی با نام دونیرو

با حضور رییس جمهوری، از خودروی سبز ایران‌خودرو با عنوان دونیرو به عنوان یکی از طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی، رونمایی شد. دکتر روحانی در پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت از دو دستگاه خودروی برقی-بنزینی رونمایی و در اقدامی نمادین در محوطه ساختمان مرکزی با یکی از این خودروها رانندگی کرد.

رانا دونیرو هیبریدی
رانا دونیرو هیبریدی
پیمان صالحی، رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توضیح این طرح، بیان کرد:

خودروی دونیرو توسط شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و با کارفرمایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید و امروز با حضور رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت رونمایی شد.

خودروی دو نیرو، هیبریدی است و با نیروی برق کار می کند و در صورت شارژ کامل باطری تا مسافت ۸۵ کیلومتر حرکت می کند. همچنین در این خودرو موتور بنزینی طوری طراحی شده است که از این موتور تنها برای شارژ باطری استفاده می شود و برای حرکت خودرو کاربردی ندارد.

رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
صالحی در خصوص اهداف ساخت این خودرو، گفت:

خودروی دو نیرو یک خودروی دوستدار محیط زیست است و برای حفظ محیط زیست کاربرد دارد و باعث کاهش آلایندگی های محیطی نیز می شود.

رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی درباره اعتبار این طرح، بیان کرد: با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۹۰ میلیارد ریال برای این طرح کلان ملی هزینه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولا اون دوستی که گفت چرا رانا رو Hybrid کردین پس بیایم پس بیایم پژو رو Hybrid کنیم نا سلامتی رانا خودرو ملی ها.
    بعدشم مسخره کردین نشستین تو خونه هاتون هی میگید این چه ماشنیه صندوقش جا نداره و عمه منم میتونه … میتونید انجام بدید . این طرح اولیه و پیش نمایشه توقع نداشتید اولین طرح با هوندا و … رقابت کنه خودرو سازی های خارجی هم از تو شکم مادرشون بیرون اومدن که اینجوری نبودن برو لامبورگینی رو نگا قبلا گاری میساخته بنظرم خودرو Hybrid الان از همه چیز برای ما مهم تره با این کار باید مصرف سوخت های فسیلی رو که داریم میبلعیم و ری… تو هوا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen610

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      باسلام برادر من ما هنوز بنزین سالم نمیتونیم تولید کنیم وجان صدها انسان بیگناه گرفتیم!! و..اول باید بتونیم یه لیتر بنزین با اکتان بالا تولید کنیم بعد به فکر خودرو هیبریدی بیفتیم ! داداش من ماباهیونداو…شروع کردیم هنوز نمی تونیم یه موتوراز98 اسپ بخار به 105 اسپ برسونیم !!همون موتورxumمیگم …بعد صحبت از پیشرفت می کنیم ??!کدوم پیشرفت? عوض کردن چراغ وکلاه گذاشتن سر امثال من وتو…عوض کردن سپر ماشین وداد فریاد راه انداختن همین چین دوچرخه ساز ببین چی شده تازه شروع کارشونه ماروهم ببین سایپا چند دهه خودرو ساز عشقش اینه که جای زوتا 300بنویسه اس 300…اونم خودروسازیکه به یک دهه نمیرسه …ما بااین روندفقط سر ملت کلاه میذاریم وبس کاش ماهمین الان میتونستیم گاری لامبورگینی میساختیم شاید سالهای بعد خودروش!!جان من وتو چقد ارزان هست که با این خودروهای دهه80 به پایین فنا بشه ماهم انسانیم وحقوق داریم…اگه قرار بود خودروسازبشیم تو40سال باید شده بودیم !!پول ملت الکی ندیم دست ادمای دلال بی مسئولیت که با جان اونا بازی کنند یا حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. genius

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      آقا مهدی، شما که اینقدر خودت رو مسلط به تاریخ خودروسازی دنیا میدونی دیگه چرا این حرفو می؟برو ببین ژاپن بعد از اون همه فجایع جنگ جهانی دوم که تقریبا میشه گفت هیچ کشوری به خودش ندیده چند سال به کمپانیهاش آوانس داد و بعدش کامل روپای خودشون ولشون کرد و دروازه های واردات رو بازکرد؟!فکر میکنم بیش از 40سال تاتی تاتی کردن برای قدم برداشتن زمان کافی ای باشه!
      ایرانخودرو مال امروز و دیروز نیست که ما به این محصولاتش آفرین و به به بگیم بلکه همسن کمپانی هیونداست و اگه عرضشو داشت حداقل باید نصف اون پیشرفت میکرد نه که تازه سرپیری هوا مونتاژکاری چینیها زده به سرش…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (115 ديدگاه)

        هیوندای، خودروساز شد نه بخاطر مدیرانش بلکه به خاطر فرهنگ عمومی کاریش در تمامم سطوح از مدیر تا کارگران بافرهنگ، زحمت کش و سخت کوش
        ایران خودرو هم زمانی پیشرفت میکنه که مردم ایران دست از من زدن بردارن و یک کم کارکنند و بیشتر از اون تعهد داشته باشن…چند درصد مردم در ایران روی کیفیت محصولی که تولیدمیکنند تعهد دارند که هر روز بهترش کنند؟
        ژاپنیها موظف هستند هر روز یک تغییر کوچیک تو کارشون بدهند که یک خورده فرایند کاریشونو بهبود بده. اما ما چقدر این فرهنگو داریم؟؟؟؟؟
        ما همه دنبال کار نکردن هستیم.. چاپلوسی کردن مدیر از کار کردن شرافتمندانه ارجح تره… بابا والا مدیران ایران خودرو هم از همین مردمند با کلی ادعا…وقتی باهاشون حرف می زنی همه کلی ایده برو بهبود دارند اما دریغ از پیاده سازی درست یک ایده… بدون چشم داشت!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حشمت021

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      همین لامبویی که گفتین با 51 سال سابقه ی خودرو سازی همچین سوپر اسپورتایی میسازه

      اونوقت ما با 48 سال خودروسازی همچین ماشینای داغونی

      ینی تقصیر این 3 سال فاصلس عقب افتادگیمون؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ARASH

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (21 ديدگاه)

        دوست عزیز شما از این که این حرف رو میزنی خجالت نمی کشی؟
        در کشور ایتالیا چند کمپانی معروف و با سابقه هستند ؟ وجود این همه رقابت باعث افزایش کیفیت ساخت شده نه 51 سال قدمت این کمپانی . چرا زمانی که قیمت خودرو های وارداتی پایین تر بود ماشین های ایرانی کیفیت بهتری داشت (حدود سال 87-90) هر چی ایده ساخت خودرو تو ایران بود مال همون سال هاست که الان دنا و رانا هر چند با کیفیت پایین تولید شده اگه دو چیز رو مقایسه می کنید به همه جنبه هاش فکر کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سپهراد

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      والا خودرو ساز های ما هم پس از پنجاه سال چیزی بیشتر از گاری نمیسازند.هیوندا اسمی اصلا ازش بود تا پنجاه سال نه سی سال پیش؟ماشینای چینی چطور؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نامی

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        تا زمانی که صنعت خودرو ایران در دست دولت و انحصاری باشه وضعیت همین خواهد بود. . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. محمدرضا

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا مهدی عزیز
      1-اختراع دوباره چرخ تبریک گفتن نداره هنر نیست
      2-خودروی هیبرید برای رقع مشکل کلان شهرهای ایران مفید نیست
      3-در این خودرو قطعات وارداتی از سوئیس نصب شده مثل یک پروژه دبیرستانی میمونه نه حتی دانشگاهی چون تحقیق و توسعه انجام نشده فقط نصب قطعات
      4- دانشگاهها ،خودرو سازان باید فکر خودروی برقی باشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. ASTON MARTin

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      موندم اون 94 نفر برا چی بت مثبت دادن :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. ASTON MARTin

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      یاد رابرت دنیرو افتادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. مجتبي

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این از همونایی ماشین ٣میلیونی رو ٢٠میلیون میخره *** ?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Behnam

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    میخوام خوشحال باشم ولی وقتی میبینم این طرح که بی شک یکدهم نمونه های خارجی کیفیت وکارایی نداره ( به هزاران دلیل فنی و اساسی) و با حمایت 100% دولت و پول مردم انجام میشه نمیتونم و بیشتر تاسف میخورم چون این طرح صرفا برای گول زدن مردم و سودجویی یه عده ی همیشه در صحنه س . دیگه چیزی نگم بهتره . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    .مثل CNGشده.صندوق عقب مرخص شد!!!!بنزین بزنیم برای شارژ باطری ؟!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen610

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      داداش دمت گرم باکامنتت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      راست میگه دوستمون بنزین بزنیم که باطریش شارژ بشه خیلی مسخره اش لااقل مدل چینیها کپی کنن خو این کاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ashkan

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    هیچی دیگه آتیش سوزی کم بود از فردا برق گرفتگی هم اضافه میشه :)
    از فردا جای کپسول لباس عایق ضد برق میدن
    9 میلیارد؟ خسته نباشی 30 هزار دلار میدادین یه ماشین هیبریدی بازش میکردین کپی میزدین روش دیگه
    احتمالآ قیمتش بالاتر از دناست فکر کنم رو 60 میلیون بچرخوننش (فکرشو بکن اکسنت و النترا و مزدا نهایتآ تو مناطق آزاد 47-60 بعد دنا و رانا تو ایران 42 میلیون ) بله
    بنده خدا خودروسازا خیابونهای تهران داره از حجم ماشین این دو خودرو ساز میترکه بعد اینا همش دارن رو هر خودرو ضرر میکنن رفتن 9 یلیارد دادن واسه این؟ 30 ساله که دارن خودرو میسازن همش دارن ضرر میکنن سالی نزدیک 800 هزار تا خودرو میسازن بعد دارن ضرر میکنن اون وقت جگوار میگه اگه 20 هزار امثال بفروشیم سودمون از پارسال بیشتر میشه
    بله ما هم که بوقیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen610

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      بابا نزنید این حرفارو من از خنده مردم..خیلی وقته نمیومدم پدال ولی با این کامنتا جالب دوباره هر شب میام کلی خندیدم دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hossein

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      30هزار دلار میدادن یه ماشین هیبریدی بازش میکردن کپی میزدن روش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه کاغذه که از روش کپی بزنن؟ برادر من الان حد افل پنجاه ساله مرسدس بنز وارد ایران شده اگه میشد موتورشو کپی بزنی که تا حالا زده بودن. البته ناگفته نمونه یه پهباد افتاد تو ایران در عرض یه سال از روش ساختن ;). الانم احتمالا میخوای بگی چین کپی زد ولی پین فقط ظاهر مشینارو کپی زد موتوراش اکثرا میتسوبیشیو این جو چیزاس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. abolfazl

        ۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (8 ديدگاه)

        عزیز من چیزی در مورد مهندسی معکوس خوندی
        وقتی یه تراش کار سر 4راه موتور پیکان رو تراش میده با تجهیزات ناچیزش با پیستون و قطعات ماشین های دیگه شتاب 0تا98 رو به 8ثانیه میرسونه خداییش باورت میشه اینا میخوان و نمیتونند و اسمشون مهندسه؟؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سال 84 از ایران خودرو سمند گاز سوز خریدم که تابستان 85قرار بود تحویل بدهند که اسفند دادند روی کارت ماشین نوشته بود گاز سوز ولی از کیت گاز خبری نبود گفتند تابستان 86کیت گاز میدهند خلاصه بعد از دوسال با مراجعه به دفاتر ایران خودرو و سازمان حمایت از مصرف کننده ووزارت صنعت من نتونستم کیت گازسوزی که ایران خودرو به من فروخته بود و پولش را گرفته بود بگیرم !!!و هما ن سمند بدون کیت گاز ولی با کارتی که رویش گاز سوز نوشته بود فروختم !!!حال من چطور میتونم به این کارخانه که کم فروشی نه به من که به هزاران نفر دیگر کرده اعتماد کنم؟خودرو هیبریدی پیش کش حق مردم را درست و به موقع بپردازند ،هنر کردند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pooya

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مقصر خدت بودی دوست عزیز
      ایران خودرو ماشین20روز دیر تحویل داد کاری به سرشون آوردم اونجوری که لایقش بودن که ماشین منو سفارشی با حمل سفارشی فرستادن اومد
      باهرکی اونجورکه لایقشه رفتارکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (115 ديدگاه)

      اگه بقیه جاهای دنیا باشه و ریشه یابی کنی میفهمی که توی زنجیره تامین حداقل یک نفر بی تعهد عمل کرده( یعنی اگه یک نفرم کارشو درست انجام نده قاعدتا این نتیجه طبیعی است) اما متاسفانه اگه در ایران بررسی کنی تو این زنجیره احتمالا فقط یکی کارشو درست انجام داده!!! بقیه همه از کارشون دزدیدن نتیجه اینکه دریافت یک کیت گاز سوز 2 سال طول میکشه… احتمالا بعد اون دوسال اصلا اون کیت دیگه بهدرد نمیخوره… ایرانیها در سوزاندن زمان استادن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. پیمان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    لطفا یه اپ برای اندروید بسازید . راحت بشه به سایت شما دسترسی بیدا کرد لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرشاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    حالا کاری نداریم که خودروسازی ما ضعف های غیر قابل انکاری داره ولی دوستانی که هی میگن بازار رو آزاد کنن وتعرفه رو در حد10% بگیرن تا ماشین با کیفیت بیاد این زیر رو بخونن تا متوجه بشن که این رویاپردازی ها عملی هست یا نه؟
    بازار خودروی ایران تقریبا 1 میلیون خودرو در سال نیاز داره و اگر قیمت متوسط خودروهای وارداتی رو بگیریم 15 هزار دلار ینی باید 15 میلیارد دلار برای واردات خودرو بدیم این در صورتیه که بالاترین نهاد ارز آوری ما ینی وزارت نفت از فروش نفت کلا با احتساب نفت 70 دلاری و صادرات 1 میلیون بشکه در روز کلا نزدیک به 25 میلیارد دلار پول درمیاره که البته 37.5% از این پول هم اصلا دست دولت نمیرسه ینی کلا پولی که از نفت دست دولت میرسه میشه یه رقمی نزدیک به 17 میلیارد دلار.
    حالا ما کشوری هستیم که به خاطر کمبود منابع آبی به شدت به واردات غلات از کشورهای دیگه وابسته ایم به نظر شما حالا

    اولویت با واردات سوناتا هست یا واردات گندم،برنج،جو،ذرت و امثال این؟

    اینقدر الکی از پشت مانیتور تز صادر نکین که باید واردات آزاد شود.یه نگاه به اطرافتون بندازین و سطح درآمد کشورتون رو ببینین و بعد نظر بدین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (251 ديدگاه)

      ببین اقا فرشاد کشور ما هم نفت داره هم گاز -پتروشیمی- معادن اهن -مس المینیوم – اورانیوم- طلا -نقره -مالیات…. همه چی داره. درامدش عالیه. توپه توپه….
      فقط یه چی نداریم …..صداقت ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        عزیز من اینا که شما میگین همش خام هستش. و شما با همه اینا روی هم نمیتونی به اندازه فقط یک شرکت آمریکایی مثلا اپل هم درآمد به دست بیاری از طرفی اینایی که شما میگین هیچ کدوم ارز آوری نداره بلکه درآمد ریالی داره و با ریال هم نمیتونی بری خودرو وارد کنی.
        یه عده فکر میکنن ایران چون چهارتا معدن توش هست پس بهشته ولی این همه ی ماجرا نیست.ما نفت داریم در عوض تمام لوله هایی که باید برای صنایع نفت،گاز و پتروشیمی مصرف کنیم رو از ایتالیا وارد میکنیم حالا به نظرت اونقدر پول داریم که بریم همه ی مصرف خودرو رو وارد کنیم؟
        در ضمن ما خاص هستیم ینی اگر پول واردات هم جور شد ممکنه با یه تصمیم سیاسی بعدش قطعات یدکی رو بمون ندن بعد با چند میلیون خودرو که هیچ کدوم قطعات یدکی ندارن میخوای چیکار کنی؟

        بعضی از نظرات آدما تو این سایت نشون میده که طرف تو کل عمرش یه آچار دستش نگرفته و فک میکنه که طراحی یه محصول و از اون سخت تر تولیدش کار ساده ای هست.
        اینقدر هم مارو با چین مقایسه نکنین ما هیچ چیزمون شبیه چین نیست.
        چین نیاز به واردات مواد اولیه نداره،چین از نظر تکنولوژی تحریم نیست و چین نیروی کاری داره که مفت کار میکنن و یک صدم ما ادعا هم ندارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohsen610

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          باسلام اینایی که شما میگین چطور بقیه کشورها ندارن پس?چرا ما بعد اینهمه سال هنوز سرجای اولیم قبل تحریمها چیکار کردیم؟مونتاژ؟اونم به سبک ایرانیش!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حمیدرضا

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (14 ديدگاه)

          دوست عزیز شما همه چیز و با هم قاطی کردی درسته ایران تحریمه و غیره ولی از نظر مواد اولیه هم کمبودی نداره مشکل اصلی تو ایران کمبود منابع و پول نیست مشکل اصلی مدیریت فوق العاده ضعیف و در حد صفر هست که ما رو به این روز انداخته وگرنه کشور هایی هستن که نه نفت دارن نه منابع طبیعی ولی از نظر تکنولوژی و اقتصاد 1000 بار از ما جلو تر هستن، یک شرکت خودرو ساز که نتونه ماشین بسازه دیگه خودرو ساز نیست که شما میگید تولید سخته خوب بله سخته کسی نمیگه آسونه ولی چطور شرکت کیا بعد چند سال هر سال داره خودرو های جدید میده تو بازار ولی سایپا ما هنوز تو مونتاژ پراید مونده. اول از همه باید یاد بگیریم مشکلو الکی نپیچونیم بلکه قبول کنیم تا بتونیم اونو رفع کنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. احسان

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (115 ديدگاه)

          چه عجب ما یه نظر درست دیدیم.
          بابا مردم چین کاری هستند و متعهد و عاشق کشورشون….
          ما منابع کم ندارم اما تا دلتون بخواد هم منابع رو دونسته و یا نا دونسته هدر میدیم…..
          مثلا زدن خودروی هیبریدی خوبه اما مهم تر از اون اقتصاد سنجی اونه.. اگه قرار باشه برای راه رفتن اون یکی باتری سنگین بی قواره بذاریم. باید کلی بنزین بسوزونیم تا ماشینو حرکت بدیم… تازه عمر مفید باتری هم در خودروهای هیبریدی خیلی مهمه…. ایرانیها هر وقت دست از show off بردارن و کار کنن ایران آباد میشه….

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. میثم

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      یعنی نظر از این بی محتوا تر و بی منطق تر نمیشد بدی !!!
      یک جوری حرف میزنه انگار اینجا کنیا یا نیجره !!!
      پسر جان یه استان خوزستان ما میتونه کل کشور از نظر محصولات کشاورزی بی نیاز کنه ! حالا بماند پتانسیل و ظرفیت های استان های دیگه مون…
      هرچی ما میکشیم از بی کفایتی و بی لیاقتی مسءولین و بس !!! مردم تو رنج و بدبختی روز و شب بگذرونن تا یه مشت آقازاده و رانت خوار برن با دلار ارزون ماشینای انچنانی سوار شن؟؟
      ما باید بریم غلات و گندم و ذرت خودمون تولید کنیم چون میتونیم و خودرو وارد کنیم چون نمیتونیم تولید کنیم
      جالب بخدا رو ثروت خوابیدیم ی جوری حرف میزنه انگار اینجا شاخ افریقاس !! و ملت از گشنگی دارن میمیرن !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. amin

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اقا فرشاد اول اینکه دولت اگه ماشین 15000 دلاری وارد کنه و 10% هم بکشه روش با احتساب عوارض و صد کوفت دیگه ای که میگیره کنارش حداقل 2500 دلار سود میکنه رو هر ماشین( این در جواب اون حرفت که گفتی اگه تعرفه 10% باشه و میانگین قیمت هر ماشین 15000) ، دوما دولت غلات رو وارد میکنه با پول نفت مردم و کیفیت داغون و همون رو به عنوان آرد یارانه ای میده به نانوایی و پول یارانه نان هم به حسابت واریز میشه و اینطور میشه هم پول نفت میره ، هم دست دولت رو چیزی نمیگیره ، و هم نان آشغال میاد سر سفرت …. این یعنی ادامه یک سیاست احمقانه که 40 سال داره اتفاق میفته
      شما که نشستی پشت مانیتور الکی تز ندادی به قول خودت یا جز کسایی اون دسته از کسایی هستی تو کار واردات غلات آشغالی به مملکتی ، یا یکی از اون پشت میز نشین هایی هستی که مردم رو احمق فرظ می کنن ، یا تو یه دنیای دیگه ای سیر میکنی که اینطوری فکر میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. تحریم خودروی ایرانی جهاد در راه خداست

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      عجب !آقا فرشاد حالت خوبه انصافا ؟؟؟!یه جوری حرف می زنی انگار دولت میخواد ماشینا رو برای مردم بخره و به مردم هدیه شون بده.خب مردم میخوان از پول خودشون یه ماشین بروز و استانداد بخرن تازه 10درصد هم به ازای ماشین بدن به دولت .حالا مسئله به این سادگی روبا این تحلیل های عجیب و غریب شما داری سرکوب میکنی ؟اصلن این زور نیست که خارجی ها تمام وقت و فکر و هزینشون رو رویه مدل ماشین میذارن و سودش رو یه عده آقازاده نوش جون میکنن خداییش آدم آتیش میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. abolfazl

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      عزیز من بجای نگاه کردن به درامد کشور شما بجای واردات به کیفیت ماشین ها فکر کن وقتی خودمون ماشین ایرانی 60 میلیونی داشته باشیم در حد النترا مگه دیونه ایم بریم 100 تومن بدیم تا خارجیشو بخریم
      النترا 60 بدن نمیگیریم چون خودرو با کیفیت داخلی قطعه هاش راحت تر گیر میاد
      اقا زاده ها که 6میلیارد پول بوگاتی میدن اصلا خارج شدن دلار نیست که ن….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. هیچکس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بجای اینکه برن نیروگاهای فسیلی عوض کنن و کارخانه های پتروشیمی این همه الودگی و… ،ماشینایی که به هیچ دردی نمیخورن با این نیروی برق که تو کشور داریم تولیدو و… بهتره کلا صنعت خودرو سازی تعطیل بشه بره پی کارش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میثم

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    3 میلیون دلار هزینه کردند میخوان محصول طراحی کنند که تجاری هم بشه ؟
    چرخ رو که نباید از اول اختراع کرد.اگه راست میگن برن با کمپانی های مطرح این حوزه مذاکره کنند . سرمایه گذاری مشترک و بعد تولید تجاری .این برنامه ها بیشتر برای نمایش هست . عزم ملی وجود ندارد .دانشمندان واقعی مون پشت در میمونند و بعضی ها هم بودجه کلان میگیرند میزنند به بدن .یه رونمایی و بعد چراغ ها خاموش.زمان دولت قبل هم یک نسخه رونمایی کردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. وحید

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان دقت کنید توی عکس اول از قسمت جلو زیر ماشین نشت روغن یا آب داره
    از همین الان بناشو بر همین چیزا گزاشتن دوباره تا مردمو بیچاره کنند
    ایران خودروی که کاری با tu5فرانسه کرده که نه شتاب داره نه صداش کمه نه راه میره مانند قبل تازه از ده تا 6 تاشون روغن ریزی از در سوپاپ دارن
    واقعا دور از جون […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. صابر

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من اگه اینا لامبورگینیم تولید کنن به قیمت پراید بدن مردم بازم جبران نمیشه برای ما
    تعداد افرادی که تو سوانح رانندگی این دو شرکت کشتن صدام تو جنگ نکشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حامد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    کار خوبیه و یک قدم به جلو محسوب میشه البته برای شرکت هایی که ساختارشون درسته و به قولی الکشون رو آویختن نه برای ایران خودرو که از اساس معیوبه. بیشتر جنبه تبلیغاتی داره تا فناوری. اسمشم باحاله. کاش میزاشتن دنیرو:))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. هیبرید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا فرشاد گل
    مگه ما مدیریت کردیم که کشاورزی به فنا رفت؟
    دریاچه ارومیه رو ما خشک کردیم؟
    وقتی درآمد نفت چندین برابر این بود برادر احمدی نرفت وسط بیابون خونه سازی باش کرد بقیشم داد به بچه ها ماشینهای آنچنانی بگیرن؟
    جمع کن آقا
    اینا همش سو مدیریته
    15 سال قبل من دانشجو بودم داشتن X7 که بعدا سمند شد رو درست می کردن که مثل خر تو گل گیر کردن و ماجرای هیبرید هم همون زمان مطرح بود و داشتن روش کار می کردن
    آخرش که چی؟ مثل شرکت های درست و حسابی برن چندتا مدیر از شرکت های درست بیارن و سیستمشون رو بچینن و بهتر طراحی کنن
    خودروی ملی؟ ترو خدا جک نگو
    تو خیلی از صنایع ایران بودم و دقیقا جاهایی که تلویزیون اومده با افتخار نشون داده که آره ما می توانیم
    برادر من همش بلف و بازیه. البته من در اینکه اینجا کوهی از استعداد داریم شکی ندارم ولی دستمون تا کتف جلوی اجنبی درازه و تازه این وسط یک دلال دولتی و یک دلال غیر دولتی رو هم بزار روش که باعث میشه یه ماشین حداقل 5000 یورو قیمتش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saeed

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یک مسول ژاپنی از مسول ایرانی می پرسه چجوری مردمو می چاپین.
    مسول ایرانی می فرمایند این پروژه رو می بینی.
    مسول ژاپنی می گن کدوم پروژه . من که چیزی نمی بینم.
    مسول ایرانی می فرمایند : قربون دهنت همین تا حالا 50 میلیارد تومن هزینه اش شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ايراني

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    یاد موتور برقی کاوازاکی باغمون افتادم که گازوئیل یا بنزین میریخیم توش و روشنش میکردم تا بهمون برق بده
    یادش بخیر مال خیلی وقت پیشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. just 323

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدا به داد برسه بعد از اون همه دنگ و فنگ های سیستم برقی ماشین حالا خدا به داده هیبریدش برسه،ما الکی فقط داریم گام بر میداریم اما هیچ وقت نخواستیم تکمیلشون کنیم…فک کنم اینم از همون پروژه ها بشه وقتی آقایون تفاوته پلت فرمُ نمیدونن چه انتظاری میشه داشت…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پوریا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بابا خدایی ما ایرانی ها تو هر ضمیمه ایی بخوایم راحت پیشرفت میکنیم . تو خیلی از ضمیمه ها هسته ایی و دفاعی و چیزای دیگه پیشرفت کردیم. حالا چرا توصنعت خودروسازی پیشرفت نمیکنیم! باور کنید ما ایرانیا یا همین شرکتای ایرانی بخوان میتونن ی ماشین در حد فوق العاده تو ی سال بزنن اما نمیخوان. وقتی با این ماشین های آشغال سودشون و میبرن چرا باید هزینه هاشون و بیشتر کنن؟!ما تو انرژی هسته ایی خودکفا شدیم این که یک ماشینه.
    اینا سود و تو این ماشینا دیدن. وقتی پراید کل هزینه ش 7میلیونه دارن تو بازار 23میلیون میفروشن، خب مگه دیوانه هستن ماشین با قیمت 19میلیون بسازند بعد 23میلیون بفروشن. اینا خودشون نمیخوان وگرنه لامبورگینیشم جلو ایرانیا زانو میزنه(خودشون نمیخوان)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. تحریم خودروی ایرانی جهاد در راه خداست

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    حتما شماها یادتون هست که یه زمانی همش این شعار تورسانه ها به گوش مردم می رسید که ما می توانیم ولی حالا برای من آرزوشده که یه بارم که شده بگیم ما نمیتوانیم .آقا باور کنید تمام مشکلات ما از نگفتن همین جمله دو حرفیست .خب نمیونیم دیگه این که عیب نیست واقعن اعترافش انقد سخته ؟در عوض کارو بدیم به کاردون تا جلوی ضرربیشترو بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کورش

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همگی دوستان
    مثل اینکه هیچکس خبر نداره همه چیزوازجمله این گاری های موتور داروداریم پراید با17 مدل به قیمت دلار نرخ ازادمیخریم وایرانخودروسایپا فقط دارن ازسر دلسوزی ورحم ضررمیدن بیچارهها وبعدحقوق به ریال میگیریم بعد میگیم ببین اروپا یا همین ترکیه بی نفت چقدر بنزینش گرونترازماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. hero

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    رابرت دنیرو؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیچوقت یه نفر رو پیدا نمی کنم راضی باشه ولی فروش این کارخونه ها اونقدر زیاده که هیچوقت تعطیل نمی شن ! ما که همه معترضیم . کی میره می خره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسپ

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کافیه توجه کنی که بروبچ متولد دهه 60 که الان درگیر انواع بی کاری و بیگاری و بی پولی اند قصد خرید ماشین دارند… یعنی بیش از ده میلیون متقاضی خودرو ارزان اقتصادی (که تو ایران تو پراید خلاصه شده)… بازم بگم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. علی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داداشا ما هی خودروسازان کشور را با بنز و بی ام و و هیوندا مقایسه میکنیم خوب این کار اشتباه است ما نباید این کار راو انجام بدهیم ما باید با کمپانی های هندی و چینی که قدمت شان حداکثر به 10 سال میرسه که ما از انها هم عقب تر هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مجتبی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هیبرید یا دو نیرو اسمش روش هست این که فقط با موتور الکتریکی کار میکنه پس دو نیرو نیست.موتور بنزینی نقش موتور برق را دارد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محسن

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا اصن بنده کارم کامپیوتر و شبکس فرق موتور ماشینو از جعبه انگور تشخیص نمی دم، ولی می دونم که اون موتور بنزینی که می خواد باطری رو شارژ کنه، توسط از ما بهترونم ساخته بشه باز کلی انرژی رو تلف می کنه تا اینکه خودش مستقیم نیروی محرکه تولید کنه، شده داستان اون چاله های خیابونا، که نتیجش این شد چاله باید کنار بیمارستان کنده بشه که مسدومین زودتر به بیمارستان برسن.
    حالا خدا خدا کنین این حماسه ملی به گوش رابرت دنیرو نرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعید

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام وقتی کیفیت و دقت در مونتاژ قطعات بازرسی دقیق و تکنولوژی در اختیار نداریم چکار میشه انجام داد وقتی ماشین صفر میخری آب باران واردش میشه و با سرعت 90 کیومتر میری داخل کابین صدای سوت میاد وقتی رنگ سپر خودرو صفر بدون دلیل میریزه وقتی ایر بک ماشین به موقع در تصادف طی گزارش پلیس عمل نمیکنه و هزاران مشکل دیگه چه انتظاری میتوان داشت!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام تا اونجایی که من خبر دارم و موثق هم هست ، موتور بنزینی اش موتور ام وی ام 110 و سه سیلندر است که کلی مصرف بنزین داره (برای شارژ باطری ها) در ضمن استاندارد ایمنی باطری های 400 ولت آن هم مشخص نیست از کجا اومده ، یعنی کافی است که یک اتصالی کوچک باعث تاکسی درمی شدن راننده و سرنشینان بشه . اگه راست می گند یک عکس از داخل موتورش بندازند تا بهت بگم ؛ وحشتناکه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. oz

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فرمایشات شما متین…!
    اما باید در نظر داشته باشید که خودرو ساز های ایرانی هم باید طبق جیب مردم خودرو بسازن تا سود دهی داشته باشن
    با وضع تورم و اینجور چیزا اگر اونا خودرو در حد بوگاتی رو با قیمت 70 میلیون بسازن بیشتر از 80 درصد مردم ما قادر به خرید نیستند…
    خب مجبور میشن آپشن ها و حذف کنن تا به قیمت دلخواه مردم برسه که نمیرسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. آرش

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خب این به خودی خود بد نیست که این شرکت دنبال کار جدید راه افتاده اما چند نکته:
    1- مردم ایران بخاطر عملکرد غیرقابل این شرکت، اعتمادشون رو از دست دادند. ماشینهای بی کیفیت با قیمتهای بالا … هنوز خاطره آتش گرفتن خودروهای صفر از خاطره ها نرفته! فقط خودروهای داخلی هستند که وقتی می خریش باید یک سلامی هم به تعمیرگاهها بکنی … این خیلی بده که خودروی صفر گارانتی دار راهی تعمیرگاه بشه و تازه ایرادات برخی از اینها قابل رفع هم نباشه …. مثالها زیادند و از حوصله بحث خارج. در یک کلام، اعتمادی به این شرکتها نیست کما اینکه مدیران این شرکتها، از خودروهای خودشون استفاده نمی کنند!
    2- پروژه خودروهای دونیرویی، هنوز در هیچ جای دنیا، جا نیوفتاده! در کشور ما یک عده برای منافع شخصی یا گروهی اقدام به راه اندازی یک موجی می کنند و بعد با موج سواری به اهدافشون می رسن! ابتدا بیان شد سوخت پاک هوای پاک و بعد بحث دوگانه سوز شدن خودروها وسط آمد و ملت ما LPG‌ رو دیدن. هنوز این پروژه جا نیوفتاده بود که به بهانه نبودن سوختش اون همه هزینه کنار گذاشته شد و سوژه جدید CNG‌ اومد وسط! دوباره کلی هزینه شد و الان شاهد شعاد خودروی هیبریدی هستیم.
    جالب اینجاست که سوخت اکثر خودروهای جهان حتی در کشورهای پیشرفته، کماکان بنزینه. هیچ جا شما اکثر ماشینهاشو نه گازسوز می بینی و نه هیبریدی ولی ما اینجا در ایران، که متاسفانه کشور ثروتمندی هم نیستیم (با توجه به قدرت خرید مردم) چپ و راست طرحهای جدیدی وسط میاریم …. (فقط کشور برزیله که از سوخت الکل برای خودروهاش استفاده می کنه که البته هزینه اون هم از بین رفتن جنگلهای آمازونه)
    حالا باز از این موج هیبریدی چه کسانی سود می برند خدا می دونه …. اما بنده هیچ دلیل خاصی نمی بینم که آینده این موج، متفاوت با موج گازسوز شدن خودروها باشه مخصوصا که هنوز هم فوق العاده گرونه و هم نیازمند جهش در فن آوری باتری هست. نگاههایی به پیلهای سوختی دوخته شده ولی هنوز تا بهره وری قابل قبول راه نامشخصی باقی مونده. عده ای تلاش کردن با استفاده از انرژی ترمز به شارژ باتریها کمک کنن و …. خلاصه این معما هنوز بصورت کامل حل نشده.
    3- اگر ما به دنبال حل معضل آلودگی هوا هستیم، گشتن جواب فقط در یک راه حل،‌ آدرس دهی اشتباهی هست. هستند کشورهای موفق در زمینه مهار آلودگی هوا که هیچ کدومشون هم اتومبیل غالب، نه گازسوزه نه هیبریدی و نه برقی. اونها ترکیبی از مدیرت تقاضای ترافیک و ارتقای فن آوری خودروها رو بکار گرفتن. حمل و نقل عمومی انبوه، در دسترس و ارزان دیگه توجیهی برای استفاده از خودروی شخصی باقی نمی گذاره. در کلانشهرهای ما، حمل و نقل عمومی در ساعات اوج در حال انفجاره …
    ضمنا منظورم از ارتقای فن آوری، روی آوردن به گزینه های عجیب غریب گازسوز یا هیبریدی نبود. فراموش نکنیم اگر بنزین بسوزه، طبعا دود و گازهای سمی حاصل می شه. واحد پردازش الکترونیک با کمک انژکتورها مقدار دقیق سوخت رو مشخص می کنه تا همه سوخت بطور کامل بسوزه. سوختن کامل بنزین به معنای غیرسمی بودن گازهای خروجی نیست. به معنای آلودگی کمتر گازهای خروجیه. اون چیزی که باعث می شه سموم از گازهای خروجی زدوده بشن و خودرو تبدیل به خودروی پاک بشه، کاتالیزور انتهای اگزوزه که متاسفانه در کشور ما مورد توجه قرار نمی گیره. این کاتالیست ها اگر بنزین استانداری مصرف بشن در کیلومتراژ خاصی باید عوض بشن. حالا ما که بنزین با کیفیت هم نداریم …
    این خودروی هیبریدی هم، اگر کاتالیست نداشته باشه، یا کاتالیستش در موعد مقرر تعویض نشه، یقیینا خودروی دوست دار محیط زیست نخواهد بود.
    فقط به دلیل پیچیده تر شدن خودرو، تعمیراتش سخت تر خواهد شد!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد رضا معتمدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دلشون خوشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مجتبي

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین برقی خندم میگیره بخدا یکی بگه شما اول ماشین سالم بدید بیرون بعد به فکر برقی بیوفتید ماشین از کارخونه خراب میاد بیرون این چطور استانداردی هست که میزنه تایید شد من که از سال ٩٠هنوز ماشین صفر نخریدمو نمیخرم داداشم یه پارس برداشت سال ٩٣ماشین. از کارخونه چرخ طرف راننده جلو کج بود کسی زیر بار نرفت تا یه شیش ماهی گذشت شروع به لاستیک سایی کرد تا کلا زیر بندی با دیسک خلاصه همچی تعویض شد تا درست شد خلاصه خواستم بگم اینا همشون کلا گذارن سگ چینی شرف داره به تولید داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا