ایران خودروایستگاه خبر

رانای هیبریدی به خیابان ها می آید

بعد از طرح‌های تحقیقاتی نظیر سمند میکروهیبرید، اکنون نوبت رانا رسیده تا پروژه هیبریدی را در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو و با حمایت معاونت فن آوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش، پیش ببرد.

رانا پلاگین هایبرید
رانا پلاگین هایبرید
رانای هیبریدی قرار است از فن آوری پلاگین هایبرید بهره ببرد که شامل باتری‌های قابل شارژ با برق و ایستگاههای شارژ و همچنین موتور بنزینی می‌باشد. هنوز معلوم نیست که از چه موتور و باتری‌هایی در این خودرو استفاده خواهد شد و فعلاً طرح تنها به صورت برنامه اجرایی می‌باشد که از تابستان سال آینده کلید خواهد خورد. ورود چنین خودروهایی به سبد تولیدات شرکت‌های داخلی با توجه به تکنولوژی ساخت، هزینه بالا، قیمت پایین سوخت در کشور و دید گاه‌های حاکم بر مجموعه مدیریتی سازندگان داخلی خودرو، فعلاً دور از انتظار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    برن گمشن بابا…هنوز یه ماشین بنزینی معمولی نتونستن خودشون تولید کنن… هیبریدی…؟؟!! تو همینا موندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حتی با فتوشاپ هم نمیشه این لگن هارو هیبریدی فرض کرد محمد جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (70 ديدگاه)

        والا…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یاسر

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      واقعا. البته سنگ بزرگ علامت نزدنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mohammad tsr

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خخخخخ
    جک باحالی بود!
    اول برین به ماشین که از ته خودتون طراحی کردینو بسازین
    بعد یه متوری که همه چیزش رو خودتون درست کرده باشین
    اون موقع یه فکری واس هیبریدی میکنیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. suv

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    جوک خنده داری بود !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    نفس عمل واقعا زیبا و قابل حمایته و موجب پیشرفت صنعت خودرو می شه ولی به نظر من هم بهتر هست این بودجه رو صرف تولید خودرو صد در صد ملی ای کنن که بتونه حداقل لبخند رضایت رو در مشتریان زنده کنه و بهتر از خودرو های چینی باشه و بعد به فکر این مسائل بیافتن.در ضمن خود رانا مشکلات عدیده ای رو در بسیاری از جوانب داره که از طراحی کپی برداری شده از ۲۰۶ تا ضعف فنی که در بسیاری از خودروهای بازار داخلی دیده می شه و علاوه بر کمبود قدرت و شتاب،مصرف سوخت زیاد و آلایندگی شدید رو شامل می شه. با این تفاصیر به نظر من رانا مناسب سرمایه گذاری بیشتر نیست ودر واقع هدر دادن بیت المال به حساب میاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهد

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از فامیلامون صفرشو خریده صدی 10 مصرف بنزینشه در صورتیکه تو دفترچش زده 7 لیتر در هر صد کیلومتر!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      با بلایی که اینا سر ماشینا میارن حتی 206 خود من هم صدی 7 بیشتر میسوزونه چه برسه به این لگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ارش

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    قیمت پائین سوخت در کشور ؟
    شما به من ماهی 3 ملیون بده یه ماشین 2014 هم بده برو قیمت سوخت رو بکن لیتری 4000 رانا هیبریدی هم تولید کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پژمان

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    206 صندق دارو کردن رانا متاسفم برای این آشغال ساز یک یده بی سواد دارن تو ایران خودرو کار میکنن مدرکشونم با پول خریدم لگن ساز ها ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. هادی

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جدیدترین جوک 2014
    اینا جز کپی برداری کاری بلد نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پارسا

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عکس که انگار فتوشاپه. آخه ایران خودرو رو چه به هیبریدی. شرکت بنز و شرکت مادرش یعنی دایلمر، شرکت بی ام و، ولکس واگن به آن عظمت همگی در فاز مطالعاتی خودرو برقی هستند. فقط شورولت و نیسان هستند که دو خودروی مصرفی برقی پلاگین عرضه کرده اند. یادمه 3 سال پیش میخواستند تعرفه خودروی هیبریدی را بردارند، ایران خودرو یک سمند رو 4 تا دونه باتری بست و از خبرنگارها خواست بیان عکس بگیرند. رفت و خبری ازش نشد. الان هم همینه. آخه شما که پژو 206 سال 1997 فرانسه رو دادی یک شرکت آلمانی صندوق دار کرده. بعد آوردی تو ایران جلو پنجره شو تغییر دادی. بعد به یکی از کارمندای ایران خودرو که فتوشاپش خوب بوده گفتی یه پوستر از خودرو الکتریکی پلاگین طراحی کنه. به خدا قسم که شما ملت را نادان فرض کرده اید یا شایدم با تعرفه واردات به این سنگینی فکر کردید هر کاری خواستید میتونید بکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پارسا

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    روال معمول خودروسازهای وطنی این هست که همیشه از دستاوردهای خیالی صحبت میکنند ولی در عمل ما چیزی نمی بینیم. به طور مثل میگویند 30 درصد محصولات خود را در چند سال آینده صادر میکنند. یعنی 200 هزار دستگاه. ولی در عمل چند هزار سمند و پراید به کشور افغانستان و عراق صادر میکنند. یا به طور مثال 3 سال پیش از تولید خودروی هیبریدی صحبت کردند ولی بعد 3 سال باز هم صحبت از دستاوردهای احتمالی آینده هست. یا به طور مثال 10 سال هست از پلت فرم اختصاصی ایرانی صحبت میکنند ولی باز چیزی تولید نکرده اند. یا اینکه میگویند کیفیت و رضایت مشتری را افزایش میدهیم، ولی در عمل خودروی خود را بدون ضبط صوت و با مشکل تزیینات داخلی تحویل میدهند. یا که میگویند استاندارد محیط زیستی و ایمنی را ارتقا میدهیم ولی در عمل 8 سال هست که در استاندارد محیط زیستی یورو 2 درجا زده اند و خودروها کمتر از 3 ستاره ایمنی دارند و کیسه هوا سرنشین های جلو با هزار منت نصب میشوند. دوای درد خودروساز فقط رقابتی کردن بازار هست. تعرفه 40 درصدی باید به صفر کاهش یابد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دبیر انجمن فرغون سازان

      ۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      تا وقتی من هستم … همین آش است و همین کاسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسر

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (397 ديدگاه)

        بلای فرغون بخوره تو سر این بی عرضه ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. muhammad

      ۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      البه صادراتشون خوبه ها
      تو روسیه سمند رو مفت می دن می ره
      که البه براشون سودآوری هم داره
      ولی توایران تقریبا با 3-4 برابر قیمت می خوان بفروشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Amir mahdi

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خیلی زحمت کشیدن.هنوز تو پراید گیر کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hamid

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدبختی اینکه از یه خودرو سازی کپی برداری میکنن که تو اروپا هیچکس حاضر نیست سوار ماشیناشون بشه بجز خود فرانسوایی که پول خرید خودرو ندارن وگرنه خودشونم بنز سوار میشن تو کشورای دیگه اگه ماشین فرانسوری سوار باشی مسخرت مکنن تازه یه تولید کننده رده دوازدهم جهان حساب کن ما از یه کشور در پیت کپی برداری میکنیم این چنین درپیت تر اقایایون فکر جیبشونن نه پیشرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MJH

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کسی ازتون توقع ساخت خودرو هیبریدی نداشت شما که انقد پول دارید و سوادشو ندارین تورو خدا برید با یکی از این استدیو های طراحی معتبر قرارداد ببندید که ی ماشین در حد توان ساخت شما طراحی کنن راستشم بگین طراحی رو از ی شرکت دیگه خریدیم اونوقت احدیم ازتون انتقاد نمیکنه واقعا چرا ی راه حلی جز کپی برداری به ذهن معیوب مدیران ایرنخودرو نمیرسه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mjh

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ینی هرشکری بخوان میخورن ما هم مجبوریم بخریم(منظورم از ما جدا از پولداراس شما برید بنز و بی ام و سوار شید حالشو ببرید نوشجونتون)کاشکی میشد بدون ماشین زندگی کرد و مردم محتاج ی ماشین زیر پاشون نبودن تا انقد این شرکتا سود روی سود نمیذاشتن و آخرشم جراتشو نداشتن اینطوری ما رو به بازی بگیرن و مسخره کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی ثابتی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خسرو معتضد: خودروهای چینی برای ما، خودروهای ژاپنی برای از ما بهتران!

    قدس آنلاین/ نمی‌دانم چرا هر چه سنگ است، مال پای لنگ است.

    شب و روز از تلویزیونهای شیخ نشینها، آگهی فروش نقد و اقساط اتومبیلهای سوپر لوکس آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی، سوئدی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای پخش می‌شود.

    ندیدیم یک تلویزیونی حتی آن شیخ نشینهای کم درآمدتر مثل رأس الخیمه، فجیره، خورفکار و ام القوین آگهی فروش اتومبیل چینی پخش کنند.
    اتومبیل چینی خیلی مانده بتواند در کشورهای محترم شیخ نشین آن سوی خلیج فارس عرض اندام بکند. در عوض خودرویی را که مسعود تهرانچی دست‌اندرکار واردات و مونتاژ خودروهای خارجی که ون و آمبولانس هم می‌سازد قرار بود از چین وارد کند و از 6 تا 10 میلیون تومان (حداکثر) بفروشد پیش گردن‌کلفت‌های انحصار طلب رانت‌خوار رفته و ساخت و پاخت کرده هر دستگاه 51 میلیون تومان می‌فروشند و جالب آن است که این واژه لعنتی مالیات بر ارزش افزوده را هم از جیب چون بانک پرپول خود نمی‌دهند و قرار است خریداران بابت اتومبیل قراضه چینی که نامرغوبترینش را به ایران قالب می‌کنند، بپردازند.

    عرض کردم هر چه سنگ است، مال پای لنگ است؛ یعنی ملت نجیب اصیل و سر به زیر ایران. یادتان هست آن الدورم بولدورمهای جناب آقای دکتر جمشید پژویان اقتصاددان سرشناس که ابتدا مانند آذرخش و تندر برق زد و غرش کرد و خودروسازان را تهدید کرد که اله می‌کنم، بله می‌کنم جرأت دارید گران کنید، ببینید چه پدری از شما می‌سوزانم، یکدفعه مثل چراغ زنبوری‌های سابق که تورشان می‌سوخت کمرنگ می‌شدند و به خاموشی می‌گراییدند.
    چند شب پیش دیدم جانشین ایشان یک آقای موقری که مرا یاد دادستانهای دادگاه‌های قدیم می‌انداخت بازدارد صحبت از رسیدگی به قیمتها و دلخوش کردن مردم می‌کند. خنده‌ام گرفت و گفتم، ای بابا دست بردارید، کوتاه بیایید، زور شما و جد و آبای شما به اتومبیل سازان نمی‌رسد. مگر زور دکتر پژویان رسید؟ نمی‌دانم چه دارویی به آن جناب دادند که صدایش گرفت و ساکت شد.

    آری، شبها تلویزیون راس الخیمه، خورفکان، فجیره، ام القوین را نگاه می‌کنم، گاهی تلویزیون قراقوروم یعنی مغولستان و گاهی تلویزیون ارمنستان یا ایروان تی. وی را می‌گیرم. الهی کوفتشان بشود، الهی جز جگر بزنند، همه دارند تلویزیون و یخچال و اجاق گاز و انواع کامپیوتر را تبلیغ می‌کنند، همه دارند آپارتمانهایشان را با توجه به آنچه در جیب مردم است، تبلیغ می‌نمایند (زیاد کنند نگویم یک بار هم بگویم می‌نمایند) باور کنید گاهی فقط محض کنجکاوی تلویزیون جزایر سی شل و ایریان غربی و جزیره موریس را می‌بینم، آخر اینها کی هستند؟ از کجا آورده‌اند می‌توانند انواع فورد آمریکایی و نیز آلمانی و فیات ایتالیایی و ولوو سوئدی را خریداری کنند؟

    چرا در ایران فقط نومن کلاچرها می‌توانند 2 میلیارد تومان اتومبیل بخرند و پزش را بدهند؟ آخر کی گفته اتومبیل وسیله پز دادن است؟ در جراید مژده داده بودند، اتومبیلهای 140 تا 180 میلیون تومانی که مالیات بر ارزش افزوده‌اش هم جداگانه حساب می‌شود که حق الناس و بیت‌المال هم رعایت شود و صاحبان شرکتهای واردکننده در پیشگاه عدالت سرافکنده نشوند که نکند مالیات بر ارزش افزوده را با پس گردنی از مشتری‌ها نگیرند و به خزانه گل و گشاد دولت نریزند، اعلام مرحمت و بزرگواری فرموده در قیمت اتومبیلهای 140 میلیون تا 180 میلیون تومانی محض رفاه ملت شریف ایران و مصرف کنندگان محترم 6 میلیون تومان تخفیف داده‌اند!
    واقعاً خدا از بزرگی کمتان نکند. چه حاتم طایی‌هایی. ان‌شاءا… شما هم مانند آن واردکننده محترم که 80 میلیون تومان از هر اتومبیل وارداتی جمعاً 164 میلیارد تومان سود خالص شرعی برداشت و مجلس مدتهاست دارد درباره حقانیتش تحقیق می‌کند هر چه زودتر به سود 164 میلیارد تومانی برسید و در دنیا و آخرت سربلند و مباهی باشید. چقدر گذشتگان احمق و نادان بودند که تویوتای کرونای نازنین و تویوتای کارینای خوشگل سالهای 1978/1365 را به قیمت فقط 72 هزار و 64 هزار تومان به مردم می‌فروختند؟

    واقعاً حیف نبود؟ همان کارها و دست و دلبازیها را کردند که صدام حسین هنگام حمله به خرمشهر دستور داد 8000 دستگاه تویوتای وارداتی به بهای مفت را ارتش عراق بردارد روی لنج ببرد بصره بین بعثیون پخش و پلا کند و جایزه بدهد!
    واقعاً حیف نبود اتومبیل به آن خوشگلی و شیکی را به ایرانی‌ها که پراید هم گیرشان نمی‌آید 72 هزار و 64 هزار تومان بفروشند؟ راستی چقدر باید تلویزیون خورفکان و مغولستان تماشا کنم (محض کنجکاوی) و افسوس بخورم چرا ملت ایران را لایق یک خودرو سواری درست و حسابی هم نمی‌دانند؟ چرا نصیب ما از خودرو، پراید و پیکان و پژو 405 است که آتش می‌گیرد و فرصت هم نمی‌شود آتش نشانی را خبر کنیم؟ راستی چرا؟!

    متن فوق از روی نوشته های یکی از کاربران عزیز کپی شده است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. اﺷﻜﺎﻥ

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ﺁﺭﻩ, ﺗﻮﮔﻴﻨﺲ ﻗﺮاﺭﻩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﺁﺷﻐﺎﻝ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﻛﻪ ﻓﻘﻄ ﺗﻮاﻳﺮاﻥ ﻣﻲ ﺗﻮﻧﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺸﻪ ﺛﺒﺘﺶ ﻛﻨﻦ ﻭﺟﺎﻳﺰﻩ ﻳﺎﺑﻮﻱ ﺑﻠﻮﺭﻳﻦ ﺑﻬﺶ ﺑﺪﻥ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ZedBazi

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    الان یه 200 سالی زوده برای این حرفا واسه صنعت لگن سازی ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم یکی از این خودرو راناآشغالانس رو داشتم که 31.5 برام آب خورد.به معنای واقعی کلمه آشغال بود و بعد از 1000 تا کارکرد مجبور شدم به 28.5 فروختمش دیگه اگه سینه خیز بشم تو خیابون از این لگن ساز دزد خرید نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      کاش قبل از خریدش بیشتر تحقیق میکردی. چون قطعا به بی کیفیتی و بی ارزشی خودرو آگاه میشدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. یاسر

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    بیشتر از اینکه جوک باشه به دروغ سیزده شبیهه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    متاسفانه برای کارهای تحقیقاتی کلی خرج می کنن
    ولی نمیان با سرمایشون خودرویی بسازن که زیر خط تولید
    بره . اخه هر کسی میدونه ایران به دلیل نداشتن امکانات
    کافی حتی خودرو الکتریکی وارد نمیکنه چه برسه که
    تولید کنه ضمنا اصلا دولت با اینکار مخالفه چون درامد
    نفتی را از دست میده وکلی پول واسه این کار تحقیقاتی
    به باد میره مدیران ویران خودرو لطفا در فنا وری های
    کاربردی.یرمایه گذاری کنید چیزی که
    تولید. بشه ؟،،،،،،،،،،،،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sara

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولی رانا به این بدی هم ک شما میگید نیست شتاب و ترمزش که عالیه گیربکس هم که خوبه..تنها بدی که داره اینه ک قدرت دید شیشه عقبش خوب نیست…ولی خب دیگه چه میشه کرد خودرو داخلیه دیگه…کدوم ماشین داخلی بی عیبه؟ ما ی رانا ی 206 داریم.همین 206 هم که انقدر تعریف داره والا پر از اشکاله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      کیفیت قطعات بکار رفته تورانا بمراتب از 206 پایین تره. مثلا اگر گیربکس رانای شما نمیخونه خیلی خوش شانسین. در ضمن خود 206 تو طولانی مدت ماشین پر استهلاکیه چه برسه به رانا. با اینحال ایشالله که چرخش براتون بچرخه سالها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. runaKhar

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایشالا که رانات به خرج و خرابی نیفته که از گفتت پشیمون می شی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. reza

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی دنیا کجاست ما کجا خودرو سازی چین و مثال میزنم بیش ترین سال تولیدشون تو برندهای مختلف روز از اول تاسیس به 11 سال نمیکشه اما مال ما 30 اندی سال منتاز که همونم بلد نیستن بابا ماشین از کارخانه بیرون نیومده باید بره گارانتی شیشه برقی میشه 1 مدل حساب میشه ایربک میزارن 1 مدل حساب میشه سال بعد هیدرولیک میزارن 1 مدل حساب میشه مثلا پراید 10مدل داریم ال90 5مدل داریم پارس 3مدل داریم وانت پیکان 4 مدلداریم تا شبها بریم تو صف وایسیم تا سایت بازبشه همیت اش و همین کاسه هرچی اشه کم بشه اشقال تولید کنن میخریم پس از ماست که بر ماست نه شرقی نه غربی محتاجیم به اجنبی چون نداریم انچه که ……..؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. یاسر

    ۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    با اینکه قبلا کامنت گذاشته بودم ولی وقتی این خبرو دوباره دیدم نتونستم ننویسم زرررررررررررشششششششششک ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرض کنید که یک ماشین مثل پراید هم بخاد هیبریدی بشه
    اول باید ماشینی درست کنن که آدم که داخلش می شینه احساس امنیت بکنه
    بعد به فکر مسائل اقتصادیش باشن
    مثلا وقتی که تصادف کنه و توی ماشین له بشه دیگه چه فرقی می کنه ماشین
    بنزینی باشه یا هر چی دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    رانا چیه 206 سپر جدید با یه تغییر درب کاپوت عقب وجلو سپر وچراغ ها که رانا نمیشه فردا چراغ ها عوض میشن میگن رانا سورن یا LX

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      دقیقا با همین ترفند مسخره خیر سرشون رانا lx زدن700-800 تومن هم گرونتر از قبلی میفروشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    206 سپر جدید نه رانا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    شما اول یه ماشین بنزینی درست حسابی تولیدکن هیبردی
    پیش کش
    خودرو سازی های ما تبدیل شده به چراغ سازی
    فقط چراغ می سازن و وعده هایی الکی میدن
    تولید ماشیانی جدیدشونو(ماشینای چراغ جدیدشونو)تا خیر میندازن ومیگن ما ما بهترین خاور میانه ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    شما اول یه ماشین بنزینی درست حسابی تولیدکن هیبردی
    پیش کش
    خودرو سازی های ما تبدیل شده به چراغ سازی
    فقط چراغ می سازن و وعده هایی الکی میدن
    تولید ماشینای جدیدشونو(ماشینای چراغ جدیدشونو)تا خیر میندازن ومیگن ما ما بهترین خاور میانه ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. behnam

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ماشین 4 سیلندر با حجم موتور 1900سی سی میزنن ،قدرتش 110 اسب بخار و میانگین مصرفشم صدی 12 لیتره بعد میخوان ماشین هیبریدی بزنن …
    تا کی فریب کاری ؟؟ تا کــــــــــــــــی؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا