»» مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره 10 خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور 16 سوپاپ خودرو تندر 90 با داشتن 105 اسب بخار قدرت و گیربکس 5 سرعته نرم و دقیق ظرف 10.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز 208 کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها 8 سوپاپ داشته و 100 اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن 11.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 211 کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر 90 حدود 105 کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر 90 از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر90 از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر 90 با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره 10 مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

03
آبان
1388

۴,۸۲۶ دیدگاه

  1. در ضمن اقای شهریار.شما ی زحمت بکش در مورد سمند هم این عبارت واژگونی رو سرچ کن میبینی ک کلی سمند واژگون شده رو نشون میده.جالب اینه ک در مورد زانتیا هم سرچ کنی کلی زانتیا هم نشون میده ک واژگون شدن تو جاده.پس نتیجه میگیریم ک با هر ماشینی با بی احتیاطی رانندگی کنی احتمال واژگونیش وجود داره.البته خودم قبول دارم ک ال 90 راحت تر از سمند واژگون میشه

  2. چاله چوله های صندلی …! اون پستی و بلندی هارو واسه این گذاشتن که مثل صندلی تندر روش سرسره بازی نکنی!راستی دید بسیار ضعیف عقب، قطعات بسیار گران، عدم تعادل وشتاب لازم در سرعتهای بالا، بازار بسیار ضعیف نسبت به چند سال قبل ، ظاهر بسیار ارزان در حد پراید، امکانات بسیار کم یادت رفته!

    • صندلیای عقب تندر ترمز نداره و این عیب محسوب میشه. اما دیگه در حد سرسره بازی هم نیست!
      همچنین همونطور که بارها گفتم سرنشینای عقب کناری ال 90 خیلی از پارس و سمند و 405 راحت ترن چون دو طرف صندلیای عقب این ماشینا برآمده شده اما ال 90 خیر.

  3. آقای ilyarشما داری ازسمندی دفاع می کنی که نزدیک 10-12 ملیون ازتندر90 ارزون تره..اصلن مقایسه این دو کاراشتباهی بوده..تندربایدبا 206 یاپارسlxو..مقایسه بشه..نه این فرقون ایرانی.

    • موتور ملی پروژه مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی شده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست 3 موتور برتر و از نظر طراحی در لیست 10 موتور برتر دنیا قرار دارد.

      مکانیزم به کار رفته در این موتور سمند EF7به نحوی است که توانسته با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالاتری حتی نسبت به موتورهای بنزینی دست یابد. به واسطه طراحی بهینه موتور و نیز استفاده از جدید ترین نوع سامانه مدیریت موتور موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی انتخاب نموده و با آن روشن می شود و با اتمام هرکدام از دو سوخت به صورت خودکار عملیات تعویض سوخت در آن انجام می شود.

      موتور EF7 در محیط های بسیار سرد نیز قابلیت روشن شدن با سوخت گاز را داشته و در هیچ شرایطی کارکرد موتور منوط به دسترسی به بنزین نیست. در ضمن بواسطه استفاده از تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها در هیچ زمانی نیازی به تنظیم فیلر سوپاپ های موتور نیست. طراحی اجزای این موتور 16 سوپاپ به نحوی صورت گرفته است که به واسطه محاسبات رایانه ای پیچیده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتورهای روز دنیا بوده و از نظر سطح دستیابی به استاندارد آلایندگی نیز توانایی اخذ بالاترین استانداردهای روز اروپا (Euro5) را دارا می باشد.

      موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست 3 موتور برتر و از نظر طراحی در لیست 10 موتور برتر دنیا قرار دارد.

      مکانیزم تنظیم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (C.V.V.T) در سمند EF7

      موتور EF7 نخستین موتور ایرانی است که در آن از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها استفاده شده است. این سیستم سبب افزایش راندمان موتور شده به نحوی که در دورهای پایین سبب کاهش مصرف سوخت تا 10 درصد و در دورهای بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود. مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :

      1- امکان جابجایی زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی

      2- بهینه نمودن راندمان در تمامی نقاط کاری موتور

      3- بالا نگه داشتن مقادیر گشتاور د ردورهای کاری موتور

      4- کاهش میزان مصرف سوخت

      5-کاهش آلایندگی

      • با سلام
        لوگان برخوردار از کلیه مبانی یک خودرو مدرن

        تجهیزات ایمنی مطابق با استانداردهای اروپایی :

        قابلیت‌های خودروی لوگان در قبال رعایت استانداردهای ایمنی با جدیت و حساسیت فوق العاده‌ای به دست آمده‌اند. قابلیت‌‌های لوگان در این زمینه در حد ایمنی، آخرین نسل خودروهای رنو هستند. مهندسان ایمنی رنو با استفاده از آخرین دستاوردهای فنا‌وری در زمینه طراحی و توسعه خودرو به این مهم دست یافته‌اند. توسعه خودرو با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و مجازی موجب صرفه‌جویی‌های از بسیاری در زمینه تست‌های ایمنی در مراحل فیزیکی شد. مارک دوبوا، مسئول ایمنی منفعل پروژه لوگان یادآور می‌شود: « مقاومت خودرو در قبال انواع ضربات از طریق شبیه سازی مورد ارزیابی قرار گرفت و کلیه خصوصیات لازمه از بدو طراحی و توسعه خودرو به طور مجازی محاسبه شد و نتیجه تست‌هایی که در مراحل نهایی بر روی خودرو انجام گرفت به طور شگفت آوری مهر صحه بر کلیه محاسبات اولیه گذاشت.»

        مهندسی رنو از لحاظ مقاومت، نام به شوک آور است و لوگان از این توانمندی بهره خاصی برده و هنگام وقوع ضربه، ساختار خودرو به نحوی تغییر شکل می‌دهد که انرژی سینتیک می‌تواند ضربه را از خود دفع نماید. در صورت ضربه رو در رو، طراحی جایگاه موتور لوگان به شکلی انجام پذیرفته که مجموعه‌های مکانیک در یکدیگر جمع می‌گردند. در بخش فوقانی، موج شوک از طریق ستون‌های جلو به عقب منتقل می‌شود. در صورت ضربات جانبی موج شوک از یک سو از طریق تراورس جلو به طرف بالا منتقل شده و از سوی دیگر جریان شوک از طریق کف خودرو با گذر از رام زیر موتور به طرف پایین هدایت ‌می‌شود .

        داشبورد خودرو نیز در صورت ضربه از روبرو نقش مهمی را برای محافظت سرنشینان ایفا می‌کند. ساختار این داشبورد به صورت لانه زنبوری از پلی پرپیلن طراحی شده است. این ماده بسیار ضربه پذیر بوده و اثرات برخورد با زانوها را کاهش می‌دهد. نمای محدب و جعبه داشبورد به شکلی طراحی شده که کمترین آسیب به ساق و مچ پا وارد شود. صندلی‌ها، محافظت از لگن سرنشینان و سینی‌های زیرپایی راننده و کمک راننده، محافظت از پاها را بر عهده دارند.

        در صورت وقوع ضربات جانبی، انتقال شوک بر روی ساختار خودرو به طوری طراحی شده تا لگن سرنشینان در معرض آن قرار نگرفته یا کمترین آسیب را بپذیرد. در کنار آن ضربه‌هایی عقب نیز مورد توجه خاص بوده‌ است. مخزن سوخت، زیر کفی بدنه و به دور از اکسل عقب نصب شده تا مورد اصابت هیچ‌یک از اجزا دورانی یا اکسل ها قرار نگیرد. یک تراورس تقویتی در پشت صندلی‌های عقب نصب شده تا در صورت اصابت، مانع ورود اشیاء صندوق عقب به درون اتاق شود.

        کمربند ایمنی یکی از مهمترین دستگاه‌های سیستم ایمنی منفعل هر خودرو می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهند که در صورت استفاده عمومی از کمربند ایمنی، میزان کشته‌های تصادفات جاده‌ای در اروپا به میزان 8 الی 10 هزار نفر کاهش می یابد. در خودروی لوگان، سیستم نگهدارنده سرنشین، متشکل از کمربندهای سه نقطه‌ای و پشت‌سری‌ها می‌باشد که در کلیه صندلی‌ها پیش بینی شده و ارتفاع کمربندهای صندلی جلو مطابق با قد سرنشین قابل تنظیم است. این خودرو قابلیت تجهیز به دو کیسه هوای ایمنی برای راننده و شاگرد را دارد. این دو کیسه هوا مخصوص لوگان طراحی شده‌ و مجهز به یک دستگاه تنظیم کننده هوا می‌باشند که به تناسب ضربه وارد آمده، باد کیسه‌ها را کم و بیش اضافه کرده‌تا کمترین فشار به سرنشین وارد شود.

        لوگان، ایمنی سرنشینان خود را در قد و هر سنی تأمین می‌کند. صندلی‌های مخصوص حمل کودکان در همه شرایط در لوگان قابل نصب می‌باشند؛ بر روی صندلی جلو رو به پشت و در هر سه جایگاه صندلی عقب. داشبورد لوگان مجهز به کلیدی جهت فعال و یا غیرفعال نمودن کیسه هوا است تا در حالت غیرفعال بودن کیسه هوا، صندلی کودک در جایگاه شاگرد نصب شود. غیرفعال بودن کیسه هوا توسط یک نشانگر به راننده یادآوری می‌گردد.

        لوگان مجهز به جلوبندی از نوع مک فرسون با بازوهای مثلثی است که از نسل دوم کلیو (Clio) نشأت گرفته و سیستم تعلیق عقب متشکل از یک اکسل به شکل H همراه با فنرهای پیچشی و کمک فنرهای عمودی است.

        کورس تعلیق لوگان نسبت به خودروهایی که در اروپای غربی تردد می‌کنند، بیشتر می‌باشد. قابلیت فشردگی فنرهای جلو و عقب به دقت مطالعه شده تا اینرسی حرکتی در سطح قابلیت‌های خودروکلیو (Clio ) باشد. در مدل‌های بالای لوگان رفاه مضاعفی از طریق نصب میل ضد غلتش به دست آمده است. در این مدل‌ها خودرو مجهز به فرمان هیدرولیک با سیستم ترمز ABS و رینگ‌های 15 اینچ می‌باشد.

        لوگان مجهز به ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب است. سیستم ضد قفل چرخ‌ها ABS همانند نسل دوم خودرو مگان از نوع Bocsh 8.0 و مجهز به سیستم پایداری الکترونیکی EBV می‌باشد. این سیستم موجب استفاده از تمام توان ترمزی محور عقب می‌شود.
        پیروز باشید.

  4. اقای ایلیار من تو این مدت ک سوار تندر شدم به هیچ عنوان رو صندلیش سر نخوردم.دید عقب ال 90 زیاد خوب نیست ولی دید جلوش از پارس هم بهتره.کلا مسلط به جاده هستی.دید جلوی سمند ک افتضاحه.در ضمن قطعات تندر کیفیتش بالاست.شما باید سه دفعه با سمند لنت عوض کنی مال ال 90 یه دفعه عوض میشه.(در صورت استفاده مشابه).صفحه کلاچ هم همینطوره.در مورد قطعات جلوبندی تندر اگه بگم 10 برابر سمند کار میکنه بازم کم گفتم

  5. گرانتر بودن قطعات تندر به خاطر بالاتر بودن کیفیتش هست.الان دیسک و صفحه اورجینال تتدر حدود 320 هزار تومنه.مال سمند معمولی جنس اورجینال هست 210 هزار تومن.سه دفعه اگه برا سمتد دیسک و صفحه بگیری و سه دفعه دستمزد مکانیک بدی متوجه میشی اون تندر ک قطعش گرونتره اتفااقا کم خرجتره

  6. هر چند این تاپیک محل مقایسه ال 90 و سمند lx هست اما از اونجایی که اومدن و مدعی شدن که قطعات تندر خیلی گرونتر از elx هست من لیست کوچکی از قیمت قطعات یدکی این دو ماشین رو برای مقایسه قرار میدم. با این توضیح که قطعات جلوبندی تندر مثل سگدست و توپی و … خیلی خیلی بیشتر از قطعات هندی و چینی و ایرانی پارس عمر میکنه و کمتر ال 90 سواری یادش میاد که جلوبندی ماشینشو پیاده کرده باشه. اما باز برای مقایسه قیمت ها رو میذارم تا ببینین که اختلاف قیمت اونطور هم فاحش نیست. (البته قطعات اورجینال ال 90 گرونه واقعا)

    دیسک ترمز جلو ال 90 : 50
    دیسک ترمز جلو پارس : 38

    لنت ترمز جلو (پروا) ال 90 : 28.5
    لنت ترمز جلو (پروا) پارس : 23

    لنت ترمز جلو (خارجی) ال 90 : 45
    لنت ترمز جلو (خارجی) پارس : 45

    توپی جلو (تلدا) ال 90 : 33
    توپی جلو (تلدا) پارس : 22

    دیسک و صفحه (هان اشمیت) ال 90 : 195
    دیسک و صفحه (هان اشمیت) پارس : 175

    سگدست ال 90 : 49
    سگدست پارس : 28

    شمع ایریدیوم پلاتینیوم بوش : مشترک برای هر دو خودرو : 100

  7. ال90 شتابش مثل 206 تیپ5 فوق العاده هست اما خوبیش اینه که جادارتر و کم مصرف تر و با کیفیت تر هستش کلا زیر50میلیون از همه بهتره

  8. 3سال پرشیا داشتم 2 سال هم 206 الان3ماهه تندر خریدم به جد میتونم بگم خارق العاده است سواری تندر به کل هیکل پرشیا و 206 می ارزه واقعا نرمه برخلاف قیافش خیلی وحشیه هیچ خبری ازم از صداهای اضافی تو اتاق ماشین نیست

  9. سلام اقا حسام بسیار جامع و کامل گفتی.واقعا عالی بود.من ک لذت بردم

  10. دوستان عزیز توجه داشته باشید بعضی ماشینا هستند فقط روی کاغذ ماشینای خوبی نشون میدن ولی توی عمل شما یه چیز دیگه میبینید یکی از اشناهامون یک ماشین چینی داره که اسمشو نمیارم قدرت این ماشین 139 اسب بخاره با گشتاور 182 یک بار امتحان کردیم اون ماشین چینی هم توی شتاب و هم توی سربالایی از ال90 کم اورد جدی میگم ببینید اسب بخار و گشتاور یکی از مکلاک ها واسه شتاب و قدرت یک ماشینند توجه کنید واسه شتاب وزن ماشین وایرودینامیک و طراحی گیربکس هم مهمند سمند ای اف سون هم فقط روی کاغذ بهتر نشون میده وگرنه توی شتاب و سربالایی برتری به ال90 نداره البته توی سرعت نهایی چراو این نظر شخصی منه

  11. صدو شیش صفحه نظر دادین
    دیکه نظری مونده
    اخه معایب ومزایای این ماشینا مگه چقدره

  12. من داشتم توی اینترنت تحقیق می کرم که سمند بخرم یا تندر یا پارس سال!الان 405 مدل 80 دارم تا پارسال مشکلی نداشت ولی امسال افتاده سر خرج و قصد دارم ردش کنم بره به همین دلیل دنبال یک خودروی خوب می گردم که مثل 405 13 سال مثل شیر برام کار کنه ، ماشینم تا پارسال به جز خرج شمع و روغن و لاستیک ..خرج خاصی نداشت ولی امسال مشکل گیربکس و جلو بندی و رادیاتور پیدا کرده ، بگذریم !!
    صفحات زیادی از این سایت رو خوندم این سایت محل دعوای طرفداران تندر و سمند هست!
    اما خوب بعضی ها نکات خوبی رو گفته بودند، در حال حاضر تندر و سمند و پارس طرفداران خودشون رو در بازار دارن ولی مساله مهم اینه که از زمان شروع تحریم ها قطعات اکثر ماشین ها مثل پژو206 و پارس شدیدا به سمت قطعات چینی گرایش پیدا کرد که متاسفانه کیفیت خوبی ندارن ، سایتهای بسیار زیادی وجود داره که مردم در مورد خودروهای ساخت داخل نظر دادند ، از سال 89 به بعد به گفته بسیاری از مردم کیفیت قطعات شدیدا افت پیدا کرده و حتی تولید بعضی از خودروها نیز برای مدتی متوقف شد.
    سمند LX نیز خودرویی بود که در ابتدا قطعات موتورش المانی بود و ماشین خوبی بود و من خودم نیز افرادی را سراغ دارم که از سمند رضایت نسبی دارند ولی رفته رفته به دلیل تحریم ها کیفیت سمند نیز پایین امد و رضایت مردم نیز کم شد .
    البته جدایی از بحث کیفیت پایین قطعات سمند ، سمند ماشین جادر و بزرگی است و به درد خانوادههای پر جمعیت می خوره و در تصادفات نیز محکم و مقاوم است.
    اما تندر 90 یا لوگان
    که در ابتدا طرفداران کمی داشت الان به دلیل اینکه تنها ماشین مونتاژی است که رنو اجاز نداد ایران خودرو و پارس خودرو از قطعات غیر استاندارد در آن استفاده کنند دارای کیفیت مناسبی است و کیفیت ان خیلی کاهش نیافته است و حدود 80 درصد از قطعات اصلی ماشین از فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی وارد ایران می شود ، جدا از بحث قطعات ، تندر نیز خودروی جداداری بوده ولی تنها مشکل آن قیافه آن است که البته با تولید پارس تندر مشکل قیافه آن هم تا حدودی حل شد من این اطلاعات رو از سایتهای مختلف و دوستان خودم به دست اوردم ، با تمام توضیحات بالا هنوز هم نمی دونم باید تندر بخرم یا سمند ولی چیزی که از خواندن سایتهای مختلف و صفحات قبلی این سایت متوجه شدم این بود که :
    1- اگر دنبال خودروی مقاوم و بزرگ هستم و حاضرم هر ماه برم تعمیرگاه برای تعمیر و همه مشکلات رو به جون بخرم ، سمند میخرم!

    2- اگه دنبال یه ماشین با قطعات خوب هستم و با قیافه اون مشکلی ندارم و میخوام سال میاد و سال میره از چند کیلومتری تعمیرگاه هم رد نشم تندر میخرم!

    این نظر شخصی من بود و من از هیچ ماشینی دفاع نکردم!

    • ممنون بابت نظرت. این یک واقعیته که هر کس هر ماشینی که داره بالاخره سعی میکنه از ماشینش دفاع کنه، اما اگر ماشینت رو با بررسی و تحقیق زیاد انتخاب کرده باشی میتونی منطق رو هم چاشنی طرفداریت کنی.
      جمع بندی آخر خودتون خوب بود دوست عزیز. البته در مورد سمند فکر نمیکنم موتور xu7ش آزاری بهت برسونه.
      در هر حال من خودم ال 90 دارم و با توجه به رضایتم از این ماشین بهت ال 90 رو پیشنهاد میکنم. اما یه چیزی جدا از بحث ظاهر ال 90 بهت بگم. ال 90 به دلیل ارتفاع زیاد خیلی هم نرم نیستا. هر چند صندلیاش بسیار بسیار راحته. راجع به فنی ماشین و کیفیت قطعاتشم که دیگه خودتون باید به همه چیز پی برده باشین. موفق باشی

  13. اقا علیرضا تندر خیلی نرمه.من ماشینم با لاستیک فابریک کارخونه هست و واقعا تو دست اندازها نرمه و اصلا اتاق تکون نمیخوره.من فکر کنم شما لاستیک ماشینتو پهن کردی ک ماشینت نرم نیست یا کوبش داره.لاستیک فابریک تندر 90 لاستیک بارز هست با پهنای 185 و فاق 65 با رینگ 15.مال من ک خیلی نرمه.اینو جدی میگم.تعجب کردم ک شما گفتی تندر نرم نیست.تنها مشکل لاستیک فابریک اینه ک سر پیچ ماشین همش فرار میکنه!

    • البته من صحبت کوبیدن نکردم اشکان جان. عرض من این بود که خیلی هم نرم نیست. این نظر منه. صد البته کوبش که اصلا نداره این ماشین.

  14. اقا علیرضا سایز لاستیکهای ماشینت فابریکه یا لاستیکو دستکاری کردی پهن انداختی؟

    • اشکان جان همون بارز خودشه و دیگه آخرای عمرشه. چطور؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری