مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره 10 خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور 16 سوپاپ خودرو تندر 90 با داشتن 105 اسب بخار قدرت و گیربکس 5 سرعته نرم و دقیق ظرف 10.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز 208 کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها 8 سوپاپ داشته و 100 اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن 11.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 211 کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر 90 حدود 105 کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر 90 از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر90 از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر 90 با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره 10 مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

5,604 نظر

  1. Ilyar
    سوابق: (496 دیدگاه) ,

    اینم درگ پارس elx با همین زانتیا کلیپ قبلی
    http://www.aparat.com/v/dbhHG
    تفاوت را احساس کنید. ..
    تازه این ef7 سفارشی هستش و تقویت شده و بهترینشه

    پاسخ
  2. حسين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا باعث تاسف است در كشوري زندگي ميكنيم كه همه ميگويند ماشين صفر نخريد. چون از زماني كه ماشين را تحويل ميگيريم با دنيايي از نقصها و اشكالات فني روبرو ميشويم كه قايل حل نيستند وبعد از مرلجعات مكرر به نمايندگي ميگويند كه ” ماشين ايرانيه ديگه – قطعات آشغال انداختن”.و مشتري بيچاره دست از پا درازتر ناچار به پذيرش است. آيا انصافه كه شخصي تمام سرمايه خودشو( 30 ميليون تومان)را برا خريد ماشين هزينه كنه و بعد تازه وقت و انرژي بزاره تا دايم تو نمايندگي باشه؟ اين خودروسازاي داخلي فقط مردم رو فريب ميدن و بس. ي اسباب بازي درست ميكن و ميدن دست مردم با قيمت 10 برابر و با جان و مال مردم باز ميكنن. جدا ما كجا زندگي ميكنيم.

    پاسخ
  3. سینا
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    معایب تندر= یکی از مشکلات تندر مه همه ازش خبر دارن مشکل طرح قیافه تندره کهواقعا زشت ساده است مشکل دوم صندلی های خشکش هست که کمر آدمو آزار میده
    ولی از لحاظ شتاب و کشش در سربالایی ها واقعا خوبه

    معایب سمند = استفاده از موتور Xu7 که واقعا به درد هیکل سمند نمی خوره دید نامناسب برای راننده که در تندر هم وجود داشت مصرف بالای موتورهای xu7 به دلیل تکنولوژی قدیمیشون
    سمند از لحاظ جاداری زبان زد مردم ایرانه برای مسافرت عالیه تو سرعت های بالا احساس اطمینان میکنه و برعکس تندر از صندلی های بهتر وراحت تری برخوداراست و قیمت قطعاتش از تندر ارزون تره

    پاسخ
  4. متین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فقط سمند چون هم بادوامه و طول عمرش خیلی زیاده و قدرتشم تو برف گل ولای زبانزد همست. و سرعتشم که تا 215 تا میره من که راضیم ازش آبروی آدمو تو اتوبان حفظ می کنه و به غیر از مگان و زانتیا و ماکسیما های پلیس ، ماشین پلیس های دیگه نمیتونن بگیرنش.

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      همه ماشین پلیس هارو گفتی به جز سوزوکی و سمند یعنی سوزوکی یاسمند نمیتونه سمند رو بگیره؟
      استهلاک سمند هم خیلی بالاست عمرش هم که 1 یا 2سال ، وزنش هم که …..شتابش که …. کشش هم که نداره ، امنیت هم که نداره ، مصرفشم که بالاست

      پاسخ
  5. dh
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوست عزيز
    من هزار بار سوار سمند شدم و بارها اونو روندم و ميدونم چه طورماشينيه پس ميتونم در اين زمينه نظر بدم
    وقتي بعد از ال90 پشت فرمون سمند ميشينم(ماشين پدر..و…) انگاري تو قبر رفتم . صندلي پايين ، ترمز افتضاح، كلاچ مسخره ، شتاب پايين ، دنده پر سر و صدا و سفت ، .
    فرمون ال90 به گواه خودم و همه افراد بي تعصب بسيار نرم تر از سمنده

    تو نرمي و بي صدا بودن موتور ال90 اصلاً شك نكنید وقتي ماشين روشنه و بدون حركته، هيچ صدايي از موتور درنمياد و اين مسئله باعث شده بعضي وقتها حتي خودم اشتباه كنم و دوباره استارت ماشين رو بزنم و تا 120 تا صداي موتور ماشين بسيار كمه
    يكي از بارزترين خصوصيات ال90 شتاب خوبشه من كاري به شتاب سمند ندارم، فقط ميتونم بگم سمند تو سربالايي مايه افتضاحه و كششش با پرايد برابري ميكنه . حالا تا سرازيري به سرعت ماكس ميرسه كه هنر نيست اتوبوس هم تو سرازيري خوب ميره
    كامپيوتر سفري ال90 بسيار دقيق و كامل هستش(بارها تستش كردم) و من بعد از 120 هزار كيلومتر رانندگي كاملاً بهش اطمينان دارم و مقدار ليتر مصرفي ، متوسط سرعت، ميزان بنزين باقيمانده در باك ،ميزان كيلومتري كه با بنزين باقيمانده ميشه رانندگي كرد و … همگي اطلاعات خوبي هست كه تو جاده به درد آدم ميخوره شايد سخنگو بودن سمند(خيلي خزه) بيشتر به كار بعضیها بياد!
    ديد عقب ال90 زياد جالب نيست قبول دارم ولي با سنسور مشكلش به راحتي حل ميشه هر چند مال سمند هم زياد خوب نيست البته اين مسئله تو خيلي از ماشيناي گرون قيمت و شاسي بلند هم وجود داره تازه ديد پرايد و پيكان از همه اونها بهتره
    در حالت بنزين آلايندگي ال90 (استاندارد يورو 4) به مراتب از سمند بنزيني بهتره،

    بر اساس اين پلت فرم(X90) چنيدن خودرو تو اروپا توليد شده و همچنين 8 تا از اونها هم قراره بود توايران توليد بشه : http://www.ranenews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4282:—8——-x90&catid=38:1389-07-28-10-32-26&Itemid=317
    http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2514815
    مي‌توان گفت كه لوگان داراي مجموعه مزيت هايي است كه برخورداري از آنها در آغاز پروژه ناممكن به نظر مي‌رسيد : نسبت نرخ به فضاي داخل كابين اين خودرو در بازار بي همتاي و تجهيزات نصب شده از نظر استحكام و دوام كاملا با خصوصيات استفاده از آنها در بازارهاي فروش سازگار است. طراحي خودرو از مدرن‌ترين شيوه‌هاي روز سود جسته لوگان يك خودروي چند منظوره است: با گنجايش 5 سرنشين و يك صندوق بزرگ و جادار قابل تردد در شهر يا بيابان براي استفاده شخصي و يا حرفه‌اي در متنوع‌ترين شبكه هاي جاده‌اي مي‌باشد
    يكي از كارسازترين مزيت‌ها براي توسعه لوگان، برخورداري از تمامي امكانات رنو و دانش فني مهندسان آن بوده است . تنها يك تيم مجرب و با انگيزه بسيار بالا، قادر بود با سربلندي از چنين آزمون بي سابقه‌اي، موفق بيرون آيد .

    خانم اديل پانچياتيچي ، مدير مهندسي پروژه يادآور مي‌شود : « من هيچ‌گاه به صلاحيت اين تيم جهت موفقيت در اين آزمون ترديد نداشته‌ام.همه ما از عزمي راسخ براي دستيابي به اهداف پروژه برخوردار بوديم.» در شرح وظايف اوليه طرح، به روز بودن خودرو به عنوان يكي از مهمترين اهداف آن پيش بيني شده بود. اين مهم، كه توسعه لوگان بر مبناي پلتفرم B رنو- نيسان كه در نيسان ميكرا ( Micra ) و رنو مدوس ( Modus ) نيز استفاده مي‌گردد، نشانگر تحقق اين هدف مي‌باشد.
    كاملترش رو تو لينك زير بخون
    http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=114&t=26685&start=0

    تازه به دليل موفقيت اين پلت فرم و استقبال خوب جهاني از اين خودرو، براي ال90 از سال 2004 تا به حال دو تا فيس ليفت ارائه شده يكي مربوط به 2009 و يكي 2013
    http://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D8%AF%D8%A7%DA%86%DB%8C%D8%A7-%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-2013/

    در ضمن خودرو سازها به دليل اينكه نمي توند قطعات آشغالي و بي كيفيت روي ال90 ببنددند و باتوجه به ارزبري بالاي اين ماشين حاضر نشدند با قيمت پيشنهادي شورای رقابت كنار بيان

    در خاتمه هم بگم یادمه چند سال پیش که ال 90 تازه اومده بود خيلي ها (عوام) به دليل كم اطلاع بودن و عدم آگاهي كامل نسبت به خصوصيات فني و كيفي اين ماشين، ازش استقبال نمي كردند و هنوز دنبال محصولات قديمي مثل 405 و سمند بودند و قیافه ال90 براش عجيب و غير منتظره بود ولي الان بعد از گذشت حدود 5 سال با قيافه اين خودرو بیشتر كنار اومدند و كارايي و كيفيتش باعث شده در اين رنج قيمتي بهترين انتخاب باشه و الان ديگه عامه مردم به موضوع اعتقاد دارند الا متعصبين

    مشك آنست كه ببويد نه آنكه عطر بگويد

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      بهتر یه تجدید نظری داشته باشید دوست گرامی، همه سمند ها که مثل سمند پدر جنابعالی نیستن!
      تو مسافرتهایی که با سمند EF7 خودم داشتم تو هر مرحله بیشتر از 300 کیلومتر پشت فرمون بودم و رانندگی کردم، ماشین از نظر راحتی صندلی و همچنین سواری اینقدر نرم و راحت بوده که حتی برای استراحت هم دوست نداشتم نگه دارم. فقط اونایی که سمند EF7 داشتن میدونن چه حسی داره که با سرعت 180 تا رانندگی کنی و بغل دستیت تا به سرعت سنج نگاه نکنه متوجه نشه که با چه سرعت وحشتناکی داشتی رانندگی میکردی.
      ضمنا این صندلی های لوگانه که از نظر طراحی و راحتی بیشتر شبیه به نیمکت مدرسه میمونه و با هر بار پیچیدن روش سر میخوری و با صورت میچسبی به شیشه.

      پاسخ
  6. مرتضی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    سلام هموطنان عزیز
    این مقاله مربوط به نوع 8سوپاپه که ال 90خیلی سرتره مخصوصا ازلحاظ موتوری وبازدهی.
    ما دوبارال90 روتجربه کردیم
    مزایا
    1.مصرف سوخت مناسب(بازدهی عالی)
    2.شتاب فوق العاده
    3.ایمنی بالا
    4.ایزوله بودن نسبتا خوب اتاق دربرابرصدای موتور
    5.جست بالا(مناسب برای ناهمواریها وجاده خاکی)
    6.صندلیهای بسیارخوب وجادار
    7.کیفیت عالی
    8.صندوق جادار
    معایب
    1.ظاهر ساده هم داخل هم بیرون(به ماشین چهل تومنی نمیخوره)
    2.قیمت نسبتابالا

    3.خشک بودن صندلیهاوخود خودرو(سواری خوبی نداره)
    4.نداشتن صندوق پران
    5.سوییچ بزرگ
    6.نداشتن سنسوردنده عقب
    EF7 تاجایی که من اطلاع دارم بعضی از مدل های91 کیفیت مناسبی نداشته اماالان خیلی بهترشده وازاقوام ودوستانمef7داند واقعارضایت دارند اماشنیدم جدیداش موتورش درشت کارمیکنه اماتست کردم چیزی متوجه ازصدای اضافه نشدم.
    درکل سمندEF7روبیشترمیپسندم.
    دوستانی کهEF7دارندهم مدل بنزینی هم گازسوز تجربیاتونوبشنوم خوشحال میشم.

    پاسخ
  7. مرتضی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    ال90 فول کامپیوترسفری فوق العاده دقیقی داره که سمندهای مولتی پلکس ندارند

    پاسخ
  8. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
    [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
    سوابق: (2315 دیدگاه) ,

    قبول دارم ال90 ماشین خوبیه ولی ماشینهای قدیمی اعم از پژو2000،دوو سیلو،دوو اسپرو،پارس ای ال ایکس و…بهتر از ال90 هستند هم از نظر فنی و هم از نظر کیفیتی(به جز ای ال ایکس اونم در نوع کیفیتی)

    پاسخ
    1. Ilyar
      سوابق: (496 دیدگاه) ,

      حیف ایران خودرو و کرمان موتور اشغال ساز تولید همشونو متوقف کردن. ..در ضمن دیروز در نمایشگاه یه دونه دنا دیدم …قیمتش 51 نوشته بودن. ..گرچه داخلش با کیفیت تر از دیگر ماشین های داخلی بود ولی به قیمتش نمیارزید…
      همچنین شما سوار یک پارس elx مدل 85 یا 86 بشی به کیفیت بالاترش نسبت به انواع 405 و پارس و سمند های جدید پی میبری

      پاسخ
      1. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
        [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
        سوابق: (2315 دیدگاه) ,

        درسته داخلش با کیفیته ولی خب تو ایران کمه
        من تعجب میکنم تو تهران نیست انوقت تو اردبیل هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        مگه میشه!

        پاسخ
    2. مرتضی
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      جناب مک میکسل
      سلام
      شما سمندای اف سون داشتی یاداری؟

      شما هم فکرمیکنی خودروی دنا کیفیت بهتری داره ازسمند های ای اف سون؟

      ممنون میشم ازراهنماییتون؟

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (25 دیدگاه) ,

        ببینم کسری جان دنا رو مگه تحویل دادن.
        چی شد هنوز خبری نیست یا دیگه تمامه.

        پاسخ
        1. Ilyar
          سوابق: (496 دیدگاه) ,

          چرا …تحویل دنا شروع شده. ..الان تو بازار آزاد هم موجوده که با قیمت فضایی بالای 50 میلیون به فروش میرسه.

        2. masoud
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          میخوام پارس تندر بگیرم اما چون زود چب میکنه دودل شدم نمیدم سمند ef7بگیرم یا پارس تندر

        3. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
          [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
          سوابق: (2315 دیدگاه) ,

          نه والا هنوز خبری نیست
          هر روز از سایت ایرانخودرو چک میکنم
          راستش تو هفته پیش قسمت پرداخت وجه بود
          ولی از هفته پیش ورود به مرحله فعال سازی در سیستم فروش شده.
          تا الان که حدود100 تا بیشتر به 10 هزار نفر تحویل ندادن
          یه50 تایی هم ازاد دادن به مشتری های دیگه با قیمت51 تومن
          از مااشینای اونایی که انصراف داده بودن احتمالا به اونا رسیده.الان تا شهریور دعوتنامش رسیده.
          پس از صدور دعوتنامه میره برای واریز17.5 میلیون باقی مونده. وپس از اون فاکتور گیری میشه،و میره برای تحویل
          دعوتنامه رو تا شهریور دادن
          ماشینو فقط تیرو دادن تا الان
          من تحویلم اخر مهر هستش،یا بهتره بگم 1 ابان
          به من کمی خب دیر تر میدن.
          من شیکر خوردم از نمایندگی ثبت نام کردم،برای همین کمی دیر تر شد.
          از خونه ثبت نام میکردم الان تحویلم مال مرداد یا شهریور بود.
          ولی بازم نسبت به اونایی که تحویل ابانن و اذر و دی
          خب زودتر ثبت نام کردم.
          من موعد تحویل و یا قیمتو اصلا واهمه ای براش ندارم
          بیشتر از این میترسم که بعد 2500 تا تولید به من بیوفته که مثل اینکه میخوان کیفیتشو پایین بیارن.

        4. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
          [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
          سوابق: (2315 دیدگاه) ,

          درود
          ایلیار چرا اطلاعات غلط میدی
          الان دنا زیاد نیست تو کشور کمتر از200 تاست.
          تو بازار ازاد هم تک و توک هستش و شاید تو تهران همش20 تا برا فروش تو نمایشگاه گذاشتن.
          در ضمن قیمت50 میلیون فضایی نیست.
          اگر اینطوریه همه ماشینای رنج خودش تو بازار ازاد اینطور فروش میرن
          جک جی5:بازار ازاد54-کارخانه47
          لیفان620:بازار ازاد52-کارخانه45
          چری530:بازار ازاد54-کارخانه43
          پارس اتومات:بازار ازاد56-کارخانه44
          ال90 فول:بازار ازاد58-کارخانه45

        5. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
          [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
          سوابق: (2315 دیدگاه) ,

          درود
          مسعود جان من پیشنهاد میکنم یه سورن ای اف7 بگیری
          که هم امکاناتش بیشتره،هم خوشگلتره

      2. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
        [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
        سوابق: (2315 دیدگاه) ,

        درود بر مرتضی عزیز
        والا من که ای اف7 نداشتم
        ولی پسر خالم 2 بار داشته
        از اولی که خیلی راضی بود
        از دومی،اولش هی قر میزد راجعش ولی بعدا خوب شد و الان هم هنوز داره دومی رو
        والا دنا میگن که دنا کیفیت داخلی به مراتب بهتری از سورن و سمند ای اف7 داره.ولی باید دید
        یه چند تایی تحویل دادن
        یه چند تای دیگه ای هم ازاد تحویل دادن.
        باید تمام 10 هزار تا فروش بره تا بشه دربارش قضاوت کرد.
        و از نظر فنی هم همون سورنه.ولی خب یه ذره پیشرفته تره با توجه به داشبورد جدید و کروز کنترل،جی پی اس و مانیتور.
        ولی من فکر میکنم برای اینکه ایرانخودرو بتونه دوباره دنارو در بازار داخلی عرضه کنه،کیفیت 10 هزار تای اولو خیلی بالا میبره
        و بعد اینکه دیدن خوبه و شورای رقابت نظرش عوضش شد
        بعد اینکه دوباره مجوز فروش رو در ایران با قیمت بالای46میلیون پیدا کرد،انوقت ممکنه کیفیتو پایین بیاره

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          کسری مطمعنی ایران زندگی میکنی .این چه قیمتیی بود که گفتی
          ام وی ام 530تو بازار ۵۴میلیون!!!!عزیز تازه ام وی ام ۵٣٠تا ازنمایندگی خارج میشه یه ٢ملیون حداقل از قیمتش که میشه یعنی میشه ٣٩_۴٠این چه حرفایی شما میزنید.

        2. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
          [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
          سوابق: (2315 دیدگاه) ,

          شما اگر برید نمایندگی ام وی ام میبینید که قیمتش 43 تومنه و بازار ازاد هم حدود53 تومن
          مثل اینکه از بازار عقب موندی عزیزم!
          اتفاقا من همین الان نمایشگاه در خونمون بودم یه 530 6000 هزار تا کارکردو یارو میداد45

        3. محمد
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          کسری جان اگر ام وی ام 530مدل ٩٣صفر تو بازار ۵٣ میلیون باشه من حاضرم یکیشو بررات بخرم عزیز من برو ساید باما قیمتا دسست بیاد حالا ام وی ام هیچ بقیشو چی ال نود تو بازار 58میلیون.
          بابا خیلی خندیدم.

    3. ناشناس
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      تو کیفیت که تا الان ال90 از همه ماشین های تولید داخل با کیفیت تره (20 نمره منفی)، نه مثل ماشینای دیگه( 40 تا60 نمره منفی) پژو پارس که چینی شده و 40 تومن ارزش نداره با موتور و طراحی چندسال پیش، مصرف و استهلاک هم خیلی بالا ، ماشین های قدیمی هم که دیگه عمرشون رو کردن

      پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    سلام اقا مسعود منظورتون رو از چپ کردن سریع پارس تندر متوجه نمیشم.
    ولی به عنوان کسی که هم تندر داشته و هم الان ef7 تندر به علت شاسی یکم بلندش یه حس بی اعتمادی رو به دارم میده که ماشین الان رو هوا است که قبول دارم انگار حس چپ شدن سریع ماشین است اما سمند ef7با جاده چسبندگی الی داره و واقعا احساس امنیت بالایی به ادم میده.
    ولی میگم خوب من تندر داشتم نه پارس تندر ولی از تندرم راضی بودم تنها دلیلی هم که الان تندر رو قبول ندارم چون میخواد ماشین ٢٩حداکثری رو الان ۴٠_۴٣میلیون بخری.
    به نظر من اگر برات پول زور دادن مهم نیست یه پارس تندر فول اپشن با کیت بنده کربن بخری حدود۴٧_۴٩میلیونی پات میفته یعنی حدود ٢٠میلیون از سمند ef7گران تر.ولی میگم خوب اگر پول زور دادن برات مهم نباشه وگرنه من با ۴٨تومن یه جیلی رنگ دار یا j5اتومات رنگ دار به راحتی گیر میارم و میخرم.
    تو باما بگردی پیدا میکنی.

    پاسخ
  10. مرتضی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    سلام
    پدرم یه پارس تندر فول اپشن یورو4 دوایربگ 92با32000کارکرد بدون رنگ داره خیلی ازش راضیه

    میخوادبفروشه دنابگیره مامشهدیم اگه خواستی ایمیل وشمارمو بدم شاید
    ماشینوبپسندی.
    اما من به شخصه سمندای اف سون وسورن ای اف سون روبیشترمیپسندم چون امکاناتش خوبه
    اماکیفیت ال90 بی نظیره

    پاسخ
    1. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
      [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
      سوابق: (2315 دیدگاه) ,

      درود مرتضی عزیز پدرت چند میفروشه؟
      اگر38پایینتر میگه من خریدارم.
      دنا هم ماشین خوبی هست
      پدر من هم میخواد برا خودش دنا بگیره.
      تندروهم برای عمویم میخواستم.

      پاسخ
      1. Ilyar
        سوابق: (496 دیدگاه) ,

        داداش. ..بله …یکیشو تو نمایشگاه دیدم. ..قیمت زده بودن 51. ..من منظورم اینه که اختلاف قیمت کارخانه و بازارش زیاده. .تقریباً 10 میلیون. ..یعنی منظورم دلال بازی بود. ..

        پاسخ
  11. مرتضی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    سلام مثل اینکه اصلا ازقیمتااطلاعی نداری

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      مرتضی جان ناراحت نشو کسری است دیگه یه حرفی میزنه خودش میگه ال نود فول ۵٨میلیون بعد پارس تندر شما رو قیمت میزاره ٣٨میلیون زیاد تعجب نکن .

      پاسخ
  12. اشکان
    سوابق: (466 دیدگاه) ,

    اقا سلام من همین امروز یه دنا دیدم تو شهر خودمون.بدون پلاک داشت میرفت

    پاسخ
    1. امید
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      بالاخره چشممون به جمال دنا روشن شد ااا نیم ساعت میخندیدیم فقط .مخلوط تیبا و سمند سورن تازه صندوق عقب پرایدم نصف کردن زدن تنگش .ااا کاش میشد با اونایی که 20تومن بیشتر از سمند پول میدن جا همچین آشی اونم با دستپخت ایران خودرو یه کم صحبت میکردم .فقط دوست داشتم ببینمش و با روحیاتش اشنا بشم .فقط 1دقیقه .خدایا منو به ارزوم برسون

      پاسخ
      1. Profile photo of [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
        [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
        سوابق: (2315 دیدگاه) ,

        20 تومن یا8.5 میلیون؟
        الان برو ببین قیمت سمند ای اف 7 بنزینی رو زده33.5
        دنا هم قیمتش42 تومنه.
        که نسبت به سمند خیلی می ارزه
        کروز کنترل-تهویه اتومات-مانیتور- جی پی اس-یه شاسی شیکتر-چراغای ال ای دی خوشگل-طراحی جدید-نمایشگر دمای محیط و…
        داره.اینا حداقل7 تومن می ارزه
        در ضمن ما همین طوری ماشینو تحویل نمیگیریم
        چون مانیتور داره برید حتما براش دوربین عقب نصب کنید.
        و چون جای کیسه هوای جانبی و پرده ای هم داره حتما برید براش نصب کنید
        دوربین عقب+کیسه هوای جانبی و پرده ای=میشه دقیقا5.5میلیون تومن
        که امکاناتش خیلی بهتر میشه.
        حتما برید بعد اینکه گرفتید ماشینو اپکو ببرید براش این 2تارو بذارید
        ما که برای48 تومن خودمونو اماده کرده بودیم یهو دیدیم گفتن42 گفتیم اشکال نداره امکانات اضافه با اون6 تومن باقی مونده براش نصب میکنیم

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          نه بابا.
          میخوای یه کاری بکن کسری جان.(البته اگر واقعا دنا دارید)
          یه دونه اتو هلد و گیربکس اتومات و و رادر و اتو پارک و سقف پانورما و سنسور پارک جلو و … براش بزار که بتونه با اوپتیما و یا شایدم و کیا کادنزا رقابت بتونه بکنه.
          عزیز سمند ef7دو گانه مدل ٩۴تحویل درب نمایندگی الان ٣٣تومن است.

  13. soheil
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    مک میسل جان الان اکثره جاها زده قیمتشو 51تومان .شما قیمت ثبت نامیشو میگی .اون 48تومنم که میگی ما خودمونو براش اماده کرده بودیم یعنی نفهمیدی جنگ زرگری بود .اااااااا یعنی اخلاق این دزدا دست نیمده ااا نیش عقرب نه از ره کین است بلکه اقتضای طبیعتش این است (یعنی اصلا نباید انتظار داشت اینا یه لقمه حلال بخورن چون طبیعتشون این نیست طبیعتشون …………….

    پاسخ
  14. محسن
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلام اقا کسری با تمام احترامی که برای شخص شما قاعل هستم دوست دارم این سوال منو راست حسینی جواب بدید سن شما چقدر است !؟
    چون یه صحبتایی میکنید که ادم شاخ در میاره.
    قصد توهین ندارم ولی ممنون میشم سنتون رو بدونم.
    آخه مومن شما که انقدر حرفه ای هستی نمیدونی سایت باما کجاست.!؟خوب برو اونجا قیمتا دستت بیاد بعد ایطور صحبتایی رو بکن.

    پاسخ
  15. فرزاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کاری با فنی و غیر فنی ندارم هم پارس داشتم و هم 206 و 405 و الان تندر دارم . بدون تعصب بگم تندر سرتره . سواری تندر خیلی خوبه و تو سفر های طولانی اذیت نمیشید . کلاچ نرمی داره پاتو تو ترافیک خسته نمیکنه . تو سربالایی ماشینای هم رده خودشو میخوره اینو میتونید تو سربالایی یادگار و ستاری و چمران امتحان کنید و جلوبندی قوی داره و اینو از خودم نمیگم . برید از جلوبندی ساز بپرسید که تا حالا فک نکنم باه اندازه انگشتای دستشون تندر تعمیر کرده باشن و یه سر هم به مکانیکی بزنید ببینید تو این شهر به این بزرگی چند تا تندر به تعمیرگاه مراجعه میکنه و چند تا پارس و پژو .

    پاسخ
  16. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مقایسه باید درست باشه نمیشه که هرچیو باهرچی قیاس کردال۹۰ماشین عالیه ولی ظاهرش همه خوبیاشو متاسفانه برده زیر سوال میتونید ال ۹۰روبا فرقونم مقایسه کنید به جا تره به نظر من

    پاسخ
    1. آرش
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      دوستان نظر نباید سخیف و بچه گانه و همراه توهین باشه
      تندر هر طوری که دلتون بخاد ارزیابی شده چه نظر مردم ، چه ارزیابی های کیفی توسط موسسه استاندارد ، چه ارزیابی رضایت مندی مشتریان از مراجع مختلف ، نظر تعمیرکاران و… و تندرهمیشه از خودروهای بی کیفیت هم رده خودش (تولید ایران)به مراتب ارزنده تر معرفی شده و این مسئله برای برخی از دوستان که این خودرو رو ندارند شاید کمی غیر قابل تحمل باشه و الفاظی نظیر فرقون و… نشاندهنده این موضوعه
      از دوستان عزیز خواهش میشه تعصب رو کنار بزاران و مزایا و معایب این خودروها رو مطرح کنند تا دو تا نکته درست حسابی از این نظرات دستگیرمون بشه

      پاسخ
    2. دانا
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      دوست عزیز زمانی هم که ال90 جایزه بهترین طراحی کاربردی اروپا رو گرفت، اون کارشناس ها نظر شما رو داشتن؟

      پاسخ
  17. دانا
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    با سلام
    به نظر بنده تجربه بدی رو که از یک خودرو داشته باشید، به کلی از چشمتون میفته
    من سال 87 یک دستگاه ال90 E2(مدل میانه که دارای یک اربگ، شیشه عقب دستی و جلوپنجره مشکی) بعد از کارکرد تقریبا 6ماه از مالک اولش خریداری کردم، در اولین تجربه سفر بین شهری به این نکته پی بردم که واقعا در بحث تعادل هر راننده ای رو به چالش میکشه، با توجه به هیدرولیک بودن فرمان اقدام به تعویض لاستک های جلو با نمونه205 و عقب با 215 و از نمونه با کیفیت خارجی ،استفاده از استرس بار ( یک میله تعادلی عرضی که سر کمک های جلو که از داخل محفطه موتور نمایان هستن به هم متصل میکند) و کاهش معقول ارتفاع خودرو با استفاده از سیستم تعلیق اسپرت از یک برند معتبر تا80 درصد وضعیت پایداری خودرو در شرایط مختلف و به طرز بسیار آشکار بهبود بخشید،
    در بحث قوای محرکه هم به جرات میتوان گفت موتور 1.6لیتری16سوپاپ ال90(کاملا یکسان با رنومگان1600سی سی) جزو پر بازده ترین و بی نقص ترین پیشرانه ها در میان خودرو های تولیدی کشور هستند که با استفاده از فیلتر هوای اسپرت، شمع چند پلاتینه، تغییر برنامه ریزی ECU و تعبیه هدرز در سیستم اگزوز با افزایش توان پیشرانه به راحتی سمند، 206 و حتی پارس 16v در حال دور شدن در آینه داخلی خودرو قابل مشاهده خواهند بود!!!
    ال90 به دور از جذابیت های عوام پسند از حیث طراحی، خودرویی محافظ کار، ساده و البته با خطوطی حساب شده، مرتب و منظم است که اینجانب با یک دست کردن چراغ های عقب با رنگ فرمز و حذف نوشته روی درب صندوق و فقط نمایان بودن برند رنو در نمای عقب، استفاده از رینگ های اسپرت آلومنیومی مدل فول و تعویض آینه های جانبی با نمونه تاشوبرقی مورد استفاده در تندر سایانا(تندر آپشن ایران خودرو) و تعوض شیشه های خودرو با نمونه سولار uv ظاهر خودرو را بهبود بخشیدم،
    ال90 با توجه به بحث تامین قطعات، خدمات پس از فروش و بازار فروش نمونه های کارکرده با توجه به اعمال تغییرات فوق، میتوان بسیار بهتر از سمند ال ایکس و حتی پژو پارس و 206سدان باشد…

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری