مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره 10 خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور 16 سوپاپ خودرو تندر 90 با داشتن 105 اسب بخار قدرت و گیربکس 5 سرعته نرم و دقیق ظرف 10.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز 208 کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها 8 سوپاپ داشته و 100 اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن 11.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 211 کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر 90 حدود 105 کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر 90 از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر90 از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر 90 با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره 10 مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

5,728 دیدگاه

  1. محمد رضا عباسی
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    با سلام و عرض ادب / هیچ ارزانی بی علت نیست هیچ گرانی بی حکمت نیست / مقایسه قیمتها مشخص میکنه کدام بهتر است

    پاسخ
  2. majid
    سوابق: (15 ديدگاه) ,

    با سلام وقت دوستان بخیر باید راجب این مقایسه بگم درست نیست یک خوردو با یک موتور قدیمی ووزن1280 با یه خودرو 1070 با موتور16 سوپاپ که تنفس بهتر ونسبت تراکم بالاتر مقایسه کردشما موتور ال نود بزار رو سمند مطمعن باش کسی دیگه ال نود نمی خره من لیست قطعات کامل ال نود با قیمتش وهمچنین سمند رو دارم تو اینکه ال نود اطاق نداره واقعا شکی نیست خوب موتور و گیربکس واقعا عالیه داره ال نود که سواری باهاش دلچسب هستش کسی هم که میخواد تو جاده با امنیت بالا تو این رنج قیمتها سفر کنه سمند عالیه من برگه کمپانی ماشینم هستش سال 90 مدل ای یک خریدم 10800. اما سمند ال ایکس اون موقع 14700 قیمت داشت خوب این بخاطر اینکه یه زمانی تو تحریم موتور ال نود با چهار برابر قیمت از ترکیه خریداری میشده پولشم مردم باید پرداخت کنن الان ماشین مدل نودمو که تو خرج داره میوفته دارم میدم یه بدبختی جاش یه سمند صفر بدون خرج سر به سر بگیرم از ماست که برماست

    پاسخ
  3. Profile photo of (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (128 ديدگاه) ,

    امیدوارم خداوند بودجه ای به هموطنان اعطا کند که نخوان هردوی اینها را بررسی کنند …اینها مال عهد دقیانوس است

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (2 ديدگاه) ,

    تندر امکانات قابل قبول نداره بد ریخته زشته سمند زیباست امکاناتش حرف نداره از تندر بهتره فقط مشکلش گرانی قطعات هستش داداش های گلم

    پاسخ
  5. امین
    سوابق: (2 ديدگاه) ,

    تندر قیمتش خیبی زیاده به این قیمت نمی ارزه با اون قیافش مثل این که یک کابینت ساز طراحیش کرده

    پاسخ
  6. مجید
    سوابق: (4 ديدگاه) ,

    سلام دوستان
    من دوساله سمند سورن دارم
    بابت طلب از یه بنده خدایی ال 90پارس خودرو تمام فول گرفتم
    مزایاش نسبت به سمند
    بی صداییش
    فرمون نرم تر
    جلو بندی قوی تر
    وشتابش
    معایبش نسبت به سمند
    اصلا تعادل در سرعت بالا نداره
    سرپیچ بهو میبینی ماشین از بغل داره چهار چرخ میره
    باسمند با سرعت زیاد رو دست انداز میشه خیلی راحت رد شد اما ال90 واقعا نمیشه رفت
    هر کی قبول نداره بره امتحان کنه
    اصلا به درد مسافرت های طولانی نمیخوره اما سمند عالیه
    سوختش تو جاده از سمند به کم بیشتره
    داخلی ماشین اصلا قشنگ نیس
    و از همه مهمتر گرونی قطعات هستش
    مثلا دینام سمند هست 250تومن اما ال90 هست 850تومان
    پمپ هیدرولیکش هست 700تومان
    تسمه تایمش رو عوض کنی 400تومان میشه اما سمندنصفش میشه
    من دوسال سمند سوار شدم
    اصلا نمیتونم ال 90سوار شم
    به خاطر تعادل نداشتنش و گرونی قطعاتش و صندلی های خسته کنندش
    گذاشتمش واسه. فروش

    پاسخ
  7. حمید
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    با سلام – کاری به ال 90 ندارم ولی الان رنو لوگان یا تو بعضی کشورها نیسان آپریو
    و بعضی جاها dacia logan (همه اینها شرکت های همکار رنو هستند) تو
    کشورهای پیشرفته اروپایی و ژاپن و آمریکایی حنوبی و وترکیه و… فروخته میشه
    به هر حالطراحی ماشین مربوط به سال 2005 هست و با تکنولوژی نسبتا بالا و امنیت بالا.
    امیدوارم یه روز ما هم خودروی ایرانی بخریم(به کمک خود این مردم نه
    باند آقایون ایران خودرویی) تا کمک به پیشرفت خودروسازی کنیم ولی این
    سمند مثل تیبا شاهکارهای ایران خودرو و سایپا هستند(باز تیبا بیشتر روش
    کار شده اصالت بیشتری داره) برای ورود به دنیای مونتاژ خودرو.
    استفاده از 405 و تغییر قسمتهای مختلف اون و….
    چقدر مردم جونشونو تو سری اول سمند از دست دادن به خاطر ترمزهاش بعدا
    به اصرار پلیس abs ,و یک ایربگ راننده ماشین دیگه رو روش گذاشتن که اون
    هم عمل نمی کنه
    چرا؟
    چون ما این ماشین رو خریدیم باید بگیم کل دنیا اشتباه هست
    همین الان این ال 90 (موتور 16v 1600 با تجهیرات دراین حد داخل ایران)
    با قیمتی حدود ده هزار یورو تو برلین آلمان فروخته میشه(به ارزش پول ما
    خیلی بیشتر از قیمت فعلی) ولی همین سمند رو به افغانستان دادن
    برگردوندن،یعنی ماشین خارجی داره اینجا مونتاژ و تولید میشه بعضی ها
    ناراضی هستن میگن نه ….
    این هم نتیجه “تصادف 405 تغییر شکل یافته” (سمند) با پراید: حداقل به
    جونتون اهمیت دید
    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm

    پاسخ
  8. fishdilo
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    دوستان
    من قبل از ال90 با 206، پراید، سمند، پرشیا، آردی، ،405 ،پیکان
    رانندگی کرده بودم. با این حال تندر رو هنوز تجربه نکرده بودم.
    مواردی که من از این ماشین خوب خوشم اومد:

    1- مصرف فوق العاده عالی (داخل شهر قبل از 3000 تا 9، بعد از
    3000 کارکرد 6.7، البته شیوه رانندگی که موثرترین عامل هست، به
    شدت مراعات می شود! میانگین مصرف متوسط، برای حدود 200 کیلومتر
    با سرعت متوسط 20.1 کیلومتر بر ساعت بدست اومده) واقعا” مصرفش
    فوق العاده خوبه!
    (خارج شهر: قبل از 3000 6.3، بعد از 3000 هنوز امتحان نکردم.
    در ضمن مصرف 4.5 در خارج شهر هم تجربه شده )

    2- ترمز عالی (حرف نداره)

    3- فرمون پذیری خوب.

    4- گیربکس عالی (داداش حرف نداره، کاملا” نرم و راحت جا میره،
    کلاچ هم کاملا نرم)

    5- شتاب عالی (اصل حالش زمانی که سریع می خوای سبقت بگیری و
    مجدد برگردی تو لاین خودت!)

    6- نفوذ سر و صدا در حد خیلی خوب. (یه ایراد اینه که صدای
    موتور و کلا” سایر صدا ها در صندلی های عقب بیشتر از جلو و پشت
    فرمون احساس میشه!)

    7- دید جلو فوق العاده مناسب، دید عقب بد . دید آینه ها قابل تحمل.

    8- راحتی باز و بسته شدن در ها (خیلی عالیه). مخصوصا” در
    مقایسه با خانواده پژو که همیشه گوشه ی در، کنار و زیر ابروی
    خودم و اطرافیان رو می گرفت و صدمه میزد، واقعا” عالی هست و
    آسودگی سوار شدن و پیاده شدن فوق العاده است.

    9- محسوس بودن تغییر در پارامتر های متغیر ماشین، (تنظیم چراغ
    جلو، تنظیم صندلی و …)

    10- ایمنی هم که از شواهد بر می آد خوب باشه!

    11- جادار و راحت، هم داخل ماشین و هم صندوق. من که قدم
    کوتاهه، به راحتی پام رو پام میتونم بندازم!

    خوب به اندازه بازیکن های تیم فوتبال شد. دیگه بسه. موارد زیاد
    هستن. به مهمترین ها از نظر خودم اشاره کردم.

    تندر کلا” ماشینه خوبیه! من قبل از خرید خیلی ازش خوشم می
    اومد. الان بعد از دو ماه عاشقش شدم! مخصوصا” اینکه من از
    ظاهرش بر خلاف بعضی ها، خیلی خوشم می آد. مخصو صا” اینکه ظاهرش
    با اکثر ماشین های خیابون تفاوت های زیادی دار و خز نشده

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (4 ديدگاه) ,

    به نظر من برای مقایسه و نتیجه گیری بهتره همیشه به مراجع و آمارهای رسمی مراجعه کرد نه به صحبتهای احساسی و تجارب شخصی
    از جمله میزان رضایت مندی مشتریان از خودروها در سالهای مختلف – رده بندی کیفی خودروهای داخلی
    مثل لینکهای زیر
    http://www.car.ir/news/Iran-Company/newest-car-quality-ratings
    یا
    http://asrekhodro.com/fa/page/53644/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D8%B2+%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7+%DB%8C%DA%A9+%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4+%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

    پاسخ
  10. امید
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    زیر 50 میلیون تومان رو دست ال90 چیزی تو ایران نیست

    پاسخ
  11. علیرضا
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    سلام .از نظرمن سمند ال ایکس خودرو با ایمنی بالاست درسته که یه معایبی داره ولی در کل امنیتش عالیه درسرعت بالا تعادل بالایی داره سیستم سخنگو وصندلی راحت برای مسافرتهای طولانی عالیه احساس خستگی نمیکنید .

    پاسخ
  12. تیرداد
    سوابق: (2 ديدگاه) ,

    سلام ماشینی که نه توی قشنگه نه بیرونش مثل دختری میمونه که هر چقدرم که اخلاقش خوب باشه کسی طرفش نمیره اگه اینجوره تراکتور اسب بخارش از همه بیشتره پس اون خوبه ماشیا ساختن یا جا رختی فیس لیفت پارس وشاسیش در برابر ال نور قضاوت کنید حتما زمختی هم حد داره دبهم زمختی ولی تو سرازیری خوب راه میره نگید ال نود

    پاسخ
  13. تیرداد
    سوابق: (2 ديدگاه) ,

    کم مونده برای شیشه بالابراش کلید صنعتی بزارن انگار میخوای ی دستگاه بزگ صنعتی روشن خوموش کنی دو نفر راحت میتونن همدیگرو با پا صدا کنن چون پاهاشون از زیر کنسول راحت رد میشه لبه در ال نودو ببینید بالای در

    پاسخ
  14. پویان
    سوابق: (42 ديدگاه) ,

    اگه کسی میخواد زیاد سرو کارش با تعمیرگاه نباشه و با تعمیرکارای بعضا کلاهبردار روبه رو نشه بی شک باید ال90 بخره. از لحاظ قدرت و جور بودن موتور و گیربکس هم ال90 برتری کامل داره. البته سمند تو جاده خیلی بهتر از ال 90 ه از لحاظ حسی که به راننده میده و اینکه فضای داخلی و صندوق بیشتری داره و راحتتره. همچنین از لحاظ طراحی داخلی و خارجی هم قطعا سمند ال ایکس بهتره مخصوصا نمای عقب و کابین

    پاسخ
  15. ali
    سوابق: (93 ديدگاه) ,

    ستاره‌های کیفیت برای خودروهای داخلی :
    http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87/%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C/
    در جدول کیفی ارائه شده توسط سازمان استاندارد
    در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین 25 تا 50 میلیون تومان،‌ خودروهای پارس‌تندر، تندر-90 اتومات، تندر-90 پارس‌خودرو و تندر-90 ایران‌خودرو سه ستاره کسب کردند

    پژو 405 ایران‌خودرو خراسان، رانا، پژو پارس مازندران، پژو پارس خراسان، دنا، پژو 405، سمند ایران‌خودرو مرکزی، سمند ایران‌خودرو تبریز، پژو پارس ایران‌خودرو فارس، پژو پارس ایران‌خودرو مرکزی و تیباهاچ‌بک، تنها یک ستاره

    حالا خودتون قیاس کنید

    پاسخ
  16. رضا
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    درسته که سمند خوشگلتره، اما به نظر من ال 90 یه چیز دیگس، واقعا بهترین ماشین زیر 50 و 60 تومنه، این ماشین واسه افرادی خوبه که به ظاهر ماشین خیلی اهمیت نمیدن اما موتور ماشین و اطمینان از ماشین مخصوصا تو مسافرت براشون خیلی مهمه. من هم سمند ال ایکس 94 داشتم و هم ال 90، صدای موتور سمند، سخت جا رفتن دنده، دید کم، مصرف بالا، کیفیت پایین قطعات و … آدمو دیوونه میکنه.
    من مطمئنم اونایی که میگن ال 90 ظاهر بدی داره، اگه بخرن کمتر از یه ماه ظاهرش براشون دلچسب میشه. حداقل من خودم اینجوریم.

    پاسخ
  17. علی
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    سلام
    بنده هم ال 90 داشتم هم 405 هم پارس و سمند و سوزوکی ویتارا و…
    الانم یه اوتوماتشو دارم
    ال 90 از نظر موتور و گیربگس و جلو بندی خوبه
    از نظر عقب بندی بسیار افتضاح و در حدیه که از قم تا تهران که همشم اتوبان هست رو نمیشه باهاش رفت و حسابی آدمو خسته میکنه
    ضعف دید در قسمت عقب و قسمتهای جانبی و البته دید خوب در قسمت جلو
    بالا بودن قیمت قطعاتش نسبت به رقباش.البته باید یگم حدودا تا صد هزار تا به خرج خاصی نمیفته
    صندلی های بسیار بی کیفیت مخصوصا در قسمت پشت بر عکس سمند و پژو که ازین لحاظ بهترن
    نکته بعد اینه که اگه از ال 90 کولر بگیری و ماشینم پر باشه دیگه زور نداره راه بره در حالی که پژو اینطور نیست.تازه مصرف سوختشم میره بالا و حتی بیشتر از پژو و سمندم میشه
    داخلشم که زشت تر از بیرونشه و هیچ چیز هیجان انگیزی نداره و بسیار ساده ست.
    ابته به خاطر آلیاژ موتورش حالا حالاها به خرج نمیفته و به این زودیا واشر نمیزنه برعکس پژو که بعد از 150 هزارتا باید منتظر باشی
    به شدت دچار بی تعادلیه.مخصوصا سر پیچ ها که خیلی خطرناکه.از طرفی چون اتاقش بلنده خوش چپم هست و باید در رانندگی های بیرون از شهر محتاط بود.
    به نظر من اختلاف قیمتش با پژو که حدودا 10 تا 15 میلیون تومنه اصلا ارزش نداره که دم این ماشینو بخره.30 میلیون تومن برای پژو بدی بهتر از اینه که 40 تومن بدی برا ال 90
    باید بگم همه این ها برای ال 90 دنده ایه و دلیل داشتن ال 90 من هم فقط به خاطر گیربگس اوتوماتشه که واقعا گیربگسش خوبه

    پاسخ
    1. arash
      سوابق: (1 ديدگاه) ,

      با نظر شما کاملا مخالفم، به نظر من سیستم جلوبندی و فنربندی ال90 مطلوبه به طوریکه حتی تو مسیرهای طولانی و پرو پیچ خم هم نرمی ماشین باعث عدم خستگی میشه این موضوع رو بارها تو جاده کرج چالوس امتحان کردم صندلی های این ماشین در حد معمول هست و با توجه به فضای بسیار خوب قسمت عقب راحتی در مسیرهای طولانی نیز میسر میشه
      درخصوص کولر بله افت قدرت ماشین مشخص میشه مانند خیلی از ماشینهای دیگه ولی نه اونقدری که شما میگین و این موضوع برای ماشینهای زیر 2000 سی سی کم و بیش محسوسه
      داخل خودرو هم ساده اس مثل 405 و سمند وداشبوردش در قسمت جاگیری کلیدهای تنظیمی میتونست بهتر و ظریف تر طراحی بشه ولی طراحی زمخت داشبورد سمند و عدم دید مناسب عقب و جلوی اون و ارگونومیک قرارگیری راننده هم چنگی به دل نمیزنه و قابل مقایسه با ال90 نیست
      درخصوص تعادل حداقل درمقایسه با 206 بسیار بهتر بوده و توی این چند سال من و دوستان ال90 سوارم اصلا به مشکل بی تعادلی بر نخوردیم شاید تو رانندگی خیلی اسپورت این موضوع قابل بحث باشه و بحث عدم تعادل این ماشین که برخی از دوستان غلو میکنند کاملا بی اساسه
      در قیاس فنی هم (گیربکس، موتور، جلوبندی ، سیستم تعلیق کیفیت ، ایمنی ، ترمز و…) که برای انتخاب خودرو بسیار مهم هستند باید گفت ال90 تو ماشینای زیر 50 میلیون بی رقیبه و اصلا قابل قیاس با محصولات بی کیفیت و … نظیر سمند و 405 و پارس نیست و حتی میتونم بگم اگه اختلاف قیمت 10 میلیون تومان دیگر هم بیشتر از وضع فعلی بود هنوز انتخاب ال90 عاقلانه تر ه

      پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    سلام دوستان من ال ۹۰ توصیه میکنم چون میخوام رانندگی کنم نه این که داخل یک ماشینی بشینم که قیافه داره اگر میخواهید راحت بااسایش رانندگی کنید ال ۹۰عالی موفق باشبد

    پاسخ
  19. اذری
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    وقتی سمند دوساله کار می کنه تبدیل به لش وجنازه می شه عین تراکتور صدا میده دید جلوی اون هم صفحه اما ال نود من شش ساله کار میکنه آوخ نگغته

    پاسخ
  20. majid
    سوابق: (15 ديدگاه) ,

    با سلام دوستان عزیز آقا تمام کسایی که از طریق این سایت ها و نظرسنجی ها تصمیم گیری میکنن
    باور کنید خدا شاهده من نظری که میدم بدون هیچ تعصبی میگم من برام مهم نیست که مثلا اگه سمند یا ال 90 داشته باشم بازار گرمی کنم الان رانا دارم بعد نیست بریم سر اصل مطلب باور کنید تمامی ماشین های ایران خودرو داشتم نمی خوام هم بگم بهترین راننده هستم ببینید سمند ال ایکس سال داشتم مدل 84 سال 86 بود صبح که روشن میکردم تمام همسایه ها بیدار میشدن از صداش این یه ایراد گلویی اگزوز زیاد اذیت میکرد موتور توی سال دوم آروم آروم توی 70هزار کارکرد داشت کمپرس میاورد یکم هم نسبت به وزن اتاق ترمزهاش خوب نبود البته نسبت به ماشین هایی که بعدن خریدم ولی خدا شاهده غیراز اینا دیگه مشکلی نداشت باور کنید من با 27 لیتر میرفتم اصفهان دروغ نمیگم چون تو جاده موتور 1800 کم میسوزونه اما تو شهر اگه واقعا راننده
    باشی و سرگاز بری 9 میسوزونه سمند با اون موتور قدیمی باید همش حرص بخوری چرا ال 90 یا 405 یا 206 زودتر شتاب میگیرن اینم بیشتر بخاطر سایز لاستیک 15 هستش اکثر ماشین ها 14 هستن محیط بیرونی لاستیک شتابگیری سریعتر در کل باید بگم که دیگه دوره موتورهای 1800 8 سوپاپ گذشته چیز دیگه ای که در مورد سمند باید بگم طراحی کنسولش هست و جلو داشپورت شما خوب که دقت کنی میبینی که قسمت وسط یعنی پنل بخاری پخش وسخنگو اگه دیدتون نصبت به جلو داشپورد ماشینها باز باشه این کنسول چینیها طراحی کردن اگه نثل کمپانی بنز
    سال به سال دستخوش تغییر میشد الان به جلو داشپورت ماشینهای امروزی اروپا یا حداقل آسیایی شرقی رسیده بود تسلط دست دنده که راننده حتی اگر راننده صندلی خود را زیاد شیبدار کنه راحت هستش تو این خودرو های فوق العاده آپشن پایین ایرانخودرو اولین خودرو هستش که کانال تهویه برای سرنشینان عقب تعبیه شده من به جد میتونم بگم اگه این ماشینو ارتفاع بزنی و یک موتور خوب روش باشه از نظر تعادل تو ماشینهای 30تومنی همتا نداره و تو جاده هراز واقعا تجربه کردم بارها
    ماشین لش میشه درسته اما اگه هر ماشینیو بهش نرسی لش میشه راجب دید ماشین خداییش اگه کسانی که نظر میدن راننده باشن باید با هر ماشنی راحت رانندگی کنن پس راننده نیستن دید ماشین در نوع خودش خوبه موتور ای اف هفت که روش گذاشتن اگه یه سفارش مدیران گیرت بیاد هم قطعات موتوریش اصلی هست هم با جلو کنسول سونایی به قول خودشون هستش که با تریم بژ هست خیلی هم کمیابه تو بازار اگه این ای اف هفت خوب در اومده باشه یا به قول معروف آبندی خوب باشه مگه راننده نباشی یا بترسی وگرنه بهت قول میدم که ال 90 نتونه بگیرتت اگه تو مدل ال ایکس چرخهای عقب دیسکی بود من حتما یه ال ایکس تکسوز ای اف هفت میگرفتم .
    خوب دوستان بریم ال 90 سال 91 مدل 90 داشتم موتور فوقالعاده بی صدا حتی بیرون وایسادی شاید متوجه روشن بودنش نشی اما تو رانندگی صدای موتور داخل میادو یا گاها اگه بی تجربه باشی زمان روشن بودن استارت هم میزنی این ماشین واقعا تیز بود مصرفش بد نبود هرچی هم ناشی باشی و گازو ترمز بکنی مصرفش کمتر از هفت و بیشتر از هشت نمیشه یه چراغ از بنزینش 55 کیلومتر تو شهر میره اونایی که ال نود دارن میدونن تعادلش توی جادهای کوهستانی اگه راننده باشی تو سرعتهای بالاتر تو پیچها اصلا قابل قیاس با سمند نیستش منظورم کشش موتور نیست ال نود دارها جبهه نگیرن بله تو سر بالایی سمندو راحت میگیزیش با ال نود اما تعادل سر پیچ چی میگه باید جفت پا ترمز کنی جو عقب ماشین هیچ چیزی به عنوان تعلیق موجود نیست خم شو زیر ماشین میبینی یه میله صاف که دوتا فنر لول روشه حالا بریم سراغ جعبه دنده که ال 90 واقعا از سنمد بهتره حتی از مدل ای اف هفت هم بهتره چون نسبت دنده ها در k4m بهتر از BE3هستش موتور ال نود نسبت حجم به لیترش که تو دنیا مد نظر خودرو سازان بزرگ هستش 65 هستش که تو ای اف هفت هم 65 هستش ام تو 1800 میشه 55که خیلی بده البته توی موتورهای تی یو پنج که مال تیپ پنج 206 این عدد به 70 رسیده الان مثلا مال سوناتا 78 میتونید برید تحقیق کنید موتور و گیربکس قابل قبول شد پس حالا اطاق من که 4ماه دوام اوردم با قیافش حالا از بقیه خبر ندارم واقعا ماشین بد قیافس تو روخدا از قیافه ماشین دیگه دفاع نکنید شما الان یه بنز رو در نظر بگیر گلگیر جلو و لا ستیک جلو روببین لبه گلکیر از روی لاستیک تا کاپوت نهایت 7 سانت تا ده سانت حالا ال نود رو برو ببین سمندم هم ببین اقا حتی پیکان پراید اردی هم اسپرت میشه اما ال نود مگه با هفت هشت میلیون مگه ال نود باز باشی اسپرتش کنی جلو داشپورتش با پراید فرقشو به منم بگید

    پاسخ
  21. arshia
    سوابق: (1 ديدگاه) ,

    با اینکه ماشینهای تولیدی ایران همگی آشغال و رده خارجند ولی باز هم به نظر میرسه زیر 50 میلیون تومان رو دست ال90 چیزی تو ایران نیست .

    پاسخ

ثبت یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری