ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. mojtaba

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. دوستان آیا معایب ef7 بر طرف شده؟من برای ef7 دوگانه یه 1 ماهی میشه که ثبت نام کردم.ولی از بس مطالب بدی در مورد این ماشین شنیدم میخوام برم انصراف بدم.آیا این چیزهایی که در مورد ef7 میگن درسته؟به نظر شما این ماشینا نگهدارم یا انصراف بدم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      صد در صد انصراف بده یکی از همسایه های ما ef7 داره و پسرش هم ال90 داره دنبال فروختن ef7 و خرید ال 90 هست تازه ازش پرسیدم مگه ماشینت مشکلی داره گفت نه ولی ال 90 یه چیز دیگست
      البته تا اون جایی که من میدونم کیفیت محصولات وطنی به شدت افت پیدا کرده و ماشینهای صفر دو سه سال اخیر مفت گرون شدند مخصوصاً محصولاتی نظیر 405 ، سمند همه مدلهاش ، پارس حتی 206

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        دوستان عزیز توجه داشته باشید که بعضی از بچه ها ممکن بر اساس نظرات مثبت یا منفی شما اقدام به خرید یا فروش یه خودرو کنن پس لطفا به جای نظر دادن در رابطه با خودروی همسایه یا فامیل یا سایر اطرافیان درباره ماشین خودتون که تجربه استفاده از اون رو داشتین نظر بدین.
        با تشکر…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (8 ديدگاه)

          بهتره برای انتخاب از کسایی که تو این سایتها با تعصب نسبت به ماشینی که فعلاً اونو دارن و از اون به هر شکلی طرفداری میکنن نظر نخای چون باعث میشه یه عمر پشیمون بشی

          بهتره در این خصوص به آمار و اطلاعات کیفی خودروها مراجعه کنی یا با اقدام به مراجعه نمایندگی ها و تعمیر کارها و پرس جو از اونها بپردازی قول بهت میدن به راحتی شما رو به این نتیجه میرسونه که سمت ef7 نری

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. junior

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      آقا مجتبی من سال قبل EF7 ثبت نام کردم، اون اوایل مثل شما با شنیدن حرفای از این دست ته دلم خالی میشد و حتی چند بار تصمیم گرفتم که ماشینو تو همون نمایندگی بفروشم، اما به مروز زمان و با تحقیقات بیشتر فهمیدم که 99 درصد افرادی که میان از این خودرو بد میگن هیچ اطلاعی از اون ندارن و حتی اگه شما یه سمند LX معمولی رو در کنار EF7 بذاری قادر به تشخیص این دو تا از همدیگه نیستن. من به شما نمیگم این ماشینو نگه دار یا اینکه انصراف بده تنها توصیه من اینه که قبل از هر اقدامی با افرادی که واقعا این خودرو رو داشتن یا دارن مشورت کن. در رابطه با مشکلات هم بگم که مسائل مربوط به EF7 کاملا برطرف شده و هیچ کدوم از مشکلات قبلی تو نسخه های جدید نیستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. EF7

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      سلام اقا مجتبی . من دارم 60 هزار کار کرده هیچ ایرادی نداره بجان مادرم ازش راضییم. ولی تبلیغات سوئ باعث شده مردم فکر کنند خوب نیست حتی یه قطره روغن ریزی ندیدم. ضمنا زمانیکه من خریدمش از ال90 گرونتر بود که به علت تیلیغات کورکورانه افراد خجسته ال90 را شرکت بدون هیچ دلیل دیگه ای ازجمله اضافه کردن ابشن یا امکانات قیمتش را تا جایی که این افراد خجسته پول میدن بالا بردوگرنه چه دلیلی داره که در سال 91 از سمند ارزونتر بود حالا گرونتر شده. این خودرو پس از حذف پیکان قرار بود به جای پیکان و به قیمت کمتر از پراید عضه بشه ولی شرکت دید افاد خجسته ای هستند که برابر پارس بهش پول میدن شرکت هم تا جایی که جا داشت ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. EF7

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ef7 موتوری که از سیستم بسیار پیشرفته cvvt بهره می بره. مزایای این سیستم در سرعتهای بالا مشهود هست در این سرعت که موتور های دیگه در حال جان دادن هستند این موتور تازه جان میگیره. و راننده را سر بلند میکنه. ضمنا دوستانی که از مصرف ال90 تعریف میکنند بدانند که با وجود داشتن حجم موتور و قدرت بیشتر سوختش از ال90 بیشتر نیست .دوباره تاکید میکنم هر وقت 200 کیلو بار توی ال90 بذارید هم وزن سمند میشه اونوقت شتابش را اندازه بگیرید بعد به قدرت ای اف 7 پی خواهید برد . بخدا اگه این موتور روی یه خودرو خارجی باشه حداقل قیمت اون خودرو از 100 تومن بیشتره. ضمنا شتاب ال90 و ترمزش با وزن 1100کیلو خوبه . همین بس که مگان با موتور 2000 سی سی شتابش از ال90 کمتره که اونم بخاطر وزن زیادش هست که البته در رانندگی این یه ثانیه شتاب کمتر اصلا عیب حساب نمیشه. جون هر خودرو سبک شتابش بیشتر میشه پس به یه ثانیه شتاب بهترش ننازید. زت زیات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. EF7

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    مب دانید جرا ال90یها از سمند بد میگن؟ چون ال90 چیزی نداره که ازش خوب بگن . بنابراین از سمند بد میگن تا وجهه ال90 را درست کنند وگرنه دلیلی نداره از ماشینی که ندارند و تجربه رانندگی اش را ندارند بد بگن. شما دقت کنید فقط مالکان ال 90 از همه ماشینا بد میگن . بقیه مردم از ماشین خودشون میگن اینا از ماشین مردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عليرضا 77

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط میگم ال 90 اگر خوب نبود ایران خودرو، پارس خودرو و سایپا سر تولیدش رقابت نمی کردند، در ضمن EF7 کمترین اختلاف قیمت کارخانه با بازار رو داره چون به عنوان یک خودرو پر درسر در بازار شناخته شده وقتی با افرادی که تو بازر هستند مشورت میکنی میگن اگر میخوای ماشینی بخری که زیر قیمت بدیش برو EF7 بخر، برای منی که حال و حوصله تعمیرگاه رفتن پشت سرهم و وقت ویزیت گرفتن از مکانیک و نمایندگی رو ندارم دنبال ماشین با کیفیت ایران هستم حتی با برخی از کاستی هاش مثل ظاهرش اما به جاش به کارهای دیگه زندگیم میرسم همه چیز زندگی ماشین نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. EF7

        ۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        گقتم که کار شما بدگویی از ماشینی (ef7)است که هیچ اطلاعاتی ازش ندارید. من ef7دارم 60 هزار کار کرده و هیج مشکلی تا الان نداشته فقط لنت و باطری عوض کردم. حتی یک قطره روغن ریزی نداره. در اواخر سال 90 بخاطر تحریمها واشر سر سیلندر این خودرو چینی بود که به مشکل بدی خورد(حدود 3 ماه) ولی بعدا واشر المانی نصب میشه و ایراد کلا برطرف شد.ولی ابروی این موتور مدرن پرقدرت و المانی را خدشه دار کردو بهنه به دست بهانه جویان داد شما که حتی معنی کلمه cvvt را نمی دانید خواهشا نظر ندهید. من امروز از جاده توسکستان(گردنه شدید) رانندگی کردم. بخدا ال 90 ها را پشت سر هم جا می ذاشتم. چرا اسرار دارید یه تولید عالی را بد جلوه بدهید؟ فقط خواهشا الکی نظر ندهید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۱۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (46 ديدگاه)

          سلام می خواستم یه ماشین بخرم واز کولر سمند خیلی خوشم میاد به نظرتونef7(به گفته تعمیر کارا چون خیلی بزرگه هر کسی تعمیرش نمی کنه بد هم ساخت چینه)یا همون موتور معمولی لطفا کسایی که تجربه این ماشینا رو دارن بگن در ضمن این ماشین مصرف چه جوری ایا لاستیکش خوردگی داره به خاطر وزن زیادش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۱۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (46 ديدگاه)

          ال 90 ماشین خوبیه اما دادن 40تومن پول به این ماشین اشتباه فقط یک بار سوار لیفان 620 1800 سوار شین می فهمید ماشین یعنی چه اما چون پول به زمین دادم مجبورم سمند بخرم ال90 هم اگه سرعت 120 بالا بره باید فرمون محکم بگیری که خیلی خسته کنندس(البته من اینو شنیدم)که تو سمند این طوری نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. EF7

        ۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        علت رقابت در تولید این خودرو بر خلاف گفته این شرکتها سود بسیار زیاد فروش ال90 هست. وگرنه اگه حرفشان مبنی بر ضرر در تولید ال90 درست باشه هیچ دلیلی برای رقابت در تولید وجود نداره . اخه کدوم شرکت در ضرر رقابت میکنه. یه کم فکر کنید به حرف من می رسید. البته اگه متعصب نباشید . و به واقعییات نمره منفی ندهید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. رضا

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام، البته بیشتر چیزهائی که گفتین کاملا برعکسه.من چند سال سمند ef7 داشتم و کاملا با این ماشین آشنام. داخل سمند هم اونقدری که شما گفتین زیبا نیس.در کل از دیدن اون چوبکاری مسخره حالم بهم میخورد.تنها برتری سمند در مقابل لوگان صندلی هاش یه خورده بهتره . هزینه نگهداری سمند بسیار بیشتره چون کیفیت بسیار پائینی داره.بعد یک سال همه قطعات ماشین براتون ساز میزنن. فقط یکبار به نمایندگی ها سر بزنین تا بفهمین کدوم ماشینها براتون بیشتر دردسر درست میکنن.من دوستانی دارم که تندر دارن و نزدیک 120 هزار کیلومتر استفاده کردن و هنوز مثل روز اولش سرپاس. تنها خرجش هم بنزین و روغنه. ایمنی بیشتر سمند در جاده بیشتر یه حس و حال روانی هست تا یک اصل اثبات شده. من بارها شنیدم که گفتن سمند تو جاده بهتره و ایمن تر و وقتی ازشون میپرسی چرا میگن چون سنگینه و میچسبه به زمین ایمنیش هم بیشتره!!!!!(حرف عامیانه و غیر علمی) حداقلش اینه که 206 و لوگان در اروپا تست شدند ولی سمند…؟
    اگر بحث زیبائی باشه 206 بخرین ولی مطمئن باشین تو سربالائی ها تو جاده های کوهستانی و تو کورسهای شهری کم خواهید آورد. ولی اگه از ماشین کیفیت و شتاب عالی و استهلاک و دردسر کمتر میخواین تندر بهترین ماشین ایرانه. موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sajad0611

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی ایران ال 90 باتوجه به بهای پرداختی و در مقایسه با رقیبان انتخاب بهتری هست. فقط ایکاش این محصول هم در ایران از لحاظ طراحی با مدلهای جدیدتر عرضه میشدفیس لیفتهای مدل 2008 ،2013 یا 2014
    برخی از مزایاش :قدرت وکشش مناسب موتور در تمامی دنده ها به طوریکه انگار این ماشین دنده مرده نداره، واکنش سریع موتور به تغیرات پدال گاز شاید در شهر متوجه این موضوع نشید ولی با رانندگی در جاده های کوهستانی متوجه این مزیتش به نسبت سمند و … حتی 206 میشید،شتاب بهتر در تمامی دنده ها، کیفیت مناسب قطعات ماشین، ترمز مناسب که تقریبا نا امیدتون نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      سه روز پیش یه برنامه از شبکه خبر پخش شد که اسمش رو به خاطر نمیارم. تو این برنامه رئیس شورای رقابت (آقای شیوا) و رئیس مرکز تحقیق و تفحص مجلس با هم در رابطه با افزایش قیمت خودرو و علل اون بحث میکردن.
      یکی از حرفای رئیس تحقیق مجلس این بود که شرکت رنو داره بابت فروش هر دستگاه ال نود 13 میلیون تومن از پارس خودرو کلاه برداری آشکار میکنه که این رقم از جیب مصرف کننده کسر میشه. این یعنی اینکه:
      هزینه تولید + سود سرشار شرکت + هزینه های جانبی + 13 میلیون تومن کلاه برداری شرکت رنو از شرکت های داخلی = قیمت فعلی ال نود در بازار بی در و پیکر و بی قانون ایران.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام من خودم حدود دو سال پیش ال90 داشتم و خودم هم فوق لسانس مکانیک دارم و توی ایران خودرو و پارس خودرو کار کردم از نظر من بین سمند و ال90 سمند بهتره چون من که توی پارس خودرو کار میکردم در خط تولید ال90 هیچ ریز کاری انجام نمی شه مثلا یه پیج را اون قدر که باید سفت کنند سفت نمی کنند و از لحاظ ظاهری بسیار زشته و سمند نه تنها زشت نیست بلکه بسیار قدرت مند و پر شتابه من خودم شخص به سمند رای می دهم چون به نسبت قیمتش بسیار عالیه پدر من یه سمند ef7 پار سال خرید بسیار ماشین خوبیه از لحاظ ایمنی و زیبایی و قیمت ماشین خوبیه من خودم الان یه زانتیا مدل 89 دارم از لحاظ قدرت عالیه از نظر سوختی هم خوبه 100/15 میسوزونه اما بدیش قیافشه که بسیار زشته و مجبورم کرده بفروشمش و خودم عاشق سمند ef7شدم اما روی کولر بسیار قدرت موتور گرفته می شه ولی در کل بین ال90وسمند سورن و زانتیا من به زیبا ترینشون نظرم سمند سورنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. REZA

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصن نمیفهمم چی میگین !!! اگر هم لوگان الان یه ماشینی از رده خارج اروپا باشه باز می ارزه به این گاریای داخلی ! من موندم چجوری دارین شرکت رنو با این همه عظمت رو با اینا مقایسه میکنین !!! من سمند نشستم پارس 206 هیچکودومشون به اندازه لوگان ارزش ندارن . اگر هم بخواین در رده خارج بودن بحث کنین 206 خیلی فسیل تر از لوگانه . الان 2 ساله لوگان دارم عین اسب ازش کار کشیدم عاخ نگفته . ما عقده ای شدیم یه بار خراب شه یکی از رفیقام مدل 86 رو داره اونم همینطور . من 20 تومن خریدم نزدیک 12 میلیونم خرجش کردم تا الان چون ارزشش بیشتر از این حرفاس . بعد اگه واقعا ظاهرش نمیسازه با سلیقتون کلا عقبش 500 تومن خرج لازم نداره تا ماه بشه . البته من امیدوارم که کسی نخره که مثل 206 زیاد نشه ( ببخشید که اینقد صریح بودم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. EF7

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اقای رضا. آخ درسته نه عاخ. شما در مورد مسائل فنی خودرو ها نظر هم می دهید. ؟ وای به حال افرادیکه مطلب را نخوانده تایید میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ناشناس

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    جنابef7یه جا گفته بودید ایمنی تصادف سمند از ال90 بالاتره من میگم حرف شما کاملا درسته امابا چه سند و مدرکی؟ اگر هر دوشون دقیقا تو یه موسسه و یک سال تست شده بودند میشد نظر داد ولی اینجوری نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. EF7

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      مطالب زیر از همین سایت و همین صفحه کپی شده . اگه این سایت را قبول دارید. ضمنا در همین سایت شتاب ال90 را ناشی از سبکتر بودن ان اعلام کرده در مورد دینامیک خودروها در (حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. bmw

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    همه فقط به خاطر طراحی لوگان ازش بد میگن وگرنه از نظر کلی برتر از سمند،206و پارس بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. اشکان

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان خودروی ال 90 رو کارخونه رنو ساخته.کارخونه رنو قدیمی ترین کارخونه خودروسازی فرانسه هست.رنو حدودا 130 ساله داره خودرو میزنه.یک کمپانی اصالت دار و معتبره.جالبه که بدونین رنو تجربه خیلی زیادی در زمینه ایمنی خودروها داره.الان حدود 60 ساله که در این زمینه تحقبقات زیادی انجام داده.خودروی مگان سال 2008 لقب ایمن ترین خودروی اروپا رو گرفت.آخه دوستان رو چه حسابی میگن سمند ایمنیش با ال 90 برابره؟ دوستان ایمنی یه تکنیکه و اصلا به وزن و ورقهای کلفت و قطور خودرو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. EF7

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      جناب اشکان. در همین سایت بالای همین صفحه ایمنی و استحکام بدنه سمند بخاطر قطور بودن ورق ان اعلام شده. اگه این سایت را قبول دارید. ضمنا اگه شما باسواد هستید قبول ولی بقییه دوستان هم بیسواد نیستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. اشکان

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ایمنی بالا یعنی تقسیم نیروی وارده به کلیه قسمتهای بدنه برای کاهش دادن تنش ضربه.تنش مساوی است با نیرو بخش بر سطح.پس هرچی نیروی وارده زیاد باشه اگر خودروساز بتونه سطحی که با این نیرو در ارتباط هست رو زیاد کنه تنش ضربه کاهش پیدا میکنه.
    دوستان من لیسانس مکانیک دارم و این اطلاعاتی رو که در اینجا مینویسم فقط به خاطر افزایش اطلاعات عمومی مردم هست.وگرنه من که ال 90 دارم و شش ساله سوارم و راضیم.برا من فرقی هم نداره کی چه ماشینی میخواد بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ناشناس

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اشکان جان حرفای شما کاملا درسته چون اگه اینجوری بود الان باید ماشینای امریکایی قدیمی ایمن ترین ماشین های دنیا میبودن ولی در اصل اینجوری نیست درسته که بدنشون خیلی محکمه و وزنشونم زیاده ولی به قول معروف اون تکنیک و علم ایمنی توشون بکار نرفته بعدشم اشکان جان جدول کیفی ماشینای ساخت داخلی گویای همه چیز هست که ال90 با کیفیت ترین ماشین زیر 70 تومنه بازار ایرانه در بین خودروهای صفر کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهران

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ال90 مدل 86 دارم از نظر کیفیت بیسته تنه مشکلش کمبود و گرانی لوازم اونه و تعمیر کار مجرب هرچند من تو این 7 سال فقط لنت و لاستیک و شمع عوض کردم والا ماشینی کم مصرف دارای فضای داخلی خوب بی سروصدا نرم و در مجموع ماشین خوبی است هرچند قیمتش گرونه ولی بازم نسبت به پراید بدون ایمنی مفته من ماشین پارس دیدم که با 1350 کیلومتر کارکرد میل بادامک (اگه نامش رو درست گفته باشم)خراب کرده در هر حال هر ماشینی یه سری عیب هایی هم داره اگه کارحانجات ما بخاطر سود بیشتر دستکاریش نکنند ال 90 حدا اقل تا 10 سال هزینه ای نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اشکان

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    بله آقای ناشناس.حرفانون کاملا درسته. به قول شاعر آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم خواه پند گیر خواه ملال!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اشکان

    ۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !با سلام
    خدمت سمند سوارای عزیز عرض کنم اختلاف شتاب صفر تا صد تندر 90 با سمند بیشتر از یک ثانیه است.دوستان لازمه بدونید حتی یک ثانیه اختلاف در شتاب باعث عقب افتادن ده ها متر خودروتون میشه.میگید نه امتحان کنید!
    دوستان شتاب صفر تا صد تندر 90 حدود 10.2 ثانیه است ولی مال سمند 11.9 ثانیه است که اختلافش میشه حدود 1.7 ثانیه نه 1 ثانیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      بر اساس گفته های شما ال نود باید از مگان هم بهتر باشه، چرا که شتاب اولیه اون از مگان بیشتره!!!
      من نمیدونم چرا فاکتورهاییی مانند Top Speed بیشتر و بسیار بالاتر برای سمند هیچ امتیازی محسوب نمیشه، اما 1.7 شتاب اولیه بیشتر(البته به گفته جنابعال) برای ال نود یک امتیاز بسیار بالا هستش.
      از هر 10 تا نظر هم که 8 تاش مال جناب عالیه !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohsen

        ۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز محمد آقا
        به نظر من شتاب صفر تا صد بهتر به چند دلیل از تاپ اسپید مهمتره

        1 . چالاکی و لذت بیشتر خودرو با شتاب بهتر میسر میشه تا تاپ اسپید

        2. در شرایط واقعی رانندگی شتاب همیشه بیشتر خودش رو نشون میده تا تاپ اسپید انصافاًٌ شما چند درصد از رانندگیتون بالای 180 کیلو متره و چند درصد بین 0 تا 140 تا و تو این بازه برتری با کدوم ماشینه ؟ آیا جاده های ما اجازه میده ؟ آیا پلیس اجازه میده

        3. تجربه نشون میده اگه اختلاف خودروها تو قدرت و حجم موتور اندک باشه همیشه خودروی چالاک تر (پر شتاب تر) کمبود خود تو تاپ اسپید رو هم جبران کرده ضمن اینکه سمند تنها در کفی یا سرازیری تو تاپ اسپید خوب عمل میکنه و اگه جاده کمی شیب به بالا داشته باشه بسیار ضعیف و اصطلاحاً لخت و لش عمل میکنه (که البته برخی اتوبوسها و کامیونها هم در کفی و سرازیری خوب راه میرند ولی ..!!!)
        4. به قول دوستمون Ali آقا یکی از نقاط ضعف مگان شتابشه (البته شتاب اولیه اون ولی تو شتاب ثانویه بالای 100 تا به راحتی ال90 و قورت میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (130 ديدگاه)

          بله دوست عزیز شتاب اولیه مهمتر از سرعت نهایی هستش ولی آیا شما شتاب اولیه سمند EF7 بنزینی رو تست کردی؟
          در ضمن در رابطه با شتاب ثانویه این رو هم عرض کنم خدمتتون که سمند EF7 برای رسیدن از سرعت 100 کلیومتر بر ساعت به 150 کیلومتر تنها به 3 الی 4 ثانیه زمان احتیاج داره فکر نمی کنم حتی مگان 2000 هم اینطور باشه.
          و نهایتا اینکه همه خودروها تو سراشیبی کم و بیش افت شتاب پیدا می کنند و فکر می کنم مثالی که در رابطه بااتوبوس و کامیون و مقایسه اونها باسمند اصلا مناسب نبود.
          در ضمن تجربه نشون داده که اگر دور موتور سمند EF7 از 3500 پایین تر نیاد تو تندترین سراشیبی ها هم میتونه با شتاب فوق العاده ای افزایش سرعت داشته باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ناشناس

          ۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیز اشتباه فکر میکنی درسته مگان شتاب اولیه اش 11 تاس ولی مگان 2000 از 100 تا به بالا به دلیل گشتاور بالای موتورش وحشتناک میشه و به راحتی همه سمند ها و تندرها رو میخوره البته ال90 در شتاب اولیه حریف مگان میشه ولی سمند نه در شتاب اولیه و نه در شتاب ثانویه حرفی برا گفتن پیش مگان نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. EF7

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      درسته. ولی اولا در سرعت نهایی تندر در برابر ef7 حرفی برای گفتن نداره . دوما شتاب بهتر ال90 فقط بخاطر سبک تر بودن ان نسبت به سمند است. قبول ندارید 200 کیلو بار در ال90 قرار بدهید بعد متوجه میشوید شتاب ال90 در شرایط برابر خیلی پایین تر از سمند (ef7)هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. اشکان

    ۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوستان بهترین شتاب صفر تا صد در خودروهای زیر 50 میلیون مربوط به پارس elx هست که حدود 9 ثانیه است.پس ما بیایم بگیم چون اختلاف شتابش با پارس معمولی که شتاب صفر تا صدش 11 ثانیه هست برابر با 2 ثانیه هست و چیز خاصی نیست؟!دوستان پارس elx پارس معمولی رو لوله میکنه تو شتاب.میگید نه امتحان کنید تا ببینید دو ثانیه اختلاف چقدر باعث عقب افتادن پارس معمولی میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      اشکان من یه درگ دیدم بین لیفان 620 با موتور 1800 و پارس ای ال ایکس تا سرعت 120 پارس جلو بود اما بعدش لیفان بش رسید و ازش جلو هم زد البته خودت که بهتر میدونی لیفان حدود 21 اسب بخار قوی تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. EF7

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      جناب اشکان شتاب مگان از ال90 کمتره(که البته بخاطر وزن بیشتر مگان هست) به نظر شما ال90 از مگان بهتره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ALI

        ۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (99 ديدگاه)

        با عذر خواهی از آقا اشکان
        هر چند بارها جواب aria یا همون EF7 رو دادم ولی انگار فایده نداشته.
        برای بار فکر کنم پنجم میگم :
        دقیقاً یکی از نقاط ضعف مگان شتابشه که زیاد جالب نیست ولی ارزش ماشینها رو باید با چندین فاکتور و وزن دهی منطقی به اونها ارزیابی کنیم . مشکل سمند در قیاس با ال90 فقط شتاب نیست موارد زیر هم هست:
        سیستم فنربندی
        تعلیق و فرمانر
        سیستم موتور و انتقال قدرت
        ترمز
        تجهیزات الکتریکی
        صداهای غیرعادی بدنه
        نفوذ آب و رنگ
        مصرف سوخت
        ایمنی
        تکنولوژی
        کیفیت ساخت
        که البته خودروی مگان در بیشتر موارد بالا از ال90 سر تره و در نتیجه خودروی بارزشتریه هر چند شتاب اولیه خیلی خوبی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. EF7

          ۷ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (79 ديدگاه)

          جناب علی اقا . دو تا سوال دارم جواب بدید. 1 در دو سال پیش که دلار 3800 تومن بود من سمند ای اف7 گرفتم 21 تومن و ال90 ای 2 بود 18 تومن. چرا الان ال90 از سمند گرونتره ؟ ایا دلیلش استقبال بی دلیل و تبلیغات الکی شما نیست؟ چه امکاناتی بهش اضافه شده که گرونتر شده؟ 2 چرا 3سه شرکت در تولید ال90 رقابت میکنند و براش سر می شکنند؟ ایا دلیلش سود سرشار ناشی از تفاوت بسیار زیاد هزینه تولید و قیمت فروش ال90 نیست؟ شما که منطقی جلوه می فرمایید پاسخ بدید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ali

          ۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (99 ديدگاه)

          جناب EF7 فکر کنم به دلایل زیر باشه
          1. ارزبری زیاد این خودرو نسبت به سمند و شرایط تحریم
          2. تولید کمترش نسبت به سمند
          3.کیفیت فنی بهتر و عملکرد بهترش تو این چند سال و استقبال زیاد از این خودرو

          در ضمن اینکه شما می فرمائید تبلیغات الکی رو من متوجه نشدم مثلاً تلوزیون یا ماهواره یا خودروسازها دارن از ال90 تعریف میکنن یا اینکه مردم ازش تعریف میکنند چون خیلی فرق میکنه مطمئن باش در ضمن بعد از 7 سال از تولید این خودرو و آشکار شدن مزایا و معایبش تبلیغات اثری نداره و مطمئناً عملکرد بهترش نسبت به سایر محصولات باعث استقبال بهترش شده نه تبلیغات همچنین شما این نکته رو هم در نظر بگیر که خودروسازها سعی دارند خودروهای ساخت داخل نظیر سمند را که ارزبری بسیار کمی هم دارند(تازه قطعات خارجی هم معمولاً از بی کیفیت تریت قطعات چینی تامین میشه) را با قطعات و لوازم ارزان و … تامین کنند که نهایتاً منجر به افت بسیار محسوس کیفیت این خودروها میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. بي طرف

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه شما داری لوگان رو با سمند مقایسه می کنی؟
    میدونی این خودرو تو اروپا (آلمان و هلند و ترکیه و…) آمریکای جنوبی، آسیا، اقیانوسیه به عنوان ماشین به روز تولید میشه؟
    سمند اونوقت ماشین حساب میشه، خودرویی که با دستکاری پلت فرم نا امن و قدیمی 405 انجام شده و هر چیش از یه جایی هست؟
    خودرو که فقط موتور و ظاهر نیست، طراحی مهندسی، امنیت، دوام، ….
    چرا تندر های قدیمی پس از گذشت 7-8 سال که سوار میشی هیچ صدایی ازش نمیاد و هیچ تعمیر جلوبندی و کمک و…. نمیخواد
    این یعنی تکنولوژی که شما رو بی نیاز از تعمیر کنه و با کیفیت مواد ساخته شده ( تو جدول کیفیت هم که سمند همیشه جز آخریهاست)
    شما درب تندر رو از فاصله 50 سانتی ول کن ببین چطور بدون هل دادن بسته میشه؟ و کلی مطلب دیگه
    اینکه ایران خودرو اسم پلت فرم تغییر سنگین شده رو گذاشته سمند دلیل نمیشه به عنوان یک خودرو دیگه بهش نگاه کرد

    ترمز بوش 8 رو فقط مگان و لوگان دارند تو محصولات تولید داخل تست تصادف سال 2005 با 3 ستاره، ایربگهای استاندارد (نه برداشته شده از یک ماشین دیگر) که برای همین خودرو طراحی شده و و و … که همه اینها یعنی امنیت شما و خانوادتان؟ واقعا چه چیزی از این مهمتر

    متاسفانه تصادف پراید با سمند
    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm

    اینجا هم ببین 0 تا 180 این خودرو که با این بازده مصرف فوق العاده پایین میده

    http://www.aparat.com/v/18UDw
    میدونی همه اینها معنیش چی میشه؟ تکنولوژی سال 2005 اروپا (شرکت رنو) ولی از مال و جون خودمون و خانوادمون بگذریم تا آشغال های ایران خودرو رو سوار شیم که اصلا با این توضیحات این ارابه مرگ ارزش خریدن رو داره؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. EF7

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      برات متاسفم که دل به یه مشت امار الکی خووش کردی. ضمنا اینکه امریکای جنوبی یا ترکیه یا هلند این خودرو رو سوار میشن باعث افتخار شماست؟ چرا از خارجی و تولیداتش یه بت ساختید و می پرستیدش. شما ها افرادی هستید که هر تولید خارجی را بر هر تولید ایران ترجیح میدهید فقط و فقط صرف اینکه تولید خارج است. تا این عقیده باشه تولید کننده ایران زیر پای شماها له است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. EF7

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با چه سندی میگید موتور ال90 km4 از موتور ef7 بهتره. اخه سواد که دارید بروید و اطلاعات هر دو موتور را بخوانید. اگه این ساخت فرانسه هست اون ساخت المانه . به گفته من اکتفا نکنید فقط مطالعه کنید. بعد می فهمید که در قدرت و گشتاور و مصرف و مدرنیته km4 خیلی از موتور ای اف 7 عقبه و […] فقط یه چیز بگم که سیستم cvvt که در موتور ای اف 7 هست در خودرو های زیر 100 تومن نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      ای اف 7 جان تا اونجایی که من اطلاع دارم موتور 1500 جک جی 5 هم این سیستم رو داره البته توی چند سایت اینترنتی خوندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمدرضا

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از آقایون محترم خواهش دارم یک نف به من بگه سمندef7 بخرم ویا لیفان620 1800سی سی قیمت اولی 33 تومن دومی43 تومن خواهش میکنم تو همین صفحه راهنماییم کنید در ضمن هفته ای 2 بار هم به طالقان میرم با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. EF7

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      سلام. من از 84 سمند دارم الانم ef7 ارم. جاده میرم ازش خیلی راضی هستم. تا الان بر عکس تبلیغات سوئی که نسبت بهش شده شکر خدا فقط لنت و باطری عوض کردم . کوچکترین ایرادی هم نداره. 60 هزار کار کرده بقران حتی یک قطره روغن ریزی نداره. توی جاده هم دوست و دشمن ضربه شصتش رو چشیدن و قبولش دارن. فرمانپذیری و تعادل و هندلینگش را فقط باید تجربه کنی . .ضمنا هرکی داره راضییه. فقط نمی دونم چرا افرادیکه ال90 دارن ازش بد میگن . که فکر میکنم علتش موفقیییت این خودرو هست. ضمنا از لیفان هم اطلاعی ندارم و عادت ندارم از ماشینی که اطلاعی ندارم بد بگم یا نظر بدهم. زت زیات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. اشکان

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    با تشکر از دوستان که لطف کردند و جواب جناب ef7 رو دادن.دوست عزیز! آقای ef7 شما پرسیدی مگان بهتره یا لوگان؟ منم در جواب میگم تو یه سری فاکتورها لوگان بهتره تو یه سری فاکتورها مگان.در فاکتور شتاب اولیه لوگان بهتره.از نظر ایمنی مگان بهتره.از لحاظ مصرف سوخت لوگان بهتره.البته مقایسه این دو خودرو منطقی نیست چون الان با پول یه مگان 2000 میتونی سه تا لوگان بگیری.البته مگان که دور میگیره به راحتی لوگان رو سوسک میکنه.فقط تو شتاب اولیه عقب می افته از لوگان
    به نظرم دوستان به اندازه کافی جواب سمند سوارها رو دادن و عجیبه که سمند سوارا هنوز قانع نشدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      دلیلش اینه که اکثر بچه هایی که سمند دارن تجربه رانندگی با ال نود رو هم

      داشتن، از خوبی های ال نود میگن قبولش دارن، ولی اون جایی که ال نود از

      سمند ضعیف تره هم از سمند تعریف می کنن، اما دوستان ال نودی بدون تجربه

      کافی و یا حتی رانندگی با سمند EF7 میان محاسن این خودرو رو نادیده

      میگیرن و اونو زیر سوال میبرن.

      دلیلش خود شما هستی که میای میگی من مهندسم، با سوادم و بعد میگی EF7

      محصول مشترک ایران، چین و آلمان هست (این یکی رو برای اولین بار شنیدم

      کافیه کلمه EF7 رو تو ویکی پدیا سرچ کنی تا برات مشخص بشه این موتور

      ساخت کجاست)

      در ضمن بچه های سمند سوار هم بی سواد نیستن مهندس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. اشکان

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    محمد آقا شما هم نظر بده!مگه کسی جلوتو گرفته؟ !
    دوست عزیز شتاب اولیه کاربردش خیلی بیشتر از تاپ اسپیده.الان تو کدوم جاده ایران بیشتر از 120 تا میشه رفت؟ الان که چی که ماشینت تاپ اسپید بالاتری داره؟ مگه میتونی تو جاده های ایران 220 تا بری با ماشینت؟ دوستان خودشون متوجه میشن که ما حرفامون منطقی تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. اشکان

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !آقای ef7 موتورهای رنو در فرانسه حرف اول رو میزنن از لحاظ کیفیت.در ضمن کی گفته موتور ef7 آلمانیه؟ محصول مشترکی هست از چین و ایران و آلمان.البته طبق آماری که من گرفتم بیشتر قطعاتش رو ایران میزنه.مثلا سر سیلندرشو شیراز میزنه و…
    رنو صنای!ع نظامی فرانسه رو هم میزنه.صنایع نظامی دقت و کیفیت بسیار بالایی مبخواد.رنو با این تکتولوژی اومده موتور زده.شما خودت میتونی بری نمایندگی ها ببینی که در روز چندتا ef7 برا مشکل موتوری مراجعه میکنه و چندتا ال 90 ؟ اون موقع هست که میفهمی کدوم موتور بهتره؟ بازم بگم یا قانع شدی بالاخره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mansouri

      ۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره درست میگی ال نود ساخت شرکت های وابسته به صنایع نظامی هستش. واس همین هم هست که طراحی داخلی و خارجیش بیشتر از ماشین شبیه به تانک یا نفربر زرهیه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ali

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام دوستان موتور ef7 موتور اشغالی بیش نیست .هنوز هم نمایندگی برای تعمیر کردنش با مشکل مواجه هست .من یکی از دوستام توی نمایندگی ایرانخودرو کار می کنه می گه موتور ef7 موتور پر خرجی هست .وبه درد جنوب کشور نمی خوره چون این موتور برای اب وهوای خنک ساخته شده. وال 90 هم ماشین خوبی هست وبعضی از دوستان باتعصب حرف می زنند ال 90 هم ماشین پر خرجی هست .ولوازم یدکی ال 90 خیلی گرون هست. به نظر من اگر کسی می خواد سمند روبخره باید باموتورtu5 یاموتور 1800 بگیر که هم میکانیکش هست هم قطعات یدکی .بدرود دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. junior

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      “موتور EF7 آشغالی بیش نیست”!!!
      نمونه بارزی است منطق نفوذ ناپذیر بعضی از طرفدارای ال نود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. اشکان

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خدمت دوستان عرض کنم که شتاب فقط به وزن ربط نداره و چندتا فاکتور دیگه به همراه وزن در این قضیه دخیل هستن:
    شتاب به فاکتورهای زیر بستگی داره:
    گشتاور موتور خودرو
    ضریب دنده خودرو
    وزن خودرو
    ضریب آیرودینامیک خودرو
    این چهار عامل اصلی دست به دست هم میدن و شتاب را برای یک خودرو رقم میزنن پس لطفا هی نگین مگان چون سنگین تره شتابش کمتره.آره یکی از فاکتورها وزنه ولی نه همش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. اشکان

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    علی آقا قطعات یدکی ال 90 گرونه ولی آیا خرابی داره؟ والا مال من 6 ساله یه بار هم خراب نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      آقا ما یه پراید داریم شتاب اولیش عالیه 6 ساله داره کار میکنه مثل .. ولی خرابی نداره دیروز رفتم یه آرم ال 90 گرفتم جای سایپا زدم آخه میگن تنها چیزی که ال 90 دارها ذوقشو میکنند خراب نشدنشه هیچه دیگه مثل پرایده من نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. اشکان

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    محمد آقا ما به کسی جسارت نکردیم و نگفتیم بی سواد.من فقط گفتم که من آدم با اطلاعات و با مطالعه ای هستم.هر چیز الکی رو اگه کسی اینجا بنویسه ما میبریمش زیر سوال.به خدا اگه سمند از نظر کیفیت با ال 90 برابر بود یا حتی بیست درصد کیفیتش پایین تر بود من خودم ترجیح میدادم سمند بخرم و از تولید به اصطلاح ملی حمایت کنم.ولی وقتی ایران خودرو ماشین بی کیفبت میزنه که اگه بخرمش یک روز در میون باید به پمپ بنزین و تعمیرگاه مراجعه کنم خب مگه عقلم کمه که سمند بخرم؟ برا ماشین لش دبه بی کیفیت کدوم عاقلی پول میده که من بدم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ناشناس

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اشکان جان واقعا معلومه ادم با اطلاعاتی هستی و حرفات منطقی هستند با حرفت در مورد اینکه تو ایران شتاب اولیه بسیار مهم تر از شتاب ثانویه هست به شدت موافقم ببین من نمیدونم شماو دیگر دوستان مال کدوم استان هستید من خوزستانیم اینجا چهار ماهه تابستون دمای هوا از 60 درجه پایین نمیاد و اصلا وقتی تو ماشین میشینی نمیشه کولر روشن نکنی در کل منظور من اینه که ماشین توی استان های جنوبی زود تر فرسوده میشه ولی تو همین خوزستان و شهر ما خیلی ال90 اطرافمون هست مال دوستان و اشنایان که مدلشون 87و 88 هستندباکاکردهای بالای90هزارتا و با این شرایطی که گفتم به گفته خودشون هنوز هیچ مشکلی واسشون پیش نیومده البته قصد من از زدن این حرف این نبود که بگم موتورef7 میتونه و یا نمیتونه تو این شرایط دوام بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. EF7

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اولا که اگه شتاب مگان و سمند بخاطر وزنشان از ال 90 کمتره و این اصلا عیب محسوب نمیشه . دوما شما که چند ساله ال90 دارید تا حالا چند بار با اون شتاب رانندگی کردید چون تیک اوف زدن بجز اینکه وجهه زشتی بین مردم داره باعث استهلاک شدید در موتور و گیر بکس و پولوس و لاستیکها میشه. البته حق دارید از شتاب ال90 بگید چون تنها چیزی که ال90 داره همینه. وگرنه چرا قدرت یا سرعت یا حجم سیلندر یا تعادل در جاده یاگشتاور یا مدرنیته و سیستمهای جدید این دو خودرو را مقایسه نمی کنید چون اونجا دست ای اف 7 جلو هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای ef7 فکر کنم تو درسهای راهنمایی یا دبیرستان بهمون یاد دادن که شتاب یعنی تغییرات سرعت در واحد زمان و هیچ ربطی به تیک آف زدن نداره فکر کنم
      شما کلاً هیچ چیز رو قبول نداری غیر از EF7

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. اشکان

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ممنون آقای ناشناس.بنده در استان همیشه سبز مازندران زندگی میکنم.اینجا دمای هوا از 40 بالاتر نمیره.ال 90 بنده هم مدل 87 هست و با کارکرد 120 هزارتا هنوز مثل روز اول سرپاست.به نظرم طرفداران سمند رو باید به حال خودشون رها کرد.بالاخره ایران خودرو هم باید چهارتا دونه سمند هم بفروشه دیگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محسن

    ۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه ی دوستان
    حیفم اومد نگم اینا همش تجربست .
    ما سال 90 میخواستیم ماشین بخریم که با توجه به پیشنهاد های من به پدرم شخصا دوست داشتم 206sd پایه گاز سوز بخره وحتی بهش پیشنهاد l90 رو دادم اما با توجه به شرایطی که ایران خودرو برای ef7 گذاشته بود و تصور غلط پدرم نسبت به 206 بلاخره خرید و 18 ماه پر دردسر!!!!!!!! تو 3 ماه اول موتور روغن ریزی پیدا کرد درب ها عین قوطی صدا میدادن و…. وهر روز نمایندگی
    موتورش قوی بود و هست ولی خوب روش کار نکردن حتی من یه جایی شنیده بودم که آلمانی ها وسط پروژه ول کردن رفتن بقیشو خودشون سر بندی کردن .
    در کل میدونید ایراد سمند چیه اینکه از اول ننشستن یه ماشین کامل طراحی کنن دو تا فولادو فرم دادن گزاشتن سر پلتفرم 405 بعدش هر چیزی اومد دم دستشون اضافه کردن بهش از لحاظ کیفیت منفی منفی منفی.
    اما رسیدیم به l90که بلاخره خریدیمش 1ماه پیش
    قبل از اون سوار نشده بودم و از بیرون که میدیدم فکر می کردم مثل پرایده ولی موقع که تحویل گرفتم و سوار شدم به تصور غلطم تو یه ثانیه پی بردم کیفیت عالی ، موتور عالی. حس میکنی همه چیش مال خودشه حس میکنی ماشین خارجی سوار شدی اینقدر نرم و راحته.بهترین مزیتش گیربکس فوق العادشه وبدترین ایرادش ستون های عقب و دید عقبش
    .
    اینم بگم که یکی از آشناهمون با ما ef7 خرید موتورش جام کرد این به پیشنهاد مابود.
    و شما میتونید مثل ما این مسیرو تجربه کنی یا از تجربه ما استفاده کنی وال 90 بخری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. EF7

    ۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    جناب ali اقا جواب سوال من را درست ندادی . شما میگید علتش ارزبری زیاد ال90 هست. خوب مگه دو سال پیش ارزبری نداشته. ضمنا در شهریور 90 که سمند از ال902 گرونتر بود نرخ دلار 3800تومن بود یعنی از الان گرونتر بود . پس چرا ال90 بر خلاف دوسال پیش که از سمند ارزونتر بود حالا گرونتره؟ 2 چرا 3شرکت علی رغم ادعایشان مبنی بر سود نداشتن تولید ال90 بیشترین رقابت را برای تولید و عرضه و فروشش دارند؟ اگه سود اور نیست چرا همه شرکتها طالب تولید و فروشش هستند ؟ ایا دلیلش سود بسیار سرشار ناشی از تولید ال90 نیست که انهم ناشی از تفاوت فاحش در هزینه تولید و قیمت فروش ال90 هست . منتظر جوابم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا