ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. mehrada

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من یه ef7 دارم تجربه رانندگی با بقیه ماشینای ایرانی جز ال۹۰ هم دارم خداییش از انواع پژو جز elx بهتره ولی ال ۹۰ و نمیدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ilyar

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اینکه ایران خودرو و سایپا خیلی بی عرضه هستند و کیفیت تندر بسیار بالاتر از پارس هستش کاملا درسته ولی پارس تو بازار مثل طلاست درحالیکه تندر دیگه مثل قبل مشتری نداره.امکانات در حد پراید، ظاهر زشت، قطعات گران و نایاب، عدم تعادل وشتاب لازم در سرعتهای بالا، دید عقب ضعیف و صندلیها نیمکت مانند از مشکلات حاد تندر هستند.ولی ELX هیچکدام از مشکلات تندر رو نداره.به غیر از کیفیت مونتاژ که ماشاالله ایران خودرو هرساله کیفیتشو پایین میاره. اگه یه ELX قبل88 سالم گیر بیاری بسیار بهتر از گاری های داخلی هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      کم کم مطمئن شدم که شما تو زندگیت تندر نداشتی.
      قطعات تندر گرون هست اما نایاب نیست. اما مسئله اینه که به جز تسمه تایم و لنت و باطری و شمع، ما کلا گذرمون به تعمیرگاه نمیفته معمولا که بخوایم جوش قطعه رو بزنیم.
      امکانات در حد پراید رو هم معنیشو فهمیدیم. حوصله ندارم امکانات تندر رو اینجا لیست کنم. هر آدم “بی غرضی” میدونه امکانات تندر چیان.
      صندلی نیمکت گونه (!) رو باید تو مسافرت تجربه کنی که شما حتی تجربه شهری ال 90 رو نداری چه برسه به طولانی مدت.
      عدم تعادل رو میتونم به عنوان ایراد ماشین بپذیرم اما قبلا هم گفتم مگه میخوام مرتبا مسابقه بدیم که تعادل آنچنانی برامون حیاتی باشه؟ ما تو تهران حداکثر فشار تعادلیمون تو رمپها و یا میدانها هست دیگه. اونا رو هم که نمیخوایم دیگه بالای 70 بریم دوست من. همین بحث رو برای شتاب ثانویه هم میشه مطرح کرد.
      بزرگترین مشکل elx من درآوردی بودن اونه. در واقع یه ماشینیه که نه اتاقش استاندارده (کمپانی پژو مدلی به نام پرشیا نداره) و نه موتور و نه حتی ایربگش مال خودشه. این ماشین البته خیلی شتاب داره. اما همین. فقط شتاب داره. از لحاظ کیفیت و ایمنی و دوام بهتره چیزی نگم.
      به هر حال کسی که اهل فن باشه میدونه چه ماشینی رو انتخاب کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. اشکان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    محمد اقا متاسفانه قبول بعضی حقایق برا بعضی ادمها مشکله.در واقع به ظرفیت ادراکی ادمها بستگی داره.مثلا چند وقت پیش همسایه روبرویی مون ازم پرسید ک از ماشینت راضی هستی؟ گفتم عالیه.خودش سمند داره.وقتی ک من بهش گفتم ک از سال 87 تا حالا جلوبندی ماشینم فابریکه بهم با تعجب نگاه کرد و انگار ک داشت شاخ در می اورد.بعد به من گفت مگه میشه؟!بعد ب من گفت ک من شش ماه به شش ماه تو جلوبندی سازی هستم.خب منم دیگه توضیح ندادم براش.این کامنتهایی ک من میذارم عین حقیقته.شما سرچ کن ببین 600 تا مهندس رو من درست گفتم یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوست عزیز اون پارس elx ماشین خوبیه.شتابش عالیه.هم تیپ پنج هم ال 90 رو تو شتاب و سربالایی قورت میده.ولی مدلهای جدیدش ک واقعا اشغاله.جدیدا هم دیگه اون موتور پر قدرت قبلی رو روش نمیذارن.موتور جدید ک ایران خودرو روش گذاشته موتور xum هست ک شتاب قبلی رو اصلا نداره و نزدیک 50 میلیون قیمتشه ک به نظرم اصلا نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اشکان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوست عزیز در ضمن در حال حاضر تندر دست دوم بازار خیلی خوبی داره.قبلا یعنی مثلا سال 87 تندر 90 نه مدل نو و نه مدل دست دومش رو اصلا نمیخریدن.من یادمه اون موقع با اینکه قیمت تندر پایین بود و کیفیتش به مراتب بالاتر از الان بود کسی حاضر نبود پول بده براش.ولی الان دقیقا بر عکسه.ماشین من خودش بالای بیستا مشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ilyar

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آقا اشکان الان خودت یکی از مزایای پارس ELX و معایب تندر رو گفتی…قیمت کارخانه ای هردو حدود 37 میلیون ولی قیمت بازار پارس 50 ولی تندر 39 هستش.همین بازار فروش بهتر پارس رو نشون میده.درضمن اشتباه میگی قبلا تندر تو بازار طلا بود ولی الان نه…درمورد امکانات هم علیرضای عزیز ببخش…یادم رفته بود تندر شیشه عقبش برقی هستش و پراید نه! همچنین استفاده از موتور یه خودرو دیگر دلیل بر بی اصالتی خودرو نیست…همانطور که موتور تویوتا اریون لکسوس هستش پس باید بگیم ارزون من درآوردی هستش! ودر آخر بگم که قطعات اصلی ELX خارجیه:موتور و گیربکس فرانسه، صندلیها المان، دینام روسی و بسیار قطعات دیگر که اگه یه ELX رو از نزدیک ببینی کاملا متوجه میشی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      اطلاعاتی که راجع به قیمت این ماشینا میدین کاملا غلطه دوست من. قیمت کارخونه ای این دو ماشین با هم یکی نیست.
      قیمت کارخونه تندر 90 الان 36.150 هست که 39 تا 40 تو بازاره.
      قیمت کارخونه پارس elx 40 میلیون هست که 43.7 فروش میره نه 50 تومن.
      (به لینک قیمتها بالای همین سایت مراجعه کنین)

      در مورد امکانات هم من فکر میکردم شما منطقی نظر میدی اما شاید اشتباه میکردم. مطمئنن هر دو میدونیم که امکانات ال 90 فقط شیشه برقی نیست!
      elxای که هر قطعش مال یک کشور و یک کمپانیه چجوری از نظر شما میشه بهترین ماشین؟ ماشین خوبیه اما بهترین نیست. در رابطه با تویوتا و لکسوس هم خیلی خیلی کم لطفی به کمپانی معظم تویوتا هست که حتی اسمش رو بیاری کنار اسم ایران خودرو. اگه تویوتا این کارو میکنه به این دلیله که اتاق، شاسی، موتور، گیربکس، تعلیق، ترمز و … هم لکسوس هم تویوتا رو خودش از مرحله طراحی تا آخرین مراحل ساخت انجام میده. نه مثل ایران خودرو که مردم شدن موش آزمایشگاهیش و از همون قدیم موتور پژو 504 رو مینداخت رو پیکان، موتور پیکان رو مینداخت رو پژو، و کلا همه موتورها و اتاق ها رو (که حتی یک دونشون هم مال خودش نیست) رو با هم قاطی میکرد و میکنه.
      من فکر نمیکنم ادامه این بحث راه به جایی ببره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Ilyar

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در مورد من درآوردی گفتنت هم بگم که اتاق پارس متعلق به پژو405 هستش و فقط ظاهرش تغییر یافته…موتور ELX هم نمونه 16سوپاپ همین موتور xu7 هستش که روی 405 و سمند نصب شده و محصول پژو سیتریک است که روی تعدادی از زانتیا های اولیه نصب شده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اشکان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !آقای ایلیار!
    چرا هر چی از ذهنت تراوش میکنه رو اینجا مینویسی؟ کی گفته صندلی تندر نیمکت گونه هست؟!به جون جفتمون قسم من سوار elx شدم صندلیش خیلی خشک بود به خدا! اون elx ک من سوار شدم مدل 90 بود.صندلیهاشو هم ک قبلا برقی بود دستی کرده بودن، تازه مدلهای جدید ک دیگه اون موتور قدرتمند رو نداره که؟ الان ال 90 و تیپ 5 تو شتاب پارس elx با موتور xum رو قورت میدن.به نظرم 50 میلیون خیلی مبلغ زیادیه برا این ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. اشکان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    یادمه اون اول ک تندر خریده بودم قرار بود با خالم و دختر خاله هام بریم مسافرت.اونا همون اول به من گفتن وای! با ماشین تو باید بریم مسافرت؟ این تندر ک اصلا صندلی هاش راحت نیست؟! بعد من گفتم شما ک سوار نشدین چرا میگین راحت نیست؟ گفتن ما ظاهر صندلی رو نگاه کردیم متوجه شدیم!بعد از اتمام سفر ازشون نظرسنجی کردم جالب بود ک همه گفتن صندلی ماشینت حتی از سمند هم راحت تره ولی ظاهرش نشون نمیداد!بله دوستان.این عزیزانی ک راجع به صندلی تندر نظر میدن و میگن نیمکت گونه هست من مطمئنم که حتی ده ثانیه هم رو صندلیش ننشستن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      می خواستند دلت نشکنه !!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. شهريار

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    می دانید چرا ال90 سر زبونها افتاد؟ چون زمانیکه امده بود دارای یه موتور 16 سوپاپ بود که برای ما مردم ساده تازگی و مدرنی داشت.اون زمان موتور ef7 نبود. اصلا 16 سوپاپ نبود فقط همین وگرنه همه مون خوب می دانیم که ال90 دیگه هیچی نداره بقیه اش با پراید 141 فرقی نداره مخصوصا طراحی داخلیش که کپی 141 هست.ولی حالا که موتور مدرن و پر قدرت و به روز و دشمن کش ef7 هست که ال90 با اون موتور فقیرانه اش گرد پای ef7 نمیشه دیگه هیچ حرفی برای گفتن نمی ماند. اینو مردم حالا دارن متوجه میشن. ضمنا عبارت زیبای (واژگونی ال90 ) را سرچ کنید بعد تعادل دستتون میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. اشکان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار قبلا تندر تو بازار طلا نبود.من از شما بهتر یادمه سال 87 ک تندر e2 بود 13.9 میلیون با 85 درصد قطعات فرانسوی هیچکی نگاش نمیکرد و همه میرفتن پارس و سمند و … میخریدن.ولی الان چی؟ خیلی ها تندر رو بر همه ترجیح میدن.پس حالا کی اشتباه گفت؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. اشکان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    پارس موتور زانتیا چندتا عیب داره ک همه دارندگانش اقرار دارن:
    اولا ک چون شتابش خیلی زیاده همش روغنش بخار میشه و شمعش ذوب میشه.اونایی ک این ماشینو دارن میگن شمع بوش المان ببندی روش باید سر 5000 کیلومتر عوض کنی در صورتیکه من شمع ال 90 رو 20 هزارتا عوض میکنم.
    قطعات موتوریش گرونه و پر خرجه
    صندلیهاش ک خشکه و خسته میکنه.البته من مدلهای پایینش رو سوار نشدم
    به گفته خیلی از دارندگانش زود روغن سوزی می افته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ilyar

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اولا تمامی ELX ها چه قدیم چه جدید صندلی برقی دارن ثانیا شما هم حتما تابحال سوارelx شده که میگی صندلیهاش راحت نیستند.صندلیهای ELX بهترین صندلیهای موجود در خودرو های زیر 50 میلیون هستند.صندلی برقی همراه با گرمکن و سردکن که در خودروهای بالای صد میلیون هم به ندرت مشاهده می شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ilyar

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در مورد سمندlx هم بگم که تندر در برابرش پورشه هست.سمند تنها خودروی موجود در بازار هست که در این شرایط گرانی بازار قیمت بازارش کمتر از قیمت کارخانه اش هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      تو رو خدا شکسته نفسی نکن داداش، کلاس ال نودو در حد پورشه پایین نیار، ال نود یعنی بوگاتی گالیبیه، ال نود یعنی لافراری، ال نود یعنی لامبورگینی اونتادور….
      وای خدا اینا هم که هیچکدوم در حد ال نود نیستن خودت کمکم کن این سوپر هایپر کار افسانه ای رو توصیف کنم…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Ilyar

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    شما از کدوم امکانات حرف می زنی برادر من…پارس صندلیهاش برقیه و گرمکن سردکن داره ولی تندر نه…مدلهای جدیدش دو کیسه هوا،سنسوردنده عقب، کولر اتوماتیک، دکمه های کنترلی، ترمز های دیسکی و سیستم صوتی پیشرفته داره که تندر هیچیک از اینا رو نداره.حالا به نظر جنابعالی یک میلیون اختلاف قیمت کارخانه برای تندری که هیچ نداره منطقیه. درضمن شما اولین کسی هستید که صندلیهای ELX رو خسته کننده و خشک میدونه. در مورد بازار تندر هم کاملاً اشتباه میکنی…تندر اوایل به دلیل تیراژ کم و امکانات مناسب نسبت به آن زمان بازار گرمی داشت ولی حالا اینطور نیست. ..بازار پارس انقدر داغه که بیشترین اختلاف رو با قیمت کارخانه ای داره و برای خریدش باید بیش از6 ماه تو نوبت موند. در ضمن ELX های جدید گرچه موتورش ضعیفتر شده ولی در سرعتهای بالا تندرو به راحتی پشت سر میاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در جواب شما باید بگم دوست عزیز درسته که پارس این امکانات رو داره اما شما پارس جدید رو با ال نود E2 مقایسه نکن. ما هم النود داشتیم هم پارس که برتری النود واضح میباشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اره دقیقا درست میگی
      الان همه دونبال 206 وی8
      پارس
      405
      سمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. hosein

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام.دوستان یه سوال فنی .به نظرشما سیستم تعلیق وفنربندی مگان با ال90یکی هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      در جلو خیلی مشابهن، اما در عقب که اهمیت بیشتری هم داره سیستم تعلیق مگان پیشرفته تره و چند اتصاله هست و سیستم تعلیق ال 90 ساده تر و قدیمی تر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. اشکان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار عزیز پارسهای elx جدید صندلیشون برقی نیست.برو نگاه کن عزیزم. صندلیشم به نظرم اصلا راحت نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اشکان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا علیرضا اون قیمت 43.7 قیمت بازاار پارس elx با موتور جدید xum هست.پارس elx موتور زانتیا اگه باشه تو بازار الان همون حدود 49 یا 50 میلیونه.البته دیگه تا ابد تولید نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشکان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    حسین اقا سیستم تعلیق مگان و ال 90 مشابه هست ولی دقیقا مثل هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ali

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خلاضه در جواب همه ی گفت و گو ها باید بگم به نظر من طبق مقایسه ی ال نود و سمند النود برتری زیادی داره چون از سال تولیدش کمتر میگذره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ilyar

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    دوست عزیز علی آقا…بحث ما در مورد پارس ELX هستش نه پارس معمولی. هیچیک از تولیدات داخلی در حد ELX نیستند…صندلی جدید ها هم برقیه فقط گرمکن سردکن رو ازش برداشتن( بی عرضه گی ایران خودرو) .من منظورم اینه که با این شرایط بازار خریدelx منطقی تر از تندر هستش وگرنه قابلیتهای تندر بر هیچکس پوشیده نیستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. hamd

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کلن دوخودروی مگان وال90 ازنظرکیفیتی تقریبن دریک سطح هستند ودارای گیربکس وموتورتقریبن مشابه می باشند.این اختلاف قیمت مربوط به طراحی ظاهری می باشد..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Mohammad

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    دوستانی که سمند دارن یا تجربه استفاده از اون رو دارن لطف کنن درباره این خودرو نظر ندن! بعضی از افرادی که ال نود دارن!یا بااین شاهزاده پلاستیکی اروپای شرقی

    عقد اخوت بستن زحمت میکشن در کنار تحسین این

    خودرو و بالا کشیدن اون در حد سوپر اسپورت ها

    سمند رو هم تا حد امکان ضایع می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      دوست عزیز لحنت سراسر عداوت و عصبیت بود. لطفا کلی گویی نکن و درست و با جزئیات مشکلت رو بگو تا بحثی شروع بشه و حرف بزنیم.
      من که شخصا به عنوان یک ال 90 سوار هیچوقت سعی نکردم از منطق بیرون باشم و توهین کنم. اگه شما هم منطق داری بسم الله. در غیر اینصورت اگه حرفی برای گفتن نداری از کنار مطالب بگذر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        من در کمال آرامش این کامنتو گذاشتم عزیزم. اگر شما نظرات چند صفحه قبل من رو بخونی میبینی یه کم، نه زیاد!!! منطق داشتم. اما این عصبانیتی که میگی شاید تو کلام من بوده دلیلش واضحه فقط کافیه یه نگاه به نظرات ال نودی های این یکی دو صفحه قبل بندازی تا متوجه بشی. جالب اینجاست که طرفدارای ال نود بی منطقی رو درباره این خودرو به حد اعلاء رسوندن بد که یه نفر درباره سمند یه کامنت مثبت میذاره حجمه حملات و دیدگاه های منفی باعث میشه دیگه تو این صفحه نیاد. خود شما برای امتحان هم که شده یه کامنت بذار و از سمند تعریف کن ببین فقط این آقای “اشکان” ده تا نظر زیر کامنت تو میده تا ثابت کنه ال نود از سمند بهتره.حالا بقیه دوستان به کنار.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      سمند ماشین خوبیه محمد جان کسی منکر این نیست. ما 3 سال دو تا سمند داشتیم و هنوز که هنوزه جز خاطره خوب از این ماشین نداریم. ولی قبول کن که موتور EF7 یکم نامطمئنه. نمیدونم شاید سریای جدیدش دیگه کامل رفع عیب شده باشه، اما من خودم بیشتر از شما از این ناراحتم که این موتور قربانی تحریمها شد. اگه سریای جدیدش رو کم کم خوب و بی نقص بزنن و قطعه فراهم بشه که این مایه خوشحالیه.
      ال 90 هم بهترین نیست. قبلا هم گفتم که “در حال حاضر” خرید مطمئن تریه. این نظر منه. همین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Ilyar

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    من با محمد موافقم…با اینکه منم قبول دارم تندر نسبت به سمند ماشین خوبیه ولی تندر داران طوری حرف میزنند که انگار بوگاتی ویرون سوار شدن…همچنین آقا اشکان گل هیچیک از ایرادات تندرو قبول نداره و با کامنت های پشت سر هم همه مخالفان رو پرونده بیرون …در ضمن علیرضای گل اینو هم بدون که مردم در خرید خودرو دنبال ظاهر و امکانات هستند واسه همین که پارس فروشش بسیار بیشتر از تندر هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهران

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تعجب میکنم همه از بحث دور شده اند قرار بود مقایشه سمند LX را با تندر بکنبم نه پارس ……به حاشیه نرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. hesam

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تندربوگاتی نیس..ولی سمندنسبت به تندر مثل فرقون میمونه..حالا این کجاش تعصبانه هست..؟؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. اشکان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار من هیچکدوم از ایرادات تتدر رو قبول نکردم؟ خوبه چند تا کامنت قبل از این رو بخونی ک توش نوشتم تندر زیبا نیست و سر پیچ عقبش فرار میکنه.خب اینا مگه ایراد تندر نیست؟ مگه من خودم اینجا عنوان نکردم؟ دوستان شما قضاوت کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشکان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اگه من در مورد صندلی تندر حرفهایی زدم به خاطر این بود ک سمندی ها راجع به صندلی تندر اظهار نظرهای غیر منطقی میکردن.من خودم با تندر مسافرتهای خیلی طولانی رفتم و اصلا مشکلی با صندلیش نداشتم.درسته ک فقط شش ماه سمند داشتم ولی از شما سمند سوارها بیشتر با سمند مسافرت کردم.میدونین چرا؟ چون من زمانی ک دانشجو بودم هر هفته تو جاده تهران شمال سمند زرد سوار میشدم و تو اون چهار ساعت اون راحتی ک تو تندرم دارم تو اونا نداشتم و خسته میشدم.البته صندلی های سمند از پژو راحت تره.ولی چون قسمت عقب صندلی سمند و پژو تپه چاله داره باور کنین ادمو خسته میکنه.البته این تجربه شخصی منه.وحی منزل نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اشکان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن من به کامنتهای خودم فقط ی بار مثبت میدم.بقیشو دوستان میدن لطفا تهمت نزنید خواهشا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. اشکان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !من با تندر خودم مسافرتهای طولانی رفتم و اصلا مشکلی با صندلیش نداشتم.از شمال رفتم مشهد 8 ساعت هم تو راه بودم خسته هم نشدم.البته این تجربه شخصی منه.ولی ظاهرا اون دسته از دوستان ک سمند دارن و حتی ی بار هم سوار تندر نشدن صندلی تندر خیلی خستشون کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا