ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. Ilyar

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    من که دیگه با این آقای به اصطلاح کارشناس و عقل کل بحث نمیکنم. چون که حتی قیمت بوگاتی ویرون رو هم بکنن 40 میلیون این آقا میره تندر میخره و جالبه که حرف حساب و منطقش هم آینه که داره ماشین فرانسوی سوار میشه.فقط یه حرف میخوام بگم .یادمه یکی از طرفداران تندر در صفحات قبلی گفته بود که هر چی بیشتر میگذره بیشتر شیفته و دلباخته این خودرو میشم. من هم خطاب به این عالی جنابان بگم که:
    کسانی که شیفته و دلباخته این خودرو شدند دو حالت دارند : دسته اول کسانی هستند که از علم و اطلاعات خودرویی بی خبرند و اگر کمی اطلاعات داشتند هم میفهمیدند که این خودرو از لحاظ یه فاجعه در خودروسازی محسوب میشه واز هر لحاظ به بن بست میخوره و دسته دوم کسانی هستند که خودشون هم میدونند پولشونو ریختن تو اشغالدونی و توالت و دارند با گفتن منم دارمو خیلی عالیه و از این حرفا به خاطر مصیبت وارده به هم دلخوشی میدن و میخوان یه هم درد واسه خودشون پیدا کنند.
    هر کسی با کمی دقت و تفکر میتونه بفهمه که پارس و 206 صندوقدار خرید عاقلانه تری نسبت به تندر هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اشکان

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار تندر و پارس هردوتاشون ماشینایی هستن ک اراده بکنی میتونی بفروشیشون.چه مدل دسته دوم چه نو.تا یکی دو سال پیش ک قیمتها اینقدر بالا نرفته بود تندر به رتبه سوم رسیده بود از نظر فروش.ولی طبق اخرین امار جدید پنجم شده.پارس الان سوم شده.اول پرایده بعد پژو 405 هست بعدش پارس.البته تیراژ تولید خودروها هم در میزان فروششون تاثیر میذاره.مثلا تندر چند ماه بود ک تولیدش به خاطر نبود قطعات کم شده بود.
    به نظرم این امارها دلیل بر خوب یا بد بودن خودروها نیست.مثلا پراید بیشترین فروش رو داره ولی آیا بهترین خودروست؟ البته پراید بیشترین تیراژ رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ilyar

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    پارس از نظر تیراژ و فروش دومه استاد. 405 سوم هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    نخیر دوست عزیز.405 فروشش هنوز ک هنوزه از پارس بیشتره.هم تیراژش بالاتره هم فروشش بیشتره.میتونی زنگ بزنی ایران خودرو یا یه سرچ بکنی.
    در ضمن شما ماشین المانی در رنج قیمت ارزان بیار تا من رنو رو طلاق بدم.در حال حاضر رقبا از لحاظ فنی حریف لوگان نیستن.
    در ضمن مجله ماشین شهریور رو خریدی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اشکان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام به علی اقا.اولا خیلی خوش اومدی دوما در ضمن تایید حرفای اقا علیرضا شما بعد از خوندن کامنتهای اخیر همه دوستان میتونید متوجه همه چی بشین.بازم اگه حرفهای مارو در انتخاب خودرو قبول ندارید بهتون پیشنهاد میکنم مجله ماشین چاپ شهریور ماه رو بخرین و بخونین.اونجا یکی از مباحثش خودروی تندر 90 هست.نمونه ازمایش شده حدود 202 هزار کیلومتر کارکرده.با خوندن این مجله شما دقیقا به حرفهای من و اقا علیرضا و دوستانی ک چند ساله تندر دارن پی خواهید برد.
    شاد باشید دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shahriar

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    شماها بیکارید. شماها زندگی ندارید که یه ال90 خریدید فکر کردید ملک قلهک رو خریدید . شما اگه لامبور گینی یا بوگاتی یا مورگان دست ساز می خریدی مردم را با شلاق می زدی . یه ال90 که در واقع یه گاری موتور دار هست (بدون امکانات)خریدی از خوشحالی از پشت کامپیوتر بلند نمیشه . واقعا ما ایرانیان ماشین ندیده هستیم . بجای ال لگن باید انواع مدلهای مرسدس چشم نوازی میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      aria توهین تا کی ؟
      اگه ال90 گاریه پس میشه بگید سمند ef7 چیه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. اشکان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا شهریار شما پولداری میتونی بری مازراتی و پورشه بخری سوار شی.ما بضاعتمون در حد لوگان و ماشینهای این رنج قیمت بود ک لوگان خریدیم.انتخاب ماشین هم سلیقه ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امير

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان…. ال نودم را برده بودم دیسک و صفش را عوض کنم…البته پس از 200 هزار کیلومتر کارکرد……مکانیکش میگفت…..باکیفیت ترین…و امن ترین شاسی را داره…و گفت یه ال نودی با یه وانت مزدا تصادف کرد که خودم دیدم…نصف مزدا جمع شد…ولی ال باوفا و باوقار اخ نگفته بود….برید در ال نود را باز و بسته کنید…میفهمید جریان چیه..راست میگن دوستان تعریف هی نباید کرد باید رفت گرفت وو حالشا برد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ساسان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لوگان واقعا شتابش دیوانه کننده هستش جوری که سربالایی و سرپایینی براش مهم نیست مصرفشم فوق العاده پایینه الکی گول تبلیغات کاذب رو نخورید هنوز تا 50 میلیون خودرویی بهتر و با کیفیت از لوگان وجود نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اشکان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقایون دیروز بعد از گذشت شش سال و کارکرد حدود 130 هزار کیلومتر برای اولین بار اقدام به تعویض تسمه تایم لوگان خودم کردم.اقایون تسمه رو ک مکانیک در اورد نو بود!
    حتی یه شیار ریز ک بشه با چشم دید روش ندیدیم.
    حالا دوستان بیان بگن رنو اهن پاره هست.واقعا براشون متاسفم ک چشمشون رو روی حقایق بستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      خیلی کار خوبی کردی که عوض کردی. ظاهر نشون نمیده اشکان جان. یهو پاره میکنه. چون حتی با کارکرد کم، بازم تسمه تایم میپوسه.

      بخاطر اون افرادم خودتو ناراحت نکن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. بهزاد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام چرا همیشه تو آمار تصادفات و واژگونی سمند حرف اول رو میزنه لینک زیر رو امروز خوندم ببینید چه میکنه این سمند نا امن = ارابه مرگ
    چرا تولید این خودروی مزخرف و بی کیفیت و نا امن پایان داده نمیشه
    http://khabaronline.ir/detail/375202/society/events

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ماسل کار

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    سلام
    یه پارس LX هس موتور زانتیاس همه چیش همون LX ه فقط موتورش به طور سفارشی روی ماشین گذاشتن
    امکانات:4شیشه برقی,پاور ویندوز,…
    مدل: 84 رنگ:بژ
    میگه:تصادف شدید نداشته و سالمه و چند لکه رنگ داره که حالا میگیم دور رنگ.
    دوستان این ماشین به نظرتون چه قد می ارزه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      دوست من پارس LX مدلیه که خیلی وقت نیست اومده و موتور TU5 روشه. مدلی که شما میفرمایین که هم موتور زانتیاست و هم معمولیه و امکانات ELX مثل صندلی برقی رو نداره، مدلیه که تو همون سالهای 83 و 84 به تعداد محدود تولید شد و خود ما هم یک مدل 83 اون رو داشتیم. و خیلی زود ایرانخودرو به دلایل نامعلوم (شاید خراب شدن بازار ELX‌ و پارس معمولی) تولیدش رو متوقف کرد.
      و صد البته چند لکه رنگ با دور رنگ فرق میکنه ها. به هر حال به نظر من این ماشین با این مشخصات حداکثر 20.5 تا دیگه نهایت 21 میلیون می ارزه. (سری به سایتهای خرید و فروش بزنین.)
      باز شاید دوستان بهتر و دقیقتر بدونن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      ضمنا یادم رفت بگم که از سلامت موتور کاملا مطمئن شو. و اینکه زوزه کشیدن گیربکس تو این ماشینای موتور زانتیا یه جورایی اپیدمیه. گیربکس رو هم بنابراین حتما چک کن. سر و صدای اتاق هم همینطور.

      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. اشکان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اره اقا علیرضا.یه هو تسمه پاره میشه و موتور سوپاپ گج میکنه.به گرفتاری بعدیش نمی ارزید.عوض کردم.ولی خوب مونده بود انصافا بعد از شش سال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دگرگونی شرکت داچیا به شدت مرهون استراتژی خودروهای ارزان رنو بوده است. زمانی که این خودروساز فرانسوی به داچیا آمد، این خودروساز رومانیایی با تجهیزات از رده خارج و کاهش تولید مواجه بود. لوئیس شوایتزر، مدیرعامل شرکت رنو، تصمیم گرفت از این کارخانه برای تولید خودروهایی به قیمت 5 هزار یورو استفاده کند تا از این طریق تقاضای فزاینده از طرف کشورهای اروپای شرقی را تامین کند. گرچه شرکت رنو هرگز نتوانست به این هدف برسد نخستین مدل ارزان قیمت داچیا یعنی لوگان با قیمت پایه 6400 یورو در سال 2004 به بازار عرضه شد- اما موفقیت فوق‌العاده‌ای را به دست آورد. داچیا از سپتامبر تا دسامبر آن سال، 40 هزار دستگاه لوگان فروخت و در سال 2005 بیش از چهار برابر این میزان را به فروش رساند.
    شرکت رنو دریافت گرچه خودروی لوگان را در اروپای غربی عرضه نمی‌کند، اما این خودرو در آنجا هم خریداری می‌شود؛ بنابراین در سال 2005، این شرکت این خودرو را در سراسر اروپا عرضه کرد و از آن زمان به بعد فروش سالانه به‌طور متوسط بیش از 10 درصد رشد کرده است. اکنون، قیمت پایه ارزان‌ترین خودروی لوگان 7700 یورو است. شرکت رنو برای پایین نگه داشتن قیمت لوگان به شدت هزینه‌ها را کنترل کرده است. این شرکت برای جدیدترین مدل لوگان که اواخر سال 2012 عرضه شد، با کاهش اجزای فرعی، 15 درصد از قیمت فریم صندلی‌ها کاست. http://www.donya-e-eqtesad.com/news/828908/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهرداد

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا فقط سمند مدل82و83 اخرت ماشینه ما10ساله داریم حرف نداره ال 90بااین قیمت نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من می خوام در رنج قیمت 32 میلیون یک ماشین صفر بخرم به نظر شما جه فرقونی از تولیدات داخل رو بخرم که کمتر اذیت کنه و تا جند سالی راحت باشم و از شر ناز مکانیک های ناشی ایرانی راحت باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ali

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزان من ال90 داشتم سمند ال ایکس داشتم و الانم سورن ای ال ایکس دارم
    اصلان ایجور ک میگید نیست تو سربالایی کم میاره ال نود ,موتور گیربکس عالی ,ضعف بزرگ در سرپیچ
    ولی سورن یچیز دیگس از همه لحاظ مورد پسند هست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ilyar

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آقا اشکان پارس دومین خودرو پرتیراژ کشور هستش.
    405 سومه. اگه باور نمیکنی تو گوگل بزن(( آمار 5 ماها تولید خودرو در کشور )).اما برای اینکه خیالت راحت بشه من آمار تولید چند خودرو رو برات میگم. پراید 75 هزار دستگاه ، پارس 65 هزار دستگاه، 405 40 هزار دستگاه ، سمند 37 هزار دستگاه ، تندر 15 هزار دستگاه و…
    خدمت اون دوستمون که قیمت پارس ELX رو میخواست هم بگم که با نظر آقا علیرضا کاملا موافقم به جز در یک مورد…اینکه پارس ELX مشکل موتور و گیربکس داره کاملا اشتباهه .به جرات میتونم بگم که پارس ELX با دوام ترین و خرکارترین موتور و گیربکس رو داره و از این دو لحاظ هیچوقت شمارو با مشکل مواجه نمیکنه.در کل پارس ELX بهترین خودروی تولید داخل در بازه زیر 50 میلیون هستش.
    خدمت آقا محمد هم بگم که با 32 میلیون انتخاب خودروی صفر محدوده.فقط 405 داشبورد جدید و سمند ef7 و پارس داشبورد قدیم. که با توجه به اینکه سمند ef7 مشکلات فنی زیادی داره و 405 هم امکانات کمی داره پس بهترین انتخاب پارس هستش.در ضمن سورن با موتور ef7 اصلا نخر ید که مشکلات زیادی داره.البته تمامی ef7 های بعد 90 مشکلات زیادی دارن ولی مدل های 87 تا 89 عالی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    در دراز مدت ال90 خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مبين

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند تا اینجا در نظره من 100 تا پارس و تندر میرزه درسته به علت سنگینیش شتاپ کمی داره ولی اگه دور بگیره دیگه نه پارس نه تندر به گرد پاش نمیرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اقا سمند واسه داخل شهر سوختش یکم زیاده
    اما واسه جاده واقعا از همه لحاظ حرف نداره
    من بایه باک 70لیتر 1080 کیلومتر رفتم درضمن ماشینم با4سرنشین بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. shahriar

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلطان بی رقیب و بلا منازع جاده های ایران = EF7 این خودرو در عین سرعت بالا از فرمان پذیری و کنترل فوق العاده بی نظیر و هندلینگ و اسایش خاطر سر نشینان را به ارمغان اورده است. حالا بعضی افراد دوست ندارند یه خودرو ملی از ال 90 شون بهتر باشه. ولی خوب بهتر هست خیلی خیلی زیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اشکان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای شهریار بهتره بری مجله ماشین چاپ شهریور رو بخری و قسمت 202 هزار کیلومتر با تندر 90 رو بخونی تا متوجه بشی تندر چجور ماشینیه تا دیگه ازین حرفا نزنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. خودم

    ۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان یه سوال :

    یه ماشین بنز مدل E190 مربوط به سال 92 از این دانشجویی ها هست که 80000 بیشتر کار نکرده و 8 سال خوابیده بوده رنگ سرمه ای متالیکه و خیلی تمیزه خیلی تمیزه همسرم این ماشین رو میخواد بخره و من شدیداًناراضی ام فکر میکنم ماشینی که مال 24 سال پیش هست رو نباید بخره و همین ال 90 میتونه کار ما رو راه بندازه ولی چون من سر رشته ای از ماشین ندارم میخواستم اینجا از شما نظر خواهی کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. اشکان

    ۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با عرض سلام
    داداش اگه کارکرد واقعی این بنز هشتاد هزارتا هست و دست یه فردی بوده ک سرویسهای ماشین رو به موقع اانجام داده شک نکن ک این ماشین تا 500 هزار کیلومتر شما رو اذیت نمیکنه.ماشینهای المان تو کیفیت حرف اول رو میزنن.البته ال 90 صفر هم ماشینیه ک تا ده سال اذیتت نمیکنه.حالا دیگه بستگی به این داره ک اون بنز چقدر قیمتشه و شما چقدر بخوای برای ماشین هزینه کنی.البته اینم بگم ک قطعات یدکی ال 90 بهتر از اون بنز پیدا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خودم

      ۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقای اشکان ممنونم از راهنماییتون قیمتش حدود42 هست و امروز خریدش ایشالله حالا براش خوب باشه .ضمناً من خانوم هستم بهم گفتی داداش :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. Ilyar

    ۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آقا شهریار موتورef7 فقط تا اواخر سال 89 خوب بود و مدل های بعدش خیلی بی کیفیت هستن و از اول تحویل مشکلات زیادی دارند مثل روغن ریزی و سر سیلندر سوزوندن
    آقا اشکان بی زحمت به شماره 29 شهریور هفته نامه خودرو امروز یه نگاه بنداز .در ویژه نامه تعمیرگاهش مشکلات فنی و خرابی های تندر و پارس و سمند ef7 و چند خودرو دیگر رو یک به یک شرح داده.البته در مورد موتور ef7 یه چیز جالب نوشته که همه چیز رو مشخص میکنه و اونم اینکه : (( موتور ef7 پر استهلاک ترین و پردرد سر ترین و وحشتناک ترین موتور از نظر خرابی هستش. ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. shahriar

    ۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ال90 که همانا طراحی خارجی ان توسط یه روزنامه فروش و با اقتباس از دکه روزنامه طراحی شده به گفته شرکت رنو با اندکی تغییرات در عقب ال90 میتوان از ان بجای تراکتور در کشاورزی استفاده کرد چون این خودرو برای کشاورزان سیب زمینی کار اروپای شرقی ( که همانا فقیرترین انسانهای جهان)هستند ساخته شده است .و خوب معلومه خودرویی که برای مردمانی فقیر ساخته شده باشه فاقد هر امکانات رفاهی و ضروری و به تبع ان فاقد هزینه های استهلاک این امکانات هست.دوستانی که چشم دیدن موتور پر افتخار ملی را ندارند باید بروند و با ….. اروپایی ها ….. بزنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشکان

    ۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خواهش میکنم خانوم خودم!
    اخه شما اسمتون رو ننوشتین منم جنسیت شما رو تشخیص ندادم.ببخشید ولی امیدوارم راهنماییم مفید بوده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اشکان

    ۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار حق با شماست.این سری پارس پر تیراژترین محصول ایران خودرو شد با 47 هزار تیراژ.پژو 405 هم دوم شده با 38 هزار دستگاه.ولی این اولین باری هست ک پارس از 405 تیراژش رفته بالاتر.تا قبل از این اینطوری نبوده.میتونی سرچ کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Ilyar

    ۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آقا اشکان حق با شماست. واقعا برای خود من هم تعجب آور بود که پارس اینقدر رشد داشته .در ضمن اگه تونستی ویژه نامه تعمیرگاه خودرو امروز رو حتما بخون. در مورد ایرادات فنی تندر و پارس و سمند و تمامی خودرو های بورس کشور به طور کامل توضیح داده.البته خودمم قبول دارم که از ایرادات پارس نسبت به تندر بیشتر حرف زده.در مورد پارس LX با موتور tu5 هم به کلیپ های شتابگیریش نگاه کن. شتابش بهتر از پارس و سمند و 405 معمولی و حدود 11 ثانیه هستش . اون عدد 13 ثانیه رو ایران خودرو واسه این نوشته که مثلا در خیال خودش برای مصرف سوخت زیاد موتور xu7 یه دلیل موجه بیاره.در کل به نظر من با حدود 40 میلیون پارس LX داشبورد جدید با موتور tu5 بهترین انتخاب هستش.در ضمن مصرف سوختش هم کمتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا