ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای دکتر ایلیار.خب معلومه که پارس الان تعدادش تو خیابون بیشتر از تندره چون پارس از سال 79 اومده ولی تندر 7 سال دیرتر یعنی از سال 86 وارد بازار شده.تازه تندر در سال 86 و 87 تولیدش ساعتی پنج دستگاه بود ک از سال 88 تیراژش رفت بالاتر.ولی انصافا الان چه تو شهرستانها چه در تهران تندر خیلی زیاد شده.شما نمیتونی منکر این قضیه بشی.بعدش من قبل تندر یه 405 مدل 82 داشتم ک خیلی وحشی بود.همون 405 پارس رو تو شتاب صفر تا صد دسته کم سی متر عقب میندازه.سمند رو هم نقطه میکنه.405 مدل 82 ک من داشتم سربالایی رو از این تندر ک الان دارم هم بهتر بالا میرفت.چرا هزیون میگی برادر؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ilyar

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    این که نشد حرف! پارس و سمند مدل 82 هم این 405 های جدید رو به راحتی پشت سر میاره. ( تو آپارات بزن درگ پارس 84 با 405 مدل 91 … 405 اصلا محو شد تو دوربین ) در ضمن کشش پارس و 405 از تندر بهتره برای همین تو سربالایی تندر حریفش نمیشه.
    همچنین بزن درگ پارس LX با 405 مدل 83 ( که تقویت هم شده )و ببین که چطور تا 160 تا پارس از این وحشی تو جلو تر بوده. !
    الان فروش پارس بیشتر و بهتر از تندره گرچه تندر هم خوب میفروشه ولی پارس تو بورس ترین ماشین ایرانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اشکان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    کشش پارس از تندر در سربالایی بهتر نیست.جایی این حرفو نزن ک بهت میخندن.کشش 405 های مدل 82 و 83 از تندر در سربالایی بهتره.پارس اصلا تو جاده کفی هم حال نداره چه برسه به سربالایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تندر

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به عنوان یک تندر سوار که بارها و بارها کشش این ماشین رو تو سربالایی ها تست کردم به عنوان مثال بخش هایی از اتوبان قم تهران که نزدیک به 10 کیلومتر سربالایی داره یا جاده چالوس و هراز به جرات میتونم بگم که تندرهنگام کل کل با تمامی خودروهای تقریباً هم رده خودش به لحاظ قیمتی، به راحتی برتری خودش رو نشون میده (خصوصاً تو دنده 4 که اصلاً سمند و 405 و پارس رو دود میکنه) البته تو سرازیری این برتری کاهش پیدا میکنه که البته خیلی مهم نیست چون قدرت و کشش ماشین باید تو جاهای سخت خودش رو نشون بده وگرنه اتوبوس هم تو سرازیری مثل سمند خوب میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        ضعف تندر به همین دنده 4 و 5 شه. …اونوقت جنابعالی چطور ادعا میکنی که تو این دنده ها 405 و پارس و سمند رو دود میکنه. !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. *MAK MISEL*

      ۲۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      سمند کلا طراحیش غیر متعادله و فقط از امکانات بیشتری بهره میبره،تندر ماشین خوبیه ولی طراحیش افتضاحه هم از بیرون هم داخل.
      پارس هم که1قرون نمی ارزه!
      یکی از دوستام 0کیلومترشو خریده بود تو یه دست انداز خیلی راحت چنان میکوبید که پراید اونطوری نمیکوبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ilyar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    تو تست کششی که از 405 و تندر انجام شد 405 به راحتی تندر رو پشت سر گذاشت ولی تو تست شتاب از تندر عقب افتاد.
    داداش تو خودتو به بیخیالی زدی و فقط داری از حرفام ایراد میگیری بدون اینکه یه باری هم تحقیق کنی.قبل از همه باید برای تو بخندن که گفتی شتاب پارس LX کمتر از پارس معمولی هستش.
    الحق که با شما نمیشه بحث کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ilyar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    پارس توی کفی خوب راه میره حالا نه اینکه عالی باشه ولی مطمئن باش تو شتاب ثانویه از تندر بهتره.
    تو سربالایی هم باید بگم که خوراک پارس سربالاییه. شما فکر کنم تو بازی gta پارس سوار شدی فکر میکنی همه پارس ها اینطورین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اتفاقا پارس تو سربالای صدای خلت میده!
      پارس بدترین ماشین تو سربالاییه!
      شما چطور اینطور حرف میزنی!
      والا تو سربالای اردی که موتورش کپی برابر اصل تراکتوره از پارس بهتر میره!
      دیدم که میگما…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ilyar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در مورد 405 وحشی تو هم بگم که انگار جوک سال رو گفتی. 405 واقعا 30 متر فاصله انداخت. زانتیا فوقش از پارس 3. 4 ماشین فاصله میندازه. 405 که موتورش با پارس یکیه چطور میتونه اونقدر فاصله بندازه استاد..! قبل حرف مفت ول کردن یکم فکر کن. ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    اقا من میگم اونایی که سمند یا تندر دارند و ناراضین از وضعیت موجود گاری سازی وطنی(ایران خررو .سایپا کپک) در یک اقدام خداپسندانه با یک عملیات انتحاری خودشونو بزنن به کارخونه های ای دو تابوت ساز منفجرشون کنن تا همه یه نفس راحت بکشن تازه صوابم داره دعای خیره مردمم پشتتونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      چون که به قول آقا اشکان تندر خیلی محکم و بادوامه پس تندر میتونه بیشتر تخریب در این عملیات انتحاری رو داشته باشه. پس تندر داران مقدم ترند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. اشکان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای عزیز 405 خیلی راحت تو شتاب پارس رو قورت میده.اون زانتیا ک پارس رو لول میکنه شما چرا هزیون میگی.همه اونایی ک 405 داشتن و پارس داشتن میگن پارس دبه هست.منم هردوتاشون رو سوار شدم و متوجه شدم.با شما بحث کردن فایده نداره.
    در ضمن من نظر شخصیمو گفتم ک 405 مدل 82 ک داشتم تو سربالایی کشش بهتری نسبت به تندر داشت.البته 405 بدون دنده معکوس سربالا رو بالا میرفت ولی تندر با دنده معکوس و افزایش دور موتور به 5000 و تعویض دنده میتونه پا به پاش بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. اشکان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    405 موتورش با پارس یکی هست ولی پارس اتاقش سنگین تره و ایرودینامیک بدتری نسبت به 405 داره.ضمن اینکه ضریب دنده شون هم یکی نیست.برتری 405 در شتاب کاملا محسوسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اشکان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار اگه بگیم پارس هواپیماست فک کنم خیلی خوشحال بشی و حال کنی برا خودت؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ilyar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    فوقش 60 کیلو سنگینه. تو ایرودینامیک هم جالبه من تحقیق کردم ایرودینامیک هاشون تقریباً برابره. هردو تقریبا 0.31 و پارس فقط 0.005 بالاتره. نه اینکه به قول شما 0.34 باشه. پیکان و تندر ایرودینامیک ضعیفی دارن. نه پارس. در مورد ضریب دنده های گیربکس هم بگم که این حرفو اولین بار از شما میشنوم. کلا پارس و سمند و 405 گیربکس هاشون یکیه.فقط بعضی از 405 های سفارشی مدل 85 تا 87 گیربکس زانتیا روشونه و شتاب فوق العاده ای دارن.اگه به سایت ایران خودرو بری شتاب پارس و 405 رو برابر نوشته ولی طبق بعضی سایت های رسمی شتاب 405 11 ثانیه و شتاب پارس 11.8 ثانیه هستش.
    کلا سمند و پارس و 405 موتور xu7 با هم تا 200 تا گاز بدن 405 یکی دو ماشین از پارس و پارس هم یکی دو ماشین از سمند جلو تر میفته که این به خاطر مقداری تفاوت وزنشون هستش. نه در اون حد که در صفر تا صد تفاوت شون سی متر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ilyar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    پارس هواپیما نیستش ولی تندر در برابر پارس مثل فرغون میمونه.
    کلا پارس همراه با سمندlx تنها ماشین هایی هستند که تناسب قیمت با ویژگی ها در آنها رعایت شده و این دقیقاً همون چیزیه که تندر ازش بی بهره هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من نمیدونم با چه توجیه و ادله علمی آشغالی به نام پارس رو از تندر بهتر میدونین اگه این حرف رو تو کوچه و بازار شنیده بودم زیاد تعجب نمی کردم ولی از شما که از طریق اینترنت و کسی که میتونه به وسیله این ابزار تحقیق کنه و واقعیت رو متوجه بشه خیلی بعیده این صحبتها
      به نظر من قیمت پارس و تندر هر دو ناجوانمردانه بالاست ولی باور کن اگه حتی تندر 5 میلیون گرون تر از این هم بود من هنوز تندر رو نسبت به پارس ترجیح می دادم. پارس بی کیفیت ، نا امن ، بی اصالت ، پر مصرف ، چینی و …
      لازم به ذکره کسی که پشت تندر نشسته باشه و مقداری تجربه روندن اون رو داشته باشه هر گز حاضر نیست بعدش پارس سمند یا405 داشته باشه چون اینقدر این تفاوت محسوسه که بعدش کمتر از مگان رو به تندر ترجیح نمیده میتونی این موضوع رو حتی از چند تا از مکانیک های معمولی تو شهرتون بپرسی
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Ilyar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در مورد ماشین هایی که ازشون طرفداری میکنی هم بگم که پارس LX به راحتی 405 رو لول میکنه. سمند ef7 به راحتی تندر رو پشت سر میذاره. اون زانتیا هم که اینقدر ازش میگی هم تا 160 تا پشت ELX بوق میزنه. در ضمن 405 هم مثل تندر فروشش کم شده و الان فروش سمند هم از 405 بیشتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      چرا حرف دروغ میگی؟
      چرا الکی دوست داری پارس و خوب جلوه بدی؟
      اولا 405 تو شهریور ماه540تا فروش کرده و سمند ال ایکس420 تا
      پارس هم350تا بیشتر فروش نکرده.
      پارس فقط ظاهر داره گول ظاهرشو نخورید.
      گاری از پارس بهتره!
      چیه اخه بی کیفیت،بدون اصالت پژو،نا امن،گرون،پراستهلاک و…
      پارس کلهم از اولش تعریفی نداشته حتی اون موقع که فرانسوی بود.
      بعضی ها هم مثل شما اقای ایلیار تعصبشون رو پارس باعث میشه که اینطور نظر بدن.در کل 405 اس ال ایکس و سمند سورن،بهترین کیفیت رو الان در ماشین های داخلی در حوزه سدان ها دارند،ال90 هم همینطور.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. اشکان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوست عزیز گیربکس پارس دنده ریزتر از 405 هست.برو از یکی ک تو ایرانخودرو هست بپرس.وزن پارس حدود 100 کیلو سنگینتره.ایرودینامیک رو هم میتونی با سرچ در بیاری تا به حرفم برسی.اون پارس موتور 206 حتی به قطرات خام خارج شده از اگزوز 405 هم نمیرسه چه برسه به اینکه تو شتاب بخواد بیاد عرض اندام کنه مقابل 405.شتاب پارس tu5 حدود 13 ثانیه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. اشکان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوست عزیز گیربکس پارس دنده ریزتر از 405 هست.برو از یکی ک تو ایرانخودرو هست بپرس.وزن پارس حدود 100 کیلو سنگینتره.ایرودینامیک رو هم میتونی با سرچ در بیاری تا به حرفم برسی.اون پارس موتور 206 حتی به قطرات خام خارج شده از اگزوز 405 هم نمیرسه چه برسه به اینکه تو شتاب بخواد بیاد عرض اندام کنه مقابل 405.شتاب پارس tu5 حدود 13 ثانیه هست که از سمند هم بدتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ilyar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    داداش اصلا غلط کردم در تمامی موارد حق با توست.
    کسی که فرق بین یه موتور روز را با موتور 20 سال پیش ندونه پس باید سکوت کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ایلیار عزیز حرف من نه بلکه حرف همه اینه که پرشیا ماشین خوبی نیست.
      نه قویه نه امنه نه قدرت داره نه چیزی..
      باز هم میگم فقط قیافه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. rastak

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا اینقدر تو مقایسه هاتون اسم فروش رو نیارین که اونوقت اسم پراید میاد وسط. تندر نود حرف نداره به قیافه پژو پارس و آیرو دینامیکش نمیرسه اگه واقعا طراحی تندر 90یک چیزی تو مایه های پارس بود تو ایران هیچکی بجز ال90نمیخرید چون واقعا پارس خیلی وقت پیش همینطور 405 باید از رده خارج میشد . گیربکسشون واقعا بده . سمند هم نباید تولید میشد . دوره دوره ماشینای نرم و با دوامه مثل ال 90 این حرفام واقعا خارج از تعصب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسن احمدی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا میشه به تندر درمورد کج کوله بودن تادلت بخواد حرف زد ولی تو زمن راه رفتن خواه کیفت عالی نرمی وشتاب لذت رانندگی ایمنی راحتی و…همه رو داره ماشین بروز تریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      در ضمن ایلیار خان،اگر اینطوریه،405-2000سی سی 16سوپاپ هم میتونه زانتیارو تا 130لول کنه،البته تاکید میکنم2000 16 سوپاپ،از سری اول های پژو که شیشه بالابر برقی نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        اون 405 خودش تا حالا سالم مونده باشه هم من قبولش دارم .زدن پارس ELX پیشکش.
        در ضمن من به شما توهین نکردم بلکه اول شما به من توهین و مسخره کردن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. Ilyar

    ۲۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    مک میسل جون… بالاخره از کسی که برای کامنت اول شدن در صفحات جدید پدال با دیگران بحث و جدل میکنه ، بیشتر از این هم انتظار نمیره.
    من با اینکه تندر رو دوست ندارم ولی اینو بارها گفتم که تندر کیفیتش بالاتر از همه ماشین های تولید داخل هستش.حالا من نمیدونم شما چطور به خودت جرات میدی که نام 405 slx رو کنار نام تندر در کیفیت بیاری. بدتر از همه اینکه میگی 405 از پارس با کیفیت تره. این اوج توهم بود. کلا 405 و سمند و پارس از نظر کیفی در یک سطح قرار دارند و این یه چیز اثبات شده است. ولی اگه دقیق تر بررسی کنیم طبق آخرین رده بندی کیفیت خودرو ها پارس با اختلاف جزیی از 405 برتر بود. آمار فروشت هم مربوط به 10 سال پیشه الان پارس با اختلاف بسیاری فروشش از 405 بالاتره. از هرکی میخوای بپرس حتی نمایندگی ایران خودرو. پارس فروش 5 ماهه اش 65 هزار دستگاه ولی 405 40 هزار دستگاه.
    در مورد شتاب و کشش پارس هم جوک سال رو گفتی و ترجیح میدم بحث نکنم ولی اگه اون راننده پارس مثل جنابعالی رانندگی کنه مطمئن باش آردی که نه از خاور و اتوبوس هم عقب میفته.
    اونقدر به موتور بدبخت 405 فشار نیار. از حال میره. لول کردن ماشینت با پارس ELX کار راحتیه.
    ELX تا 120 تا ماکسیما اتومات و تا 160 تا مزدا3 و سراتو و زانتیا رو میگریونه …405 کیلویی چند؟ !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      آقا بیخیال نمیخوای بشی؟
      همه دنیا دروغ میگن شما راست میگی فقط؟ بابا پارسی که ازش طرفداری میکنی هیچی توش نیست. شما سرشار از هیجانی و خیلی احساسی نظر میدی. یه پارس ELX یکم قابل تحمل بود که اونم دیگه تولیدش متوقف شد. تازه اونم که ایرادات فراوانی داشت که قبلا نوشتم اینجا.
      اونجایی که گفتی پارس تو سربالایی تندر رو میگیره که دیگه اوج کامنت بود! اونو که خوندم تصمیم گرفتم دیگه چیزی ننویسم! اما میبینم که خیلی داری پافشاری میکنی. ضمنا 405 SLX ماشین خوبیه.
      الان که دیگه زانتیا تولید نمیشه ال90 تو رنج زیر 80 میلیون قلدری میکنه. این یک حقیقته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        جوک سالم در اومد ماشین زیر ٨٠میلیون فقط تندر……..
        واقعا علی رضا شادی یا
        پس حالا که اینطوره منم که تیانا دارم بگم ماشین زیر ٣٢٠میلیون نیسان تیانا.
        حداقل محدوده قیمت رو رعاینت کن ۴٠میلیون کجا و ٨٠میلیون کجا.
        همین کارا رو میکنید میگن. تندر سوار ها توهم زدن.
        البته من از بقیه تندر سوار ها عذر خواهی میکنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۲۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (165 ديدگاه)

          شما فعلا برو خودروی ملیتو بخر زیاد حرف نزن. هر وقت به ادعات عمل کردی و رفتی سمند خودرو ملی خریدی بعد بیا اینجا حرف بزن.
          طرف رفته تیانای 17000 دلاری رو خریده 140 میلیون حرفم میزنه :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. *MAK MISEL*

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      از شما هم که فقط از تعصب نظر میذاری،بیشتر از این انتظار نمیره!
      در ضمن من برای اینکه بحث دوستانه بکنیم پاسخ کامنت اول دادم،توهین نکن.
      تو اینترنت بزن مشخصات فنی اس ال ایکس،یا اصن برو پیش تعمیرکار،بهت میفهمونه که در 405 اس ال ایکس،(البته من مدل هایی که تیر ماه تولید شدن رو میگم،جدیدا خبر ندارم)که در ECU، قطعه ای به نامMKOوجود داره که باعث میشه مثل پژو406(البته اون از یه موتور دیگه بهره میبرد)،موتور تی یو5، بیشترین قدرت رو در دور های پایین بده و در موتور تی یو 5 سورن هم،همینکار انجام شده.
      (البته میدونم چون اصلا سواد فنی نداری هیچی نفهمیدی،اینو از کامنتات فهمیدم)
      ال90 هم که کلا موتور و قطعاتECUاش،از مالزی یا اندونزی(دقیقا نمیدونم،درباره ال90 اطلاعات کاملی ندارم)وارد میشه که ال90 رو از همه ماشین های تولید داخل،متمایز میکنه.
      حرف اخرم رو هم اقا علیرضا زد که ازش کمال تشکر رو دارم.
      در ضمن،چیزی رو که ازش اطلاعات ندارید،بحث نکنید لطفا
      (پرچم خیلی خیلی بالاست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        پرچم پارس خیلی وقته بالاست…اونقدر بالا که افرادی مثل جنابعالی نمیتونه تشخیص بده. ..والسلام

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ilyar

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (509 ديدگاه)

          درضمن موتور tu5 هرچقدر هم عالی باشه حریف موتور l4 پارس ELX نمیشه .باور کن .
          در ضمن علیرضا جون من پارس توی بازی gta رو نمیگما. پارس ELX منظورمه. ماشینی که کابوس تمام ماشین های داخلی زیر 50 میلیون و حتی بالاتر هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. *MAK MISEL*

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          و ادمی هم که به خودش لایک بده و به اونی که باهاش مخالفه دیسلایک،[…]بیش نیست…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. *MAK MISEL*

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          کابوس،به یه پر استهلاک میگه کابوس!
          البته از شخصیتی مثل شما بیشتر از این انتظار نمیره،در ضمن برو یه ذره اطلاعاتت رو زیاد کن(در تمام ماشین ها نه فقط پارس)بعدا بیا نظر بده اقای باهوش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. *MAK MISEL*

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          ببین ایلیار،معنی پارس اینه:
          پر استهلاک و پر هزینه،بیخود،گاری،تراکتور،بنزین خور،چینی،حروم زاده،بی اصالت،بی نزاکت،بی ریخت،و […]

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. *MAK MISEL*

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        و البته که اون بالا پرچم پارس سوراخ سوراخ شده این واقعیت10ساله اتفاق افتاده و اون قدر پرچم پارس بالاست در عین حال سوراخ شده شما نمیبیینید که بیاریدش پایین عوضش کنین!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ilyar

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (509 ديدگاه)

          پرچم پارس از اول اونقدر بالاست که امثال تو با ماشیناشون نمیتونن به 100 میلیون کیلومتری اش هم برسن تا بتونن دست هم بهش بزنن حالا سوراخ کردن پیشکش. ..!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. *MAK MISEL*

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          فعلا که پارس ای ال ایکس هم جلو2000 16 سوپاپ کم میاره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. ذبیحیان

    ۲۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    تندر ال90 خیلی باکیفیت تر از پژو و سمند و پرشیاست این حرفو من از خودم نمیگم بلکه همه مکانیکا و جلو بندی سازها میگن اونا میگن اگه پژو و پراید نباشه ما باید کارو تعطیل کنیم پس نتیجه میگیریم تندر ال90 هم ماشین باکیفیت و هم مقاومتر و هم ماشین سریعتری نسبت به سمند پرشیا و 405 هست به خاطر موتور 16 سوپاپ و وزن کم. در ضمن پژو رو یکم تو فشار بزاری واشر میسوزونه در حالی که واشر سوزوندن واس ال 90 معنی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. junior

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    دوستان لطفا اینقدر با هم دعوا نکنید به خدا لیاقت ایرانیها بیشتر از اینه که این ماشینا رو با این قیمتای کذایی سوار بشن.اگر حق گمرکی، مالیات و هزار تا سهم خواهی دیگه از ارگان های ریز و درشت دولتی نبود حتی با این قیمت افتضاح دلار هم میشد با تقریبا 45 میلیون تومن به جای ال نود یا پژو پارس یه BMW 320 یا Audi A4 با 3 سال کارکرد سوار شد. اینجاش خنده داره (با عرض تاسف) که دولت یه خودرو رو به قیمت تقریبی دو الی سه برابر قیمت اصلیش به مردم میفروشه بعد با سایر ارگان ها میشینن (از حق مردم) تقسیم غنائم می کنند داخلی و خارجیش هم هیچ فرقی نمی کنه بحث حمایت از تولید ملی افسانه دروغینی بیشتر نیست.اگر به جای طرفداری سینه چاک از این آشغالهای تاریخ مصرف گذشته یه کم بیشتر با حق و حقوقمون آشنا بودیم این روزگار ما نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      این رو تو مطلب خودرو های المانی هم گفتی دوست عزیز،جونیور!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Junior

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        آره داداش فکر کردم اینجا هم جاش باشه که مطرح بشه،
        به خاطر تکراری بودنش عذرخواهی می کنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ilyar

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      داداش حرفت کاملا درسته. ..این حرفاتو باید به بعضی هایی گفت که فکر میکنن تندر موشکه و مرسدس بنز اس کلاس سوار شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      جونیور جان (مردم ایران در راستای مدینه فاضله ای میباشند که هر حکومتی ارزوی داشتن این چنین مردمی ارزوشه ).بله عزیزم ..چرا تغییر ؟ چرا پیشرفت ؟ هرچی تولید کنم فروش میره تازه مردم سرو دستم میشکنن براش .سودشم که ماشاالله خوبه …. (شاید لیاقتمون همینه چون خودمون خریدیم خودمون حمایت کردیم) خود کرده را تدبیر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. Ilyar

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    پارس ELX موتور فرانسه ، صندلی ریکارو برقی و گرمکن سردکن و دینام و کویل فرانسوی و قطعات خارجی زیادی داره. برای همین ایران خودرو و مجلات خودرویی اونو چندین و چند بار به عنوان بهترین خودرو مونتاژی ایران خودرو معرفی کردند.
    405 برای کسانی خوبه که پول خرید پارس و امثالش رو ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      فعلا که پارس تو رده بندی کیفی،از405 خراسان عقب بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. *MAK MISEL*

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      فعلا که پارس،تو رده بندی کیفی که شهریور انجام شد،از405 خراسان عقب بود و فقط 1پله از405 معمولی بالاتر بود،در ضمن پرشیا خراسان دیگه تولید نمیشه توقف تولید شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۲۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        یعنی نیم امتیاز این همه زیاده که 405 رو در برابر پارس ، بنز اس کلاس بکنه. ..کلهم پارس و 405 یکیه. فقط ظاهر پارس بهتر و امکاناتش بیشتره. ..در عوض قیمتش هم بالاتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. Ilyar

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اولا اون 405 دو هزار سی سی درسته ماشین پرشتابیه ولی نمیتونه زیاد مقابل ELX دوام بیاره. ثانیاً اون 405 ای که گفتی مال 10-15 سال پیشه که دیگه شیره جونش کشیده شده و از اون 105 اسب بخارش حتی 90 اسب هم نمونده که البته همه اون اسبها هم خستن و الان دیگه اون ماشین فرسوده محسوب میشه.
    405 ماشین خوبی بود ولی شما دیگه زیادی مقابل پارسی بزرگش کردی که از لحاظ فنی هیچ فرقی با هم ندارن. !
    در ضمن پارس اصلا اشغال. ..تو چرا به خودت اینهمه فشار وارد میکنی.!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      میخوای یه 2000 16 سوپاپ بهت نشون بدم،مال20سال پیشه،هفته پیش با پارس سال مسابقه داد پارس3-4تا ماشین تا150عقب بود؟میخوای یه2000 نشونت بدم که شتاب 9.5ثانیه رو زد؟در حال حاضر 2000 ما تمام اینکارارو میکنه،اردیبهشت ماه هم که رفت رو کرنومتر،110اسب بخار در دور5500 بیرون داد،اگر میخوای اون405-2000رو ببینی،در حال حاضر مال خودمه،تو بگو قله قاف،میارمش…
      در ضمن 4-5 سال پیش که جوونتر بود،رکورد205تا سرعت هم باهاش زدیم!
      جهت اطلاع

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Ilyar

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    چرا ماشین 2000cc 16 سوپاپ رو با 1800سی سی 8 سوپاپ مقایسه میکنی. ! پارس ELX 16سوپاپ رو با اون 405 ات مقایسه کن. در ضمن میخوای یه پارس ELX نشون بدم که 0 تا 100 رو تو 8 ثانیه زده. ! با پارس ELX تا 230 تا هم رفتن استاد…البته پارس ELX رو 3 سال پیش فروختم. الان هم جک اتومات دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      دیگه خالی نبند..گلم،هیچ ای ال ایکسی نمیتونه0-100رو تو8 ثانیه بزنه،فوق فوقش بتونه همون9.5 رو بزنه!از من نمیپرسی از میلاد،بزرگترین و با تجربه ترین فرد پدال بپرس،راستی،230تا بی ام و اش نمیتونه بره اون وقت یه پارس به درد نخور بره؟پارس ای ال ایکس190رو به زور میره اونوقت بیاد230تا بره؟
      اگر حرفمو باور نمیکنی از میلاد بپرس،که حداقل همه به اون اعتماد دارن…
      یا هر کس دیگه ای که به اون اعتماد داری،بهت میگه دنیا دست کیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Ilyar

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    پارس ELX 9ثانیه رو راحت میزنه. اگه یکم بهش برسی هم 8 رو میتونه بزنه. پارس ELX 230 تا رو رفته. فیلمش هم تو آپارات موجوده. اون bmw برای این نمیتونه 230 تا رو بره چون خود کارخانه اش سرعت شو به خاطر مسائل ایمنی محدود کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      حرف بی قید و سند نگو!مدرک بده که پارس 230تا رفته!
      عجب دروغگو هایی پیدا میشه ها
      پارس 9رو به زور میزنه!
      زانتیاش نمیتونه8.5رو بزنه
      تو اون وقت میگی که پارس8رو میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      برو جمع کن بابا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. آرمین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واله به خدا من یک سال ال نود داشتم تو سربالای سمند می گرفتش تو پیچها اصلا پایداری نداشت ترمزش خیلی خوب بلکه عالی بود مصرفش خوب بود تو شتاب ثانویه خوب نبود . به خاطر همین اونو فروختمش اقا اینقدر باهم دعوا نکنید به قول قدیمیا سگ زرد برادر شغاله یا میگن نه … باشه نه ک…… لعنت به هر دو تاشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. اشکان

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    علی اقا این حرفی ک اقا علیرضا زد توهم نیست.زیر 80 میلیون هیچ ماشینی از لحاظ کیفیت به ال 90 نمیرسه.منظورش این نبود ک تو رنج ماشینای زیر 80 میلیون ال 90 از همه نظر برتره.
    بازم تکرار میکنم زیر 80 میلیون ال 90 از لحاظ کیفیت اوله.شک نکن.محصولات کره ای هم به گرد پاش نمیرسن
    چون لوگان اروپایی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      پس میتسوبیشی لنسر تو زیر 80 میلیون اون جا هویجه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. اشکان

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا ارمین شما اگه از دنده معکوس استفاده میکردی هیچ سمند و پرشیایی نمیتونست ال 90 شما رو تو سربالایی بگیره.در سربالایی ها باید با لوگان طوری دنده بدی ک دور موتورش از 3000 پایینتر نیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Ilyar

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    مک میسل جون تو آپارات بزن (( 230 تا با پارس ELX)) و همچنین (( 0 تا 100 پارس ELX ))تا مطمئن بشی. پارس ELX تو شتاب اولیه زانتیا رو رد میکنه ولی تو شتاب ثانویه، بسته به اینکه پارس ELX چقدر سرحال باشه تو 120 تا 160 زانتیا پارس رو رد میکنه.
    اشکان جون باز یه چیزی پروندی وسط…! آخه کجای تندر فرانسه هستش! کجای تندر باکیفیت تر از کره ای ها هستش. ! تو زیر 80 میلیون پس لنسر کشکه! پس مگان دنده ای کشکه! پس هیوندای اکسنت و i20 کشکه .! پس کیا پیکانتو و ریو جدید کشکه! زانتیا کشکه! اوانته کشکه!
    به خدا تندر ماشین نیست و شما بیخود دلتو خوش کردی. !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      این ماشینایی که گفتی کدومشون زیر 80 میلیونه؟ اگه تو اردبیل اینقدر ارزونیه بگو ما بیایم اونجا بخریم اینارو!
      میخوای ادامه بده : پس سوناتا کشکه؟ بنز S کشکه؟ پورشه کشکه؟…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. اشکان

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقایون لنسر 95 تومنه.مگان دنده ای 83 تومنه.در ضمن ماشینای کره ای کیفیت ماشینای رنو رو ندارن.بازم تکرار میکنم زیر 80 میلیون هیچ ماشینی کیفیت لوگان رو نداره.هیوندای اکسنت 90 تومنه.تازه برام عجیبه ک شما یه برند کره ای با سابقه نهایتا چهل ساله رو از یک برند اروپایی با سابقه 137 سال به اسم رنو بهتر میدونین.واقعا جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا