ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. سهیل

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تندر90 طراحیش ساده است
    ولی موتورش با مگان1600 یکیه
    سه ستاره ایمنی داره
    به نظر من اگه با طراحیش کنار بیای
    بهترین خودروی زیر 50 تومنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یه پسر

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    آقا سمند ال ایکس معمولی (1.8 ) یا ای اف 7 ؟؟؟

    صفر ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ای اف7 موتورش المانیه نباید با موتور20 سال پیش مقایسش کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۲۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        از نظر استهلاک و خرابی و بی درد سری و کم هزینه بودن مدل 1.8 ولی از نظر قدرت و کشش و شتاب و مصرف سوخت ef7

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Amir

      ۲۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من داداشم ef7 92 داره تسمه تایمش 7هزارتایی پاره شد نمیدونم گفت چیچیک موتورش شکسته خرج اساسی داره نمایندگی هم گفته بود قطعه نداریم بیرون درستش کرد الان موتورش بشدت روغن کم میکنه ،دور موتورشم که از 4500 رد میشه زوزه میکشه اولش اینجوری نبود یا داداش من راننده نیست یا این ماشینا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. amir

      ۲۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      معمولی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    EF7 من از آببندی دراومده یواش یواش داره دلبری میکنه. موتور اینقدر نرم و کم صدا کار می کنه که اگه زمان تعویض دنده حواست به نمایشگر دور موتور نباشه ممکنه دور موتور تا 5000 هم بالا بره و صرفا از صداش متوجه نشی که داری با دور بالا رانندگی می کنی. الان که تقریبا سه ماهه این ماشینو خریدم و اونو با همرده های قیمتی خودش مثل GLX و پارس مقایسه می کنم متوجه شدم که تو این بازه قیمتی بهترین انتخابه، موتور نرم و کم صدا، مصرف بسیار پایین (شاید باورتون نشه ولی مصرف بنزین به صورت ترکیبی از 8 تا هم کمتره تو گاز هم که اصلا حرفی برای گفتن باقی نمیذاره)، شتاب بالا و امکانات فراوان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابوالفضل

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      5000 دور برای این موتور ها عادیه و چیزه عجیبی نیس پایین تر عوض کنی دنده مردس بین 4500 تا 5000 باید تعویض دنده انجام بشه. پراید نیس که.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        من نگفتم جیز عجیبیه عزیزم، به کم صدا بودن موتور تو دور بالا اشاره کردم. در ضمن فکر نمی کنم 5000 تا دور موتور پایین یا به قول جنابعالی عادی باشه، اونم برای یک ماشین خونداگی و نه اسپورت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      کی خریدی داداش محمد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۲۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        سه ماهی میشه داداش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عبدي

          ۲۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (24 ديدگاه)

          عالیه محمد اقا .من ef7مدل 91 دارم صفر گرفتم بقران هیچ موتور ماشینی ندیدم به این نرمی کار کنه حتی تا خودروهای 130 تا 150 میلیون. واقعا بی نظیره .من هنوز هیچ خرجش نکردم. 80 هزارم کار کرده. کوچکترین ایرادی هم نداره متاسفانه بعضی ها دوست دارن خرابش کنند چون خودشون ….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۲۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          خودرو های ای اف7 92 اصلا خوب نیستن،چون ای سی یو هاشون خوب نیست.
          ولی از93 بهتر شدن
          همینطور مدل های 91 به قبل هم عالی بود.
          راستی داداش محمد ایشالله به سلامتی برونیش.
          (دنامونو کی میدن؟)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Ilyar

    ۳۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    سلام به همه ولی مک میسل تا اونجاییکه من میدونم ef7 های قبل 90 با کیفیت بودند و مدلهای 91 و 92 کیفیتشان خیلی بد بود. سرسیلندر سوزوندن ، اویل ماژول و….مثلا یکی مدل 91 اش را داشت فقط با بالا بردن دور موتور از 4 هزار تا سرسیلندر سوزوندن. ولی مدل های 93 اکثر مشکلات شو رفع کردن و با توجه به قیمت مناسب اش انتخاب خوبی هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      خیر ایلیار،مدل های91،اگر موتورشو واز کنی و در روی سوپاپو ببینی،نوشته مید این بوش،تاقبل90 زیمنس تولید میکرد،اون خرابی اویل ماژول ها هم مدل های ساخت بوش داره،ولی مشکل سر سیلندر ها و دسته موتور ها،برای ای سی یو های چینی بود.
      الان هم که دیگه بوش داره خودش تولید میکنه،و اشکالات اویل ماژول هم حل کردن
      ولی یه چیز بگم خندتون بگیره،دیروز جمعه داشتم با ماشین تو جاده فیروزکوه (قسمت یکطرفش،اونجایی که مثل جاده هراز و جاده چالوسه)میرفتم،یهو دیدم یه ای اف7 راه نمیره،اونم تو پیچ و سربالایی،هیچی پشت سرش افتادم به بوق بوقو چراغ انداختن،لامصب راه نمیرفت،بعد 15دقیقه تونستم بندازم لاین مخالف سبقت بگیرم،بعدش یه نگاه انداختم تو شیشه طرف،یه پیرمرد60-70 پشت ماشین نشسته بود،یه پیرزن هم کنارش،یک بخاریم گرفته بود یه دستش رفته بود تو خود دریچه،یه دست داشت میروند!
      من موندم با اون ستون Aسمند و با توجه به نامتعارف بودنش و با اون سنگینیش(معلوم بود رو گازه)اونم رو گازچطوری داشتن اون جاده فیروزکوه رو میرفتن،اصن یه چیزی بود ،توصیفی نبود!خخخخخخخخخخخ
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. اشکان

    ۳۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوست من ک یه دونه مدل 90 داشت خیلی اذیتش کرد.دوماه نشده برد فروختش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      مدلهای 90 تا 92 ef7 به معنای واقعی کلمه بی کیفیت بودن و اکثر صاحباشون ازش ناراضی بودند و حتی همین ذهنیت بد باعث شده که الان با وجود بهینه سازی در ef7 های جدید خریداران هنوز هم موتور قدیمی و 8 سوپاپ xu7 رو به موتور تقریبا به روز و 16 سوپاپ ef7 ترجیح بدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ilyar

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    مک میسل دنا رو برای تحویل چه ماهی ثبت نام کردید؟ در ضمن جزو اولین ثبت نامی ها بودید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عبدي

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      سلطان بی رقیب و بلا منازع جاده های ایران =ef7.
      اگه کسی ازین موتور بد بگه معلومه دلش خیلی ازی نازنین موتور پر هست. گرچه در دوماهه اخر 90 و دوماهه اول 91 با واشر سرسیلندر ایرانی تولید شد ولی اکنون رفع عیب شده و بی رقیب جاده ها شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        اره ef7 موتور خوبیه پرقدرت و کم مصرف ولی یه ef7 با کارکرد بیش از 50 هزار تا کارکرد تفاوت زیادی با یه ef7 کم کارکرد داره.مشکل اصلی اش آینه که موتورش زود خسته میشه در حالیکه پارس ELX با بیش از 200 هزارتا کارکرد وقتی بهش گاز میدی انگار اگزوزش باهات حرف میزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عبدي

          ۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (24 ديدگاه)

          من در عجبم که موتور مدرن و پیشرفته و فول سیستم (cvvt)16 سوپاپ ef7 که روی سمند ها درخشیده را با موتور آشغال عصر حجر و 8 سوپاپ L4 مقایسه می کنید. دیگه دوره و زمان XU7 ها گذشته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پوریا

          ۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام.من چند هفته ایه که تصمیم گرفتم ef7بخرم منتها نظرات ضد و نقیضی میشنوم.یه تعداد زیادی میگن خوبه و کلی ازش تعریف میکنن یه تعداد زیاد دیگه ای هم میگن به درد نمیخوره و این حرفا.خواهشا راهنمایی کنین چون واقعا گیج شدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مک میسل

          ۸ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          پوریا عزیز،اون هایی که میگن ای اف7 بده،مدل های نیمه دوم91 وکل 92 و نیمه اول93 بودند که با سر سیلندر های ایرانی ساخته میشد،که جنس ایرانی هم که میدونید…از خرداد93 این مشکل حل شده و خداروشکر،موتورای ای اف7 با کیفیت بالا ساخته میشه.
          (ایران&المان)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مک میسل

          ۸ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          ایلیار،دهنمونو سرویس کردی با این پارس ای ال ایکست!
          (ایران&المان)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      نه ایلیار،دنارونه دیر دیر ثبت نام کردیم،نه زود زود!
      مال ما موعدش30مهر بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        اگه تحویل مهرماه باشه ، پس در بهترین شرایط تحویلش میمونه شب عید( اینو با توجه به وضعیت ثبت نام خودرو های ایران خودرو گفتم. )
        چرا ef7 عالیه ولی یه ef7 کم کارکرد تفاوت زیادی با یه ef7 پرکار داره. طبق گفته مکانیک ها به موتور ef7 نباید فشار زیادی وارد کرد. این در حالیه که شما هر ELX ای رو تو خیابان ببینید دایماً در حال کورس و درگ با خودرو های رده بار از خودش هستش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۲۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          ای خداااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!
          دوباره رفت سر پارس ای ال ایکس
          ایلیار این پارسای ای ال ایکسو ول کنی قیامت نمیشه ها!
          از ما گفتن بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. فرزاد

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام، از نظر موتور هر دو خودر سمند EF7 و لوگان(تندر L90) دارای موتور 16 سوپاپ هستند و دارای کیفیت و کارائی مناسبی هستند اما از نظر کاربرد و استفاده های گوناگون چه در داخل شهر، جاده، مسیرهای خاکی و در کل کار کشیدن سنگین از خودرو، لوگان رتبه اول رو کسب میکنه. در اصل شرکت رنو، لوگان رو برای کار کشیدن طراحی کرده نه برای استفاده لوکس. مثلا در ترکیه تاکسی ها اکثرا لوگان هستند ولی توی کشور ما متاسفانه به دلیل نبود تنوع خودرو، لوگان توانسته جایگاه لوکسی را برای خودش باز کنه، از نظر امکانات هم که آپشن خاصی نداره، ایربگ و ترمز abs هم که الان روی پراید و وانت هم هست! ترمز عقبش هم که کاسه ای(کفشکی هست) و طراحی داخلش هم که هم رده پراید 132 هست و با قیمتی بالای 40 میلیون که اونم به خاطر تحریم هست.
    اما سمند LX EF7 لوکستر و خانوادگی تر از لوگان هست، هم موتور پایه گازسوز داره(البته من طرفدار موتور گازسوز نیستم) هم طراحی بیرونی زیبایی نسبت به لوگان داره، موتورش هم VVTI هست و نهایتا اختلاف قیمت بالای 10 میلیون تومان را هم با لوگان داره، اما عمر مفیدش به گرد لوگان نمیرسه!
    نظر شخصی من بود که عرض کردم و اگر هر دو خودرو دارای قیمت یکسان باشند با در نظر نگرفتن طراحی بیرونی قدیمی و دل نچسب لوگان، من لوگان را انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      سمند سورن ای اف 7 ای ال ایکس همه ماشینا فعلا سره،باتوجه به قیمت42میلیونیش
      3میلیون هم خرج کنید،روش میشه کروز کنترل و یخچال سفری گذاشت،همینطور دوربین دید عقب.
      که این نسبت به ال90 با قیمت45میلیونیش به صرفه تره.
      در کل سورن محصول نسبتا لوکس(البته بین خودرو های ایرانی)مثل405 20سال پیش،بهتره.
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        سورن ELX ef7 36 تومنه نه 42 تومن. ..واسه همین ارزش خریدش بیشتر میشه. البته باید نیم نگاهی هم به 206 صندوقدار داشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. اشکان

    ۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام اقا فرزاد من کاملا باهاتون موافقم
    اقایون من چند روز پیش با لوگانم رفته بودم تهران و یه باک بنزین در تهران زدم و در برگشت به سمت شمال در جاده فیروزکوه حس کردم ماشینم داره پرواز میکنه!اینو جدی گفتم.عجب بنزینی داره این تهران.ما یه عمر بنزین اشغال یورو 2 رو ریختیم تو لوگان بیچاره.واقعا بنزین یورو 4 شتاب ماشینمو خیلی زیاد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      اشکان یه چیزایی میگید بعدا بهتون میگن این تندر سوارا جو گیرن بدتون میاد.
      عزیز من که تیانا دارم چه بنزین سوپر یورو ٢چه سوپر یورو ۴هیچ فرقی داخل قدرت نمیزارن فقط سطح الایندگی رو کاهش میدن.
      فقط سطح الایندگی کی میخواید اینو بفهمید.
      مثل یه بنده خدایی میگفت به ما شین پرایدش بنزیم سوپر زدم دنده یک ٧٠تا تا با هاش رفتم حالا من دیگه چی به نظرت بهش بگم.
      امروز برام اثبات شد که این تندر سوارا جو گیرن امروز روزنامه رو داشتم میخوندم دیدم تندر ٩٠مدل ٩١با ٣٠تا کاردکرد زده ٣٧میلیون داشتم از خنده میمیردم.مگه فکر کرده بود چی سواره.پارس تندر صفر زده بود۴٧واقعا چه معنی میده من اگر باشم یه سمند دوگانه EF7میخرم که از نظر سوختی هم بشه در حد تندر دیگه هیچی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۱۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        aria من خودم سمند دارم ولی حرف دوستمون اشکان رو قبول دارم بنزینهای پایتخت یه چیز دیگست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. اميد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنم دوران سمند و 405 تمام شده چون واقعاً حرفی برای گفتن تو این دوره ندارند (از نظر تکنولوژی ایمنی آلایندگی و سایر موارد)
    و دلیل افت قیمتی اونا هم به نسبت لوگان و 206 همین بی کیفیتی و رده خارج بودن اونهاست

    هر چند خودروهای تولیدی فعلی ایران چنگی به دل نمیزند ولی به نظر میرسه انتخاب لوگان و 206 خیلی منطقی تر از انواع سمند باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      لوگان ماشین بروزیه(البته تو ایران و در مقایسه با بقیه ماشینا)ولی خدائیش میدونی موتور 206 (TU5 یا TU3) مال چه سالیه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. اشکان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    علی اقا بنزین یورو 4 اکتان بالاتری داره به خاطر همین موضوع خام سوزیش کمتره و الایندگیش کمتره و شتاب ماشینای با موتور بروزتر رو بهتر میکنه.شما تو تهران بنزین میزنی متوجه نمیشی داداش گلم.بیزحمت بیا یه سر شهرستان بنزین بزن تا متوجه شی.
    بنده هرچی رو ک حس کردم رو گفتم.توهم ندارم داداش گلم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. اشکان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    صد البته که در خارج از ایران …داره با لوگان نون خشک جمع میکنه.لوگان با قیمت 44 میلیون اصلا نمی ارزه.خودمم به این موضوع معتقدم.ولی با قیمت 12 تومن ک ما سال 87 خریدیم مفت بود انصافا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کیانوش

    ۱۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مقایسه کردن لوگان با سمند مثل مقایسه لامبورگینی با پیکان میمونه.
    معلومه لوگان داچیا از سمند ایران خودرو خیلی بهتره…
    مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    باور نمیکنید آزمایش کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      توهم در حد تیم ملی
      نمیدونم چرا کیانوش جان این پیکان به قول شما با موتور EF7 لامبورگینی شما رو رو تو جاده میخوره!!!
      باور نمیکنید آزمایش کنید …..!!!
      آخه یه حرفی بزن بشه تو فکر کنم تا الان بالاترین وسیله نقلیه ای که سوار شدی موتورگازی بوده که این جوری حرف می زنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۱۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        آقا رضا میشه فکر کرد.
        شما …
        موتور گازی هم شما سوار شدی که نمیدونی ماشین چیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۸ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          نه من از شما بدترم موتور گازی هم سوار نشدم ولی ال90 رو دیگه توهم نمیزنم لامبورگینی ببینم و سمند رو پیکان(با توجه به اینکه ال 90 ماشین خوبیه و در کنارش سمند هم ماشین خوبیه حالا هرکی یه سلیقه ای داره و لی توهم زدن چیز خوبی نیست )

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. حسین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با نظر رضا موافقم تو جاده بین سمند EF7 و لوگان سمند خیلی سره آزمایش ضرر نداره امتحان کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      شاید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. کاشف

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    aria=رضا=حسین=علی=عبدی
    آخه تا کی !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. اشکان

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تو جاده از لحاظ تعادل سمند سرتره ولی لوگان راحتی و شتاب و کشش بهتری در سربالایی ها داره نسبت به سمند.تعلیق لوگان نرمتره.لوگان مصرف کمتری داره.ولی سرعت نهایی سمند بالاتره.حالا من نمیدونم دوستانی ک میگن سمند در جاده بهتره منظورشون چیه؟ از لحاظ کیفیت و کم استهلاکی ک سمند یه پیچ لوگان هم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۱۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      اونا منظورشون آینه که تو سرعت های بالا و شتاب ثانویه تندر یه پیچ سمند هم نمیشه …همین!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. اشکان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خب ک چی؟ ایلیار همش داره [..] بگه سمند بهتره.بابا مردم خودشون دیگه متوجه شدن ک چه خودرویی چه جور کارایی داره براشون
    لوگان درسته ک تو سرعت بالا شتابش کم میشه ولی اینطوری هم نیست ک تو سرعت بالا از نظر شتاب در مقابل سمند کم بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۲۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      شما راه رفتن سمند ef7 رو توی دور ندیدی! دنده 4 و 5 فوق العاده قوی داره. البته شتاب اولیه اش کمی پایینه. ..خوب شما هم اینو از یادت نبر که سمند 10- 15 میلیون از تندر ارزونتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. hooman

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازنظر موتوری ای اف سون واقعانرم بی صدای ولی شتابگیریش کمه چون گازش برقی ال نود موتورش عالیه ولی قیافه اش خیلی خسته ی کلیدهای شیشه بالابرش روی داشبوردتعریف شده هتدلینگش خیلی کمه سرپیچها. من خودم المانی سوارم یک گلف دارم با یک بنز230 مدل92 الانم یک سمند خریدم واقعاازش راضیم البته میل سوپاپ باشمعهاش ارتقادادم هدرزبستم پابای گلف شتاب داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما یک EF7 مدل 88 داریم ، این مشکلاتی هم که میگین مثل کم شدن شتاب و خسته شدن و پر استحلاکی و …. هیچکدومو نداشتیم تنها خرجی که کردیم تعویض تسمه تایم بوده، من امنیت و ظاهر سمند رو به تمام خوبی های تندر 90 که فقط در شتاب دنده 1 و 2 خلاصه میشه ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Amir

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کی بهت گفته موتور سمند المانیه ؟یعنی المان میاد موتور ef7 طراحی میکنه؟یعنی المان اینقدر بدبخت شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کافیه رو اینترنت سرچ کنی میبینی ، در ضمن اگه آلمان موتور پایه گاز سوز طراحی کنه بدبخته؟ نه داداش به این میگن تکنولوژی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. میلاد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من از 90 سمند ef7 خریدم تا الان 215000 تا راه رفتم ، هنوز هم 10 لیتر بنزین 400 تومانی دارم اینقدر گاز زدم بهش ، این موتور عالیه واقعا حتی یکدفعه هم غیر تعویض روغن و اینجور چیزا تعمیر گاه نرفتم ، دسته موتور عوض کردم ولی صفحه کلاچ نه هنوزم احتیاج نداره ، من اصلا این ماشین و با موتور xU7 قابل مقایسه نمیدونم مخصوصا توی سربالایی ها به راحتی همشونو می گیرم (با سوخت گاز تازه)، البته اون اول اویل ماژول مشکل داشت و نبود و گرفتاری کشیدیم حتی تعمیرگاه 1 ایران خودرو هم نداشت ، ولی از وقتی درست شد دیگه هیچ مشکلی نداشت ، از لحاظ صدا و لرزش موتور هم از بقیه سرتره ، در ضمن من از 83 سمند lx دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بااسلام
    من پراید مدل89داشتم فروختم وسمند ال ایکس خریدم
    عیبهایی که سمندم داره سر وصدای درها و ستونها
    الان 9ماهه که تحویل گرفتم3باره که تسمه دینام عوض کردم
    خلاصه باور کنید پشیمونم که چرا این ماشینو خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اشکان

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اخه سمندم شد ماشین؟ اصلا شما بگو سمند ای اف 7 هم نه سمند با موتور بوگاتی.خر همون خره پالونش عوض شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اشکان

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !!ایمنی لوگان در تصادف و مصرف سوخت پایین لوگان و استهلاک فوق العاده پایین و اتاق جادار و راحت و شتاب بهتر و سیستم تعلیق نرمتر و کیفیت بالاتری ک شما رو سال در دوازده ماه تعمیرگاه و جلوبندی سازی نمیبره همه هیچی؟!
    این شد منطق سمند سوارا
    شما در قسمت فنی هرچی تلاش کنین نمیتونین هیچ برتری در سمند نسبت به لوگان پیدا کنین.چون سمند از نوع ای اف 7 هم از لحاظ فنی یه پیچ لوگان نمیشه
    اخه موتور پیشرفته و سخت جان رنو فرانسه کجا و موتور سمند کجا؟ همتون رو ارجاع میدم به مجله ماشین چاپ شهریور 93.تجربه 202 هزار کیلومتری با تندر 90 رو اونجا توضیح داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آخه ال90 هم شد ماشین؟
    شما اگه حتی موتور گازی هم سوار بشید باید یه رخ خوشگل داشته باشه یا نه؟
    این لوگانی که میگید شدیداً شبیه فرقونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی.

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حضرات…
    الان L90 ها نو هستند و کارکردی ندارند. بذارید چند سال کارکنن و تو خرج بیفتن. اون موقست که همه میگید ای کاش همون XU7 آشغال رو سوار شده بودیم که حداقل قطعاتش پیدا میشه.
    عزیزان من…
    خودرو فقط قدرت، شتاب و نرمی نیست. خدمات پس از فروش هم هست.
    الان محض امتحان تشریف ببرید یکی از نمایندگی های فروش قطعات ایرانخودرو. اگه تونستید قطعات L90 یا EF7 رو پیدا کنید…
    هم مکانیکش کمه یا اصلا نیست و هم قطعاتش پیدا نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. اشکان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای دکتر علی اقا ممنون از راهنمایی ارزشمندتون.محض اطلاعتون بنده که ماشینم حدود 140 هزار کیلومتر کارکرده فقط به قطعات یدکی مثل لنت و باتری و شمع و تسمه تایم نیاز پیدا کردم.اگه قطعات یدکی ال 90 کمیابه به خاطر اینه ک این ماشین خراب نمیشه.مثلا یه بلبرینگ چرخش هم پیدا نمیشه.چون این ماشین بلبرینگ چرخش خرد نمیشه.جلوبندی ماشین من بعد از شش سال و خرده ای هنوز نیاز به میزان فرمون هم نداره
    مرحبا بر رنو، آفرین بر این مهندسی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      شتاب 0 تا 100 پارس تندر :حدود 10 ثانیه
      شتاب 0تا 100 سمندef7:حدود 11 ثانیه
      تست شده توسط آقا رضا ( با نام کاربری reza speeder در آپارات و تیونینگ تاک ) که هر دو ماشین مال خودشون هستش. ..
      این و واسه این گذاشتم که بعضی افراد چیزهای عجیب و غریبی را در مورد شتاب شون عنوان میکردند. ..در ضمن هر دو این ماشین ها خیلی سرحال هستند و نسبت به بقیه تندر و سمند ها بهتر راه میرن. ..میتونین کلیپ هاشون رو توی آپارات ببینین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        البته سمند توی این تست دوسرنشین داشت و صد البته دو گانه سوز بود و شاید در حالت تک سرنشین و بدون کپسول میتونست 10/5 ثانیه هم بزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست خوبم اشکان.
      ماشین آمریکایی هم خراب میشن چه برسه به ماشینهای بی کیفیت فرانسوی.
      اگه یه سر به رده بندی خودروسازهای برتر دنیا، به لحاظ میزان اطمینان بزنیم، میبینیم که خودروهای فرانسوی اصلا جایگاه رضایتبخشی ندارند. حالا بگذرد که ما L90 رو تقدیس میکنیم…
      شرکت تویوتا یکی از برترین ها به لحاظ ارائه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی در دنیا بشمار میره. این به این معناست که تویوتا کیفیت پایینی داره؟
      اصلا بحث حمایت و طرفداری از سمند یا خودروی دیگری نیست. موضوع فلسفه استفاده از خودرو هه!
      خودرو برای راحتی و ایمنی در “سفر” ساخته میشه. حال آنکه همه خودروهای ساخت داخل پس از مدت کوتاهی بجای اینکه سواری(در حد انتظار و نه رانندگی پیرمردی!)بدن،ازآدم سواری میگیرن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. اشکان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خب شما یک ثانیه رو تو شتاب کم میدونی؟ اگه اینطوری باشه شتاب سمند معمولی ک حدود 11.9 ثانیه هست با شتاب 206 تیپ 5 ک 9.6 ثانیه هست حدود دو ثانیه فرق داره پس باید بگیم یکی هستن؟!
    تیپ 5 سمند معمولی رو قورت میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Ilyar

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اره ولی بعد 120 به راحتی سمند تندر رو ردش میکنه. ..در ضمن نهایت فاصله ای که تندر با سمند میندازه تو سرعت 60 تاست که حدو کمتر از دومین هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Renault

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز جای تعجب داره که فکر میکنی برتری شتاب مثلاً 1 یا 2 ثانیه لوگان نسبت به سمند فقط در شروع حرکت کاربرد داره به عنوان مثال در اتوبان کرج که من بارها و بارها اونجا تردد داشتم، میانگین سرعت شما تو این اتوبان چنده ؟ با این همه ترافیک و شلوغی، بالای 140 تا ؟
    مطمئن باش میانگین سرعت شما تو این اتوبان در بهترین حالت ترافیک از 110 تا تجاوز نمیکنه(باز تاکید میکنم میانگین سرعت) و تو این بازه سرعتی لوگان همیشه برندس و رقباش همه رنج قیمتیشون بالای 100 میلیون تومنه
    و تو کل مسیر لوگان با شتاب عالیش و چالاکی بیشترش بهتر میتونه لایی بکشه و ماشینها رو دونه به دونه جا بزاره تا سمند کم نفس شما بخاد دور بگیره ما از قزوین هم رد شدیم
    مثالی که شما میزنین برای یک جاده سرازیر یا کفی و بدون وجود خودروی مزاحم دیگه و کنترلهای پلیس صادقه که سمند بتونه راحتر به سرعت ماکسش برسه (به خاطر آئرو دینامیک بهترکه اونم از سرعت بالای 140 تا خودش رو نشون میده و عملاً همچنین شرایطی برای ما که تو ایران زندگی میکنم خیلی کم پیش میاد و تا زمانی شما تصمیم بگیرید بالای 140 تا با ال90 کورس بزارید ال90ی ها رسیدند خونشون)
    پس شتاب گیری حتی 1 ثانیه بالاتر تو مانور دادن بهتر و جا گذاشتن یا سبقتهای متوالی تو ترافیک بسیار پر کاربرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      شما معلومه که از کشش و شتاب هیچ اطلاعی نداری! اونی که به قول شما توی سبقت گیری مهمه کشش ماشین در هر یک از دنده هاست. ..شما اگه یک تندر و یک سمند ef7 رو از سرعت 80 و دنده 4 یا 5 با هم گاز بدین مطمئن باش تندر یه متر هم نمیتونه جلو بیفته. ..خودت دقت کن نوشته شتاب 0 تا 100 یعنی اگه حرکت از صفر باشه تندر جلو میفته. ..توی آپارات تست شده که اگه از دنده 4 یا 5 سمند ef7 و تندر باهم گاز بدن سمند خیلی جلوتر میفته. ..تندر توی کشش از موتور 8 سوپاپ xu7 هم عقب میفته چه برسه به ef7 برو سایت دنده 6 و کشش 405 رو با تندر نگاه کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. اشکان

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سمند معمولی تو شتاب از پراید موتور hp هم میخوره چه برسه به تندر.سرعت نهایی سمند ای اف 7 بیشتره.در شتاب صد تا 150 هم سمند موتور ملی حریف تندر نیست.بعد 150 اره.ولی همونطور ک دوستمون گفتن در جاده های ایران 110 به بالا جریمه میشی داداش.پس اینقدر دست و پا نزن اقای ایلیار
    صفر تا صد لوگان انواع سمند رو لول میکنه و میفرسته تو اینه بغل

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا