ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. حکیمی

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کلیپ مانور فرار سمند از دست ماشین های پلیس :

    http://www.aparat.com/v/LTWe2

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حکیمی

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    پلیس ایران 3 تا ماشین رو جزو بیشترین ماشین های استفاده شده تو ماموریت هاش بکار میبره:
    1-مگان
    2-زانتیا
    3-سمند LX

    بخاطر امنیت و محکمیش هست و بخاطر قدرت مانور وهندلینگ بالاش هست
    جدیدن هم EF7 داره تو ارگانهاش استفاده میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. godfather

      ۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      یعنی منطورت اینه زانتیا ایمنه
      یا شوخی میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kasra

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        زانتیا به خاطر سرعتش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حکیمی

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)
    1. رضا

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      بعد این چند خرج موتوریش کردی!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سناتور

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    باسلام و درود برتمامی دوستان

    خدمت عزیزانی که قصد خرید این دوخودرو را دارند باید عرض کنم ، سمند خودروی بسیار خوبیست و بنده بعداز 4سال سمند مدل 89 رو فروختم و هنوز بعداز گذشت 6ماه گهگاهی دلم براش تنگ میشه. توی این چهارسال خداوکیلی مشکل خاصی نداشت و تعمیرگاه نرفتم ، اما بخاطر یک اشتباه کوچک که باعث شد ارتفاع ماشینو بصورت غیراصولی و با بریدن فنرلول کم کنم مشکلات ماشین شروع شد یعنی توی این چهارسال براحتی حداقل 7-8 بار بردم جلوبندی سازی و اخرشم چیزی که میخواستم نشد. اما سمند ماشینی است که مطمئنم برخلاف ال 90 دلتونو مدتها نخواهد زد.
    هندلینگ خیلی خوب ، مبلمان راحت ، اپشنهای کاربردی نظیر صندلی برقی و کنسول وسط ، سنسور دنده عقب برتری های سمند در بین خودروهای ایرانیست
    من به سمند از 10 ، نمره 7 رو بهش میدم

    اما ال 90 :
    ال 90 خودروی جذابی نیست ولی واقعا بی ازار است ، مطمئن باشید تا کیلومتر 100هزار بجز قطعات مصرفی نظیر شمع و روغن و فیلتر و تسمه تایم نیاز به تعویض قطعه نخواهید داشت . جالب اینجاست با کم کردن ارتفاع ال90 به طریقه ای که سمندو ارت زدم ، خودرو حتی نرم تر و هندلینگش بهترشد .ال 90 مطیع و رام است و ادا اطوار اضافی ندارد مطمئنا برای تردد درشهر ال90 برتر از سمند و انواع پژوهاست .
    اما در جاده سمند در بین خودروهای ایرانی و زیر50میلیونی بی رقیب است شک نکنید.
    به ال90 از 10 ، 9 میدم

    بنده دوبار ال 90 فول و دوبار هم سمند ال ایکس xu7 داشتم .
    اگه دوباره بین ایندو یکی رو بخوام انتخاب کنم ، ال 90رو انتخاب میکنم.

    باتشکر از همگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجتبی

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به خدا دیگه آدم از دیدن ماشینای آشغالی مثل پراید و چهارصد و پنج و سمند که هر 10 سال یه بار فقط سر و ته اونا رو دستکاری میکنن دوباره میریزن تو خیابونها افسردگی میگیره و کسل میشه واقعا ماشینهای وارداتی خارجی تاثیر زیادی روی چهره شهر و عوض شدن حالت مریض کنندش داره
    واقعاً باید متاسف بود که آشغال سازهای ایرانی مردم و رو … فرض میکنن و از بازار انحصاری سو استفاده میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حکیمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سناتور جان اگه این بار خواستی ماشین بخری برو EF7 بخر
    روز اولی که پشت نشستی میای اینجا برا دوستات تعریف
    میکینی که بین تندر و EF7 کدوم رو انتخاب میکنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سناتور

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اتفاقا با شرایط اقساطی که ایرانخودرو گذاشته بدم نمیاد امتحان کنم. اما اقای حکیمی جان ، فقط سمند ازنظر من دوتا ایراد داشت ، یکی موتور قدیمی xu7 که صدای ازاردهنده ای داشت و دیگری جلوبندی نچندان مستحکم.. خب مطمئنا در ef7 دیگر خبری از صدای موتور نیست ولی جلوبندیش متاسفانه هنوزم خالی از ایراد نیست. اما به احتمال قوی یک ef7 روهم امتحان میکنم چون واقعاوقتی فکر مسافرت میکنم ، میبینم با 206 زیرپام کار خیلی مشکلیه مسافرت از مشهد تا بندرعباس ، چون 3سال متوالی با سمند درجاده سفرکردم و میدونم قابل قیاس با انواع خودروهای ایرانی از نظر راحتی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      موتور ef7 خوب بود ولی الان خوب نیست به هیچ وجه . دنا از این موتور ها در اوردیم هم رفته رفته صداش زیاد میشه هم لرزش داره . تندر اصلا صدا نداره . به خاطر الیاژ با کیفیتی که توش بکار بردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حکیمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    آقا جان دیگه تاریخ مصرف ال نود گذشته،دیگه زور زیادی نزنید واسه موندنش
    ال نود فقط داره نون قیمت بیخودی بالاش رو میخوره !
    اگه خوب دقت داشته باشید مقایسه تاپیک بالا که بین ال نود و سمند
    هست،با سمند موتور XU7 هست نه با موتور EF7!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حکیمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    شما بگید کی 206 تیپ 2 که من یاد ندارم تو هیچ کورس و درگیم باهاش ارش نکرده باشم به قیمت 35 می ارزه !!!؟؟؟
    به همین منطق ایران خودرو که 206 رو داره میده 35 ال نود رو هم میده 40 تا 45 !!!
    فکر کنم قضیه سنگ مفت گنجیشک مفت واسه قیمت گذاری ایران خودرو کاملن صادقه !
    دیگه هر چی زورشون رسید قیمت گذاری میکنن!
    یعنی من نمیدونم ایران خودرو کی میخواد یاد بگیره درست قیمت گذاری بکنه!!؟!
    یعنی ال نود 8 میلیونی الان شده 45 !!!!
    انقدر با تخیل قیمتش رو میزارن !!!؟؟ خودتون خندتون نمیگیره!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حکیمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اصلن ال نود کی امکانات و آپشن های سمند EF7 داشته!!؟؟؟
    -دریچه بخاری و کولر مخصوص سرنشینان عقب
    -کنسول وسط که جا برای راحتی دست و گذاشتن اجسام داخلش داره
    -چراغ قرمز تو درب ها
    -چراغ مطالعه که علاوه بر چراغ سقف هست
    -چراغ آینه آرایش برای شاگرد
    -بالابر برقی شیشه های عقب
    -سیستم دزدگیر از کارخانه
    -سیستم سخن گو و رفع عیوب
    -سیستم هشدار دهی موانع عقب یا همان سنسور عقب
    -قفل کامپیوتری خودرو با استفاده از رمز 4 رقمی
    -باز وبسته کردن درب ها با استفاده از عدد 1 و 3 مونیتور مرکزی
    -باز کردن صندلی کودک که در وسط صندلی های عقب تعبیه شده
    -دارای 3 کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب
    -دارای 2 کیسه هوا

    واقعن این امکانات برای ی خودرو با این قیمت محشره!
    کی زانتیا این امکانات رو داره؟
    کی ماکسیما این امکانات رو داره؟
    کی مگان این امکانات رو داره؟

    اونا فقط تنها آپشنی که بعد از کولر و بخاری دارن سنسور باران
    هست و در مگان علاوه بر سنسور باران سنسور نور هم داره !!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سمند ماشین لوکسیه همه هم اینو قبول دارن اما تمام این امکاناتی که میگی مثل همون قفل چهار رقمی برای رد شدن از این مرحله میتونی سر باطری رو ی بار برداری بعد جا بزنی دیگه رمزت کار نمیکنه:-)اشکال نداره سیستم ایرانیه دیگه با موتور به اصطلاح ملی که چینیه.من خودم مکانیکم که دارم اینارو میگم.تندر از همه لحاظ خوبه به جز طراحی داخلش و کم آپشن بودنش وگرنه خیلی سر تر از سمند و پرشیا بی آپشن هستش که قیمتش سر به فلک زده الکی.تندر ارزش خرید رو داره.اگه تندر سوارشی دیگه اصلا سمند و پرشیا دیگه به چشت نمیان انگار اصلا وجود خارجی ندارن.در کل سمند هم ماشین خوبیه اما تندر بهتره.بالاخره هر ماشینی ی ایرادی داره نمیشه نداشته باشه مثل شاتون زدن ماشین صفر موتور ملی که تو جاده داره باسرعت کمی حرکت میکنه:-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آقا مهدی عزیز با باز کردن باطری رمز صفر نمیشه چون باید کلید مخصوص دزدگیر رو هم داشته باشی چون اگر دزدگیر رو خاموش نکنی و باطری رو قطع کنی ماشین آژیر میزنه.سمند ef7 بهترین گزینه تو این قیمته .قط باید زبونشو بلد باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. عبدي

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        برادر من یه ال90 خریده. هنوز 500 کیلومتر کار کرد بلوس سمت راننده ایراد داره سه بار هم درستش کرده دوباره ایرادداره.ال90 خودرو خوبی برای شرکت های فروشنده بود (گاو تخم طلا(. ولی دیگه همه فهمیدند این گاری موتور دار ارزش این همه قیمت را نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با همیناس که گولت میزنن میری میخری بعد اینجا میای از اون ماشین درب و داغون یه اسطوره میسازی دیگه تا اینکه بفروشی بخرن ازت . وقتی ال نود سوار نشدی لطفا نظر نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حکیمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    عاشق اون قیافه ی خشن جلو سمندم که طرحشم از BMW گرفته شده
    و نمای پشتشم که با اون کشیدگی خاصش سالاری میکنه !!
    ی چی براتون تعریف میکنم به قدرت و هندلینگ سمند ایمان میارید!!!
    تو جاده نجف آباد به تیران بودم 2 هفته پیش
    باد مخالف به شدت می اومد و جاده هم سربالایی!
    دیگه ازین بدتر میخوای!!؟؟
    با ی GLX کل و کورس شدم با 110 مماس کرده بود سپر عقبم واسه سبقت!
    جلو من ی پراید بود که در حال سبقت از ی کامیون باری بود
    راست ی ماشین مونده بود که بهش برسه که دنده سالارو ی لحظه زدم 3
    واسه قدرت موتور بالا گرفتن چون جاده سربالایی و باد ماشینو تکون میداد
    از سمت راست پراید سبقت گرفتم و بعد از چپ کامیون سبقت گرفتم
    و بعد که جلوم باز شد کورس به پایان رسید !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      نه بابا؟این ای اف7 ها تو گاز و کولر روشن تو سربالایی راه رفت ان وقت بیا این حرفارو بزن.
      با2000 ام هم ال90 سوارارو هم سمند سوارارو سوسک میکنم!
      زانتیا به اون عظمت موتورش یه ماشین ازم جلو بود.
      ولی تنها ماشینی که تاحالا از 2مدل مختلف ازش هر دوبار شکست خوردم،پارس ای ال ایکس بوده.
      سرعت و شتاب وحشتناکی داره و عطش خیلی زیادی برای درگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سمند بی کیفیت نخرید

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)
  12. حکیمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دوستان عزیز:
    بنده دیگه در پدال وارد نمیشوم و این آخرین نظرم هست !
    ترجیح میدم برم تو اپارات.
    به این دلیل که پدال یکی در میون نظرات رو میذاره و اصلن توش
    احساس ازادی و راحتی بیان ندارم.
    جالب اینجاست که تو نظراتی که ازم حذف کرده بنده هیچ حرف خلاف عرف
    و شرعی نزده و به هیچ شخص یا گروهی اهانت نکردم
    و هیچ حرف سیاسی معناداری هم نزدم!
    ما ها سرمون به این بحثا و تاپیک ها گرمه
    و دلمون به گفتگو با دیگران خوش!
    خیلی بدم اومد ازین کار پدال!!!
    این تا حالا چهارمین نظری هست که ازم حذف کرده!!!
    بدون هیچ دلیل منطقی!
    حیف وقتی که گذاشتم برا نظر دهی تو پدال!!!
    همتون رو دوست دارم مخصوصن ال نود سوارارو!!!
    به امید روزی که آزادی بیان در همه جای فضای مجازی پدیدار بشه!
    یا حق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      این مطلب رو اقای حکیمی قبضه کرده…
      حالا من یه چیز بگم به قدرت پژو2000 ایمان بیاری.
      برو تو جاده فیروزکوه منطقه ارجمند تنگه لاسک،یکی مونده به اخر،سربالایی وحشتناک.
      همه ماشینها حتی 405 های 1800،(بجز یه ماکسیما و یه پرشیاو خود من)نتونستن تو یه دور از اون سربالایی بالا برن.
      تعداد دور های ماشین های مختلف که برای اون سربالایی داشتن جون میکندن به این ترتیبه:
      ماکسیما:1
      پرشیا:1
      پژو2000 خودم:1
      206 تیپ5):2
      206 اس دی تیپ وی دو:3
      ال90 اولی:3
      ال90 دومی:4
      پراید 111 اس ایکس:4
      سمند موتور ایکس یو7):4
      پراید131 اس ای(فول):5
      پراید معمولی صبا:8
      خدایی بهترین تو بالا رفتن که با یه نیش گاز رفت اون ماکسیما بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        من پژو 2000 ام رو ماهی1باز میبرم تنظیم موتور و فیلتر روغن و شمع هارو عوض میکنم به علاوه اینکه کاربراتمو زود به زود سرویس میکنم.
        ماشینم کمی پرقدرت تر از2000 های دیگس.
        امروز یه2000 دیدم مدل78،انصافا داغون بود!پژو2000 ها بدیشون اینه که زود به زود خراب میشن و این مشکل هم مربوط به کاربراته
        اون 2000 داغونه خراب شده بود،با ریختن کمی بنزین روی کاربرات مشکلشو حل کردم،مژدگونی بهم داد،100هزار تومن!
        با همون 100 هزار تومن چراغ عقب ماشینم رفته بود تو بر امدگی در پارکینگمون،عوضش کردم به علاوه اینکه روغن رو هم عوض کردم و20لیتر هم بنزین ازاد زدم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $@kasra@$

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          راستی دوستان یه راه بهم پیشنهاد کنید،وقتی ماشینو میندازیم تو پارکینگ،پدرم مدام چراغ عقب رو میشکونه چون میزنه به همون بر امدگی که در بالا عرض کردم.چیکار کنم؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. Ilyar

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    دوستانی که قصد دارند در بازه زیر 50 میلیون ماشین بخرند به پارس LX سفارشی ( تاکید میکنم سفارشی )هم یک نیم نگاهی داشته باشند. ..من امروز در سایت باما دیدم قیمت 50 میلیون که واقعا امکانات خوبی روش گذاشته بودند. ..همه امکانات هم توسط ایران خودرو نصب شده بود. ..امکاناتی مثل :
    2 ایربگ -ترمز های جلو و عقب دیسکی با خنک کننده در جلو همراه با abs وebd – سیستم ضد استارت مجدد- ورود بدون کلید یا همان کیلس خودمون – دکمه های کنترلی روی فرمان- کولر اتوماتیک – صندلی های برقی جلو همراه با گرمکن و سردکن – آینه های تاشوی برقی – سنسور و دوربین دنده عقب -کروز کنترل – سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با 6 بلندگو و قابلیت های 3 مانیتور و تی وی و دوربین عقب و دی وی دی و سی دی و پلی استیشن – صندلی های چرمی – لاستیک های سایز 205 با رینگ 15 – محافظ ecu و … که واقعاً نسبت به این قیمت خوبه.
    موتور هم tu5 با 110 اسب بخار قدرت و مصرف سوخت 7/5 لیتر در هر صد کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      ایلیار پارس همه اینارو داره،ولی کیفیت نداره.
      موتور تی یو فایو هم ضعیفه.
      صبر کنید دنا اومده یه1ماه دیگه هم فروش و پیش فروش میشه با ظاهر بهتر(صرف نظر از گلگیر های جلو)و داشبورد منحصر به فرد(دیگه از داشبورد انواع پژو خبری نیست)بگیرند که از جلو واقعا هم خوگله ال ای دی هم داره در هر دو چراغ هم جلو هم عقب.در ضمن میتونید تا 2ماه دیگه هم صبر کنید و مدل توربوشارژ ای اف7 رو با دنا تحویل بگیرید اونم با دنده اتوماتیک.
      حالا پارس و ال90 بهتره یا دنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سناتور

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    از اقای حکیمی و دیگر دوستان که تجربه رانندگی با ef7 رو دارند برادرانه راهنمایی کنند که واقعا موتورef7 راضی کننده هست و کم اسطحلاک و بی ازار هست یا خیر؟و همچنین مشکلات روغن ریزی و واشر سرسیلندرشون حل شده یانه؟ چون موتور xu7 فقط صدای زیادی داشت و توی 4سال فقط روغن و فیلتر و مواد مصرفی عوض کردم.
    باتشکر از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      من 5 ماهه که یه EF7 پایه گازسوز خریدم که تا حالا 8000 تا کار کرده، تجربیات خودم رو در ادامه می نویسم:
      محاسن:
      1- شتاب عالی و بی نظیر نسبت به تمامی خودروهای هم کلاس (از نظر شتاب اولیه از تمامی محصولات داخلی به غیر از 206 و ال نود سریع تر و از نظر شتاب ثانویه از تمامی خودروهای داخلی بالاتر است)
      2- موتور بسیار کم صدا، که البته عملکرد موتور بعد از آب بندی بهتر هم میشه.
      3- مصرف خیلی خوب با گاز و بنزین. (با یک کپسول گاز پر که معادل 8000 تومان میشه به راحتی 200 کیلومتر رو طی میکنه و مصرف بنزین در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر می باشد)
      4- تجهیزات بسیار عالی و کاربردی در مقایسه با خودروهای هم کلاس (به دوستان ال نودی بر نخوره، چند روز پیش از ماشین خودم پیاده شدم و سوار ال نود یکی از دوستان شدم ماشین خوبی بود اما بعد از اینکه از ال نود پیاده شدم و دوباره سوار ماشین خودم شدم واقعا لوکس بودن سمند نسبت به ال نود رو احساس کردم)
      5- نرمی و راحتی خارق العاده ماشین در ناهمواری های جاده و در سرعت های بالا به جرات می تونم بگم سمند EF7 بین خودروهای داخلی در اتوبان و جاده های بین شهری بی رقیبه.
      6- ترمز بسیار عالی و مطمئن
      معایب:
      1- کیفیت پایین قطعات پلاستیکی مصرف شده در کابین
      2- عملکرد نامناسب گیربکس در دور موتور پایین و صدای ویز ویز از سردنده که شاید چند روز یک بار شنیده بشه، البته هر چقدر که کارکرد ماشین بیشتر میشه صدا هم رفته رفته داره کمتر میشه.
      3- نشتی روغن از سنسور کیلومتر که توسط مکانیک بیرون حل شد.

      غیر از مورد سوم که به علت حذف سنسور کیلومتر از سمند EF7 است سایر معایب بین تمامی محصولات ایرانخودرو مشترک بوده و منحصر به سمند نمی باشد.

      مسائل مربوط به روغن ریزی از اویل ماژول و همچنین واشر زدن بیشتر از یک ساله که کاملا برطرف شده و حتی دوست من که یه بنزینی مدل 92 داره با بیشتر از 20 تا کار کرد هیچ کدوم از این مسائل رو نداشته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سناتور

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        ممنون محمدجان که صادقانه جواب دادی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۲۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آقاMohammad احتمالا سمند شما مشکل داره چون بنده با 90هزارتا کارکرد با 8000تومان گاز 220کیلومتر داخل شهر و 290کیلومتر تو اتوبان میرونم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عظیم

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      سلام
      ماشین من مدل 8/91 تا الان 53000کیلومتر راه رفتم . سالی 3 بار از بندر می رم تهران و برمی گردم مصرف تو اتوبان با 11کیلو گاز 260کیلومتر و داخل شهر 180کیلومتر راه می بره. همشم بنزین سوپر می زنم.به خاطر روغن ریزی سال دوم واشر اویل ماژول عوض کردم درست شد ولی تازگی ها بعد از دو روز خواب تو پارکینگ یه نشتی کوچیک داره معلو م نیست از کجاست و یک ماه پیش هم به خاطر اینکه قبلا تو یه چاله بدی افتاده بودم سر کمک جلو عوض کردم.و چون همش رو گاز هست انژکتور های بنزین هم سولفات کرده بود که با شستشو درست شد. دو روز پیشم دوباره رفتم تهران کیلومتر زدم شد 1420کیلومتر که فقط 5 تا مخزن گاز زدم . اونم 35000تومن هم نشد. ولی در کل ازش راضی نیستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        عظیم جان ef7 91خیلی بد شده بود ولی من الان ٨ماه است ef7دو گانه خریدم موتور تصحیح شده مدل ٩٣واقعا ازش راضی هستم و هیچ مشکلی هم تا حالا نداشتم تازه قبلا هم ال نود داشتم ولی ال نود با همه خوبی هاش بیشتر از ٢٨_٢٩میلیون ارزش خرید نداره.بعدشم اقا شناتور راجب جلو بتدی سمند گفتید که من اصلا این حرفتون رو قبول ندارم چون واقعا جلو بندی عالی و بدون خرجی داره.من که واقعا از ef7راضی هستم چه از نظر سوخت و چه از نظر امکانات و……
        من سال ٨۴سمند ال ایکس موتور عادی داشتم اونم تا سه سالی که زیر پای من بود نه جلو بندی و .نه …. مشکلی نداشت ولی ef7یه چیز دیگست.ef7 هم کم مصرف هم کم صدا وهم پر قدرت است.
        تازگی ها هم که قرار رو دنا بزارن که واقعا نشان از برتری ان دارد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (25 ديدگاه)

          ببخشید اقا محمد اون قضیه نشتی روغن از سنسور کیلو متر دیگه چیه از کجاش است من که چه نین مسعله ای ندارم لطفا اگر جایی است که من نمیدونم بهم بگید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سناتور

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (61 ديدگاه)

          باسلام
          محمدجان جلوبندیش معمولیه عالی نیست. واقعا جلوبندی ال9 یه سروگردن بالاتره . و دیگر اینکه توی گرمای شدید و سرمای شدید اتاق سمند مخصوصا قست ستونها صداهای اضافی تولید میکنه که واقعا روی اعصابه . البته من فکرمیکنم سمند بارینگ الومینیومی بیشتر میکوبه تا بارینگ ساده چون چندتا سمند معمولی نشستم و جلوبندی بمراتب بهتری داشتند اما چندتا ال ایکس دیگر هم که دوستان داشتند سوارشدم مال اونام همین مشکل کوبشو داشت. اما سروصدای اتاق بلااستثنا توی همشون بود. امیدوارم توی مدلای بالا این مشکل حل شده باشه. مال خودم مدل89 بود و از صفر دست خودم بود. جدا خیلی ماشین دوستم و توی دست اندازها، ماشینامو بغل میکنم ردشون میکنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. $@kasra@$

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          محمد جان تو دنا البته سری های بعدی تولید،میخوان موتور توربوشارژ ای اف7 بذارن که این یه مزیته!
          144اسبم قدرت میده بیرون!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. عظیم

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          محمد جان ماشین ایران خودرو تا 25000 کیلومتر هیچ مشکلی ندارن.فقط پدرم در اومد تا دلیل گاز هرز خوردن رو فهمیدم.و تنها دلیلی که این ماشینو نگه داشتم مصرف خوب اون با شتاب ثانویه وحشتناکشه.یکی از دوستام که زانتیا 2000 داره ماشینش هم هیچ ایرادی نداره مثل بقیه زانتیا هاست تو جاده حریف این ماشین نمیشه حتی تا جائیکه قسم خوردیم به ماشین رحم نکنیم و جامونو عوض کردیم و من نتونستم ماشین خودمو بگیرم .خیلی از شتابش خوشش اومدبا اینکه ماشین خودش هم خیلی سرحاله. تنها یه بار تونست ازم جلو بزنه اونم دو تایی پشت یه کامیون با سرعت 120تو جاده انار به مهریز گیر کردیم ، که به محض اینکه کامیون کنار رفت ازم جلو زد. بعد ازش پرسیدم چی شد گفت بعد از اینکه جلوم باز شد دنده رو به 3 معکوس کشیدم. ولی من به 4 معکوس داده بودم.ولی با این به زانتیا نمیرسه . زانتیا یه چیز دیگه ست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammad

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        در جواب محمد:
        تو سمند های جدید سنسور کیلومتر حذف شده و اطلاعات مربوط به اون از ABS دریافت میشه.
        جای سنسور کیلومتر رو با یک کورکن بستن که به دلیل نامناسب بودن ابعاد اون ماشین از سنسور کیلومتر دچار نشتی روغن میشه.
        مقدار نشتی خیلی کمه و شاید اصلا شما متوجه نشین اما برای اطمینان کافیه زیر پیچ گیربکس رو با دستمال لمس کنید، اگر نشتی داشته باشه اونجا مشخص میشه.
        چند تا هم راه حل داره:
        1- باز کردن کورکن و بستن یک سنسور کلیومتر دسته دوم که اگر خراب هم باشه مهم نیست.
        2- جایگزین کردن کورکن با نمونه جدیدتر که مطابق با ابعاد سنسور کیلومتر ساخته شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. $@kasra@$

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود.
      سناتور جان،اگر برادرانه بخوای نمیتونم دی:
      ولی خواهرانه:)بهت میگم اگر میخوای ای اف7 بگیری،یه سمند سورن ای اف7 بگیر که هم داشبوردش جدیده،هم امکاناتش بیشتره.
      اگر هم میتونی چند ماه صبر کنی و پولت بیشتر بشه،دنا بگیر.
      سپاسگذارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. اشکان

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    لوگان قیمتش در بازار به حدود 44 تومن رسیده.تا کجا این قیمتها میخواد بره بالا نمیدونم؟!یاد سال 86 افتادم که قیمت مدل فول اپشنش با 85 درصد قطعات فرانسوی بود 10.8 میلیون ولی کسی نمیرفت اون موقع لوگان بخره!الان که چهار برابر شده همه براش صف میکشن.واقعا ما ایرانی ها اخلاق جالبی داریم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من ال 90 مدل 86 دارم خیلی راضیم.مصرفش هیچکس اشاره نکرد که تقریبا نصف سمنده.سمند خیلی کم شتاب و تنبله.برتری ال 90 از لحظه استارت زدن مشخص میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مرتضی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ال90 ماشین خیلی خوبیه باور کنید
    ایمنیش رو ببینید:
    http://www.khabaronline.ir/(X(1)S(agmgmrptzlsncswisiwidpf2wb))/detail/395190/society/events

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد عزیزی نیا

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا ال90 نخری متوجه نمیشی که چه ماشینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. خلیل

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی عزیزان.آقا من به سوال داشتم.33 تومن دارم اما نمیدونم چی بخرم.خانمم 206 رو میپسنده.اما من سمند یا 405.الان کدوم ماشین تو این رنج قیمت بهتره؟اساتید مشاوره بدن.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیامک

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بدون شک درخودروهای زیر۴۰میلیون تومان سمندef7ازهمه مناسبتره.من مدل۹۰روازصفردارم؛واقعابی دردسروراحته وبااینکه قبلاازسمندتصوردیگه ای داشتم اماالان صددرصدراضیم.یاداوری اینکه قبلا ال90-ریووپرشیا و۲۰۶تیپ۲روهم استفاده کرده ام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. اشکان

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    اقا خلیل بستگی داره برتری از نظر شما چی باشه؟قسمت فنی؟ زیبایی؟ هزینه نگهداری؟ شتاب؟ مصرف سوخت؟ و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خلیل

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام اشکان جان.برای من کیفیت و سوخت مهم تره.از این موتور های جدید میترسم.والا 206 رو بیشتر دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        درود جناب خلیل اقا،من بهت یه 206 صندوقدارV8 رو پیشنهاد میکنم.
        تو شهر8لیتر پایینتر میسوزونه و در جاده هم6 به پایین.
        فقط چون پدالش برقیه برای کورس و اینا نیس.
        برسی بهش بهت خوب جواب میده.
        اگر5تومن پولتو ببری بالاتر گزینه خوبیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خلیل

          ۳۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          سلام کسری جان.ممنون بابت پیشنهادت.اما من از اس دی هر تیپشم باشه بدم میاد.امروز رفتم قیمت گرفتم چندجا.پارس بنزینی بود 35.
          405 دوگانه 31.5.
          ال نود 91 ای 2 فول 35000 کارکرده 35 تومن.ماشین زیاد بود.
          من تا 35 جا دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. $@kasra@$

          ۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          اتفاقا منم دیروز نمایندگی ایرانخودرو بودم.
          پرسیدم گفت که فعلا سمند سورن بهترین کیفیت مونتاژی رو داره بعد اون هم پژو اس ال ایکس.
          ال90 هم قیمتش سر به فلک کشیدس امکاناتشم به درد عمش میخوره من پیشنهاد میکنم ال90 نگیری.
          سورن نو الان36 تومن تحویل فوری میده ایرانخودرو.
          مصرف ای اف7 هم به مراتب کمتر از ایکس یو ام هست.
          و کمی از تی یو5 بالاتر.
          ولی اس دی ماشین خوبی بود.
          اگر دوست داشتی.
          بعد اس دی پیشنهادم بهت همین سورنه.
          چون از کیفیتش اطمینان حاصل کردم.
          جالب اینه که اون ایرانخودرویی که مسول بود با من حرف میزد خودش زد ایرانخودرو و سایپا بود.
          و پیشنهاد خوبی داد.
          به هر حال امیدوارم هر ماشینی که گرفتی چرخش برات بچرخه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. saeed

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام
    لینک زیر جواب تمام دوستان رو میده و جلوی حرفهای احساسی رو می گیره.
    این انتخاب ها توسط یک سازمان معتبر دولتی در ایران انجام شده و مربوط به 6 ماهه اول 93 است .
    جالب اینکه پارس تندر با تعداد بسیار کمتر از سایر رقبا مقام اول رضایتمندی رو داره.
    در ضمن نتایج 6ماهه گذشته و از 20 تا 125 میلیون تومان رو شامل می شه.

    http://asrekhodro.com/fa/page/53644/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D8%B2+%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7+%DB%8C%DA%A9+%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4+%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. اشکان

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا خلیل مصرف سوخت و کیفیت اگه میخوای ال نود.206 های جدید کیفیت خوبی ندارن.مصرفشونم یه مقدار زیادتر شده.206 مدل های قبل 90 و تمیز اگه دیدی بخری خوبه.مصرفش کمه.ولی هزینه نگهداریش از ال نود بیشتره.در عوض طراحی داخلی قشنگی داره ک ال نود نداره.در ضمن راحتی ال نود رو 206 نداره.206 تیپ 5 صندوقدار رو من خیلی دوس دارم.حیف ک چینی شد والا اگه بعد ال نود میخواستم یه ماشین دیگه بگیرم 206 صندوقدار وی 8 میگرفتم
    سمند و پارس که آشغالن اصلا سمتشون نرو.والا هر دقیقه تعمیرگاهی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. خلیل

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام کسری جان.ممنون که باز هم لطف کردی و راهنمایی جدید داشتی.الان دوست پول لازمه. به اس دی وی8 داره مدل 93. 5 ماهه تحویل گرفته.ماشینش تمیزه.فقط از موتور چینی این ماشینا میترسم.والا گیج شدم چی بخرم با 35 تومن.برم همون پراید قبلی خودمو پس بگیرم بهتره انگار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kasra

      ۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      سلام خلیل جان
      من بهت پیشنهاد میکنم ماشین دست2 ایرانخودرو و سایپارو نگیری.
      فقط0.
      پژو اس ال ایکس ها هم داشبورد جدید0شو با موتور تی یو5 16 سوپاپ الان ثبت نامی تحویل دهه فجر این خودرو31 و500.
      همونطور هم که بهت گفتم یه سورن 0 هم بگیری خوبه
      اس دی هم ماشینه عالی.
      من 3تا پیشنهاد بهت میکنم.
      1-پژو اس دی وی8=39تومن ثبت نامی ایرانخودرو
      2-سمند سورن ای ال ایکس=35.5تومن ثبت نامی ایرانخودرو
      3-پژو405 اس ال ایکس 16 سوپاپ=31.5 ثبت نامی ایرانخودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. محمد

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام دوستان
    1 هفته هست سمندef7 تک سوز گرفتم خواتسم نظرتونو در مورد بنزینی که باد بریزم توش چیه.معمولی یا سوپر/ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اقا محمد من که همیشه سوپر میزنم چه تندر که داشتم و چه که الان ef7دوگانه دارم.
      البته یه بنده خدایی بهم گفت ننباید همیشه بنزین سوپر زد ولی من اصلا قبولندارم.
      بعدشم با این وضعیت که معلوم نیست اوکتان بنزین ها واقعا چنده یا یورو چنده من که همیشه بنزین سوپر میزنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. kasra

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      فصلی یه بار سوپر بزن،بقیشو معمولی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. kasra

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    درود،کلا پارس خودرو یه خودرویی میخواست از405 و سمند ارزون تر باشه!
    دید نشد،اب روغن قاطی کرد و نتیجه همونطور که میبینینه!
    ال90 الان تو بازار ازاد داره44میلیون فروش میکنه
    در صورتی که405 31تومن داشبورد جدیدشه!
    اخخه فقط این ال90 لذت رانندگی داره چیز دیگه نداره
    کلا ساختارش که عین قیافه شانپانزه و گوریل انگوری میخوره
    چراغای عقبش که مثل فیلی میمونه که برعکسش کرده باشن
    طراحیه داخلیش منو به یا خودرو های سال1850 میلادی میندازه!
    در کل من تازگیا به این پی بردم سمند خیلی بهتره
    ولی گفتم بازم میگم با405-2000 ام هم سمند سوارارو هم ال90 سوارارو در کورس به اینه بغل خود منتقل میکنم!اینه بقل=پوشه اسپم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام .من چندتا ماشین عوض کردم .ولی هیچ وقت به تندر فکر نمیکردم و تجریه ای ازش نداشتم و خیلی فکر نمی کردم ماشین جالبی باشه بعداً که با مطالعه و تحقیق به این تتیجه رسیدم که تندر در رده خودش با کیفیترین و کاملترینه (فضا قدرت شتاب مصرف ایمنی و ..) تندر خریدم . باید بگم واقعا از تمام ماشینهای ایرانی سره.تاپشت فرمونش نشینی نمی فهمی چه لذتی داره . با احترام به نظر و سلیقه همه دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. kasra

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    اقا جاتون خالی،این شوهر عمه ی ما یکمی زیاد بلوف میزنه
    تو شهرک عموم بودیم خیلی خلوت و بزرگ مخصوص کل و کورس.
    این هی راجه سمندش بلوف میزد اقا پاشدم گفتم اقا امیر پاشو بیا بریم یه کل کورس با هم بذاریم ببینیم کی ماشینش شاخ داره.
    اقا منو میگی پاشدم رفتم قشنگ سوسکش کردم جاتون خالی سر یه کباب شرط بسته بودیم کبابم برای همه ی فامیل.
    اقا بلوف زنی و تعریفش از دماغش در اومد
    تو دنده یک ازم جلو افتاد منتها من خودم یه پا دنده اتوماتیکم یک جوری دنده 2 رو عوض کردم000000000000000 6 متر ازش جلو افتادم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اقا چرا دیسلایک میدی؟
      مگه حرف بدی زدم
      پژو 2000 گیربکس زانتیا ایودی تی تی هم میزنه!چرا باور نمیکنید پژو 2000 عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. amir

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من شنیدم قطعات ال نود هنوز اصلیه ..و کارشناس فرانسوی هنوز تو خط تولید نظارت داره..و این گیربکس کار چین و مین نیست..ولی من مدل 87 دارم..گیریکس و دنده نگو حلوا بگو…بدون هیچ صدایی واسکازینشم حتی عوض نکردم.. در کل به نسبت سایر ماشینای هم رده خودش که تجربه داشتم خیلی خیلی راضی هستم حتی از قیافش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      و باز هم یک کار بر با نام جدید و یک سابقه نظر یعنی همین چیزی که میخواد بگه و از همه جالب تر ال نودشم مدل 87است.اقا خیلی تابلو هستید.

      خخخخخخخخخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بی طرف

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        فکر کنم از اینکه اینجا به جای همه نظر بدی و به دیگران توهین کنی و خیلی تابلو به نظرات خودت یهو 20 تالایک بدی و به نظر دیگران 500 تادیس لایک .خیلی بهتر باشه اونوقت میگن چرا ما ایرانی ها باید سوار 405 و سمند عهد بوق وال90 ساده و اقتصادی اروپا بشیم و ماشین 2015 سوار نشیم!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. اشکان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سلام
    ماشینای رنو ماشینای اقتصادی و کم خرج هستن.بر عکس پژو و سیتروین که همش خرج و استهلاک دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشکان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    به نظرم ماشینای رنو هم رده ماشینای ژاپنی تویوتا و نیسان هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بابک

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان بنده اصلا رو ماشین هیچ تعصبی ندارم و اصلا از این جور تعصب نشون دادن رو ماشین هم خوشم نمیاد کاملا بطور اتفاقی سری به این صفحه زدم چون جزو موضوعات پر بیننده بود بنده خودم از مخالفان سرسخت تندر بودم و هرکسی هم بابتش پول میداد خیلی سرزنشش میکردم تا اینکه برحسب اتفاق یه روز جمعه به اصرار یکی از دوستانم که با تندر اون به سیاحت رفته بودیم یه مسیر 30کیلومتری رو باهاش رانندگی کردم انصافا شیفته این ماشین شدم سیستم تعلیق واقعی وعالی گیربکس بسیار استثنایی شتابگیری بسیا عالی کلاچ نرم و راحت و خیلی ویژگیهایی که باعث شد بنده فردای همون روز قید لیفان x60 رو بطور کامل بزنم و منی که زورم میومد 10تومن هم بابت تندر پول بدم 43میلیون تومن بابتش هزینه کردم چون انصافا با کیفیت هست ولی الان اگه بخوام نسبت به قیمت تندر یه سمند ال ایکس بگیرم و چون قبلا 2سال سمند داشتم حاضر نیستم بیشتر از 10میلیون اونم تازه اگه صفر باشه بابتش پول بدم با تشکر از پدال موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Ilyar

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اینو ef7 سوارها ببینن. ..بعد ادعاشون میشه که باهاش زانتیا و پارسelx هم میزنن! تازه این ef7خیلی معروفه و بهترین ef7 هستش و همه به راه رفتنش میشناسن. :-)

    http://www.aparat.com/v/f7vg9

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ایلیار، 2000 ها از پارس ای ال ایکس و امثالش خیلی بهترن
      2000،گیربکس زانتیا باشه ایودی تی تی هم میزنه!
      باور کنید!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        ایناهاش!
        فیلمشم موجوده
        405 گیربکس زانتیا ایودی تی تی رو هم میزنه،قورت میده!
        http://www.aparat.com/v/lMsia

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ilyar

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (509 ديدگاه)

          405 2000 ماشین خوبیه …شکی توش نیست. ..چون هم وزن کمتری نسبت به پارس elx داره و هم گشتاور بالاتر ، شاید بتونه تو شتاب اولیه elx رو شکست بده ولی توی دور به هیچ وجه نمیتونه در برابر اسب بخار بالاتر elx دوام بیاره. ..در ضمن پیدا کردن elx کمکارکرد و تمیز خیلی خیلی راحتر از 405 2000 کم کارکرد هستش. ..مصرف سوخت و بازدهی رو هم نباید فراموش کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          درود
          ایلیار
          2000 ها یه قدرت نهفته ای دارن
          به نام دریچه ی دوم کاربرات
          متاسفانه تو ایران حداقل70% 2000 سوارا از این بی مطلع هستند
          این دریچه دوم باعث میشه قدرت موتور بهتر تنظیم بشه و در نتیجه قدرت بره بالا و مصرف هم بیاد پایین.
          در مورد ای ال ایکس هم باید بگم که
          بله من خودم چند بار با ای ال ایکس کورس گذاشتم تا سرعت150
          تا90خودم جلو بودم در حد 3ماشین ولی پارس از100 به بالا از من جلو میزد.
          همین مورد هم تو ال90 ها (البته اون تا120 جلو میفتم )البته اگر ال90 تمیز و سرحال باشه جلو میفته ازم.
          نیز صدق میکنه.
          اگر405 تمیز میخوای،بیا405 ما هست.
          میخوایم بفروشیمش.
          خریداری؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          ولی ایلیار اگر 2000 گیربکسش زانتیا باشه دیگه واویلاس
          بعید نیس توی دور های بالا هم ای ال ایکسو بزنه و یا مساوی کنه و یا با اختلاف کم ببازه.

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا